eitaa logo
وحدت
89 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
5.4هزار ویدیو
745 فایل
هر ملتی که متحد باشد، هر ملتی که میان خود تنازع و جدالِ ویرانگر نداشته باشد، مقابل همه ی دشمنی ها شکست ناپذیر خواهد شد.
مشاهده در ایتا
دانلود
هک‎های زنجیره‌ای شرکت‎های صهیونیستی 🔹جروزالم‌پست: شرکت امنیتی پورتناکس که مشتریان و زیرمجموعه‌های مهمی از جمله شرکت‌های نظامی دارد هک شد. 🔹بیش از یک ترابایت اطلاعات شامل اسناد، پروژه‌ها و فایل‌های کدگذاری از سِرورهای این شرکت استخراج شده است. 🔹چند روز پیش هم صنایع هوافضای اسرائیل هک شده بود. گفته می‌شود عملیات‌های سایبری علیه شرکت‌های صهیونیستی هنوز ادامه دارد.
🌠🍁 🍁 💢 ♻️موضوع: اقدامات در دست اجرا 🔸🌺🔹
🎯نفوذ رسانه‌های جمعی در مردم چگونه انجام می‌شود؟ ✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه‌ای ▫️امروز عرصه، عرصه تنازع برای بقا از طریق نفوذ هر چه بیشتر در افکار عمومی است. در این میان صاحبان و مدیران کلان رسانه‌های جهان به‌خوبی دریافتند برای تاثیرگذاری عمیق‌تر و ماندگارتر بر افکار عمومی باید آن‌ها را در «خواب عدم هوشیاری» نگه دارند؛ یعنی چه؟ یعنی نباید هوشیاری مخاطب را تحریک کنند البته این موضوع در پوسته‌ی ظاهری تلاش برای آگاه‌سازی انجام می‌شود. ▫️ملوین دفلورکه سال‌ها درباره ارتباطات جمعی و شناخت آن فعالیت کرده است، معتقد است: تأثیرات و نفوذ رسانه‌های جمعی بر مردم را در سه سطح ، و باید طبقه‌بندی کرد. او بر این باور است که در جنگ رسانه‌ای، دو بُعد بینش و گرایش مورد هدف قرار می‌گیرد اما درنهایت به کنش و رفتار مخاطب ختم می‌شود. ▫️با این تعریف باید گفت «ایجاد ابهام در مخاطب»، «برخورد اطلاعات متناقض»، «برجسته‌سازی اخبار»، «شکل‌دهی به نگرش‌ها» و ... تاثیرات بینشی یا شناختی هستند. «ایجاد انفعال در افراد»، «افزایش نفوذپذیری»، «افزایش حس نگرانی»، «افزایش عدم امنیت اجتماعی» و... از تاثیرات گرایشی بوده و «ایجاد نگرش‌های جدید»، «مبهم جلوه دادن شرایط»، «منفعل ساختن مخاطب» و... نیز از تاثیرات کنشی یا رفتاری قلمداد می‌شوند. ▫️امروز رسانه‌ها با بزرگنمایی، کوچک‌سازی، تکرار و تعمیم و... هم به مخاطبان می‌گویند چگونه فکر کنند و هم می‌گویند به چه چیزی با چه عمقی و از چه زاویه‌ای فکر کنند. رسانه این توان را دارد که ذهن شما را به دورترین نقطه از واقعیت برده یا یک فریب را پیش چشم واقعی جلوه دهد و شما توان انکار آن را نداشته باشید. ▫️از سوی دیگر امروز این جمله را نباید فراموش کرد که مخاطبان دیگر سرکوب نمی‌شوند بلکه سرگرم می‌شوند. پس سرگرمی یکی دیگر از روش‌های رسانه‌ها برای نفوذ در افکار عمومی برای انتقال معناست که با تصویرسازی رخ می‌دهد. تصاویر از آن جهت مهم هستند که مردم آنچه می‌بینند را باور می‌کنند پس تصاویر دستکاری شده یا صحنه‌سازی شده یا دارای جهت مشخص بر فکر مردم اثرمیگذارد. ▫️امروز نزاع میان رسانه‌ها بر سر مهندسی توجه، تصاحب افکار و جهت‌دهی به ترجیحات و سلایق مردم جوامع برای تربیت شهروندانی یکدست و بی‌دردسر است. شهروندانی که رسانه و کارکرد آن را می‌شناسند و در عین حال دانش و مهارت مواجه با آن را () کسب کرده‌اند، پیروزان واقعی این عرصه هستند. آن‌ها فراگرفته‌اند رسانه را مدیریت کنند و نه رسانه آن‌ها را. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی
🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈✳️ به کوری چشم حسود! الف) خبرگزاری آمريكايی آسوشيتدپرس نوشت: اگرچه ايران با تحريم‌های مخرب آمريكا روبرو است اما طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، ايران در واكسيانسيون كودكان موفقيت صددرصد دارد و افراد از كشورهاي اطراف برای درمان و دریافت خدمات پزشكی به ايران می‌آيند و بيمارستان‌ها، پزشكان و پرستاران ايران جزو بهترين‌ها در غرب آسیا شناخته می‌شوند. ب) سفير اتريش در تهران: دو فرزندم در تهران عمل جراحی داشتند و بايد بگويم كه پيشرفت‌های پزشكی در ايران خارق‌العاده است؛ كيفيت خدمات پزشكی در تهران با "وين" برابری می‌كند. بکارگیری خيلی از فن‌آوری‌هايی كه اينجا وجود دارد، در كشور ما امكان‌پذير نيست. ▪️به کوری چشم همه آنهایی که به تحقیر "جمهوری اسلامی ایران" معتاد شده‌اند و به سلامتی همه مدافعان سلامت که در همه عرصه‌ها شدند! دکتر
🔰پیام رهبر انقلاب به مناسبت میلاد حضرت مسیح ❌ صفحه توییتری منتسب به دفتر حضرت آیت‌الله #خامنه‌ای به مناسبت #میلاد حضرت #مسیح و به نقل از ایشان در پیامی نوشت: «من به همه مسیحیان و مسلمانان جهان ، به ویژه هموطنان مسیحی ما ، سالگرد تولد پیامبر عیسی مسیح (علیه السلام) را تبریک می گویم.»
🔴🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(6) 💠 اهداف مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻در اندیشه‌ی سیاسی شیعه در فضای فکری انقلاب اسلامی، برای اولین بار نوعی گذار از نظم سلطانی و نظام پادشاهی در عرصه‌ی نظام‌سازی صورت گرفته است. 🔹برای اولین بار (ره) بحث حکومت دینی و ولایت‌فقیه را در چارچوب نظم جدیدی مطرح کرده است که دیگر نظم سلطانی نیست بلکه نظم مردمی است؛ یعنی قرار است مناسبات سیاسی‌اجتماعی در این حکومت بر اساس خواست و رأی مردم شکل بگیرد. به ‌همین دلیل است که بین ولایت‌فقیه و جمهوریت یا نظمی که جمهور یا اکثر مردم در آن نقش دارند، نوعی سازگاری و همنشینی صورت می‌گیرد. 🔸از این رو، می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین دستاوردی که به‌ وجود آمد این است که برای اولین ‌بار امکان ارائه‌ی الگویی از نظام سیاسی مردمی بر مبنای تفکر شیعه صورت گرفت. برای بازخوانی این دستاورد به نظر می‌رسد که از دو زاویه می‌توان به آن اشاره کرد. 1️⃣یک زاویه این است که گفته شود اسلام هم با مخالف نیست یا سعی در اثبات سازگاری اسلام با دموکراسی داشته باشیم؛ اما به نظر می‌رسد امام (ره) با تعابیری که داشته‌اند از زاویه‌ی دومی وارد بحث شده‌اند. در بعضی از فرمایشات ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی می‌بینیم که ایشان وقتی بحث دموکراسی را مطرح می‌کنند، تعبیرشان این است که اسلام ذاتاً یک دین دموکرات یا مردم‌سالار است و ذاتاً با دموکراسی موافق است و دموکراسی اسلام، دموکراسی واقعی است. در واقع این نوع نگاه می‌خواهد بگوید که دموکراسی یک امر تلفیقی و ترکیبی نیست که ما آن را از غرب بگیریم و با بعضی از مؤلفه‌های اسلامی آشتی داده و سازگار کنیم و ترکیبی را به نام مردم‌سالاری دینی و دموکراسی اسلامی درست کنیم. بلکه دموکراسی یک حقیقت واحد و امری بسیط است و اسلام، دموکراسی خاصی را به رسمیت شناخته است و ما می‌توانیم از متون دینی، مدل و گونه‌ی خاصی از مردم‌سالاری را استخراج کنیم. 2️⃣اگر از زاویه‌ی دوم وارد بحث شویم، هدف اساسی در طرح مردم‌سالاری دینی این است که مدل و الگویی دموکراتیک و مردم‌سالار از اسلام و متون اسلامی استخراج شود و ظرفیت متون و آموزه‌های دینی برای استخراج یک الگوی بومی و اسلامی مردم‌سالار نشان داده شود. برای این مسئله هدفی هم در عرصه‌ی سیاست خارجی قابل تصور است و آن اینکه ما مردم‌سالاری دینی را در سطحی مورد بررسی قرار داده و مطرح کنیم که قابل رقابت با الگوهای دیگر دموکراسی و به‌طور خاص الگوی لیبرال دموکراسی در دنیا باشد.
💠🍁 🍁 ✅یادداشت روز 🔴از تا تخریب سپاه ✍️ عزیز غضنفری 🔸🌹🔹 🔻این روزها با استناد به بیانات حضرت امام‌(ره) درباره ورود و ارتش به سیاست و ، تحلیل‌های گوناگونی مطرح می‌شود و در این میان یک جریان مشخص با اهداف معین خط تخریب سپاه را در پیش گرفته است: 💠نکات تحلیلی: 🔸1- سپاه تأکیدات حضرت امام‌(ره) و پس از ایشان درباره عدم ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی را به دیده یک دستور شرعی و قانونی می‌نگرد و خود را بدان ملتزم می‌داند. در سپاه کمیسیونی تحت عنوان «فرمان حضرت امام» وجود دارد که با قاطعیت به مسئله ورود اعضای سپاه به فعالیت‌های حزبی و انتخاباتی رسیدگی می‌کند. ضمن این‌که دکترین رفتار سیاسی سپاه که سند بسیار مهم در سپاه به حساب می‌آید، هرگونه ورود به احزاب و حمایت مصداقی از هر کاندیدا و گروه سیاسی در انتخابات را نهی کرده است. 🔹2- موضوع ورود نظامیان به انتخابات بر اساس رعایت قانون، نه منع قانونی دارد و نه مخالف با بیانات حضرت امام‌(ره) است؛ هرچند بر اساس دکترین رفتار سیاسی سپاه، سپاه از هیچ فردی با هرگونه سابقه، نظامی و غیرنظامی، حمایت نخواهد کرد. 🔸 3- در آغاز تشکیل سپاه برخی از فرماندهان سپاه مانند محسن رضایی و محمدباقر ذوالقدر عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز بودند که با تذکر امام مبنی بر این‌که یا در حزب باشید، یا در سپاه بمانید، با انصراف از فعالیت‌های سیاسی در سپاه ماندند و برخی دیگر نیز چون محسن آرمین از سپاه انصراف دادند. تأکید امام‌(ره) مربوط به دورانی است که به خاطر شکل‌گیری تازه سپاه و عدم تجربه لازم، تعداد اندکی از اعضاء سپاه هر دو مسیر نظامی‌گری و کار حزبی را توأمان دنبال می‌کردند؛ که البته به‌سرعت این رویکرد اصلاح شد و تاکنون نیز این اهتمام به‌تصریح امام‌(ره) دنبال می‌شود؛ اما نهی حضرت امام هیچ منافاتی با ارتقاء آگاهی‌های سیاسی در سپاه ندارد. چه اینکه ایشان در همان مقطع ضمن نهی از ورود به کارهایی به سبک سیاست‌بازان، فرمودند که قواى مسلح، باید داراى دید سیاسى باشند و هرگز کورکورانه عمل نکنند. 🔺نکته پایانی: کسانی که امروز به بیانات امام راحل استناد می‌کنند و بر اساس آن خط تخریب سپاه را در پیش گرفته‌اند، باید به این سؤال پاسخ دهند که هم‌اکنون آیا در سپاه اختلاط مشاغل نظامی و حزبی وجود دارد؟ آیا سپاه به غیر از اینکه به تبیین و بصیرت‌افزایی معتقد است، به تبلیغ یک حزب و کاندیدا روی آورده است؟ یقیناً این‌گونه نیست و نخواهد بود.
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺روضه که تمام شد، غیبش زد. خیلی گشتیم تا متوجه شدیم رفته سراغ شستن سرویس های بهداشتی. نگذاشت کسی کمکش کند. میگفت: افتخارم این است خادم روضه ی حضرت زهرا(س) باشم.
یادداشت / حسن رحیم پور ازغدی: باید ویروس منحوس غرب‌زدگی را قرنطینه و مهار کرد/ما مشکل ساختاری نداریم؛ مشکل در هویت غربگرا، مادی و غیرانقلابی عناصری درون نظام است  ما مشکل ساختاری نداریم. مشکل در هویت غربگرا، مادی و غیر انقلابی عناصری درون رژیم است، کلاهبردارانی که هر مشکلی در هر حوزه ای را به اصل ساختارها یا عیب قانون اساسی ارجاع می‌دهند