eitaa logo
خبرهای تازه
119 دنبال‌کننده
38.7هزار عکس
24هزار ویدیو
333 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*دعای ابودرداء* 🪷💫🪷💫🪷💫🪷💫🪷💫🪷💫🪷💫 *شیخ عباس قمی ره در کتاب مفاتیح الجنان دعایی را آورده است 💫❄️💫❄️💫❄️💫❄️💫❄️💫💫 *شيخ ابن فهد روايت كرده:* *روزى به ابودرداء خبر دادند:* *خانه ات سوخته است، گفت* *نسوخته، ديگرى خبر داد، باز* *همان جواب را داد تا سه مرتبه معلوم شد تمام خانه هاى اطراف جز خانه او سوخته اند! به او گفتند: تو از كجا مى دانستى كه خانه تو در آتش نسوخته است؟* *او گفت: زيرا خود با همین گوشهایم از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شنيدم كه ایشان فرمودند:* ⬇💫🪷💫🪷💫🪷💫🪷💫🪷 *هركه این دعا را در صبحگاهان یکبار بخواند، در آن روز هیچ بدی و مکروهی به او نمى رسد، و اگر این دعا در هنگام شب خوانده شود، هیچ بدى و ناراحتی به او نرسد، و من امروز البته اين دعا را خوانده بودم: بدین سبب خیالم راحت بود که هیچ اتفاق بدی به من امروز نخواهد رسید.* ⚫ *حال اصل دعا:* 👇 *اَللّهُمَّ اَنْتَ رَبّى لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ عَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ وَ اَنْتَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظيمِ وَ لا حَوْلَ وَلاقُوَّةَ اِلاّبِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظيمِ ما شاءَاللَّهُ كانَ وَ مالَمْ يَشَاءْلَمْ يَكُنْ* *اَعْلَمُ اَنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْئٍ قَديرٌ وَ اَنَّ اللَّهَ قَدْ اَحاطَ بِكُلِّ شَيْئٍ عِلْماً* *اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُبِكَ مِنْ شَرِّ نَفْسى وَ مِنْ شَرِّ قَضاءِ السُّوءِ وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ ذى شَرٍّ وَ مِنْ شَرِّ الْجِنِّ وَ الاِْنْسِ وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ دابَّةٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِيَتَها اِنَّ رَبّى عَلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ* *ترجمه دعا:* *خدايا تويى پروردگار من، معبودى جز تو نيست، بر تو توكّل كردم و تو پروردگار عرش بزرگى، و هيچ جنبش و نيرويى نيست مگر به خداى برتر بزرگ، آنچه خدا خواست شد، و آنچه نخواست نشد، مى دانم كه خدا بر هرچيز تواناست، و به همه چيز از جهت علم احاطه يافته است.* *خدايا به تو پناه مى آورم، از شرّ خود، و از شرّ قضاى بد، و از شرّ هر صاحب شرّى، و از شرّ جنّ و انس، و از شرّ هر جنبنده اى كه گيرنده مهار اختيارش هستى، به درستى كه پروردگار من بر راهى راست است.*
💢 امیرالمومنین علیه‌السلام می‌فرمایند: *هرکس این آیات را در سپیده‌دم بخواند، خداوند متعال او را از هر شری در امان می‌دارد.* 🌱هفت آیه و دعای پایانی🌱 ✨ «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ» ✅ «قُلْ لَنْ يُصِيبَنٰا إِلاّٰ مٰا كَتَبَ اَللّٰهُ لَنٰا هُوَ مَوْلاٰنٰا وَ عَلَى اَللّٰهِ فَلْيَتَوَكَّلِ اَلْمُؤْمِنُونَ» (سوره مبارکه توبة، آیه ۵۱)🌱 ✅ «وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اَللّٰهُ بِضُرٍّ فَلاٰ كٰاشِفَ لَهُ إِلاّٰ هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلاٰ رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشٰاءُ مِنْ عِبٰادِهِ وَ هُوَ اَلْغَفُورُ اَلرَّحِيمُ» (سوره مبارکه يونس، آیه ١٠٧)🌱 ✅ «وَ مٰا مِنْ دَابَّةٍ فِي اَلْأَرْضِ إِلاّٰ عَلَى اَللّٰهِ رِزْقُهٰا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهٰا وَ مُسْتَوْدَعَهٰا كُلٌّ فِي كِتٰابٍ مُبِينٍ» (سوره مبارکه هود، آیه ٦)🌱 ✅ «وَ كَأَيِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لاٰ تَحْمِلُ رِزْقَهَا اَللّٰهُ يَرْزُقُهٰا وَ إِيّٰاكُمْ وَ هُوَ اَلسَّمِيعُ اَلْعَلِيمُ» (سوره مبارکه عنكبوت، آیه ٦٠)🌱 ✅ «مٰا يَفْتَحِ اَللّٰهُ لِلنّٰاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلاٰ مُمْسِكَ لَهٰا وَ مٰا يُمْسِكْ فَلاٰ مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ هُوَ اَلْعَزِيزُ اَلْحَكِيمُ» (سوره مبارکه فاطر، آیه ۲)🌱 ✅ «قُلْ أَ فَرَأَيْتُمْ مٰا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اَللّٰهِ إِنْ أَرٰادَنِيَ اَللّٰهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كٰاشِفٰاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرٰادَنِي بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكٰاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِيَ اَللّٰهُ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ اَلْمُتَوَكِّلُونَ» (سوره مبارکه زمر، آیه ۳۸)🌱 ✅ «حَسْبِيَ اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ اَلْعَرْشِ اَلْعَظِيمِ» (سوره مبارکه توبة، آیه ۱۲۹)🌱 💠 وَ أَمْتَنِعُ بِحَوْلِ اَللَّهِ وَ قُوَّتِهِ مِنْ حَوْلِهِمْ وَ قُوَّتِهِمْ وَ أَسْتَشْفِعُ بِرَبِّ اَلْفَلَقِ `مِنْ شَرِّ مٰا خَلَقَ وَ أَعُوذُ بِمَا شَاءَ اَللَّهُ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ.🌱 🌐 emamraoof.com
*از اَنَس روایت شده: رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود:* *هرکه این دعا را در هر صبح و شام بخواند، حق‌تعالی چهار فرشته بر او بگمارد که او را از پیش‌رو و پشت سر و جانب راست و طرف چپ حفظ کنند و در امان خدای عزّوجلّ باشد و اگر آفریدگان از جنّ و انس بکوشند که بر او زیانی برسانند توفیق نیابند* *و آن دعا این است:* 💙بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ💙 💛بِسْمِ اللّٰهِ خَيْرِ الْأَسْماءِ 💚بِسْمِ اللّٰهِ رَبِّ الْأَرْضِ وَالسَّماءِ 🧡 بِسمِ اللّٰهِ الَّذِي لَايَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ سَمٌّ وَلَا داءٌ 💜بِسْمِ اللّٰهِ أَصْبَحْتُ، وَعَلَى اللّٰهِ تَوَكَّلْتُ 🤎 بِسْمِ اللّٰهِ عَلَىٰ قَلْبِي وَنَفْسِي ❤️ بِسْمِ اللّٰهِ عَلَىٰ دِينِي وَعَقْلِي 💙بِسْمِ اللّٰهِ عَلَىٰ أَهْلِي وَمالِي 💛بِسْمِ اللّٰهِ عَلَىٰ مَا أَعْطانِي رَبِّي 💚بِسْمِ اللّٰهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ 🤎وَلَا فِي السَّماءِ، وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ❤️اللّٰهُ اللّٰهُ رَبِّي لَاأُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً 💚اللّٰهُ أَكْبَرُ اللّٰهُ أَكْبَرُ 💛وَ أَعَزُّ وَأَجَلُّ مِمَّا أَخافُ وَأَحْذَرُ ❤️ عَزَّ جارُكَ وَجَلَّ ثَناؤُكَ، وَلَا إِلٰهَ غَيْرُكَ . 💜اللّٰهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ نَفْسِي 🧡وَمِنْ شَرِّ كُلِّ سُلْطانٍ شَدِيدٍ 💙وَمِنْ شَرِّ كُلِّ شَيْطانٍ مَرِيدٍ 💛وَمِنْ شَرِّ كُلِّ جَبَّارٍ عَنِيدٍ 🤎وَمِنْ شَرِّ قَضاءِ السُّوءِ ❤️وَمِنْ كُلِّ دابَّةٍ أَنْتَ آخِذٌ بِناصِيَتِها 💜إِنَّكَ عَلَىٰ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ 🧡وَأَنْتَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ حَفِيظٌ 💚اِنَّ وَلِيِّىَ اللَّهُ الَّذى نَزَّلَ الْكِتابَ 💙وَ هُوَ يَتَوَلَّى الصّالِحينَ 💛فَاِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِىَ اللَّهُ 💜لا اِلهَ اِلاّ هُوَعَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ 💚وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظيمِ
💠خوشبختی💠 امام علی (علیه السلام ) هر کس از پیروان ما هر روز این چهار حمد را بخواند خداوند او را چهار چیز کرامت فرماید: 1-عمر طبیعی 2-مال و فرزند بسیار 3-با ایمان از دنیا رفتن 4-بی‌حساب داخل بهشت شدن ⚜بِسمِ اَللهِ اَلرَّحمنِِ اَلرَّحیمِ⚜ 💦اَلحَمدُلِلّهِ اَلّذی عَرََّفََنی نَفسَهُ وَلَم یَترُکنی عُمیانَ اَلقََلبِ اَلحَمدُلِلّهِ اَلّذی جَعَلَنی مِن اُمََّةِمُحَمَّدٍ صَلَّی اَللهُ عَلَیهِ وَالِه اَلحَمدُ لِلّهِ اَلَّذی جَعَلَ رِِزقی فی یَدِه وَلَم یَجعَلهُ فی اَیدِی النّاس اَلحَمدُلِلّهِ اَلَّذی سَتَر ذنوبی وَ عُیُوبی وَلَم یَفضَحنی بَینَ الخلائق💦 مفاتیح الجنان
امام زمان عجل الله تعالی فرجه می فرمایند : هرگاه خواستید به وسیله ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئید : سلامٌ علی آل یاسین… نجم الثاقب ، ص۴۱۱ ✨✨🕊️✨✨🕊️✨✨ زیارت آل یاسین سَلامٌ عَلَى آلِ يس السَّلامُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللَّهِ وَ رَبَّانِيَّ آيَاتِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللَّهِ وَ دَيَّانَ دِينِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ السَّلامُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِكَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللَّهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَ وَكَّدَهُ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِي ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَيْرَ مَكْذُوبٍ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَ تُبَيِّنُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَ تُكَبِّرُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِي السَّلامُ عَلَيْكَ فِي اللَّيْلِ إِذَا يَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ السَّلامِ أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِيبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنَّ عَلِيّا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللَّهِ ، أَنْتُمْ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لا رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لا يَنْفَعُ نَفْسا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرا وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاكِرا وَ نَكِيرا حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِيزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ غوَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ يَا مَوْلايَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ وَ أَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَرِي‏ءٌ مِنْ عَدُوِّكَ فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ بِكُمْ يَا مَوْلايَ أَوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُمْ وَ نُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَ مَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ 🤲📿 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
‍ 🌺 زیارت_امین_الله 💍 ✨بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ✨ ⚜️🌺السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ حُجَّتَهُ عَلَى عِبَادِهِ (السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ)، أَشْهَدُ أَنَّكَ جَاهَدْتَ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ وَ عَمِلْتَ بِكِتَابِهِ وَ اتَّبَعْتَ سُنَنَ نَبِيِّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حَتَّى دَعَاكَ اللَّهُ إِلَى جِوَارِهِ فَقَبَضَكَ إِلَيْهِ بِاخْتِيَارِهِ وَ أَلْزَمَ أَعْدَاءَكَ الْحُجَّةَ مَعَ مَا لَكَ مِنَ الْحُجَجِ الْبَالِغَةِ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِهِ اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِي مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِكَ رَاضِيَةً بِقَضَائِكَ مُولَعَةً بِذِكْرِكَ وَ دُعَائِكَ مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ أَوْلِيَائِكَ مَحْبُوبَةً فِي أَرْضِكَ وَ سَمَائِكَ صَابِرَةً عَلَى نُزُولِ بَلائِكَ [شَاكِرَةً لِفَوَاضِلِ نَعْمَائِكَ ذَاكِرَةً لِسَوَابِغِ آلائِكَ‏] مُشْتَاقَةً إِلَى فَرْحَةِ لِقَائِكَ مُتَزَوِّدَةً التَّقْوَى لِيَوْمِ جَزَائِكَ مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ أَوْلِيَائِكَ مُفَارِقَةً لِأَخْلاقِ أَعْدَائِكَ مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْيَا بِحَمْدِكَ وَ ثَنَائِكَ. 🙏🌺 اللَّهُمَّ إِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتِينَ إِلَيْكَ وَالِهَةٌ وَ سُبُلَ الرَّاغِبِينَ إِلَيْكَ شَارِعَةٌ وَ أَعْلامَ الْقَاصِدِينَ إِلَيْكَ وَاضِحَةٌ وَ أَفْئِدَةَ الْعَارِفِينَ مِنْكَ فَازِعَةٌ وَ أَصْوَاتَ الدَّاعِينَ إِلَيْكَ صَاعِدَةٌ وَ أَبْوَابَ الْإِجَابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ وَ دَعْوَةَ مَنْ نَاجَاكَ مُسْتَجَابَةٌ وَ تَوْبَةَ مَنْ أَنَابَ إِلَيْكَ مَقْبُولَةٌ وَ عَبْرَةَ مَنْ بَكَى مِنْ خَوْفِكَ مَرْحُومَةٌ وَ الْإِغَاثَةَ لِمَنِ اسْتَغَاثَ بِكَ مَوْجُودَةٌ [مَبْذُولَةٌ] وَ الْإِعَانَةَ لِمَنِ اسْتَعَانَ بِكَ مَبْذُولَةٌ [مَوْجُودَةٌ] وَ عِدَاتِكَ لِعِبَادِكَ مُنْجَزَةٌ وَ زَلَلَ مَنِ اسْتَقَالَكَ مُقَالَةٌ وَ أَعْمَالَ الْعَامِلِينَ لَدَيْكَ مَحْفُوظَةٌ وَ أَرْزَاقَكَ إِلَى الْخَلائِقِ مِنْ لَدُنْكَ نَازِلَةٌ وَ عَوَائِدَ الْمَزِيدِ إِلَيْهِمْ وَاصِلَةٌ وَ ذُنُوبَ الْمُسْتَغْفِرِينَ مَغْفُورَةٌ وَ حَوَائِجَ خَلْقِكَ عِنْدَكَ مَقْضِيَّةٌ وَ جَوَائِزَ السَّائِلِينَ عِنْدَكَ مُوَفَّرَةٌ وَ عَوَائِدَ الْمَزِيدِ مُتَوَاتِرَةٌ وَ مَوَائِدَ الْمُسْتَطْعِمِينَ مُعَدَّةٌ وَ مَنَاهِلَ الظِّمَاءِ [لَدَيْكَ‏] مُتْرَعَةٌ اللَّهُمَّ فَاسْتَجِبْ دُعَائِي وَ اقْبَلْ ثَنَائِي وَ اجْمَعْ بَيْنِي وَ بَيْنَ أَوْلِيَائِي بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ إِنَّكَ وَلِيُّ نَعْمَائِي وَ مُنْتَهَى مُنَايَ وَ غَايَةُ رَجَائِي فِي مُنْقَلَبِي وَ مَثْوَايَ ✅ كتاب«كامل الزيارات»پس از متن زيارت اين جملات آمده است: أَنْتَ إِلَهِي وَ سَيِّدِي وَ مَوْلايَ اغْفِرْ لِأَوْلِيَائِنَا وَ كُفَّ عَنَّا أَعْدَاءَنَا وَ اشْغَلْهُمْ عَنْ أَذَانَا وَ أَظْهِرْ كَلِمَةَ الْحَقِّ وَ اجْعَلْهَا الْعُلْيَا وَ أَدْحِضْ كَلِمَةَ الْبَاطِلِ وَ اجْعَلْهَا السُّفْلَى إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قدیر التماس دعا
صلوات‌خاصه‌حضرت زهرا(س)۩حسین‌حقیقی.mp3
1.72M
📿 صلوات خاصه حضرت زهرا (سلام الله علیها) ☀️ بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم ☀️ ❇️ اللَّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلَى‌الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ 🔶 حبِيبَةِحَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ‏ ❇️ و أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصفِيَائِكَ 🔶 الَّتِي انتَجَبتَهَا وَ فَضَّلتَهَا ❇️ و اختَرتَهَا عَلَى نِسَاءِ العَالَمِينَ‏ 🔶 اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّن ظَلَمَهَا ❇️ و استَخَفَّ بِحَقِّهَا 🔶 و كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَولاَدِهَا ❇️ اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلتَهَا أُمَّ أَئِمَّةِ الهُدَى 🔶 و حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ ❇️ و الكَرِيمَةَ عِندَ المَلَإِ الأَعلَى‏ 🔶 فصَلِّ عَلَيهَا وَ عَلَى أُمِّهَا ❇️ صلاَةً تُكرِمُ بِهَا وَجهَ أَبِيهَا 🔶 محَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ‏ ❇️ و تُقِرُّ بِهَا أَعيُنَ ذُرِّيَّتِهَا 🔶 و أَبلِغهُم عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ ❇️ أفضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلاَمِ‏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام صبحتان پر نور و سرور و سرشار از الطاف الهی حضرت حجت (عج) ❤️🌷🌟🌷❤️ تفسیر آیات نورانی ۶۵ و ۶۶ از سوره شریفه حجر 💖🌺💖🌺 التماس دعا 🌟💖🌟💖🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍از زندگی ت برای مردم نگو 📌بیشتر مشکلات از این مسئله است 🌺 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ https://eitaa.com/joinchat/2376925383C6dc63c5264 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
1141_Joshan.saghir-basem_YasDL.com.mp3
7.02M
🎙 دعای‌جوشن‌صغیر ۳۰دقیقه دعای جوشن صغیر برای دفع شر و فتنه دشمن خوانده میشود و باعث صلح و آرامش شدن زندگی میشود ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ https://eitaa.com/joinchat/2376925383C6dc63c5264 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
📌 ذکری برای نجات از محبت های غیر اخلاقی 🔰مرحوم آیت الله قاضی(قدس‌سره) می‌فرمودند: برای نجات از محبت‌های غیر اخلاقی بر خواندن این آیه مداومت نمایید: «یعلم خائنة الاعین و ما تخفی الصدور» سوره‌ی غافر، آیه‌ی ۱۹ 📚 انیس‌ الصادقین ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ https://eitaa.com/joinchat/2376925383C6dc63c5264 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 خود را بسازیم! 🔰 علامه حسن‌زاده آملی مثل گندم باش!! زیر خاک میبَرنش باز میروید پُرتر ، زیر سنگ میبَرنش آرد میشود پُر بهاتر، آتش میزننش نان میشود مطلوب تر ، "ذات" باید ارزشمند باشد... ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ https://eitaa.com/joinchat/2376925383C6dc63c5264 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
📌اهمیت تلاوت قرآن در منزل 🔰پيامبر صلّى اللّه عليه و اله فرمود: خانه‌هاى خود را با خواندن روشن كنيد و آن‌ها را گورستان نشماريد، چنانچه جهودان و تراسايان كردند،در همان كليساها و معبدهاى خود نماز خوانند و خانه‌هاى خود را معطّل و بى‌عبادت گذارند، زيرا چون در خانه بسيار قرآن خوانده شود،خيرش فراوان گردد، و اهل آن توسعه يابند و براى اهل آسمان بدرخشد چنانچه اختران آسمان براى اهل زمين مى‌درخشند. 🔰عدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنِ اَلْفُضَيْلِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ لَيْثِ بْنِ أَبِي سُلَيْمٍ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ وَ لاَ تَتَّخِذُوهَا قُبُوراً كَمَا فَعَلَتِ اَلْيَهُودُ وَ اَلنَّصَارَى صَلَّوْا فِي اَلْكَنَائِسِ وَ اَلْبِيَعِ وَ عَطَّلُوا بُيُوتَهُمْ فَإِنَّ اَلْبَيْتَ إِذَا كَثُرَ فِيهِ تِلاَوَةُ اَلْقُرْآنِ كَثُرَ خَيْرُهُ وَ اِتَّسَعَ أَهْلُهُ وَ أَضَاءَ لِأَهْلِ اَلسَّمَاءِ كَمَا تُضِيءُ نُجُومُ اَلسَّمَاءِ لِأَهْلِ اَلدُّنْيَا. 📗 الکافي , جلد۲ , صفحه۶۱۰ . ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ https://eitaa.com/joinchat/2376925383C6dc63c5264 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صبحكم الله بظهورالحجة عليه السلام إن شاءلله و بالخير والعافية ❤️زيارة الامام الكاظم والرضا والجواد والهادي عليهم السلام در روز چهارشنبه: السَّلامُ عَلَيْكُم ياأَوْلِياء اللهِ، السَّلاُمُ عَلَيْكُم ياحُجَجَ اللهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يانُورَ الله فِي ظُلُماتِ الاَرْضِ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ صَلَواتُ الله عَلَيْكُمْ وَعَلى آلِ بَيْتِكُمْ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، بِأَبِي أَنْتُمْ وَاُمِّي، لَقَدْ عَبَدْتُمْ الله مُخْلِصِينَ، وَجاهَدْتُمْ فِي الله حَقَّ جِهادِهِ حَتَّى أَتاكُمْ اليَقِينُ، فَلَعَنَ الله أَعْدائكُمْ مِنَ الجِنِّ وَالاِنْسِ أَجْمَعِينَ ، وَأَنا أَبْرَؤُ إِلى الله وَإِلَيْكُمْ مِنْهُمْ. يامَوْلايَ ياأَبا إِبْراهِيمَ مُوسى بْنَ جَعْفَرٍ، يامَوْلايَ ياأَبا الحَسَنِ عَلِيّ بْنَ مُوسى، يامَولايَ ياأَبا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ، يامَوْلايَ ياأَبا الحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَنا مَوْلىً لَكُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ مُتَضَيِّفٌ بِكُمْ فِي يَوْمِكُمْ هذا وَهُوَ يَومُ الاَرْبِعاءِ، وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ فَأَضِيفُونِي وَأَجِيرُونِي بِآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ. 🌺 ذکر روز چهارشنبه:یاحی ویا قیوم 🌹یا الله یا رحمن یارحیم یامقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک🌹
📌عامل اصلی گرانی 🔰آیت الله حائری شیرازی: میدانید چرا اجناس گران می‌شوند؟ شما وقتی گرانی را می‌بینید، اگر به دولت خوش‌بین باشید، می‌گویید به خاطر محاصرۀ اقتصادی و تحریم‌هاست و اگر به دولت منتقد باشید، می‌گویید به خاطر بی‌عرضه‌گی و ندانم کاری و غیرعلمی برخورد کردن است. 🔰نه آن است و نه این. بهرۀ بانکی، بیکاری می‌آورد، بهره، گرانی می‌آورد. در ژاپن بانک‌ها بهرۀ یک درصدی می‌گیرند، بعد می‌توانند جنسشان را با 30% ارزان‌تر به تو بفروشند. بانکهای شما بهره‌های 26% و اینها می‌گیرند، دو سه بار که بخواهد برای خرید، توزیع و تولید، روی آن بهره بیاید، 100% و 200% قیمتش بالا می‌رود و گران می‌شود. ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ https://eitaa.com/joinchat/2376925383C6dc63c5264 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقاشی یک مادر عرب برای فرزندانش تا ترتیب انبیا را به آنها آموزش دهد.
امروز که از بازار خرید کردیم متوجه شدم که متاسفانه جورابهایی از پشم سگ و خرگوش در بازار موجود هست و به نام جوراب پشمی به فروش میرسه،بنده هم بدون اطلاع از این موضوع از جوراب ها برای مغازه خریداری کردم، که بلافاصله به لطف یکی از مشتریا که از وجود این جورابها در بازار خبر داشتن متوجه این موضوع شدم، میخواستم اگه صلاح بدونید عکس این جوراب و توضیحات پشت اون رو که نوشته ۷۰٪ پشم سگ و ۲۰٪ موی خرگوش تو کانال برای آگاهی دوستان قرار بدید که حواسشون باشه موقع خریدن.
دوستان این مطلب رو یکی از دوستان فروشنده در کانال هیئت مون قرار دادند . موثقه. لطفا تو خرید هاتون دقت داشته باشید
🔻قصّۀ غم‌انگیز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی (۱): وزانت آنچنانی، خاصیّت این‌چنینی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. سرانجام پس از سه ماه که کشور دچار چالش گردید و اتّفاقات تلخِ فراوانی رخ دادند، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یک بیانیه صادر کرد. نخستین مسأله، «تعلل» و «تأخیر» این شورا در موضع‌گیری است که به‌هیچ‌رو نباید به حاشیه رانده شود. حجاب و ضعف حجاب و کشف حجاب، «مسأله‌های فرهنگی» هستند و انتظار می‌رفت که بیش و پیش از همه، این شورا به میدان بیاید و «آب تبیینِ معرفتی» بر «آتش اغتشاشِ فرهنگی» بریزد و غبارها را فروبنشاند، امّا چنین نشد. این «خاموشی طولانی» به چه دلیل بوده است؟! چرا در هنگامۀ دشواری و تنگنا، شورا «سکوت» اختیار کرد و زبان در کام فرو برد؟! در انتظار نشسته بود که واقعیّت آشکار شود و مرزها نمایان شوند؟! یا خود باید «پرچم روشنگری» برمی‌افراشت و حقّ و باطل فرهنگی را از یکدیگر متمایز می‌ساخت؟! اکنون که شعله‌های خائنانۀ اغتشاش فرونشسته، «زمانۀ بهنگامِ» ورود این شوراست؟! ۲. و مگر این شورا تاکنون در هیچ واقعه‌ای، «کنشِ بهنگام» داشته است؟! سالیان سال، سرگرم عزل و نصب این و آن بودند و جزئیّات را مشخص می‌کنند، تا این‌که نهیبی بر آنان زده شده که شما «قوّۀ عاقلۀ فرهنگیِ انقلاب» هستید و باید «مدینۀ فاضلۀ فرهنگیِ انقلاب» را رقم بزنید، نه این‌که در «روزمرّگی» غرق شوید. پس از این هم گرفتار مصائب و بلایای دیگر بودند و هیچ‌گاه نتوانستند خویش را علاج کنند تا قابلیّت پرداختن به جامعه را بیابند. در همین دورۀ اخیر، بیش از یک سال است که از مسألۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» می‌گذرد، امّا آیا طرحی نگاشته‌اند و منطقی را تولید کرده‌اند؟! تنها کاری که کرده‌اند این بوده است که بر اختیار خویش بیفزایند و مناسبات درونیِ خویش را صورت‌بندی کنند. ۳. و امّا متن بیانیه. در حیرتم از سبکی و بی‌مایگی و تهی‌دستی این متن. یعنی این متن، برآیند عقلِ جمعی شوراست؟! آنان که در این شورا نشسته‌اند و از نظر اجتماعی، وزانت دارند، در عالم فکر و معرفت و تحلیل، چنین وزنی دارند؟! قلۀ خّلاقیّت و اندیشه‌ورزی‌اشان همین بوده است؟! این‌که بنویسند حجاب، حکم دین است و جامعۀ ما نیز متدیّن است و در برهنگی در غرب غوغا می‌کند و ... ؟! بیان این «کلّیّات»، چه حاصلی دارد؟! گرهی را گشودند و به پرسشی پاسخ گفتند؟! توضیح دادند که فلسفۀ گشت ارشاد چه بوده و از کجا پدید آمده و جنبۀ قانونی‌اش چه بوده و چه منافع و مضاری داشته است؟! استدلال کرده‌اند که ریشۀ این اغتشاش چه بوده است و چه ساختارهایی به طور مستقیم و غیرمستقیم، مولّد تغییر ساختار ذهنیِ بخشی از جامعه بوده‌اند؟! دربارۀ دهۀ هشتادی‌ها و این‌که گسست نسلی واقعیّت دارد یا خیر، قضاوتی صورت گرفته است؟! مجموعه‌ای از راهکارها برای گذار فرهنگی تعیین شده‌اند؟! منطق و مبنای شورا دربارۀ دورۀ پسااغتشاش، در میان نهاده شده است؟! شرح داده‌اند که چرا چنین شد؟ و چرا به این نقطه رسیدیم؟ و در کجا خطا کردیم؟ و چه باید کرد؟ و ... . ارزش این بیاینه از جزوه‌های کوچکِ تبلیغیِ حزب جمهوری اسلامی که در سال‌های پنجاه‌وهشت و پنجاه‌ونه منتشر می‌شد، کمتر است. هیچ افزوده‎‌ای ندارد. متأسّفانه در این بیانیه، هیچ توضیحی ارائه نشده است و افکار عمومی در انبوهی از «اشکال‌ها» و «ابهام‌ها» و «پرسش‌ها» و «دغدغه‌ها»، رها شده‌اند. ۴. این به آن معنی است در این شورا، «احساس مسئولیّتِ اسلامی و انقلابی» چه اندازه است و شورا خویش را نسبت به حوادث فرهنگیِ انقلاب، تا چه حدی مکلّف می‌شمارد. کاش چُرت‌ شورا پاره نمی‌شد و همچنان می‌آسود. در شهر خبرهاست و شورا در خواب. و شاید هم خواب‌زده. از دگرگونی‌های پنهانِ جامعه، بی‌خبر است، و یا ترجیح می‌دهد که تغافل کند. با «محافظه‌کاری» و «بی‌حسی» و «میدان‌گریزی» خو گرفته‌ و آداب «وسط‌نشینی» را به نیکویی آموخته است. ضربه‌هایی که بر پیکر نحیف آرمان و روح‌الله نشستند و جان‌شان را ستاندند، برخاسته از «بی‌عملی‌ها» و «ندانم‌کاری‌ها»ی همین شورا بوده است. محفل گزیده‌اند و از میدان گریخته‌اند. بر خوان نشسته‌اند و از خون بی‌خبرند؛ وگرنه جرعه‌جرعه زهر از جام این حادثه‌های تلخ می‌نوشیدند و تاب نمی‌آوردند. دلبستن به این شورا، جُستن علاج عطش از سراب است. کنشگر اصلیِ میدانِ فرهنگ، همین «نیروها و گروه‌های خودجودش فرهنگی» هستند که بی‌ادّعا و بی‌وزن، در حال جهاد تبیین هستند و تاکنون رنگ این شورا را ندیده‌اند و حتّی اندکی هم حمایت نشده‌اند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻قصّۀ غم‌انگیز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی (۲): نهاد سیاست‌گذار بر منبر موعظه 🖊 مهدی جمشیدی ۴. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «مواجهه با آنچه در جامعۀ ما بی‌حجابی نامیده می‌شود باید هوشمندانه و واقع‌بینانه باشد.» اوّلاً، چرا به «جامعه» ارجاع می‌دهید؟ موضع خویش را بیان کنید. شما این نوع از پوشش را چه می‌خوانید؟ می‌خواهید بگویید با جامعه، موافق نیستید؟ یا می‌خواهید هزینۀ به‌کاربردن این تعابیر را نپردازدید و در پشت داوری جامعه، پنهان شوید؟ ثانیاً، جامعه، میان «بدحجابی» یا «ضعف حجاب» و «بی‌حجابی» یا «کشف حجاب»، تفاوت می‌نهد، امّا شما به‌عنوان عقلای فرهنگیِ قوم، همین تفکیک حداقلی را نیز نادیده گرفته‌اید. مشخص کنید که مسألۀ کنونی شما چیست؟ ضعف حجاب یا کشف حجاب؟ یا هر دو؟ ثالثاً، باید اکنون به «مواجهۀ هوشمندانه» توصیه کنید یا باید در طول چهل سال گذشته، طرحی می‌نگاشتید که نشانگر مواجهۀ هوشمندانه باشد؟! رسالت شما این است که به‌جای دعوت به هوشمندی، آن را تعریف و شاخص‌بندی کنید تا به طور عینی، به کار بسته شود. همگان می‌دانند که فعالیّت‌های فرهنگیِ هوشمندانه بر فعالیّت‌های فرهنگیِ طبیعی ترجیح دارند، امّا این وظیفۀ شماست که در مقام طرّاحی راهبردها، روح هوشمندی را بدمید، نه این‌که عاملان و مجریان را به آن فرابخوانید. رابعاً، «مواجهۀ واقع‌بینانه» یعنی چه؟! یعنی واقعیّت اجتماعی، حجاب را برنمی‌تابد؟! ایدئولوژیِ اسلامی و انقلابی، به دیوارِ واقعیّت برخورد کرده است و ناکام مانده است و ازاین‌رو باید از «ایدئولوژی» به نفع «واقعیّت»، عقب نشست؟ یعنی «عینیّت»، آنچنان مقتدر و نیرومند است که خود را بر «ارزش» تحمیل کرده و آن را کنار زده است؟ می‌خواهید «حدنصاب» و «حداقل حجاب» را چه چیزی قرار بدهید؟ ضعف حجاب را به‌عنوان یک واقعیّت اجتماعی پذیرفته‌اید یا برای علاج آن نیز چاره اندیشیده‌اید. ازآنجاکه ضعف حجاب، هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع، می‌خواهید با این دو تعارض همزمان، چه کنید؟ از واقعیّت، چه صدایی شنیده‌اید که می‌خواهید ارزش را به آن مقیّد کنید؟ سایش شرع به نفع عرف، «واقع‌بینی» است یا «سکولاریسمِ تدریجی»؟ «معیار» و «محک»، شرع است یا عرف؟ انقلاب در پی تحقّق شرع در متن عرف بود، یا بُرشی از شرع که عرف آن را برمی‌تابد؟ این مواجهۀ واقع‌بینانه، «مواجهۀ گزینشی» با شرع نیست؟ ۵. در بخشی از این بیانیه نوشته‌اند: «شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از همۀ نهادهای مسئول می‌خواهد که علاوه بر عمل به وظایف قانونی خود، در درجۀ اول با تبیین دیدگاه اسلام و قانون دربارۀ حجاب به تحکیم مبانی اعتقادی بانوان، به‌ویژه نسل جوان، به رعایت این فریضه الهی کمک کنند.» امّا اکنون دیگر نباید «توصیه» کرد، بلکه باید «گزارش» خواست و «ارزیابی» کرد که نهادهای فرهنگی چه کرده‌اند. نهاد سیاست‌گذار، «منبر وعظ» نیست که زبان به توصیه گشوده‌اید. تقدّم «تبیین» بر «تقنین»، مراعات نشده و آنان که باید پرچم تبیین را به دست می‌گرفتند، به نظاره نشستند و سکوت اختیار کردند. سال‌هاست که چنین است و شما نیز در برابر این بی‌عملی، منفعل بوده‌اید. هیچ بیانیه‌ای از سوی شما صادر نشد که در آن گفته شود نهادهای فرهنگی، چگونه عمل کرده‌اند و شما چه قضاوتی دربارۀ آنها دارید. کجاست عملی که از جدّیّت و ارادۀ انقلابی شما حکایت کند؟ و جالب این‌که پس از سال‌ها ناکامیِ چالش‌زا، باز هم توصیه و موعظه می‌کنید. از جمله، چرا در مدارس، کسی به پرسش‌های دختران دربارۀ حجاب پاسخ نمی‌دهد؟ چرا به‌جای تبیین و روشنگری، دانش‌آموزان را رها کرده‌اند؟ معاونت پرورشی وجود دارد؟ فعّال است؟ معلمان «قرآن» و «هدیه‌های آسمانی» و «سبک زندگی و تفکّر»، کمترین کمکی به اصلاح ذهنیّت دانش‌آموزان می‌کنند یا بی‌تفاوت هستند؟ آموزش‌وپرورش، اجازۀ گفتگو داده است؟ مجالی را فراهم کرده است؟ مگر جز این بود که از متن مدارسِ رهاشده و سکولار، ضلعی از اغتشاش - که دانش‌آموزی بود – برخاست؟ ۶. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «در برخورد با بعضی هنجارشکنی‌ها در مسئله حجاب، مراقب باشند در دامی که دشمنان برای ملت ما طراحی کرده‌اند گرفتار نشوند و در زمین غرب که پیوسته درصدد ایجاد انواع دوگانه‌های سیاسی و اجتماعی میان ملت ماست، بازی نکنند.» به‌راستی، این‌که «حاکمیّت» با کشف حجاب برخورد کند، موجب شکاف میان «مردم» می‌شود؟ مگر قرار است که بخشی از مردم چنین کنند که در نتیجه با بخش دیگری از مردم، اصطکاک پیدا کنند؟ در یک سوی این معادله، «حاکمیّت» است و در سوی دیگر، «بخشی از مردم». مسأله، مواجهۀ حاکمیّت است با این بخش از مردم، نه مواجهۀ مردم با مردم. آنان که نخستین بار، سخن از شکاف و دو قطبی‌شدن اجتماعی گفتند، غفلت کردند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
امروز که از بازار خرید کردیم متوجه شدم که متاسفانه جورابهایی از پشم سگ و خرگوش در بازار موجود هست و به نام جوراب پشمی به فروش میرسه،بنده هم بدون اطلاع از این موضوع از جوراب ها برای مغازه خریداری کردم، که بلافاصله به لطف یکی از مشتریا که از وجود این جورابها در بازار خبر داشتن متوجه این موضوع شدم، میخواستم اگه صلاح بدونید عکس این جوراب و توضیحات پشت اون رو که نوشته ۷۰٪ پشم سگ و ۲۰٪ موی خرگوش تو کانال برای آگاهی دوستان قرار بدید که حواسشون باشه موقع خریدن.
❌❌❌مطالبه گران احیای قانون حجاب به ما بپیوندند (نشر حداکثری) ⚫️بی بصیرتی امت، زهرا(س) را پشت در کشاند ✅✅ اهداف این گروه در این برهه ی حساس، یک مطالبه گری جدی و تاثیرگذار از مسئولان، در زمینه ی احیای قانون حجاب و عفاف، غیر از روش های تلفنی و پیامکی و ... هست که تا به امروز به کار برده ایم و همچنان با بی تفاوتی مسئولین روبرو هستیم. ‼️‼️در این زمینه به نکات زیر توجه فرمایید: ۱. به جهت ضرورت تسریع برخورد قانونی و مدبرانه با قانون گریزی افراد کشف حجاب، و از آنجایی که تعلل در این امر سبب مشکل تر شدن مبارزه با آن و فراگیر شدن فحشا و عواقب بعد از آن در سطح جامعه می شود، لطفا هر فردی که عضو گروه می شود، به نیت ۱۴ معصوم، توضیحات اهداف را حداقل برای ۱۴ نفر از نزدیکان و دوستان دغدغه مند و انقلابی خود ارسال کند یا بصورت حضوری توضیح دهد تا بصورت داوطلبانه در گروه عضو شوند(خصوصا این توضیح که گروه فقط مخصوص افرادی ست که قبول زحمت حضور در تجمعات مطالبه گرانه را دارند)، زیرا فقط در صورتی این مطالبه گری انجام می شود که تعداد قابل توجهی اعلام امادگی کنند، در غیر اینصورت مانند تحصن های کم جمعیت مورد تمسخر بیگانگان قرار می گیرد ‌و احتمال دریافت پاسخ از مسئولان کمرنگ خواهد شد. ۲. این مطالبه بصورت حضوری و یا شکایت دسته جمعی علیه ارگان های مسئول بی تفاوت در این زمینه (خصوصا اداره اماکن)، با مراجعه به قوه ی قضاییه و دستگاه های مختلف تصمیم گیر در این زمینه از قبیل مجلس، نهاد ریاست جمهوری، و ... انجام می شود و بمحض اینکه تعداد افرادی که اعلام آمادگی حضور بصورت قطعی می کنند به حد نصاب رسید، هماهنگی های بعدی در گروه انجام می شود ۳. این مطالبه، در مرحله ی نهایی، حتی الامکان با مشورت تعدادی از صاحبان اندیشه و متخصصین این امر انجام می شود تا در این برهه ی حساس از اشتباهات احتمالی در انجام این امر بمعروف واجب پرهیز شود. ۴. لطفا حتی الامکان در گروه از ارسال خبرهای روز غیرمرتبط با مساله ی مطالبه گری خودداری کرده و فقط ایده ها، پیشنهادات و انتقادات خود، سخنرانی ها و راهنمایی های بروز صاحبان فکر و اندیشه را در مورد مطالبه گری و مطالب مرتبط با آن را ارسال فرمایید. ۵. در صورت نیاز به ارسال نکات ضروری به ادمین مراجعه فرمایید. لینک گروه👇 ble.ir/join/OWY5NDEzN2
تحلیلگران خارجی درباره انتصاب سردار رادان چه گفتند؟ با کاهش نسبی حجم اغتشاشات در ایران و حاکم شدن آرامش، کارشناسان و تحلیلگران غربی و خارجی، به تحلیل شرایط فعلی از اوضاع داخلی ایران میپردازند. به صورت کلی، تحلیلگران خارجی معتقدند که پس از گذشت نزدیک به ۱۰۰ روز از اغتشاشات در ایران، نظام ایران اکنون در حال تلاش است تا با ایجاد تغییراتی، اخبار خوبی را به گوش مخالفان و تظاهرکنندگان برساند. از این رو حکومت شروع به تغییر تعدادی از فرماندهان پلیس و مسئولان استانی که به عنوان مسئولان سرکوب اعتراضات شناخته میشدند کرده و افراد دیگری را به جای آنها منصوب می کند، به این امید که بتوانند با مخالفان گفتگو کند. در همین رابطه، از نگاه تحلیلگران خارجی، تغییر فرمانده نیروی انتظامی و روی کار آمدن سردار رادان با حکم رهبری، اقدامی در جهت پیامی به معترضان محسوب میشود. همچنین به عقیده آنها تلاش‌ها برای متحد کردن بدنه‌های مخالف متعددی که در محله‌های مختلف، در صفوف دانشجویان، اتحادیه‌های کارگری و در میان زنان به وجود آمده‌اند، فعلاً خوب پیش نمی‌رود. آنها نمی توانند به طور مؤثر تاریخ تظاهرات و اعتصابات را هماهنگ کنند و در مورد شعارها اختلاف نظر دارند. این وضعیت خیلی ها را از رفتن به خیابان ها دلسرد می کند. به عنوان مثال، در روز چهارشنبه، تنها تظاهرات ثبت شده،‌ در یک شهر کوچک در نزدیکی مرز عراق بود. افرادی همچون احمدی نژاد، از چشم رسانه ها دور نمانده اند، به گفته یک رسانه عبری، اظهارات افرادی مانند محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، که از نحوه سرکوب اعتراضات انتقاد می کنند، تاکنون کمکی به ترویج این اعتراض نکرده است. در نگاه آنها از جمله دلایل این مسئله، این است که به دستور آیت الله خامنه‌ای، نیروی انتظامی شروع به رهایی اندک اندک بازداشت شدگانی که در موج اعتراضات اخیر دستگیر شده بودند کرده است، به‌ویژه چهره‌های مطرح و سلبریتی ها. همچنین برخی از مقامات و تحلیلگران غربی طی گزارشات متعددی، متذکر شده اند که آمریکا و کشورهای غربی باید در رابطه با برجام و توافق هسته ای،‌ هرگونه گفت و گو با ایران را متوقف کنند و به ایجاد فشارهای سخت بین المللی بر علیه ایران بپردازند و اجازه ایجاد فضای تنفس به حکومت ایران را ندهند.
چند نکته مهم راهبردی درباره سخنان اخیر رهبری: 1-راهبرد رهبری در دو سخنرانی اخیر یکی با زنان یکی با مردم قم درباره دوران پس از اغتشاشات با دیگر فعالان صحنه متفاوت بود. مهمترین خطر بعد از دوران اغتشاشات چیست؟ این دو نکته را کنار هم بگذارید ببینید برداشتتان چیست. در دیدار با بانوان فرمود زنانی که شما آنها را کم حجاب میدانید تو دهن جریان اغتشاش زدند. به آنها نپیوستند. او گفت من به حال معنوی اینها در مناجات ها و مراسمات غبطه میخورد. در دیدار با مردم قم هم فرمود جریان اغتشاش بنا نداشت به نقاط ضعف و مشکلات ما بپردازد. ما مشکل اقتصادی و معیشتی داریم ولی جریان اغتشاش نقاط قوت ما را زد. امنیت را تولید علم را و... این دو جمله اثرش در مخاطب این است که جریان اغتشاش را بیگانه و غریبه بداند. اثر مهمترش این است که دست دشمن را از هدایت تغییر در کشور کوتاه میکند. این یک اقدام مهم راهبردی است. 2-اینکه اغتشاش امتداد اعتراض بود، خطایی است که برخی از مذهبیون هم انجام دادند. برخی از مجریان تلویزیون و صدا و سیما و فعالین فرهنگی و انقلابیون نیز متاسفانه این اندیشه را پیش بردند. در حالیکه اغتشاش امتداد اعتراض نبود ربطی به اعتراض و دردهای مردم نداشت. اینها تصور میکردند اعتراض مردم به مشکلات در عده ای از عناصر رادیکال و تندرو تبدیل به اغتشاش شد. حال آنکه رهبری در همان اوج بحبوحه اغتشاشات گفت اغتشاش به دلیل رشد و حرکت امید بخش کشور شکل گرفته است ربطی به اعتراض مردم و فشارهایی که به آنها میآید ندارد. این تفاوت ظریف و لی بسیار مهم و راهبردی را کمتر کسی توجه کرد. مهمتر از اغتشاش این است که عده ای با آن احساس نوعی سنخیت و همراهی کنند. از طرفی چون اغتشاش کاملا در دستان بیگانه در حال هدایت است معنایش این است که دردهای مردم را متصل کنیم به دست تغییر بیگانه. همانکه دشمن میخواهد. 3-رهبری واقعیت را درست میدید. این نکته که تمرکز کنیم روی قطع کردن دست تحول خواه دشمن و عنان تحول را به دست نظام امامت و امت بدهیم یک نکته مهم راهبردی است که باید با دقت آن را تبیین کنیم. واقعیت این بود که دشمن، روی کار آمدن دولتی که عزم بر تغییر جدی دارد را باعث این میدید که آن فشار دولت غربگرای بی فایده کم شود و مردم احساس کنند به مرور دارند یک حرکت امیدبخشی را پیش میبرند او باید زودتر عنان دردهای مردم را در اختیار میگرفت. فرصت زیادی نداشت و ندارد. 4-مقوله کشف حجابی که اغتشاش گران یا برخی به تبع جریان اغتشاش دنبال میکنند نیز در پیام پر رمز رهبری به سردار رادان مورد توجه است. او در پیام بحث «پلیس تخصصی» در «بخشهای گوناگون امنیت» را مطرح میکند. این یعنی ضلع امنیت اخلاقی که پیش از این نیز در سخنان خود به آن توجه داده بود نباید فراموش شود و البته باید ارتقا کیفی نیز پیدا کند. 5-مقوله تحول نیز که پیش از این در بیانات رئیس جمهور به عنوان تغییرات اساسی و در بیان رئیس مجلس با عنوان نو شدن حکمرانی مطرح شده بود اینبار در سخنان رهبری نیز مورد توجه و تاکید قرار گرفت. این نشان میدهد در راس نظام تصمیم جدی بر مجموعه ای از تحولات اساسی در نظر گرفته شده است. رشته همه این تحولات قطعا همان طرح کلی حرکت انقلاب و خروج هویت ایرانی از هاضمه غرب است که در سخنان رهبری با مردم قم اشاره شد. @ali_mahdiyan ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه در پنجمین سالگرد بازداشت مراد طاهباز، شهروند دو تابعیتی، از جمهوری اسلامی خواست که او را به همراه عماد شرقی و سیامک نمازی آزاد کند. آنتونی بلینکن در توییتی نوشت: «امروز پنج سال از بازداشت مراد طاهباز توسط ایران می گذرد. او باید در کنار عزیزانش باشد، نه اینکه به ناحق در یکی از زندان‌های ایران در بازداشت به سر برد. ما از ایران می‌خواهیم که به بازداشت شهروندان ایالات متحده پایان دهد و مراد را به همراه عماد شرقی و سیامک نمازی آزاد کند.» در همین زمینه، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا درامور ایران نیز در توییتی نوشته است: «امروز پنج سال از بازداشت ناحق مراد طاهباز توسط دولت ایران می‌گذرد. پنج سال زمان زیادی است. ما هیچ اولویتی بالاتر از این نداریم که مطمئن شویم مراد و سایر شهروندان ایالات متحده، عماد شرقی و سیامک نمازی که به ناحق بازداشت شده‌اند، به خانه بازگردند و به عزیزانشان بپیوندند.»
نیاز غرب به توافق هسته ای حتی با تمام شروط ایران: به گزارش اسپوتنیک، علیرغم همه هیاهوهایی که مطرح می گردد و صحبت های علنی و ظاهری مبنی بر اینکه مثلا دیگر توافق هسته ای اولویت دولت آمریکا نیست، اما واقعیت امر این است که امروزه غربی ها شدیدا به توافق هسته ای نیازمند هستند وتماسها اخیرا به شدت افزایش یافته و پیش بینی می شود که به زودی جلسه جدید وین برگزار گردد. گو اینکه اینها بهانه می آورند که شرط وشروط ایران برای بازگشت آمریکا به برجام قابل قبول نیست و تلاش دارند که تاخیر در بازگشت آمریکا به برجام را گردن ایران بیاندازند، اما همه محافل دیپلماتیک متحد القول هستند که بازگشت به برجام حتی با پذیرش همه شروط ایران باز هم به نفع غرب وکشورهای منطقه است تا به ضرر آنها. همه ناظرین مذاکرات هسته ای باور دارند طبق توافق قرار بر این بود که پیش نویس توافقی که در ماه مارس آماده شده بود پس از انتخابات کنگره به امضا برسد. دلیل تعلل آمریکایی ها و اروپایی ها این بود که آنها منتظر بودند ببینند اعتراضات و شلوغی ها در ایران نتیجه مطلوب آنها را خواهد داشت یا نه و آیا این امکان وجود دارد که آنها بتوانند امتیازهای جدیدی از ایران بگیرند و یا اینکه حتی آیا ممکن است نظام در ایران سقوط کند یا نه؟ امروزه همه ارکان جاسوسی آنها در ایران به آنها این خبر را داده اند که آنچه منتظرش بودند محقق نخواهد شد. نه نظام سرنگون خواهد شد و نه می توانند از آب گل آلود ماهی بگیرند. اینکه اینها در بعضی مواقع می آیند و اعلان می کنند که همراه معترضین هستند و یا با اعدام ها مخالفند و یا اینکه سفیران ایران را احضار می کنند و یا حتی برخی تحریم های کذایی را وضع می کنند و... ، همه اش برای این است که برگه های چانه زنی خود در مذاکرات آتی را تقویت کنند، نه بیشتر. خودشان هم به خوبی می دانند تحریم هایی که اعلام می کنند هیچ تأثیری بر رویکرد حکومت ایران در مقابله با اغتشاشات و بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور نخواهد داشت و کلا دیگر برگه ای برای فشار بر علیه ایران ندارند. پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ترامپ هر تحریمی که تصور می شد را بر علیه ملت ایران وضع کرد و امروزه دیگر همه برگه های فشار آنها بر علیه ایران سوخته و تنها برگه ای که دستشان باقیمانده برگه جنگ است و بعید به نظر می آید آمریکایی ها و اروپایی ها، حد اقل در شرایط فعلی، خواهان یک جنگ در منطقه خاورمیانه باشند. مضاف بر اینکه آنها به خوبی می دانند ایرانی ها خود را برای چنین سناریویی بسیار آماده کرده اند و قطعا تلفات غربی ها در صورت بروز هر جنگی و یا حتی انجام هر عملیات نظامی بر علیه ایران بسیار سنگین خواهد بود و سنگینی آن در حدی نیست که آنها حاضر باشند آن را تحمل کنند. اینکه حالا برخی شخصیت های سیاسی شان می آیند و چند تا شعار بر علیه ایران می دهند و یا با برخی مخالفین ایرانی ملاقات می کنند، اینها فقط برای تقویت همان برگه چانه زنی شان است نه چیز دیگری. مضاف بر اینها آنها به خوبی می دانند پس از اینکه حکومت ایران آرامش و ثبات را به صورت کامل به کشور برگرداند حالا سراغ آنها خواهد رفت و همه آنهایی که در ایجاد اغتشاشات درون ایران دخیل بودند را نقره داغ خواهد کر