🔰 این کتاب، در چهار بخش تنظیم شده اند. در بخش اول با عنوان «بیداری اسلامی در گسترۀ تاریخ ایران»، این چهار موج ترسیم می شوند: موج اول، نهضت های اسلامی قبل از مشروطیت؛ موج دوم بیداری اسلامی، با تحریم تنباکو آغاز می شود و منتهی به نظام های سیاسی مشروطیت می گردد؛ موج سوم، نهضت ها و حرکت های اسلامی بعد از مشروطیت را شامل می گردد و با نهضت ملی شدن صنعت نفت، پایان می یابد. موج چهارم از حدود سال ۱۳۴۰ و با حرکت انقلابی حضرت امام (ره) آغاز می گردد و تاکنون ادامه می یابد و نظام جمهوری اسلامی، تفصیل آن است. هرچند این نظام، خود اجمالی از تفصیلی است که در عصر ظهور حضرت حجت (عج)، محقق خواهد شد. این چهار موج، نشان می دهد که نجفی، در پسِ حوادث تاریخی، تبیینی مبتنی بر فلسفۀ تاریخ شیعی ارائه می دهد. به همین جهت، در فصل دوم با عنوان «نظریه پردازی و انقلاب اسلامی ایران»، موج چهارم را وا می کاود. «پرسش از غرب در ساحت بیداری اسلامی»، «فلسفۀ قیام عاشورا با فلسفۀ انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی، بنیاد شالوده شکنی در نظریه پردازی غرب» سه مقاله ای است که محتوای آن، همگی مبتنی بر تبیین این نکته است که انقلاب اسلامی ایران، هرچند، در واکنش به مدرنیته به وقوع پیوسته، اما متکی بر مبانی دینی است و لذا، انقلابی فرامدرن است که در ذیل تاریخ دینی فهم می شود. این انقلاب، نظریه پردازی غربی را در همۀ حوزه ها به چالش کشید و لذا، نجفی می کوشد تا در بخش های سوم و چهارم، نسبت فضای مابعدانقلابی را به گونه ای بدیع تشریح کند.
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #فیلم_نوشت/دشمنی برای استقلال
🔺امام خمینی(ره): امروز تقریباً تمام تبلیغاتی که در رسانههای گروهی و در مطبوعات شرق و غرب هست، تمام آنها بر ضد جمهوری اسلامی یا مینویسند و یا میگویند.
📥دریافت سایر کیفیت ها👇🏻
http://emam.com/posts/view/26147
✅ @EMAM_COM
#پرونده
#همایش
#گام_دوم_انقلاب
🔸 در راستای برگزاری همایش ملی « #بیانیه_گام_دوم انقلاب اسلامی و توسعه #علوم_انسانی» برگزار می شود:
🔰 مجموعه نشستهای کارگروه #فقه و #حقوق همایش با همکاری انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه
#انقلاب_اسلامی
🎙 با حضور:
#فرج_الله_هدایت_نیا
#علی_محمدی_جورکویه
#حامد_نوری
#غلامرضا_پیوندی
#ابوالقاسم_علیدوست
📅 شنبه 25 بهمن ماه 99 / ساعت 10
📣 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق:
🌐 join.skype.com/hX482fXEQuSF
🆔 @iictchannel
《محفل زمانه شناسی》
🛑 فضای مجازی چگونه احمق میکند؟
✅ کتاب «فقر احمق میکند» زوایه جالبی را برای تبیین مسئله فقر طرح میکند. این کتاب که به قلم یک روانشناس و یک اقتصاددان نوشته شده، بر این فرض استوار است که فقر با ایجاد اشتغالات ذهنی فراوان ذیل نیازهای روزمره و ضروری مثل تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت و درمان، تحصیل فرزندان و...، پهنای باند ذهن افراد فقیر را اشغال کرده و این اشغال شدن، موجب ایجاد اختلال در قوای شناختی افراد فقیر میشود. این اختلال شناختی باعث اتخاذ تصمیمات بد در آنها شده و اساساً احمق بودن درواقع همین تصمیمات بدی است که مثلاً موجب ترجیح نفع کوتاهمدت بر نفع درازمدت شده یا نوعی از ناتوانی را در پی دارد که برآمده از تحلیل پیامدهای تصمیم و تصمیم بدی است که حالا پایه تصمیمات بد دیگر میشود. درواقع این تصمیمات بد نیست که افراد را فقیر میکند بلکه این فقر است که موجب تصمیمات بد در افراد شده است. بنابراین سیاستهای رفع فقر از این جهت توجیه میشوند که تلاش دارند تا پهنای باند ذهنی افراد را باز کرده و به تبع آن، افراد شرایط اتخاذ تصمیمات بهتری برای خود و جامعه داشته باشند.
🔴 مشابه همین منطق، میتوان ادعا کرد؛ فضای مجازی نیز بهخصوص به شیوهای که غالباً در ایران استفاده میشود؛ مانند فقر میتواند تولیدکننده نادانی باشد. درواقع شاید بتوان گفت: فضای مجازی، احمق میکند!
🔴 مصداق بارز این احمق شدن را اما میتوان در بسیاری از چهرههای ورزشی، هنری و موسیقیایی دید که تحت عنوان سلبریتی شناخته میشوند. برخی حرفها و گزارههایی که از سوی این افراد طرح و بیان میشود، چنان عجیبوغریب و بیحسابوکتاب است که انسان را در وضعیت «ما هیچ؛ ما نگاه» قرار میدهد. اعلام مرگ مرحوم علی انصاریان در اثر ابتلاء به کرونا به عنوان شهید واکسن، فریادهای جگرخراش یک بازیگر بر سر وطن به عنوان خراب شده یا بکار بردن تعابیری مثل سرزمین نفرین شده برای ایران و...، در این چارچوب قابلتأمل است.
🔴 حال میتوان پرسید چرا و چگونه فضای مجازی احمق یا نادان میکند؟ فضای حاکم بر شبکههای اجتماعی مثل توئیتر و اینستاگرام متکی بر کنشها و شاخصهایی نظیر آمار لایک، فالوئر، ریپلای، ریتوئیت و میزان ایمپرشن و... است. این یعنی شاخصهای کمّی فوق، سنجه وزنکشی حرفها و مواضع و دیدگاههاست. این وضعیتِ ساختاری اما به تدریج در قوای شناختی افراد دائمالمصرف که مدام در معرض آن هستند، ایجاد اختلال میکند. اختلالی که باعث میشود جدیترین معیار و دغدغه در تولید پیام، چه از منظر محتوایی و چه به جهت فرمی، ناظر به همین جلب توجه آماری باشد. به بیان دیگر اینکه «چه بگویم و چگونه بگویم» تا بیشترین بازخورد و توجه اجتماعی را جلب کنم، به مهمترین دغدغه کاربران شبکههای اجتماعی تبدیل میشود. در واقع در این ساختار، کسب کف و هورا، جایگزین واقعیت و استدلال میشود تا در فضایی که واقعیت و استدلال کمارزش است، به ناچار، نادانی تولید و توسعه یابد.
🔴 طبیعتاً پیامد طرح پرسش بالا و انتقال آن از حاشیه به متنِ فعالیتِ یک فرد در شبکههای اجتماعی، این است که پرسشهای عقلانیتسازِ حرف و سخن، به حاشیه میرود. مثلا این پرسشها که آیا این موضع بر واقعیت متکی است؟ آیا اخباری که مبنای اعلام مواضعاند، از فیلتر راستیآزمایی عبور کردهاند؟ آیا این مواضع با باورها و عقاید من سازگار است؟ آیا احساسات عمومی و منافع هموطنان من در این موضع لحاظ شده است؟ آیا این میزان و به این شکل حرف زدن به حل مسئله کمک میکند؟ و سئوالاتی از این دست که به مواضع ما عقلانیت میبخشد، از دستور بحث خارج میشود. و اینچنین، فضای شبکه اجتماعی که میتواند موجد آگاهی و خردورزی باشد، به مهلکه ترویج و گسترش نادانی میافتد.
🔴 آنچه مایه تأسف است، این است که کژکارکردهای رسانههای اجتماعی در سطح عموم مردم منحصر نبوده و به سطح نخبگان سیاسی و فکری و فرهنگی و حتی تصمیمگیران و تصمیمسازان کشور نیز تعمیم یافته است. آنجا که این افراد نیز در رقابت بیانتهای دیدهشدن، خود را تابع قواعد مبتذل این فضا کرده یا حداقل این فضا را مرجع تحلیل یا مبنای فهم فضای اجتماعی قرار میدهند. اینک تعداد زیادی از افراد را میشناسم که بعد از فعال شدن در بستر شبکههای اجتماعی، به جهت سطح دغدغه و مواضعشان، نسبت به پیش از فعالیت در این فضا، افت قابلتوجهی داشتهاند. تلختر آنکه اگرچه پیامدهای نادانی و گسترش آن همیشه خطرناک و پرهزینه است اما هزینه توسعه نادانی در میان تصمیمسازان، تصمیمگیران و سیاستمداران با هزینه نادانی سلبریتیها هم قابلمقایسه نیست چراکه اگر تبعات نادانی گروه دوم تنها به بخشی از هوادارانشان بازمیگردد، هزینههای نادانی اینها، بهناچار به میلیونها شهروند ایرانی تحمیل خواهد شد.
✍ دکتر پرویز امینی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
#دانشگاه_امام_صادق_(ع)
#دانشگاه_علوم_اسلامی_رضوی
📒 هم اندیشی ملی مطالعات زیارت:
❇️به همت مرکز تخصصی وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی
و اندیشکدۀ اربعین دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می شود.
📅 پنجشنبه 99/11/23
⏰ در دو نوبت صبح و عصر :
8 الی 12
14 الی 17
🆔 لینک ورود به جلسه مجازی:
🌐https://vc.isu.ac.ir/ch/arbaeen-isu
🔵 روابط عمومی دانشگاه رضوی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💐 باما همراه باشید:
📣کانال رسمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
╔═🦋🌸════╗
🆔 @razaviac
╚════🌼🦋═╝
#جدول_برنامه_نشست_علمی
#دانشگاه_امام_صادق_(ع)
#دانشگاه_علوم_اسلامی_رضوی
📒 جدول برنامه هم اندیشی ملی مطالعات زیارت:
❇️به همت مرکز تخصصی وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی
و اندیشکدۀ اربعین دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می شود.
📅 پنجشنبه 99/11/23
⏰ در دو نوبت صبح و عصر :
8 الی 12
14 الی 17
🆔 لینک ورود به جلسه مجازی:
🌐https://vc.isu.ac.ir/ch/arbaeen-isu
🔵 روابط عمومی دانشگاه رضوی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💐 باما همراه باشید:
📣کانال رسمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
╔═🦋🌸════╗
🆔 @razaviac
╚════🌼🦋═╝
13.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 بزرگترین هدیهای که یک رهبر میتواند به ملت خود بدهد
🌹 سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مبارک باد!
#انقلاب_اسلامی 🇮🇷✌
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#انقلاب_مردم 🇮🇷
#امام_خمینی
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در تلگرام، ایتا و سروش👇
t.me/motahari_ir
eitaa.com/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
🔰 هماکنون #تیتر_یک سایت KHAMENEI.IR
🔻رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی با استناد به اظهارات صاحب نظران برجسته آمریکایی: دوران پساآمریکا آغاز شدهاست
💻 ۹۹/۱۱/۱۹ | @Khamenei_ir
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | سه روز سرنوشتساز
🔻 روایت رهبر انقلاب از حرکت سرنوشتساز همافران و افسران نیروی هوایی ارتش در روزهای ۱۹ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷
💻 @Khamenei_ir
18.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(حجم کمتر)
رهبری: نفت آمریکا تا سال ۲۰۲۱ تمام خواهد شد.
💠 @Profderakhshan