eitaa logo
🌷دارالقرآن سردار شهید جنگروی دانشگاه امام حسین علیه السلام
791 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
40 فایل
🔶برگزار کننده: 🔷دوره های تخصصی حفظ قرآن 🔷دوره های تخصصی حفظ نهج البلاغه 🔷فصیح خوانی 🔷تجوید و صوت و لحن 🔷تفسیر و تدبر و مفاهیم 🔷حفظ خردسالان 🔷 روخوانی خردسالان 🔺 ویژه: خواهران، برادران،خردسالان 📱شماره تماس:09198359943 🆔 @eh8359
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸امام مهدی (عج) فرمودند : 🔹براي زود فرارسيدن فرج (و ظهور ما) زياد دعا کنيد، که آن همان فرج و گشايش شماست. 📚بحارالانوار، ج53، ص 180 🤲🌷 🌺 _🍃🌷🍃_______🍃🌷🍃______ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃_____
🔅بر چهره پر ز نور مهدی صلوات بر جان و دل صبور مهدی صلوات... 🔅تاامر فرج شود مهيا بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات... 🔸امام صادق علیه السلام؛ « هیچ عملی در روز جمعه، برتر از بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله نیست. » (الخصال ص۳۹۴) با سلام خدمت شما همراهان مهدوی؛ طبق قرار هر جمعه، داریم به نیت و امام زمان عجل الله، با نفس های گرمتون همراهی بفرمایید. لطفا تعداد صلواتهای خودتون رو در ربات زیر وارد کنید👇👇👇 https://EitaaBot.ir/counter/yp5ux با تشکر از همراهی شما بزرگواران🌹🙏 _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃______ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃_________🍃🌷🍃_____
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ داستان بسیاااار تاثیرگذار در باره نماز از دست ندین👌 🆔 لینک کانال 👇 _🍃🌷🍃_______🍃🌷🍃_____ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃_________🍃🌷🍃_____
نماز اول وقت به امامت صاحب الزمان (عج) 🤲 _🍃🌷🍃______🍃🌷🍃___ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃___
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸زیارت‌ در‌ روز‌ 🔸روزجمعه متعلق به مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. برای عرض ارادت به مولا آماده اید؟ _🍃🌷🍃_______🍃🌷🍃______ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃_________🍃🌷🍃_____
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات شعبانیه.mp3
1.47M
     ┄┅═🌺❁﷽❁🌺═┅┄ 👇🏻 در هر روز شعبان در وقت زوال [وقت ظهر شرعى] و در شب نیمه آن این‏ صلوات را که از حضرت زین العابدین علیه السّلام روایت شده بخواند. _🍃🌷🍃_______🍃🌷🍃______ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃_____
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🌹 ــ ۳ حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَآ أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَآ أَكَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِكُمْ فِسْقٌ ۗ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ [خوردن مواد ناپاك كه تناسبی با جسم و روح شما ندارند] بر شما حرام شده است [مانند] گوشت مردار و خون و گوشت خوك و آنچه به نام غیر خدا كشته‌اند و حیوان خفه شده و آنچه به ضرب چوب و سنگ، مُرده و آنچه به سبب پرت شدن از بلندی جان داده و حیوانی كه به ضرب شاخ حیوان دیگر از بین رفته و حیوانی كه درّنده‌ای آن را كشته و از آن خورده، مگر آنچه را كه در آستانه مرگ، قابل تذكیه بوده و شما به دستور شرع تذكیه كرده‌اید، و نیز آنچه برای بت‌ها قربانی شده، و آنچه به وسیله تیرهای قمار سهم بندی می‌كنید بر شما حرام گشته است. [همه‌] این [امور] بدكاری و نافرمانی [از احكام خدا] ست. امروز كفرپیشگان از [شكست‌] دین شما ناامید شده‌اند؛ بنابراین از آنان مترسید و از من بترسید. امروز [با نصبِ علیّ بن ابی‌طالب «علیه السّلام» به ولایت و امامت و حكومت و فرمانروایی بر امّت‌] دینتان را برای شما كامل، و نعمتم را بر شما تمام كردم، و اسلام را برایتان به عنوان دین پسندیدم. پس هر كه در حال گرسنگی شدید بی‌آنكه مایل به گناه باشد [به خوردن مُحرّمات بیان شده‌] ناچار شود، [می‌تواند به اندازه ضرورت از آنها بهره گیرد]؛ یقیناً خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. 🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🌹 _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃_____ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃____
🍃🍂🍃🌹🍃🍂🍃🌹 (آيه ٣) : 💠در آغاز اين سوره اشاره به حلال بودن گوشت چهارپايان به استثناى آنچه بعداً خواهد آمد شده اين آيه در حقيقت همان استثناهايى است كه وعده داده شد، در اينجا حكم به تحريم يازده چيز شده است. 💠 نخست مى‌فرمايد: «مُردار بر شما حرام شده است» (حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ) . «و همچنين خون» (وَ الدَّمُ) «و گوشت خوك» (وَ لَحْمُ الْخِنْزِيرِ) . «و حيواناتى كه طبق سنّت جاهليّت به نام بتها و اصولاً به غير نام خدا ذبح شوند» (وَ ما أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ) . «و نيز حيواناتى كه خفه شده باشند حرامند» (وَ الْمُنْخَنِقَةُ) . خواه بخودى خود و يا بوسيلۀ دام و خواه بوسيلۀ انسان اين كار انجام گردد چنانكه در زمان جاهليّت معمول بوده گاهى حيوان را در ميان دو چوب يا در ميان دو شاخۀ درخت سخت مى‌فشردند تا بميرد و از گوشتش استفاده كنند «و حيواناتى كه با شكنجه و ضرب، جان بسپارند و يا به بيمارى از دنيا بروند» (وَ الْمَوْقُوذَةُ) . 💠 در تفسير قرطبى نقل شده كه در ميان عرب معمول بوده كه بعضى از حيوانات را به خاطر بتها آنقدر مى‌زدند تا بميرد و آن را يك نوع عبادت مى‌دانستند! «و حيواناتى كه بر اثر پرت شدن از بلندى بميرند» (وَ الْمُتَرَدِّيَةُ) . «و حيواناتى كه به ضرب شاخ مرده باشند» (وَ النَّطِيحَةُ) . «و حيواناتى كه بوسيلۀ حملۀ درندگان كشته شوند» (وَ ما أَكَلَ السَّبُعُ) . 💠 سپس به دنبال تحريم موارد فوق مى‌فرمايد: «اگر قبل از آن كه اين حيوانات جان بسپرند به آنها برسند و با آداب اسلامى آنها را سر ببرند و خون به قدر كافى از آنها بيرون بريزد، حلال خواهد بود» (إِلاّ ما ذَكَّيْتُمْ) . 💠 در زمان جاهليّت بت‌پرستان سنگهايى در اطراف كعبه نصب كرده بودند كه شكل و صورت خاصّى نداشت، آنها را «نصب» مى‌ناميدند در مقابل آنها قربانى مى‌كردند و خون قربانى را به آنها مى‌ماليدند، و فرق آنها با بت همان بود كه بتها همواره داراى اشكال و صُوَر خاصّى بودند امّا «نصب» چنين نبودند، اسلام در آيۀ مورد بحث اين گونه گوشتها را تحريم كرده و مى‌گويد: «حيوانهايى كه روى بتها يا در برابر آنها ذبح شوند همگى بر شما حرام است» (وَ ما ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ) . 💠 روشن است كه تحريم اين نوع گوشت جنبۀ اخلاقى و معنوى دارد نه جنبۀ مادّى و جسمانى. 💠 نوع ديگرى از حيواناتى كه تحريم آن در آيه آمده آنهاست كه بصورت « بخت‌آزمايى» ذبح و تقسيم مى‌گرديده و آن چنين بوده كه: ده نفر با هم شرط بندى مى‌كردند و حيوانى را خريدارى و ذبح نموده سپس ده چوبۀ تير، كه روى هفت عدد از آنها عنوان «برنده» و سه عدد عنوان «بازنده» ثبت شده بود در كيسۀ مخصوصى مى‌ريختند و به صورت قرعه كشى آنها را به نام يك يك از آن ده نفر بيرون مى‌آوردند، هفت چوبۀ برنده به نام هر كس مى‌افتاد سهمى از گوشت برمى‌داشت، و چيزى در برابر آن نمى‌پرداخت، ولى آن سه نفر كه تيرهاى بازنده را دريافت داشته بودند، بايد هر كدام يك سوّم قيمت حيوان را بپردازند، بدون اين كه سهمى از گوشت داشته باشند، اين چوبه‌هاى تير را «ازلام» مى‌ناميدند، اسلام خوردن اين گوشتها را تحريم كرد، نه به خاطر اين كه اصل گوشت حرام بوده باشد، بلكه به خاطر اين كه جنبۀ و دارد و مى‌فرمايد: «و (همچنين) قسمت كردن گوشت حيوان به وسيلۀ چوبه‌هاى تير مخصوص بخت‌آزمايى» بر شما حرام شده است (وَ أَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلامِ) . 💠روشن است كه تحريم قمار و مانند آن اختصاص به گوشت حيوانات ندارد، بلكه در هر چيز انجام گيرد ممنوع است و تمام زيانهاى «فعاليّتهاى حساب نشده اجتماعى» و برنامه‌هاى خرافى در آن جمع مى‌باشد. 💠 و در پايان براى تأكيد بيشتر روى تحريم آنها مى‌فرمايد: «تمام اين اعمال فسق است و خروج از اطاعت پروردگار» (ذلِكُمْ فِسْقٌ). 🍃🍂🍃🌹🍃🍂🍃🌹 _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃_____ 🆔 http://eitaa.com/kanoonquranshahedjangravi _🍃🌷🍃________🍃🌷🍃____