eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
427 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
جناب استاد حجه الاسلام و المسلمین صمدی آملی در مورد کتاب نهایه الحکمه ،زیبا مطرح می کند : عزيزان؛ توجه داشته باشيد كه با اين درس و بحثها قلم انسان سنگين مى‏شود، اين درس و بحثها و گفت و شنودها است كه پله‏پله انسان را قوى مى‏كند. اين نهاية الحكمة هم خيلى سنگين پياده شده است و خدا گواه است كه خواندن آن خيلى سنگين و شيرين است. حالا نه از باب اينكه من در خدمت شما باشم، اما مطلقا اگر نهايه را خيلى با تانّى و با حساب پيش برويد خيلى از حقايق در جانتان پياده خواهد شد. حال من هم ادعا ندارم كه آن‏طور كه حق جناب علامه طباطبايى قدّس سرّه است و دست به قلم كرده‏اند و نهايه را به اين سنگينى نوشته‏اند، بتوانم اين كتاب را تدريس كنم و حق آن را ادا كنم، اين ديگر حسن ظن شما است. ما هم در خدمتتان هستيم و تا جايى كه مى‏فهميم مطالبى را به محضرتان تقديم مى‏كنيم. اما به‏هرحال نهاية الحكمة خيلى سنگين است. و جناب علامه هم به گزاف نام آن را نهاية الحكمه نگذاشته‏اند. نهاية الحكمه؛ يعنى‏ نهايت حرفى كه شما در فلسفه مى‏خواهيد بدانيد همين‏هايى است كه ما آنها را در اين كتاب آورده‏ايم. @kanoon_tafakor
احادیث صبر کتاب ایمان و کفر اصول کافی.docx
63.7K
دوستانی که صوتهای حدیث حجت الاسلام استاد مهدی منصوری را پیرامون احادیث ایمانی گوش مید هند ذیل بحث صبر به این فایل حدیثی حتما رجوع کرده و مطالعه کنند.
98.11.14(ج۵۰)ضرورت فلسفه.mp3
21.24M
نکته چهارم : ضرورت فلسفه مطلب اول بخش اول تا ششم جلسه پنجاهم
98.11.15(۵۱) ضرورت فلسفه.mp3
9.29M
نکته چهارم : ضرورت فلسفه جلسه پنجاه و یکم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🆔 @mtfalsafeh
قابل توجه خواهران گرامی بنابر توصیه استاد اصغر طاهرزاده، برای بالا رفتن کیفیت و استفاده حداثری از جلسه خواهران (روز یکشنبه۹۸/۱۱/۲۰ ساعت ۱۱_۱۲) جزوات ذیل توسط خواهران گرامی مطالعه شود. 🆔 @mtfalsafeh 👇👇👇👇👇
دوره آثار افلاطون برای کلاس نهایه الحکمه رساله سوفیست مطالعه شود جلد سوم صفحه ۱۴۶۹ 👇👇👇
#المرحله_الرابعه_فی_مواد_القضایا
98.11.17(ج۸)امکان فقری 1.mp3
19.49M
#نهایه_الحکمه #المرحله_الرابعه_فی_مواد_القضایا امکان فقری جلسه هشتم
98.11.19(ج۵۲)ضرورت فلسفه.mp3
10.91M
نکته چهارم : ضرورت فلسفه جلسه پنجاه و دوم
ضرورت فلسفه.docx
58.9K
متن نهایه الحکمه نکته چهارم ضرورت فلسفه
98.11.14(ج۴۶)لم تدرکه الابصار.mp3
11.72M
شرح و تدریس حدیث اول باب دوم و لم تدرکه الابصار فیکون بعد انتقالها حائلا... جلسه چهل و ششم
98.11.19(ج۴۷)لم ترکه الابصار.mp3
9M
شرح و تدریس حدیث اول باب دوم #توحید_صدوق و لم تدرکه الابصار فیکون بعد انتقالها حائلا... جلسه چهل و هفتم
#شرح_تفسیر_المیزان_با_رویکرد_تربیتی 👇👇👇
چکیده جلسه (۲۰) تفسیر المیزان سوره حمد ... موضوع جلسه: حمد در برابر واقعیت ،ادب در برابر واقعیت است .... • حمد در برابر واقعیات ادب در برابر آن هاست. • ادب مربوب در برابر رب این است که ربوبیت رب را ببیند ، ادب مرحوم این است که اگر مورد رحمت است رحمانیت و رحیمیت را ببیند و ادب مملوک در برابر مالک این است که مالکیت را ببیند. • عالم انسان بی ادب را پس می زند ، روح و روانش را پس می زند ،او را به هم می ریزد ،نابودش می کند ،انسان بخواهد با ادب شود باید واقعیات را ببیند و برای دیدن واقعیات باید اهل حمد شود و لازمه ی اهل حمد شدن اهل معرفت شدن و اعتماد کردن است. • اگر انسان بخواهد به حق تکیه کند ،اهل استعانت از حق بشود ،کافی است به چهار مورد در این عالم تکیه کند هر چند نتواند تفصیلا وجه زیبایی این امور را بفهمد:اعتماد به ربوبیت حق،اعتماد به رحمت رحمانی و رحیمی حق،اعتماد به مالکیت حق ،اعتماد به مالکیت یوم الدین حق. • چهار ویژگی ذکر شده می تواند انسان را به فهم صنع الهی برساند وایمان به این امور باعث می شود انسان به زیبایی ایمان پیدا کند هر چند تفصیلا نتواند آن زیبایی را بیان کند. • فهم زیبایی ها در دنیا ،برزخ و قیامت صورت می گیرد. • انسان برای حرکت عبودی به درک زیبایی صنع الهی و اسماء و صفات الهی نیاز دارد که متفرع بر ایمان به ربوبیت ،رحمت رحمانی و رحیمی،مالکیت و مالک یوم الدین بودن حضرت حق است ،هر چند انسان سر صحنه آن زیبایی را درک نکند ولی خدای متعال یک فهم زیبایی اجمالی در دل مومن رقم می زند . • انسانی که غرق نعمت و خوشی است و اهل شکر نیست ،هنگام بلا و مصیبت هم اهل صبر نیست و کسی که اهل صبر و شکر نباشد رحمت حق را نمی بیند و کسی که رحمت حق را نبیند از رحمت خداوند به دور است. • اگر انسان اهل حمد شود اهل رضایت از حق می شود به این معنا که خودش را دست حضرت حق می سپارد . • حمد انسان را به ایاک نعبد می رساند، انسان را عبد در برابر مولا می کند ، کار عبد در برابر مولا تسلیم شدن است اما ممکن است تسلیم بشود ولی راضی نباشد که علت آن نشناختن رحمن و رحیم بودن حق است ،انسان باید دست رحمت حق را در عالم ببیند تا راه برای یک حرکت عبودی رحمانی و رحیمی باز شود . • خداوند برای اینکه نظام مولویت و عبودیت تسلیمانه را به نظام مولویت و عبودیت رضایتمندانه بکشاند پس از "الحمدلله رب العالمین" بلافاصله ایاک نعبد را نیاورده و "الرحمن الرحیم" را آورده است تا با تاکید بر رحمن و رحیم بودن حق ‌، انسان را به نفس مطمئنه بکشاند ،همواره در غم و شادی راضی است. • حرکت عبودی رضایتمندانه انسان را به نفس مطمئنه می رساند . • ذائقه ی نظام هستی حمد است،ذائقه ی خداوند حمد است، بنابراین اگر انسان اهل حمد نشود هماهنگ با نظام عالم نمی شود، لذا عالم او را پس می زند پس خسته و دل زده و... است. • لازمه ی ارتقاء فهم خلوت داشتن،مطالعه،تفکر و با خود نجوا کردن است. @kanoon_tafakor