🔶 امن و رفاه
اگر ديدمان بالاتر آمد، میفهمیم
تمام كارهايى كه همه دانشمندان كردهاند
و تمام كارهايى كه همه روانشناسان كردهاند،
به اين دو حوزه؛
يعنی رفاه و امن برمیگردد،
در حالى كه اين دو، با واقعيتِ زندگىِ انسانى تطابق ندارد.
انسانى كه تحوّل نعمتها را میبيند،
انسانى كه به تحول امكانات و نعمتها وقوف دارد،
نه رفاه و نه امن، به هيچ كدام دستيابى نخواهد داشت.
حتى اگر زندگى كامپيوترى پيدا كند،
امن را نخواهد چشيد؛
چون میداند كه از آنها جدا مىشود.
اينها فقط حرف نيست،
بلكه با واقعيت زندگى همراه است.
خودتان آن را با زندگى خود منطبق كنيد.
با گذر از اين مراحل،
اسلام مطرح مىشود.
اسلام آمده
تا فوق اين مراحل را به انسان بدهد.
اسلام آمده تا امنى را بدهد
كه با تحول نعمتها و با وقوف ما به زمان و تاريخ،
شكسته نمیشود.
«أُدْخُلُوا فِى السِّلْمِ كافَّةً».
آن سلامت و امنى كه از اسلام شكل میگيرد،
حتى در تحول زمان، در حركت تاريخ و در تحول نعمتها،
شكسته نخواهد شد.
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس|
|آپارات|
🛒 برای تهیه کتابهای استاد کلیک کنید.
@EiNSAD
@KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎥گزیده ای از؛
⬅️دوره جریان شناسی فکری ایران معاصر
⬅️استاد عبدالحسین خسروپناه
◀️عنوان :ضرورت جریان شناسی
⭕️ موسسه حکمت نوین اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/366411859C42a7f10096
📌 سلسله نشست های حرکت قرن
نشست دوم:
♦️مبنای فقهی اندازه حقوق کارکنان دولت♦️
ارائه دهنده:
✅ حجت الاسلام و المسلمین محسن خاکی
زمان:
🗓 پنجشنبه 14 اسفندماه 1399
⏰ ساعت 14 الی 16
لینک جلسه:
👉 http://Vc.isu.ac.ir/ch/latifi
🆔 @harekate_qarn
🆔 @Qasdway
🔸 برشی از آسیبشناسی صنعت نفت؛ «توهم» ضرورت وابستگی!
✍️ امین شاهبابای آشتیانی
🔹 دیدگاههای لیبرالیستی در سیاستهای اقتصادی به بهانه ایجاد نشاط و رفاه بعد از جنگ تحمیلی، منابع نفتی را به دستاویزی برای توسعه صنایع مونتاژ و واردات کالاهای مصرفی مبدل گردانید و فرصتهای خوبی را که برای پیریزی اقتصادی مستقل و خوداتکا وجود داشت، از بین برد.
🔹برداشت از صندوق توسعه ملی در این وضعیت نیز سبب میشود دولتها آثار سوء ناشی از وابستگی اقتصاد به نفت را فراموش کرده و آن را بهعنوان ارمغانی برای دولت یا دولتهای بعد برجای گذارند.
🔹 متأسفانه هنوز تعریف دقیقی از «اطلاعات محرمانه» در حوزه نفت که به تأیید نهادهای رسمی خارج از نفت، همچون شورای عالی انرژی و یا شورای عالی امنیت ملی رسیده باشد، در دست نیست و لذا محرمانه بودن اطلاعات بستگی کامل به طرز تلقی و نگرش برخی مدیریان و یا کارشناسان صنعت نفت دارد که آن هم تابعی از فرهنگ حاکم بر فضای مدیریتی شرکت ملی نفت و وزارت نفت در مقاطع زمانی مختلف است.
🔹 تحمیل نظام سنتی مدیریت اداری بر سازمانها و نهادهایی که موضوعاً تخصصیاند، مانند شرکت ملی نفت و نهادهای آموزشی-پژوهشی و شرکتهای تابعه آن، همواره فاجعهآمیز بوده و هست که نتیجه آن چیزی جز منزوی شدن کارشناسان آگاه و خبرگان نفتی نیست.
🔹 نفت خریداری شده میتواند در یک چرخه تهاتری با کالاها و داروهای مورد نیاز کشور (بدون حضور دلار) مبادله گردد و نیاز کشور را تأمین نماید.
🆔 @Qasdway
برای مشاهده کامل مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
📌http://public.qasd.ir/articles/558#start
🛑 #کرونا و چالش در نظم نوین لیبرال دمکراسی در افق پایان تاریخ و طلیعه مجدد موعودگرایی
https://eitaa.com/drmousanajafi
@KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس صهیونیست:
📍کشتی ما رو ایران زد و پیام ایران این بود: زمانه عوض شده...!
#عبری
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شعلهور شدن دوباره اعتراضات در پورتلند آمریکا...!
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رعب و وحشت سربازان آمریکایی از حمله موشکی ایران به عین الاسد:
🔸 صادقانه بگویم؛ هرگز فکر نمیکردیم که از این حمله جان سالم به در ببریم.
🔹 هر موشکی که منفجر میشد گویی خورشید طلوع میکرد.
🔸 توان دفاع را نداشتیم و همه چیز در اطراف ما در حال نابود شدن بود.
🔹 باید اعتراف کنم هنوز اختلالات روانی دارم و شب ها کابوس می بینم!
#افول_آمریکا
#روایت_آمریکا
اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽
🆔: @America_in_decline
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 مأیوس نشو! بهاری خواهد آمد
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
♦️ چند دیدگاه درباره مرحوم علامه سيد منيرالدين حسينی الهاشمی
📜 مرحوم آيتالله حسين راستی کاشانی:
«...عالم عامل، مجاهد فی سبيلالله، متفکر عالیقدر، #نوانديش_اصيل اسلامی، #علامه، از خدمتگذاران اسلام و مسلمين و از مروجين مذهب حقه جعفری و از مدافعين ولايت اهل بيت عصمت و طهارت...
متفکری دائم در انديشه و تأمل و پرهيزکاری باتقوا و خالص و سرداری رشيد برای اسلام. تيری در قلب بدانديشان و منحرفين و خاری در چشم روشنفکرنمايان و معاندين و منافقين.
پاسداری شايسته و سربازی لايق در رزم عقيدتی و فکری در برابر تهاجم فرهنگی.
حقا که ايشان #يکی_از_نوابغ حوزه های علميه و انديشه اسلامی بودند.
شناخت او از خطوط انحرافی دقيق و عميق بود و از همين جهت مورد بغض دشمنان مذهب حقه و اسلام بود».
(در پیام تسلیت رحلت؛ منبع: کتاب یادی از استاد، انشارات فجر ولایت، ۱۳۸۰)
📜 مرحوم آیتالله محمدتقي مصباح یزدی:
«...قبل از هر چیز فرصت را غنیمت میشمرم و ارادت خودم را به مرحوم سید منیرالدین حسینی(ره) که شاید از چهل سال تجاوز کند اظهار کنم و برای روح پرفتوح ایشان عاجزانه و متضرعانه درخواست تعالی و تقرب بیشتر کنم. #از_افراد_بسیار_ممتاز در جهات متعددی بودند که نظیرشان کم پیدا میشود. ما سالها افتخار همسایگی ایشان و رفت و آمد خانوادگی را در قم و در کوچه نوربخش داشتیم. درگذشت ایشان و محرومیت حوزه از آن اخلاق، صفا، معرفت و سایر ویژگیهایشان ضایعهای بود. خدا انشاءالله درجات ایشان را عالی کند و به شما عزیزان هم توفیق بدهد که بتوانید اهداف ایشان را که اهداف انبیاء و اولیاء خداست بهنحو احسن دنبال کنید...».
(در دیدار با عدهای از اعضای فرهنگستان علوم اسلامی در سال ۱۳۹۰؛ منبع: کتاب مجموعه مصاحبههای همایش تحول در علوم انسانی، انتشارات کتاب فردا)
📜 مرحوم آيتالله محيیالدين حائری شيرازی:
«مرحوم سید منیرالدین حسینی #مرعوب حرفهای ديگران #نمیشد. اين از خصوصيات او بود. او يک متفکر بود و کسی که انسان را گاهی آتش میزد.
اگر جاهلها کسی را نشناسند مسئلهای نيست؛ وقتی دلها آتش میگيرد که علما شاگرد خودشان را نشناسند، بزرگان، تربيتشدهٔ خودشان را نشناسند».
(منبع: کتاب یادی از استاد، انشارات فجر ولایت، ۱۳۸۰)
📜 آیتالله سید محمدمهدی ميرباقری:
«علامه سید منیرالدّین حسینیِ هاشمی، #فیلسوفِ_انقلابِ اسلامی است.
بنده معتقدم تفکر ایشان در آینده، محور و محلِ مراجعهٔ جریانِ روشنفکریِ اصیل دینی خواهد شد؛ یعنی اگر حرکت #روشنفکریِ_دینی، مسیر صحیح خود را طی کند، به همین نقطه خواهد رسید.»
(منبع: کتاب اندیشه تمدن نوین اسلامی، انتشارات تمدن نوین)
📜 دکتر رضا داوری اردکانی (استاد فلسفه):
«سی سال قبل در جلسهای که برای آقای علامه طباطبایی در فیضیه برگزار شده بود، در جلسۀ قبل از انعقاد مجلس بزرگداشت، آقا سید منیرالدین حرفهای خیلی خوبی زدند، آنقدر که به دل من نشست. آن زمان نه من ایشان را میشناختم و نه ایشان من را میشناختند، ولی نوعی ارتباط قلبی و یک همفکری و همدلی بین من و ایشان ایجاد شده بود. آن روز ایشان با شور و اعتقاد صحبت کردند، ولی حرفهایشان مورد توجه قرار نگرفت. من از دیدن اینکه این سید بزرگوار در مجلسی که برای آقای طباطبایی(ره) برگزار شده است، دارد راجعبه #علم و #عالَم_اسلامی حرفهای جدی میزند که موردتوجه قرار نمیگیرد، تعجب کردم.» (در گفتوگو با اعضای فرهنگستان علوم اسلامی، ۱۳۹۱)
📜 دکتر سعید زاهد زاهدانی (استاد جامعهشناسی):
«فعالیتها در دو رشته ارتباطات و جامعهشناسی را رو به پیشرفت میبینم. ما برای تولید علوم انسانی اسلامی باید متکی به فلسفه اسلامی باشیم و در بین فلاسفه، #ملاصدرا و #سید_منیرالدین_حسینی تأثیر بیشتری بر جامعهشناسان امروزی داشتند و بر مبنای این دو نوع فلسفه، تولیدات علوم انسانی اسلامی [میتواند انجام بگیرد].» hvasl.ir/content/32337
📜 دکتر مسعود درخشان (استاد اقتصاد):
سید منیرالدین حسینی، به معنی واقعی کلمه، یک #متفکر_اقتصاد بود. رویکرد ایشان در اقتصاد با رویکردهای دیگران کاملاً متفاوت بود. ایشان استقلال فکری داشت و نظاممند فکر میکرد. وزارت علوم باید همان سالها به منیرالدین حسینی یک #کرسی_تدریس_فلسفه در بهترین دانشگاههای ایران میداد تا محققان را به پژوهش و تفکر بکشاند؛ همچنانکه در دنیا به نوابغ و فیلسوفان کرسی تدریس میدهند و به آنها بسیار احترام میگذارند. امروز باید بر روی اندیشههای منیرالدین حسینی کاوشهای فکری صورت گیرد. (در برنامۀ مصیر، شبکه چهار سیما، ۹۹/۳/۱۸)
☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 تطوّرِ فکریِ استاد سید منیرالدین حسینی از زبان خودشان
(بیوگرافیِ کوتاه بهمناسبت بیستمین سالگرد رحلت مرحوم علامه سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی)
۱. بستر تربیت
➖ در خانوادۀ یک روحانیِ مقتدر (آیتالله العظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی) متولد شدم.
➖ پدرم دارای حزب بود به نام حزب برادران.
➖ پدرم نفوذ زیادی در حزب داشت و فرضاً در عرض دو ساعت میتوانست شهر را به تعطیلی بکشاند.
➖ مرامنامه و اساسنامۀ حزب برادران موجود است که اساس را حاکمیت مذهب بر حکومت میدانست.
➖ پدرم میگفت چگونه میتوان دستگاهی در برابرِ دستگاه پهلوی درست کرد تا بتوان دین را یاری کرد؟
➖ پدرم وکیل به مجلسِ وقت میفرستاد و قدرت تغییر استاندار را داشت.
➖ رسم پدرم تحقیر اُمرا و خوانین و استاندار و فرماندار شاه بود.
➖ ناصرخان، خسروخان، قوامیها و حکمتیها با ذلت خدمت پدرم میرسیدند، نه با عزت.
➖ خود شاه در زمان مصدق به شیراز آمد و سوگندِ قرآن خورد که اگر مرا کمک کنید من وفادار به قانون اساسی خواهم بود. پدرم با او بهمانند یک کودک رفتار میکرد.
➖ اینها زمینههای پرورشیام بود که در آن زمان ایجاد شده بود.
➖ حالات روحیِ پدرم در ما اعتقاد راسخ به وجود آورده بود.
➖ مرجع تقلیدِ مقتدرِ حزب، در روز عاشورا با احدی حرف نمیزد.
➖ پدرم لعن و صلوات را در روز عاشورا با تأنّی میخواند و تا ظهر طول میداد.
➖ پدرم دائماً و لاینقطع، همراهِ هر لعن و صلواتی، قطرات اشکش جاری بود.
➖ پدرم گِل به عمامه میزد و روی منبر میرفت و به حضرت رسولالله (صلی الله علیه و آله و سلم) سلام میداد، مثل کسی که بهصورتِ حضوری تسلیتِ شهادت فرزندش را به صاحبش میگوید. و مانند مادرِ بچهمُرده شیون میکرد.
➖ من حالت پدرم را از هیچ مرجع دیگری ندیدم.
۲. دغدغۀ صنعت
➖ اولین جرقهای که در سن ده_یازده سالگی به ذهنم زد این بود که گفتم مخترع شوم تا کمک کنم که مسلمانان، محتاج نباشند.
➖ بعد از فوت پدرم، مشغول دبیرستان و طلبگی بودم و با وسایل الکترونیک و برقی، بازی میکردم و در باطن بهدنبال اختراع و اکتشاف بودم.
➖ در تجارب شخصیام هشت اختراع داشتم، بدون اینکه به ثبت برسانم.
➖ در سال ۱۳۴۶ به نجف رفتم.
۳. مسئلۀ حکومت
➖ در سال ۱۳۴۹، امامخمینی(قدسسره) بحث حکومت اسلامی را مطرح کردند. با طرح حکومت اسلامی من شدیداً به فکر فرو رفتم.
➖ یادم هست سه بار از امام پرسیدند که روحانیت برای ایجاد حکومت اسلامی چهکار باید بکند؟ امام روی منبر اعلام کردند که اسلام را بشناسید و به جهانیان معرفی کنید، چرا که متاع شما را دنیا طالب است.
➖ مطالب فوق شدیداً روی من اثر گذاشت و یک ماه سخت مرا به فکر برد. با شنیدن این عبارات، تا یک ماه هیچ درسی را نمیفهمیدم. همیشه به فکر این بودم که آقا میگوید: اسلام را بشناسید و به دنیا معرفی کنید و متاع شما را مردم دنیا طالب هستند.
➖ متوجه شدم که ادارۀ جامعه امر آخَری است و ذهن ما از صنعت، عوض شد [و عبور کرد].
۴. تأسیس فرهنگستان
➖ بعد از حضورم در مجلس خبرگان قانون اساسی، ضرورت پیاده کردنِ مصوباتْ ضرورتِ احتیاجِ به ابزار و معادلات کاربردی را تمام کرد و برای درستشدنش فرهنگستان را تاسیس کردیم.
➖ فرهنگستان را مبتنی بر اعتقاد راسخ به برتری دین بر غیردین بنیانگذاری کردم.
➖ اولین بحث اقتصاد را در مدرسه سید آغاز کردم.
➖ کار فرهنگستان هیچگونه اقتباس از شرق و غرب نبوده است.
➖ شیوه مباحثه فرهنگستان مباحثه عمیق بوده است و مباحثه غیر از مباحثه عرفی بود.
➖ هرگز دین در برابر تخصیصِ «قدرت، اطلاع، ثروت» ساکت نیست.
➖ اگر کنترل عینیت، قاعدهمند نشود نمیتوان در برابر کفار ایستاد.
➖ اگر رهبری تکامل تاریخ به دست مستکبرین باشد ناچار به عقبنشینی هستیم.
➖ در فرهنگستان توانستیم فلسفۀ روش، که یک فلسفۀ عمل است نه فلسفۀ کتابخانهای، پیریزی کنیم.
➖ عمل حکومتی حکم میخواهد، معادلۀ کارشناسی میخواهد، نحوۀ اجرا هم میخواهد.
➖ مبانی [مطرحشده] سه سطح دارد: سطح اول: حکمشناسی؛ سطح دوم: موضوعشناسی؛ سطح سوم: برنامهریزی. در هر سه، ضرورت، روش و شاخص مطرح شد.
➖ تحول باید بهصورت آرام در سطح علم اصول استنباط احکام حکومتی صورت بگیرد.
🖇 منبع: گزینشی از محتوایِ یکی از جلساتِ معرفی فرهنگستان از زبان استاد، ۱۳۷۴/۹/۲
☑️ @mirbaqeri_ir
💥اعلام آمادگی دوباره آمریکا برای گفتوگو با ایران
💢خبرگزاری فرانسه| سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
🔸همانطور که به صراحت گفتهایم، ایالات متحده آماده دیدار و گفتوگو با ایران و بازگشت دوجانبه به تعهدات برجامی است.
🔸ما تعصبی درباره این که چگونه این امر اتفاق بیفتد نداریم، بلکه تعصبی که داریم در رابطه با تعهدات است و این که ایران نمیتواند اجازه داشته باشد به سلاح هستهای دست یابد.
#روایت_آمریکا
اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽
🆔: @America_in_decline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مقابله بایدن با برنامه هستهای ایران، آمریکا را در باتلاقی گرفتار میکند که راه خروجی از آن نیست
🎥 دکتر "بلال اللقیس" عضو شورای سیاسی حزبالله لبنان در گفتگو با جامنیوز:
🔸امروز تجربه شکست چهار سال اعتماد به آمریکا جلوی چشم مردم ایران است که نشان میدهد در مقابل آمریکا باید از موضع قویتر سخن گفت.
🔸بایدن با حمله به سوریه وارد بازی پیچیده و خطرناکی شد و به نیروهای مقاومت این حق را داد که حملات به مواضع آنها را به جای پیگیری از طریق نهادهای بینالمللی، از طریق مقابله مستقیم با آمریکا حل و فصل نمایند
#افول_آمریکا
اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽
🆔: @America_in_decline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدیر تحقیقات انستیتو واشنگتن:
📍تحریم ها اقتصاد ایران را به سمت غیرنفتی شدن برده/هر چه اقتصاد ایران از نفت فاصله بگیرد تحریم آن سخت تر شده و حمایت بین المللی از آن کمتر میشود...!
🔻قابلیت های موشکی و پهپادی ایران تهدیدی حیاتی برای دشمنان این کشور است/خبر بد این که در فناوری های مختلف هم خیلی خوب دارند پیشرفت میکنند...!
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#آمریکا نفعی به شما نمی رساند
🔹امام خمینی(ره):کسی که به خدا اعتقاد ندارد، کسی که به معاد اعتقاد ندارد، کسی که نمیشناسد آن ارزشهای انسانی را، اینها را نمیشود بهش اعتماد کرد، که ما با امریکا باشیم، به اینکه امریکا به ما در وقت خودش چه بکند. امریکا از شما نفت میخواهد.
📥دریافت سایر کیفیت ها👇🏻
http://emam.com/posts/view/19662
@EMAM_COM
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔅حکمت متعالیه ربط منطقی با پدیده انقلاب اسلامی ندارد.
حجة الاسلام و المسلمین استادحمیدپارسانیا:
✳ اگر قرار باشد نوع ورود به بحث ذیل عنوان کلّی “حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی ایران” دنبال شود، صورتهای مختلفی میتواند به خود بگیرد:
1⃣ #ربطمنطقی حکمت متعالیه با پدیدهای به اسم انقلاب به لحاظ معرفتی و نظری؛ آیا مسأله انقلاب اسلامی یک مسأله فلسفی و به عنوان یکی از مباحث فلسفه در درون حکمت متعالیه مطرح میشود، به گونهای که بتوان دفاع از پدیدهای به نام انقلاب اسلامی را از مشخصات حکمت متعالیه دانست؟ یا چنین ربط منطقی مستقیمی وجود ندارد و ارتباط غیرمستقیم دیگری برقرار است؟ یعنی بحث انقلاب اساساً به حکمت و فلسفه مربوط نیست و حوزه دانشی و معرفتی دیگری به آن می-پردازد. امّا بین این دو ارتباط وجود دارد.
2⃣ به نظر من پدیده انقلاب اسلامی به لحاظ منطقی #ربطمستقیمی با حکمت متعالیه ندارد. یعنی نمیتوان گفت که انقلاب اسلامی به طور مستقیم و منطقی از حکمت متعالیه نتیجه شده است. حکمت متعالیه یک بحث فلسفی در مورد مسائل وجودشناختی است. آن چیزی که انقلاب اسلامی برای تحقق خود به لحاظ نظری و معرفتی با آن تعامل مستقیم و نزدیک دارد، افقی از دانش است که به مسائل اجتماعی میپردازد. این دانش، حکمت و علم به وجود و موجود از آن جهت که وجود و موجودند نیست. بلکه علم اجتماعی و علم سیاسی است. خصوصاً بخش تجویزی و انتقادی آن است که در جهان اسلام با عنوان فقه شناخته میشود.
3⃣ همانطور که در صدر مشروطه مباحث مربوط به نظریه مشروطه و عدالتخانه و ضرورت محدود، مشروط و مقید کردن ظلم ظلمه برای تئوریزه کردن مشروطه برای انقلاب مشروطه نقش ایفا میکرد، نظریه ولایت فقیه نیز به همان مقدار در انقلاب اسلامی نقش ایفا میکند. آن معرفت قریبی که فعال میشود و انقلاب را در خود تئوریزه میکند بخشی از دانش علمی ما است که از آن با عنوان #فقه یاد میکنیم.
4⃣ یکی از بهترین عقبههایی که به لحاظ منطقی از فقه دفاع میکند حکمت متعالیه است. حکمت متعالیه هم از منابع استنباط فقه و هم از هویت این دانش دفاع میکند. حکمت متعالیه چنین ظرفیت و نقشی دارد. فقهی را که به عنوان فقه شیعه میشناسیم و پدیده انقلاب در درون آن تئوریزه میشود و از دل آن به دست میآید، یکی از بهترین صورتبندیهای نظری فلسفی برای دفاع از انقلاب است. البته نمیگویم که تنها صورتبندی است. امّا قاعدتاً به لحاظ تاریخی یکی از بهترین فلسفههایی است که این کار را انجام داده و با فقه موجود ما تعامل داشته است و در استمرار آن نقش دارد. بسیاری از مواجهاتی که امروزه با فقه و فقیهان ما اتفاق میافتد و مطالبات و مناظراتی که با آنان صورت میگیرد در واقع نه در افق فقه و فقاهت، بلکه از سنخ مسائلی است که در عقبه نظریه #فلسفیفقه و در مبادی معرفتشناختی آن قرار گرفته است. اینکه فهم چیست و آیا متن قابل فهم است یا نه؟ ماتن قابل قرائت است یا باید به سراغ هرمنوتیکهای مفسرمحور برویم. بسیاری از نظریات فلسفی، هویت فقه امروزی ما را به چالش میکشاند و کسانی که متعرض فقه میشوند از آن مواضع فلسفی سخن میگویند.
حکمت متعالیه ظرفیتی برای حضور در این مسائل دارد و به نظر من ظرفیت آن کمنظیر است. همانطور که قبل از انقلاب هم حکمت متعالیه از این حوزه و موضع نقش تأثیرگذاری برای دفاع از هویت معرفت فقهی ما داشته است.
🔹 سخنرانی در نشست علمی «حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی»
۹۵/۱۱/۲۱
🔰پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - همایش #کرونا و بحران فلسفه سیاسی و اجتماعی #غرب - ۱۲ / ۱۱ / ۱۳۹۹
✅سخنرانی دکتر موسی نجفی با عنوان :
کرونا و چالش در نظم نوین لیبرال دمکراسی در افق پایان تاریخ و طلیعه مجدد موعودگرایی
🔴ویروس #کرونا هم با ما و هم با #غرب نسبت خاص خودش را دارد ۰
🔶البته بحران غرب عمیق است و به بحران تمدنی مبدل شده است ؛ کرونا این بحران را آشکارتر نمایان کرده است ۰
🔷با بروز دوباره چهره هابزی غرب یعنی اینکه انسان گرگ انسان است بخوبی می توان نوعی اقتدار مدنی را در محدویت های آزادی شاهد بود و این نقد و شکست نظریه پایان تاریخ است ۰
🔶این که انسان توهم خدا پنداری داشته در آینه کرونا شکست خورده است و بشر متوجه می شود که واقعیت او در هستی عبودیت است ۰
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔰پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - همایش کرونا و بحران فلسفه سیاسی و اجتماعی غرب - ۱۲ / ۱۱ / ۱۳۹۹
✅سخنرانی دکتر موسی نجفی با عنوان :
کرونا و چالش در نظم نوین لیبرال دمکراسی در افق پایان تاریخ و طلیعه مجدد موعودگرایی
🔴بحث بحران در #غرب و یا در هر جایی که باشد ذومراتب و دارای درجات متفاوتی است ۰ تبدیل بحران اقتصادی به بحران سیاسی و سپس بحران فرهنگی و یا بحران تمدنی ، خیلی آرام و با چراغ خاموش صورت می پذیرد ۰ اینطور نیست که بشود با یک کار مهندسی شده از نارضایتی اقتصادی یک بحران عمیق سیاسی تولید کرد ۰ لذا کرونا نه علت بحران در غرب بلکه آینه و نمایش دهنده بحرانی است که ذات سکولار غرب به آن مبتلاست ۰
🔵با زیر سوال رفتن پایان تاریخ غربی ، دوباره نظریه موعودگرایی و انسان آسمانی و قدسی به عنوان منجی ، قوت و نضج گرفته و هر چه بیشتر در بین اذهان رشد خواهد گرفت ۰
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
Velaya2.mp3
18.96M
#صوت
#درس_خارج
🔊 #بشنوید
🔰 #خارج_فقه_السیاسه / جلسه چهل و نه
📌 مبحث فقه_الولایه(۲)
🎙آیت الله #علی_اکبر_رشاد
📅 دوشنبه ۱۱ اسفندماه ۹۹
🏬 برگزاری آنلاین و مجازی
🆔 @Rashad_ir
💠با آزار جنسی کودکانمان مقابله کنیم
🔸دکتر محمد سرشار، رئیس شبکه کودک
در همه دنیا، ارایه هرزهنگاری (پورنوگرافی) به کودکان ممنوع است و اگر کسی کودکان را به تماشای پورنوگرافی تشویق کند، با واکنش منفی مردم و دولت مواجه میشود.
هنرمندان حرفهای در آثار دارای مخاطب کودک و نوجوان از بازیگران هرزهنگاری (پورناستارها) استفاده نمیکنند و یک باور جمعی برای مقابله با #آزار_جنسی کودکان وجود دارد.
اما متاسفانه «ساسان حیدری یافته» (مشهور به ساسی) در آخرین نماهنگ خود از یک پورناستار استفاده کرده و برای دیدهشدن بیشتر، آتش به خرمن تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی زده.
آن هم در شرایطی که شیوع کرونا باعث شده کودکان برای یادگیری از راه دور، به اینترنت دسترسی وسیعی پیدا کنند و هنوز بسیاری از خانوادهها، آموزش لازم را برای استفاده صحیح کودکان از اینترنت ندیدهاند.
و البته از یاد نبردهایم که او در یک نماهنگ دیگر خود، شبکهای را در برخی مدارس کشور ایجاد کرده بود تا دانشآموزان آهنگهایش را همخوانی کنند.
من به عنوان پدر سه فرزند به شدت نگرانم. نه فقط من که پدرها، مادرها و کارشناسان بسیاری نگران هستند.
مهم نیست ما چه باوری داریم.
مهم نیست ما ملحد یا مومن، مسلمان یا مسیحی، انقلابی یا برانداز، چپ یا راست، یا هر دوگانه دیگری باشیم.
حتی مهم نیست ما ساکن ایران یا خارج باشیم.
مهم این است که ایران آینده را فرزندان ما خواهند ساخت و ما باید امروز برای حفاظت از آینده، دست در دست هم با آزار جنسی کودکان و تشویق آنها به تماشای پورنوگرافی مقابله کنیم.
۱. از خانواده، دوستان و دوستداران آقای ساسان حیدری میخواهم او را نصیحت کنند تا از این مسیر نادرست برگردد.
۲. از ایرانیهای ساکن خارج کشور درخواست میکنم مستقیما یا از طریق انجمنهای حمایت از حقوق کودکان، با این رویه ساسی مانکن مقابله کنند و براساس بند الف ماده۳۴ کنوانسیون حقوق کودک یا دیگر قوانین کشورهای خودشان، از او شکایت کنند.
۳. از والدین و مربیان تقاضا میکنم به همدیگر خطرات این اقدام و تبعات تماشای هرزهنگاری توسط کودکان را گوشزد کنند.
۴. از فعالان فضای مجازی میخواهم با صفحاتی که محتواهای اینچنینی را منتشر میکنند، مقابله و ضمن گزارش این صفحات، نارضایتی خودشان را اعلام کنند.
۵. از دادستانی، وزارت ارتباطات و پلیس فتا درخواست میکنم براساس بند۶ماده۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، با کسانی که به این محتوای مبتذل، دسترسی کودکان را ایجاد میکنند یا آن را به آنها ارایه میدهند؛ برخورد کنند.
×
ما برای آینده ایران و فرزندانمان باید جلوی این خطای بزرگ بایستیم.