eitaa logo
کانون ادبیات عرب
2.2هزار دنبال‌کننده
110 عکس
24 ویدیو
86 فایل
✍باسمه تعالی 📣 #توجُّه: 🔊استفاده از مطالبِ مذکورِ در کانال، #فقط با ذکر منبع، #مجاز است و در صورت تخطّی پیگرد قانونی دارد. 📝 گروه #بـَـحث_جَنجالے_طَلبگے: ╭─═ঊঈ🔴ঊঈ═─ ⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba ╰─═ঊঈ🔴ঊঈ═─ 📲پل ارتباطی: 🔵 @Lakhair
مشاهده در ایتا
دانلود
معرّفی کتاب همع الهوامع فی شرح جمع الجوامع. 💢💯 با ذکر منبع. ✳️ ❌ ✳️ http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28 ✳️ ❌ ✳️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل پی دی اف کتاب همع الهوامع #معرفی_کتاب 💢💯#کپی با ذکر منبع. ✳️ ❌ ✳️ http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28 ✳️ ❌ ✳️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل پی دی اف کتاب همع الهوامع #معرفی_کتاب 💢💯#کپی با ذکر منبع. ✳️ ❌ ✳️ http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28 ✳️ ❌ ✳️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل پی دی اف کتاب همع الهوامع #معرفی_کتاب 💢💯#کپی با ذکر منبع. ✳️ ❌ ✳️ http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28 ✳️ ❌ ✳️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل پی دی اف کتاب همع الهوامع #معرفی_کتاب 💢💯#کپی با ذکر منبع. ✳️ ❌ ✳️ http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28 ✳️ ❌ ✳️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره: #۰۱ ❓"مراد" نحویّون از اعرف معارف چیست؟ 🙏لطفا با بیان عبارت چند تن از نحویّون به سوال فوق پاسخ بدید. 🗣توجّه: در پایان بحث، ان شا الله یک جمع بندی اجمالی ارائه می گردد. بحث ساعت: ۲۱:۰۰ ✅✅محتوای دهم 👇👇👇✅👇👇👇 💢💯 با ذکر منبع از گروه: 🍃بـَـحث جَنجالے طَلبگے🍃 لینک گروه: 🔻 ✅ 🔻 http://eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f 🔺 ✅ 🔺
کانون ادبیات عرب
#سوال شماره: #۰۱ ❓"مراد" نحویّون از اعرف معارف چیست؟ 🙏لطفا با بیان عبارت چند تن از نحویّون به سوا
#پاسخ سوال شماره: #۰۱ یکی از بحث هایی که به شدّت مورد توجّه علمای علم نحو واقع شده است، بحث از تعیین اعرف معارف و تشخیص بقیه معارف می باشد به همین جهت لازم است که بدانیم مراد نحویون از اعرف معارف چه می باشد. 👈با اندک تتبّع میان کتب نحوی در میابیم که ایشان، آنچه که از اعرف معارف مد نظر داشتند، وجود احتمال خلاف کمتر نسبت به دیگر معارف می باشد و به تعبیر دیگر معارف، دلالت بر معنای معین می نمایند و این تعیین هر چه مشخص تر و واضح تر باشد، آن را اعرف می گویند؛ و بر همین اساس اختلافات کثیری میان ایشان واقع شده است؛ برخی ضمیر را اعرف معارف می دانند و برخی اسم اشاره و ... . 📚شارح سیوطی در کتاب همع الهوامع ج۱ ص۱۸۷ در این زمینه می فرماید: و اجیب بان مرادهم هذا اعرف من هذا؛ ان تطرّق الاحتمال الیه اقل من تطرّقه الی الآخر. 👥البته از میان دوستان، برخی تعابیری همانند تعبیر شارح سیوطی بیان کردند که این نشان از دقّت بسیار بالای این دوستان در این گونه مباحث می باشد؛ مضاف بر این که کاربر محترم نصّ عبارت عربی را ذکر نمودند که باعث خوشحالی ما شد. 👇👇👇✅👇👇👇 💢💯 #کپی با ذکر منبع #برگرفته از گروه: 🍃بـَـحث جَنجالے طَلبگے🍃 لینک گروه: 🔻 ✅ 🔻 http://eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f 🔺 ✅ 🔺
معرّفی کتاب کَافِیة لِلعلَّامه ابن حَاجِب #معرفی_کتاب 💢💯#کپی با ذکر منبع. ✳️ ❌ ✳️ http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28 ✳️ ❌ ✳️
کَافِیةُ لِلعلَّامه ابن حَاجِب.pdf
5.5M
فایل پی دی اف کتاب کَافِیة لِلعلَّامه ابن حَاجِب #معرفی_کتاب 💢💯#کپی با ذکر منبع. ✳️ ❌ ✳️ http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28 ✳️ ❌ ✳️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا