eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
💠دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب طلبگی ویژه طلاب جوان انقلابی 📚 آموزش منظومه معارف ناب مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی 📆زمان برگزاری: ۳۱ تیر تا ۵ مرداد ماه 📌مکان برگزاری: تهران 🔹دوره به صورت حضوری برگزار خواهد شد. ⏳ مهلت ثبت نام: ۱۰ تیر ماه ❓جهت کسب اطلاعات بیشتر با شناسه @eslamenab_dore در همه پیام رسان ها تماس حاصل فرمایید. ثبت نام از طریق👈 www.eslamenaab.ir 🔸دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب 🔸 @eslamenaab_tollab —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰وقتی ماتن*، شارح می شود! 💠شرح دعوت راهبردی رهبری برای گام دوم انقلاب در سخنرانی 1 خرداد 1398 پ.ن: ماتن: نویسنده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
36.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰وقتی ماتن*، شارح می شود! 💠شرح دعوت راهبردی رهبری برای گام دوم انقلاب در سخنرانی 1 خرداد 1398 پ.ن: ماتن: نویسنده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
📢سلسله نشستهای ❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡 (پیامدهای اجتماعی سیاستهای تعدیل اقتصادی دولت) 🎙کارشناسان: 🔹حمیدرضا مقصودی(عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم) 🔸علیرضا بلیغ (معاون اندیشکده دفتر بررسی‌های راهبردی مجتمع تشخیص مصلحت) 🔹حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه (مدیر کارگروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) ) 🔸میثم ظهوریان (رئیس مرکز مطالعات فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد) ➖➖➖ ⏰سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷الی ۱۹ 📌لینک نشست وبیناری 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند: 💠 سیر اندیشه پیشرفت در غرب و نگاهی انتقادی از منظر اسلام
🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند: 💠 سیر اندیشه پیشرفت در غرب و نگاهی انتقادی از منظر اسلام به آن 🔸ارائه دهنده: دکتر صابر منادی ❗️نشست دوم 🗓زمان: پنج شنبه مورخ ۲ تیر ماه 🕙ساعت ۱۰ صبح 📌مکان: مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای 💠حجت الاسلام و المسلمین —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔶پیش در آمدی بر سلسله نشست های سنن پیشرفت و تحولات اجتماعی در قرآن 🔰سنن پیشرفت و تحولات اجتماعی در آیینه قرآن یکی از خطوط مؤثر در ترسیم عقلانیت مترقی پیشرفت و تحول می باشد. همچنانکه انقلاب اسلامی به اتکای یکی از سنن الهی یک معجزه اجتماعی را رقم زد؛ مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: " معجزه‌های اجتماعی برخلاف معجزه‌ی اژدها شدنِ عصای موسی است؛ چون آن‌طور معجزه‌ها ربطی به اراده‌ی انسان ندارد؛ اما معجزه‌های اجتماعی به‌طور مستقیم به اراده‌ی انسانها ارتباط پیدا می‌کند؛ «انّ اللَّه لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بأنفسهم». هرگاه ملتی تصمیم بگیرد، اراده کند، اقدام کند، حرکت متناسب با هدفش را انجام دهد، آن وقت معجزه‌ی اجتماعی اتفاق می‌افتد." 🔰ما در این نشست به دنبال چه چیزی هستیم؟ صحنه تاریخ همچون هر صحنه دیگری در بردارنده مجموعه ای از پدیده هاست؛ چنانکه آسمان، فیزیک، جهان گیاهان و ... سرشار از پدیده است. صحنه تاریخ نیز مالامال از پدیده هاست. به این دلیل که همه پدیده ها در تمامی عرصه های هستی، محکوم سنت ها و نوامیسی هستند، حق داریم سؤال کنیم که آیا پدیده های تاریخی هم تحت حاکمیت سنت ها و نوامیس هستند؟ قرآن مجید درباره این سنت ها چه موضعی دارد و در مقام تحلیل این پدیده ها چه نوع داده هایی دارد؟ به عبارت دیگر آیا در بینش قرآن، تاریخ بشری سنتهایی دارد؟ آیا سنتها و قوانینی هست که بر مسیر و حرکت و تحولات تاریخی اجتماعی حاکم باشد؟ این سنت ها کدام اند؟ آیا نظام میانی این سنتها برقرار است؟ تاریخ بشر چگونه آغاز شد، بالید و تحول یافت؟ عوامل اصلی در نظریه تاریخ چیست؟ عوامل اصلی در پیشرفت و تحولات اجتماعی کدام اند؟ سنت ها به مثابه قوانینی که جاری مجرای مشیت الهی هستند و اسم مشیت الهی در قامت سنن متجلی می گردد در چه طرح متماسکی تصویر می گردند؟ برجسته ترین سنن الهی در قرآن که سرنوشت پیشرفت و تحولات اجتماعی را مشخص می کنند در کدام آیات متبلور هستند؟ 🙏از همه علاقه مندان به به موضوع سنن و نیز گفتمان پیشرفت دعوت به عمل می آید تا با حضورشان این نشست را پر بار تر سازند. 💠 نشست اقتراحی اول با حضور حجج الاسلام والمسلمین 🔸 حبیب الله بابایی 🔹 سعید بهمنی 🔸 محمدعلی میرزایی 🗓 پنج شنبه ۹ ام تیر ماه 🕘 ساعت ۹ صبح 📌 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠نشست "پیشران های بنیادین تمدن غرب" ▫️سیر تمدن غرب ▫️بیان پنج پیشران بنیادین که تمدن غرب را ایجاد ک
پادکست پیشران های تمدن غرب. دکتر سید آرش وکیلیان.22 اردیبهشت 1401 (قسمت اول).mp3
8.75M
💠 چه پیشران هایی در ایجاد، گسترش و بقای تمدن غرب نقش اساسی را ایفا کرده اند؟ ✅ پاسخ پرسش را در این پادکست بشنوید 🎙 پادکست پیشران های بنیادین تمدن غرب ◀️ قسمت اول 🔸دکتر سید آرش وکیلیان . ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ❗️قسمت دوم به زودی منتشر خواهد شد❗️ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 رهبر انقلاب: خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است/ سعی کنیم خودمان را مصداق سنت‌های الهی در راه پیشرفت قرار بدهیم 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مسئولان قوه قضائیه: قوانین الهی، سنت‌های الهی تغییرپذیر نیست. این قوانین الهی قوانین متقنی است. خدا با کسی هم قوم و خویشی ندارد. اینکه ما بگوییم ما مسلمانیم و شیعه هستم و جمهوری اسلامی هستیم. پس ما هر کاری که دلمان میخواهد بکنیم، نه. ما با دیگران هیچ فرقی نداریم. ما در سال ۶۰ در مقابل این همه حادثه و شدت عمل توانستیم بایستیم روی پای خودمان دشمن را ناامید بکنیم، امروز هم میتوانیم. خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است، خدای دورانهای سختی و دورانهای گوناگون یکی است. سنت‌های الهی همه سر جایش است. خب؛ سعی کنیم خودمان را مصداق سنت‌های الهی در راه پیشرفت قرار بدهیم سعی‌مان این باشد. 🔹 این آیه‌ی شریفه‌ی سوره حج تکلیف همه‌ی ما را روشن کرده؛ «الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ» اقاموا الصلاة یعنی اقامه‌ی نماز. این اشاره است به اینکه حکومت الهی و اسلامی باید تعبد را و توجه به خدا را توجه به معنویت را گسترش بدهد. اقامه‌ی صلاة به این منظور است. باید روح تعبد در جمهوری اسلامی گسترش پیدا کند و اتوالزکاة، اتوالزکاة یعنی زکات بدهد، زکات هم معلوم است چیست لکن اشاره‌ای، نکته‌ای که در این اتوالزکاة‌ها یا اتوالزکاة‌های متفرقه در قرآن است این است که در جامعه‌ی اسلامی بایستی عدالت در توزیع مورد نظر باشد. این جور است. وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ. امر به معروف. حالا در صلات و زکات و اینها بالاخره یک کارهایی شده، أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ عقبیم. وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ. معروف چیست؟ معروف عدالت، انصاف، برادری، ارزشهای اسلامی، اینها معروف است. باید امر به معروف بکنیم. 🔺 «نَهَوْا عَنِ الْمُنكَر» از منکر نهی، منکر چیست؟ ظلم است، فساد است، تبعیض است، بی‌انصافی است، اینها، عدم اطاعت الهی است، اینها ظلم است، اینها منکر است. از اینها باید نهی بشود. ۱۴۰۱/۴/۷ 🏷 💻 @Khamenei_ir