eitaa logo
موسسه آموزش عالی حوزوی علامه طباطبایی ره کرمانشاه
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
387 ویدیو
399 فایل
ارتباط با ادمین: @M_S_Dolatshahi @ebadoasalehin
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدگاه حضرت آیت الله سبحانی در خصوص عزاداری سیدالشهدا (ع) در دوران کرونا بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (علیه السلام)، سلام بر شهیدان راه حسین (علیه السلام) درود بی‌پایان بر شهداء راه حق بالاخص شهداء دشت کربلا ایام ماه محرم و صفر، ایام عزاداری است و حسینیان که قلوب آنان لبریز از مهر سالار شهیدان است این دو ماه را نمی‌توانند بدون عزاداری سپری کنند، بالاخص به فرموده حضرت امام (ره) : «ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم» و در عین حال سلامت فرد و جامعه نیز یکی از فرائض است که حفظ آن لازم است. مسئولان سلامت جامعه باید برنامه‌ریزی کنند که عزاداری انجام بگیرد و سلامت جامعه نیز محفوظ بماند. خداوند متعال این بلا را از سر بشریت برطرف فرماید. قم – جعفر سبحانی https://eitaa.com/e_sobhani
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
زیبایی شرور-پیام‌رسان‌ها.pdf
4.57M
📚 💻 نسخه PDF کتابچه «زیبایی شُرور» 🔺️مجموعه سخنرانی و پرسش و پاسخ از محضر آیت‌الله محمد‌تقی‌مصباح‌یزدی درباره چرایی شُرور و بلایا و وظیفه‌ ما؟ 🌐 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎⁨۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمومنین⁩.pdf
7.97M
۱۰۰۱ فضیلت امیرالمومنین حضرت علی(ع)💚 از کتب اهل سنت💕💕💕💕💕💕💕
:تفاوت بین و ، در آیاتی مانند آیه مربوط به غدیر در چیست؟ :در آیه ی اکمال دین می‌خوانیم: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً مائده، 3. کلمات «اکمال» و «اتمام» معنایى نزدیک به هم دارند؛ کمال هر چیزى تحقق یافتن هدف آن است. و «تام» به معنای آن است که یک فرد یا یک چیز به حدى برسد که دیگر احتیاج به چیزى خارج از خود نداشته باشد، بر خلاف ناقص که محتاج به چیزى خارج از ذات خویش است تا او را تمام کند. اما می‌توان از راهى دیگر فرق این دو کلمه را تشخیص داد، و آن این است که آثار موجودات دو نوع است: الف. برخی چیزها هنگامی اثربخشند که همه ی اجزاى آنها جمع باشد؛ مثلاً اگر یکى از اجزای معجون و دارویی وجود نداشته باشد، آن معجون و دارو اثر خود را نمی‌بخشد، و مانند روزه که مرکّب است از امورى که اگر یکى از آنها نباشد روزه، روزه نمی‌شود؛ یعنی اگر کسى در همه ی اجزاى روز از خوردن و سایر محرّمات امساک کند، ولى در وسط روز در یک ثانیه دست از امساک بر دارد، و آب بیاشامد، روزه‌اش روزه نیست. از جمع شدن اجزای این‌گونه امور تعبیر می‌کنند به «تمامیت»؛ چنان‌که در قرآن کریم می‌فرماید: «ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّیامَ إِلَى اللَّیْلِ بقره، 187 و یا «وَ تَمَّتْ کَلِمَةُ رَبِّکَ صِدْقاً وَ عَدْلًا انعام، 115 ب. چیزهای دیگری هم وجود دارند که اثربخشی آنها نیازمند به جمع بودن همه اجزا نیست، بلکه هر جزئى که موجود شود، اثرش هم مترتب می‌شود (البته اثرى به مقدار خود آن جزء) و اگر همه اجزا جمع شود، همه ی اثر مطلوب حاصل می‌شود؛ مانند روزه که اگر یک روز روزه بگیر یم، اثر یک روز را دارد و اگر سى روز بگیر یم اثر سى روز را دارد، تمامیت را در این قسم «کمال» می‌گویند؛ همان‌طور که در قرآن کریم فرمود: «فَمَنْ لَمْ یَجِدْ فَصِیامُ ثَلاثَةِ أَیَّامٍ فِی الْحَجِّ وَ سَبْعَةٍ إِذا رَجَعْتُمْ تِلْکَ عَشَرَةٌ کامِلَةٌ بقره، 196. همچنین در گفت‌وگوهاى روزانه خود می‌گوییم امر فلانى تمام و عقل او کامل شد، ولی نمی‌گوییم عقل فلانى تمام و امر او کامل شد. به دیگر سخن؛ «تمام» در جایی گفته می‌شود که چیزی اجرایش باید پشت سر یکدیگر بیاید؛ تا وقتی که هنوز همه ی اجزایش مرتب نشده می‌گوییم ناقص است؛ و وقتی آخرین جزئش آمد می‌گوییم تمام شد. اما در مسئله «اکمال» این طور نیست که شیء غیر کامل جزء ناقص دارد، بلکه ممکن است هیچ جزء ناقص و ناتمامی نداشته باشد ولی هنوز کامل نباشد. در واقع اختلاف اکمال و تمام با یکدیگر اختلاف کیفی و کمی است. قرآن از یک طرف می‌گوید: «در این روز دین شما را به حد کمال رساندم» و از طرف دیگر می‌گوید: «نعمت خودم را هم به حد اتمام رساندم»؛ و مقصود این است که چون اکنون اسلام به حد کمال و حد تمام رسید این همان دین مرضی الهی است . المفردات فی غریب القرآن، ص 726 ،و ص 168. المیزان فی تفسیر القرآن، ج ‏5، ص 179 مجموعه‏ آثار شهید مطهری، ج ‏4، ص 755
💠 ثبت نام دوره های تخصصی تابستانه مجازی و آفلاین 💻 تبلیغ ، دین و رسانه بهمراه راهکارهای حضور هدفمند و موثر در فضای مجازی 🔸 دوره سخنوری مجازی ویژه ماه محرم 🔹دیزاینر شبکه های اجتماعی 🔸دین و سینما 🔹 رسانه و سبک زندگی 🎁 دوره های فوق از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده و شرکت برای طلاب و مبلغان گرامی رایگان می باشد. 👈🏻 ثبت نام و اطلاعات بیشتر: lms.eshragh.ir 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🔰 برای اطلاع از رویدادهای علمی و فرهنگی کشور با ما همراه باشید http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
⭕️ سبقت لایکی از اینستاگرام ! ♨️ هم‌زمان با شروع موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا در کشورمان، بسیاری از فیلسوفان و جامعه‌شناسان مطرح جهان در پژوهش‌ها و مطالعات خود به این نکته اذعان کردند که کرونا به دلیل ماهیت ناشناخته و وحشت‌آفرین خود،‌ ریتم عادی زندگی جوامع بشری را تغییر داده است، آن هم به گونه‌ای که دیگر اداره جوامع بشری به شکل سنتی مقدور نیست؛ برای نمونه «یورگن هابرماس» نظریه‌پرداز معاصر در جایی می‌گوید: 🔻«کرونا سبب شد ما بفهمیم چقدر نفهمیم.» یا «ماتیاس هورکس» آینده‌پژوه آلمانی می‌نویسد: «پشت ریزش جهانی که خیال می‌کردیم می‌شناسیم، جهان دیگری در حال جوش خوردن است.» 🔻در واقع،‌ در پی گسترش جهانی ویروس کرونا و قرنطینه شدن میلیون‌ها نفر در خانه‌های‌شان، نه تنها اقتصاد جهانی در شوک فرو رفت، بلکه عملاً شکل و کیفیت تعاملات و ارتباطات اجتماعی مردم نیز دست‌خوش نوعی تغییر کاتاستروفیک جدی شد، به طوری که برخی از این تغییرات ناخواسته با عنوان «انقلاب زیستی» یاد می‌کنند. ⭕️ این انقلاب زیستی به نوبه خود فرصت‌ها و تهدیدات متعددی را برای جامعه بشری به همراه آورده است که برخی موارد ملموس‌تر عبارتند از: تعلیق فرایند آموزش حضوری در نظام آموزشی و رایج شدن آموزش الکترونیک در مدارس و دانشگاه‌ها، کاهش ساعات کاری ادارات و بانک‌ها و رونق استفاده از خدمات دولت الکترونیکی، کاهش تردد و حمل‌ونقل عمومی غیرضروری، حتی شکل‌گیری کسب‌وکارهای جدید و رونق گرفتن تجارت الکترونیک. ♨️ همان‌گونه که از نمونه‌های فوق برمی‌آید، کرونا بیش از هر چیزی شکل و کیفیت روابط و تعاملات رایج در جامعه بشری را دست‌خوش تغییر کرده است و طبیعتاً غفلت از رصد و شناسایی این دست تغییرات می‌تواند چالش‌های اجتماعی و فرهنگی عمیقی را برای هر جامعه‌، خصوصا جامعه اسلامی ما به همراه داشته باشد؛ برای نمونه در سایه شیوع کرونا و تعطیلی زودهنگام مدارس، والدین بیش از هر زمانی زمینه و بستر استفاده فرزندان‌شان از سرگرمی‌های دیجیتال را مهیا کردند تا به زعم خود مانع خارج شدن فرزندان‌شان از منزل شوند؛ اما به این نکته توجه نداشتند که بازی‌های الکترونیک امکان پر کردن خلأ روانی و عاطفی کودکان و نوجوانان را ندارند؛ از این‌رو کودکان و نوجوانان از فرصت در دسترس بودن تلفن همراه هوشمند و تبلت استفاده می‌کنند و خودخواسته به عضویت شبکه‌های اجتماعی توصیه‌شده از سوی هم‌سالان‌شان در‌می‌آیند. 🔻شبکه اجتماعی لایکی (Likee) از جمله پلتفرم‌های ارتباطی محبوبی است که در هفته‌های اخیر و در سایه غفلت نهادهای مسئول و البته خانواده‌ها به یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب کودکان و نوجوانان کشورمان بدل شده است. ❌ این شبکه اجتماعی سنگاپوری نخستین بار در سال 2017 با محوریت هم‌رسانی ویدئوهای تولیدی کاربران معرفی شد؛ اما به دلیل قابلیت‌های مخاطب‌پسند خود توانست در مدت زمان کوتاهی به یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب جهان بدل شود، به طوری که بنا بر جدیدترین آمار منتشرشده گوگل پلی، نسخه اندرویدی این شبکه اجتماعی بیش از 500 میلیون بار دانلود شده است. 🔻کاربران لایکی پس از عضویت در این شبکه اجتماعی می‌توانند با استفاده از خدمات رایگان و اختصاصی آن، ویدئوهای مختلفی را تولید و در صفحه اختصاصی خود منتشر کنند. 🔻 نکته مهم و قابل تأمل درباره این شبکه اجتماعی، محدوده سنی کاربران ایرانی آن است؛ به عبارت دقیق‌تر، طیف غالب کاربران ایرانی لایکی در رده سنی کودک و نوجوان قرار دارد؛ بنابراین عملاً شبکه اجتماعی لایکی در بین دانش‌آموزان کشورمان به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی هم‌سالان مطرح است، آن هم در حالی که عمده محتواهای تولیدشده از سوی کاربران کودک و نوجوان فعال در این شبکه اجتماعی پرمخاطب، به تقلید از شاخ‌های فضای مجازی، دارای مضامین جنسی و غیراخلاقی است. در واقع کودکان و نوجوانان ایرانی فعال در لایکی که طیف سنی آنها عمدتا بین 7 تا 16 سال است، در سایه بی‌اطلاعی و ناآگاهی والدین و البته خواب خوش مسئولان فرهنگی کشور در مسیری گام بر می‌دارند که در معرض فضای آلوده اخلاقی است که می‌تواند آسیب‌های جدی را به دنبال داشته باشد. ❌ خلاصه کلام اینکه اگر هنوز به عمق فاجعه پی نبرده‌اید، بد نیست نگاهی به اپلیکیشن لایکی تلفن همراه فرزند خود بیندازید. @iran_onlin_ir
👆سخنرانی فوق را امشب ۲۱ مرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به صورت زنده از سامانه زیر می توانید مشاهده نمایید.👇 http://amjad.jde.ir/qm 🔺نام کاربری: نام و نام خانوادگی شما 🔺رمز عبور: ۱۲۳۴۵۶
استاد حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان، فقیه اقتصاددان، محقق و نظریه پرداز علوم انسانی اسلامی و نظریه‌پرداز بانکداری اسلامی، درگذشت. روحش قرین رحمت الهی ✅ t.me/Islamicphilosophy_ir
29.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ویدئو کلیپ آشنایی با شخصیت والای استاد سیدعباس موسویان استاد تمام و عضو هیات علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
بسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون خبر درگذشت عالم بزرگوار جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای سیدعباس موسویان- رحمة الله علیه را با کمال تأسف در یافت نمودم . اینجانب این ضایعه مولمه را به حوزه علمیه و همکاران و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم از خداوند متعال علوّ درجه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم قم – جعفر سبحانی https://eitaa.com/e_sobhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️امام جمعه موقت کیش حجت الاسلام سیدعلی سیدین که از ابتدای کرونا در کیش به فعالیتهای جهادی مشغول بوده و در کار تغسیل اموات کرونایی هم فعالیت داشتند بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند
دوره مجازی کوتاه مدت حکمت ومعرفت معرفت نفس،انسان شناسی،هستی شناسی،جهان بینی توحیدی،عرفان نظری وعملی،فلسفه مضاف سبک زندگی اسلامی و خانواده و ازدواج 🔻اساتید دوره:حسن رمضانی ، عبدالحسین خسروپناه، سیدیدالله یزدان پناه ، حیدرضیایی، سید علی حسینی آملی ،محمدحسین ناییجی وحسین علیپور مرندی,و... 🔹جهت ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه نمایید. lms.avayetowheed.com 🔻کانال دوره: https://eitaa.com/joinchat/3576430603Cf4a92fc96a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حجت‌الاسلام حائری‌زاده: مردم تا نام روحانی و آخوند می‌شوند، طیف خاصی از مسئولین به ذهنشان می‌رسد / روحانیون آش نخورده و دهان سوخته هستند کنایه جالب حجت‌الاسلام حائری زاده به مسئولین: 🔹 چقدر خوبه آدم اشتباه می‌کند، بعدش اشتباهش را بپذیرد.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ قسمت اول مستند جذاب (معتقد) ساخته شده توسط رضا اصلان، محقق ایرانی-آمریکایی در رابطه با . 🔹تناسخ، کارما و... به چه معناست؟ آگوری ها چه کسانی هستند؟ 🔸*مشاهده این مستند به همه فعالان حوزه دین و فرهنگ توصیه می‌شود.* 🎦کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/3 💯ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
‏عاشورای حسینی تسلیت باد ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙روضه سوزناک آیت الله جوادی آملی از لحظه شهادت امام حسین علیه السلام ✅ کانال مرکز کلام اسلامی کرمانشاه @kalamkermanshah
مجموعه مقالات اندیشه های علمی آیت الله سبحاني.pdf
9.25M
🔹مجموعه مقالات مجموعه حاضر مشتمل بر مجموعه مقالاتی است که از میان 65 مقاله¬ی رسیده به دبیرخانه همایش و پس از ارزیابی و کسب امتیازات لازم برای چاپ انتخاب شده‌اند. 828 صفحه اولین همایش ملی بررسی اندیشه‌های علمی آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی (مدظله العالی) مرکز مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی مرکز مطالعات و پژوهش‌های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند تبریز مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشته¬ای معارف اسلامی و علوم سلامت (دانشگاه علوم پزشکی تبریز) دی ماه 1397 🆔 @meshkatnoor