eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
424 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
عبادی، عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان: سپردن آموزش و پرورش به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بدعت بسیار خطرناکی است 🔹 آموزش و پرورش را یک نهاد ایدئولوژیک تلقی کرده‌اند/ آقایان زمینه بیزاری و انزجار از دین را میان نوجوانان و جوانان فراهم می آورند 🔹رحیم عبادی، معاون پرورشی پیشین وزارت آموزش و پرورش، در واکنش به اعلام خبر استخدام 25 هزار طلبه در وزارت آموزش و پرورش، به جماران گفت: آموزش و پرورش یک نهاد تخصصی و حرفه‌ای است. بیش از 400 رسته و گرایش شغلی در آموزش و پرورش داریم و امر تعلیم و تربیت یک امر کاملا تخصصی، پیچیده و سخت است. 🔹ما نمی‌توانیم کار تعلیم و تربیت کودکان را در اختیار افرادی بگذاریم که دانش تخصصی و تجربه کار آموزشی ندارند. این بدعت بسیار خطرناکی است که آموزش و پرورش را به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بسپاریم؛ این کار عواقب بسیار بدی خواهد داشت. 🔹آقایان چون در جامعه و در ارتباط با مردم ناموفق بوده‌اند، حالا می‌خواهند این آزمایش را به محیط مدارس بیاورند و در مدرسه تجربه کنند./ جماران 👇👇👇 ✳️نباید اجازه ورود بعضی از اشکالات را داد . شکی نیست که نه تنها ورود حوزویان به آموزش و پرورش ایراد و اشکالی ندارد بلکه مسئله ای پر احتیاج و نیاز است و سازمان آموزش و پرورش از خدایش باید باشد که چنین نیروهایی وارد این سازمان شوند . امّا 👈 حوزه علمیه همانطور که در خیلی از حوزه ها با پلشتی و بی نظمی روبروست در این حوزه هم کما فی السابق به کمیّت روی آورده و حتی می شود گفت در کمیّت هم ورودی ندارد و بیشتر نظاره گر است چه برسد به کیفیت ؛ اگر حوزه ورودی در آموزش و تربیت نیروهای خود برای ورود به آموزش و پرورش نداشته باشد ، این « اشکالات ناوارد » را به « اشکالات وارد » تبدیل می کند . و حتی حوزه دیگر نباید انتظار این را داشته باشد که نیروهایی که نظاره گر آنها برای ورود به آموزش و پرورش بوده اند ، در خدمت رسالت ذاتی خود یعنی تبلیغ دین باشند و روز به روز در نظاره گری خود باید شاهد ریزش حوزویان در ابتدای امر از رسالت صنفی یعنی تبلیغ و در میانه راه مشاهده گر در گرفتن رنگ و بوی بی تفاوتی و در نهایت همرنگ جماعت شدن و آرام آرام .... باشد . پس حوزه باید فکری کند و گرنه باید شاهد درست بودن این اشکالات در کف میدان باشد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای اکبر نژاد : "آقای خامنه‌ای رهبر ما ایرانی‌ها نیست؛ رهبر یمنی‌ها و فلسطینی‌ها است!" 👇👇👇 نکاتی باید در ذیل چنین صحبت هایی مطرح کرد: ✔️اول:ایشان موسسه فقاهت و تمدن دارد ، خوب است که معنای تمدن را ایشان دقت کند و تأملی بکند ، همانطور که در کلیپی دیگر خود ایشان می گوید : من نظرم در مورد تحقق تمدن برگشته است و اول کار جوّ زده بودم و این حرف ها را مطرح کردم ولی نظرم برگشت و حالا می گویم امکان تحقق اش نیست ( نقل به مضمون ) اینها خبر از این می دهد که همانطور که قبلاً نمی دانست و اقدام به تأسیس موسسه‌ای کرد ، هنوز معنای تمدن را ایشان نمی‌داند و در سطح لفظ گیر کرده است چرا که ایرانی که تاثیر گذار بر روند یمن و فلسطین و ... است معلوم است در مسیر است و روبه رشد حرکت می کند . خوب است ایشان کمی مطالعه در مورد معنای تمدن داشته باشد ؛ تأثیرگذاری بر کشورهای دیگر نشان از سمت و سوی های تمدنی است و ایشان فقط اسمی می گوید و در ذیل آن اسم هیچ معنایی متناسب درک نمی کند ✔️دوم: مگر می شود بدون قدرت داخلی تاثیر گذار بر خارج بود ؛ اگر کشوری در داخل ضعیف باشد نمی تواند تاثیر گذار بر خارج باشد و دشمنان او با توجه به ضعف داخلی او را ضربه فنّی می کنند پس نمی شود کشور در داخل به قدرتی نرسیده باشد و در عین حال تاثیرگذار برخارج باشد پس رهبری معظم بی توجه به داخل نبوده اند که این امری بدیهی است که نیازی به حتی ذکر هم نیست ✔️سوم:ملاک حق و باطل ؛ و درست و نادرست مگر احساس و برداشت یک شخص است که اگر گفت من او را مستمسک قرار دهم ؟؟ بهتر بگویم این تمسک ، بهترین نشان عوام زدگی فکری و اندیشه ای است ادامه دارد
✔️چهارم : ایشان از رهبری معلوم نیست چه انتظاری دارد ؟؟ انگار ایشان انتظار دارد رهبری هر روز برای هر مسئله ای کفن بپوشد بیاید بیرون تا به فکر مردم باشد آقای اکبر نژاد باید بداند به فکر مردم بودن ملازم با هوچی بازی نیست ✔️پنجم : توجیه موقعی ایراد دارد که نتوانیم شواهدی از واقعیت برای او پیدا کنیم ؛ وقتی ده ها و صدها شاهد می توانیم پیدا کنیم چرا توجیه بد باشد و بلکه باید باشد ✔️ششم : احساس می کنم ایشان یک دفعه وارد این مملکت شده است و با حرف های عامیانه و در ذیل آن با فکری عوام زده حرف ها را میشنود و در پی آن تحلیل می کند ؛ خوب است کمی به پیگیری های رهبری در این چند دهه و بیانیه ها و ده ها و صدها تاکید آنهم فقط در سخنرانی ها نه در جلسات با مسئولین که ما خبری نداریم ، مراجعه ای کند تا ببیند دیگر چگونه ایشان باید به فکر مردم باشد ؟؟ ✔️هفتم : رشد اقتصادی و علمی ایران که پشتوانه اصلی ایشان رهبر معظم است ، مسئله ای نیست که ولایت مداران تحت ولایت ایشان بگویند بلکه آماری است که سازمان های جهانی در مورد ایران مطرح کرده اند ؛ آقای اکبر نژاد به فکر ایران بودن به چه معناست ؟؟ ✔️هشتم : به فکر ایران بردن گاهی به نفسِ به فکر یمن و فلسطین بودن است ؟ عوام زدگی اجازه نمی دهد فکر کند که این از مواردی است که تقیید داخل است و قید خارج است ✔️نهم : کشور و ملیّت اگر اسلامی است یعنی در حاکمیت مظهری برای ظهور اسلام باشد چرا نباید یک کشور با حاکمیت اسلامی دغدغه سایر مسلمین را داشته باشد ؛ آیا باید مثل دختر و پسر نوجوان باشیم که به محض توجه پدر و مادر مهربان به بچه ای دیگر ، بی حساب و کتاب بگوید پس من چی ؟ احساس می کنم اینها من را دوست ندارند ؟؟ باید گفت : خوب احساس کن !!! من نمی توانم چون تو چنین احساسی داری از مسلّماتم دست بردارم ✔️دهم : بر اساس اندیشه های اسلامی چه ایرادی دارد گاهی یک کشور اسلامی هزینه هایی هم برای کشور اسلامی دیگر پرداخت کند و خود را دچار آسیب هم بکند ؟؟ در حالی که کشور ما بیش از پرداخت هزینه ، به قدرت خود افزوده است. خوب است آمار هزینه های ایران در جنگ با داعش مقایسه شود با هزینه های آمریکا و نتیجه های آن را در مقایسه با هزینه ها بسنجد . ادامه دارد ......
✔️یازدهم : ایشان گمان کرده است تغییر با اَجی مجی کردن است ؟ مگر می شود یک دفعه همه چیز را کن فیکون کرد ؟ سال ها زمان می برد رسوبات غلط و اشتباه اداری و علمی و. ... در صورت تلاش برای تغییر از بین برده شود خوب است ایشان که تصمیم گرفته است دیگر به سیره معصومین مراجعه کند ، در مورد تحول هم کمی به سیره معصومین و آیات مبارکات مراجعه کند تا ببنید تحول اجتماعی به چه معناست ؟؟ و چگونه محقق می شود و نمی شود در سال هایی کم که چهل سال عمر زیادی نیست ، انواع و اقسام تغییرها را صورت داد و نتیجه تغییرها را مشاهده نمود . تا سطحی نگری هست و تا نصیری ها و اکبرنژادها هستند ( هر چند تهدیدهایی فراهم می آورند که بسیار پر از فرصت می باشد در صورت آزاد سازی) چرخ ها دیرتر به جریان می افتد ؟؟ هر چند قوه هاضمه ولایت مداری باید این اندیشه ها را در عین شنیدن هضم کند و تدبیری برای ظهور بخشی به استحکام داشته باشد تا کسی جرأت نکند حرف های سطحی گرایانه بزند و اگر خواست حرف بزند ، حرفی بزند در قد و قامت درخت بالنده و ستبر انقلاب اسلامی باشد و نه حرف های عامیانه !!! هر چند آنها را هم باید جواب داد و حرف عامیانه از عوام شنیدن ایرادی ندارد و حتما باید پاسخ گفت ولی حرف عامیانه از کسی که ادعا می کند کمی سخت است ولی آنها را هم باید جواب داد و نباید بی جواب گذاشت و توهین کرد . ✔️دوازدهم : به نظر می رسد ایشان چشم اش را بر همه چیز بسته است ایشان نه متوجه به قانون مملکت است !! نه متوجه به روند مدیریت کشور !! و نه متوجه به رأی مردم و تاثیر رأی مردم بر نوع مدیریت کشور !! آقاجان کشورداری به این نیست که یک دفعه همه کشور را به هم بزند مقام معظم رهبری باید در مدیریت قیمت دلار چه کار بکنند که نکردند ؟؟ هشدار ندادند ؛ تذکر ندادند و .... رهبری وظیفه اش کار اجرایی نیست اگر به فکر مردم بودن به این است که همه چیز را رهبری به هم بزنند و رهبر بیاید جای رئیس جمهور و رای مردم بنشیند ؛ بله رهبری اینگونه به فکر مردم نیستند . این است که می گویم ایشان با اندیشه عوام زده به میدان آمده است ✔️سیزدهم : می گوید متدینی که آمده است چنین حرفی به من زده است بی شیله و پیله است و غرضی هم نداشت ، یادمان باشد جامعه ایمانی اگر با ولایت مداری نخواهد به پیش رود آن موقع همین بی شیله و پیله ها به جای اکتفا به نقد کردن به تقابل بر می خیزند و در مقابل ولیّ جامعه هم می ایستند ؛ خیلی از کسانی که با سید الشهداء مقابله کردند همین بی شیله و پیله ها و سطحی نگرها بوده اند ؛ همه اینها نشان از عوام زدگی دارد و ترس از اکبرنژاد ها نیست و بلکه ترس ازسطحی نگری است ادامه دارد ....
✔️چهاردهم : ما قرار نیست بگوییم هر کاری که نظام اسلامی می کند ، درست است و در این میان اگر رهبری اشتباهی هم کرده است ، امکانش را بحثی نداریم ، ولی بحث سر وقوع آن است و این مطالبی که گفته شود هیچ کدام شاهد بر خطای رهبری نیست . طوری نیست اصرار دارید رهبری خطا کرده است ، شواهدی بیاورید تا بتوانیم قانع شویم ✔️پانزدهم : ما را نمی توانید متهم کنید چون که دفاع از رهبر معظم می کنیم چشمان را بسته ایم بلکه چون چشممان را باز کرده ایم دفاع می کنیم چون منتظر شاهدی هستیم که بتوانیم بپذیریم ولی به جای مشاهده شاهد بیشتر مشاهده می کنیم که به در و دیوار می زنید به جای اینکه اصل مطلب را بگویید می گویید فلانی این را گفت ؛ بله راست گفت چون بی شیله و پیله است ؛ خوب چرا این همه شاهد را رها می کنید و تمسک تان یک احساس است ؟؟ ✔️شانزدهم : به طور خاص و جزئی راهکار بدهید تا عیار دکتری مدیریت شما سنجیده شود ؟؟ به شرطی که سلبی فقط داد نزنید ؛ بله پاک کردن صورت مسئله مثل آب خوردن است ؛ می گویید فلان جا را تعطیل کنید و فلان جا را تعطیل کنید ؛ این نوع مدیریت اولین راه حل هر کودکی است که پا به عرصه دنیا گذاشته است بلکه پیشنهاد مدیریتی بالغانه باید داد نه کودکانه . ✔️هفدهم : خوب است یک بار وظایف رهبری را ایشان مطالعه کنند و یا اگر مطالعه کرده اند متذکر شوند تا نقدها بر اساس آن واقعیت های مورد قرار داد باشد !!!! ✔️هجدهم : خوب است ایشان متوجه این باشند که رأی مردم چه تاثیری بر مدیریت کشور دارد ؟؟ آیا مردم می توانند هر انتخابی داشته باشند و در عین حال رهبری پاسخگوی اشتباه مردم در انتخاب باشد ؟؟ رهبر معظم مکرر هشدار به مردم داده اند که رأی تان اثرگذار است و اثر رأی تان را در زندگی تان خواهید دید ؛ حال اگر مردم به کسی رأی دادند که مسیر رشد و تحول را با کندی مواجه کردند آیا رهبری باید پاسخگوی غلط و اشتباه مردم باشد ؟؟ ✔️نوزدهم : آیا تغییر بدون روندی که باید طی کند ، امکان دارد ؟؟؟ روند تغییر گاهی با تغییر روند دانشگاه است ، آیا می شود با دستور العمل رهبری همه چیز را درست کنند ؟؟ اگر دستور العمل می خواهید ایشان مکرر در حوزه های علمی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و ... این کار را کرده اند ولی مشکل با دستور العمل حل نمی شود ؛ تغییر فکر و اندیشه و از طرفی نیرو می خواهد که این به مرور زمان قابل حلّ است و ماها باید تلاش کنیم که فراهم شود و ما هم که به جای کمک کردن دنبال سوراخ کردن طایرها هستیم و بعد می آییم ایراد می گیریم چرا مشکلات حل نمی شود ؟؟ چون نقش خودمان را ندیدیم و فقط قائل هستیم از جای دیگر مشکلات باید حل شود که یقین کنید تا اینطور هستیم و این‌طور نگاه می کنیم مشکلات حل نمی شود ولی بحمدالله همه مثل نصیری ها و اکبرنژادها سطحی نگر نیستند و کنار این ریزش ها ، رویش هایی هست که آنها برای نیرو و اندیشه تلاش فوق العاده دارند و با آنها کار جلو می رود ✔️بیستم : سرعت پیشرفت مملکت در چرخه امام و امّت قابل حلّ است ؛ اگر ملّت در جایگاه امت خودش را تعریف نکرد ، مسیر کُند می شود و همین باعث بروز مشکلات می شود ؛ آیا این چرخه بدون عیب در حال حاضر وجود دارد ؟؟ شما به سخنرانی های چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از رهبری را ملاحظه کنید تا فرمایشات ایشان هنگام به صندوق انداختن رأی می‌بینید که حضرت آقا به فکر مردم است ولی گاهی مردم غافل می شوند و حواسشان نیست این است که یک دفعه دلار ازسه هزار تومان سر می کشد تا .... آقاجان جناب اکبر نژاد تحلیل دقیق نیازاست !!! مجبور نیست حرف های عامیانه را تکرار کنید !!! چون این حرف ها دائماتکرار می شود ولی اگر اینجا پاسخی داده میشود به جهت ترس از رواج سطحی نگری در میان طلاب می‌باشیم . ادامه دارد .....
امام صادق (علیه السلام): الشِّتَاءُ رَبِیعُ الْمُؤْمِنِ یَطُولُ فِیهِ لَیْلُهُ فَیَسْتَعِینُ بِهِ عَلَی قِیَامِهِ وَ یَقْصُرُ فِیهِ نَهَارُهُ فَیَسْتَعِینُ بِهِ عَلَی صِیَامِهِ. زمستان، بهار مومن است،از شب های طولانی اش برای شب زنده داری،و از روزهای کوتاهش برای روزه داری بهره می گیرد.  وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۴۱۴ @kanoon_tafakor
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبَوَيْهِ أَوْ أَحَدِهِمَا فِي كُلِّ جُمُعَةٍ غُفِرَ لَهُ وَ كُتِبَ بَرّاً. هر کس قبر پدر و مادرش را در هر جمعه زیارت کند، بخشوده می‌شود و از نیکوکاران به شمار می آید. 🔹بحار الانوار ج٨۶ ص٣۵٩ 🔹مفاتیح الحیاة ص ۲۲۱ @kanoon_tafakor
007_02.10.2 حرکت،قاعده کل حادث زمانی.mp3
11.43M
🔹قاعده کل حادث زمانی مسبوق بقوه و ماده تحمل تلک القوه استدلال اول جلسه هفتم
137_02.10.2 توحید،مقدمات،توحید از دیدگاه علامه.mp3
11.54M
🔹توحید مقدمات توحید جایگاه توحید در نگاه علامه طباطبایی ره جلسه یکصد و سی و هفتم
035_02.10.2 شرح منازل السائرین.mp3
9.89M
مقدمات منازل السائرین ( فلسفه عرفان عملی ) جلسه سی و پنجم
049_02.10.2.اصول کافی،زهد.mp3
4.88M
حدیث خوانی اصول کافی ؛ کتاب الایمان و الکفر ؛ باب ذم الدنیا و الزهد فیها جلسه چهل ونهم
آیت الله العظمی جوادی آملی: می‌بینید شما در اين مهدكودک اين بچه‌ها مشغول بازی اند، سروصدا در مهدكودک زياد است، هر كس يكی از اين بچه‌ ها را صدا بزند، اين مشغول بازی است گوش نمی‌دهد؛ اما وقتی مادر يكی از اين كودكان آمد، اين كودک را به اسم صدا زد، اين كودک می‌بیند اين صدا آشناست، اين غريبه نيست فوراً برمی‌گردد نگاه می‌کند. صدای قرآن برای فطرت ما، گوش جان ما آشناست، حرف بيگانه نيست، حرفی می‌زند كه دل آن حرف را می‌پذیرد. درس اخلاق ٩۵/١/۲۶
008_02.10.3 حرکت،قاعده کل حادث زمانی.mp3
6.52M
🔹قاعده کل حادث زمانی مسبوق بقوه و ماده تحمل تلک القوه استدلال اول جلسه هشتم
138_02.10.3 توحید،معنای احدیت و واحدیت.mp3
11.55M
🔹توحید توحید معنای احدیت و واحدیت جلسه یکصد و سی و هشتم
036_02.10.3 شرح منازل السائرین.mp3
8.96M
مقدمات منازل السائرین ( فلسفه عرفان عملی ) جلسه سی و ششم
050_02.10.3 اصول کافی،زهد.mp3
6.8M
حدیث خوانی اصول کافی ؛ کتاب الایمان و الکفر ؛ باب ذم الدنیا و الزهد فیها جلسه پنجاهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیه الله العظمی خامنه ای حفظه الله: 🔹رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود. @kanoon_tafakor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آيت الله العظمی جوادی آملی: ◾️به مناسبت وفات حضرت ام البنین علیها السلام ۱۴۰۲/۵/۴ @kanoon_tafakor
516_28644646432545.m4a
21.77M
💠 مواجه با واقعیت 🔰 وقتی می‌خواهیم با روبرو بشویم، از سکوی واقعیت ورود پیدا کنیم و دسترسی به واقعیت پیدا کنیم یا بنشینیم به روی سکوی ذهن و جان و از این منظر با واقعیت روبرو شویم. 🔹 مسئله‌ای که کانت مطرح کرد، یک فضای معرفت‌شناسانه‌ای بود که نتایج معرفت‌شناسانه‌ای را بالا آورد. 🔺 ما در مواجه با واقعیت، ادبیاتی به نام ادبیات و نیاز داریم، ولی برخی مواقع است که نمی‌توانیم با واقعیت مواجه شویم تا برسیم به مقوله‌هایی همچون وظیفه یا تکلیف... 🔺 لذا برای ما سخت می‌شود که وظیفه یا تکلیف چیست؟ ❇️ یکی از معضلات و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم این است که دچار هستیم؛ یعنی سریع تشخیص می‌دهم که باید این کار را انجام دهیم و این کار را انجام می‌دهیم و زمانی که می‌کنیم، متوجه می‌شویم کاری که انجام داده‌ایم براساس تمایلاتمان بوده است. ✅ محوری‌ترین بحثی که بایستی به آن توجه کرد، مسئله کنترل و مدیریت حب و بغض است. 🔻 طی‌کردن راه و مسیر در کنترل تمایلات. 🔻 تجزیه و تحلیل واقعیت از نگاه شهداء. 🏷 استاد منصوری 📍 هیئت اباصالح عج قم @heyatabasalehqom
بسم الله الرحمن الرحیم 🏷سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین منصوری 📍هیئت اباصالح(عج) قم 🗓تاریخ: 1402/10/01 💠 چگونگی مواجهه با واقعیت و تشخیص وظیفه 🔰مواجهه با واقعیت: در مواجهه با باید از دریچه حقیقت با آن برخورد شود، نه از دریچه ذهن و جان و طبق حب و بغض های اولیه، در غیر این صورت دچار خود خوری و پشیمانی می‌شود. 🔻برای مواجه با واقعیت به یک ادبیاتی نیاز است که آن ادبیات، ادبیات ، ادبیات است ولی وقتی کلا نمی‌شود با واقعیت مواجه شد، دیگر چیزی نیست تا برسد به مقوله وظیفه و تکلیف. 🔸جهاد میلی: یکی از معضلاتی که با آن دست و پنجه نرم می شود این است که دچار شده‌ایم. جهاد میلی یعنی خیلی سریع تشخیص داده می‌شود، این کار انجام شود، آن کار را انجام شود و وقتی ریشه یابی می‌شود می بینیم [این تشخیص وظیفه] بر اساس تمایلات است نه بر اساس یک واقعیت، واقعیت چیز دیگری را می گوید.‌‌‌‌ 🔹مانع رسیدن به واقعیت: نفسانیت و انانیت انسان، حجاب بین او و واقعیت و حقیقت است؛ این خیلی مهم است که آیا وظیفه و تکلیفی که معین شده است است یا خیر؟ آیا از سکوی حقیقت، یا از سکوی جان، وظیفه و تکلیف تشخیص داده شده است. خیلی اوقات تشخیص وظیفه‌ی از دریچه ذهن است، و با حب و بغض های اولیه‌‌ی واقعیت تحلیل میشود. تشخیص وظیفه بوسیله جان واقعیت نیست صرفا در این مواجهه با واقعیت یک عینکی به چشم زده‌ شده است و واقعیت تحلیل میشود. 🛑 یکی از چیزهایی که باید به آن توجه شود، تا وقتی واقعیت از سکوی حب و بغض‌ها تحلیل بشود این فاصله‌ی بین شخص و حقیقت را وجود دارد و اجازه نمی‌دهد شخص از واقعیت به حب و بغض برسد ، از حب و بغض به واقعیت میرسد و تا شخص یکبار دیگر متولد نشود و حب و بغض‌های خود را بر اساس واقعیت تنظیم نکند، شخص متوجه نمیشود در واقعیت چیست. ❇️باید بجایی رسید که به حب و بغض‌های متأخر از واقعیت دست پیدا کرد نه حب و بغض‌های متقدم بر واقعیت. حب و بغض‌های متقدم اجازه نمی‌دهد شخص متوجه واقعیت شود! لذا فرعون از جانش حرف می‌زد و از وجودش به واقعیت می‌رسید. انسان دوست دارد آنطور که میخواهد به واقعیت برسد، اینجاست که می‌گویند، هوا و هوس مانع دستیابی به واقعیت است. و اگر بر سر سفره هوا و هوس بنیشند از واقعیت فاصله می‌گیرد، دچار می‌شود و دچار جهاد میلی می‌شود؛ لذاست که انسان نیازمند تعادل و کنترل حب و بغض است. 1⃣ @heyatabasalehqom