eitaa logo
خبرهای تازه
118 دنبال‌کننده
39.1هزار عکس
24.4هزار ویدیو
337 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
درخواست کارشناس امور امنیتی در باکو برای ممنوعیت تقلید دینی مردم جمهوری آذربایجان از مراجع شیعه! در چارچوب سیاست تشیع زدایی در جمهوری آذربایجان؛ کارشناس امنیتی رسانه های باکو خواستار ممنوعیت تقلید دینی مردم جمهوری آذربایجان از مراجع تقلید شیعی شد! الهام اسماعیل، مامور پیشین سازمان امنیت دولتی جمهوری آذربایجان که در رسانه های باکو به عنوان کارشناس امور امنیتی سخن می گوید، در گفتگو با رادیو آزادی آمریکا خواستار اضافه شدن ممنوعیت تقلید دینی از مراجع به فهرست طولانی ممنوعیت های اعمال شده ضد تشیع در قوانین جمهوری آذربایجان شد. رادیو آزادی در گزارشی درباره "تقلید دینداران جمهوری آذربایجان از مراجع تقلید شیعه" این سوال را از دو کارشناس امور امنیتی و امور دینی مطرح کرد که آیا تقلید شهروندان جمهوری آذربایجان از مراجع تقلید خطری برای جمهوری آذربایجان دارد یانه؟ فرید باقرلی، کارشناس امور دینی گفت که تقلید از مراجع دارای ظرفیت خطر برای جمهوری آذربایجان است! و الهام اسماعیل، کارشناس امور امنیتی نیز گفت تقلید از مراجع برای جمهوری آذربایجان خطرناک است و باید ممنوع شود! فرید باقرلی درباره اینکه چرا شهروندان جمهوری آذربایجان مراجع ایرانی یا عراقی را به عنوان مرجع تقلید خود بر می گزینند گفت : «این مساله فقط بخاطر پایین بودن سطح تحصیلات دینی در جمهوری آذربایجان نیست، بلکه به علت جدا بودن دولت از دین نیز است. بچه هایی که برای تحصیل دینی به ایران یا ترکیه اعزام شده اند، فقط نباید به فارغ التحصیلی از مدارس دینی اکتفاء می کردند. باید ده تا 15 سال به عنوان مفتی یا حداقل روحانی یک روستا کار می کردند و بعد به کشور باز می گشتند تا ما آنها را به عنوان مجتهد قبول می کردیم. زیرا، این موضوع به تجربه نیز بستگی دارد.» الهام اسماعیل نیز گفت : « قوانین مربوط به دین در جمهوری آذربایجان باید سازمان دهی شوند! باید تقلید از مرجع تقلید ممنوع شود!! ما اداره مسلمانان قفقاز را داریم. رییس این اداره، شیخ قفقاز است. اگر لازم است که با کسی بیعت کنی، برو با شیخ بیعت کن! اما، اگر خود شیخ هم از فرد دیگری تقلید می کند، باید همگی این ها ممنوع شود! » این کارشناس امنیتی افزود : « پس از استقلال جمهوری آذربایجان، ایران بعضا آشکارا و بعضا نیز بطور غیرآشکار برای تاثیرگذاری در فرایندها در جمهوری آذربایجان تلاش می کند. » از اداره مسلمانان قفقاز نیز در پاسخ به سوال رادیو آزادی گفته شد که در جمهوری آذربایجان نهاد مرجعیت وجود ندارد و این نهاد در ایران شکل گرفته است و در این باره، رایزنی فرهنگی ایران می تواند نظر بدهد. رییس رایزنی فرهنگی ایران نیز گرچه ابتدا برای مصاحبه با رادیو آزادی موافقت کرد، بعدا مصلحت را در این دانست که رادیو آزادی با سفارت ایران در باکو تماس بگیرد. همچنین برغم دو روز تلاش و تماس رادیو آزادی با کمیته دولتی امور دینی، اخذ نظر کمیته دولتی امور گروه های دینی درباره مرجع تقلید نیز امکان پذیر نشد. زاهد عروج، عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز در گفتگو با رادیو آزادی بر جدا بودن دین و دولت در این کشور تاکید کرد. شهروندانی که رادیو آزادی نام مرجع تقلید آنها را سوال کرد، از آیت الله سیستانی و آیت الله خامنه ای به عنوان مرجع تقلید خود نام بردند. رادیو آزادی آمریکا با طرح سوالاتی نظیر اینکه آیا احکامی نظیر حکم اعدام رافیق تقی، نویسنده آذربایجانی نیز لازم الاجرا هستند، تلاش کرد در اذهان مخاطبان خود در خصوص تقلید دینی از مراجع شبهه افکنی کند. https://www.azadliq.org/a/merceyi-teqlid-secenler/32048253.html
🔴 کار علی کریمی به آموزش دادن ساخت کوکتل مولوتف رسید! ✅به شبکه خبر بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/266010820C95f5e85cba
🔺 ادعای اتریش: پنجره فرصت برای توافق وین تقریبا بسته شده است 🔹 الکساندر شالنبرگ در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: پنجره فرصت (برای دست‌یابی به توافق) تقریبا بسته شده است. هم زمان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران افزایش یافته است که هیچ توجیه غیرنظامی ندارد. 🔹 وی در ادامه تاکتیک مقصرنمایی غرب، ایران را عامل تعلل رسیدن به مرحله پایان مذاکرات معرفی کرد./ ایرنا
🎥وقتی منبع خبری مجری بی‌بی‌سی منبع آب است 🔺اطلاعات کارمندان بی‌بی‌سی از مسائل داخلی ایران چه اندازه است؟!
گروسی: آماده تعامل با ایران هستیم رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: 🔹من به طور منظم در مورد راستی آزمایی و نظارت آژانس تحت برجام به شورای حکام گزارش می‌دهم. 🔹آژانس همچنان آماده تعامل مجدد با ایران برای حل موضوعات باقی مانده مرتبط با وجود ذرات اورانیوم با منشا انسانی در سه مکان اعلام نشده در ایران است. 🔹ما باید راه‌حل‌های مشترکی برای مشکلاتی که اگر آن‌ها را حل نکنیم از بین نمی‌روند، پیدا کنیم. tn.ai/2779315 @TasnimNews
📌 اطلاع نگاشت | 1⃣ فتنه شناسی از منظر امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه 🔰شامل ۶ قسمت ۱. شناخت فتنه‌ها ۲. علل پیدایش فتنه‌ها ۳. اوصاف فتنه‌گران ۴. نتیجه و پیامدهای فتنه ۵. راه‌های پیشگیری و رفع فتنه ۶. اوصاف جهادگران علیه فتنه 🔰در تمام موارد تنها منبع مورد استفادہ، خود شریف با ترجمه مرحوم دشتی می‌باشد، با این رویکرد که نهج البلاغه به تنهایی تا حد زیادی می‌تواند مفسّر بخش‌های مختلف خود باشد. 📚 () شناسی از منظر (علیه السلام) در نهج‌البلاغه بر اساس خلاصه‌ای از بیانات ارزشمند دبیر استاد انجام گرفته که در ماه مبارک رجب و در آستانه ولادت با سعادت حضرت امیر (علیه السلام) بر روی پایگاه اینترنتی شریعه جهت استفاده علاقه‌مندان به بارگزاری گردیده است و از لینک زیر تصویر با کیفیت آن به همراه توضیحات تکمیلی هر قسمت در دسترس می‌باشد. 👉 http://sharieh.com/news/373 اگر ملتی با گفتمان و نگرش امیرالمومنین (علیه السلام) مانوس باشند دچار فتنه نخواهند شد. 🆔 @mahdavi_arfae
🔵ضرورت اطاعت از رهبری ◽️أَيُّهَا النَّاسُ أَلْقُوا هَذِهِ الْأَزِمَّةَ الَّتِي تَحْمِلُ ظُهُورُهَا الْأَثْقَالَ مِنْ أَيْدِيكُمْ وَ لَا تَصَدَّعُوا عَلَي سُلْطَانِكُمْ فَتَذُمُّوا غِبَّ فِعَالِكُمْ 🔶ای مردم! مهار بار سنگین گناهان را رها كنید، و امام خود را تنها مگذارید، كه در آینده خود را سرزنش می كنید. 📚
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸معنای کار فرهنگی🔸 کار فرهنگی یعنی احیای احساس مسئولیت نه دادنِ آموزش‌های جدید. آموزش‌های_جدید، کار فرهنگی نیست. باسواد شدن، کار فرهنگی نیست. می‌شود از راه هنر، احساس مسئولیت را احیاء کرد. شعری که همین آقای حمید سبزواری در مورد فلسطین سروده؛ یعنی «همپای جلودار»، محتوایش احیای احساس مسئولیت است. یعنی کسی که این سرود را با تأمل و با آرامش توجه کند، دلش می‌خواهد اسلحه به دوش بگیرد و برود به کمک فلسطینی‌ها! این احساس مسئولیت است. بچه‌ها وقتی برای جبهه ثبت‌نام می‌کردند، دانششان به آنها فرمان نمی‌داد، سوادشان به آنها فرمان نمی‌داد، فرهنگشان به آنها فرمان می‌داد. فرهنگ یعنی احساس مسئولیت. احساس مسئولیت می‌گفت برو جبهه. احساس مسئولیت به یک جامعه می‌گوید ، ایستادگی کن.
توحش ضدانقلاب صدای پلیس لندن را درآورد 🔹بعد از رفتار وحشیانه عوامل ضد انقلاب مقابل سفارت ایران در لندن، پلیس این شهر اعلام کرده که درپی برهم زدن خشونت‌آمیز نظم در روز یکشنبه ۵ مامور پلیس به شدت زخمی شده و ۱۲ نفر از آشوبگران دستگیر شدند. یکی از فرماندهان پلیس لندن گفته که در روزهای آتی با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته عاملان بی‌نظمی را شناسایی می‌کنیم و به دست قانون می‌سپاریم. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢من مقیم بریتانیا هستم. اگر شهروندی مانند ایشون رفتار می‌کرد به جمله سوم نمی‌رسید به جرم اهانت به 👮‍♂️پلیس میگرفتنش، دوتا چک هم تو راه میخورد ↩️جریمه اهانت به پلیس هم بالای ۵۰۰ پونده. 💬 مهستان
👆👆👆 🔹ایشان مى‏ فرمايد: «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ؛ اگر باطل از آميختن با حق جدا مى‏ گرديد، بر كسانى كه طالب حقّند پوشيده نمى‏ ماند و اگر حق از آميزه باطل پاك و خالص مى‏ شد زبان دشمنان و معاندان از آن قطع مى‏ گرديد». چه تعبير جالب و گويايى، اگر در شكل اصليش نمايان شود خريدارى ندارد و اگر به صورت خالص عرضه شود زبان بهانه‏ جويان را قطع مى‏ كند، لذا بديهى است نه ، مشكل را حل مى‏ كند؛ چرا كه منافع آنها در باطل نهفته است و نه آنها را به مقصد مى‏ رساند؛ چرا كه مردم از آنها حمايت نخواهند كرد. اينجاست كه به سراغ آميختن حق و باطل مى‏ روند، همان چيزى كه تمام سياستهاى مخرّب دنيا را مى‏ توان در آن خلاصه كرد. 🔹امام علی (ع) در اين مورد مى‏ فرمايد: «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْث‏ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِی الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللهِ الْحُسْنى‏؛ ولى بخشى از اين گرفته مى‏ شود و بخشى از آن و اين دو را به هم مى‏ آميزند و در اينجا است كه بر پيروان و دوستان خود مسلّط مى ‏شود و تنها كسانى كه مشمول رحمت خدا بوده ‏اند از آن نجات مى ‏يابند!». اين تعبير به خوبى نشان مى‏ دهد كه آميختن حق و باطل به يكديگر مانع از شناخت باطل نيست، هر چند به دقّت و كنجكاوى يا پرسش از آگاهان نياز دارد. به همين دليل امام علی (ع) مى‏ فرمايد: در گير و دار آميزش حق و باطل بر دوستان و پيروانش چيره مى‏ شود و خداجويانِ حق طلب، از خطر گمراهى در اين گونه جريانات در امانند. 🔹آرى و ممكن است در اين ميان ناآگاهانه در دام شيطان بيفتند؛ در حالى كه آنها نيز اگر و راهنمايى براى خود انتخاب مى‏ كردند، گرفتار چنين سرنوشتى نمى‏ شدند. به اين ترتيب مردم در برابر آميزش حق و باطل به سه گروه تقسيم مى‏ شوند: گروه اول همان «الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى» [۲] و به تعبير ديگر و مخلصند كه به لطف پروردگار از توطئه‏ هاى شوم فتنه جويان در امانند. گروه دوم هوى پرستان بهانه‏ جو هستند كه مى‏ خواهند به بهانه حق در راه باطل گام بگذارند و در واقع نيمه آگاهند و با پاى خود در دام شيطان مى ‏روند. گروه سوم افراد ساده لوحى هستند كه تشخيص حق از باطل در اين آميزه خطرناك براى آنها مشكل است و ناآگاهانه گرفتار دام شيطان مى‏ شوند مگر اين كه در پناه و فرزانه ‏اى جاى گيرند. پی نوشت: [۱] در اين زمينه به كتاب الغدير فى الكتاب و السنة و الادب، امينى، عبد الحسين، مركز الغدير للدراسات الاسلامية، قم، ۱۴۱۶ ق، چاپ اول، ج ۱۰ مراجعه شود. [۲] اين جمله اقتباس از سوره انبياء، آيه ۱۰۱ «إِنَّ الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَّا الْحُسْنى‏ أُولئِكَ عَنْها مُبْعَدُونَ» مى‏باشد كه به دنبال آيات مربوط به جهنم آمده، و اشاره به اين دارد كه اين گروه در جهنّم گرفتار نمى‏ شوند و از آنجا كه فتنه‏ هاى دنيا، جهنّم دنيا محسوب مى‏ شود حضرت علی (ع) مى ‏فرمايد اين گروه در دنيا نيز گرفتار فتنه‏ هاى شياطين نمى‏شوند. 📕پيام امام امير المومنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، چ اول‏، ج ۲، ص ۵۶۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel