eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
585 ویدیو
367 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
سوال و جوابی در مورد آیت الله سید کمال حیدری ◾کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أهل غزة أهل الصمود و البطولات مردم غزه اهل استقامت و شجاعت هستند خداوند آنها را یاری کند و خیر و برکت برای آنها عطا فرماید ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📜معرفی و نقد مکتب تفکیک 💎فصل پايانى کتاب "منزلت عقل در هندسه معرفت دينى" ✍آیت الله #جوادی_آملی #
نقد و بررسی دیدگاه مکتب تفکیک در مادیت روح - یعقوبیان .pdf
373.2K
📕 "نقد و بررسی دیدگاه مکتب تفکیک در مادیت روح" 💧چکیده دیدگاه مکتب تفکیک، مادیت روح است که مدعی امتداد نظرگاه متکلمان متقدم است و با دو رویکرد سلبی و ایجابی بدان پرداخته است. رویکرد اول در نقد دیدگاه فلسفی در تجرّد روح است و رویکرد دوم با ادلۀ عقلی و نقلی به اثبات عنصر مادی و مظلم‌الذات روح کوشیده است. مسئلۀ این پژوهش، تحلیل و بررسی دیدگاه این مکتب با تمرکز بر رویکرد ایجابی است که با روش تحلیلی به تدقیق و تحلیل ادعا و سنجش آن پرداخته است. بنابراین بررسی اشکالات و انتقادات آن‌ها از براهین فلسفی تجرّد نفس، از عهدۀ این مقاله بیرون است. یافته‌ها از آن حکایت دارد که فارغ از تنوع دیدگاه‌های معرفتی در متکلمان متقدم، از ادعای انحصار تجرّد به خداوند به دلیل تباین خالق و مخلوق، به‌تدریج کاسته شده و به برخی از موجودات و برخی از نفوس تسری و تقلیل یافته است. ادلۀ عقلی نیز یا قابل نقد هستند و یا معارضاتی در مقابل خود دارند. ادلۀ نقلی نیز از اجماع دلالی بر مادیت روح بی‌بهره‌اند. ناسازگاری درونی در کیفیت مادۀ روح و اوصاف آن و مواجه شدن با مشکلات نظرگاه مقابل، در دوئالیزم نفس و بدن، از دیگر مشکلات این دیدگاه است 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
2دقیقه_و_27ثانیه_حضرت_آقا_عمربرف_است.mp3
1.18M
🔺️سرمایه عمر 🎤 انقلاب ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
استاد سیدمحمدرضا حسینی جلالی(عافاه الله) و استاد نجم الدین طبسی 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
امانوئل کانت(فیلسوف بزرگ غرب) در حاشیه کتاب Metaphysica Alexander Gottlieb Baumgarten(1750) 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺معرفی برخی منابع مطالعاتی برای مطالعه درباره مساله "علم دینی" و "علوم انسانی اسلامی" 1. «علم د
چکیده نظریه علم دینی دکتر مهدی گلشنی در برنامه گستره شریعت.mp3
6.42M
🔺چکیده نظریه علم دینی پروفسور مهدی گلشنی در قسمت دوم مناظره علوم انسانی اسلامی جهت اطلاع بیشتر کتاب "از علم دینی تا علم سکولار" ، دکتر مهدی گلشنی ، نشر پژوهشگاه علوم انسانی مطالعه شود 📽فیلم این صوت👉 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
#معرفی_اساتید ابوشهید آیت الله سید هاشم #حمیدی(دام‌ ظله) از علمای تهران. وی از شاگردان حضرت آیت الل
«یا مَنِ‌ اسمُهُ‌ دَواء وَ ذِکرُهُ‌ شِفاء» جهت شفای‌‌ عاجل آیت الله سید هاشم حمیدی(از و همدان و پدر شهید سید محمدرضا حمیدی) یک‌ مرتبه سوره‌‌ مبارکه‌ حمد را قرائت بفرمایید🤲 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لزوم فرصت محور بودن در عین هوشیاری در گام دوم انقلاب اسلامی؛ 📽 فرصت هایی که صحبت ها و ناراحتی پدر شهید عجمیان بدست می دهد! پدر شهید روح‌الله عجمیان: ▫️ولایتی قاتلان پسرم را آزاد کرد ولی شما در صداوسیما میترسید که این را بگویید؛ با این شرایط چرا خانواده شهدا را دعوت میکنید به تلویزیون!؟ ✍️ از دیروز این کلیپ به شکل گسترده در فضای مجازی در حال پخش است؛ البته پدر شهید عجمیان قبل این هم این موارد را در مصاحبه های دیگری بیان کرده بود. ▫️در عین عجیب بودن این اتفاق که یک پدر شهید در آنتن زنده، اسم مشاور رهبر معظم انقلاب را به عنوان کسی که با نفوذش مانع اجرای عدالت قضایی درباره قاتلان پسرش شده است را مطرح می کند اما فرصت هایی هم برای جبهه انقلاب خلق کرد: 1️⃣ مشخص شد انقلابی ها هم از برخی مافیاها در نظام شاکی هستند، مافیاهایی که مانع حرکت درست انقلاب اسلامی هستند و البته نباید بیش از این روی صبر این گلایه مندان نجیب حساب باز کرد! 2️⃣ باید دید چه طیف یا رسانه هایی باعث شده اند این پدر شهید حس کند عدالت درباره قاتلان پسرش آنهم با نفوذ یک شخصیت سیاسی اجرا نشده است؛ چنین فرصت هایی را نباید از دست داد! ➕دادگستری البرز هرگونه دخالت در پرونده شهید عجمیان را تکذیب کرد‌ 3️⃣ ماجرای نفوذ در نظام اسلامی همیشه توسط ضدانقلاب صورت نمی گیرد، گاه توسط افرادی سالم و خوش نیت در طول زمان و ایجاد شبکه ای از چهره ها شکل می گیرد و در نهایت به ضعف و کندی حرکت نظام اسلامی منجر می شود. ✔️ پایگاه ؛ رسانه آزاد و مستقل فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
تحليل و نقد نگرش تقلیل¬گرایانه به فلسفة اسلامی.pdf
358.1K
📕 "تحليل و نقد نگرش تقلیل گرایانه به فلسفه اسلامی" 💧چکیده یکی از مناقشه‌هاي معاصر دربارة فلسفه اسلامی، مناقشه در اصالت آن، يعني پرسش از «امكان فلسفه اسلامی» است. این مسئله هویتی، در تاریخ و آیندة فلسفه اسلامی تأثیري بسزا دارد. آراء منکران اصالت فلسفة اسلامی ـ اعم از مستشرقان، مورخان غربی، برخی از عرب زبانان و مخالفان هرگونه فلسفة دینی ـ را میتوان تقلیل‌گرایانه دانست. در این نظريات، فلسفه اسلامی به چند موضوع فروکاسته شده است: فلسفه‌يی تقليدگر از فلسفه یونان، کلام و الهیات اسلامی و فلسفة عربی. مستشرقان و مورخان مخالف، فلسفه یونانی را اصل و فلسفه اسلامی را فرع بر آن دانسته اند. برخی مخالفان با پافشاری بر عدم سازگاری دین و فلسفه، تلاش براي ایجاد فلسفه اسلامی را بیهوده دانسته و با اعتقاد به عدم امکان فلسفه دینی، ازجمله فلسفه اسلامی، قید اسلامی برای فلسفه ـ‌بعنوان علم تعقلی ـ را جایز ندانسته و فلسفه اسلامی را همان کلام و الهیات پنداشته اند. مخالفان دیگر، ازجمله عرب زبانان، از بكارگيری تعبير فلسفه اسلامی امتناع ورزیده و با توجه به زبان متون فلسفی در سنت اسلامی، آن را فلسفة عربی نامیده‌اند. آنها فلسفه عربی را مختص به نژاد عرب تلقي كرده و همان را محقق در تاریخ فلسفه دانسته‌اند. مقاله پيش‌رو به تحلیل و نقد مدعیات تقلیلگرایانه در باب فلسفه اسلامي پرداخته و تلاش ميكند اصالت آن را بعنوان واقعیتی تاریخی، اثبات و از ضرورت آن دفاع نمايد. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
💠 فروش تموم کتاب های 🛑 خرید و فروش همه ی کتب دینی حوزوی ✅ کتاب یار مخزن تموم کتاب های حوزوی و دینیه 🔴 از هر کتابی که بخوای هم‌ موجوده هم 📚 هرکتاب حوزوی و دینی که لازم نداشتی بیا کانال بفروش یه نگاه بکن 👇👇👇👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/259915835C3aad75b1df
🔺اهمیت نگارش در اسلام 📚کتاب فرهنگ مطالعه و نگارش در اسلام، شیخ محمود بهبهانی(ره) ، ص ۴۸ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
🔺حوزه تهران نیازمند یک «فیضیه» است ✍حمید سبحانی‌صدر 🔹 طلبه که باشی، از هر نقطه کشور که به شهر مقدس قم مشرف شوی، بعد از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مکانی را سراغ داری که میتوانی با دیگر طلبه‌ها ساعاتی را سپری کنی. 🔸 آری؛ مدرسه‌ی فیضیه این خصوصیت پدرانه را دارد که به روی هر طلبه‌ای آغوش بگشاید. مدرسه فیضیه نگهبان دارد، اما جلوی ورود هیچ طلبه‌ای را نمی‌گیرد. چون اینجا سالیان درازی است که مأمن طلاب علوم دینی است. فرقی نمی‌کند از کدام شهر یا از کدام مدرسه دیگر آمده باشی. در فیضیه می‌توانید به ملاقات هم بروید، دور هم بنشینید و مباحثه و گفتگو کنید. 🔹فیضیه مأمن و مأوی و مدرس‌ و مصلی و میعادگاه است؛ هم برای اساتید بزرگ حوزه، هم برای طلاب، هم برای تجمعات بزرگ و اثرگذار. مرکز مدیریت حوزه به‌جای خود، اما وجود فیضیه و دارالشفاء و حرم مطهر و مسجد اعظم و مراکزی عمومی از این دست، نقش مهمی در یکپارچه‌سازی و پیوند میان مدارس متعدد و متنوع قم آن هم با آن گستردگی دارد، و شناساندن و بهره‌مندسازی از محضر جمع کثیری از اساتید بزرگ در فنون مختلف دارد. 🔸 اما تهران؛ کجاست مکانی که مأوی و مدرس‌ و میعادگاه اساتید و طلاب باشد؟ اگر اهل علمی از شهری دیگر به تهران بیاید، کجا را دارد که بی‌آنکه از نام و نشانش بپرسند، برای ساعتی هم که شده در آن مأوی گیرد و تنی بیاساید؟ 🔹 اصلا طلبه‌های همین شهر تهران، اگر بخواهند چند ساعتی در یک محیط حوزوی، آسوده‌خاطر کنار هم به گفتگو بنشینند، کجا را دارند؟ آری؛ تهران فیضیه ندارد! تهران دارالشفائی ندارد که اهل علم آن از پیر و جوان به همدلی یکدیگر، ساعتی در سایه‌سار درختان آن به ملاقات و گفتگو بنشینند. 🔸البته تهران هم فیضیه داشت؛ اما در سالهای پس از انقلاب با محذوراتی که بود، محدودش کردند و درب آن را به روی عموم بستند. اما در سالهای کمی دورتر اساتید مبرز حوزه جایی برای بروز و ظهور داشتند، بی‌آنکه درب و دربانی مانع حضور آنها شود، تا جویندگان علم از برکات آنها بهره ببرند. 🔹 وقتی مراکز عمومی و پر رفت و آمد حوزه، به مدارس خصوصی تبدیل شد، (منظورم از مدارس خصوصی مدارسی است که تنها به طلبه‌های همان مدرسه اختصاص دارد و مانع حضور دیگر طلاب میشود)، خیلی از اساتید صاحب‌نام حوزه تهران هم به خانه و مسجد خود محدود شدند. جویندگان علم تنها می‌توانستند به مدارسی بروند که در آن پذیرش شده بودند و ناگزیر از فیض حضور اساتید بزرگ بازماندند. 🔸 اگر امروز در تهران اساتیدی هستند که بقیة‌السلف علمای ماضین‌اند و کاملا از وجودشان بی‌خبر و از نورشان بی‌بهره‌ایم، یک دلیل آن نبود یک مرکز علوم دینی عمومی است که محل رفت و آمد طلاب و فضلای حوزه تهران باشد. نمی‌دانم شاید اگر مراکز اداری حوزه‌ی تهران یا به عبارتی مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران هم به جای یک آپارتمان، در مسجد_مدرسه‌ای بزرگ از همان مدارس کهن تهران استقرار می‌یافت کمی صورت مسأله فرق می‌کرد. شاید میشد از این همه پراکندگی مدارس تهران جلوگیری کرد. سخن کوتاه؛ حوزه تهران نیازمند یک فیضیه است! 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
31.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ اطلاعات و نکات جدیدی از زبان حمید رسایی درباره تغییر حکم قاتلان شهید عجمیان و اعتراض پدر شهید به آقای ولایتی 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
کشکول ناب حوزوی
seyyed heyydari.mp3
432.8K
💥نقل سخنی از سید حسن نصرالله در مورد نقش کشورهای اسلامی در قضیه جنگ۳۳روزه 🎙آیت الله سید کمال حیدری 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
حضرت استاد سید محمدرضا حسینی جلالی(عافاه الله) 🎥 مستند زندگینامه 👉 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolen
🔺برخی از آثار استاد سید محمدرضا حسینی جلالی استاد جلالی و برادرش مرحوم استاد سیدمحمدحسین جلالی از بزرگترین نسخه پژوهان و فهرست نویسان معاصر نیز می باشند و کتب متعددی را تصحیح کرده اند که به چاپ رسیده. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
در دورانی که باطن کثیف رژیم جعلی صهیونیسم برای جهانیان نمایان تر از قبل شده و در خود کشورهای غربی تظاهرات های سراسری علیه جنایات وحشیانه غیر انسانی آنها انجام میشه و بسیاری از متفکرین و دانشمندان دنیا علیه اسرائیل موضع گرفته اند و حتی عبدالکریم سروش بر علیه اسرائیل سخنوری کرده، فیلسوف شکست خورده ما که سالهاست در مسئولیت های مختلف علمی و فکری بوده و هست حرف از شکست درون هم زمان اسرائیل و فلسطین می زند و هردو را جنگ طلب می خواند!! یکی نیست بگوید در کدام تفکر دفاع از خود و جان و مال و ناموس و وطن جنگ طلبی است؟! فلسطین چه بکند پیروز شده؟ دو دستی هرچه دارد تقدیم غاصبین کند؟ آن وقت صلح طلب و پیروز می شود؟! عجب! از این کلمات داوری اردکانی بر می آید که جهاد و دفاع و تجاوز غاصبانه را باهم یک کاسه کرده!! 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
در همین حوزه مروی تهران تا همین چند سال پیش، علمای برجسته متعددی درس داشتند از جمله مرحوم آیت الله س
از راست : مرحوم آیت الله سید کاظم ، مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی شریعتمداری ، مرحوم آیت الله ضیاءآبادی ، آیت الله جعفری اراکی(حفظه الله) روزگاری نه چندان دور تهران چنین بزرگانی داشت، اگر قدر علمای ربانی حیّ را ندانیم و از وجودشان استفاده نکنیم بعد از رحلتشان حسرت خواهیم خورد اگر درک کنیم و متوجه مساله بشویم! اگر نفهمیم که هچ! اما روز قیامت همه خواهند فهمید 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺فضیلت و ثمرات علم ریاضی و هندسه ✍علامه (ره): علم به قوانین حسابى و قواعد مسائل عددى در تقویت نفس انسانى از اعظم وسائل است. به خصوص علم هندسه که در تعدیل و تقویم ذهن و فکر و قلم و بیان تأثیرى به سزا دارد. حکما و فلاسفه بزرگ گفته‏ اند: "براى رسیدن به معرفت حقایق اشیاء فکر را باید به علوم ریاضى ورزش داد" آرى علوم ریاضى براى حکیم به مثابت مسطره براى خطاط است، همچنانکه مسطره، مشاق را از کجى و بى‏ نظمى در کتابت حروف، و انحراف سطور، حافظ است؛ علوم ریاضى فکر را از خطا و اعوجاج و انحراف باز مى ‏دارند و به آن استقامت و اعتدال مى ‏دهند. زیرا که مسائل آن مبتنى بر قواعد خلل- ناپذیر است و هیچ مسامحه و سهل انگارى در آنها راه ندارد، با تخمین و تقریب درست نمیشود. اگر چنانچه اندک اشتباه و غفلت در اعمال قوانین آن به محاسب روى آورد از نتیجه فرسنگها دور مى‏ شود و از رسیدن به مقصود باز مى ‏ماند. لذا گفته ‏اند که عدد براى محاسب مانند دندانه ‏هاى کلید است که اگر زائد یا ناقص باشد فتح باب نمیشود و هرگز درب مطلوب به روى او باز نمى ‏گردد. لذا انسانهاى ورزیده در علوم ریاضى، صاحب رأیى صائب، و نظرى ثاقب، و کم گوى و گزیده گوى، و دیر گوى و نکوگوى مى‏ شوند. عبارات و الفاظ آنان نوعا حساب شده است. قلم آنان بسیار رصین و متین است. مى‏ بینیم که عبارات خواجه طوسى در شرح اشارات شیخ رئیس، و تحریر اصول اقلیدس، و تحریر مجسطى بطلمیوس و دیگر مصنفاتش به فارسى و عربى، چنان سخت استوار است که گویى به جاى مرکب، سرب مذاب به کار برده است. ابن فنارى که یکى از عارفان به نام است، در فصل دوم‏ فاتحه مصباح الانس، علم ریاضى را علم ایقانى بدون اختلاف معرفى نموده است. ابن خلدون در مقدمه تاریخش سخنى در فضیلت علم هندسه دارد که بپارسى ترجمه و نقل مى‏ کنیم: هندسه به خرد فروغ، و به اندیشه راستى مى ‏دهد. زیرا همه براهینش به روشى روشن و سبکى آشکار است. از همین جهت غلط در قیاس هایش راه ندارد. لذا به ممارست آن فکر از خطا دور مى‏ گردد. و بر اثر روش روشن، هوش و بینش به هندسه‏ دان دست مى ‏دهد. و گفته ‏اند بر در سراى افلاطون نوشته بود: "هر کس هندسه‏ دان نیست به منزل ما وارد نشود." و مشایخ ما گفته‏ اند: ممارست در علم هندسه براى فکر به مثابت صابون براى جامه است. چنانکه این جامه را تمیز مى‏ گرداند، آن فکر را صافى مى‏ نماید. و این از جهت حسن ترتیب و انتظامى است که در مسائل هندسى بکار رفته است. 📚هزار و یک نکته، نکته 571 ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab