eitaa logo
🌹بنیاد مهدویت شهر بهارستان🌹
635 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.1هزار ویدیو
462 فایل
◗بــسم‌ࢪب‌اڵمھـدۍ🌿◖ کانال رسمی بنیاد مهدویت بهارستان. @kanonemahdavi 🌐 سایت: zahraiyan.ir ویراستی ( توییت https://virasty.com/Komeil31312 ◽آپارات : www.aparat.com/zahraiyan 👤 ارتباط با مدیر بنیاد : @Zabiholah
مشاهده در ایتا
دانلود
عکس از زهراییان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخ تکان دهنده امام زمان عج به آیت الله بهبهانی در مورد اینکه چرا ظهور رخ نمیده https://eitaa.com/hejabmahdavy
✅✅ توجه‌‌‌.....توجه ....✅ 🌺 کلاس مهدویت ویژه سنین ۸ الی ۱۳ سال دختران.....(مادران نسل اینده منتظران ) 💫💫💫💫 موعود ...چهارشنبه ها ساعت ۱۶ میعاد...محله سه ..مسجد علی ابن ابیطالب ع ....مصلی نماز جمعه .. 💫💫 امتیازات...صدور گواهی دوره ..استفاده از جوایز.فرهنگی ..و امکانات تفریحی ..و..... ✅ جهت عضویت مشخصات خود را به همراه شماره تماس به شماره ذیل ارسال کنید .....👇👇 ۰۹۳۷۰۱۵۵۶۸۰ لینک کانال ما 👇👇 @kanonemahdavi رسانه مهدوی باش ...
✅✅ توجه‌‌‌.....توجه ....✅ 🌺 کلاس مهدویت ویژه سنین ۸ الی ۱۳ سال دختران.....(مادران نسل اینده منتظران ) 💫💫💫💫 موعود ...چهارشنبه ها ساعت ۱۶ میعاد...محله سه ..مسجد علی ابن ابیطالب ع ....مصلی نماز جمعه .. 💫💫 امتیازات...صدور گواهی دوره ..استفاده از جوایز.فرهنگی ..و امکانات تفریحی ..و..... ✅ جهت عضویت مشخصات خود را به همراه شماره تماس به شماره ذیل ارسال کنید .....👇👇 ۰۹۳۷۰۱۵۵۶۸۰ لینک کانال ما 👇👇 @kanonemahdavi
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰عالم آخرت چيست و چه ويژگي هايي دارد؟ ✍️پاسخ: ✅درک حقيقت زندگي عالم آخرت اعم از برزخ و قيامت براي ما انسان ها که در عالمي مادي زندگي كرده و هنوز آن عالم را تجربه نكرده ايم ، امري بسيار دشوار بلکه غير ممکن است. در نتيجه براي شناخت و اطلاع يافتن از ويژگي هاي عالم بعد از مرگ جز از طريق وحي و اخبار اهل البيت (ع) راهي نداريم . در قرآن و اخبار نيز در اين خصوص به تفصيل سخن به ميان نيامده، بلکه به صورت اجمالي، موضوعاتي مطرح شده است، چون آگاهي از خصوصيات و جزئيات آن، تأثير زيادي بر مسايل اعتقادي و عملکرد انسان نمي گذارد. اصولا به دليل تفاوت ماهيت اين دو عالم تبيين حقايق و امور عيني در عالم آخرت براي اهل دنيا بسيار دشوار و تا حدودي بي نتيجه است و در نتيجه رقيق کردن آن حقايق و توصيف آن ها درقالب امور محسوس و مادي دنيايي تنها چاره کار است و چه بسا توصيفات قرآن و روايات نيز بهره مند از همين اصل باشد . به عنوان مثال وقتي قرآن کريم از ميوه هاي گوناگون بهشتي سخن مي گويد، حسب ظاهر مرادش اين است که به آدميان مي فهماند همين مواهب و نعمت هايي که در دنيا از آن ها استفاده مي کنيد ،به صورت کامل تر و لذيذتر و مطبوع‌تر در بهشت وجود دارد، از اين رو به همين مساله تصريح فرمود که : «و بشر الذين امنوا و عملوا الصالحات ان لهم جنات تجري من تحتها الانهار کلما رزقوا منها من ثمره رزقا قالوا هذا الذي رزقنا من قبل و اتوا به متشابها؛ (1) اي پيامبر! کساني را که ايمان آوردند و نيکوکاري پيشه کردند ،مژده ده، که جايگاه آن ها باغ‌هايي است که از زير درختان آن نهرهايي جاري است، چون از ميوه هاي گوناگون آن بهره‌مند شوند، گويند: اين همان ميوه‌هايي است که پيش از اين در دنيا ما را نصيب بود، و مانند آن به آنان داده شود». اگر مراد شما از تمثيلي بودن بيان آيات و روايات چنين حقيقتي است، بايد گفت که بله توصيف نعمت هاي بهشتي يا عذاب هاي جهنم نوعي تشابه و تنظير است يا به تعبير شما تمثيلي است يعني حقيقت نعمت هاي بهشتي و عذابهاي جهنمي فراتر از اين توصيفات مادي است. اما اگر مرادتان ،تمثيلي در مقابل عيني و واقعي است، يعني منظور از تمثيلي بودن، واقعي نبودن باشد، بايد گفت: در قرآن کريم، نزديک به 300 آيه به توصيف بهشت اختصاص يافته، قرآن کريم به گونه اي درباره بهشت سخن گفته که هرگز شائبه تمثيلي بودن بهشت مطرح نخواهد بود، زيرا قرآن کريم نعمت‌هاي بهشتي را به طور کلي به دو نوع جسماني و روحاني تقسيم کرده که هر کدام ناظر به عيني بودن آن نعمت‌هاست و نه تمثيلي بودنش. از توصيف نعمت‌هاي بهشتي به روشني معلوم مي شود که قرآن کريم بهشت و نعمت‌هاي آن را حقيقت عيني مي‌داند که دو نوع نعمت مادي و معنوي در آن وجود دارد . بهشتيان از لذت هاي مادي و معنوي آن برخوردارند . به همين نسبت حجم بالايي از آيات قرآن نيز به کم و کيف عذاب اهل جهنم اشاره دارد و هرچند مي توان درک کرد که حقيقت خارجي اين نعمت ها و عذاب ها با آنچه به طور اجمالي در قرآن بيان مي شود فاصله دارد و حقيقت عيني به مراتب عظيم تر از آنچه در قالب الفاظ بيان شده است مي باشد، اما واقعيت امر چيزي نيست که بتوان آن را مغاير با اين توصيفات مشخص دانست. آدمي در آخرت با وجود ،جسماني و روحاني حضور مي‌يابد . حيات اخروي او حياتي دو بعدي است. مبناي انسان شناختي اين سخن آن است که انسان موجود دو ساحتي است که از دو بعد جسماني و روحاني فراهم آمده ،به گونه‌اي که هر دو در حقيقت او دخيل‌اند. چنين نيست که يکي عارضي و ديگري اصيل باشد، بلکه دو ساحت وجود انسان در ذات او دخيل است. حضور حقيقت هر فرد در سراي آخرت ضروري است، چرا که در غير اين صورت حيات ابدي و پاداش و کيفر عملکرد آدمي تامين نخواهد شد. (2) از اين بيان نيز به دست مي‌آيد که هرگز با تمثيلي بودن مواهب بهشتي يا عذاب هاي جهنم ، حيات ابدي انسان که يک واقعيت عيني و خارجي است تامين نمي‌گردد، زيرا حيات عيني و واقعي نيازمند محل زندگي عيني و واقعي است .نمي‌توان حيات اخروي را عيني و واقعي دانست، ولي مثلا مواهب بهشتي تمثيلي تلقي کرد. پي‌نوشت‌ها: 1. بقره (2) آيه 25. 2. محمد تقي مصباح يزدي. آموزش عقايد شرکت چاپ و نشر بين الملل ، ج 2، ص 256. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
فیلم از طرف زهراییان
قتل عام....نه میلیون انسان ...در سال ۱۲۹۹ ..در قحطی بزرگ....خودشان اعتراف می کنند...فیلم یتیم خانه نیز بر اساس همین واقعیت تاریخی ساخته شد...👆👆👆👆👆👆👆👆👆
واقعا توان دهنده وقتی خودشان اعتراف می کنند....