eitaa logo
اندیشکده‌ شهید‌ کامبوزیا🏅
7.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
436 ویدیو
592 فایل
🏢 اندیشکده زبانشناسی کامبوزیا ، مطالعات تخصصی حوزه زبانهای سامی با رویکرد تاریخی » تطبیقی و باستانی 👈زبانهای ؛. عربی ، عبری ، آرامی 🔆پشتیبانی: @Hebreww 💠 تارنما : kambozia.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🥀🍃🌻🍁 🌹🌾🌿 🌴 ❌به همین علل است که 👈در دیوار نظامی مستحکم کیبوتص ها شکاف ایجاد شده و این نهاد بر خلاف گذشته، دیگر کارگاه تولید سرباز صهیونیستی به شمار نمی‌رود .❌🔸این وضعیت نشان می‌دهد که چرا بیشتر اعضای کیبوتص ها از رفتن به جبهه سر باز می‌زنند و حتی به کلی با نهاد نظامی صهیونیستی مخالفت می‌کنند و به جنبش های اعتراضی می‌پیوندند.آنها پیشگامان جنگ را 👈«کولونل» میخوانند.❌👈«این واژه دارای معانی منفی است; زیرا به دیکتاتورهای نظامی در امریکای لاتین یا به حکومت سرهنگان در یونان در نیمه دهه هفتاد که نظامی گرا و تجاوزگر بودند اشاره دارد».❌ 🔻 برخی از اعضای کیبوتص از این که بدون هدف در لبنان بمیرند ،ابراز نگرانی می‌کردند و می‌گفتند ما با لبنان سر جنگ نداریم و👈« بگین و شارون»👉 بودند که این جنگ را بر ما تحمیل کردند. 🔹 ترانه‌هایی که اکنون در کیبوتص ها رایج است و می‌گوید: ❌👈«بنوش وبا زنان معاشرت کن که فردا بر باد خواهی رفت». بیانگر همین موضوع اعتراض آمیز است.اما نباید پنداشت که همه اعضای کیبوتص ها ناگهان معترض شده باخواهان عدالت وترک فلسطین شده اند ; زیرا این حقایق را باید به یاد داشته باشیم که 20 درصد از کل افسران جدید ارتش اسرائیل از اعضای کیبوتص هستند و 83 درصد از جوانان کیبوتص به یگانهای ویژه می‌پیوندند. ❌بنابراین کیبوتص ها هنوز یک نهاد نظامی صهیونیستی اند که پرچمدار مهاجرت و شهرک سازی و غضب زمین هستند .اما از آنجا که از اهمیت حیاتی و از نقشه محوری برخوردارند، لذا هرگونه تحولی که در آن رخ میدهد ❌«حتی اگر کوچک » باشد و هر بحرانی که گریبانگیر آن شود« هر بُعدی که داشته باشد» یک مسئله❌ بسیار خطرناک و با اهمیت برای اسرائیل به شمار می‌رود. 🥀 مآخذ :🥀 المسیری، عبدالوهاب: دایره المعارف یهود، یهودیت و صهیونیسم، ترجمه موسسه مطالعات و پژوهشهای تاریخ خاورمیانه ، دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، جلد هفتم، چاپ اول ،1383 الموسوعة الفلسطینیه ، الکیبوتص 1984 ج، 3 🌷 پایان 🌷 ............................... @hebrewteaching 🌴 🌹🌾🌿 🥀🍃🌻🍁
خیلی دوست داریم در کنار تولید محتوای ضد یهودی، در زمینه فرقه کثیف و خطرناک بهاییت کار کنیم . امروزه تو جامعه جهانی ، بالاخص ایران متاسفانه بهاییان به شدت نفوذ دارن . در تمامی اصناف ایران و اتاق های حساس تصمیم سازی توسط بهاییان اشباع شده اند . از این پس در این باره هم تولید محتوا میکنیم ،چنانچه از دوستان میتوانند در این امر خیر کمکی کنند لطف در این باره با پشتیبانی در ارتباط باشند و اطلاعات و محتوای خود را به او ارسال کنند تا در کانال بارگزاری کنیم .
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ מומחה ציוני: 📍 בדיון על התפוררות איראן, אזרי הוא איראני/אזריס הוא איראני ובעלי זהות לאומית איראנית/כל מי שחושב שאריס מחפש פרידה מאיראן, הם שבויים של אנשים החיים בגלות/בסופו של דבר מצערנו שאנחנו עדיין רחוקים מלהיות רחוקים מלהיות נפילת המערכת באיראן ....
در کتاب «مهار انحراف» آمده است: حضرت فاطمه «با وجود تمام تلاش رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله در بیان شخصیت والای فاطمه سلام‌الله‌علیها، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نمی‌توانست به عنوان دفاع از ولایت، از منزل بیرون بیاید؛ چرا که غاصبان خلافت، در عملیات روانی چیره دست بودند و می‌توانستند جوّ مدینه را با تبلیغات تغییر دهند… از این نکته که آن‌ها توانستند در مدینه به سرعت خلأ قدرت را پر کرده و خود را به عنوان جبهه‌ی حق جا بزنند، قدرت و تخصص آن‌ها در زمینه احاطه خبری، اثبات می‌شود. با توجه به جو حاکم بر مدینه، دختر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله اگر وارد میدان شود و داعیه‌دار خلافت شود، او را نیز به آسانی از سر راه برمی‌دارند. اما روند حمله به زهرا سلام‌الله‌علیها باید ظاهری مشروع داشته باشد؛ دقیقاً همان کاری که صورت گرفت. ابوبکر پس از جریان حمله به خانه فاطمه سلام‌الله‌علیها بارها می‌گفت: “لیتنی لم اکتشف بیت فاطمه” در واقع علت ابراز پشیمانی او این بود که جریان به کلی به زیان او پایان یافته است.»
جریان فدک پس از فتح خیبر و شکست یهودیان، باغات فدک در اختیار رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله قرار گرفت و رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله آن را به فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها اهدا فرمودند و سندی برای آن تنظیم نمودند و فدک، در چند سال از حیات پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در اختیار فاطمه قرار داشت اما ابوبکر و عمر آن را غصب کردند. در کتاب «ره‌آورد مبارزات حضرت زهرا سلام الله علیها» آمده است: «فاطمه سلام‌الله‌علیها انحرافات و تحریفات را افشا نمود. ماجرای غصب فدک و این که پیامبر ارث نمی‌گذارد را با استدلال‌های محکم قرآنی محکوم کرد و سران حکومت را به زانو درآورد و با شواهد گویا و سند مکتوب به املاء رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله مانع ترویج یک حدیث جعلی شد، تا فرمان بازگرداندن فدک را از ابابکر گرفت. وقتی سران کودتا ناچار شدند فدک غصب شده را بازگردانند که آبرویشان بر باد می‌رفت… و اسلامی نبودن فرامین کودتاگران بر همه ثابت می‌شد، به زور متوسل شدند و خود را رسوا کردند که عمر با دست ناپاکش سیلی به صورت فاطمه سلام‌الله‌علیها نواخت. و سند فدک را پاره کرد… و در همیشه تاریخ اسلام رسوا شد.» اصرار و شدت عمل ابوبکر و عمر در غصب فدک که زمانی ملک یهودیان بوده است، نشان از عمق کینه و بغض آنان و دوستان یهودی‌شان، نسبت به فاتح خیبر و صاحب فدک است.
یورش به منزل امام در همان کتاب، آمده است: «چنین اندیشیدند که به بهانه‌ی گردهمایی مخالفان در خانه علی علیه‌السلام به منزل امام یورش ببرند. مخالفان اندک و علی علیه‌السلام در یک مقابله شمشیر و در یک جنگ نابرابر کشته می شوند. آن‌گاه حل مشکل طبیعی است زیرا: علی علیه‌السلام برای خلافت شمشیر کشید جنگید و کشته شد. نمی‌بایست دست به شمشیر ببرد و در امت اسلامی مسلحانه برخورد کند. اما یک محاسبه دقیق را از یاد برده بودند. فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را به حساب نیاوردند فکر می‌کردند، زنی که برای حفظ حجاب خود در ماجراهای سیاسی دخالت نمی‌کند در خط مقدم قرار نمی‌گیرد، در خانه می‌نشیند و دعا می‌کند یا قرآن می‌خواند یا گریه می‌کند و چون طرفداران علی علیه‌السلام اندک می‌باشند، زود از میدان خارج شده، و علی علیه‌السلام تنهاست و در تنهایی و غربت چه می‌تواند بکند؟ برای همین اهداف شوم دو هزار نفر را بسیج کردند و یا به نقل برخی از نویسندگان ۴۵۰ نفر را در یورش به خانه امام دخالت دادند. از این رو دفاع جانانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای حفظ جان امام علیه‌السلام یکی از ره‌آوردهای مهم مبارزات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است… و معتقدیم: اگر فاطمه نبود، دین و آیینی، امامت و تداوم راه رسالتی وجود نداشت.» و باز در همان کتاب آمده است: «گروه‌های مهاجم و فرمانده‌شان عمر می‌دانستند که زدن و بازو شکستن و شهادت حضرت محسن برای آنها گران تمام می‌شود و سیلی زدن به دختر پیامبر اسلام که ده‌ها حدیث و روایت در فضیلت او در میان مردم انتشار دارد کار ساده‌ای نمی باشد، و تلاش داشتند این کار را نکنند، ابتدا با انواع تهدیدها برخورد کردند دیدند فایده‌ای ندارد. هیزم برای آتش زدن در آوردند و هشدار دادند، تأثیری نداشت. و دختر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله مصمم برای شهادت در برابر مهاجمان ایستاده بود، تا درب خانه را آتش نزدند و نیم سوخته آن را بر اندام او نکوبیدند، و بین در و دیوار با ضربت‌های جانکاه محسن او را شهید نکردند و تا بی‌هوش بر زمین نیفتاده بود دفاع را ادامه داد… و تا شنید که امام زمان او را به زور به سوی مسجد می‌کشانند. با همه دردهای شدیدی که یک زن، پس از سقط جنین دارد، آن هم سقط جنینی که با ضربت و فشار باشد چادر بر سر کرد و تکیه به حضرت مجتبی داد و با سرعت خود را به امام رساند دامن امام را گرفت و مانع بردن امام به مسجد شد. سران سیاسی کودتاگر سقیفه چون به بن بست کامل رسیدند ناچار شدند کفر پنهان را آشکار کنند و نفاق درون را آشکارا بنمایانند که بگوید: “قنفذ دست فاطمه را کوتاه کن.” و تا دست فاطمه سلام‌الله‌علیها بر اثر ضربات سخت سست نشده بود نتوانستند علی علیه‌السلام را به مسجد بکشانند. این واقعه را همه دیدند همه فهمیدند سران کودتاگر سقیفه، منطق و ایمان ندارند که دست به شمشیر و شلاق می برند.»
در همان کتاب می‌خوانیم: «در مبارزه مستقیم نمی‌توانستند تا آنجا پیش بروند که دختر پیامبر را سیلی بزنند اما در تداوم خط نفاق، عمر به راحتی دستور صادر می‌کند و قنفذ یهودی زاده به راحتی این خیانت را مرتکب می‌شود.» و آمده است: «ابوبکر فرمان یورش به حریم ولایت را صادر می‌کند. عمر به خانه امام هجوم آورده حضرت محسن را به شهادت می‌رساند. قنفذ یهودی زاده فاطمه سلام‌الله‌علیها را کتک می‌زند.» مغیرة بن شعبه یهودی نیز، یکی از عوامل حکومت ابوبکر، عمر و عثمان و از مهاجمان اصلی به خانه وحی بود. اخنس پدر مغیره از مشرکین بود که در روز فتح مکه به ظاهر مسلمان شد. برادر او ابوالحکم در جنگ احد به دست امام علی علیه‌السلام کشته شد و او همواره کینه امام علی علیه‌السلام را در دل داشت. بنابراین قاتلان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، همان منافقان و یهودی زادگان مسلمان‌نمای مدینه هستند. آری این‌ها، واقعیات تلخ تاریخ صدر اسلام است که یهودیان همان‌طور که در زادگاه آیین مسیح علیه‌السلام، تصمیم به سنگسار مریم سلام‌الله‌علیها گرفتند، اقدام به قتل مسیح علیه‌السلام کردند، ایشان را به پیامبر مفقودالاثر تاریخ بدل نمودند، در حواریون ایشان نفوذ کردند، پولس یهودی را به جانشینی ایشان نشاندند [نگاه کنید به: اینجا] و توحید را به تثلیث بدل نمودند، بار دیگر برنامه شومشان را در زادگاه اسلام و در میان مسلمانان و اهل بیت پیامبر اسلام تکرار کردند.
شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها همچون شهادت پدرشان در غربت و مظلومیت نقل می‌شود و این حقیقت تلخی است که بر مظلومیت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها افزوده است. شهادت حضرت فاطمه از آنجا که برخی تصورات ما نسبت به شهادت آن بانوی بزرگوار از نظر عقلانی غیر قابل باور است موجب گردیده است که وهابیت کثیف قاتلهم‌الله‌تعالی سعی در کتمان شهادت آن بانوی بزرگ اسلام کرده و از اساس این مصیبت بزرگ را زیر سؤال ببرند و با تأسف باید گفت که برخی از شیعیان کم اطلاع نیز با گرفتن ژست روشنفکری شهادت آن حضرت را مورد تردید قرار داده و بعضاً از واژه‌هایی مانند رحلت، ارتحال، وفات و… استفاده می‌کنند که در عرفِ عام فارسی‌زبانان از این واژه‌ها مردن به مرگ طبیعی برداشت می‌شود!