eitaa logo
خبرهای تازه
115 دنبال‌کننده
39.7هزار عکس
25.1هزار ویدیو
346 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
Panahian-Pasokh-Shayeaat.pdf
207.8K
📌 فایل PDF | دربارۀ برخی اتهامات اخیر «خبررسان‌های طرفدار دولت» 🔴 علیرضا پناهیان: آمادۀ هزینه‌هایی بیش از این مقدار بودم و هستم/ رهبری فرمودند تحول هزینه دارد 🔸در شب هشتم هیئت هنر، علیرضا پناهیان به برخی از اتهامات رسانه‌های طرفدار دولت پاسخ داد. 📱 نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه @Panahian_ir
👈 پیام در خصوص جریانات اخیر بسم الله الرحمن الرحیم اقدام ننگین گرچه تنش‌زدایی با نظام سلطه را بهانه کار خود کرده بود، توسط ستون پنجم داخلی و «فی قلوبهم مرضِ» بی جیره و مواجب طراحی شد تا نتیجه خوش بینی و اعتماد به دشمن و عدم اعتماد به وعده‌های الهی و فرامین و راهبردهای امام انقلاب بر همگان واضح شود. تا به امروز چنان حفره‌های حقوقی این مولود حرام عیان شده که کسی دیگر یارای دفاع ندارد و چشم‌های بسیاری از آزادمردان را باز کرد. منتها به دیدن گذشته نیست که البته کورباطنانِ به آیات الهی از درک گذشته هم عاجزند «و ما انت بمسمع من فی القبور» بلکه آینده است که در انتظار است. از آنجاییکه خدای متعال، قوم‌های برگزیده و قیام کرده را با تنبیه، تطهیر و عفو می‌کند با شهادت ملت را هم تنبیه کرد و هم در معرض آزمون «فقاتلوا ائمة الكفر» و قرار داد تا عزت ابدی را برای آنها رقم بزند. به شهادت خود این انتقام انجام نشد و صرفاً سیلی زده شد. لذا کار ملت ایران سخت‌تر شد. روز به روز فشارها و خرابکاری‌ها زیادتر شد. خدای متعال مجددا ملت ایران را بخشید «ثم عفونا عنکم من بعد ذلک» و او را در جدیدی قرار داد تا یکبار دیگر عزت جهانی را به فضل الهی برای خودشان بخرند. این فرصت طلایی با در اختیارمان است. اگر سربلند شدیم که پیروزی‌های بعدی در انتظارمان است و چنانچه شکست خوردیم در جایگاه بسیار اسفناک و بدی خواهیم نشست «ضربت علیهم الذله و المسکنه و باءوا بغضب من الله» امروز همان چشمانش از ترس بی اختیار در حدقه می‌چرخد «تدور اعینهم کالذی یغشی علیه من الموت» و صبر و شکیبایی ذلیلانه را به انتظار انتخابات آمریکا پیشنهاد می‌دهد که همان مردودی در آزمون است. جواب قاطع، کاهش تعهدات برجامی یا حتی توقف تعهدات نیست بلکه در مرحله اول «و اما تخافن من قوم خیانة فانبذ الیهم علی سواء» و گام دوم به سرعت خروج از NPT است تا دست برتر مؤمنان حفظ شود «و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین» در غیر این صورت تیه و سرگشتگی طولانی، ملت را خواهد گرفت و تا پای‌بوسی نظام سلطه پیش خواهد رفت و نخ تسبیح نظام پاره خواهد شد «لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم» والعاقبه للمتقین ۱۸ شهریور ۹۹ غلامرضا قاسمیان ✅ @qasemian_ir
⭕️ جبهه گیری رو در تخریب پناهیان دقت کنید: 1-بی بی سی، باستانی، حقیقت نژاد، براندازها 2-صدرالسادات، اشتری، دخانچی، عدالتخواها 3-آذرپیک، سلطانی و اصلاحات 4-تیم رسانه ای حامی دولت فعلی و احمدی نژاد فتنه ها نسبت گذشته پیچیده تر شده و جبهه بندی ها تغییر کرده! انقلابی عزیز هوشیار باش! 🚩 @IslamlifeStyles
🔻رحمت و نفرت 🔸️یادداشت دکتر سیدحسین شهرستانی در نقد سیدحسن آقامیری نیچه در تبارشناسی اخلاق، ایده‌ای اساسی درنقد اخلاقِ رحم و شفقت مسیحی طرح می‌کند که خلاصه آن‌ اینست: در پس چهره اخلاق رحم و شفقت مسیحی، کین‌توزی و نفرت یهودی نهان است. من به تفصیل این ایده کاری ندارم و علاقه‌مندان را به دو اثر "فراسوی نیک و بد" و "تبارشناسی اخلاق" و "کین‌توزی" از ماکس شلر ارجاع می‌دهم. مساله من میزان خشونت، کین‌ورزی و تهاجم و پرخاشی است که در لحن آقای موج می‌زند، چیزی که درست درجهت خلاف فحوای کلام و محتوای گزاره‌هایی است که او بر زبان می‌راند. سخن، تنها چینش دستوری کلمات نیست. آنچه سخن را جان و جهت می‌بخشد، "لحن" و "طرز" کلام است. در مورد سخنرانی اخیر آقامیری، تضاد میان محتوا و لحن گفتار، بس آشکار است. به خشونت‌بار ترین لحن، خشونت محکوم می‌شود و به تهاجمی‌ترین طرز، سخن از رحم و مهربانی می‌رود. دروغ همیشه کذب منطقی نیست، دروغ همچنین ناسازی لحن و محتوا و دوگانگی حال و قال است. اما مساله من در اینجا نه مساله‌ای اخلاقی و قضاوتی روانشناختی است. من درمقام افشای "باطن" ضمیر کسی نیستم بلکه می‌خواهم نیروی ستیزه‌جو، ضدگفتگو و خشونت‌باری را که در متن (و نه در باطن) گفتار دین رحمانی شبه‌روشنفکرانه وجود دارد منعکس سازم. نیرویی که پیش از طرح هر تزی، در کار تشدید تقابلهای دوقطبی است. بعد از دیدن این سخنرانی به یاد ایده نیچه افتادم و از ژرفای نفرتی که درپس کلماتی "درباره رحم و محبت" موج می‌زند شگفت‌زده شدم. گرچه گفتار امثال آقامیری نازلتر از آنست که مصداق حقیقی تحلیل نیچه باشد، لیکن این تحلیل برای نشان دادن بحران ذاتی ایده‌های شبه‌مسیحی مدعی "اسلام رحمانی" در ایران معاصر بشدت راهگشاست. چنانچه در خصوص بزرگترین نماینده روشنفکری دینی یعنی عبدالکریم سروش نیز این وضع را شاهدیم، کسی که فحوای سخن و موضوع گفتارش رواداری و تساهل و آزادفکری است حال‌آنکه لحن و طرز و سیره سخن و گفتارش، یکسره جدلی پرخاشگر و مملو از توهین و هتک و برچسب‌زنی است. نیچه خود به امتداد این انحطاط فریبکارانه اخلاق مسیحی در عصر مدرن اشارات بسیار نموده است. ازهمین سنخ است پدیده آشنای "استبداد روشنفکرانه" و خشونت آزادیخواهانه. بسیاری آقامیری را بخاطر مضمون سخنانش رد یا تایید می‌کنند، اما آنچه درین پدیده برای من معنی‌دار است اینست که ظهور و رونق چنین چهره‌هایی به‌رغم برخی ظواهر کُمیک، نه‌تنها کمکی به بهبود روحیه رواداری و تفاهم و همسخنی در جامعه نمی‌کند، بلکه هر نوع گفتگوی عقلانی و همدلانه را از پیش مخدوش می‌سازد. اما در اینجا چند پرسش اساسی باید پیش کشیده شود: این کین‌توزی و ستیزه‌جویی که در پس گفتار رحم و رواداری نهان گردیده، در چه ساختار و بستر اجتماعی و فرهنگی ریشه دارد؟ موضوع یا ابژه این نفرت دقیقا چیست؟ و چرا این گفتار چنین مورد سمع و قبول بخشی از بدنه اجتماعی واقع می‌شود؟ یکی از زوایایی که ذهن مرا مشغول داشته، مساله بستر رشد و تکثیر چنین چهره‌های نوخواسته‌ای است: شبکه‌های اجتماعی سلبریتی‌پروری که هیاهو را جایگزین گفتگو کرده‌اند، آزادی را در ولگردی و مصرف خلاصه می‌کنند و فرهنگ را به رسانه فرومی‌کاهند و از این مسیر آنرا دست‌آموز اقتصاد سرمایه‌سالار می‌سازند. و دراینجا سوال اخیر پیش می‌آید: خطابه پرخاشگرانه آقامیری درباره رحم و شفقت و ترند شدن آن، چقدر خلق سرمایه کرده‌است؟ @parvayenaghd https://www.instagram.com/p/CEpUNQ3se5o/?igshid=ptk4unpexqwp
❌طلب 42 ساله ♦️ ایران سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷ در مجموع ۹۰۰ دستگاه از این تانک‌ها را از بریتانیا خریداری کرد و تحویل گرفت. در ادامه ایران قرارداد دیگری برای خرید ۱۵۰۰ فروند از مدل پیشرفته‌تر این تانک را با لندن امضا کرد که بعد از امضای قرارداد، بریتانیا ۱۵۰ تانک را به ایران تحویل داد و به ‌دنبال انقلاب اسلامی دولت انگلیس به بهانه مسائل مالی و با وجود پرداخت چند صد میلیون پوند از سوی ایران، از تحویل این تانک‌ها خودداری کرد و نمونه‌های آماده‌شده بر اساس طراحی مورد ‌علاقه و متناسب با ایران را به دیگر کشورها از جمله اردن فروخت. ✅‌‌کانال بصیرت را به بهترین دوستان و همکاران خود  سفارش کنید.💐 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷www.basirat.ir
✳️ انگلیس، زاغری و بانک‌داری اسلامی حالا که لندن حاضر شده برای آزادی جاسوس طلایی‌اش، طلب مردم ایران را بعد از ۴۲ پس بدهد، چرا بهره این مدت را حساب نکرده؟ مبلغی که انگلیس مجبور به پس دادنش شده، اصل پولی است که ۴ دهه در بانک‌های لندن خوابیده و اگر حداقل بهره را هم محاسبه کنیم، بدهی بریتانیا به ایران بیش از ۶۰۰ میلیون پوند خواهد شد! نکند لندنی‌ها هم طرفدار بانک‌داری اسلامی و بدون ربا شده‌اند؟ @pas_kouchehaie_enghelab
📝پرویز امینی نوشت: 🔹از اولین آشنایی‌ام با جناب پناهیان به عنوان یک مخاطب دانشجو، بیش از بیست سال می گذرد. 🔹برای نسل ما پناهیان یک روحانی خوش فکر و خوش ذوق و نوآور در طرح مباحث دینی و خوش مشرب در ارتباط با نوجوانان و جوانان بود. 🔹 پناهیان در طول این سال‌ها با نوجوانان و جوانان نسل‌های بعد هم همین شکل از ارتباط را داشته است؛ به شکلی که می توان گفت پناهیان موفق‌ترین و موثرترین یا دست کم از موفق‌ترین و موثرترین روحانیون در «عرصه عمومی» و کار میدانی در «تبلیغ دینی» است. 🔹پناهیان روحانی است که در کار تبلیغ دین «غیور» است و بر همین اساس در تلاش و مجاهدت در این عرصه بر خود سخت میگرد و خود شاهد بودم که در یکی از این سالهای محرم بر اثر شدت فعالیت و حجم زیاد منبرها در محرم در بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت ویژه قرار گرفت؛ در آن روزها خود مستقیم و از نزدیک در بیمارستان، حال و احوال نزار و چهره تکیده و بی رنگ و روی او را بر اثر شدت و فشار کار دیدم. 🔹پناهیان البته گفتارها و دیدگاههای قابل نقد نیز کم نداشته و بارها با صراحت و شفافیت نقد شده است. 🔹اما نقد پناهیان کجا و به غارت بردن حیثیت و آبرویش و لجن مال کردن شخصیتش کجا؟ 🔹نقد گفتارهایش کجا و او را همپیاله سرمایه داران، اشرافی؛ رفاه زده و حتی با مفسدی مانند طبری هم ردیف قرار دادن کجا؟ 🔹نقد دیدگاههای او در اقتصاد و عدالت کجا و تنگ کردن عرصه بر او و خانواده‌اش با فشار افکار عمومی کجا؟ 🔹مخالفت با رای و نظر سیاسی یا فهم دینی او کجا و رساندن فردی مثل پناهیان که دارای مناعت طبع و عزت نفس شخصیتی است به جایی که برای رفع اتهام از خود و خانواده‌اش مجبور به طرح جزییات زندگی خصوصی تا ویلچری شدن فرزندش و تحقیری که پشت تلفن از سوی کسی متحمل شده است و توضیح این که چه وقت خانه ای ساخته است با چه کسی ساخته است و اساسا چرا ساخته است و کی و چه وقت خانه‌اش را فروخته است و از کی و چرا زندگی مستاجری داشته است و اینک در وضعیتی از نظر اقتصادی است که اگر بازگو کند، برایش اعانه جمع می شود، کجا؟ 🔹نقد نظر او درباره پایان عدالت خواهی کجا و رساندن او به نقطه ای از نظر روحی و روانی که احساس کند همفکران و همسلکان و مخاطبانش نیز تحت تاثیر فضای ساخته شده درباره‌اش به تردید افتاده‌اند یا اکاذیب دیگران را باور کرده‌اند کجا؟ 🔹پناهیان‌ها را نقد کنیم یا حتی نفی کنیم، غارت نکنیم! اگر خواستیم غارت کنیم جانشان را بستانیم یا مالشان را غارت کنیم؛ آنها با از دست دادن جان یا با از دست دادن مال زخم نمی خورند؛ جان و مال آنها آبرو و عزت نفس آنهاست؛ اینها را غارت نکنیم! @TasnimNews
✅ برنامه «نیم نگاه» - گروه خانواده رادیو سلامت ✳️ موضوع برنامه:《بررسی فعالیت خبرگزاری زنان در ایران» 🔻سه شنبه، 18 شهریور @Dr_khatibzadeh ❇️ با حضور دکتر سمیرا خطیب زاده دکترای مدیریت رسانه و مدرس دانشگاه 🔻 و با حضور دكتر زهرا نژادبهرام(عضو شورای شهر تهران) و دكتر كتایون مصری(پژوهشگر مطالعات زنان) 🔸شروع برنامه: 11 🔸مدت برنامه :40 دقیقه ◀️ لینک دانلود صوتی برنامه: 🆔player.iranseda.ir/epg-player/?VALID=TRUE&e=147487540
🔴تف به این دنیای کثیف ⛔️ دونالد ترامپ بدلیل طرح صلح آبراهام نامزد جایزه صلح نوبل شد. نامزدهای نهایی جایزه صلح نوبل طی سه ماه آینده اعلام می‌گردند. ✍ نکته: وقتی یک آدم لات و غداره بند و زورگو مثل ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل می شود، فاتحه حقیقت صلح را در عالم باید خواند. ▪️ترامپی که در این ایام اعتراضات درآمریکا بادستور به پلیس نزدیک به ۸۰۰نفر را کشته است. ▪️ترامپی که حرف از واکسن کرونا در ایام تبلیغات انتخابات می زند و می گوید قبل از انتخابات آن را رو خواهدکرد. درحالی که اگر به آن دسترسی دارد و اجازه توزیع آن را نمی دهد، موجب مرگ بیش از ۷۰هزار نفر فقط در آمریکا در این مدت خواهد شد. ▪️ترامپی که فرماندهان نظامی مقاومت را در کشورهای دیگر ترور کرده و به آن افتخار می کند. ▪️ترامپی که ظالم است،فاسق است،فاجر است، تِمثال مُجَسمِ فرعون و نمرود است. اللهم عجل لولیک الفرج... ✍"محمدصالحی" 🔴اخبار ویژه @akhbar_vi
اخلاق و جنسیت در حدیث «خصال النساء» نویسنده : اسلامی، سید حسن؛ مجله: علوم حدیث » پاییز و زمستان 1387 - شماره 49 و 50 علمی-پژوهشی/ISC ‏(41 صفحه - از 47 تا 87) چکیده: حدیث «خیار خصال النساء...» فضایل اصلی زنان را رذیلت‌های مردانه دانسته و بدین ترتیب، فضایل اخلاقی را با جنسیت پیوند زده و بر تمایز اخلاقی زن و مرد تأکید کرده است. در این مقاله، پس از طرح مسأله، کوشش شده است تا مضمون وکارآمدی این حدیث، در هفت بخش بررسی و تحلیل شود. در بخش نخست، منابع این حدیث و تفاوت‌های لفظی آن نقل شده است. بخش دوم، دیدگاه مفسران و شارحان نهج البلاغه را درباره این حدیث تجزیه و تحلیل می‌کند. سومین بخش، بنیادهای علمی و زیست‌شناختی تمایز میان زن و مرد را بررسی می‌کند. چهارمین بخش، به تحلیل این حدیث در پرتو تازه‌ترین یافته‌ها و مطالعات اخلاقی در حوزه زنان می‌پردازد. در پنجمین بخش، به تحلیل سندی و محتوایی این حدیث و مقایسه مضمون آن با آموزه‌های قرآنی پرداخته شده است. ششمین بخش، مدعی آن است که مضمون این حدیث، اعتقادی است کهن، مبنی بر فروتری جنس زن که در قالب حدیث در آمده است. هفتمین بخش، با اشاره به سه اصل روشی درباره این قبیل احادیث، روند تغییر مضمونی و لفظی برخی احادیث را نشان می‌دهد. سرانجام، نویسنده در پایان مقاله خود نتیجه می‌گیرد که این حدیث، سندی مقبول، مضمونی مستدل و محتوایی سازگار با دیگر آموزه‌های قرآنی و آموزه‌های اخلاقی احادیث ندارد
✨‏نسل ما شاگرد اساتید معظمی چون ‎#پناهیان است که سرمایه عمرشان را وقف ارتقای معرفت دینی و انقلابی ما کرده‌اند. تخریب ایشان، مصداق پاشیدن خاک بر چهره آفتاب است. @syjebraily
‏نفوذ صرفا جاسوسی دشمن خارجی نیست ، مسئولی که برای گرانی برنامه ندارد ، وزیری که راهبرد ندارد مصداق عملی نفوذ دشمن است. ‎#خودرو ‎#دلار "آمنه السادات ذبیح پور" @twiita