🌷 کلاسهای ویژه بهشت حضور🌷
🎋دوره ویژه ...خانواده مهدوی با رویکرد تربیتی و اخلاقی ...
ویژه برادران و خواهران
( امام محوری ،اخلاق مهدوی ، تربیت نسل مهدوی ، خانواده در دوران غیبت)
به همراه کلاس ویژه مشاوره خانواده
# به صورت رایگان
☀️🌹 طرح بزرگ از مهدی عج باوری
تا مهدی یاوری عج ...👇👇👇
🔴 گفت : یا حسین ع اگر در کربلا بودم..تا پای جان می ایستادم...
🔴 گفتم...یک حسین زنده داریم..نامش یوسف زهرا است...امام هم عصر توست...زنده و هم نفس و حی و حاضر
ندای ☀️👈 هل من ناصر ..او شنیده می شود....تا حالا چه کاری برای او انجام دادی...؟؟؟!!!!!
🌺 همه سکوت کردیم...😢😔😔😔
✅ عاشورا واقعه تکراری است...حاصل یاری نکردن امام هم عصر خود....نگذاریم که این واقعه تکرار شود....
🌸
🍃🌼
🌸🍃🌼🌸🍃🌼
✨🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼
💥💫🌟✨شروع کلاسها از بهمن ماه
🌷 هفته ای یک جلسه ..دوشنبه ها
ساعت تشکیل ۹ صبح
🎋🎋 محل تشکیل کلاس .👇👇
🌷 خانه فرهنگ حکمت ( دانشگاه پیام نور سابق )محله شش واقع در خ شمشاد شرقی ...
💫💫 جهت ثبت نام مشخصات خود را با تلفن همراه خود به شماره 👇👇
9⃣3⃣7⃣0⃣1⃣5⃣5⃣6⃣8⃣0⃣
پیامک یا در ایتا و سروش یا تلگرام ارسال کنید....
منتظر حضور سبزتان🌹🍃
✅🗯🗯 با حضور اساتید بنیاد مهدویت و اینده پژوهی اصفهان
⭕️جهت اطلاع از برنامه ها عضو کانال 👇👇 شوید...ایتا و سروش ، تلگرام
@kanonemahdavi
www.313adine.com
رسانه مهدوی باش....انتشار دهید...
🌷شادی روح شهید مرزبانی ناجا استوار عباس کنعانی ...صلوات 🌷
یا زهرا ...سلام الله علیها
✅🌷 بر خود لازم می دانیم از همکاری صمیمانه سازمان حمل و نقل شهرداری ...ریاست محترم و رانندگان گرامی در اجرای طرح سه شنبه های مهدوی کودکان کمال تشکر و قدردانی نماییم...👆🌷
🌹سلام خدمت همراهان گرامی
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
💐با توجه به نزدیکی فرارسیدن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها یک ایده بسیار جالب از طریق یکی از همراهان داده شده.
📑 پوسترهای زیر به مناسبت این میلاد فرخنده و روز پرستار طراحی شده.
💫شما میتوانید با چاپ و 🎁هدیه این پوسترها همراه با یک شاخه گل🌷 به پرستاران عزیز؛ محبت و آشنایی بیشتر مولا صاحب الزمان و سفارشات ایشان در مورد واسطه قرار دادن حضرت زینب سلام الله علیها برای 🙏دعا جهت ظهور را تبلیغ کنید.
💿 جهت دریافت فایل اصلی به آیدی زیر پیام دهید:
⤵
@Yasahebazaman133
#ایده_مهدوی
😔🌺يا صاحب الزمان🌺😔
گر کسی بهرتو مشغول دعا نیست ببخش 🍃
دست این طایفه ار سوی خدا نیست ببخش💦
در نبودت همه بازیچه این نفس شدیم🍃
اگر آقا سر ما گرم شما نیست ببخش💦
اصلا انگارنه انگار تورا گم کردیم🍃
بودنت دغدغه ی قلبی ما نیست ببخش💦
نشده نیمه شبی باتو مناجات کنیم🍃
نیمه شب پشت در خیمه گدا نیست ببخش 💦
سوزهر ناله ی ما پای گناهان رفته 🍃
در دعاهای فرج سوز صدا نیست ببخش💦
از وطن دور شدیم و غم غربت خوردیم🍃
خانه ما طرف کرببلا نیست ببخش 💦
گریه کن های حسینیم ولی آقاجان 🍃
اشک ما مثل شما صبح و مسا نیست ببخش💦
🌴✨یا صاحب الزمان روحی فداك✨
#اللهمعجلالولیکالفرج
41.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴ویدئو کامل قسمت چهارم مستند" خارج از دید ۲"
♦️از بنیاد هلندی هیفوس که وظیفه مبارزه با دین و ترویج همجنسگرایی دارد چه میدانید ؟
♦️شادی صدر کیست و رابطه او با سازمان تروریستی الاهوازی چیست؟
♦️چگونه موسسات غربی میلیونها دلار هزینه میکنند تا غیرت مرد ایرانی را نابود کنند؟
♦️آیا میدانید بنیاد هیفوس برای رسیدن به اهداف خود ، تمام تلاش خود را برای ورود زنان ایرانی به ورزشگاه ها میکند و این مهم را از طریق جاسوسان خود پیگیری میکند؟
♦️هدف موسسه ولوم چیست و چگونه به دنبال زنانه کردن چهره مجلس در انتخابات است تا به اهداف خود برسند ؟
♦️هما هودفر کیست و چگونه در سال ۱۳۹۴ به ستاد انتخابات برخی از نمایندگان زن مجلس و معاونت زنان ریاست جمهوری نفوذ کرد ؟
♦️ این مستند را ببینید تا بفهمید الان رسانههای اصلاحطلب و برخی از نمایندههای مجلس و برخی از فعالین سیاسی چگونه دارند اهداف این سازمانها را دنبال میکنند ، از ورود زنان به ورزشگاهها تا اصرار بر ورود حداکثری زنان به مجلس..
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🔶🔹🔶🔹🔶
#امام_مهدی_در_قرآن
✍آيا واسطه فيض بودن امام زمان(عج)، در نعمت ها و در عالم وجود غير از روايات، ريشه قرآني هم دارد؟
👈در اينباره به مباحثي ميتوان اشاره کرد:
🔹 شفاعت يكي از معارفي كه قرآن در آيات فراوان به آن اشاره مي فرمايد، شفاعت است. معناي شفيع، واسطه است. خداوند، ميان خود و موجودات ديگر، شفيعان يا به اصطلاح واسطه هايي را قرار داده است.
👌علامه طباطبايي، در بيان معناي شفاعت ميفرمايد: شفاعت، دو قسم است: تكويني و تشريعي. شفاعت تكويني، از تمام اسباب وجودي سر مي زند و همه اسباب، نزد خداوند، شفيع هستند؛ چون، ميان خدا و مسبب خود واسطه اند، اما شفاعت تشريعي كه در دايره تكليف و مجازات واقع است، خود، دو نوع است: شفاعت در دنيا و شفاعت در قيامت كه باعث آمرزش گناهان و قرب به خدا مي شود. با توجه به اين مطلب، آياتي كه در آنها به شفاعت و سببيت اشاره شده است، واسطه فيض بودن را مي رساند. البته اين واسطة فيض بودن، شامل همه موجودات است که مصداق كامل آن، امامان هستند؛ زيرا آنان، از نظر قدرت وجودي و قرب به خداوند، از همه موجودات بالاتر هستند؛ خداوند مي فرمايد: «سپس بر تخت (قدرت) قرار گرفت، و به تدبير كار (جهان) پرداخت؛ هيچ شفاعت كنندهاي، جز با اذن او نيست». همچنين: «آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است، از آن اوست: كيست كه در نزد او، جز به فرمان او شفاعت كند؟ (بنابراين، شفاعتِ شفاعت كنندگان براي آنها كه شايستة شفاعتند از مالكيت او نميكاهد)». مرحوم علامه طباطبايي تصريح مي فرمايد كه منظور از اين دو آيه، شفاعت تكويني است در ذيل آيه دوم در تفسير عياشي از امام صادق(ع) نقل شده است كه منظور از اين شفيعان، ما هستيم، پس هر خير و خوبي كه به ما مي رسد، با شفاعت و وساطت و سببيّت امامان است. وقتي دعا مي-كنيم، امامان، مريض ما را شفا ميدهند؛ يعني در حقيقت، آنان در عالَمِ تكوين تصرف مي كنند و اين بهبودي را از خداوند متعال مي گيرند و اين هم نوعي وساطت در فيض است. فرشتگان که در آيات فراوني، واسطه بين خداوند و موجودات ديگر معرفي شده اند، سجده بر انسان كامل مي كنند و اين خود، نشانه مقام بلند انسان كامل است. طبيعي است هر موجود قوي تر و نزديك تر به خداوند، سبب و واسطه ميان خدا و موجودات پايين تر است؛ پس انسان كامل، واسطه ميان فرشتگان و خداوند است و اين واسطه بودن، همان واسطه بودن در وجود و فيض هستي است. نورانيت خداوند، مي فرمايد:
اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ؛ خداوند، نور آسمان ها و زمين است». در تفسير اين آيه، مرحوم علامه طباطبايي مي فرمايد: «ظهور اشيا به نور الهي، عين وجود يافتن آنها است». ادامة آيه مي فرمايد: مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَوةٍ…؛ «مثل نور خداوند همانند چراغداني است كه…». اين آيه، ثابت مي كند، نور خداوند، مَثَلي دارد و در روايت ذيل اين آيه، مَثَل به اهلبيت تطبيق داده شده است. نيز خداوند مي فرمايد: وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا ؛ زمين به نور پروردگارش روشن شد». در تفسير اين آيه، از امام صادق(ع) نقل شده است که «رب الارض»، يعني امام الارض و منظور از «ربّها» در آيه، امام هر عصر است.
در زيارت جامعه كبيره نيز چنين آمده است: «و اشرقت الارض بنوركم؛ زمين، به نور شما اهلبيت، روشن شد». با توجّه به اين موارد، مي توان نتيجه گرفت خداوند، خالق و به وجود آورنده همه موجودات است؛
✨اما اين فيضِ وجود، به اذن الله، توسط امامان، به ماسوي الله مي رسد؛ همانگونه كه ربوبيت حضرت حق نيز از طريق امامان، تحقق مييابد.
📚 آفتاب مهر
🔶🔹🔶🔹🔶
@marefatemahdavi
🌷🌷🌷 نمونه هدیه های خریداری شده از کمک های مردمی شما جهت تشویق کودکان و نوجوانان جهت حضور در فعالیت های مهدویت....و کلاسهای حلقه های معرفت امام زمان عج ...باتشکر از همه خیرین گرامی ...
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخ تکان دهنده امام زمان عج به آیت الله بهبهانی در مورد اینکه چرا ظهور رخ نمیده
https://eitaa.com/hejabmahdavy
✅✅ توجه.....توجه ....✅
🌺 کلاس مهدویت ویژه سنین ۸ الی ۱۳ سال دختران.....(مادران نسل اینده منتظران )
💫💫💫💫
موعود ...چهارشنبه ها ساعت ۱۶
میعاد...محله سه ..مسجد علی ابن ابیطالب ع ....مصلی نماز جمعه ..
💫💫 امتیازات...صدور گواهی دوره ..استفاده از جوایز.فرهنگی ..و امکانات تفریحی ..و.....
✅ جهت عضویت مشخصات خود را به همراه شماره تماس به شماره ذیل ارسال کنید .....👇👇
۰۹۳۷۰۱۵۵۶۸۰
لینک کانال ما 👇👇
@kanonemahdavi
رسانه مهدوی باش ...
✅✅ توجه.....توجه ....✅
🌺 کلاس مهدویت ویژه سنین ۸ الی ۱۳ سال دختران.....(مادران نسل اینده منتظران )
💫💫💫💫
موعود ...چهارشنبه ها ساعت ۱۶
میعاد...محله سه ..مسجد علی ابن ابیطالب ع ....مصلی نماز جمعه ..
💫💫 امتیازات...صدور گواهی دوره ..استفاده از جوایز.فرهنگی ..و امکانات تفریحی ..و.....
✅ جهت عضویت مشخصات خود را به همراه شماره تماس به شماره ذیل ارسال کنید .....👇👇
۰۹۳۷۰۱۵۵۶۸۰
لینک کانال ما 👇👇
@kanonemahdavi
👇👇👇
♨️سوال:
🔰عالم آخرت چيست و چه ويژگي هايي دارد؟
✍️پاسخ:
✅درک حقيقت زندگي عالم آخرت اعم از برزخ و قيامت براي ما انسان ها که در عالمي مادي زندگي كرده و هنوز آن عالم را تجربه نكرده ايم ، امري بسيار دشوار بلکه غير ممکن است. در نتيجه براي شناخت و اطلاع يافتن از ويژگي هاي عالم بعد از مرگ جز از طريق وحي و اخبار اهل البيت (ع) راهي نداريم .
در قرآن و اخبار نيز در اين خصوص به تفصيل سخن به ميان نيامده، بلکه به صورت اجمالي، موضوعاتي مطرح شده است، چون آگاهي از خصوصيات و جزئيات آن، تأثير زيادي بر مسايل اعتقادي و عملکرد انسان نمي گذارد.
اصولا به دليل تفاوت ماهيت اين دو عالم تبيين حقايق و امور عيني در عالم آخرت براي اهل دنيا بسيار دشوار و تا حدودي بي نتيجه است و در نتيجه رقيق کردن آن حقايق و توصيف آن ها درقالب امور محسوس و مادي دنيايي تنها چاره کار است و چه بسا توصيفات قرآن و روايات نيز بهره مند از همين اصل باشد .
به عنوان مثال وقتي قرآن کريم از ميوه هاي گوناگون بهشتي سخن مي گويد، حسب ظاهر مرادش اين است که به آدميان مي فهماند همين مواهب و نعمت هايي که در دنيا از آن ها استفاده مي کنيد ،به صورت کامل تر و لذيذتر و مطبوعتر در بهشت وجود دارد، از اين رو به همين مساله تصريح فرمود که :
«و بشر الذين امنوا و عملوا الصالحات ان لهم جنات تجري من تحتها الانهار کلما رزقوا منها من ثمره رزقا قالوا هذا الذي رزقنا من قبل و اتوا به متشابها؛ (1)
اي پيامبر! کساني را که ايمان آوردند و نيکوکاري پيشه کردند ،مژده ده، که جايگاه آن ها باغهايي است که از زير درختان آن نهرهايي جاري است، چون از ميوه هاي گوناگون آن بهرهمند شوند، گويند: اين همان ميوههايي است که پيش از اين در دنيا ما را نصيب بود، و مانند آن به آنان داده شود».
اگر مراد شما از تمثيلي بودن بيان آيات و روايات چنين حقيقتي است، بايد گفت که بله توصيف نعمت هاي بهشتي يا عذاب هاي جهنم نوعي تشابه و تنظير است يا به تعبير شما تمثيلي است يعني حقيقت نعمت هاي بهشتي و عذابهاي جهنمي فراتر از اين توصيفات مادي است.
اما اگر مرادتان ،تمثيلي در مقابل عيني و واقعي است، يعني منظور از تمثيلي بودن، واقعي نبودن باشد، بايد گفت: در قرآن کريم، نزديک به 300 آيه به توصيف بهشت اختصاص يافته، قرآن کريم به گونه اي درباره بهشت سخن گفته که هرگز شائبه تمثيلي بودن بهشت مطرح نخواهد بود، زيرا قرآن کريم نعمتهاي بهشتي را به طور کلي به دو نوع جسماني و روحاني تقسيم کرده که هر کدام ناظر به عيني بودن آن نعمتهاست و نه تمثيلي بودنش.
از توصيف نعمتهاي بهشتي به روشني معلوم مي شود که قرآن کريم بهشت و نعمتهاي آن را حقيقت عيني ميداند که دو نوع نعمت مادي و معنوي در آن وجود دارد . بهشتيان از لذت هاي مادي و معنوي آن برخوردارند .
به همين نسبت حجم بالايي از آيات قرآن نيز به کم و کيف عذاب اهل جهنم اشاره دارد و هرچند مي توان درک کرد که حقيقت خارجي اين نعمت ها و عذاب ها با آنچه به طور اجمالي در قرآن بيان مي شود فاصله دارد و حقيقت عيني به مراتب عظيم تر از آنچه در قالب الفاظ بيان شده است مي باشد، اما واقعيت امر چيزي نيست که بتوان آن را مغاير با اين توصيفات مشخص دانست.
آدمي در آخرت با وجود ،جسماني و روحاني حضور مييابد . حيات اخروي او حياتي دو بعدي است. مبناي انسان شناختي اين سخن آن است که انسان موجود دو ساحتي است که از دو بعد جسماني و روحاني فراهم آمده ،به گونهاي که هر دو در حقيقت او دخيلاند.
چنين نيست که يکي عارضي و ديگري اصيل باشد، بلکه دو ساحت وجود انسان در ذات او دخيل است. حضور حقيقت هر فرد در سراي آخرت ضروري است، چرا که در غير اين صورت حيات ابدي و پاداش و کيفر عملکرد آدمي تامين نخواهد شد. (2)
از اين بيان نيز به دست ميآيد که هرگز با تمثيلي بودن مواهب بهشتي يا عذاب هاي جهنم ، حيات ابدي انسان که يک واقعيت عيني و خارجي است تامين نميگردد، زيرا حيات عيني و واقعي نيازمند محل زندگي عيني و واقعي است .نميتوان حيات اخروي را عيني و واقعي دانست، ولي مثلا مواهب بهشتي تمثيلي تلقي کرد.
پينوشتها:
1. بقره (2) آيه 25.
2. محمد تقي مصباح يزدي. آموزش عقايد شرکت چاپ و نشر بين الملل ، ج 2، ص 256.
🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
🔹 @pasokhgoo1 👈
#اعتقادی
قتل عام....نه میلیون انسان ...در سال ۱۲۹۹ ..در قحطی بزرگ....خودشان اعتراف می کنند...فیلم یتیم خانه نیز بر اساس همین واقعیت تاریخی ساخته شد...👆👆👆👆👆👆👆👆👆