eitaa logo
کانون ادبیات عرب
2.2هزار دنبال‌کننده
110 عکس
24 ویدیو
86 فایل
✍باسمه تعالی 📣 #توجُّه: 🔊استفاده از مطالبِ مذکورِ در کانال، #فقط با ذکر منبع، #مجاز است و در صورت تخطّی پیگرد قانونی دارد. 📝 گروه #بـَـحث_جَنجالے_طَلبگے: ╭─═ঊঈ🔴ঊঈ═─ ⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba ╰─═ঊঈ🔴ঊঈ═─ 📲پل ارتباطی: 🔵 @Lakhair
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره: #۰۳ ❓آیا شرط نکره بودن حال صحّت دارد یا خیر؟ و چرا؟ : الخلاف النحوی، ص ۱۲۴ بحث ساعت: ۲۱:۰۰ ✅✅محتوای سیزدهم 👇👇👇✅👇👇👇 💢💯 با ذکر منبع از گروه: 🍃بـَـحث جَنجالے طَلبگے🍃 لینک گروه: 🔻 ✅ 🔻 http://eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f 🔺 ✅ 🔺
کانون ادبیات عرب
#سوال شماره: #۰۳ ❓آیا شرط نکره بودن حال صحّت دارد یا خیر؟ و چرا؟ #بیان_آدرس_جهت_مطالعه: الخلاف الن
#پاسخ سوال شماره: #۰۳ 👥ظاهر عبارت برخی از دوستان گویای این بوده است که شرط نکره بودن حال را پذیرفته اند؛ در مقابل برخی از دوستان شرط نکره بودن حال را از صحت کافی ای برخوردار ندیده اند. 👤هر کدام از رفقا دلیلی را ذکر فرمودند و برخی به نقد آن پرداختند به همین جهت امر را برای جمع بندی بحث در یک محور، کمی دشوار می گرداند. 👈بنابراین به نظر می رسد در این باره کانال کانون ادبیات عرب تصویری روشن تر از بحث را ارائه داده است و البته بحث را با اندک تفصیل بیان نموده لذا دوستان را به مطالعه این تقریر دعوت می کنم؛ 👇👇👇✅👇👇👇 💢💯 #کپی با ذکر منبع #برگرفته از گروه: 🍃بـَـحث جَنجالے طَلبگے🍃 لینک گروه: 🔻 ✅ 🔻 http://eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f 🔺 ✅ 🔺
به پیام: 👇✅👇 📝یکی از مسائلی که نحویّون در کتب خویش آن را پیگیری کرده اند، بحث از نکره بودن حال می باشد. 🏃‍♂با اندک تفحّص میان کتب نحوی در میابیم که در این زمینه سه نظریّه مطرح شده است: یکی جمهور بصریّون؛ دیگری کوفیّون و در آخر بغدادیّون و یونس لذا به مقتضای آن می توان بحث را در سه محور پیگیری کرد. ☝️👈ادامه مطلب را با کلیک بر لینک زیر، پیگیر باشید:👇 🔸 https://eitaa.com/kanon_adabi/121
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره: #۰۴ ❓تعریف عنوان تمییز چیست؟ 👇👇👇 ✳️به تعبیری تعریف عنوان تمییز را با بیان خود از هر کتابی که دم دست دارید، بیان بفرمایید. : الحدائق الندیه، ص ۳۲۵، ۳۲۶ و ۳۲۷. بحث ساعت: ۲۱:۰۰ ✅✅محتوای چهاردهم 👇👇👇✅👇👇👇 💢💯 با ذکر منبع از گروه: 🍃بـَـحث جَنجالے طَلبگے🍃 لینک گروه: 🔻 ✅ 🔻 http://eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f 🔺 ✅ 🔺
کانون ادبیات عرب
#سوال شماره: #۰۴ ❓تعریف عنوان تمییز چیست؟ 👇👇👇 ✳️ب
سوال شماره: #۰۴ 👌رفقا در بیان پاسخ سوال شماره: ۰۴، واقعا سنگ تمام گذاشتند الحمدلله. ✔️تذکّر: بحث امروز از زوایایی مورد نقد قرار گرفت لذا می شود که از ابتدا به مطالعه بحث بپردازید. بیان پاسخ: 👥دوستان با بیان های متفاوتی به پاسخ از سوال پرداختند لکن برخی با بیان کامل تری بدان پاسخ دادند به همین جهت گفته می شود: همان طور که نحویّون گفته اند، مفاد تمییز رفع ابهام از ذات یا نسبت می باشد به همین جهت برای تبیین بهتر این مفاد، شایسته است ابهام از ذات و نسبت را با اندک تفصیلی توضیح دهیم؛ 1) ابهام در ذات به دو صورت می باشد؛ برخی از ابهامات، ابهامات موجود در ذاتِ معنا می باشند یعنی خود معنا و مفهوم مبهم است که به این نوع ابهام، ابهام ذاتی یا وضعی می گویند همانند اعداد اما در مقابل برخی از ابهامات، ابهامات موجود در ذاتِ معنا و مفهوم نیستند بلکه ابهامات موجود در کیفیت و مصادیق هستند همانند اسم اشاره و ضمیر و... که به این نوع ابهامات نیز ابهامات عارضی و بالعرض می گویند. 2) ابهام در نسبت نیز به دو صورت می باشد؛ برخی از ابهامات، ابهامات موجود در نسبت هستند مثلا وقتی نسبت ضرب به زید ایجاد می شود، ابهاماتی نیز ایجاد می کند همانند زمان حدث، مکان، علّت، تعدّد حدث، نوع حدث و...؛ اما در مقابل برخی از ابهامات برخواسته و برآمده از نسبت می باشند یعنی در مثال اشتعل الراس شیبا نه اشتعل معنایش مبهم است و نه راس معنایش مبهم است لکن وقتی اشتعل که به معنای انتشر است به راس نسبت داده می شود، نسبت مبهم می شود و قابل درک نمی باشد. :👇
کانون ادبیات عرب
#پاسخ سوال شماره: #۰۴ 👌رفقا در بیان پاسخ سوال شماره: ۰۴، واقعا سنگ تمام گذاشتند الحمدلله. ✔️تذکّر:
✅نتیجه: غرض این که در بحث تمییز مراد از ابهامات موجود در ذات، همان ابهامات در ذاتِ معنا می باشند و مراد از ابهامات موجود در نسبت، همان ابهامات برآمده از نسبت است. 👇👇👇✅👇👇👇 💢💯 با ذکر منبع از گروه: 🍃بـَـحث جَنجالے طَلبگے🍃 لینک گروه: 🔻 ✅ 🔻 http://eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f 🔺 ✅ 🔺
کانون ادبیات عرب
✅نتیجه: غرض این که در بحث تمییز مراد از ابهامات موجود در ذات، همان ابهامات در ذاتِ معنا می باشند و م
✳️فائده: 👤برخی ار رفقا در این زمینه به نکته جالبی اشاره نمودند و آن این که: ابهام در یک تقسیم بندی به دو گونه می باشد: ۱) ابهام برآمده از کلام متکلّم. ۲) ابهام برآمده از شکّ و ... مخاطب. 🔻منظور از ابهام در بحث تمییز مورد اوّل است یعنی به وسیله تمییز ابهام برخواسته از کلام متکلم، رفع می گردد. 👇👇👇✅👇👇👇 💢💯 با ذکر منبع از گروه: 🍃بـَـحث جَنجالے طَلبگے🍃 لینک گروه: 🔻 ✅ 🔻 http://eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f 🔺 ✅ 🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا