1505420966.mp3
3.7M
💥ماجرای مباهله
🎤آیت الله شیخ عباس #اخوان
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
سلام🌹✋
نمیرسی سخرانیهای حضرتآقا رو ببینی؟🤔
خب به کانال نخبگانی راهبر امین سر بزن!💡
https://eitaa.com/joinchat/3498639669C0f6c9c6f9d
اینجا میخوایم بدون حاشیه، هر موقع آقا سخنرانی داشتند،
سخنرانی صوتی📻 و تصویری🎥 #سریع_شده و #خلاصه متنیشو📝 در دسترستون بگذاریم
میتونی از وقتای مردهات استفاده کنی و توی راه و...سخنرانی رو گوش بدی💪
(گاهی هم به مناسبت، مطالبشون توی موضوعات مهم(مثل #امام_شناسی) رو قرارمیدیم؛ تا با اندیشههای این اسلامشناس و متفکر، به تدریج بیشتر آشنا بشیم)👇
https://eitaa.com/joinchat/3498639669C0f6c9c6f9d
#کانال_راهبر_امین
در مراسم دیروز دیدار با رهبری ظاهرا تنها شخصیت بزرگ حوزوی که می توانست روی صندلی بشینه ولی در بین طلاب نشست آیت الله شب زنده دار بود. خداوند ایشان را حفظ کند ما به همین چیزها در حوزه نیازمندیم، هرچه بیشتر باید رابطه علما و مسئولین حوزوی با بدنه طلاب نزدیک تر شود.
برخی نوه یا داماد یک آقایی که خود آن آقا هم معروف نیست می شوند خود را گم کرده و در مراسمات روی صندلی می نشینند! خوب است آدم خودش را گم نکند!
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
در مراسم دیروز دیدار با رهبری ظاهرا تنها شخصیت بزرگ حوزوی که می توانست روی صندلی بشینه ولی در بین طل
حاشیه یکی از اساتید محترم درباره پست قبلی
با تشکر از توجه و لطف این استاد محترم باید عرض کنیم روشن است که آنهایی که واقعا مشکلی مثل پا درد و کمر درد دارند معذور هستند ، کنایه ما بیشتر به جوانانی هست که بخاطر انتساب خود به برخی بیوت یا اساتید ، زودتر از بزرگترها کمر درد میگیرند و صندلی نشین میشوند! بعضی از بزرگان معاصر با کهولت سن و مریضی های متعدد تا آخر عمر بر زمین نشستند و البته در حوزه نجف هنوز هم بسیاری از علما و اساتید بر زمین می نشینند.
در مراسمات متعددی دیده می شود که پیرمردهای ۷۰ ۸۰ساله چون آقازاده و... نیستند باید به سختی بر زمین بشینند اما برخی از جوان تر ها بر صندلی می نشینند! اینها با اخلاق اسلامی سازگار نیست.
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
روحیه کتابخوانی را گسترش دهیم در بین نسل جدید و فرهنگ و تمدن و تاریخ اسلام و ایران را به آنها معرفی کنیم
موبایل و تبلت و... برای کودکان و نوجوانان مضرات بسیار فرهنگی و جسمانی دارد، نسل آینده اگر از کودکی با کتاب انس نگیرند رشد عقلی نکرده و مشکلات فراوانی برای جامعه پدید خواهند آورد.
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥پیشرفت مسلمانان در علوم ریاضی 🌺دکتر گوستاو لوبون فرانسوى در کتاب تمدن اسلام و عرب مى نويسد: مسلمین
💥رهبر انقلاب تاکید بسیاری بر مساله تبلیغ کردند و اینکه باید به مبانی دشمن حمله کرد و نیز پاسخ به شبهات و مسائل روز را داد. این مساله باید با روش های مختلف برای سلایق مختلف انجام شود. نمونه موفق این کار توسط دوست قدیمی ایشان یعنی استاد شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد رخ داد.
شهید هاشمی نژاد در سال 1337 کتاب "مناظره دکتر و پیر" را به صورت داستان و رمان نوشت. کاری که بی شک تا آن زمان میان روحانیون بی سابقه بود. گرچه محتوای کتاب که بیشتر پرسشهای نسل جوان و نوجوان درباره مسایل گوناگون دینی ، تاریخی ،فرهنگی و سیاسی است که خود می تواند دلیل توجه همگانی باشد، اما آنچه بیش از همه خوانندگان را تحت تاثیر قرار می دهد شیوه نگارشی داستانی مناظره دکتر و پیر بود، کتابی که کماکان نکته های ناب و جالبی را در پی دارد و مسائل و سوالات بسیاری از انسان امروزی را نیز پاسخگو خواهد بود.
📚دانلود نسخه pdfکتاب 👉
📽معرفی این کتاب توسط علما
🌐سایت شهید هاشمی نژاد
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
48.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 نمیرم بخونم!❗️
وقتی زیباکلام گیر می افته و فرافکنی می کنه و خودش اعتراف می کنه که علمی حرف نمیزنه!
✂️برشی از برنامه ۳ قسمتی گستره شریعت در موضوع علوم انسانی اسلامی
❓آیا تعریف واحدی از علوم انسانی وجود دارد؟
❓آیا امکان تاسیس علوم انسانی اسلامی وجود دارد؟
❓دغدغه ها و مشکلات در پیشرفت علوم انسانی چیست؟
📽با حضور و گفتگوی:
دکتر مهدی #گلشنی
استاد عبدالحسین #خسروپناه
دکتر قاسم #پورحسن
و دکتر صادق زیباکلام
🎞مشاهده گفتگو جنجالی سه قسمتی👇
قسمت اول 👉
قسمت دوم 👉
قسمت سوم 👉
پ.ن: بسیاری از منکرین علوم انسانی اسلامی مثل همین زیباکلام یکدونه کتاب در این بحث نخوندن، تعاریف مختلف نظریات مختلف رو ندیدن، یک تصور اشتباهی از بحث در ذهن خودشون ساختن همونو هر چند وقت یکبار ردّ میکنن مثل آقای علوی بروجردی[که البته در مناظره با آقای خسروپناه کاملا واضح و روشن بود که تصور درستی از اینجور بحث ها ندارن] و آقای محقق داماد و...
#مناظره
#علم_دینی
#علوم_انسانی_اسلامی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نشست علمی "شهید مطهری و اکنون و حال جامعه ما" 🎤استاد امین اسدپور #مطهری #اسدپور 🌼کشکول ناب حوزوی
بخشی از نشست شهید مطهری و اکنون و حال جامعه ما،استاد اسدپور 14020213.mp3
5.35M
🔺ماجرای حضور جالب استاد شهید #مطهری در حلقه روشنفکری حمید عنایت (استاد فلسفه غرب)
🎤استاد اسدپور
✂️بخشی از نشست شهید مطهری و اکنون و حال جامعه ما
#فلسفه_اسلامی
#تراجم_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
💥تذکری به مبلّغان
✍حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری (ره):
فاضل ارجمند حجة الاسلام سيد موسي موسوي [۱] فرمود: بنده به لحاظ شرايط مساعدي كه از نظر تحصيلي داشتم، در كمتر از شش سال، مقدمات و سطح يك و سطح عالي را طي كرده و حدود پنج سال هم درسهاي خارج فقه و اصول را نزد اساتيدي همچون آيات عظام داماد و حائري و اراكي قدس سره بهره برده بودم و در شرايط بسيار اميدواركننده اي از نظر آينده علمي قرار داشتم و در حوزه، رسائل و مكاسب و كفايه تدريس ميكردم و در ضمن از اساتيد مدرسه حقّاني هم بودم. در اين موقعيت بود كه در تابستان ۱۳۵۰ش شهيد قدوسي ره به بنده فرمودند: با نظر مساعد حضرت امام، حجج اسلام حاج آخوند و زرندي و كريميان مدرسه اي در كرمانشاه تأسيس كرده اند و بنا دارند كه به سبك جديد، نظير مدرسه حقاني، برنامه ريزي كنند، شما كه به مجموعه برنامههاي ما آشنايي كامل داريد، تابستان سال جاري را به كرمانشاه برويد و اين مدرسه را راه اندازي كنيد. بنده هم آن سال به جاي اصفهان به كرمانشاه رفتم. در آنجا وضعيتي پيش آمد كه مجبور شدم سال تحصيلي بعد هم آنجا بمانم. بعد از آن هم به لحاظ اوج گيري انقلاب و نياز جدّي كرمانشاه به روحاني مرتبط با جوانان و مراكز علمي و دانشگاهي و نفوذ گسترده انجمن حجتيّه و جريانات ماركسيستي در بين جوانان، با مشورتي كه با برخي از اساتيد بزرگوار، از جمله آية الله مشكيني [۱] داشتم، و اكثر آنان با مجموعه شرايط موجود، مصلحت را در ماندن بنده در كرمانشاه ديدند، گرچه سروراني هم نظير مرحوم آية الله العظمي [شيخ مرتضي] حائری به شدت ابراز مخالفت كرده و حتي در غياب بنده فرموده بودند: فلاني خود را ذبح كرده است. بالاخره به هر گونه بود چند سالي با نگراني شديد فكري و تحيّر در كرمانشاه ماندم. بحمدالله با توفيق الهي و با برنامههايي كه با كمك دوستان، در مسجد و مراكز فرهنگي داشتيم، عرصه را هم بر ماركسيستها و هم انجمن حجتيه تنگ كرديم، به طوري كه آنها كاملاً به حاشيه رفتند و حتي برنامه اي براي قتل بنده ريختند كه به صورتي معجزه آسا نجات يافتم. سال حدود ۵۴ يا ۵۶ بود كه به رغم همه موفقيتها بسيار منقلب شدم و تصميم گرفتم استخاره كنم و اگر خوب آمد همان وسط سال به قم بازگردم. در ساعت و حال مناسبي استخاره كردم، آيه «زحف» [۲] آمد، ولي باز به جهت شدت تأثر با اين كه هم معتقد و هم عامل به استخاره هستم به تصميم خود باقي مانده و مشغول جمع اثاثيه براي انتقال به قم شدم. در شب همان روز خواب عجيبي ديدم كه مهم ترين و شيرين ترين فراز زندگيام را رقم زد. در عالم رؤيا ديدم در خيابان، جلوي مدرسه خان اتوبوسهايي بسيار زيبا و. غيرقابل وصف ايستاده و جمع خاصي را از انبوه متقاضيان انتخاب كرده و سوار ميكنند، همه ميدانند كه مقصد سفر بسيار مهم است، ولي به هيچ كس از چگونگي آن خبر نمي دادند. بالاخره جمع محدودي از جمعيت عظيم حاضر را سوار و حركت كردند. در نزديكيهاي مقصد، بوي عطر عجيبي به مشام رسيد كه همه را مدهوش كرد. بعد فهميديم همه اين عطر از فضاي باغ غيرقابل وصفي متصاعد است. دم باغ همه را پياده كردند. باز هيچ كس نمي دانست در داخل باغ چه خبر است. آنجا هم از همين جمعيت محدود، اكثر افراد را راه ندادند. فردي بود از بستگان بنده، هر چه اصرار كردم [كه به او اجازه ورود بدهند]، سه عيب از او گفتند _كه دقيقاً نقصهاي مهم معنوي اوست_ و فرمودند به جهت اين عيبها نمي تواند وارد شود. سپس افراد منتخب را گروه گروه وارد باغ ميكردند. بنده و حجة الاسلام اوسطي و حجة الاسلام حاج شيخ محمود عبداللهي و مرحوم معصومي را با هم وارد باغ كردند. بعد از ورود فهميديم كه مولايمان مولي الكونين حضرت بقية الله_ ارواحنا فداه_ داخل باغ هستند. حضرت در خيمه اي وسط باغ بودند. به محضر مقدس شان رفتيم، شيريني و عظمت محضر قابل وصف نيست. بنده ناگهان به يادم افتاد كه اين بهترين فرصت است كه با كسب نظر مستقيم از حضرت [در باره ماندنم در كرمانشاه] تصميم بگيرم. پس از سؤال بنده، حضرت_روحي فداه_ آنچنان روي در هم كشيدند كه هنوز پس از سالها تلخي آن در ذائقه بنده مانده است و فرمودند: «دل من از دست روحانيون خون است كه يا در قم و حوزههاي مشابه آن به بهانههاي مختلف ميمانند يا به جاهاي خوش آب و هوا و همراه با اقبال مردم ميروند. پس اين گونه مناطق را_كه بسيارند _ چه كساني تأمين نياز كنند!؟»
🔖پاورقی:
۱. حجة الاسلام موسوي نمايندۀ سابق ولي فقيه در كردستان بودند. ايشان در سفري كه اين جانب به كردستان داشتم، اين خاطره و چند خاطرۀ ديگر _ كه در فصلهاي بعدي بيان خواهد شد _ را برايم تعريف كردند. سپس بنا بر تقاضاي من آنها را به صورت كتبي در اختيارم گذاشتند.
۲. آیات ۱۵ و ۱۶ انفال. در اين آيات پشت كردن به جبهۀ جنگ موجب خشم الهي و گرفتار شدن به عذاب جهنم دانسته شده
📚خاطره های آموزنده ، ری شهری، ص۷۰
#خاطرات_علما
✅ @kashkolenab 🌹
14.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥اگر امثال طبری در وسط بازار تهران شلاق بخورند خیلی از ایمانها متزلزل نمیشود
🎤سردار نقدی (معاون هماهنگ کننده سپاه) در هفتمین جشنواره «گوهر فاطمی» نیروهای مسلح با موضوع عفاف و حجاب:
🔸 برخورد با مفسدینی که باعث تضعیف و تزلزل ایمان مردم می شود ضروری است
🔹برای استقرار سلامت دستگاه اداری برای استقرار صداقت و عدالت و #حجاب و همه نیکی ها باید این مطالبات جزو مطالبات و کارهای فرهنگی ما باشد. باید نشان دهیم این رفتارهای زشت چه تاثیری در تردید ایمان های جوانان می گذارد.
✍پ.ن: خدارو شکر که برخی مسئولین به این مسائل توجه دارند ، مطالبه این مسائل از قوه قضائیه مهمترین نهی از منکر است
#عدالتخواهی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
ظرفیتهای فقه در رویارویی با مسائل دنیای معاصر__.pdf
250.6K
📕 #مقاله ظرفیت های فقه در رویارویی با مسائل دنیای معاصر
✍آیت الله ابوالقاسم #علیدوست
💧چکیده:
برای کشف احکام شریعت باید از ادله اربعه بهره گرفت؛ در عین حال دنیای معاصر، مسائلی نوپیدا پدید آورده که به راحتی مصداقی از عمومات، اطلاقات و قاعده های کهن نیست؛ از این رو باید به ظرفیت های نهفته در فقه توجه کرد تا به کشفی کارآمد رسید، برخی از این ظرفیت ها عبارت هستند از: عقل، نصوص قرآنی و روایی عام و قاعده ساز. در میان برخی از منبع واره انگاشته شده ها ظرفیت هایی است که با تکیه به منابع استنباط شکوفا می شود؛ مانند عرف و مصلحت که در برخی از تجسدهایشان به یک یا چند منبع استنباط برمی گردند. برخی از نصوص هستند که ظرفیت تفسیری برای نصوص مبیّن شریعت دارند؛ مانند نصوص مبیّن مقاصد. شکوفایی این نیروهای نهفته در کنار نظام وار دیدن شریعت، دانش فقه را پاسخ گو به مسائل دنیای معاصر خواهد کرد، بدون آنکه نیاز به خروج از ضوابط اجتهاد باشد. نظام استنباط قابل ترمیم، تکمیل و توسیع است.
🗃منبع: اقتصاد اسلامی سال شانزدهم تابستان 1395 شماره 62
#فقه_تمدنی
🔴کشکول ناب حوزوی🔻
🟡 @kashkolenab