eitaa logo
کاری کن خدا عاشقت بشه
797 دنبال‌کننده
36.9هزار عکس
26.3هزار ویدیو
60 فایل
کانال مذهبی و مطالب مفید و متنوع ارسال هر شب ارتباط با ادمین @Basirat_ekh
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ هم صدایی عارف دروغین و صوفی و فیلسوف و عرفان های کاذب در اعتقاد به وحدت وجود: ♻️ عرفان وتصوف دوکلمه ای است مترادف ازنظر دلالت برمسمّای خود، وبرگروهی اطلاق می شودکه سعی درشناخت ذات خالق متعال وشناخت صفات او و شناخت چگونگی رابطه او بامخلوقاتش دارند،که تفکرواندیشه آنان ایده ای به نام وحدت وجود راپدیدآورده است. استادمرتضی مطهری درکتاب آشنایی باعلوم اسلام،صفحه ۷۰،بخش عرفان میگوید؛ 👈 «عرفان» عنوان فرهنگی این گروه و« تصوف» عنوان اجتماعی آنان است. 💢 بیان فرضیه وحدت وجود: فرضیه وحدت وجودحاکی ازآن است که دردار تحقق( درجهان هستی) بیش ازیک حقیقت وجودندارد،که نام او وجود است، واین حقیقت( یعنی خداوند) درمرتبه ای به صورت خالق ودرمرتبه ای به صورت مخلوق است. بنابراین خالق ومخلوق دراین حقیقت مشترک وهردوازیک سنخ می باشند، بااین تفاوت که اصل ومنبع این حقیقت درذاتی است که خالق نامیده می شود ومخلوقات هریک به قدر لیاقت واستعدادخودازآن بهره ای دارند. 👈به عبارت دیگر، ذاتِ خالق که وجودِ صرف است باتَعَیُّن وشکل پذیری وخروج ازحالت اطلاق، به صورت مخلوقات درآمده ( یعنی ذات به شکل انسان و حیوان و سنگ وچوب و…درآمده) درنتیجه مخلوقات همان خالق وذات باری هستند ، وظهوراوبدین صورتها؛ تفاوتی بین خالق ومخلوق نیست مگربه اطلاق وتقیید( محدودونامحدود) یعنی ذات عینِ وجودونامحدود بوده درحالی که همین وجود درمخلوقات به صورت مقیدو محدود می باشد. ⚠️ دقیقا این فرضیه و اعتقاد وتفکر درمورد ذات را در افکار واعتقادات عرفاومتصوفه ازهرنژاد، قوم وملت ودین ومذهب و ویونانیان قبل از اسلام میبینیم❗️ 🔺مسیحابرزگرگفته: خداوندازشدت ظهور،پنهان است…اودربیرون ودرون ماست،اوازبس هست،وهمه جاوهمه چیزراازخودسرشارکرده است دیده نمی شود…خدادرماست 🔺اوشو می گوید: خداجداازشما نیست…مثل یه رقاص که ازرقصش جدانیست، درواقع کل هستی خداست __ خدادرهمه جاهست،پس چگونه می توانددربت هانباشد؟پس اودریک بت سنگی نیزهست. (آفتاب وسایه ها،ص۱۷۴,۱۷۵,۸۹, ۱۷۷) 🔺سای بابا می گوید:همه انسانها جزئی از خداهستند…من اوهستم…شماهمه سلولهای زنده ای دربدن خداوندید. (آفتاب وسایه ها،ص۱۹۱_۱۹۲) 🔺عرفان آمریکایی اکنکار می گوید: هریک ازمامیوه ویا یک شاخه ازدرخت خداییم…هریک از ماجرقه وشراره ای از سوگماد[خدا] هستیم ماده چیزی نیست جزروح خدا،که به شکلهای پایین تری درآمد، ماخودحقیقت هستیم، حقیقت زنده وتجسم خدا…برای خداهیچ تفاوتی نمی کند که چه شکلی به خودبگیرد. (آفتاب وسایه ها،محمدتقی فعالی،پاییز،۸۹ ، ص ۳۳۸ و ۳۳۹) 🔺یوگا میگوید: ما با پروردگارهمه جا ناظروحاضریکی هستیم…مااکنون به همان اندازه جزئی ازاو هستیم که درآینده خواهیم بود(آفتاب وسایه ها، ص ۸۶و۱۸۱و۱۸۲) 🔺برمانیدس شاگرداکسیوفان می گوید: شخص خردمند جزبه وجود واحد که کُلِّ وجود ووجود کل است، قائل نتوان شد.(سیرحکمت دراروپا ۱۵/۱) 🔺فلوتین که موسس عرفان درمسیحیت است می گوید: او کُلِّ اشیاء است اما هیچیک ازاشیاءنیست،اوحقیقت راواحد میداند. 🔺عرفان هندی، هندیان ویدانتیان،ایشان صوفیین این طبقه اند گویند: جهان شعبده حق است وآن ذات مقدس هردم به صورتی برآید وآن راگذاشته به لباس دیگرظهور کند. (ناسخ التواریخ۱۸۶/۴) 🔺پارسیان قدیم و زردشتی مذهبها،فرقه سوم از پارسیان جمشاسبیانند گویند: جهان رادرخارج وجودی نیست ،وهرچه هست همه ایزداست. ( ناسخ التواریخ ۲۳۷/۳ ج هبوط) 🔺 طاهری موسس عرفان حلقه: انسان در حرکت به سمت خدای بالفعل شدن!!! "ما آمده‌ایم در اینجا قرار گرفتیم و می‌گوییم ما خودش هستیم، الآن ما توان بالقوه هستیم... تمام دستورالعمل‌ها می‌خواهد ما را به توان بالفعل برساند. اینکه می‌گوییم ما خدا هستیم، هم هستیم، هم نیستیم. توان بالقوه خدا هستیم؛ چون از او هستیم. توان بالفعل نیستیم؛ اما داریم می‌رویم که سیر را طی کنیم، از جهنم بگذریم و برسیم و بشویم خدای بالفعل (جزوه ترم 6 ص 78). منبع تصویری: (ترم 4 جلسه 5 تیرماه 86 از دقیقه 46 و 17 ثانیه تا دقیقه 52 و 48 ثانیه) و (ترم 4 جلسه تیرماه 86 از دقیقه 53 و 25 ثانیه تا دقیقه 55 و 37 ثانیه) و (ترم 6 جلسه 5 از دقیقه 1/33/15 تا دقیقه 1/36/58) قال الصادق علیه السلام: اگرخداوند به صورت خَلق باشد،به چه نشانه ودلیلی استدلال خواهدشدکه یکی ازآن دو خالق که اوآفریننده دیگری است. (بحار۱۷/۱۰) قال الصادق علیه السلام : همانا خداوندتعالی جداازخَلقش ، وخلقش جداازاومی باشند،وهرچیزی که نام شیء برآن توان نهاد،مخلوق است مگرخداوندعزوجل. خداوندآفریننده همه چیزاست،بس والاست آنکه هیچ چیزماننداونیست. (کافی۸۳/۱) امام جواد علیه السلام می فرماید: همانا جزخداوندیگانه،همه چیزدارای اجزا است ، وخداوندیکتا نه دارای اجزا ونه قابل پذیرش کمی وزیادی می باشد، هرچیزی که دارای اجزا باشد یاقابل تصور به پذیرش کمی وزیادی باشدمخلوق است ودلالت براین می کندکه اورا خالقی می باشد
🔴 اگرمافرضیه وحدت وجودرابپذیریم خدارا ( یعنی ذات را ) دارای اجزا کردیم و آن راقابل کمی وزیادی دانستیم ، وهرچیزی که این نشانه هاراداشته باشد،حادث است ومخلوق است مطلب دوم اینکه اگر تمام مخلوقات همان ذات باشند پس همیشه وجودداشتندوازلی هستند،وچیزی که همیشه بوده ووجودداشته، دیگر نمیتوان گفت آفریده وخلق شده ، پس اصلا نمیتوان گفت خدا خالق است، فقط باید بگوییم، خداخودش را تغییر وتبدیل به انواع مختلف از موجودات کرده ، یعنی تکه تکه شده ودرلباس موجودات خودارانشان داده، یعنی درواقع ذات خدا وند تبدیل به مایع وجامد وگاز شده، (( سبحان الله عمایصفون)) 👈پس نتیجه اینه که همه ما شبیه خداوندهستیم ، و جزئی از ذات هستیم، و عین وخودِ ذات هستیم.وازذات صادرشده ایم. ولی امام رضا علیه السلام می فرماید: اوست خداوندغیرقابل شناخت…هیچ چیزازاوصادرنشده،…هیچ چیزی شبیه اونیست ، خالق اجسام وپدیدآورنده صورتهااست. اگرچنان بودکه ایشان میپندارند،خالق ومخلوق وآفریننده وآفریده شده تفاوتی نداشت، درحالی که اوآفریننده وخالق است. فرق است بین او واجسام وصوری که اوآنهاراآفریده، زیراهیچ چیزی ماننداونیست،واونیزمانندچیزی نیست. (عیون اخبارالرضا۱۲۷/۱ و التوحید۱۸۵ و بحار ج۴ ص۱۷۳) امام_رضا علیه_السلام فرمودند: وای برتو چگونه جسارت می ورزی که پروردگارخودراموصوف به تغییر ازحالی به حال دیگربدانی، وآنچه راکه برمخلوق بارمی شود براو بارکنی. (بخار۳۴۷/۱۰وکافی۱۳۰/۱) اینم خداشناسی وکلام محی الدین عربی معروف به شیخ اکبر عرفا و صوفیه میگه: برای هرچیزی چه جماد،چه حیوان،حیات وعلم ونطق واراده وصفاتی مانندآن می باشدکه آن صفات ازخصائص ذات الهی است،زیراخداوند است که به صورتِ الاغ وحیوان ظاهرشده است. (منبع: فصوص الحکم صفحه ۲۵۲) و بازگفته: بامشاهده خداوند خود رامیبینیم،چون ذات ما،عینِ ذات اواستجدایی وتفاوتی بین ما واونیست…..دراخرگفته: چون ذات اواست که باتعین وشخصیت پذیری به صورت ما ظاهرشده. (منبع: فصوص الحکم ۸۵) خب عزیزان خودتون ببینید که کلام عرفا ی صوفی و یونانیان و مسیحیان و ووو همه مثل هم و کاملا برخلاف کلام اهل بیت هست یانیست.
اینجا «دَرَک» هست. یک منطقه رویایی در چابهار خودمان. جایی که کویر پیش روی رمل‌ها و نخل‌های سربه فلک کشیده به اقیانوس می‌رسد. #ایران_زیبا
💢اعتراف دشمنِ علی(ع) ✅معاویه بن ابوسفیان در وصف امام علی گفت: اگر علی بن ابیطالب، خانه ای از ناب و خانه ای از علوفه داشته باشد؛ و بخواهد آنها را کند؛ طلا را قبل از می بخشد! 📚تاریخ دمشق ، ج 43 ، ص414
☀️ ⚠اگر به جای گفتن دیوار موش دارد و موش گوش دارد، بگوییم 👇 "فرشته ها در حال نوشتن هستند" نسلی از ما متولد خواهد شد که به جای مراقبت مردم، "مراقبت‌خدا" را در نظر دارد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پسری که ماه ها او را از پدر و مادرش به دلیل قانون جدید مهاجرت جدا کرده بودند و بعد از مدت ها به پدر و مادرش برگردانده شده،واکنش های پسر درد اور است. مادرش را نمی شناسند #غرب_بدون_روتوش #غرب_وحشی
❤️ علی(ع) از زبان #شاعر مسیحی غدیر ... چرا دلداده #علی(ع) شده اند؟❤️✌👆 #علی #امیرمومنان #الگوی_بشریت #مسیحی #لبنانی #عشق #حب_اهلبیت #شیعه #جوزیف_هاشم #عید_غدیر
احکام عقد اخوت #احکام
⛔️هر گونه #مذاکره با آمریکایی‌ها منتفی است رهبر انقلاب : 🔺نتیجه مذاکره با مسئولان قبلی #آمریکا که حداقل ظاهرساز بودند اینگونه شد، حالا با مسئولان وقیح و هتاک فعلی که شمشیر را برای ایرانی‌ها از رو بسته‌اند چه مذاکره‌ای داریم؟! 🔹️بنابراین همانگونه که قبلاً به‌طور مشروح و مستدل بیان کرده‌ام، مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکایی‌ها صورت نخواهد گرفت. ۹۷/۶/۷
📸 تکیه بیگلربیگی بنایی تاریخی در کرمانشاه #ایران_زیبا
💠نکات کلیدی در آستانه عید #غدیر👆 استاد #پناهیان 🌹 مُبلّغ غدیر باشید و برای احیای #عید_غدیر_خم نشر دهید
1_23416143.mp3
2.41M
علی اول و علی آخر و هو النور علی ظاهر و علی باطن و هو النور عید سعید غدیر