eitaa logo
ثقلین و دیگر هیچ...
326 دنبال‌کننده
52 عکس
45 ویدیو
0 فایل
احادیث حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین، همراه با متن عربی و ذکر منبع
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ✅ عَلَيْكَ بِالاِسْتِعَانَةِ بِإِلَهِكَ وَ اَلرَّغْبَةِ إِلَيْهِ فِي تَوْفِيقِكَ وَ تَرْكِكَ كُلَّ شَائِنَةٍ شَائِبَةٍ أَوْلَجَتْكَ فِي شُبْهَةٍ أَوْ أَسْلَمَتْكَ إِلَى ضَلاَلَة. ⬅️ همواره از خداى خویش یارى خواه و از او تقاضاى توفیق نما تا بتوانی زشتی‌هایى که تو را گرفتار شک می‌کند ترک کنی و از گرفتاری در اموری که تو را گمراه می‌کند سلامت بدارد. 📚 غرر الحکم (تمیمی آمدی): ص۴۴۲ @justhadis110
💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ✅ كَفَى بِالْمَرْءِ جَهْلاً أَنْ ‌...يَطْعَنَ عَلَى اَلنَّاسِ بِمَا لاَ يَسْتَطِيعُ اَلتَّحَوُّلَ عَنْهُ. ⬅️ در نادانی انسان همین بس که ‌...به مردم طعنه و کنایه بزند درباره‌ی عیوبشان، در حالی که نتواند همان عیوب را در خودش تغییر دهد. 📚 غرر الحکم (تمیمی آمدی): ص۵۲۲ 💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ⬅️ وَ ايْمُ اللَّهِ لَئِنْ لَمْ يَكُنْ عَصَاهُ فِي الْكَبِيرِ وَ عَصَاهُ فِي الصَّغِيرِ لَجَرَاءَتُهُ عَلَى عَيْبِ النَّاسِ أَكْبَرُ. ⬅️ به خدا سوگند، اگر انسان گناه بزرگى مرتكب نشده باشد و تنها گناهان كوچكى از او سر زده باشد، جرأت او در عيب‌جويى و غيبت مردمان گناهى است که از عیوب و معاصی بزرگ مردمان بزرگتر است. 📚 نهج البلاغه (سید رضی): فرازی از خطبه ۱۴۰ 💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ✅ لِيَكُنْ أبغَضَ النّاسِ إلَيكَ، و أبعَدَهُم مِنكَ، أطلَبُهُم لِمَعايِبِ النّاسِ. ⬅️ بايد که منفورترين مردم نزد تو و دورترين آنها از تو كسى باشد، كه بيش از همه در پی عيب‌جوى از مردم است. 📚 غرر الحکم (تمیمی آمدی): ص۵۴۹ @justhadis110
✳️ این دو صف را غنیمت شمار... و یک‌هو در نماز شیرجه نزن!! 💠 حضرت امام رضا علیه السلام: ✅ مَنْ أَذَّنَ وَ أَقَامَ صَلَّى وَرَاءَهُ صَفَّانِ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ [لاَ يُرَى طَرَفَاهُمَا] وَ إِنْ أَقَامَ بِغَيْرِ أَذَانٍ صَلَّى عَنْ يَمِينِهِ وَاحِدٌ وَ عَنْ شِمَالِهِ وَاحِدٌ؛ ثُمَّ قَالَ: «اِغْتَنِمِ اَلصَّفَّيْنِ». ⬅️ هر كس اذان و اقامه گويد (و پس از آن نماز بخواند) پشت سر او دو صف از فرشتگان تشكيل مى‌شود، [چنان كه دو سوى صف (از بس طولانى است) پيدا نباشد.] و اگر تنها اقامه بگويد بدون اذان، در سمت راست او فقط‍‌ يك فرشته، و در سمت چپ او يك فرشته به نماز مى‌ايستد آن‌گاه فرمود: اين دو صفّ‌ ملائكه را غنيمت شمار (يعنى اذان و اقامه را قبل از نماز بگو تا از دو صف فرشتگان كه ثواب نماز آنان نيز نصيب تو خواهد شد بهره‌يابى). 📚 من لا یحضره الفقیه (شیخ صدوق): ج۱، ص۲۸۷ 💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ✅ الدُّعَاءُ بَینَ الأذانِ وَ الإقامۀِ مُسْتَجَابٌ فَادْعُوا. ⬅️ دعا در بین اذان و اقامه مستجاب است پس (قبل از نماز اذان و اقامه بگویید و در میان آن) دعا کنید! 📚 کنز العمّال (متقی هندی): ج۲، ص۱۰۳ 💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ✅ كَانَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ لِأَصْحَابِهِ: مَنْ سَجَدَ بَيْنَ اَلْأَذَانِ وَ اَلْإِقَامَةِ فَقَالَ فِي سُجُودِهِ (رَبِّ لَكَ سَجَدْتُ خَاضِعاً خَاشِعاً ذَلِيلاً) يَقُولُ اَللَّهُ تَعَالَى مَلاَئِكَتِي وَ عِزَّتِي وَ جَلاَلِي لَأَجْعَلَنَّ مَحَبَّتَهُ فِي قُلُوبِ عِبَادِيَ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ هَيْبَتَهُ فِي قُلُوبِ اَلْمُنَافِقِينَ. ⬅️ امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیهما السلام همیشه و مکرر به اصحاب خود می‌فرمود: هر کس بین اذان و اقامه سجده کند و در سجده این دعا را بخواند: «رَبِ‏ لَكَ‏ سَجَدْتُ‏ خَاضِعاً خَاشِعاً ذَلِيلًا» (پروردگارا تنها برای تو از روی خضوع و خشوع و ذلیلانه سجده می‌کنم) خداوند به ملائک می‌گوید: قسم به عزت و جلالم، 👈 محبّت او را در قلب‌های مؤمنین و هیبتش را در قلب‌های منافقین قرار می‌دهم. 📚 فلاح السائل (سید بن طاووس): ج۱، ص۱۵۲ پ.ن۱: ✳️ آیا می‌توان به جهت گفتن اذان و اقامه‌ی فراموش شده نماز را شکست؟ 🔹 مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله علیه: اگر پیش از آن‌که به اندازه رکوع خم شود یادش بیاید که اذان و اقامه را فراموش كرده مستحب است به قصد تحصيل ثواب اذان و اقامه نماز را قطع كند و بعد از اذان و اقامه نماز را از سر بگيرد. 🔹 رهبر معظّم انقلاب آیت الله خامنه‌ای حفظه الله: اگر پیش از آن که به اندازه رکوع خم شود یادش بیاید که اذان یا اقامه را فراموش کرده، چنانچه وقت نماز وسعت دارد، مستحب است برای گفتن آنها نماز را بشکند. 🔹 آیت الله وحید خراسانی: اگر پيش از آن كه به اندازه ركوع خم شود يادش بيايد كه اذان و اقامه را فراموش كرده، چنانچه وقت نماز وسعت دارد، مستحبّ است براى گفتن آنها نماز را بشكند. 🔹 آیت الله سیستانی: اگر قبل از قرائت یا پیش از آنكه به اندازه ركوع خم شود، یادش بیاید كه اذان و اقامه یا تنها اقامه را فراموش كرده، چنانچه وقت نماز وسعت دارد، مستحب است برای گفتن آنها نماز را بشكند. 🔹 آیت الله مکارم شیرازی: اگر پیش از رکوع متوجّه شود اذان و اقامه را فراموش کرده چنانچه وقت وسعت داشته باشد، بهتر است نماز را بشکند و اذان و اقامه را بگوید و دوباره شروع کند. پ.ن۲: یک‌بار در منزل بزرگی به نماز ایستادم، قامت بستم و بدون اذان و اقامه نماز خواندم، نماز که تمام شد، آن بزرگ فرمود: آقای فلانی یک‌هو در نماز شیرجه نزن، اذانی، اقامه‌ای... @justhadis110
✳️ چرا در میهمانی خدا نباید خورد و نوشید و...؟ (بسیار عمیق و دقیق و تأمل‌برانگیز!) 💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ✅ في وصيّة النبيّ صلی‌الله‌علیه‌وآله لعليّ عليه‌السلام، قال: يا علي أربعة يذهبن ضياعاً: الأكل على الشبع... ⬅️ در وصیت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله به علی علیه‌السلام: یا علی، چهار چیز نور تو را می‌بَرَد،‌ نخست پُر خوری و شکم را انباشتن از غذا... 📚 وسائل الشیعه (شیخ حر عاملی): ج۲۴، ص۲۴۴ 💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ✅ لَيْسَ شَيْءٌ أضَرَّ على قلب المُؤْمِنِ مِنْ كَثْرَةِ الأكْلِ، وَ هِيَ مُورِثَةٌ لِشَيْئَيْنِ: قَسْوَةِ القَلْبِ، وَ هَيَجَانِ الشَّهْوَةِ. ⬅️ چیزى براى قلب مؤمن زیانبارتر از پرخورى نیست، پرخورى موجب دو چیز است: سنگدلى، هیجان شهوت. 📚 بحار الانوار (علامه مجلسی): ج۶۳، ص۳۳۷ 💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ✅ إيَّاكُمْ وَ فُضُولَ المَطْعَمِ؛ فإنَّهُ يَسِمُ القَلْبَ بِالقَسوةِ، وَ يُبْطِئُ بِالجَوارِحِ عَنِ الطّاعَةِ، وَ يُصِمُّ الهِمَمَ عَنْ سَمَاعِ المَوْعِظَةِ. ⬅️ از خوردن بيش از حد بپرهيزيد كه آن دل را سخت مى‌گرداند و اعضاى بدن را در اطاعت خدا تنبل مى‌سازد و گوش همّت‌ها را از شنيدن پند و اندرز كر مى‌كند. 📚 بحار الانوار (علامه مجلسی): ج۷۷، ص۱۸۲ @justhadis110 ❇️ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ... لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (بقره:۱۸۳) ای کسانی که ایمان آورده‌اید، روزه بر شما واجب گشت... امید است که [بر اثر آن] با تقوا شوید ❇️ 🔷 عالم ربانی آیت الله سید حسین يعقوبی قائنی رضوان الله علیه: ⬅️ آقای انصاری به من گفتند؛ سعی کنید مباحات را کم کنید تا به عبادت مأنوس شوید. 🔹 چون وقتی نفس انسان به چیزی محظوظ شد، از چیز دیگر حظّ نمی‌برد. وقتی نفس از حظوظات مادی اشباع شد، دیگر پی حظوظات معنوی نمی‌رود. 🔶 صیام به تقوی چه ربطی دارد؟ (لعلّکم تتّقون) چون حظّ مادی از نفس گرفته می‌شود، نفس آماده می‌شود برای حظّ بردن از عبادت [و معنویات]... ✅ @safine_s
💠 مولی امیر المؤمنین علی علیه السلام: ✅ مُعاشَرَةُ ذَوي الفَضائلِ حَياةُ القُلوبِ. ⬅️ معاشرت با صاحبان فضائل حقیقی، مایه‌ی حیات قلب‌هاست. 📚 غرر الحکمی (تمیمی آمدی): ج۱، ص۴۲۹ @justhadis110
✳️ چه حدیثی و چه خدایی... ✅ اِنَّ رَسُوُلَ اللّهِ (صَلَّیَ اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) یَطْلُبُ یَومَ الْقِیامَةِ مِنَ اللّهِ سُبْحانَهُ اَلّا یُحاسِبَ اُمَّتَهُ بِحَضْرَةٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّسُلِ وَ سائِرِ اْلاُمَمِ، لِئَلّا تَظْهَرَ عُیُوبُهُم عِنْدَهُمْ، بَلْ یُحاسِبَهُمْ بِحَیْثُ لا یَطَّلِعُ عَلی مَعاصِیهِمْ غَیْرُهُ سُبْحانَه وَ سِواهُ (صَلَّیَ اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) فَیَقُولُ اللّهُ سُبْحانَهُ: یا حَبیبی، أَنَا أَرْأَفُ بِعِبادی مِنْکَ، فَإِذا کَرِهْتَ کَشْفَ عُیُوبِهِمْ عِنْدَ غَیْرِکَ، فَأَنَا أَکْرَهُ کَشْفَها عِنْدَکَ أَیْضاً، فَاُحاسِبُهُمْ وَحْدِی بِحَیْثُ لا یَطَّلِعُ عَلی عَثَراتِهِمْ غَیْرِی. ⬅️ در روایت است که: رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز قیامت به خاطر اینکه عیوب امّت آن حضرت نزد دیگران آشکار نگردد، از خداوند می‌خواهد که اعمال امتش را در مقابل دیدگان ملائکه و رسولان و دیگر امّت‌ها محاسبه نکند؛ بلکه اعمال امّتش را به گونه‌ای حسابرسی فرماید که غیر از خداوند سبحان و پیامبر اکرم، دیگران بر اعمال ناشایستِ آنان مطلع نگردند. در این حال خداوند می‌فرماید: ای جبیب من! من به بندگانم از تو مهربان‌ترم! پس اگر تو کراهت داری که عیوب آنان نزد دیگران ظاهر گردد، من دوست ندارم که عیوب آنان حتی نزد تو هم آشکار گردد. پس خود به تنهایی اعمال آنان را محاسبه می‌کنم، تا احدی جز من بر لغزشها و گناهان آنان مطلع نگردد. 📚 جامع السعادات (ملا مهدی نراقی): ج۲، ص۲۸۱ پ.ن: مرحوم حاج رضا عالی که سال‌ها از محضر عالم ربّانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رضوان الله علیه بهره برد و حجت الاسلام مسعود عالی به ایشان می‌گفت: آقا رضا، من هر جمله‌ی شما را می‌توانم یک منبر کنم، می‌گفت: من نمی‌دانم در رفاقت با خدا چی نیست که با خدا رفاقت نمی‌کنیم... @justhadis110
💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ✅ قَالَ إِبْلِيسُ لَعْنَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِ لِجُنُودِهِ إِذَا اِسْتَمْكَنْتُ مِنِ اِبْنِ آدَمَ فِي ثَلاَثٍ لَمْ أُبَالِ مَا عَمِلَ فَإِنَّهُ غَيْرُ مَقْبُولٍ مِنْهُ: إِذَا اِسْتَكْثَرَ عَمَلَهُ وَ نَسِيَ ذَنْبَهُ وَ دَخَلَهُ اَلْعُجْبُ. ⬅ ابلیس لعین خطاب به لشکریانش گفت: اگر موفق شوم به ایجاد سه ویژگی در بنی‌آدم، هیچ فرقی برایم ندارد که چه اعمالی انجام می‌دهند، چرا که با وجود آن سه ویژگی اصلاً اعمالشان قبول نمی‌شود. نخست اینکه عمل خود را بسیار پندارد دوم اینکه گناهش را از یاد ببرد سوم اینکه از خودش راضی باشد! 📚 الخصال (شیخ صدوق): ج۱، ص۱۱۲ 💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ✅ مَنْ أُعْجِبَ بِرَأْيِهِ ضَلَّ وَ مَنِ اِسْتَغْنَى بِعَقْلِهِ زَلَّ. ⬅ هر کس به نظر خودش تکیه کند گمراه می‌شود و هر کس به عقل و فهم خودش اکتفا کند دچار لغزش می‌شود. 📚 الکافي (ثقة الاسلام کلینی): ج۸، ص۱۸ 💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ✅ مَن اُعجِبَ بِنَفسِهِ هَلَكَ، و مَن اُعجِبَ بِرَأيِهِ هَلَكَ، و إنَّ عيسى بنَ مَريمَ عليه السلام قالَ: داوَيتُ المَرضى فشَفَيتُهُم بِإذنِ اللّه، و أبرَأتُ الأكمَهَ و الأبرَصَ بِإذنِ اللّه، و عالَجتُ المَوتى فأحيَيتُهُم بِإذنِ اللّه، و عالَجتُ الأحمَقَ فلَم أقدِرْ عَلى إصلاحِهِ! فقيلَ: يا روحَ اللّه، و ما الأحمَقُ؟ قالَ: المُعجَبُ بِرأيِهِ و نَفسِهِ، الَّذي يَرَى الفَضلَ كُلَّهُ لَهُ لا عَلَيهِ، و يُوجِبُ الحَقَّ كُلَّهُ لِنَفسِهِ و لا يُوجِبُ عَلَيها حَقّا، فذاكَ الأحمَقُ الَّذي لا حِيلَةَ في مُداواتِهِ. ⬅ هر کس از خودش راضی باشد هلاک می‌شود و هر کس تنها رأی خود را بپسندد هلاک می‌شود. عيسى بن مريم عليه السلام گفت: من بيماران را مداوا كردم و به اذن خداوند شفايشان دادم. كور مادرزاد و پيس را به اذن خدا بهبود بخشيدم، مردگان را به اذن خدا زنده كردم و در صدد معالجه احمق برآمدم، اما نتوانستم او را اصلاح گردانم! عرض شد: اى روح اللّه! احمق كيست؟ فرمود: خودرأىِ خودپسند؛ كسى كه همه فضايل را براى خودش قائل است و عيبى در خود نمى‌بيند و هر چه حق و حقوق است براى خودش مى‌داند و براى ديگران نسبت به خود، حقى قائل نيست. اين همان احمق است كه براى درمان او راهِ چاره‌اى وجود ندارد. 📚 الإختصاص (شیخ مفید): ج۱، ص۲۲۱ @justhadis110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ندای الهی، در هر شب ماه رمضان به بندگانش 🎙مرحوم آقا مجتبی تهرانی 💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ✅ يَقُولُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِي كُلِّ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ ثَلاَثَ مَرَّاتٍ هَلْ مِنْ سَائِلٍ فَأُعْطِيَهُ سُؤْلَهُ هَلْ مِنْ تَائِبٍ فَأَتُوبَ عَلَيْهِ هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ فَأَغْفِرَ لَهُ. ⬅️ خود خداوند (و نه ملکی منادی مانند منادیان شب‌های ماه رجب و شب‌های جمعه، بلکه خود خداوند بی‌واسطه!) در هر شب از شب‌های ماه رمضان خطاب به بندگانش می‌فرماید: آیا سائلی هست که از من چیزی بخواهد تا عطایش کنم آیا توبه‌کننده‌ای هست تا توبه‌اش را قبول نمایم آیا طالب استغفاری هست تا از او در گذرم...!؟ 📚 امالی (شیخ مفید): ص۲۲۹ یک صبح به اخلاص بیا بر در ما گر کار تو بر نیامد آنگه گله کن باز آ باز آ هر آنچه هستی باز آ گر کافر و گبر و بت‌پرستی باز آ این درگه ما درگه نومیدی نیست صد بار اگر توبه شکستی باز آ @justhadis110
💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ✅ لاَ قَوْلَ إِلاَّ بِعَمَلٍ وَ لاَ قَوْلَ وَ لاَ عَمَلَ إِلاَّ بِنِيَّةٍ وَ لاَ قَوْلَ وَ لاَ عَمَلَ وَ لاَ نِيَّةَ إِلاَّ بِإِصَابَةِ اَلسُّنَّةِ. ⬅️ هيچ گفتارى جز با كردار ارزش ندارد و هيچ گفتار و كردارى جز با نيت ارزش ندارد هيچ گفتار و كردار و نيتى جز با موافقت و متابعت از سنت ارزش ندارد. 📚 الکافی (ثقة الاسلام کلینی): ج۱، ص۷۰ 🔷 عالم ربانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رضوان الله علیه: ⬅️ حقایق در ضمن عمل کردن به وظایف شرعیه به دست می‌آید. آنها که طریقت را در عرض شریعت قرار داده و خیال کرده‌اند طریقت راهی است و شریعت راهی دیگر، در مسیری گام برداشته‌اند که دیر یا زود نشانه‌های بطلان راه آنان ظاهر خواهد شد... ممکن است اولیای خدا بر خلاف فهم یا سلیقه‌ی افراد دستوری بدهند و یا احیانا مانند طبیبی که بیمار خود را از خوردن یک غذای مقوی پرهیز می‌دهد به خاطر رعایت مصالحی یک عمل مستحب را بگویند موقتا ترک کنید، اما هرگز خلاف واجبات و محرمات از آنها شنیده نخواهد شد، چرا که «حَلاَلُ مُحَمَّدٍ حَلاَلٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ. (الکافی: ج۱، ص۵۸)» و این حکم برای هیچ مقامی استثنا نشده است. 📚 سفینة الصادقین: فصل در محضر عارف مجذوب آیة الله انصاری قدس‌سره: ص۱۵۰و۱۵۳ 🔷 عالم ربانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رضوان الله علیه: ⬅️ مطلبی که باید همیشه به آن توجه داشته باشیم این است که شریعت و طریقت از یکدیگر جدا نیست، بلکه طریقت از شریعت اتخاذ می‌شود و اگر طبق آن سلوک شود انسان را به حقیقت می‌رساند. راه صحیح همان است که محمد و آل محمد علیهم‌السلام نشان داده‌اند و سلوک صحیح که نتیجه‌بخش و قرب آور باشد منحصر به این است که به آنان تمسک جسته و از ارواح شریف آن بزرگواران استمداد بجوییم. آنان سرچشمه‌ی فیض الهی هستند و معانی را هم در واقع خود آن سروران افاضه می‌کنند؛ زیرا آنان روح کلی و نفس کلی و ما نفوس جزئی هستیم، و همیشه فرع باید از اصل خویش استفاده کند. پس هر چه از ناحیه‌ی غیر آنها باشد، گرچه ممکن است دارای خواص و آثاری هم باشد، لکن حقیقت و محتوایی ندارد و همه باطل و گمراهی است. روزی دستور العملی را که در کتاب غیر معتبری دیده بودم و مشتمل بر آیاتی از قرآن بود انجام دادم. همان شب در خواب دیدم کیسه‌ای پر از جواهرات دارم و به من گفته شد: اینها مصنوعی است! جواهراتی خوب است که معدنی باشد. پس از بیدار شدن فهمیدم مصنوعی بودن جواهرات به خاطر این بوده که آن دستور العمل ماثور نبوده است. 📚 سفینة الصادقین: فصل طریقت از شریعت جدا نیست؛ ص۵۸۴ @justhadis110
✳️ موسیقی غنا، نفاق، غیرت و... 💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ✅ اِسْتِمَاعُ اَلْغِنَاءِ وَ اَللَّهْوِ يُنْبِتُ اَلنِّفَاقَ فِي اَلْقَلْبِ كَمَا يُنْبِتُ اَلْمَاءُ اَلزَّرْعَ. ⬅️ گوش دادن موسیقی غنا و لهو، نفاق را در قلب می‌رویاند، آن‌سان كه آب زراعت را مى‌روياند. 📚 الکافی (ثقة الاسلام کلینی): ج۶، ص۴۳۴ 💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ✅ إنَّ الغَيرَةَ مِن الإيمانِ، و إنّ المَذاءَ مِن النِّفاقِ. ⬅️ به‌راستی که غیرت از ایمان است و بی‌غیرتی از نفاق. 📚 كنز العمال (متقی هندی): ج۳، ص۳۸۵ @justhadis110
‍ ‍ 💠خواندن در "ایام البیض" ⬅️عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه: ↩️خواندن دعای مجیر در ایام البیض (ماه مبارك رمضان) (روزهای سیزدهم تا پانزدهم) را فراموش نكنید، زیرا گناهان به واسطۀ خواندن دعای مجیر در این سه روز بخشیده می‌شود. ⬅️خواندن این دعا در ماه‌های دیگر هم برای رفع مرض و بیماری و ادای قرض موثر است. ⬅️بنده خواندن این دعا را به همه دوستان سفارش می‌كنم زیرا برای رفع غم و غصه عجیب است. ⬅️کسانی كه گرفتاری و ناراحتی دارند، پس از خواندن دعای مجیر، دعای یا مَنْ تُحَلُّ (دعای هفتم صحیفه سجادیه) را هم بخوانند. 🗓95-05-21 ✅@safine_s
💠 حضرت امام محمد باقر علیه السلام: ✅ ایُّ الْاجتهاد افْضلُ من عفَّة بَطْنٍ و فرْجٍ؟ 1⃣ ما عُبِدَ اللهُ بشیْءٍ افْضل من عفَّة بطنٍ و فرْجٍ! 2⃣ ⬅ کدام کوشش و ریاضت بالاتر از حفظ شکم و دامن از حرام است؟ خداوند به چیزی با فضیلت‌تر از نگه‌داشتن شکم و دامن از حرام عبادت نشده است! 📚 1⃣ مجمع البیان (شیخ طبرسی): ج۳، ص۳۸ 2⃣ الکافی (ثقة الاسلام کلینی): ج۲، ص۷۹ @justhadis110