eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سلسله عکس نوشتهای 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰3️⃣لزوم توجه به بستر کلان آیات قرآن رهبري قرآن را به شكل اجتماعي تبیین می‌کنندو این از اول براي من جذاب بود. علامه طباطبايي هم هرجا كه بحث اجتماعي قرآن است فروگذار نمی‌ کنندو تلاش می‌كنند آن را در فضاي اجتماعي حل كنند؛يعني سياق که سياقی اجتماعي است، ایشان هم به‌هيچ‌وجه اين سیاق را به‌هم نمی‌زنند و این خيلي براي من خوشايند است. من معتقدم كلّ قرآن اجتماعي است. چرا؟ چون بستر اصلي قرآن بستر اجتماعي است. رسول‌الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) از هنگام بعثت تا زمانی‌كه در مكّه بودند، مشغول مبارزه بودند. بعد هم نوبت هجرت است و پيروزي انقلاب. اين بسترِ كلان است. بستر كلان خيلي معنا دارد. بعضي‌ها اصلاً به این مسئله توجّه نمی‌کنند! اين سياق عمومي قرآن است.همین درمورد حضرت امام (رحمه الله) هم هست. ایشان از سال42 تا ایام انقلاب و پس از پیروزی، اطلاعيه‌ها دادند و مطالب مختلفی بیان کردند. حال‌وهوای این بیانات کاملاً مشخص است. بستر بسترِ انقلاب و صحنۀ اجتماع است و هر تعبيري كه امام دارند، مانند «ما مأمور به وظيفه هستيم، نه نتیجه.» مشخص است که شأن نزول و محلّ اشاره‌ای دارد. در این بستر کاملاً معنا دارد و قرار است در صحنۀ اجتماع، چيزي را بشكند و خراب كند و چيزي را درست كند. کلّ قرآن هم این‌گونه است؛ لذا بنده معتقدم که اين بسترِ كلان به ما اجازه می‌دهد که تمام آيات را اجتماعي بفهميم ولَو درموردِ آیات فردي که معنا و توضیح خود را دارد.در اصل آیات قرآن همیشه در صحنۀ اجتماعي زنده می‌شوند. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef67
🔰نحوه تهیه کتابها مراجعه حضوری به فروشگاه کتاب باقرالعلوم علیه السلام 📞تماس با شماره 02537835554 📱یا شماره همراه 09191593080 آقای زین العبادی 🔴در صورت عدم پاسخگویی پیامک به شماره همراه داده شود. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
9️⃣یادداشت نهم: 🔰اجرای غیرقانونی 🖋 ▪️این یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید: 🔗https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/3319 ⬅️برای ملاحظه یادداشت اول اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت دوم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت سوم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت چهارم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت پنجم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت ششم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت هفتم اینجا کلیک کنید؛ ⬅️برای ملاحظه یادداشت هشتم اینجا کلیک کنید؛ 🔴 پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
9️⃣یادداشت نهم: 🔰اجرای غیرقانونی #معاهده_پاریس 🖋 #حمیدرضا_شب_بویی ▪️این یادداشت را در آدرس ذیل مل
🖋 🔰 🔰اجرای غیرقانونی 🔻اخیرا در گزارشهای بعضی از شخصیت های علمی انقلاب اسلامی، این خبر به چشم می خورد که توافق نامه پاریس به صورت غیرقانونی در حال اجرا است لذا بر آن شدیم گوشه ای از نتایج این توافق نامه خطرناک را بازگشاییم تا روشن گردد چرا بعد از توافق نامه 2030، اکنون عده ای بر اجرا شدن این معاهده دامن زدند. 🔰معاهده پاریس چیست؟ 🔻از 30 نوامبر تا 12 دسامبر سال 2015 در پاریس ، کنفرانسی تحت عنوان شکل میگیرد، این کنفرانس بیست و یکمین کنفرانس سالانه طرف‌های معاهده کنوانسیون تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد از سال ۱۹۹۲ و یازدهمین ملاقات تاکنون بود. 🔻 یکی از کشورهایی است که خود را متعهد به اجرای این توافق نامه دانسته است و از امضاکنندگان این پیمان است. زمستان سال ۹۴، با امضای رئیس وقت سازمان حفاظت از در پاریس، ایران اعلام کرد که قصد دارد در این توافق که شاید جهان را از «» نجات دهد، شرکت کند که یک سال بعد به تصویب مجلس رسید اما شورای نگهبان آن را رد کرد. 🔰تاملی بیشتر 🔻برای این که قدری لایه های عمیق این توافق نامه روشن شود باید پای سخن کسی که در سال 2015 به عنوان عضو اقلیم و در سال 2019 به عنوان عضو انتخاب شد، نشست.(قبلا راجع به بنیادهای خیریه ای توضیح داده شد) 🔰 🔻کولت پیچون بتل(Colette Pichon Battle) یک فعال و حقوقدان است، که مرکز و در زمینه اقلیم و مرکز حقوق و سیاست ساحل خلیج آمریکای شمالی را تأسیس کرد. 🔻وی در سخنرانی را تحت عنوان «تغییرات آب و هوا موجب جا به جایی میلیون‌ها نفر خواهد شد، اینگونه آماده شویم» داشته است و سعی می کند در این سخنرانی بخشی از اثرات تغییرات اقلیمی و پایبندی به معاهده پاریس را بازنمایی کند. 🔻پیچون بحث می کند که تغییرات آب و هوایی نقاطی را به مخاطره می اندازد که مشکلات اقتصادی و اجتماعی بیشتری دارد و این امر موجب می شود که ‌ها از نقاط تهدیدی به امن صورت می گیرد و اینگونه مهاجرت ها نیز موجب می شود که افراد ضعیف بیشترین آسیب و سوء استفاده به سمت آنها متوجه گردد؛ لذا باید ساختار و و تغییر کند. 🔻پیچون می گوید راهکار این است که اولا بپذیریم که مهاجرت یک مزیت است؛ لذا ایجاد شهرهایی که مردم را می پذیرند و مسکن، آب، غذا و بهداشت مهاجرین را بتواند تامین کند، از اولویت ها است. 🔰هشدار 🔻گزاره فوق از ابتدایی ترین خطری است که معاهده پاریس ذیل خطر تغییرات اقلیمی، پی‌ریزی می کند و تغییر بوم ها و افراد و تبدیل همه آنها به یک هویت از قبل طراحی شده واحد برای ایجاد نظم نوین جهانی از لوازم این معاهده خواهد شد. 🔻در جایی دیگر بیان می کند که «مهم نیست که این مهاجرین از کجا هستند و از کجا آمده اند، باید برای همه آنها عدالت جدیدی را رقم زد و این عدالت جز با پیروی کردن از یک جای خاص شکل نمی گیرد». 🔻پیچون بعد از همه این حرفها نهایتا بیان می کند که «باید به استاندارهای تساوی زیست محیطی و عدالت آب و هوایی حقوق بشر به عنوان پایه و استاندار، متعهد شویم و پذیرای قدرت بزرگتری از خود باشیم». 🔹سوالی بی جواب ⁉️به راحتی می توان با مرور چند گزاره اخیر از پیچون متوجه شد که این اسناد با توجه به اینکه تحت شبکه های امنیتی ارتش آمریکا نوشته شده و به تصریح خودشان تمامی این سیاست ها و راهبردها جهت حفظ منافع قدرت جهانی آمریکا است، لذا باید سوال کرد که کسانی که اصرار بر اجرای غیرقانونی این معاهدات دارند چه نفع و مزیتی بر آنان در پی این توافق نامه ها نهفته است؟! 🔴 پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• اندیشه • 2 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مکانیزم دفاعی انکار فشارهای روحی یک واقعیّت زندگی انسان است و گاه چنان سنگین است که «خود» را به مرز متلاشی شدن نزدیک می کند. روان تحلیلگران معتقدند انسان برای فرار از فشارهای روحی انواع مکانیزمهای دفاعی را ابتکار کرده است و یکی از آنها مکانیزم انکار است. وقتی انسان با مصیبت تلخی مواجه می شود ممکن است تلاش کند آن را نبیند تا دچار متلاشی شدن خود نشود. گویا در فضای سیاسی نیز گاهی به این مکانیزم پناه می بریم تا خود را از رنج بی پایان نجات دهیم. جریان فرصت طلب، ضدانقلاب، وابسته، نفوذپذیر و غربگرایی که فتنۀ 88 را پدید آورد و فاجعۀ برجام را رقم زده است و تا توانسته تیغ حرکتهای انقلابی را کند کرده است و حرکتهای او دشمن شادکن بوده و مؤثرترین اقدامات برای بزک کردن چهرۀ خبیث دشمنان بشریت و آبروبخشی و فرصت سازی برای آنها بوده است، منطقاً باید چه نوع نگاهی به انتخابات داشته باشد و اگر بداند که با این انتخابات جداً ممکن است از صحنۀ فعال جامعه حذف شود و جبهۀ انقلاب بتواند چهرۀ سازنده و پیشرفتساز خود را به جامعۀ ایرانی نشان بدهد، چه تدبیری برای آن خواهد کرد؟ تعجب نکنیم اگر متوجه شدیم که این جریان فاسد ممکن است بروز انتخاباتی(؟!) کثیفی را طراحی کرده باشند، کثیفتر از آنچه در سال 88 رقم زدند و کثیفتر از آنچه در این 8 سال از ایشان دیدیم. اگر کسانی فکر می کنند چیزی مانع و رادع این طائفه است معلوم است می خواهند با چشم بسته در محیطی که مدام واقعیّتهای گزنده ای بر سر و صورتمان می خورد زندگی کنند. جبهۀ انقلاب برای چنین انتخاباتی که قطعاً یک مخاطرۀ جدی برای انقلاب است چه تدبیری دارد؟ این که کسانی در این کشور هستند که مثل رهبری و مثل جبهۀ انقلاب فکر نمی کنند و ممکن است نگاهشان حائز امتیازاتی نیز نسبت به نگاه جبهه باشد و راه حلهای قابل توجهی نیز داشته باشند، یک چیز است و این که یک طائفۀ شرور جهول و طماع نقشه های بدی برای کشور کشیده اند چیز دیگری است. نگاههای واگرا ـ به تعبیر رهبری وجود دو دیدگاه در ادارۀ کشور ـ یک واقعیّت تلخ در ایران امروز است، ولی اصلاً نوبت به تضارب این دو نگاه و تعاملهای اخلاق مدار این دو با هم نمی رسد. اگر کسانی این دو طائفه(دگراندیشان و اصحاب فتنه) را یکی می کنند نیز معلوم است بنا ندارند از ساده اندیشی در تحلیل واقعیتهای جامعه دست بکشند. طائفه ای که تصمیمات و اقداماتشان با هیچ نظریۀ کارشناسی قابل دفاعی همراه نیست و تنها می توان برای آن توجیهات سیاسی طُغث و چاله میدانی درست کرد، واقعاً صاحبان نگاه کارشناسی ای محسوب می شوند که به گونه ای دیگر می اندیشند؟ «متأسفانه گروهی به‌دنبال سیاست‌زدگی و گروهی به‌دنبال سیاست‌زدائی، دائماً تبدیل فضای فرهنگی کشور را به سکوت مرداب‌گونه یا تلاطم گرداب‌وار، می‌خواهند تا در این بلبشو، فقط صاحبان قدرت و ثروت و تریبون، بتوانند تأثیرگذار و جریان‌ساز باشند و سطح تفکر اجتماعی را پائین آورده و همه فرصت ملی را هدر دهند و اعصاب ملت را بفرسایند و درگیری‌های غلط و منحط قبیله‌ای یا فرهنگ فاسد بیگانه را رواج دهند و در نتیجه صاحبان خرد و احساس، ساکت و مسکوت بمانند و صاحبدلان و خردمندان، برکنار و در حاشیه مانده و منزوی، خسته و فراموش شوند. در چنین فضائی، جامعه به جلو نخواهد رفت و دعواها، تکراری و ثابت و سطحی و نازل می‌گردد، هیچ فکری تولید و حرف تازه‌ای گفته نمی‌شود، عده‌ای مدام خود را تکرار می‌کنند و عده‌ای دیگر تنها غرب را ترجمه می‌کنند و جامعه و حکومت نیز که تابع نخبگان خویش‌اند، دچار انفعال و عقبگرد می‌شوند.» (16/11/81) الگوی خوبهای جامعۀ انقلابی این است : «ما مثلاً فرهیخته و اتوکشیده مشغول فعالیتهای پاکیزه، لوس، هیجانی، بی کلاس و منفعل سیاسی(از قضا مطابق با الگوی تباه جریان لیبرال) می شویم و می ایستیم تا آنها بر اساس همین باطن آلوده برای مردم بیچاره هزینه درست کنند و بعد با استفاده از قدرت سپاه و فرزندان بسیجی مقام معظم رهبری(قدرت پای کار و منسجم دیگری هم که نداریم) گندشان را جمع می کنیم و با زخمهایی بسیار بیش از گذشته به زندگی پرامید خود ادامه می دهیم». در برابر جریانهای شرور و حیله گر الگوی دیگری هم داریم؟ هنوز جبهه نمی خواهد با این سؤال مواجه شود. به همین جهت همۀ همّ خود را مشغول بازی انتخابات ـ آنچه ما را به سمت آن می کشند ـ کرده است. اینها همه در حالی است که ایران انقلابی در بهترین موقعیتهای «حرکت انقلابی» خویش است و تمام هزینه هایی که داده شده باعث شده در واقع تمام ایده های امام و رهبری و جبهۀ فرهیختۀ انقلاب اثبات شود و وقت حاصلخیزی برای بهره برداری انقلابی فرا رسیده است. حیف از فرصتهایی که به خاطر دید محدود و الگوهای فرتوت و فسیل شده از دست می رود. بحث ادامه دارد ... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
❇️اهم فرمایشات جناب استاد یزدان پناه(حفظه الله) در جلسه با اعضای مرکز گفتمان توحید❇️ 🔰4️⃣اهمیت گفتمان توحید مسئلۀ توحيد پايه و اساس كار است.چه در حركت رسول‌الله(ص)، چه در حركت ديني ما و چه در انقلاب ما. اين راه را بايد براي هميشه گفتمان‌سازي كنيم. يعني بايد توحید را در عقل مدني جامعه قرار دهیم. ما بايد كاري كنيم تا توحید در حافظۀ نزديكِ مردم باشد كه سریع جواب بدهد و تبديل به اندیشه شود؛ يعني تا كسي آن را می‌‌شنود، به نتيجه برسد. اين امر به گفتمان‌سازي و پرورش احتیاج دارد. ساحت انساني ساحت شعور است. بايد به شعور انسان دست زد و بعد از آن، ساحت انگيزه را تقويت كرد. عزم او را نیز بايد درست كرد و اين كارهای لازم تنها از راه گفتمان‌سازي ممکن است. من بسیار به جريان‌سازي معتقد هستم و معتقدم جريان‌سازي يعني يك انديشه آن‌قدر در جامعه و در عقل مدنيِ جامعه و در فرهنگش جا بیفتد که آن وقتی که قرار است جامعه پاسخی بدهد، براساسِ اين انديشه‌ای كه در ذهنش است پاسخ بدهد. این اگر در حافظۀ نزديكش باشد، یعنی هميشه در اولين برخورد او به ذهنش بیايد و براساس آن تعامل كند،مسئله درست می‌‌شود. وقتي شهید سلیمانی به شهادت رسيد،ما حركت واحدي در ايران ديديم که دليلش پشتوانۀ فكري است. اگر پشتوانۀ فكري نبود، چنین کنش واحدی پدید نمی‌آمد.اما در بعضي از ساحت‌های اجتماعی، مردم هنوز در شخصیت‌ها و کنش‌ها مردّد هستند.چون انديشه‌اي ندارند. @goftemane_tohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰سلسله عکس نوشتهای 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️سلسله نشست های توحیدی نشست 2️⃣1️⃣ ✅موضوع: واکاوی مفهوم ولایت در اندیشه اجتماعی مقام معظم رهبری (مبتنی بر مقاله روح توحید نفی عبودیت غیر خدا) 👨‍💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین قهستانی(زید عزه) 🕤زمان: پنجشنبه 99.12.14 ساعت 13 لینک حضور مجازی در نشست: 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid ________________________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
❇️ «رزقی نو» به عنوان اولین و گسترده ترین مرکز تخصصی در زمینه نقش آفرینی طلاب، با اقدام به شناسایی طلاب توانمند، گزینش و آموزش آن ها سعی دارد به افزایش بازدهی مراکز و سازمان ها و نیز کمک نماید. 📣 نقش آفرینی طلاب ( آقایان و بانوان) با عضویت در کانال رزقی نو 👇🏻 https://eitaa.com/rezghino
🔰سلسله عکس نوشتهای 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
✨یکی از نیازهای مهم جوامع اسلامی مفاهیم دینی است. در هر برهه‌ای که این مفاهیم عملیاتی شد، برای کشور و ملت و آبروی جمهوری اسلامی، ارزشمند بود و هرجا که غفلت کردیم از برکات آن محروم شدیم.✨ 🔸رهبر معظم انقلاب، 99.12.04 ❇️هم اندیشی اساتید گفتمان توحید ✅موضوع: روش‌های عملیاتی کردن و امتدادبخشی به مفهوم توحید در جامعه 🖌با حضور و ارائه جمعی از اساتید مرکز گفتمان توحید 🕤زمان: چهارشنبه 99.12.20 ساعت 16 لینک حضور مجازی در نشست: 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid ________________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰معرفی دو مستند کلیپ در عرصه 🔻از آنجا که درباره بحث های مربوط به جنگ های جمعیتی و کارهای زیادی در فضای رسانه ای تولید نشده، لذا معدود تولیدات ای موجود در این عرصه نیز برای عده ای که دغدغه مطلع شدن در این باره را دارند، غنیمت است. 🔻، در موضوع و دو مستند کلیپ تولید کرده که هریک از این مستندکلیپ ها، فکت های اطلاعاتی را مطرح می کند که برای مخاطبانی که قدری در این عرصه شناخت داشته باشد، نشان از این دارد که زحمت زیادی در لایه پژوهشی این کار، انجام شده است. 💠برای کسانی که نیاز دارند شناخت اولیه ای نسبت به این مباحث به دست آورند و قدری با فضای آشنا شوند دیدن این دو مستند کلیپ توصیه می گردد. پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
📢 قاریان، حافظان و فعالان قرآنی 🎁 نخستین طرح ملی آموزش تولید پادکست قرآنی 🌸 ⏰ مهلت ثبت نام: تا پانزدهم فروردین ماه 1400 تمدید شد 💶 هزینه ثبت نام: رایگان 📝 آموزش صفرتاصد تولید پادکست 📽 به صورت مجازی لینک ثبت نام 👇👇👇 🔰 https://eitaa.com/goftman_org
• اندیشه • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ دو امامت، دو «12» تاریخی 12 بهمن به نام امام خمینی ـ یعنی اولین ولی فقیه این انقلاب ـ ثبت شده است. ورود قاطع حضرت امام به این کشور و رقم زدن زندگی جدید ایران اسلامی عملاً از او یک رهبر بلامنازع در این اقلیم ساخت و از همان روز معلوم بود که حکم آنچه است که او خواهد فرمود؛ یعنی امام شده بود. 12 فروردین نیز به نام مردم ایران ثبت شده است، روزی که مردم ایران برای اولین بار و در اوج آگاهی رأی داد و قاطعانه «نظام اسلامی» را تعیین کرد، روزی که حضرت امام در پیام تاریخی خویش آن را آغاز «امامت امت» خواند و به مردم گفت «قدمهای بعدی را هم بردارید». مطابق دیدگاه حضرت امام این آرایش و این آهنگ اگر با دقت و کمال ادامه می یافت طومار هر چه ظلم را در کشور ما و منطقه و جهان به خوبی بر می چید. این نظر متفاوت دربارۀ نقش و مقام مردم ـ نظریّۀ مردمسالاری دینی ـ با چند نظریّۀ پایۀ دیگر تقویت می شد، از جمله این که «ارادۀ ملی جانمایۀ پیشرفت همه جانبه و حقیقی است»(بیانیۀ گام دوم). جبهۀ انقلاب به این باور نرسیده است. در نتیجه در افق تراز انقلاب اسلامی ایران پرواز نمی کند. این یعنی از دست دادن فرصت، این یعنی تعویق از تقدیر زمانه. ما جامعه را و حتی رهبری معظم انقلاب را معطل فهمهای ناقص خود کرده ایم. نتیجه هم انفعال است، انفعالی بسیار بسیار بی جا و البته خسارتبار. این بیماری تنها یک درمان دارد : «درک امام و ایمان به آن» حضرت امام در روز 12 فروردین پیامی خطاب به مردم ایران صادر فرمود که ابتهاج خود را بابت مشارکت بالای مردم و انتخاب جمهوری خود ابراز کرد و جملاتی پرمعرفت در پیام تبریک خود آورد که هیچگاه نباید فراموش شود. در ضمن از مردم خواست که این روز را فراموش نکنند و دائماً جشن بگیرند. هنوز جبهۀ انقلاب نمی داند با وجود 22 بهمن با این روز باید چه بکند. در فصل و گام جدید که فصل فرهنگ است، باید منتظر سؤالهای بی حد و حصر جوانان دربارۀ همۀ بنیادهای فکری انقلاب اسلامی و تصمیمات راهبردی آن باشیم و هیچ سؤالی را با تکدّر یا تجبّر به ضعف نکشیم و خاموش یا بی جان نکنیم. ما باید تبیین کاملی از امکان جمع شدن «ولایت فقیه» و «جمهوری اسلامی» یا «مردمسالاری دینی» ارائه نماییم. اگر به مردم اجازۀ قد کشیدن بدهیم حتماً یکی از سؤالاتشان این خواهد بود، برای آن آماده شویم. شرح مختصری از پیام تبریک حضرت امام در پیام بعدی آمده است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح بلند حضرت حجر ابن عدی رضوان الله تعالی علیه ☘️@faslefarhang
هدایت شده از بازتاب آثار دفتر گفتمان انقلاب
✅ تقریظ استاد بر کتاب ♻️ امروز که در حال افول، در حل مشکلات خود وامانده است، عده‌ای بدونِ درس‌گرفتن از عبرت‌های برجام، باز هم دم از مذاکره می‌زنند و امید به مرحمت غرب دارند! خوب است جوانانِ عزیز ما در این روزها کتاب را بخوانند تا ببینند رهبر معظم انقلاب چگونه هوشمندانه واقعیت‌های جهانی را پیش‌بینی کردند و نسبت به بدعهدی آمریکا هشدار دادند، ولی جماعتی به این رهنمودها توجه نکردند و به وعده‌های توخالیِ دشمن دل بستند. 🔻 حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی 🆔 @baztabe
🔰سلسله عکس نوشتهای 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از مکتب امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بین دو موجود عالم از لحاظ بندگی خدا هیچ تفاوتی نیست 🍃 موجودات عالم از این جهت که تحت قدرت و در قبضه خدایند، همه یکسانند حتی بزرگترین موجود عالم یعنی وجود مقدس نبی اکرم صلی‌الله علیه و آله 🔺گزیده ای از سخنرانی آیت الله خامنه ای در سلسله جلسات ماه رمضان ۵۳ شمسی ~~~~~~ 🌐 مرکز گفتمان توحید @goftemane_tohid