ممانعت از حضور رئیس غیر قانونی اتاق بازرگانی در جلسه شورای عالی استاندارد- اخبار صنعت و تجارت - اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/04/26/2926798/%D9%85%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF
نصیری که اینطور از روح حضرت مهسا استمداد میطلبه همون فردیه که در کتاب (جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام )،بر پرده نشینی حداکثری ، عدم حضور اجتماعی زنان حتی برای نماز جماعت و برپایی نماز در پستوی خانه تاکید کرده و یا برای چاپ تصویر مادام کوری در روزنامه کیهان دستور داده بود تصویر رو محجبه کنن!
افراط و تفریط انسان را اینطور تباه میکنه
✍#دکتر_مهدیه_شادمانی
◀️به پایگاه خبری تحلیلی #خیمه_گاه_ولایت بپیوندید👇👇
➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
*دیوان عدالت: حکم رئیس سازمان استخدامی انفصال از خدمت نبود*
🔹رئیس دیوان عدالت ادرای: در حکم ابطال انتصاب لطیفی، انفصال از خدمات دولتی برایش صادر نشده و اگر موانع قانونی که در رای دیوان ذکر شده رفع شود، دولت میتواند از وجود او استفاده کند.
@Farsna
روزنامه هاآرتص اسرائیل خبر داده که این رژیم قوانین مربوط به صدور ویزا را برای آمریکاییهایی که ایرانی، سوری و فلسطینی تبار هستند، تسهیل کرده است.
براساس این گزارش آن دسته از شهروندان آمریکایی که پیش از کسب تابعیت آمریکا در خاک کشورهای «متخاصم با اسرائیل» به دنیا آمدهاند، دیگر لزومی ندارد برای اخذ ویزا «بازرسیهای امنیتی مجزا و اضافی» را پشت سر بگذارند.
براساس گزارش هاآرتص، آمریکاییهای فلسطینی تبار نیز دیگر لازم نیست برای ورود به خاک اسرائیل از مرز پل ملک حسین اردن، وارد این کشور شوند.
تا پیش از این، شهروندان آمریکایی با تبار ایرانی، سوری یا فلسطینی مجبور بودند برای پاسخ به پرسشها و تدابیر امنیتی افزوده به کنسولگریهای اسرائیل در محل اقامتشان مراجعه کنند و تنها پس از پشت سر گذاشتن این مراحل، میتوانستند برای سفر به اسرائيل سوار هواپیما شوند.
اگرچه هنوز هم ممکن است در صورت وجود اطلاعات امنیتی درباره مسافران، از ورود آنها به هواپیما به مقصد اسرائيل جلوگیری شود.
📍این بانوی محترمی که رسما جلوی دوربین لانههای ۲۵ متری را توصیه میکند رئیس بخش مسکن مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی است.
به تعریف عجیب ایشان از مسکن توجه بفرمایید: اتاقی که در آن سه فعالیت خوردن، خوابیدن و آشپزی اتفاق میافتد!
خدمت ایشان و سایر همفکران ایشان در وزارت راه و شهرسازی که با سوء مدیریتشان کمر به نابودی سبک زندگی مردم بستهاند عرض میشود که مگر ما انقلاب کردهایم که استانداردهایمان را از سازمان ملل بگیریم؟! مگر منابع بومی و آیینی خودمان درباره وسعت و اندازه مسکن لال هستند که دنبال استانداردهای غربیها باشیم؟! اساسا درباره واژه دار واسعه که در متون آیینی ما تشریح شده چه میدانید؟ چطور و با چه منطقی در دهه پنجم انقلاب و در مملکتی به پهناوری ایران که هیچ مشکلی از منظر تامین زمین ندارد، اسم این لانههای حریم زدا را مسکن میگذارید؟! وقتی عرض میکنیم که انقلاب اسلامی هنوز وارد عرصه معماری و شهرسازی نشده دلیلش چنین اظهاراتی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 تذکر و اعمال قانون راکبین موتورسیکت های هنجارشکن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی
#حجاب #پلیس_مکتبی
#کاشفان_حجاب
🔰 سازمان اطلاعات فراجا در ایتا، روبیکا، بله و ویراستی
🆔 @S_Etelaat_faraja
🔹 تلاش کارکنان فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در گرمای شرجی ۵۰ درجه برای حفظ حرمت ها و عفت و عمومی در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی در #جزیره_کیش
#حجاب #پلیس_مکتبی
🔰 سازمان اطلاعات فراجا در ایتا، روبیکا، بله و ویراستی
🆔 @S_Etelaat_faraja
🔷زندانی کردن دانشجویان به خاطر بد پوششی در انگلستان !!
🔹برخی دانشجویان دختر به دلیل گرمای هوای انگلیس با شلوارک در کلاس حاضر شدند که دانشکده هم دانشجویان را بدلیل پوشیدن لباس نامناسب زندانی کرده که موجب اعتراض والدین شده است ...
🔹مسئولان دانشکده هم در پاسخ به اعتراض والدین و دانشجویان گفتهاند فقط باید دامن با جوراب شلواری بپوشند.
پن: رعایت ضوابط و اصول فرهنگ دینی و بومی در هر ملتی از بدیهیات عقلی است. اینکه در داخل کشور ما برخی به دنبال انکار آن هستند، یا از بیعقلی است یا از مزدوری!
🔸از رشت خبر میرسد که شامگاه یکشنبه ۲۵ تیر و پس از آنکه مأموران بر سر موضوع حجاب قصد بازداشت سه تن از زنان در میدان شهرداری این شهر را داشتند با مقاومت بعضی از مردم مواجه شدهاند.
🔸برخی گزارشها نیز حاکی است که جو میدان شهرداری ملتهب شده و در برخی موارد مردم شعار هایی سرداده شده است
🔸در ادامه این وضعیت، ماموران برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشکآور استفاده کردند و بین اوباش و مأموران درگیری پیش آمده است.
🔸نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز یکشنبه از استقرار گشتهای خودرویی و پیاده مقابله با «بیحجابی» خبر داده بود.
روند استحاله فکری مهدی نصیری در طول چهار دهه گذشته
(نصیری جدید اصرار دارد به مخاطب این مسأله را بقبولاند که گذشته او با آنچه اکنون به آن معتقد است، متفاوت بوده و البته بدون آنکه به تناقضها پاسخ بدهد، تلاش میکند با پرش از تاریخ بگوید؛ اکنون واقعیت را بهتر از قبل درک میکند، درحالیکه هیچ تضمینی وجود ندارد که چند صباح دیگر، او نظریههای اخیرش را نیز زیر سؤال نبرد و چهره جدیدتری از خودش ارائه ندهد که با تمامی اظهارات او در سالهای اخیر متفاوت باشد)
فارسپلاس؛ دیگر رسانهها- صبح نو نوشت: «میزان، حال فعلی افراد است»؛ این کلیدواژه تاریخی از بنیانگذار کبیر انقلاب است که با آن میتوان به تحلیل و بررسی نظریهها، عقاید و تفکر بسیاری از چهرهها در تاریخ چهل و چندساله جمهوری اسلامی پرداخت.
تاریخی که سرشار از افراط و تفریطهایی است که همواره از وادی اعتدال به دور بودهاند و با افتوخیز بسیاری، گاهی از این سوی بام و گاهی از آن سوی بام از واقعیت فاصله گرفتهاند. در این میان، مهدی نصیری یکی از چهرههایی است که در این سالها نظریههایش بارها تغییر کرده است و مروری ساده بر سیر تطور فکری او، همگان را با تضادهای بسیاری روبهرو میکند. موضوعی که خود او نیز به آن معترف است و به شیوههای مختلفی در یادداشتهای روزانه، زندگینامه خودنوشت او و مصاحبههایش به خوبی این مسأله دیده میشود.
در واقعیت، نصیری جدید اصرار دارد به مخاطب این مسأله را بقبولاند که گذشته او با آنچه اکنون به آن معتقد است، متفاوت بوده و البته بدون آنکه به تناقضها پاسخ بدهد، تلاش میکند با پرش از تاریخ بگوید؛ اکنون واقعیت را بهتر از قبل درک میکند، درحالیکه هیچ تضمینی وجود ندارد که چند صباح دیگر، او نظریههای اخیرش را نیز زیر سؤال نبرد و چهره جدیدتری از خودش ارائه ندهد که با تمامی منویات زندگی او در سالهای اخیر متفاوت باشد.
به بهانه اظهارنظرهای اخیر مهدی نصیری، در این نوشتار قصد داریم به مروری بر نظریهها، اندیشهها و تضادهای فکری او بپردازیم. ناگفته نماند که جهت حفظ بی طرفی در متن و روایت صادقانه از سیر تطور اندیشهای آقای نصیری با ایشان تماس گرفتیم تا به کمک ما بیایند لیکن او به هردلیل حاضر به مصاحبه نشد. با این حال روزنامه صبحنو این آمادگی را دارد تا طی روزها و هفتههای آینده خدمت ایشان رسیده و گفتوگویی ترتیب بدهد.
روایتی که نصیری جدید از نصیری قدیم ارائه میکند
اگرچه در این یکی، دو سال اخیر تضادهای فکری و تغییر ۱۸۰ درجه مواضع مهدی نصیری نسبت به مبانی و اصول نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر به چشم همگان آمده اما بنا بر خودنوشتهای نصیری، این مسیری بوده است که او از سالها پیش تصمیم به اجرایی کردن آن گرفته و رویکرد انتقادی و ی از اواخر دهه ۹۰ نسبت به نحوه حکمرانی در جمهوری اسلامی تغییر و ابعاد تازهای یافته است. موضوعی که به پیشینه فکری او برمیگردد و افراط و تفریط را میتوان یکی از مؤلفههای همیشگی این پژوهشگر علوم دینی و فلسفه دانست. در نتیجه پیش از اینکه به تضادهای فکری او در این سالهای اخیر بپردازیم، مروری به زندگی پرفراز و نشیب نصیری در این سالها کردهایم تا نگاهی به افت و خیزهای اندیشهای او در طول زندگیاش داشته باشیم.
آیتالله شیخ گلمحمد نصیری للردی، پدر مهدی نصیری، طلبه نجفخواندهای بود که به تأثیر از گفتمان حوزه نجف در مخالفت با تشکیل حکومت توسط فقها در عصر غیبت، موافق حکمرانی روحانیت نبود و آنان را ناتوان از این کار میدانست اما با این وجود به مخالفت با نهضت امام خمینی (ره) نپرداخت و در عین حال در ایام تبعید از مرحوم آیتالله خزعلی در دامغان (سالهای نخست دهه پنجاه) در برابر شهربانی و ساواک حمایت کرد. دو سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بود که مهدی نصیری هم به تأسی از پدر، درسآموزی در حوزه روحانیت را از شهر دامغان آغاز کرد و تا یک سال پس از انقلاب، همچنان درحال یادگیری و آموزش بود. البته نصیری در آن سالها، تنها به یادگیری دروس حوزوی نپرداخت.
حشر و نشر او با طلاب دامغانی مقیم قم، وی را با جریان انقلاب آشنا کرد و به گفته خودش، پدر هیچگاه نظرش را درباره انقلاب ۵۷ به او تحمیل نکرد و در آن سالها به فعالیت انقلابی در پخش اعلامیه و دیوارنویسی مشغول بود. این رویه ادامه داشت تا اینکه او در سال ۶۶ دروس حوزوی خود را به اتمام رساند و همزمان با این مسأله، در پی همکاریهایش با دفتر کیهان در قم، کارش را به صورت رسمی در روزنامه کیهان آغاز کرد.
نصیری از ابتدای سال ۵۷ تا زمان آغاز همکاریاش با روزنامه کیهان،
در کنار تحصیل حوزوی، به فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و آموزشی در دامغان و قم در ایام غیردرسی و تابستان اشتغال پیدا کرد. دیپلماش را به صورت متفرقه بعد از انقلاب گرفت و در سال ۶۷ با شرکت در کنکور، در دانشکده الهیات دانشگاه تهران قبول شد که در نهایت، آن را رها کرد. سال ۶۹ یا ۷۰ شاگرد جلسات درس خارج فقه حضرت آیتالله خامنهای بود و از نخستین افراد حلقه این درس تا سال ۷۳ محسوب میشد، جلساتی که در دهه ۸۰ ادامه پیدا کرد. نصیری همچنین توانست کارشناسیارشد حقوق خصوصی را در دانشگاه پیام نور با مدرک حوزه معادل کارشناسی بگیرد.
استعفای دستهجمعی کیهانیها در اعتراض به مهدی نصیری
همکاری نصیری در کیهان ابتدا با دبیری سرویس مقالهها آغاز شد و سپس با عضویت در شورای سردبیری ادامه پیدا کرد که البته حضورش در این بخش، چندان بیحاشیه نبود و اعضای سردبیری این روزنامه در پی اعتراض به حضور نصیری، از آن استعفا دادند. نصیری در این رابطه میگوید: «بعد از اینکه یک سال دبیر سرویس مقالهها بودم، وارد شورای سردبیری شدم. تحلیل این بود که آقایان خیلی موافق نبودند که من باشم، چون یک جمع و اکیپ بودند و مجموعه خاص خودشان را داشتند. یکدست بودند. عناصری با گرایشهای آن روز که میگفتند چپ! البته ما هیچوقت چپ و راست را به کار نمیبردیم، میگفتند جریان خط امامیتر، مثلا انقلابیتر، یک جریان کمتر خط امامی، محافظهکار و … ما ظاهرا مواضعمان یکی بود و مثلا نزدیک هم بودیم، ولی برای من معلوم شد که آقایان سلایق و گرایشهای خاص خود را دارند، ما از یک سنخ نیستیم و سنخمان در مواضع و تفکرات فرق میکند! خب آنها هم میفهمیدند.
به هر صورت وقتی به من حکم دادند و سردبیر شدم، آقایان جمعا استعفا دادند. هیچجا مطرح نشد که [استعفای آنها] به ورود من مربوط است. اعتراضشان به آقای اصغری بود. مسألهشان این بود که شما دارید غریبهای را وارد مجموعه میکنید. در واقع نمیخواستند در درون این هسته خللی ایجاد شود. تلقیشان این بود که یا ما یا فلانی (نصیری).»
استعفایی که در نهایت با تأیید خاتمی همراه میشود و نصیری در این رابطه میگوید: «چند روز بعد از ورود من، چند نفری استعفای دستهجمعی دادند. آقای خاتمی، آن زمان نماینده امام (ره) در مؤسسه کیهان و وزیر ارشاد بود. دو روزی گذشت و در شرایطی که خودشان هم شاید باور نداشتند، آقای خاتمی استعفای چهار نفر را پذیرفت. اینکه آقای خاتمی چرا استعفای آنها را پذیرفت، ما نمیدانیم. یک احتمال این بود که آقای خاتمی ضمن اینکه با آنها صددرصد منطبق نبود، ولی در عین حال نزدیک بود. مثلا آنجا اختلافی بین آقای خاتمی [نماینده امام (ره) در مؤسسه] و آقای اصغری، سرپرست مؤسسه پیش آمده بود. آقای اصغری میخواست کسی برود، اینها [شورای سردبیری وقت] را تعدیل کند. آقای خاتمی هم میخواست زیر بار نرود یا اینکه قبول نکند یا به هر دلیل نمیخواست بهگونهای باشد که آقای اصغری غلبه کامل پیدا کند.
در هر صورت بعد از گذشت یک ماه [خاتمی] استعفا را پذیرفت، تمام آقایان رفتند، من ماندم و یک نفری در سردبیری کیهان. وقتی من وارد مسؤولیت سردبیری شدم، جوسازیای در بیرون اتفاق افتاد. آن جوسازی این بود که جریان راست دارد کودتایی خزنده علیه جریان چپ خط امامی و انقلابی میکند. میگفتند جریان راست سازشکار و متمایل به سرمایهداری و لیبرالیسم دارد میآید و اینجا را اشغال میکند.»
البته تأیید نصیری از سوی خاتمی، بعدها به اختلافنظرهای بسیاری با او منجر شد. نصیری در شرح این اختلافها اینگونه میگوید: «بعد از ارتحال حضرت امام (ره)، کیهان از روز اول صریح و محکم در دفاع از رهبری حضرت آیتالله خامنهای وارد میدان شد و اولین سرمقاله را در حمایت از رهبری با عنوان «انتخاب شایسته» در کیهان نوشت که بسیاری از عناصر چپ آن روز در مجلس و غیر مجلس خوششان نیامد و به آقای اصغری گفته بودند که چرا کیهان در تأیید رهبری عجله کرده است. از این مقطع به بعد، اگرچه روابط آقای خاتمی و اصغری بهبود پیدا کرد اما شرایط برای من دشوارتر شد. من همچنان به شیوه خودم عمل میکردم و توجهی به خواست و تمایل قلبی یا خطی آقایان نداشتم، مگر آنکه دستور صریحی میدادند.»
البته اختلافات به اینجا ختم نشد و در جای دیگری، نصیری از تشدید اختلافهایش با خاتمی و اصغری اینگونه یاد میکند: «پس از انتشار مقاله مهاجرانی در روزنامه اطلاعات که پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را مطرح کرده بود، اختلافهای من با آقای خاتمی و اصغری اوج گرفت. ماجرا از این قرار بود که یک یا دو روز بعد، من مطالب متعددی را ازجمله یادداشتی از خودم علیه مقاله مذاکره مستقیم در صفحات روزنامه قرار داده بودم که آقای اصغری به اتاق تیتر و سردبیری آمد و از من خواست که مقالهها را بردارم.
من با ایشان بحث کردم که باید چنین موضعی توسط کیهان گرفته شود، چون موضع