پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰کتاب «تقریری تفصیلی از پنج رویکرد مادر در مکتب امام» به قلم پژوهشگر ارجمند حجت الاسلام حمید آقانوری
#نشر_حداکثری
🔰 کتاب «تقریری تفصیلی از پنج رویکرد مادر در مکتب امام» عنوان کتابی است که به تبیین تصویر مختصاتی از مکتب امام می پردازد. این کتاب برداشتهای سطحی و ضعیف از مکتب امام را کنار زده و با روشن ساختن ژرفا و بطنای مکتب امام، مختصات این بنای باشکوه معرفتی را برای ما مبیّن می سازد.
🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت #الکترونیکی منتشر شد.
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️سلسله نشست های توحیدی
نشست 1️⃣1️⃣
✅موضوع: پوشش گفتمانی حیات انقلابی امروز با اندیشه توحیدی(جلسه سوم)
👨💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین فلاح(زید عزه)
🕤زمان: پنجشنبه 99.11.30 ساعت 13
لینک حضور مجازی در نشست:
🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid
🔰گفتمان توحید
@goftemane_tohid
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
#نشر_حداکثری
🔰
رزمایش مواسات و همدلی، حقیقت فطري انسان متأله و مرتبت عقلانیت جامعه ایمانی و شیعی را نشان داد حضرت امیر به ما آموخته اند که في تقلب الأحوال علم جواهر الرجال! در ابتلائاتی نظیر همه گیری کروناست که جوهره جامعه ایمانی و جامعه کفر خود را نشان می دهد. هر چند پیش از این به واسطه سحر سحره امپراتوری رسانه ای غرب نظم مدرن و سبک زندگی آمریکایی قله حيات انسانی نشان داده می شد، اما رب العالمين به همه جهانیان نشان داد که قدرت ایمان بالاتر از همه قدرت هاست و عقلانیت شیعی برترین عقلانیت هاست. کتاب حاضر در پی تبیین فکر و فرهنگ پشتیبان رزمایش همدلی و مواسات می باشد.🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت #الکترونیکی منتشر شد. 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️ظهر روز دوشنبه مورخ 20-11-99 اعضای مرکز گفتمان توحید با حضور در مسجد آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) خدمت آیت الله یزدان پناه(حفظه الله) رسیده و گزارشی از اهداف و فعالیت های این مرکز ارائه نمودند. در ادامه از رهنمود های ایشان استفاده نمودند که اهم فرمایشات ایشان در متن ذیل خدمت عزیزان تقدیم می گردد.❇️
🔰1️⃣توحید مرکز ثقل است
جامعه درواقع يك پديدار انساني است، پديدار انساني چيست؟ پدیدار انسانی يعني هر آنچه در انسان میگذرد در كنش او آمده و كنش در ساحت تعامل، به جامعه تبديل میشود. من معتقدم اگر انديشه را بسط بدهند (بدون بسط نمیشود) بهراحتی همهجا را دربرمیگيرد؛ اين يك واقعيت است. بهويژه اينكه اصلاً حقيقيترين، واقعيترين و مهمترين مسئله و مركز ثقل همۀ مباحث «توحید» است و واقعاً هم توحید مركز ثقل است و كلّ آنچه در دين میبينيم، با همۀ ابعاد و جهاتی که دارد، از همين توحيد است.
اساساً ما در صحنۀ اجتماعي با يك دوگانه روبهرو هستيم: دوگانۀ خدا و طاغوت. اگر توحید در صحنۀ اجتماع بیاید، معنايش اين است که منحصراً توحید حاکم است. آیۀ «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنوا» که در قرآن آمده است افادۀ حصر میکند. يعني فقط خدا ولی است و بقيه خارجاند و بعد از آن هر كسی هم كه تولّي كند میشود حزبِ «الله» جلّ جلاله.
#گفتمان_توحید
#توحید
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
#آیت_الله_یزدان_پناه
#مرکز_گفتمان_توحید
@goftemane_tohid
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. #مقام_مردم #مکتب_امام #اندیشه_ا
🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#مقام_مردم
#مکتب_امام
#اندیشه_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️اهم فرمایشات جناب استاد یزدان پناه(حفظه الله) در جلسه با اعضای مرکز گفتمان توحید❇️
🔰2️⃣عقل مدنی
واقعیت این است که اين فضاي جريانسازي اجتماعي است و ما آن را دستِكم گرفتهايم و البته يكي از گرفتاريهاي امروز ما همین است.
ما هروقت در فاهمۀ عمومی مردم تاثیری گذاشتهایم، مردم بهسرعت از آن در کنشهای خود بهره برده اند و آن کنش را اعمال کرده اند. این خاصيت فرهنگ است. جناب بوعلي از این فاهمۀ عمومی به عقل مدني تعبير میكند که معنای وسیعی دارد. ما گاهي میگوييم كسي خودش مینشيند تكتك مقدّمات را میچيند و تكتك مسائل را بررسي میكند تا به يك نتيجه برسد كه اين یک مسئله است، ولي به جامعه كه میرسيم مسئله اينطور نيست.
در جامعه بايد انديشهها انتقال داده شود. عقل مدني خاصيتش اين است که آن اندیشه در عقل و فاهمۀ همۀ افراد جامعه هست. يكدفعه میبینیم که در يك پدیده، همه يك كنش واحد دارند. دليلش چيست؟ آن عقل مدنيِ مشترك است که سبب این کنش واحد شده است و البته این عقل مدني قابلِساخت و پرورشدادنی است. اگر شما در اين زمينه كار نكنيد، عدّۀ ديگري میآيند وارد کار می شوند و گفتمانهاي ديگر را میآورند که الان نیز شما بخواهید یا نخواهید مشغول هستند.
#گفتمان
#جریان_سازی_اجتماعی
#عقل_مدنی
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
#آیت_الله_یزدان_پناه
@goftemane_tohid
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای #فیلسوف_مردم
🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.
#مقام_مردم
#مکتب_امام
#اندیشه_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰3️⃣لزوم توجه به بستر کلان آیات قرآن
رهبري قرآن را به شكل اجتماعي تبیین میکنندو این از اول براي من جذاب بود. علامه طباطبايي هم هرجا كه بحث اجتماعي قرآن است فروگذار نمی کنندو تلاش میكنند آن را در فضاي اجتماعي حل كنند؛يعني سياق که سياقی اجتماعي است، ایشان هم بههيچوجه اين سیاق را بههم نمیزنند و این خيلي براي من خوشايند است.
من معتقدم كلّ قرآن اجتماعي است. چرا؟ چون بستر اصلي قرآن بستر اجتماعي است. رسولالله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) از هنگام بعثت تا زمانیكه در مكّه بودند، مشغول مبارزه بودند. بعد هم نوبت هجرت است و پيروزي انقلاب. اين بسترِ كلان است. بستر كلان خيلي معنا دارد. بعضيها اصلاً به این مسئله توجّه نمیکنند! اين سياق عمومي قرآن است.همین درمورد حضرت امام (رحمه الله) هم هست. ایشان از سال42 تا ایام انقلاب و پس از پیروزی، اطلاعيهها دادند و مطالب مختلفی بیان کردند. حالوهوای این بیانات کاملاً مشخص است. بستر بسترِ انقلاب و صحنۀ اجتماع است و هر تعبيري كه امام دارند، مانند «ما مأمور به وظيفه هستيم، نه نتیجه.» مشخص است که شأن نزول و محلّ اشارهای دارد. در این بستر کاملاً معنا دارد و قرار است در صحنۀ اجتماع، چيزي را بشكند و خراب كند و چيزي را درست كند.
کلّ قرآن هم اینگونه است؛ لذا بنده معتقدم که اين بسترِ كلان به ما اجازه میدهد که تمام آيات را اجتماعي بفهميم ولَو درموردِ آیات فردي که معنا و توضیح خود را دارد.در اصل آیات قرآن همیشه در صحنۀ اجتماعي زنده میشوند.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef67
#نشر_حداکثری
#تازه_های_نشر
🔰نحوه تهیه کتابها
مراجعه حضوری به فروشگاه کتاب باقرالعلوم علیه السلام
📞تماس با شماره 02537835554
📱یا شماره همراه 09191593080
آقای زین العبادی
🔴در صورت عدم پاسخگویی پیامک به شماره همراه داده شود.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243