هدایت شده از سلوک شیعه
یادی کنیم از پدر آیتالله بهجت؛ مرحوم کربلایی محمود بهجت فومنی ؛ شاعر شعر معروف و قدیمی :
"امشبی را شه دین در حرمش مهمان است
عصر فردا بدنش زیر سم اسبان است
مکن ای صبح طلوع"
رحمت خدا بر ایشان و فرزند صالح او ...
🌺 کانال معرفتی #سلوک_شیعه👇
https://eitaa.com/joinchat/3222994976C75d06fe7ee
هدایت شده از کربلایی حسین طاهری
آجَرَکَ الله یَا صَاحِبَ الزَّمان فِی مُصیبَتِ جَدِّک🥀🖤
🇮🇷تفکر ذلالت و برده داری حاکم ،
بسم الله الرحمن الرحیم
تفکر ذلالت و برده داری بر کشورهای غربی هیچ نوع آرمان انسان مداری را قبول ندارد و نمی طلبد بلکه گویش انسان گونه نیز در گفتار آنها هرگز مشاهده نمی شود ، هرکس با غرب مصالحه کرد خود را ذلیل و برده آنها قرار داد . حاکمان غرب دنیا را مهد زندگی به حساب نمی آورند و آئین زندگی انسان دارای اندیشه در آنها به چشم نمی خورد ، عملکرد سنوات گذشته وحال تفکر ذلالت و برده داری حاکم بر غرب بیانگر این مساله است، هرگاه قرارداد و تفاهم نامه ای با دیگر ملل به ميان آوردند خواستههای خويش را طرح و طرف مقابل را بر اجرای آن ملزم و متعهد ساختند ، هیچ شرایطی را برای دفاع و اعتراض در قبال عدم عمل به تعهد فراهم ندانستند در حالیکه خود را مستحق بکارگیری تنبيه و دریافت خسارت به علت حضور در تنظيم قرار داد و تفاهمنامه از طرف دیگر نشاندند و پس از غارت و وارد آوردن خسارت جبران نا پذیر از عمل به تعهد تفره رفته جنگ و نابودي را بر ملت آن کشور تحميل نمودند. ( عراق، ليبي و افغانستان ) از جمله کشورهایی هستند که در این باطلاق ،تفکر ذلالت و برده داری حاکم بر غرب ، بسر می برند. کشوری را معرفی کن که با ايالت متحده غرب وارد مصالحه و مذاکره شدند و بدون خسارت بیرون آمدند، هرکس این بینش سیل آسای تفکر ذلالت و برده داری حاکم ، را پذیرفت می بایست لباس ذلالت و برده داری را بر تن کند و انتظار عاقبت زندگی شوم و حقیرانه را در سايه سیاه سياست شيطاني عرب قرار ذلیلانه اختیار کند، علم و عالم برده غرب است و در همه عرصه ها غرب برای منفعت خود از آن بهره می برد و چنانچه عالمی معترض غارتگری و چپاول غرب باشد بايست از صحنه روزگار و زندگی حذف شود چون برده باید برده باشد، زندگی برای آن متفاوت است،
آیا بردگی غرب پسندکنیم يا اينکه بندگی حق تعالی را در آزادگی خویش سهیم کنیم و هیهات منا ذله را سر دهیم. وخدا باوری در معاصر وپذیرفتن خردمندانه حاکمیت الله در زندگی کوتاه دنیا بوی ذلالت و حقارت و برده گی را دور وی سازد.
حسبی الله و نعم الوکیل. و السلام.
هر روز روز عاشوراست
سقای حرم تنهاست
بازی که دو سر دارد.
خون در یک سر آن پیداست
با حق شو ناحق چو شود رسوا
پیروزی خون بر شمشير،
آن روزِ عاشوراست
@my-SAVAD
هدایت شده از مسجد حضرت قائم(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏮۴۰ روز تا اربعین | برات کربلا رو امشب بگیر! #ویدیو_رو_ببینید
برای ساخت زائرسرای اربعینی امام زمان(عج) در مسیر مرزهای خسروی و مهران به کمک شما نیاز داریم! این مجموعه کاملا مردمی بوده و در ایام غیر اربعین برای امور فرهنگی و مراسمات مناطق محروم استفاده خواهد شد.
هنوز بخش زیادی از هزینهی ساخت زائرسرا باقی مونده و شما میتونید توی اون شریک باشید، هر سهم ۴۰ هزار تومن! شماره کارت های #رسمی و #قانونی به نام مسجد حضرت قائم(عج) 👇
●
6037991899988582IR
040170000000206596699008
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
#عاشورا
آیتالله سیدان از فضلای بزرگ حوزه به نقل از آیت الله وجدانی فخر بیان کردند که در یکی از روزهای عاشورا آیت الله وجدانی فخر در قبرستان حاج شیخ (قبرستان نو) در نزد علامه طباطبایی حضور داشتند و ایشان بسیار اشک آلود و غمناک بودند.
فرمودند: آقای وجدانی آیا میدانید امروز چه روزی است؟! و سپس میفرمایند: امروز روز بسیار بزرگی است که بر اهلبیت(ع) بسیار سخت گذشت و امروز همه هستی عزادار است و بر امام گریه میکنند و حتی جمادات هم بر امام حسین خون گریه می کنند و در حالی که این سخنان را بیان میکردند، سنگ کوچکی را از زمین بلند کرده و آن را دو نیم میکنند که ناگاه از وسط آن قطرات خون جاری می شود!
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین
🖋 حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
(در خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ هیأت اگر #مطالبه_گر نباشد، هیئت نیست...
کل یوم عاشورا یعنی مطالبهگری...
تریبون هیئت، در کنار بیان معارف اهلبیت، باید محل بیان حقوق و #مشکلات_مردم باشد نه محلی برای تخدیر مردم...
دخالت نکردن در #سیاست یک حرف مفت است...
👈 یادداشتهای حمید رسایی را (اینجا) بخوانید
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
ایکاش ایران ما ذره ای از یمن یاد میگرفت، خیلی غم انگیز هست که بگوییم یمن این دنیای وحشی را بسیار بهتر از ما میشناسد و میداند با مذاکره چیزی حل نخواهد شد. بجای اینکه خلیج فارس را اتوبان کشتی های تجاری اسراییلی و آمریکایی نگه داریم کمی از یمن یاد بگیریم
🔻به مکشوفات بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2471821559C0d3be59a31
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
🔸دردناک است که دائم از «شمر زمانهات را بشناس» حرف میزنیم و در هیأت ها از «نحن جنود معسکر الحسین» حرف میزنیم و شهر را با شعر « آزادگان عالم در خیمه حسین اند» پر کرده ایم و در یکی از هیأتهای سیدالشهداء پرچم فلسطین گردانده نمیشود. آن هم بعد از #وعده_صادق و ...
مرتضی روحانی
@MakshufatEita
هدایت شده از سبزوار فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بهم ریختن تعزیه روز عاشورا
🔺️گریه یزید تعزیه حین اجرا در حسینیه معلی
📮 @SabzevarFori
هدایت شده از 🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
53.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃حسین تنها وارث آدم نیست؛ احیاگرِ آدم نیز هست.
وقتی که در مرگ زار سکوت و سلامت و سازش، همه می مردند و حتّی ته مانده صدای خویش را نیز می خوردند،
او برخاست، سکوت را شکست، خاک را تکاند و مرغزار مرگ را کاوید.
قبرستانِ عافیت را نبش کرد، پایه های تردید را لرزاند،
بذرهای باور را شکوفاند و در اقلیم اقتدارِ حیاتِ خدایی انسان تمامی زورمداری و قدرت مداری خصم را فرو پاشاند.
آدم را زنده کرد و صلا در داد که:
تو نمرده ای؛
تو زنده ای تو نمی میری.
تو اگر نباشی حیات معنی ندارد...
⬆️⬆️⬆️
فیلم فوق مربوط به مراسم تعزیه خوانی مردم حسینی عزیزمان در زیاران هست که هرساله انجام میشه و از تمامی کشور میهمانانی به آنجا سفر میکنند برای شرکت در اجر معنوی این مراسم و زیارانی های عزیز میزبانی و پذیرایی گرم و دوستانه از میهمانان به انجام میرسانند .
تعزیه خوانی زیاران استان قزوین محرم ۱۴۰۳
🌸 اللهم عجل لولیک الفرج 🌸
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم 🌸
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
هدایت شده از مداحی آنلاین
مداحی آنلاین - نماهنگ انا لله - حدادیان.mp3
5.95M
با فاطمه شدن هم ناله مادرا
ویلی علی الحسین
منحور فی الوری
دار و ندار من غارت شدی چرا
#استودیویی🔊
#عاشورا #محرم💔
#محمد_حسین_حدادیان🎙
♨️ @Maddahionlin 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه ظهر عاشورا از زبان رهبر انقلاب
هدایت شده از 🇮🇷🇮🇶🇱🇧خبر کــوتـاه🇾🇪🇵🇸🇮🇷
🌱قلب مطهر بقیهالله در فشار و غم شدیدی است، برای سلامتی ایشان حتما صدقه بدهید🙏🏻❤️🩹
#عاشورا
@khabarekotahh