هدایت شده از خبرگزاری شبستان
📸 بزرگداشت آیتالله سیدعلی مقدمقوچانی در مسجد علوی
🌐 Shabestan.ir
🆔️ @shabestannewsagency
💥استدلال بعضی به قرآن برای مشروعیت سرمایه داری و اشرافیت!!
✍آیت الله #مظاهری:
🔸برخی پول پرستان ادعائی دارند و برای خیال خرافی خود به آیاتی نیز تمسک جسته اند که هر مسلمان آگاهی را متأثر میسازد. و براستی نیز جای تأسف و تأثر است که قرآن عزیز کتاب انسان ساز خدای متعال چنین بازیچه ی هوی و هوس مشتی غربزده ی سودجو و کور و کرانی سراپا جهل شود! آنان گاهی این آیه شریفه را ذکر کرده: «و الله فضل بعضکم علی بعض فی الرزق» [۱] (خداوند بعضی از شما را بر بعضی دیگر در مال و روزی برتری داده است)... و میگویند فقر و غنی تقدیر الهی است و خدا خواسته است که برخی فقیر باشند اگر خدا میخواست به آنها هم عطا میکرد!!
✅ این پندار بی اساس را قرآن عیناً از برخی مترفین خرافه گو در صدر اسلام نقل میفرماید: «وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللَّهُ قَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِلَّذِینَ آمَنُوا أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ یَشَاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ» [۲] (وقتی به آنان گفته شود از آنچه خداوند به شما عطا فرموده انفاق کنید کافران به مؤمنان میگویند آیا کسانی را اطعام کنیم که اگر خدا میخواست آنان را اطعام میکرد)
🔹قرآن کریم در آیه ی «و الله فضل بعضکم علی بعض» به یک نکته طبیعی اشاره میفرماید و آن اینکه مردم در استعداد و هوش و فعالیت یکسان نیستند پس ناچار درآمدشان نیز یکسان نخواهد بود. ولی این قبیل آیات در مقام آن نیست که بیان کند وظیفه مردم درحالیکه از نظر طبیعی مختلفند چیست؛ البته در ذیل برخی از همین آیات وظیفه را نیز تعیین فرموده است چنانکه در ذیل همین آیه میفرماید «فما الذین فضلوا برادی رزقهم علی ما ملکت ایمانهم فهم فیه سواءا فبنعمه الله یجحدون» [۳] (ولی آنان از رزق خود بزیردستان نمی دهند تا در معیشت و زندگی مساوی شوند، آیا اینان نعمت خدا را نادیده گرفته و کفران میورزند؟ ).
🔻تمامی این آیه شریفه دلالت دارد:
الف - انسانها چون در استعداد متفاوت خلق شده اند بنابراین در بهره و درآمد نیز متفاوت میشوند.
ب - افرادی که برتری دارند باید از درآمد و سود خود به دیگران بدهند تا همه در رفاه باشند.
ج - آنانکه بخل ورزند و موجب اختلاف طبقاتی در معیشت شوند به آنچه پروردگار جهان به آنان عنایت فرموده کفران ورزیده اند.
----------
(۱). سوره ی نحل آیه ۷۳
(۲). سوره ی یس آیه ۴۷
(۳). سوره ی نحل آیه ۷۳
📚 مقایسه ای بین سیستمهای اقتصادی ، جلد ۱ ص۹۲
#اقتصاد_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
💥حاج شيخ عبدالكريم همان شبى كه از دنيا رفت خانواده او شام نداشتند!
✍ آیت الله #نوری_همدانی :
🔹موسّس حوزه مقدّسه قم آيت الله العظمى #حاج_شيخ عبدالكريم حائرى كه در سال ١٢٧٦ در مهرجرد يزد متولّد و در سال ١٣٥٥ قمرى چشم از اين جهان بستعلاوه بر كمالات و امتيازات فراوانى كه داشت از لحاظ زهد و ساده زيستىنيز نمونهاى بود.
🔸 #امام خمينى (ره) در يكى از سخنراني هاى خود فرمودند:
«مرحوم آقاى حاج شيخ عبدالكريمِ ما وقتى كه فوت شد آقا زادههاى او همان شب چيزی نداشتند ، همان شب شام نداشتند.»
🔹او چون مرجع شيعيان بود وجوه شرعيّه فراوانى به ايشان مىرسيد ولىهنگام وفات همه اثاثيهاش به هزار و پانصد تومان نمىرسيد و مبالغىمقروض بود كه طلبكاران همه طلب خود را به آن بزرگوار بخشيدند.
🔸[شیخ #آقا_بزرگ تهرانی] در كتاب نقباء البشر مىگويد:
«حاج شيخ عبدالكريم حائرى با اينكه اموال فراوانى از وجوهشرعيه براى او آورده مىشد ولى او هرگز آنها را پيش خود نگاه نمىداشت و آن اموال را به تجّارى در بازار قم كه از صُلَحاء بودند، تحويل مىداد و در نزد آنها جمع مىشد و در موقع دادنشهريّه طلاّب يا مواقع ديگرى كه لازم مىشد ايشان حوالهمىدادند و پول از آنها گرفته مىشد و مورد تقسيم قرارمىگرفت و يا به مصارف لازم خرج مىشد.»
📚علمای بزرگ اسلام، حسین نوری همدانی ، صفحه 373
#سیره_علما
✅کشکول ناب حوزوی🔻
@kashkolenab
کتابشناسی تحلیلی «منتخب الأثر فی الامام الثّانی عَشَر» .pdf
533.3K
📕 #مقاله "کتابشناسی تحلیلی «منتخب الأثر فی الامام الثّانی عَشَر»"
💧چکیده
کتاب مُنتَخبُ الاَثَر فی الامام الثّانی عَشَر نوشته آیتالله لطفالله #صافی_گلپایگانی (ره) که مشتمل بر مباحث مهدوی است، به سبب ویژگیهایش، بهعنوان یکی از منابع مهم روایات مهدوی شناخته میشود. پژوهش پیش رو با روش توصیفی ـ تحلیلی تلاش دارد ضمن تبیین شیوه مؤلف، چرایی و روش تألیف و تحلیل سبک نظاممند اثر، ویژگیهای آن را تبیین نماید. یافتهها حاکی است مؤلف با انتخاب دقیق روایات و بررسی دلالتشان از لحاظ موضوعی آنها را به شیوهای نو دستهبندی کرده و روایات هر موضوع را با ذکر سند از مصادر متقدم گردآوری و با اهتمام به تواتر معنوی، اثبات نموده روایات مهدوی ریشه در مصادر معتبر روایی و نزدیک به عصر معصومان دارند؛ ازاینرو این کتاب، گرایش کلامی ـ تاریخی دارد. مهمترین ویژگیهای منتخب الاثر، قلم روان، نظم و شیوه مبتکرانه، فراوانی روایات، جامعیت، تتبع گسترده مؤلف، اهتمام به تواتر معنوی، توجه به اصل وحدت و تقریب مذاهب، پرهیز از تکرار، گزینش فقیهانه روایات و توجه به آیات مهدویت است که موجب شده این اثر نسبت به دیگر تراث مهدویتی بهعنوان اثری ممتاز به جامعه علمی معرفی شود.
#کلام_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🌸 @kashkolenab
💥دروس آية الله الشيخ علي المروجي القزويني
🔸خارج الفقه / كتاب النكاح / العيوب الموجبة لخيار الفسخ / م٩٧٠ من المسائل المنتخبة للسيد الخوئي ؛ الساعة ١١ صباحا
🔹خارج الاصول: قاعدة لا ضرر ؛ ١٠ صباحا
🔻في مركز الامام السجاد ع للدراسات الحوزوية. (المبنى الجديد، خلف مجتمع ناشران)
#معرفی_اساتید
✅کشکول ناب حوزوی👇
🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥برنامه نکوداشت آیت الله شیخ حسین اوسطی از علمای تهران معظم له ظاهرا در مدرسه عالی شهید مطهری تدری
مراسم بزرگداشت آیت الله حسین اوسطی در تهران با حضور آیت الله سید محمد امین خراسانی ، استاد شیخ علی قاسمی ، حجت الاسلام سید مسعود خامنه ای ، حجت الاسلام سید محمدرضا علم الهدی(فرزند آیت الله سیدعبدالجواد علم الهدی ره) و بسیاری از اساتید و فرهیختگان دیگر
این مراسم در مسجد قدس برگزار شد.
#مجالسات_علما
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🌸 @kashkolenab
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
📌 ١۶ انگاره غلط!
لیبرالها یک سری گزاره غلط دارند که تا از ذهنتان بیرون نکنید استثمارتان میکنند:
١. همه ی کشورها نباید کالاهای زیادی را تولید کنند. بلکه فقط باید هر کالایی را که در آن #مزیت_نسبی دارند تولید کنند
٢. برای توسعه باید #دولت_کوچک شود و همه چیز به بخش خصوصی واگذار شود
٣. رشد نقدینگی همیشه باعث تورم است و هدایت نقدینگی بی معناست
۴. دولت یعنی ناکارآمدی، فساد، رانت و... و #بخش_خصوصی یعنی کارآمدی، بهره وری بالا، رقابت و...
۵. #بازار_آزاد باعث میشود عدالت محقق شود
۶. #عدالت و برابری تعارض دارند
٧. یارانه ها باید حذف شوند و قیمتها آزاد باشند
٨. برای کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت باید به سراغ تولید انبوه برویم
٩. برای تولید انبوه باید تکاثر و تجمیع_ثروت داشته باشیم و این نیازمند #بانک و بورس و...است
١٠. انسان گرگر انسان و همیشه به دنبال نفع مادی شخصی است
١١. #کپی_رایت یک حق است و باعث ایجاد انگیزه میشود
١٢. رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی باعث افزایش اطلاعات و آزادی بیشتر می شوند
١٣. تبلیغات بازرگانی سبب ایجاد رقابت میشود
١۴. تمام ارزش اضافی (سود نهایی) سهم کارآفرین و مدیران است
١۵. کارگران با رضایت خودشان با حقوق پایین کار میکنند و سهمی از سود نمی خواهند
١۶. نفت در حال تمام شدن است و باید زودتر از شر آن خلاص شویم
ادامه دارد...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
💥مراد نحویون از جمله مشهور «ضَرَبَ زیدٌ عمْرًا»
✍آقا محمد علی کرمانشاهی:
🔹آنچه به خاطر قاصر می رسد و احتمال می دهد آن است که: مراد به زید حضرت امیرالمومنین(ع) و مراد به عمرو، عمرو بن عبدود لعین است، و مراد به ضرب همان ضربتی است که آن حضرت در جنگ خندق و احزاب به آن مردود مرتاب زد و به جهنم فرستاد، و حضرت رسالت(صلی الله علیه و آله) در مدح آن حضرت لعل گوهربخش گشاد و فرمود: «لضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین».
🔸و بیان این مدعی آن است که: آن حضرت را چندین اسم بوده از جمله آنها «زید» است چنانچه شیخ صدوق(ره) در کتاب امالی( 482 حدیث 2 ) روایت کرده است.
📚مقامع الفضل، ج1ص472
#ادبیات
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥اشرافیگری مذهبی! هاشمی رفسنجانی تحت تاثیر غربزدگانی که به وی نزدیک شده بودند و تکنوکرات های حزب و
💥 پياده شدنِ مدل سرمايهداري در ایران، بستر شکلگیریِ شکاف طبقاتی و تحميلِ محروميتهای اقتصادی و فرهنگی و محرومیتهای جنسی است!
✍استاد سید منیرالدین حسینیِ هاشمی ره:
«پياده شدنِ مدل سرمايهداري در ایران بستر تحميل محروميتهاي سياسي و فرهنگي شده، و مشکلات اقتصادی و اختلاف طبقاتی بهوجود آورده است.
🔹در ايران، [فرضا]ً ۲۰ درصد از جامعه، هم پول دارند و هم مقام دارند و هم ارضاء جنسي دارند؛ ۳۰ درصد بهصورت متوسط در فشار هستند ولي اينها را تا حدودی دارا هستند. و ۵۰ درصد هم در فقر اقتصادي، فقر جنسي و فقر هويتي زندگي ميكنند. چون آنها دارند تحقيرشان ميكنند! جامعه دارد تحقيرشان ميكند!
🔸بَعد، غرب به اين جمعيت بزرگ (به این ۵۰ درصد) ميگويد: شما آزاديد! شما آدم هستيد! اختيار شما به دست خودتان است! اينها چكاره هستند؟! اين ارزشها هستند كه شما را اينطور محدود كردهاند!!
🔹 يك بار نميگويد «انگيزش مادي» و «اختلاف طبقاتي» و «نظام سرمايهداري» شما را اينطور كرده است! يك بار نميگويد غلط بودنِ «نظامِ توزيع ثروت، قدرت، اطلاعات»، شما را اينگونه كرده است! مرتب میگويد «وابستگي شما به ارزشها» شما را اينطور كرده است!
بنابراين، طبيعي است كه در جامعه ناهنجارهاي تلخي بهوجود آيد كه براي دشمن مايهٔ اميدواري میشود و او میتواند ارزشهاي اسلامی را، بهدليل محروميتهايي كه خودِ نظام سرمايهداري در عمل براي مردم ايجاد كرده است، مورد هجوم قرار بدهد!»
منبع
#نئولیبرالیسم
#عدالت_اسلامی
#اقتصاد_اسلامی
#سید_منیرالدین
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
💢بدون این که تغییری در چهره ایشان ایجاد شود، به مسیر خود ادامه دادند!
مرحوم آیت الله #آقا_مجتبی_تهرانی طول مسیر منزل تا مسجد را از بازار پیاده رفت و آمد میکردند. خیلی از بازاریها، خرکچیها و باربرها ایشان را نمیشناختند و من بارها دیده بودم که به ایشان اهانت میکنند. البته خیلیها هم احترام ایشان را نگه میداشتند اما افرادی بودند که نمیشناختند و با روحانیت عناد داشته و دارند.
یک بار یادم میآید حاج آقا از مسجد بر میگشتند، من پشت سر ایشان با فاصله خیلی زیاد راه افتاده بودم تا ایشان نفهمند، میخواستم به رفتار ایشان دقت کنم.
در یک قسمتی از بازار که ایشان از دالانی عبور میکردند وقتی از کنار شخصی رد شدند آن شخص در صورت حاج آقا، به ایشان بیاحترامی کردند و به ایشان لفظ بدی را گفتند که تمام مردم سمت حاج آقا و این فرد برگشتند که ببینند چطور برخورد میکنند و بنده هم خیلی دقت کردم.
حاج آقا بدون این که تغییری در چهرهاشان ایجاد شود و اصلاٌ انگار نه انگار که حرفی زده شده به راهشان ادامه دادند!
📚سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: مشرق نیوز، میثم مطیعی، ۹۱/۱۱/۲۴
#سیره_علما
🔴 کشکول ناب حوزوی👇
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📸 بزرگداشت آیتالله سیدعلی مقدمقوچانی در مسجد علوی 🌐 Shabestan.ir 🆔️ @shabestannewsagency
💥مراسم بزرگداشت آیت الله سید علی مقدم قوچانی از #علمای_تهران
در این مراسم آیتالله شیخ ضیاءالدین نجفی امام جماعت مسجد جامع و حوزه نبی اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) و حجتالاسلام سید صدرالدین شریعتی امام جماعت مسجد قبا(خیابان شریعتی) به همراه برخی مسئولین مرکز امور مساجد از آیت الله مقدم قوچانی تجلیل کردند.
آیت الله مقدم قوچانی امام جماعت مسجد علوی (واقع در تهران، خیابان پیروزی، خیابان بستان منش، کوچه شهید بهروز غنیان) می باشند.
#معرفی_اساتید
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🌸 @kashkolenab
4_5776411081006124385.mp3
4.8M
💥بخشی از سخنرانی مرحوم حاج شیخ عبّاسعلی محقّق واعظ خراسانی (پدر استاد مهدی #محقق).
🔹موضوع سخنرانی: حضرت ولیّ عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف)
🔸تاریخ سخنرانی: نیمه شعبان ۱۳۳۱شمسی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
هدایت شده از 🎧 سایهبان 📻
15.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تاریخ، درباره ولادت امام زمان عج چی میگه؟
#نیمه_شعبان
#امام_زمان
📚 الفصل فی الملل و الاهواء و النحل(۷۷/۴) و سیر اعلام النبلاء ط رسالة (۱۱۹/۱۳)
🖌 پادکست شماره ۴۰
╔═🍃🌸════╗
@radiosayeban
╚════🌸🍃═╝
💥من یک عمر نان خور امام زمان (عج) بوده ام!
✍️آیت الله #ارفع:
مرحوم حاج #شیخ_عباس_قمی محدث بزرگ جزو پرکارترین نویسندگان عصر خویش بود در سفر و وطن مینوشت و از هر فرصتی برای نوشتن بهره میبرد. کم میخوابید و زیاد مینوشت گاهی از فرط خستگی چرتش میبرد، دوباره بیدار میشد و با سرعت وضو میگرفت و به نوشتن ادامه میداد وی عشق شدید به نگارش و تحقیق داشت و هیچ چیز او را از این شوق و عشق منصرف نمی کرد. یکبار مشغول پاکنویس یکی از کتابهایش بود چند نفر از علماء به دیدنش آمدند تا لحظاتی را با وی محفل انس تشکیل دهند. حاج شیخ پس از پذیرایی به هر کدام یک کاغذ و قلم داد و گفت عوض صحبتهای متفرقه لطف کنید این جزوهها را پاکنویس کنید.
در آن هنگام که در مشهد مقدس سکونت داشت روزهای پنج شنبه و جمعه به اتفاق عده ای به اطراف مشهد میرفت. همراهان ایشان عده ای از علماء مشهد بودند حاج شیخ عباس بعد از یک استراحت کوتاه کتابهای خود را پهن میکرد و شروع به مطالعه و نوشتن مینمود و از کوچکترین فرصت برای مطالعه و کتابت استفاده میکرد.
یکی از علاقمندهای به حاج شیخ عباس دو سه روزی وی را به بیرون مشهد برای استراحت دعوت کرد. همینکه چند لحظه ای گذشت کتابهای خود را پهن و شروع به مطالعه و نوشتن کرد صاحبخانه گفت: من شما را برای استراحت به اینجا دعوت کرده ام. شیخ عباس به او فرمود: من چون نان امام زمان (عج) را میخورم، باید در مقابل آن خدمت بکنم. صاحبخانه گفت من از پول خودم میخواهم به شما غذا بدهم نه از سهم امام (علیه السلام) حاج شیخ لحظه ای تأمل کرد و گفت: آیا این بی انصافی نیست که من یک عمر نان خور امام زمان (عج) بوده ام، حالا که میخواهم دو سه روز سر سفره شما بنشینم برای ایشان کار نکنم؟ شیخ عباس قمی این جمله را گفت و دوباره مشغول مطالعه و نوشتن شد.
📚درنگستان : هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست ، ص۳۰۱
#سیره_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
#مجالسات_علما
حضرت آیت الله #علوی_گرگانی (ره) و مرحوم آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی (از #علمای_تهران)
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
hazratemahdi.pdf
2.61M
📚 #کتاب حضرت مهدی(عج) رایت هدایت
پاسخی به شبهات ابوالفضل برقعی
#کلام_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺اهمیت فراگیری #طب_سنتی ✍علامه #حسن_زاده_آملی (ره): استاد علامۀ ذوالفنون #شعرانی در آغاز نخستین جل
تاريخ_طب_در_ايران.PDF
22.06M
📚 #کتاب تاریخ طب در ایران پس از اسلام (از ظهور اسلام تا حمله مغول)
✍دکتر محمود نجم آبادی
ناشر: دانشگاه تهران
#طب_سنتی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
🔺از شوخی های میرزا ابوالحسن #جلوه یکی این است که می گفت :
موریانه در اصل طلبه بوده ، چه[اینکه] هنوز عادتِ کتاب خوردن و آشیانه نمودن در کتاب را دارد!
📚تاریخ فلاسفه اسلام، مدرّسی چهاردهی، صفحهٔ ۴۹
#سیره_علما
#عشق_مطالعه
🔹کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
💥خاطره ای جالب از مرحوم آیت الله میرزا مهدی #الهی_قمشه_ای و مرحوم #علامه_طباطبایی
📚معشوق نامتناهی ، ص ۴۳
#خاطرات_علما
#سیره_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
امواج آلوده 9.pdf
565.5K
📕 جزوه "پاسخ به شبهات علیه حوزه و روحانیت"
مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات ـ حوزههای علمیه جزوه ای با موضوع رصد و تحلیل موضوعی شبهات «روحانیت» با عنوان «امواج آلوده - شماره 9» منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، در این شماره مهمترین شبهات و پاسخهای اجمالی آن درباره روحانیت تهیه و تنظیم شده است.
«جدایی دین از روحانیت»، «القاب روحانیت و کارکردهای آن به روایت شریعتی و دیگران»، «چهار اتهام به روحانیت شیعه»، «آیا لباس روحانیت مقدس است؟»، «سرمایه فکری از نظر روحانیت»، «روحانیت شیعه پیش و پس از جمهوری اسلامی»، «روحانیت و مسأله آزادی خواهی»، «روحانیت و انکار تاریخ و هویت ایرانی» و... از مباحث این جزوه است.
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
مقدمه علامه حسن زاده بر انيس الموحدين نراقی.pdf
140.5K
📚مقدمه علامه #حسن_زاده_آملی (ره) بر کتاب انیس الموحّدین ملا مهدی #نراقی
📥 دانلود انیس الموحدین 👉
#کلام_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥رفتار مرحوم سيد عبدالله جزائرى با نادرشاه ✍آیت الله #شبیری_زنجانی : . 🔻يكى از مطالبى كه از مرحوم
رویکرد دینی نادر شاه و تأثیر آن بر شیعیان و عالمان شیعه__.pdf
4.14M
📕 #مقاله "رویکرد دینی نادر شاه و تأثیر آن بر شیعیان و عالمان شیعه"
💥بخشهایی مهم از این مقاله:
علمای شیعه رویکرد نادر به مذهب را مشروع نمیدانستند و پس از این نیز به عزلت کشیده شدند.
بهطور کلی نادر، میانه خوبی با قشر روحانی نداشت و تکیه نظام حکومتی برآنها را بیفایده میدانست.
نگاه نادر به مذهب و وضعیت مذهبی مردم، بنابر سیاستش بود. پزشک نادرشاه در این باره مینویسد:
درباره دین نادر اظهار عقیده قطعی کردن بسیار دشوار است. عده کثیری از کسانی که ادعای شناسایی عمیقی از اسرار او دارند میگویند که او هیچ دینی ندارد. گاهی آشکارا میگفت که او خویشتن را همان قدر بزرگ میداند که بزرگان دین را. برای آنکه بزرگان دین عظمت خود را از برکت این فضیلت بهدست آورده بودند که جنگجویان شایستهای بودند؛ دراین صورت تصور میکرد و بلکه یقین داشت که به همان رتبه پرافتخاری که ایشان در سایه شمشیر رسیده بودند او نیز نایل شده است. (بازن، پادری، نامههای طبیب نادرشاه، ترجمه علیاصغر حریری، ص42).
هنوی نیز در این باره مینویسد:
نادر دلاوریهای حضرت علی ع را بیارزش میدانست و از رفتار او انتقاد میکرد و میگفت: «علی سپاهیان خود را در بیابانها به حرکت درمیآورد و عده زیادی از آنها را به سبب تشنگی هلاک میکرد!» آنگاه از مردم میپرسید: «چرا بهجای استمداد از علی از خدا کمک نمیخواهید». (هنوی، جونس، زندگی نادرشاه، ترجمه اسماعیل دولتشاهی، ص363ـ364)
🗃فصلنامه شیعه شناسی بهمن ۹۴
#جنایات_نادرشاه_علیه_شیعه
✴️ کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔅استاد سید عبدالله انوار در بیمارستان بستری است 💯جهت شفای عاجل این دانشمند بزرگ دعا کنیم🤲 🎞مستند ح
🔺️به مناسبت درگذشت استاد سید عبدالله انوار▪️
نقل خاطره ای درباره شاگردی استاد انوار در محضر استاد شهید #مطهری در حوزه علمیه معیر تهران
✂️بخشی از مقاله (خاطراتی از استاد سیّد عبدالله انوار) نوشته استاد مهدی #محقّق ، منتشر شده در مجموعه ی "در جستجوی گمنامی" حدیث عشق ص ۳۵۰
نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲
کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚مقدمه علامه #حسن_زاده_آملی (ره) بر کتاب انیس الموحّدین ملا مهدی #نراقی 📥 دانلود انیس الموحدین 👉 #
✂️بخشی از مقدمه علامه #حسن_زاده_آملی (ره) بر کتاب انیس الموحّدین
وقتى در محضر مبارك حضرت استاد #علامه_طباطبایی صاحب تفسير الميزان تشرف داشتم كه از نراقيان سخن بميان آمد ، فرمودند : نراقيان هر دو از علماى بزرگ اسلام و ناشناخته اند .
🔹ملا احمد نراقى در [کتاب] مستند بسيار از والدش نقل آراء فقهى مى نمايد و بدان استناد مى جويد و اعتماد مى كند مثلا در آخر قبله آن گويد : لو اختلف المجتهدون فى القبلة فالمشهور عدم جواز ابتمام بعضهم بعضا مع توجه كل منهم الى ما اجتهد لاعتقاد كل بطلان صلوة الاخر , و قيل بالصحب و اختاره والدى ـ ره ـ فى مد و هو الاصح لمنع اعتقاد كل بطلان صلوة الاخر بل يعتقد صحتها له و ان اعتقد خطائه فى القبلة و هو غير مؤثر فى البطلان لعمومات جواز الاقتداء يمن يصح صلوته .
🔸كلمه (مد) در عبارت مستند اشاره به كتاب معتمد نراقى اول است. عمده تحصيلات فاضل نراقى يعنى ملا احمد در نزد پدرش ملا مهدى #نراقى بوده است و برخى از تاليفات ملا احمد بن مضمون : (الولد سر أبيه) به اقتفاى پدرش ملا مهدى نراقى است. مثلا پدر در فقه معتمد مى نويسد و پسر مستند ، پدر تجريد الاصول در علم اصول مى نويسد و پسر شرحى مبسوط بر آن در هفت مجلد مى نويسد ( الذريعه , صفحه 350 , ج 130 ) , پدر در علم اخلاق جامع السعادات به عربى مى نويسد و پسر معراج السعادة ترجمه آن به فارسى با بعضى از زيادات , پدر ديوان اشعار به نام طائر قدسى دارد و پسر به نام طاقديس , پدر مشكلات العلوم مى نويسد و پسر خزائن و آنرا تابع (مشكلات) قرار داده است به بيانى كه در اول (خزائن) ذكر كرده است.
🔹اين دو كتاب مشكلات و خزائن هر يك چون كشكول علامه #شيخ_بهایی , سفينه اى حامل مثقلات از مطالب متنوعه و امتعه ممتعه در هر باب اند.(مشكلات) امتن از (خزائن) و (خزائن) املح از آنست. اينجانب حسن حسن زاده آملى خزائن را يك دوره تصحيح نموده است و بر آن مقدمه و تعليقاتى نگاشته است كه در سنه هزار و سيصد و هشتاد هجرى قمرى يعنى بيست و سه سال پيش از اين در تهران به طبع رسيده است و در مشكلات نيز تا حدى كار كرده است و زحمت كشيده است اميد است كه آن نيز با تصحيح كامل و تعليقاتى در حل مشكلات مطبوع گردد .
💎 متن کامل مقدمه 👉
#تراجم_علما
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥حاضر جوابی ملاصدرا در مقابل شاه عباس! اگر تیغ عالم بجنبد زجای نبرّد رگی تا نخواهد خدای ✂️بخشی از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️برشی از گفتگوی #میرفندرسکی با #ملاصدرا در سریال روشن تر از خاموشی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
31.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥در حکومت دینی شرورها با دینبازی فساد تولید میکنند؛ #عدالت_قضایی
🎤 استاد محسن قنبریان
🔹 وقتی حکومت اسلامی تشکیل می دهیم شرورها با دین بازی فساد تولید می کنند. امام در خطبهای میگوید در انتخاب قاضی دقت کن و چهارده ویژگی برای قاضی میشمارد.
🔸 ما با دزدان سرگردنه که عریان و قابل تشخیص دزدی کنند رو به رو نیستیم. همه چیز بنام دین انجام میشود. خیریه عامل پولشویی میشود. وقف عامل استعسار و ویژه خواری میشود، ساحل خواری توسط دستگاه های حاکمیتی با نامهای مقدس انجام میشود. جنگل خواری با نام حوزه علمیه صورت میگیرد.
🔹 امیرالمومنین اینها را میبیند که چهارده ویژگی برای قاضی بر میشمرد و میگوید کم هستند قاضیانی که این خصوصیات را داشته باشند. تا بتوانند دین را از اسارت در بیاورند. وظیفه اصلی دستگاه قضائی اتفاقا باید به سمت جاهایی باشد که پوشش دین دارد.
🔸 امام میگوید بر امام واجب است که فاسقین از علما را در بند کند. نه کسانی که اختلاف اجتهادی یا سیاسی دارند. امام مادامی که کسانی دست به شمشیر نمیبردند مجرم امنیتی شان نمیکرد.
دادگاه ویژه روحانیت برای مقابله با اخوندهای کله گنده مفسد بود، نه برای چهارتا طلبه که یک اعتراضی کرده...
✂️برشی از برنامه سوره شبکه ۴
🤲نثار روح حجت الاسلام مسعود دیانی (مجری توانمند و فرهیخته برنامه سوره) صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲
#قنبریان
#عدالت_اسلامی
🔹کشکول ناب حوزوی🔻
🔸 @kashkolenab