هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• تحلیل •
#طرح_راهبردی_رهبری
#گفتمان_حزب_الله
#انتخابات_1400
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
1 ▫️ تنها یک ضرورت
جامعۀ حزب اللهی میداند که موظّف است به خاطر مردم و به پاس خون و تلاش مصلحان و مجاهدان و شهیدان، این جریان سازشکار، بیرحم، بیتقوا و بیاعتقاد به مردم و انقلاب اسلامی را از مقدرات کشور کنار بزند، ولی با مشکل همراهی مردم مواجه است.
اگر مردم برایشان حل باشد که به جریان انقلابی احتیاج دارد دیگر دشواری چندانی پای صندوقهای رأی نخواهد بود.
ولی همین مسأله حل نیست.
مردم دنبال کسانی هستند که برای رفع مشکلات به آنها اعتماد کنند. واقعاً هنوز هم شعار عقلانیّت، بسیاری از تحصیلکردهها و خیل عظیمی از مردم خاکستری را از رویآوری به جریان انقلابی بازمیدارد. چشمان خود را باز کنیم و این را ببینیم.
جریان انقلابی یعنی چه کسی؟ چه باورهایی؟ چه حال و هوایی؟ چه اقتدارات و توانی؟ چه تصوری از جریان انقلابی برای مردم ساختهایم؟ صحبت انتخابات نیست، صحبت یک پدیدۀ جاری در تمام ماههای حیات این کشور است. مردم سخن ما و الگوی حل مسألۀ ما را چه میدانند؟ خود ما چه میدانیم؟ اینجا مشکلی هست. خواهیم پرسید که «چرا به فکر حل کردن این مشکل نیستیم؟».
الآن مسأله این است که ذهن عمومی جامعه برای گشایش امور زندگی هیچ ایدۀ امیدبخشی در پیش رو ندارد (البته واقعیّت این است که هنوز مردم ایران به برکت انقلاب در تراز یک امید بزرگ قرار دارند، ولی سخن از یک طرح راهبردی برای حل مسائل جاری است). سخن از حادثهای در سطح ملی است.
تنها نقطۀ منطقی امیدبخش و قابل فهم این است که دل گرگ را رام کنیم تا قدری از فشار را کم کند تا بتوانیم نفسی تازه کنیم و حداقل به دارائیهای بلوکه شدۀ خودمان برسیم، ولو برای این موضوع هزینه هم بدهیم. صحبت چندهزار دلار نیست، صحبت سرمایۀ عظیمی است.
صحبت یکی دو اقدام ساده نیست که میتواند بین خودمان باشد و نیازی نیست دیگران را و دشمن را ببینیم، صحبت تعاملات بزرگ اقتصادی و سیاسی و صحبت یک زندگی به همپیوستۀ بینالمللی است. هزینهای هم که باید بدهیم معمولاً از اموری است که ارزشهایش خیلی معلوم نیست.
اما در مقابل چه گزینهای هست؟
یعنی چه که به توان داخلی تکیه کنیم؟ تودۀ گستردۀ مردم در راستای سامانبخشی به امور معیشت چه توانی تا به حال از داخل دیده است؟
مردم تصویر روشنی از این موضوع دارند؟ آیا واقعاً مصادیق توانسته چشم او را پر کند؟ سطح راهبردی بازار این را میفهمد؟
طیف قابل توجهی از جامعه را کارشناسان متنوعی تشکیل میدهد که دست اندر کارند و در جریان زندگی به شدت وابسته به نظام سلطه هستند. اینها چه چیزی را میتوانند باور کنند، ولو مسلمان و انقلابی باشند، کارشناسند و ظاهراً ادبیات کار دستشان است؟
در گوشۀ این بحث به این نکته هم توجه کنیم که یک جریان سیاسی با سابقه و با دست و بالی گسترده در همۀ اکناف جامعه، قسم مؤکّد خورده است تا دیگر اجازۀ بالاآمدن یک نیروی انقلابی را ندهد و دیدیم که از تمسک به هیچ چیز ابایی ندارند، حتی اتهام پرستو و اجرای حکم آن؛ یعنی منازعه واقعاً جدی است. پس فراموش نکنیم و طرح پختهای بریزیم.
طرح پخته آن است که سعی کند جوانب متعددی را لحاظ کند و علاوه بر ضرورتهای منتهی به انتخاب درست، نیم نگاهی نیز به ضرورتهای پس از انتخاب درست داشته باشد.
این سؤال هم در گوشه ای بماند که آیا نگاه درستی به ضرورتهای نهضت کرده ایم؟
و این سؤال که،
آیا این بحثها به معنای این است که ما داریم به «دولت جوان انقلابی» می اندیشیم؟
(بحث ادامه دارد ...)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#نسل_برخاسته
«درودی از اعماق دل بر این ملّت؛
بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد،
و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️@faslefarhang
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰🔰 «اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی» عنوان کتابی است که به معرفی #مکتب_امام به عنوان اندیشه پشتیبان انق
🔰طی سالهای حیات حضرت امام رحمةاللهعلیه آنچه از ایشان در باب مردم دیدیم و شنیدیم واقعاً عجیب و نادر بود. این موضع متفاوت شامل نوع نگاه به مردم و نقش، جایگاه و اقتدارات آنها، عواطفی ویژه و پیامبرگونه نسبت به ایشان، تعاملی بسیار کریمانه و انسانی با آنها و در کنار همه اعتماد شگفتانگیزی بود که به تعهد، تحرک و همراهی مردم داشت.با نظر به دیدگاههای مردممحور حضرت امام و نقش مؤثر این نگاه در ویرایش زندگی معاصر کشور ما، با این که از اهتمامهای عمیق ایشان به فلسفۀ فطرت یا فلسفۀ ولایت و موضوعاتی از این دست باخبریم، میتوانیم ایشان را «#فیلسوف_مردم» بخوانیم و نگاههای جدی الهیاتی ایشان به انسان، جامعه، عیال الله و مردم را جدی بگیریم.
🔰 «مقام مردم» عنوان کتابی است که به تبیین دیدگاه و نظرگاه حضرت امام ره درباره مردم می پردازد.
🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت #الکترونیکی منتشر شد.
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از شناخت صحنه
🔆رهبر معظم انقلاب اسلامی:
🔅آن روزی که ملتهای اروپا و آمریکا دریابند که بیشترین گرفتاریهای اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأ گرفته از #سلطهی #اختاپوسی #صهیونیزم_بینالملل بر دولتهای آنهاست، و دولتمردان آنان به خاطر منافع شخصی و حزبی خود، مطیع و تسلیم در برابر زورگوییهای #کمپانیداران زالوصفت #صهیونیست در #آمریکا و #اروپا هستند، آنچنان جهنمی برای آنان به وجود خواهند آورد که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست. 90/7/9
🌐 #رسانه_شناخت_صحنه
#جبهه_مقابل_ما #ساختار #شبکه #پلوتوکراسی #کمپانی_ها #استاندارد_اویل
🔗 ایتا:
🔘https://eitaa.com/shenakhte_sahne
🔗بله:
🔘https://ble.ir/shenakhte_sahne
🔗جبهه:
🔘https://jebhe.app/join/shenakhte_sahne
📝فراخوان علمی: #برجام_و_حکمت_رهبرانه_آیت_الله_خامنهای
#محورهای_فراخوان:
🔺اصالت بخشی به اراده و خواست عمومی مردم
🔺ارائه راهبرد نرمش قهرمانانه
🔺عقلانیت مدارا با جریان غرب گرا
🔺اعتماد به سنت های توحیدی و قرآنی
🔺آینده بینی نسبت به بی نتیجه ماندن توافق با غرب
🔺راهبری رشد ملت ایران بر مدار عبرت و تجربه تاریخی
🔺تبیین منطق روابط بین الملل در مکتب انقلاب اسلامی
🔺ترمیم عزت واقتدار ملی
🔺گشودن افق موازی برای بی اثرنمودن تحریم ها و جهش اقتصادی کشور
🔺عاقبت بینی پیامدهای اعتماد به غرب
🔺 قانون اساسی و سطح ورودهای رهبری در امور کارشناسی و اجرائی توافقات
🔺مقایسه تطبیقی سیره امام خمینی ره با رهبری آیت الله خامنه ای در مسئله برجام
✍️نویسندگان محترم می توانند مقالات، جستارها و یادداشت های فاخر خود را از یکی از طرق ذیل برای دبیرخانه همایش ارسال نمایند:
1️⃣ #ایتا، #سروش و #بله به آیدی:
@hekmaterahbarane
2️⃣ارسال به دفتر پژوهشکده:
آدرس دبیرخانه: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع
تلفن: 02537834306
فاکس: 02537742284
صندوق پستی: 37185-135
📌آخرین مهلت ارسال آثار:
تاریخ 1400/01/25
✅زمان برگزاری همایش:
اردیبهشت ماه 1400
🔷پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع)
@Pajooheir
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔴شجاعت مثال زدنی مرحوم آیتالله یزدی و بیاعتنایی ایشان به دستورات رژیم
⚫️بازخوانی فعالیتهای مبارزاتی مرحوم آیتالله یزدی به مناسبت ارتحال ایشان
▫️برابر اعلام شهربانی استان با اینکه بنامبرده بالا ابلاغ گردیده بود که #ممنوعالمنبر میباشد لیکن روز 37.3.28 پس از نماز در داخل حیاط مسجد #قمر_بنیهاشم شیخ مزبور برای حاضرین که در حدود 50 نفر شروع به سخنرانی نموده و ضمن ابراز مطالبی درباره حضرت امیر اظهار داشته :
▪️«اسلام اهانت قبول نمیکند اینها دارند به اسلام لگد میزنند فکر میکنند با این کارها اسلام کوتاه میآید و مطیع اهانتهای آنها میشود اگر مرا فرستادند اینجا فکر میکنند من دیگر نمیدانم در مراکز تقلید چه میگذرد و آنجا چه خبر است و یا دیگر همه کارها بر وفق مرادشان خواهد بود، از اسلام دفاع میکنیم و مسئولیت داریم در برابر خدا که دفاع کنیم همین طور که پیشوایان ما از اسلام دفاع کردند و حتی کشته شدند و نمیگذاریم به اسلام اهانت شود و کوچکترین خللی بر پایههای آن وارد گردد و کس حرف مفت بزند یا قصد اهانت داشته باشد آنچنان در دهانش میکوبیم که دندانهایش خرد بشود اسلام حتی قبول نمیکند که یک عرق خور و شراب خور نام اسلام را بر زبان بیاورد تا چه رسد باینکه بخواهند در مسجد پا بگذارند (منظورش مامورین شهربانی بود) ما مشغول حفظ این مکان مقدس هستیم و نمیگذاریم باین صورت هم باسلام اهانت بشود مگر اهانت چیست)
▫️یاد شده در خاتمه سخنان خود برای خمینی و حفظ جانش و پیشرو هدفهایش نیز دعا نمود.
#آیتالله_یزدی
#پیشتاز_نهضت_اسلامی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• تحلیل •
#طرح_راهبردی_رهبری
#گفتمان_حزب_الله
#انتخابات_1400
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
2 ▫️ ریل انتخاباتی
کار انتخاباتی برای ریاست جمهوری یعنی چه؟
یعنی «رقابت»،
یعنی کنار زدن کسانی(همه غیر خود)،
یعنی مشارکت در مسابقۀ جلب آرای مردم و تلاش جهت رسیدن به رأی برتر.
و البته شاید کمی هم، یعنی دور شدن از حال و هوای ناب مذهبی، با چشمان باز و در صحت کامل مشاعر و حواس.
کجایش مردمسالاری است؟
این که بالاخره واقعنِ واقعاً مردم رأی میدهند. این دیگر در کشور ما دروغ نیست.
چقدر مردمسالاری است؟
همین قدر که رأی میدهند.
در این الگو رأی مردم یک وسیله است تا فرد یا گروهی به قدرت برسند(فعلاً با نیّت کاری نداریم، اصلاً بگوییم سائق مسابقه دهندگان حزباللهی شیفتۀ خدمت بودن است).
حقیقت ماجرا این است که به لحاظ راهبردی ـ کاملاً واقعبینانه و ناظر به حادثۀ تفاوتساز انتخابات ـ چیزی که مهم است دل مردم نیست، چیزی که مهم است ارادۀ مردم نیست،
چیزی که مهم است آن است که چه چیزی را در برگۀ رأی بنویسند و در صندوق بیاندازند؛
یعنی آن یک روز مهم است.
بعدش دیگر واقعاً نقش مردم کم رنگ میشود و کاریش نمیشود کرد و قبلش هم تنها یک ذهنیّت مثبت کافی است. باید در آن ذهنیّت بر رقبا پیشی بگیریم.
جلب نظر مردم بازۀ زمانی طولانیای ندارد، واقعاً مثل شب امتحان یا کنکور باید موقع رأی دادن نظر او را به دست آورده باشی. اتفاقات مثبت قبل انتخابات همه مؤثرند، ولی تجربه نشان داده که در سبک انتخابات و تبلیغات انتخاباتی رایج آن یک هفته یا دو روز آخر مهم و تعیین کننده است.
این مهم است که رأیهای خاکستری را پای صندوق بیاورید و به خود متمایل کنید.
بازۀ زیادی هم بخواهیم برایش قائل شویم میشود یکی دو ماه منتهی به انتخابات.
جلب نظر مردم هم شگردهایی دارد که شناخته شده است و این شگردها با خلاقیتهای فراوان به گونههای مختلفی اجرا میشود.
فرض کردیم که اینها هیچ کدام به معنای ریاستطلبی و دنیاگرایی مذموم من و شما نیست، بحث تکلیف است و این که سرنوشت قریب به یک دهۀ انقلاب در گرو چنین انتخاباتی است و همه نیز مسؤولیم.
طبعاً ابتدا باید کسی را انتخاب کنیم که زمینۀ مردمی پذیرش داشته باشد و نقطههای امیدآفرینی بتوان در کارنامه، اخلاق و ظواهر او یافت و رویش کار کرد. البته از امور تعیین کننده این است که فرد منتخب رقیب اصلی خود را شناسایی کند و چهرۀ او را مخدوش نماید، باید خود را منجی مردم نشان بدهد، باید چیزهایی بگوید یا کارهایی بکند که مردم بپسندند و به او توجه کنند، اگر در این رقابت همفکری داشت با او ائتلاف کند تا در موعد مناسب کاری به نفع فرد منتخب بکند مثلاً یکی از آن دو نفر کنار بروند، بالاخره باید خود او یا اطرافیانش تنقیصی کاملاً تصریحی یا تلویحی حتی از برادران همسو با خود بنماید تا خودش رأی بیاورد.
البته پیچیدهترش این است که اگر کانون تصمیمگیری در جبهۀ انقلاب شکل گرفت، گزینهها ابتدا چند نفر باشند و تلاش کنیم فرد اصلی را پنهان کنیم و به یکباره او را بالا بکشیم و به سلامت از دالان انتخاب عبورش بدهیم.
باید دوگانهای مؤثر درست کنیم و مردم را از یک طرف بترسانیم و تمام چهرۀ رقیب را با لجن متعفن آن طرف مخوف بیالاییم و خود ما با شواهد قطعی در طرف مقابل بایستیم و به این صورت حسابی جو را ملتهب و «انتخاباتی» کنیم. طبعاً برای پیاده کردن این الگو باید توجه خوبی به حساسیتهای امروزی مردم هم داشته باشیم.
میتوانیم از امثال این شگردها استفاده نکنیم، ولی بدانیم که رقیب بیصلاحیت از این روشها استفاده میکند و رأی مردم بیچاره را جمع میکند و پس از آن باید بنشینیم و غصه بخوریم که حالا چه بلایی سر این مردم و انقلاب میآید.
خلاصه، تفکر اصلاحی و اهتمامات و امکان خدمات اساسی به کشور و ... روی یک روز سرنوشتساز متمرکز است، بعدش تا این پایه مهم نیست؛ تفاوت فوق العاده بالا است. قبلش هم در یک بازۀ زمانی طولانی پراهمیّت نیست.
(بحث ادامه دارد ...)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#نسل_برخاسته
«درودی از اعماق دل بر این ملّت؛
بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد،
و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود»
(بیانیۀ گام دوم)
☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝فراخوان علمی: #برجام_و_حکمت_رهبرانه_آیت_الله_خامنهای
#محورهای_فراخوان:
🔺اصالت بخشی به اراده و خواست عمومی مردم
🔺ارائه راهبرد نرمش قهرمانانه
🔺عقلانیت مدارا با جریان غرب گرا
🔺اعتماد به سنت های توحیدی و قرآنی
🔺آینده بینی نسبت به بی نتیجه ماندن توافق با غرب
🔺راهبری رشد ملت ایران بر مدار عبرت و تجربه تاریخی
🔺تبیین منطق روابط بین الملل در مکتب انقلاب اسلامی
🔺ترمیم عزت واقتدار ملی
🔺گشودن افق موازی برای بی اثرنمودن تحریم ها و جهش اقتصادی کشور
🔺عاقبت بینی پیامدهای اعتماد به غرب
🔺 قانون اساسی و سطح ورودهای رهبری در امور کارشناسی و اجرائی توافقات
🔺مقایسه تطبیقی سیره امام خمینی ره با رهبری آیت الله خامنه ای در مسئله برجام
✍️نویسندگان محترم می توانند مقالات، جستارها و یادداشت های فاخر خود را از یکی از طرق ذیل برای دبیرخانه همایش ارسال نمایند:
1️⃣ #ایتا، #سروش و #بله به آیدی:
@hekmaterahbarane
2️⃣ارسال به دفتر پژوهشکده:
آدرس دبیرخانه: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع
تلفن: 02537834306
فاکس: 02537742284
صندوق پستی: 37185-135
📌آخرین مهلت ارسال آثار:
تاریخ 1400/01/25
✅زمان برگزاری همایش:
اردیبهشت ماه 1400
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰بنیاد های خیریه ای برای کمک های بشر دوستانه یا بشرسود جویانه؟ 5️⃣ یادداشت پنجم 🖋 #حمیدرضا_شب_بویی
🔰جایزه #صهیونیستی و بحران #کرونا
6️⃣یادداشت ششم
🖋 #حمیدرضا_شب_بویی
▪️این یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید
🌐https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/3141
⬅️برای ملاحظه یادداشت اول اینجا کلیک کنید.
⬅️برای ملاحظه یادداشت دوم اینجا کلیک کنید.
⬅️برای ملاحظه یادداشت سوم اینجا کلیک کنید.
⬅️برای ملاحظه یادداشت چهارم اینجا کلیک کنید.
⬅️برای ملاحظه یادداشت پنجم اینجا کلیک کنید
🔴#نشر_با_منبع
#ویروس_کرونا
#مثلث_شناخت_وآگاهی
#میدان_انقلاب
پرونده #استراتژیهای_جهان_کفر
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰جایزه #صهیونیستی و بحران #کرونا 6️⃣یادداشت ششم 🖋 #حمیدرضا_شب_بویی ▪️این یادداشت را در آدرس ذیل م
🖋 #حمیدرضا_شب_بویی
🔰#جایزه_دن_دیوید
🔻جایزه دن دیوید یک جایزه بین المللی است که توسط #بنیاددن_دیوید اهدا شده و مقر اصلی آن در دانشگاه #تل_آویو است. جایزه دن دیوید تحقیقات ابتکاری و میان رشته ای را که مرزها و پارادایم های سنتی را برطرف می کند ، به رسمیت می شناسد و حمایت کامل می کند.
🔻جایزه دن دیوید سه بعد زمانی - #گذشته ، #حال و #آینده - را نشان می دهد که نمایانگر قلمروهای موفقیت بشری هستند.
🔸#گذشته به زمینه هایی گفته می شود که دانش زمان های گذشته را گسترش می دهند.
🔸زمان #حال دستاوردهایی را که امروز جامعه را شکل می دهند و غنی سازی می کنند ، تشخیص می دهد.
🔸#آینده بر #پیشرفت هایی متمرکز است که نویدبخش پیشرفت جهانی ما هستند.
🔹عملا می توان گفت #DANDAVID سعی دارد مقاطع زمانی زندگی بشری یعنی از تاریخ بشریت، زندگی راهبردی امروز بشریت و آینده اورا تحت سیطره و بازسازی کامل قرار دهد.
🔻آقای دن دیوید در سال 2001 در مراسم تحلیف جایزه در آن سال می گوید:
«این سه بعد زمانی است که بشریت در آن غوطه ور است و هر ساله جایزه برای هر دوره زمانی به کسانی که برای یادآوری گذشته ما ، درک حال و برنامه ریزی برای آینده تلاش کرده اند ، اعطا می شود.»
🔻سالانه سه جایزه از یک میلیون دلار آمریکا در زمینه های انتخاب شده برای سه بعد زمانی اعطا می شود. این جوایز به افراد یا موسساتی با برتری اثبات شده ، استثنایی ، برجسته در علوم تجربی، هنرها ، علوم انسانی ، خدمات عمومی و بازرگانی اعطا می شود.
🔰مجمع رهبران جوان آینده #YGL خروجی جایزه دن دیوید
🔻در سال 2004 ، کلاوس #مارتین_شواب (مدیر و موسس #مجمع_جهانی_اقتصادWEF) با استفاده از جایزه 1 میلیون دلاری دن دیوید که در آن سال از اسرائیل دریافت کرد ، بنیاد Young Global Leaders(YGL) را ایجاد کرد.
🔻مجمع رهبران جوان جهانی، با هدف ایجاد یک جامعه جهانی پویا از افراد استثنایی (زیر 40 سال) با بینش ، شجاعت و نفوذ برای ایجاد تغییرات مثبت در جهان است.
🔰طرح تحول عظیم جهانی YGL
🔻مارتین شواب در بحران همه گیر کرونا، یک طرح تحولی آینده را مطرح می کند به نام «تحول عظیم».
♻️ در یادداشت بعد بنا داریم به سوالات زیر بپردازیم:
⁉️ طرح تحول عظیم چیست؟
⁉️ اتصال این طرح چه کمکی به سرمایه داران #صهیونیستی خواهد کرد؟
⁉️اصلی ترین تحولاتی که این طرح دنبال می کند در چه موارد و ساحت هایی است؟
#ویروس_کرونا
#مثلث_شناخت_وآگاهی
#میدان_انقلاب
پرونده #استراتژیهای_جهان_کفر
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم|| دیدگاه مرحوم #آیتالله_یزدی پیرامون کتاب #روزگار_قائممقامی/بخش نخست
#انتشار_برای_نخستین_بار
🔻مرحوم آیتالله یزدی:
🔹کتاب روزگار قائممقامی به گونهای مستند شده که به هیچ وجه قابل انکار نیست و برای مخاطب قطعآور است.
🔹این کتاب کار بسیار سنگینی بود که انجام دادید و بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.
🔸این کتاب برخی شبهات را برای خود من رفع کرد؛ حتی در مواضعی که خود من کم و بیش در آن حضور داشتم.
🔹ویژگی مثبت کتاب این است که بسیار مستند است. جوری مستند شده که به هیچ وجه قابل انکار نیست و برای مخاطب قطعآور است.
🔻معرفی کتاب #روزگار_قائممقامی:
درباره آقای منتظری،قائم مقام مخلوع، آثار متعددی در تمجید یا نقد ایشان نوشته شده است اما در میان تمام آثار گذشته؛ «روزگار قائم مقامی» اثری کاملا متفاوت است...»
📃متن معرفی کامل:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1607
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢 تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢قم:
📞تلفن: 32904231-025
#اختصاصی
#منتشر_نشده
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#مقام_مردم
#مکتب_امام
#اندیشه_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#مقام_مردم
#مکتب_امام
#اندیشه_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️سلسله نشست های توحیدی
نشست 5️⃣
✅موضوع: پوشش گفتمانی حیات انقلابی امروز با اندیشه توحیدی
👨💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین فلاح(زید عزه)
🕤زمان: پنجشنبه 99.10.04_ ساعت 12.45
لینک حضور مجازی در نشست:
🌐https://www.skyroom.online/ch/fvtt_ir/hamandishi
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• تحلیل •
#طرح_راهبردی_رهبری
#گفتمان_حزب_الله
#انتخابات_1400
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
3 ▫️ مکثی کوتاه (1)
مسلماً انتخابات رشد است و «اساساً» از تفکر دیکتاتوری خیلی جلوتر است،
ولی سخن ابتدائاً در باب «الگوی انتخاباتی موجود» به عنوان یک فکر و فرهنگ و رویههای عمل است، خوب است دقیقتر ببینیم که به چه چیزی تن دادهایم و این رویه دارد چه چیزی به بار میآورد.
اگر سعادت خود را در انطباق بر مکتب راقی امام خمینی میدانیم، باید آنچه میکنیم را بر آن فکر تابنده عرضه کنیم و ارزیابی و راهنمایی آن را بشنویم.
اگر فصل جدید را فصل فرهیختگی و صراحتهای انقلابی بخوانیم، دست از تسلیم حوادث شدن برمیداریم. لذا شاید اگر اینگونه بنگریم همۀ آنچه اینک واقعیّتی به نام «الگوی انتخاباتی موجود» است را یک تحجّر، یک عقبماندگی و یک نرمافزار کاهنده ببینیم و آن را در شأن خود نشناسیم؛ یعنی بگوییم تن دادن به این فرهنگ ریشه در نوعی بیریشهگی دارد و فرصتهای ما را میسوزاند.
الگوی انتخاباتی امروز یعنی رقابت و کنار زدن «رقیب»،
یعنی فقط «رأی گرفتن» از مردم،
یعنی قطع کردن روال عادی زندگی و یکباره با برپایی جوها و جنجالهای تصنّعی و سرطانی یک تصمیم واقعاً اثرگذار و شاید تعیین کننده گرفتن،
یعنی نمایش و جلوهگری آنها که ایشان را ستونهای جامعه میخواهیم،
یعنی مچگیری، تنقیص هم، افتادن در شور اتهام،
یعنی گرفتن حال مردم و گامهایی به عقب کشیدن اخلاق عمومی،
یعنی خلق کدورتهایی میان همسنگران خویش،
یعنی عوامیگری، یعنی معطل کردن کارهای دولتی، یعنی ... .
با صد احترام و تواضع عرض میکنیم، همه میدانند که سیاسیون در این بازۀ زمانی ـ کم یا زیاد ـ به شومنهای تبلیغاتی تبدیل میشوند و کلاً بر اساس منطق جلب توجه و ربودنِ ذهنیّتهای مردم «جلوهگری» میکنند.
البته تنها آنها نیستند که در این گردونۀ فسادزا وارد میشوند، خیل عظیمی از فعالان سیاسی و سرمایههای ارزشمند اجتماعی نیز در کنار ایشان، بلکه کل شعور اجتماعی به یک مسلخ فرزانگی میرود. ولی مسأله فراتر از این است.
شاید بگوییم بالاخره الگوی موجود، قانون رسمی جمهوری اسلامی است. این که انتخاب قانون شده مشکل نیست. مسألۀ اصلی این است که مردمسالاری که واقعاً نجات کشور در گرو آن است در این انتخابها، انتخابها در این قالب و این قالب در فرهنگ غالبی محصور شده که ما را از روح جمهوری اسلامی دور کرده است. ما به نام عزیز اسلام واقعاً دنبال جمهوری اسلامی بودیم.
مشکل جریان اعتدال و اصلاحطلب این بود که اساساً باور نداشت ما سخن نوی داریم و میتوانیم همهجا متفاوت باشیم ـ که این یعنی یک فاجعه، یک عقبماندگی و ارتجاع شوم تاریخی و این یعنی عدم صلاحیّت ـ و با این فهم نافهم با ما کردند آنچه که کردند و انصافاً مسیر استحالۀ کامل «جمهوری اسلامی» را در پیش گرفتند.
ما که منتقد جریان انحرافی «دولت سازندگی» و «دولت اصلاحات» بودیم، «هم/نیز» عملاً اعتقادی شبیه به ایشان پیدا کردهایم و خبری از فرهیختگی انقلابی در ما نیست، امتیاز خود را صادقانه پذیرفتن نظریّۀ ولایت فقیه میدانیم ولی این اصلاً کافی نیست.
ما حرف نویی داشتیم (به تعبیر حضرت آقا «حرف نويى كه مىتوانست در دنياى افكار عمومى، بخصوص در دنياى اسلام، براى خود جا باز كند. قسمت اعظم اين حرفِ نو توحيد بود؛ با معناى عميق و دقيق و همهجانبۀ آن»)
این حرف نو اساساً در حوزۀ زیست اجتماعی بود و البته پس از آن به حوزۀ حکمرانی نیز میکشید.
حتی ولایت فقیه یک نظریّۀ اجتماعی است نه صرفاً یک نظریۀ حکمرانی.
البته حضرت امام در حوزه حکمرانی نیز یک نظریّۀ حاکمیّتی نوین ارائه کرد که همچون یک روح در جسدهای متنوعی قابل جریان بود. نهایتاً چیزی از آن جوهره، در قالب قانون انتخابات فعلی درآمده است.
(بحث ادامه دارد ...)
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#نسل_برخاسته
«درودی از اعماق دل بر این ملّت؛
بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد،
و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود»
(بیانیۀ گام دوم)
✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح سروسان سیدالشهدای صدر نهضت نبوی سردار بزرگ اسلام حمزة ابن عبدالمطلب اعلی الله مقامهما الشریف
(جبرائیل او را پس از شهادت اسدالله نامید. حضورش در کنار رسول الله مؤثر و شورآفرین بود. مرکز بغض مشرکان بود و مشارکت آنها در مثله کردنش از نقش کلیدی او در نهضت نبوی خبر میداد. آزاده ولی مظلومانه زیست و مثل همۀ پیروان راستین نبی اکرم در طول تاریخ نیز از کینورزی منافقان بیبهره نبوده است)
☘️@faslefarhang
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• تحلیل •
#طرح_راهبردی_رهبری
#گفتمان_حزب_الله
#انتخابات_1400
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
3 ▫️ مکثی کوتاه (2)
◈ یک پای سخن این است که این الگوی انتخابات اشکالات فراوانی دارد و همان طور که نیروی انقلابی با این تفکر که «اینجا جمهوری اسلامی است»(مقام معظم رهبری) از پیوستن به نرمافزارها و اسناد بین المللی پرهیز میکند، اکنون پس از تجربۀ طولانی این الگو باید ببیند وقتی به این الگو تن در میدهد چه میشود.
ما به واسطۀ یک نگاه نارسا سیمرغ «انتخاب» را نیز به زیر کشیدهایم، بعد هم ایستادهایم و میگوییم چرا اینقدر فضا برای تنفس انقلاب تنگ شده است.
میخواهیم بگوییم «الگوی بد انتخابات» حتی اگر به انتخاب به ظاهر بدی منتهی نشود، «انتخابی خوب»، به معنای یک حادثۀ اجتماعی انقلابی نیست.
از همین الآن میتوانید ببینید که در چنگ دگراندیشانی که بیگانه با فکر و فرهنگ انقلابند ـ و نه صرفاً در فرهنگ شوم آنها ـ گرفتار شدهایم. آنها ادارۀ کشور و هر چیز مهمی را رها کردهاند و برای ادامۀ حکمرانی خویش از طریق عبور موفق از درگاه انتخابات برنامههای مفصلی ریختهاند.
فراموش نکنیم این نقطه برای جریان مفتضح لیبرال «بسیار ناموسی» است. این که توانستهاند با پروندۀ افتضاحی مثل این هفت سال خود را به چنین روزی بکشند و این همه فاجعه در کشور رقم بزنند ولی باز هم لبخند بزنند، نشان از یک حضور جدی و حرفهای و کارشده در عرصۀ سیاسی کشور دارد. سادهاندیشانه نگوییم «نه»!
نمیگویم که کید بداندیشان ضعیف نیست، ابدا، ولی این که رفتار ما هم ساده و قابل محاسبه است و حتی مکرر پیش آمده که به بازی گرفته شدهایم، نیز روشن است.
◈ یک پای دیگر سخن این است که ما هماکنون کارهایی داریم که نمیگذارد انتخابات را با این الگوی عقبمانده جدی بگیریم خسارت اصلی همین است و ما این خسارت را به دلایل مختلف پذیرفتهایم و انتخابات تنها بهانهای است تا این وضع نافرهیخته پنهان بماند.
غرض این مکث کوتاه پرداختن به بخش اول بود.
ولی همین جا اشاره کنیم :
فصل جدید فصل بازخوانی اندیشۀ امام است.
امام در دل ارائۀ یک نظریۀ اجتماعی، نظریۀ نوین حاکمیتی دارد. باید با این نظریۀ نوین به طور کامل و با تمام نشاط و نیرویی که دارد آشنا شد. در آن صورت میتوان دید که بیشتر آن روح توفنده بیرون از الگوهای رسمی مانده است.
بخشی از آن توسط جوهرههای انقلابی مردمی در قالبهای نوینی پی گرفته شد و جالب آن که بعضا به مسلخ نادانی مسؤولین انقلابی نیز رفت.
انقلاب اسلامی میخواست مردم در سرنوشت کشور و ریز و درشت امورات آن نقشآفرین باشند و انتخابهای اساسی با ایشان باشد.
دغدغۀ نخبگان قانونگذار نظام اسلامی را میتوان از گوشهگوشۀ قانون اساسی جمهوری اسلامی مشاهده کرد، مثلاً در اصل 44 قانون اساسی، بند 3 میگوید :
«تنظیم برنامه اقتصادی کشور به صورتی که شکل و محتوا و ساعات کار چنان باشد که هر فرد علاوه بر تلاش شغلی، فرصت وتوان کافی برای خودسازی معنوی، سیاسی و اجتماعی و شرکتفعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد»؛
یعنی دغدغۀ پایۀ ایشان، شرکت فعال مردم در «رهبری کشور» بوده است.
به همین جهت میتوان گفت،
هرچند که انتخابات در این کشور حقیقی است، ولی نقشآفرینی مردم نسبت به آنچه در نظر معماران حیات نوین ما بوده حداقلی است. این را نباید نارسائی قابل اغماضی دانست.
انقلاب چیزی جز رشد مردم، انتخاب مردم، نقشآفرینی دائمی و حداکثری مردم، احساس عزت و احترام آنها، احساس اثرگذاری، احساس مسؤولیّت و قبول مسؤولیت انسان بودن و زندگی الهی را رقم زدن ایشان نبود. انتخابات چقدر چنین چیزی است؟
(پس از مکث کوتاه باز هم بحث را مبتنی بر الگوی موجود انتخابات به پیش میبریم ...)
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#نسل_برخاسته
«درودی از اعماق دل بر این ملّت؛
بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد،
و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود»
(بیانیۀ گام دوم)
✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح سروسان سیدالشهدای صدر نهضت نبوی سردار بزرگ اسلام حمزة ابن عبدالمطلب اعلی الله مقامهما الشریف
(جبرائیل او را پس از شهادت اسدالله نامید. حضورش در کنار رسول الله مؤثر و شورآفرین بود. مرکز بغض مشرکان بود و مشارکت آنها در مثله کردنش از نقش کلیدی او در نهضت نبوی خبر میداد. آزاده ولی مظلومانه زیست و مثل همۀ پیروان راستین نبی اکرم در طول تاریخ نیز از کینورزی منافقان بیبهره نبوده است)
☘️@faslefarhang
🔰کتاب «تقریری تفصیلی از پنج رویکرد مادر در مکتب امام» به قلم پژوهشگر ارجمند حجت الاسلام حمید آقانوری در 126 صفحه، به همت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی آماده چاپ گشته و توسط انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم به زیور طبع آراسته خواهد شد.
💠در مقدمه این کتاب آمده است:
«...زمانی در کارگروه نظام اندیشه حوزه دانشجویی شریف، استاد فلاح شیروانی برای اولین بار «طرح پنج رویکرد مادر در مکتب امام» را طرح کردند، احساس کردم این نگاه میتواند یکی از پاسخهای سوال طرح خلاصه نگاه امام ره باشد. اساسا سخن گفتن از پدیدههای پردامنه و ذوابعاد نیازمند بازخوانیهای مکرر و عبور از تفصیلات و رسیدن به نقاط اصلی آن فکر است. یکی از انواع لکنت در توضیح یک پدیده همین ناتوانی در بیان خلاصه آن است که بر خلاف آنچه به نظر میآید غالبا از بیان مفصل یک پدیده سختتر و پیچیدهتر است.
مباحثاتی که با دوستان مختلف حول این «پنجگانه» و تدریس چندباره آن در موقعیتهای مختلف، سوالات گوناگونی را درباره آن طرح میکرد و زوایای بحث درباره آن را میگشود.
نتیجه این رفت و آمد مکرر، یادداشتهایی در توضیح این ایده شد که شکل سامانیافته آن اکنون پیش روی شماست.
در این یادداشتهای سعی شده است پنج رویکرد مادر به شما تصویری مختصاتی از مکتب امام راحل قدس سره -که در واقع همان نگاه اسلام ناب است- بدهد...»
#پنج_رویکرد_مادر
#مکتب_امام
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰«زندگی مطلوب طلبه» عنوان کتابی است که به معرفی هویت طلبه عصر امام خمینی ره پرداخته و در پی ارائه برنامه ای عملیاتی در جهت نیل و دستیابی بدان هویت می باشد.
🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت #الکترونیکی منتشر شد.
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#حکیم_فقیه_جامعه_ساز
#طلبه_عصر_امام_خمینی ره
#راه_طلبه
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
#نشر_حداکثری
❗️توجه ❗️توجه
⭕️ پنجاه درصد تخفیف ویژه کتب
«انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام»
منتشر شده در سایت و کتابخوان طاقچه
🌹به مناسبت سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی
⏰ از تاریخ 9 دیماه لغایت 13 دیماه
🔷پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع)
🔗 برای تهیه کتابها اینجا کلیک فرمایید.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️سلسله نشست های توحیدی
نشست 6️⃣
✅موضوع: پوشش گفتمانی حیات انقلابی امروز با اندیشه توحیدی(جلسه دوم)
👨💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین فلاح(زید عزه)
🕤زمان: پنجشنبه 99.10.11_ ساعت 12.45
لینک حضور مجازی در نشست:
🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid
@goftemane_tohid
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰#THE_GREAT_RESET_آینده_پژوهی_زرسالاران_درنظم_نوین_جهانی
7️⃣یادداشت هفتم
🖋 #حمیدرضا_شب_بویی
▪️این یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید
🌐https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/3167
⬅️برای ملاحظه یادداشت اول اینجا کلیک کنید؛
⬅️برای ملاحظه یادداشت دوم اینجا کلیک کنید؛
⬅️برای ملاحظه یادداشت سوم اینجا کلیک کنید؛
⬅️برای ملاحظه یادداشت چهارم اینجا کلیک کنید؛
⬅️برای ملاحظه یادداشت پنجم اینجا کلیک کنید؛
⬅️برای ملاحظه یادداشت ششم اینجا کلیک کنید.
🔴#نشر_با_منبع
#ویروس_کرونا
#مثلث_شناخت_وآگاهی
#میدان_انقلاب
پرونده #استراتژیهای_جهان_کفر
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243