eitaa logo
کانون ادبیات عرب
2.2هزار دنبال‌کننده
110 عکس
24 ویدیو
86 فایل
✍باسمه تعالی 📣 #توجُّه: 🔊استفاده از مطالبِ مذکورِ در کانال، #فقط با ذکر منبع، #مجاز است و در صورت تخطّی پیگرد قانونی دارد. 📝 گروه #بـَـحث_جَنجالے_طَلبگے: ╭─═ঊঈ🔴ঊঈ═─ ⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba ╰─═ঊঈ🔴ঊঈ═─ 📲پل ارتباطی: 🔵 @Lakhair
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون ادبیات عرب
✅قانون سوّم: #عدم_رفتن_به_پی_وی
گروه بـَـحث جَنجالے: 👈ورود به پی وی ( {Pv} ) افراد موجود در این گروه از طریق این گروه یعنی به هر_دلیلی که شده است چه برای درس باشد و چه برای درس نباشد، می باشد و ارتکاب آن باعث خواهد شد؛ کنید حقّ الناس است❌. 🗣رفقا: گروه بحث جنجالی به جهتِ تشکیل فضایی مناسب در جهت تبادلِ نظرِ درسی (علوم ادبی)، تاسیس گردید لذا هر سوال درسیِ ادبی نحوی دارید نیز در مطرح بفرمایید به همین جهت معنا ندارد که به پی وی اشخاص رفته شود. 👤لذا هر شخصی که به پی وی شما پیام داد نیز به ما اطلاع بدهید تا تذکّرات لازم داده شود. 🤔شاید برخی از دوستان، مهارتی به خرج دهند و قانون مذکور را دور بزنند، بدانند که قطعاً مرتکب حقّ الناس می شوند و این که ما نمی توانیم در این گونه مسائل نظارت کنیم چون که پیام رسان ایتا در حال حاضر چنین اجازه ای نداده است. 🔵 :👇 من واقعا نمیدونم چی بنویسم و با چه بیانی بنویسم چون شان گروه اجلّ از اینِ که بنده بخوام این تذکّر رو مکرراً و هر روز به دوستان بدم لکن برخی از رفقا اصلاً رعایت نمی کنند و نمی دانیم چگونه با این عدّه سخن بگوییم؛ 👈یک گروه نحوی تشکیل شده و اهدافی را دنبال میکنه و عزیزان درصدد تقویّت خودشون در مباحث نحوی هستن و ما برای اینکه نظم در گروه حاکم باشه چندین قانون وضع کردیم و یکی از اون قوانین این بوده که دوستان به افراد و بصورت مطلق هم بیان شد و هیچ قیدی و استنثنایی هم قائل نشدیم؛ 🙏لطف کنید به خودتون و قوانین گروه و دوستانتون احترام بذارید و با رعایت کردن قوانین به ما کمک کنید تا گروهی موفق داشته باشیم و بتونیم روز به روز سطح بحث ها را بالا برده و در نتیجه گروه، مفید فایده واقع گردد. 🔸دوستان باز گفته می شود، به پی وی دوستان نرید نرید. هم حقّ النّاس هست و هم ...🌹 🔴 لینک گروه: بـَـحث جَنجالے طَلبگے: ╭─═ঊঈ⭕️👇⭕️ঊঈ═─╮ ⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba ╰─═ঊঈ❌👆❌ঊঈ═─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 فعلی گروه بحث جنجالی در نیمه نخست سال: 🔰۱) فعالیت گروه بحث جنجالی از ساعت: ۱۰:۰۰ صبح تا ساعت: ۲۳:۰۰ شب خواهد بود. 🔰۲) از روز شنبه تا روز پنج شنبه بحث در گروه، آزاد است. یعنی هر کدام از دوستانی که سوال ادبیِ نحوی داشتند، در گروه مطرح می فرمایند و سایر اعضایی که توانایی پاسخ دارند نیز به پاسخ می پردازند. 🔰۳) روز جمعه هر هفته، گروه تعطیل می باشد. یعنی هیچ کدام از اعضا قادر به ارسال پیام در گروه نیستند. البته اگر سوالِ اختصاصی گروه که در قالب دو هشتکِ () و () در گروه بحث جنجالی بدان اشاره شده است، بر قرار باشد در روزهای پنج شنبه یا جمعه بر قرار خواهد بود. 🔰۴) خواهشمندیم دوستان حتماً پیش از آغاز بحث، قوانین گروه بحث جنجالی را مطالعه کنند و همچنین به آن ها عمل نمایند تا فضایی علمی و بدون دغدغه فکری داشته باشیم: گروه:👇 ✅https://eitaa.com/Management10/163 ♦️ بیان ارزش علوم ادبی و منفعت آن در تفسیر، فقه، روایات و دفاع از عقائد حقّه اسلام: 🔍 https://eitaa.com/kanon_adabi/1070 🔴 لینک گروه بـَـحث جَنجالے طَلبگے: ╭─═ঊঈ⭕️👇⭕️ঊঈ═─╮ ⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba ╰─═ঊঈ❌👆❌ঊঈ═─╯ 👌 و پیشنهادات خویش را با ما در میان بگذارید: 📲 @Lakhair
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 بحث جنجالی: 🔍همان طور که روشن است، در گروه سوالاتی در قالبِ سوالات اختصاصی پیگیری می شود که الحمدلله تا بدین جا #۱۶ سوال مورد بحث و نقد و بررسی قرار گرفت؛ 👥دوستان سوالات اختصاصیِ ای که تا به امروز ۱۶ تا می شوند، با دو هشتکِ # سوال و # پاسخ، در گروه بحث جنجالی به آن ها، اشاره شده است؛ 🔸از طرفی دیگر مباحثی که رفقا در گروه مذکور مطرح کرده اند و معمولاً دارد را سعی نمودیم در قالبِ در کانون ادبیات عرب بارگذاری کنیم که:👇 👈با دو لینک زیر، می توانید به مطالب فوق، دسترسی پیدا نمایید: ☑️فهرست پرسش و جواب: 👉 https://eitaa.com/Contents786/246 ☑️فهرست سوال و پاسخ: 👉 https://eitaa.com/Contents786/218 🔺امید است آن‌چه مطرح می شود، مفید فائده واقع گردد ان شاء الله. 🔴 لینک گروه: بـَـحث جَنجالے طَلبگے: ╭─═ঊঈ⭕️👇⭕️ঊঈ═─╮ ⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba ╰─═ঊঈ❌👆❌ঊঈ═─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانون ادبیات عرب
🌹) بیانِ پرسش شماره: ۱۰👇✅👇
کانون ادبیات عرب
👏توجّه 👏توجّه 👥دوستان همان طور که مستحضر هستید، #گروه_بحث_جنجالی، در تاریخ: ۳۱/مرداد/۹۸ تشکیل
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* ─━━━━⊱💓⊰━━━━─ شماره: ۱۰ ─━━━━⊱💖⊰━━━━─ ❓❔👈 اصلی در و چیست؟ و آیا ممکن است، نمونه ای در بیان مقام و منزلت ترکیب در آیات قرآن، مطرح ‌نمایید؟ 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. ✅لینک گروه 🔺http://eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f
کانون ادبیات عرب
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* ─━━━━⊱💓⊰━━━━─ #پرسش شماره: ۱۰ ─━━━━⊱💖⊰━━━━─ ❓❔👈 #هدفِ اصلی در #تجزیه و #ترکیب چ
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* ─━━━━⊱❤️⊰━━━━─ پرسشِ شماره: ۱۰ ─━━━━⊱❤️⊰━━━━─ 📝 اگر چه جوابِ پرسشِ شماره: ۱۰، از مطالب قبلی روشن و واضح است لکن در این باره گفته می شود: ☑️در بحث تجزیه و ترکیب لازم است به این نکته توجُّه شود که تجزیه و ترکیبی موثّر واقع می گردد که معنا محور باشد توضیح آن که:👇 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. ✅لینک کانال : 🔺 http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28
کانون ادبیات عرب
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* ─━━━━⊱❤️⊰━━━━─ #جوابِ پرسشِ شماره: ۱۰ ─━━━━⊱❤️⊰━━━━─ 📝 اگر چه جوابِ پرسشِ شماره
☝️ : 📝تجزیه و ترکیبِ معنا محوری 🔍یکی از مباحثی که به شدّت میان طُلّاب، مورد توجُّه واقع شده است، بحث 《تجزیه و ترکیب》 می باشد تا جایی که مسئولان، کلاس ها و دوره های فراوانی را صرف این مبحث کرده اند آن چه که باید از بحث تجزیه و ترکیب، برداشت کرد را با نگاه های خشکِ ادبی، به فراموشی سپرده ایم لذا می بینیم زمانی که آیه ای از آیات قرآن و یا روایتی از روایات اهل بیت {علیهم السّلام} به طالب علم داده می شود، اوّلین و آخرین هدف آن در بحث تجزیه و ترکیب، بیان نقش ها ادبی و بیان تجزیه آن، لحاظ ظرافت های معنایی است یعنی همین که تشخیص داده شد که: 👈مثلا فلان کلمه، اسم است و فلان کلمه حرف است و یا مثلا فلان کلمه ای که اسم بود، نقشِ حال را دارد و فلان کلمه ای که فعل بود، بنابر نقش مفعول به، محلّاً منصوب است، اکتفا می کند غافل از این نکته که هدفِ تمام این تجزیه و ترکیب ها، رسیدن به یک معنایی جامع و کشف ظرافت های معنایی و دسترسی آسان به مراد متکلّم بلیغ می باشد یعنی تجزیه و ترکیب، می بایست از تجزیه و ترکیبِ مرسوم در برخی از دوره ها که نکته ای غیر از عدم توجُّه به معنا و عدم توجُّه به اغراضی که طبق فلان ترکیب به دست می آید، نیست، فراتر رود و به تجزیه و ترکیبِ معنا محوری سوق داده شوند به گونه ای که در مسیرِ کشف مراد جدّی متکلّم، قدمی برداشته شود؛ 🌕 از تجزیه و ترکیبِ معنا محوری، همان مسیری است که مرحوم علّامه طباطلایی در پاسخ به شبهه عدم وجود نصّ قرآنی در جهت اثبات شفاعت در پیش گرفته اند، می باشد؛ 👆👈برای مطلب فوق، رجوع کنید به لینک زیر:👇 ☢ https://eitaa.com/kanon_adabi/994 🔺بحث تجزیه و ترکیبِ معنا محوری از آن چنان اهمیّتی برخودار است که در قرآن کریم، اتّخاذ هر گونه ترکیبی، موجِب تغییر معنا و تغییرِ مقصودِ خداوند متعال می شود؛👇 🔸در ادامه به بررسی آیه {۱۸۰} سوره مبارکه {آل عمران} خواهیم پرداخت تا شان و منزلت در آیات قرآن روشن شود:👇 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. ✅لینک گروه 🔺http://eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f
کانون ادبیات عرب
☝️ #بیان_توضیح: 📝تجزیه و ترکیبِ معنا محوری 🔍یکی از مباحثی که به شدّت میان طُلّاب، مورد توجُّه واق
🔵بررسی :《وَلَا الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِمَآ آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَيْرًا لَهُمْ ۖ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ》؛