eitaa logo
کشکول آیه و حدیث
227 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.6هزار ویدیو
42 فایل
#بیاد_پدرم_مرحوم #کربلایی_حاج_هوشنگ_فرج_زاده. ( فرزند مرحوم فرج وفاطمه ) #پدرشهید_بسیجی_علیرضا_فرج_زاده وبیاد خواهرو برادرهای مرحومش، ودیگر دوستان و همسنگران شهید و اموات فامیل واساتید...در محیط ایتا راه اندازی شد #صلوات_وفاتحه_نثار_همشون ١۴ دی ماه ١۴٠١
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی با سلام و آرزوی سلامتی و عاقبت به خیری و تسلیت ایام حزن آل الله در ماه صفر و تسلیت اربعین سالار شهیدان کربلا و یارانش علیهم السلام از امام باقر علیه آلاف التحیة و الثناء نقل شده که فرمودند: «لَوْ یَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی زِیَارَةِ الْحُسَیْنِ مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقاً وَ تَقَطَّعَتْ أَنْفُسُهُمْ عَلَیْهِ حَسَرَاتٍ قُلْتُ وَ مَا فِیهِ قَالَ مَنْ أَتَاهُ تَشَوُّقاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ أَلْفَ حَجَّةٍ مُتَقَبَّلَةٍ وَ أَلْفَ عُمْرَةٍ مَبْرُورَةٍ وَ أَجْرَ أَلْفِ شَهِیدٍ مِنْ شُهَدَاءِ بَدْرٍ وَ أَجْرَ أَلْفِ صَائِمٍ وَ ثَوَابَ أَلْفِ صَدَقَةٍ مَقْبُولَةٍ وَ ثَوَابَ أَلْفِ نَسَمَةٍ أُرِیدَ بِهَا وَجْهُ اللَّه» 👌اگر مردم می‌دانستند، چه فضیلتی در زیارت امام حسین علیه السلام نهفته است به درستی که از شوق می‌مردند و نفسهایشان از روی حسرت بند می‌آمد. راوی می‌گوید به امام باقر علیه السلام عرض کردم چقدر فضیلت دارد، حضرت علیه السلام فرمودند: کسی که از روی شوق و ذوق به زیارت آن‌ حضرت رود، خداوند متعال هزار حج و هزار عمره قبول شده برایش می‌نویسد، اجر و ثواب هزار شهید از شهدای بدر، اجر هزار روزه‌دار، ثواب هزار صدقه قبول شده، ثواب آزاد نمودن هزار بنده که در راه خدا آزاد شده باشند برایش منظور می نماید. کامل الزیارات ص142 مستدرک الوسائل ج10ص309 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌
قرار جمعه ها ! منتظران ظهور ... 🙏 ظهور بسیار نزدیک است 🙏 دوگانگی ظهور و قیام سؤالی که پیش می‌آید این است که به طور کلی چرا می‌خواهیم موضوع راهپیمایی اربعین را به بحث انتظار و مهدویت و زمینه‌‌سازی ظهور پیوند دهیم؟ به این علت که می‌خواهیم ببینیم پیاده‌روی اربعین از کدام مؤلفه‌های بیان شده است و آیا جزیی از زمینه‌سازی، شرایط یا نشانه‌های ظهور است و اربعین با کدامیک از آنها پیوند برقرار می‌کند. به همین دلیل می‌خواهیم مسئله ظهور را به صورت اجمالی و با نگاهِ ماهیت‌ شناختی بیان کنیم. یکی از مواردی که در میان مردم و خواص خلط مبحث می‌شود، ظهور و قیام است. خیلی دیده می‌شود که ظهور و قیام در کنار هم یکسان پنداشته می‌شوند، اما این دو متفاوت هستند. در روایتی از امام صادق (ع) آمده که آن حضرت نیز به دوگانگی ظهور و قیام اشاره کرده‌اند. سه بحث مهم پیرامون ظهور مطرح است که تلاقی و همپوشانی اربعین با آنها را می‌توان بحث کرد؛ اولین بحث، نشانه‌های ظهور است. منظور از نشانه‌های ظهور، علائم ظهور است و فرقی نمی‌کند نشان دادن این علایم پس از ظهور یا قبل از آن باشد که از جمله صدای جبرییل است که می‌فرماید حضرت مهدی (عج) ظهور کرد. برخی نشانه‌ها نیز همانند خروج دجال، سفیانی و یمانی از نشانه‌های قبل از ظهور است. ظهور برای مردم بسترهای زندگی صحیح و سالم را فراهم می‌کند و همه خوبی‌ها همراه ظهور است. اربعین و پیاده‌روی آن در قالب نشانه‌های ظهور مطرح نیست و در هیچ روایتی اشاره‌ای به این موضوع نشده است، بنابراین باید این پرونده را ببندیم. بحث دوم شرایط ظهور است که تفاوتی با نشانه‌های ظهور دارد. نباید این شبهه پیش بیاید که وقتی شرایط ظهور را تحقق بخشیدیم، بگوییم حتما ظهور رخ می‌دهد. شرایط ظهور نصابی دارد که ما نصاب آن را نمی‌دانیم به خاطر همین دقیقا زمان رخداد ظهور را نمی‌توانیم پیش‌بینی ‌کنیم لذا گفته شده کسانی که برای ظهور زمان تعیین می‌کنند کذّاب هستند. به طور کلی برای ظهور سه شرط توسط بزرگان دینی ما همانند شیخ صدوق، شیخ طوسی، سید مرتضی و شیخ مفید بیان شده است، از جمله شیخ طوسی می‌گوید ظهور در یک مثلث سه ضلعی قابل تحقق است که یکی از اضلاع آن اراده حق تعالی است. دومین مورد، اراده امام زمان و سومین ضلع، اراده و آمادگی مردم است. وقتی این بحث را با اربعین تطبیق دهیم در اینجا نیز نمی‌توان گفت اربعین از شرایط ظهور است، بنابراین وظیفه ما این است که به سوی آمادگی گام برداریم و شرایط ظهور را فراهم کنیم. چراکه مردم در اجرایی شدن ظهور نقش مهمی بر عهده دارند. اربعین عامل اشاعه مهدویت است بحث سوم، رابطه زمینه‌سازی ظهور و اربعین است. روایات مختلفی داریم که زمینه‌سازی ظهور را از جایگاه مردم تعریف کرده و آنها را مسئول دانسته که آستین را بالا زده و در این مسیر قرار گیرند. هر کسی غیبت را رقم زده باید ظهور را رقم بزند. غیبت اراده خدا یا امام معصوم نبوده بلکه غیبت در فضا و تنگنای بی‌مهری و بی‌توجهی مردم به امام معصوم رخ داده است بنابراین خود مردم هم باید باعث ظهور امام غایب شوند. حال سؤال این است که رابطه اربعین با انتظار و زمینه‌سازی ظهور چیست؟ به طور کلی می‌توان گفت که میان اربعین و زمینه‌سازی ظهور تعامل و ارتباط دو سویه وجود دارد یعنی هم اربعین عامل ترویج و اشاعه مهدویت و انتظار می‌شود و هم زمینه‌سازی ظهور به نحوی ترویج اربعین است. سلامتی و تعجیل در فرج مولایمان آقا صاحب الزمان هدیه میکنیم 10 صلوات همراه با دعای فرج انتشار_ارسال_صدقه_جاریه
ــــــــــــــــــ☫﷽☫ــــــــــــــــــ 🦋 ذڪرِ روزانه 🦋 ــــــــــــــــــــــــــــــــ🌹ــ 📗تفسیر 📖هـرروز انس با قرآن مجید 🌸 ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧🍃🌺🍃✧ ༅࿐✾🌸 ❀‏ موضوع ❀‏ 🗒️ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﻭﺳﺖ ـــــــــــــــــــــــــــ🌹_ 📖❀‏ سوره النمل/ آیہ (۵۳و۵۲) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺«٥٢» ﻓَﺘِﻠْﻚَ ﺑُﻴُﻮﺗُﻬُﻢْ ﺧَﺎﻭِﻳَﺔً ﺑِﻤَﺎ ﻇَﻠَﻤُﻮﺍْ ﺇِﻥَّ ﻓِﻲ ﺫَ ﻟِﻚَ ﻟَﺂﻳَﺔً ﻟِّﻘَﻮْمٍ ﻳَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ 🔻ﭘﺲ ﺍﻳﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻇﻠﻤﻲ ﻛﻪ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﺧﺎﻟﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻗﻄﻌﺎً ﺩﺭ ﺍﻳﻦ (ﻛﻴﻔﺮ، ﻋﺒﺮﺕ ﻭ) ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺭﻭﺷﻨﻲ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻲ. 🔺«٥٣» ﻭَﺃَﻧﺠَﻴْﻨَﺎ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍْ ﻭَﻛَﺎﻧُﻮﺍْ ﻳَﺘَّﻘُﻮﻥَ 🔻ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﭘﺮﻭﺍ ﺑﻮﺩﻧﺪ، (ﺍﺯ ﻣﻬﻠﻜﻪ) ﻧﺠﺎﺕ ﺩﺍﺩﻳﻢ. 🌸 ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧🍃🌺🍃✧ ༅࿐✾🌸 🔍❀‏ تفسیرنور❀‏🔎 ـــــــــــــــــــــــــــ🌹_ ✍🏻🔹ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔹 ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺧﺎﻭﻳﺔ»، ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺳﻘﻮﻁ، ﻓﻨﺎ ﻭ ﻭﻳﺮﺍﻧﻲ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺧﺎﻟﻲ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﺳﺎﻛﻨﺎﻥ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. 📌ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺁﺛﺎﺭ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﻲ ﻋﺒﺮﺕ ﺁﻣﻮﺯ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﺣﻔﻆ ﺷﻮﺩ. «ﻓﺘﻠﻚ ﺑﻴﻮﺗﻬﻢ» ٢- ﻋﻘﻮﺑﺖ، ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺁﺧﺮﺕ ﻧﻴﺴﺖ، ﮔﺎﻫﻲ ﺳﺘﻤﮕﺮﺍﻥ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻪ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﻣﻲ ﺭﺳﻨﺪ. «ﻓﺘﻠﻚ ﺑﻴﻮﺗﻬﻢ ﺧﺎﻭﻳﺔ» ٣- ﻋﺒﺮﺕ ﻫﺎ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎ، ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ ﻛﺎﻓﻲ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ ﻱ ﻋﺒﺮﺕ ﺁﻣﻮﺯﻱ ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. «ﻟﺂﻳﺔ ﻟﻘﻮم ﻳﻌﻠﻤﻮﻥ» ٤- ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﻭﺳﺖ. «ﺧﺎﻭﻳﺔ ﺑﻤﺎ ﻇﻠﻤﻮﺍ - ﺍﻧﺠﻴﻨﺎ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ» ٥ - ﻗﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ،ﺗﺮ ﻭ ﺧﺸﻚ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻧﻤﻲ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪ، ﻟﺬﺍ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺘّﻘﻲ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻧﺠﺎﺕ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﻨﺪ. «ﻭ ﺍﻧﺠﻴﻨﺎ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ ﻭ ﻛﺎﻧﻮﺍ ﻳﺘّﻘﻮﻥ» ٦- ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺗﻘﻮﺍ، ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺁﺧﺮﺕ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﺍﻫﻞ ﺗﻘﻮﺍ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻧﻴﺰ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻱ ﻛﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻨﺪ. «ﻭ ﺍﻧﺠﻴﻨﺎ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ ﻭ ﻛﺎﻧﻮﺍ ﻳﺘّﻘﻮﻥ» ٧- ﺍﻳﻤﺎﻧﻲ ﻛﺎﺭﺳﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻘﻮﺍﻱ ﺩﺍﺋﻤﻲ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺷﺪ. «ﺁﻣﻨﻮﺍ ﻭ ﻛﺎﻧﻮﺍ ﻳﺘّﻘﻮﻥ» 🌸 ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧🍃🌺🍃✧ ༅࿐✾🌸 🔹❀‏ حدیث روز 🔹❀‏ ـــــــــــــــــــــــــــ🌹_ 🕋امام على عليه السلام 🔺 أبلَغُ العِظاتِ النَّظَرُ إلى مَصارِعِ الأمواتِ و الاعتِبارُ بمَصائرِ الآباءِ و الاُمَّهاتِ . 🔻 رساترين پندها نگريستن به آرامگاه مردگان و درس گرفتن از سرنوشت پدران و مادران است.; 📚✍🏻غرر الحكم : 3361. 🌸 ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧🍃🌺🍃✧ ༅࿐✾🌸 🗓️ امروز:جمعہ ☀️۱۷/شهریور/١٤٠٢/٠٦   🌙۲۲/‌صفر/١٤٤۵/۰۲        2023/09/08 🌲 🌸 ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧🍃🌺🍃✧ ༅࿐✾🌸 📿❀‏ذڪـرِ روز ـــــــــــــــــــــــــــ🌹 📿 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَے مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم خدایا بر محمد و آل محمد درود فرست و در فرج ایشان (حضرت مهدے) تعجیل فرما 🔷🔸 ذڪر روز جمعه موجب عزیز شدن مے شود؛ روایت شده ڪه در این روز زیارت امام زمان (عج) خوانده شود. 🌸 ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧🍃🌺🍃✧ ༅࿐✾🌸 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ 🤲*اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ 🚩🌥️ هـر روز صبح به رسم ادب و ارادت ✋🏻 سـلام میدهیم به ارباب بی کفن:🚩 🚩اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ 🚩 اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🤲🏻 دعای فرج🤲🏻 *اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِاَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ* 🌸 ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧🍃🌺🍃✧ ༅࿐✾🌸 لطفابانشر ذڪرروزانه درثواب آن شریک باشید... 🌷🍃 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ