حامد کاشانی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ #اطلاع_رسانی مدرسه امامت پژوهی برگزار می کند: 💠 درآمدی بر امامت پژوهی با محوریت
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
#اطلاع_رسانی
با توجه به کثرت سفرهای هفته های پیش رو، جلسات "درآمدی بر امامت پژوهی با محوریت منهج صاحب عبقات" تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.
تصویر فوق نسخهی بسیار نفیس از دیوان حسّان بن ثابت میباشد که در کتابخانهی أحمد الثالث_ترکیه شماره ۲۵۳۴ نگهداری میشود.
این نسخهی نفیس در ماه رجب سال ۴۱۹ ق بر اساس نسخهی کتابتشده در سال ۲۵۵ ق کتابت شده است.
در تصویر بالا ناسخ پس از نام ابوطالب عبارت "رضوان الله علیه " را نگاشته ولی فردی نامعلوم این عبارت را مخدوش نموده است!
در آستانهی سالروز وفات بزرگحامیِ رسول خاتم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم، والد ماجد امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه، جناب ابو طالب علیهالسلام هدیه به روح مطهرشان صلواتی عنایت بفرمایید.
@kashani1395
حامد کاشانی
📋 خطرِ غفلت؛ جلسه نهم 🎙 حامد کاشانی 📆 سه شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات
Kashani-14021110-KhatareGheflat-10-Hkashani_Com.mp3
35.25M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِينِ الْمُؤْتَمَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِيِّ، الطَّاهِرِ الزَّكِيِّ، النُّورِ الْمُبِينِ ، الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ عَلَى الْأَذىٰ فِيكَ
#اطلاع_رسانی
💠 مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم علیه السلام 💠
#خواهران_و_برادران
🗓 دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲
⏰ از ساعت ۲۰:۳۰
🎙 سخنرانی حامد کاشانی: حوالی ساعت ۲۱:۱۵
▪️ تهران، تجریش، آستان مقدّس امامزاده صالح علیه السلام
تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِينِ الْمُؤْتَمَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِيِّ، الطَّاهِرِ الزَّكِيِّ، النُّورِ الْمُبِينِ ، الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ عَلَى الْأَذىٰ فِيكَ
#اطلاع_رسانی
💠 روضه حضرت موسی بن جعفر علیه السلام 💠
#خواهران_و_برادران
🗓 دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲
⏰ از ساعت ۲۱:۳۰
🎙 سخنرانی حامد کاشانی: حوالی ساعت ۲۲:۳۰
▪️ تهران، پارک وی، به سمت ولنجک، خیابان الف جنوبی، بن بست نیلوفر، بیت الرسول صلی الله علیه و آله و سلّم
تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
حامد کاشانی
♥️ فضائل امیرالمؤمنين علیه السلام
💠«اسماعيل بن قاسم بن اسماعيل ابوالقاسم حلبي» از محدثان اهل سنّت در قرن چهارم هجری قمری به اسناد خود از انس بن مالک چنین نقل میکند:
هرگاه رسول خدا_صلّی الله علیه و آله و سلّم_ میخواست علی _علیه السلام_را معرّفی کند و جایگاه او را به مردم بشناساند، او را روی شتر خود بالا میبرد و به مردم دستور می داد که در جایگاهی پایینتر از وی قرار بگیرند، ایشان در روز خیبر علی _علیه السلام_ را این چنین توصیف فرمودند:
ای مردم! کسی که میخواهد به خلقت آدم، خلق و خوی من، مقام خلیل اللهی ابراهیم، مناجات موسی، زهد یحیی و سیره و منش عیسی_علیهم السلام_بنگرد، پس به علی بن ابیطالب نگاه کند.
او کسی است که در مواقع حساس و پرمخاطره بسان بازِ شکاری حاضر میشود.
ای مردم! فرزندانتان را با محبّت علی بیازمایید؛ چرا که علی دعوت به گمراهی نمیکند و هیچگاه از هدایت دور نمیشود.
پس هر کس او را دوست بدارد، از شما [فرزند شماست] و هر که بغض او در سینه داشته باشد، از شما [فرزند شما] نیست !
انس بن مالک میگوید:
پس از این کلام رسول خدا_صلّی الله علیه و آله و سلّم_ در روز خیبر، اوضاع به گونه ای بود که پدر فرزندش را روی دوش خود مینشاند و سر راه علی علیه السلام می ایستاد، زمانی که علی را میدید، صورت فرزندش را به سمت علی میگرداند و با انگشت او را به فرزندش نشان میداد و میپرسید:
فرزندم این شخصی که در حال آمدن است را دوست میداری؟ اگر پاسخ مثبت میداد، او را میبوسید. ولی اگر میگفت: نه، او را روی زمین میانداخت و به او میگفت: برو به مادرت ملحق شو ! مادرت نیز باید به اهلش ملحق شود !
مرا با کسی که علی بن ابی طالب را دوست نمیدارد، کاری نیست.
✅ ... عَنْ أَنَسٍ , قَالَ: كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَشْهَر عَلِيًّا فِي مَوْطِنٍ أَوْ مشهد، علا عَلَى رَاحِلَتِهِ وأَمَرَ النَّاسَ أَنْ يَنْخَفِضُوا دُونَهُ , وَأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ شهر عَلِيًّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَوْمَ خَيْبَرَ، فَقَالَ: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى آدَمَ فِي خَلْقِهِ، وَأَنَا فِي خُلْقِي، وَإِلَى إِبْرَاهِيمَ فِي خَلّتهِ، وَإِلَى مُوسَى فِي مُنَاجَاتِهِ وَإِلَى يَحْيَى فِي زُهْدِهِ، وَإِلَى عِيسَى فِي سُنَنِهِ فَلْيَنْظُرْ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، إِذَا خَطَرَ مِثْلَ الصَّقْرِ كَأَنَّمَا يَنْقَلِعُ مِنْ صَخْر أَوْ يَنْحَدِرُ مِنْ صَبَبٍ، يَا أَيُّهَا النَّاسُ امْتَحِنُوا بِحُبِّهِ أوْلادَكُمْ؛ فَإِنَّ عَلِيًّا لا يَدْعُو إِلَى ضَلالَةٍ , وَلا يَبْعُدُ عَنْ هُدًى، فَمَنْ أَحَبَّهُ فَهُوَ مِنْكُمْ , وَمِنْ أَبْغَضَهُ فَلَيْسَ مِنْكُمْ» .
قَالَ أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ: فَكَانَ الرَّجُلُ مِنْ بَعْدِ يَوْمِ خَيْبَرَ يَحْمِلُ وَلَدَهُ عَلَى عَاتِقِهِ، ثُمَّ يَقِفُ عَلَى طَرِيقِ عَلِيٍّ , فَإِذَا نَظَرَ إِلَيْهِ تَوَجَّهَ بِوَجْهِهِ تِلْقَاءَهُ , وَأَوْمَأَ بِإِصْبَعِهِ أيْ بُنَيَّ تُحِبُّ هَذَا الرَّجُلَ الْمُقْبِلَ؟ فَإِنْ قَالَ الْغُلامُ: نَعَمْ، قَبَّلَهُ
وَإِنْ قَالَ: لا، خَرَقَ بِهِ الأَرْضَ
وَقَالَ لَهُ: الْحَقْ بِأُمِّكَ، وَلْتَلْحَقْ أُمُّكَ بِأَهْلِهَا، وَلا حَاجَةَ لِي فِيمَنْ لا يُحِبُّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ.
📜 مشخصات نسخه خطی:
الجزء فيه من حديث أبي القاسم الحلبي تأليف: إسماعيل بن القاسم بن إسماعيل أبوالقاسم الحلبي الخياط المؤدب(قرن ٤)، کتابت شده در قرن ششم هجری به خط حافظ ابن عساکر، نگهداری شده در کتابخانهی ظاهریه_ دمشق، مجموعه شماره ۲۴ ورق ۱۰۸ _ ۱۱۵
@kashani1395