🔸🔸احتمال حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی در شهر مقدس قم برای #انتخابات_مجلس در سال جاری بالا رفت.
🔸برخی از مطلعین از حضور مدیر مسئول هفته نامه پرافتخار ۹دی برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه قم خبر دادند.
🔻حجت الاسلام #رسایی عهده دار مسئولیت هایی همچون:
🔹 موسسه جریان شناسی تاریخ معاصر،
🔹 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم
🔹 دو دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی بوده است.
🔻موضع گیری علیه فتنه گران، انتقاد جدی و مستمر به #هاشمی رفسنجانی، پیگیری فساد گسترده #کرسنت، مخالفت صریح با ننگ نامه #برجام، انتقاد جدی و غیرمحافظه کارانه به جهت گیری و عملکرد #علی_لاریجانی و موضع گیری علیه فساد بخشی از کارنامه دو دوره نمایندگی این عضو جبهه پایداری
و شاگرد علامه بصیر #آیت_الله_مصباح_یزدی می باشد.
@Moghavemat_Qom
🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩
🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴
🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩
🚩🏴🚩🏴🚩
🚩🏴🚩🏴
🚩🏴🚩
🚩🏴
🚩 آیا واقعا در کربلا 72 تن ماندند؟!🚩
💢حضرت استاد صمدی آملی:
✍یکی از مسلمات مشهور و بلامعارض تاریخی در واقعه کربلا اینست که شهدای کربلا بیش از یکصد تن بودند و تا ۱۵۵ شهید و بیشتر نیز نقل نمودند.
اما این که چرا مشهور شده در کربلا ۷۲ تن باقی ماندند میتوان گفت که در بین شهدای کربلا تعدادی از اهل کوفه بودند و طایفه آنان از لشکریان عمرسعد بودند لذا وقتی دستور قطع سر شهدا صادر شد برخی شهدای کوفی بجهت وساطت و درخواست خاندانشان سرشان از تن جدا نشد و در نهایت فقط سر مبارک ۷۲ شهید جدا شد؛ و لذا فقط ۷۲ تن در کربلا باقی ماند و سرهای جدا شده این ۷۲ تن به کوفه و شام رفت و مشهور شد که 《💥فقط ۷۲ تن در کربلا باقی ماند💥》 و مابقی شهدا سرها با تن باقی ماند.
از باب عروج قوه باصره به ذکر این ۷۲ اسماء نوریه مندرج در لوح محفوظ تبرک میجوییم:
*1 حضرت امام حسین*
*2 حضرت عباس بن علی*
*3 حضرت علی اکبر بن حسین*
*4 حضرت علی اصغر بن حسین*
*5 حضرت عبداللہ بن علی*
*6 حضرت جعفر بن علی*
*7 حضرت عثمان بن علی*
*8 حضرت ابوبکر بن علی*
*9 حضرت ابوبکر بن حسن بن علی*
*10 حضرت قاسم بن حسن بن علی*
*11 حضرت عبداللہ بن حسن*
*12 حضرت عون بن عبداللہ بن جعفر*
*13 حضرت محمد بن عبداللہ بن جعفر*
*14 حضرت عبداللہ بن مسلم بن عقیل*
*15 حضرت محمد بن مسلم*
*16 حضرت محمد بن سعید بن عقیل*
*17 حضرت عبدالرحمن بن عقیل*
*18 حضرت جعفر بن عقیل*
*19 حضرت حبیب ابن مظاہر اسدی*
*20حضرت أنس بن حارث اسدی*
*21 حضرت مسلم بن عوسجہ اسدی*
*22 حضرت قیس بن عشر اسدی*
*23 حضرت ابو ثمامہ بن عبداللہ*
*24 حضرت بریر ہمدانی*
*25 حضرت ہنزلہ بن اسد*
*26 حضرت عابس شاکری*
*27 حضرت عبدالرحمن رہبی*
*28 حضرت سیف بن حارث*
*29 حضرت عامر بن عبداللہ ہمدانی*
*30 حضرت جندا بن حارث*
*31 حضرت شوذب بن عبداللہ*
*32 حضرت نافع بن حلال*
*33 حضرت حجاج بن مسروق مؤذن*
*34 حضرت عمر بن کرضہ*
*35 حضرت عبدالرحمن بن عبد رب*
*36 حضرت جندا بن کعب*
*37 حضرت عامر بن جندا*
*38 حضرت نعیم بن عجلان*
*39 حضرت سعد بن حارث*
*40 حضرت زہیر بن قین*
*41 حضرت سلمان بن مضارب*
*42 حضرت سعید بن عمر*
*43 حضرت عبداللہ بن بشیر*
*44 حضرت وھب کلبی*
*45 حضرت حرب بن عمر-شیخ الاسلام قیس*
*46 حضرت ظہیر بن عامر*
*47 حضرت بشیر بن عامر*
*48 حضرت عبداللہ ارواح غفاری*
*49 حضرت جون غلام ابوذر غفاری*
*50 حضرت عبداللہ بن امیر*
*51 حضرت عبداللہ بن یزید*
*52 حضرت سلیم بن امیر*
*53 حضرت قاسم بن حبیب*
*54 حضرت زید بن سلیم*
*55 حضرت نعمان بن عمر*
*56 حضرت یزید بن سبیت*
*57 حضرت عامر بن مسلم*
*58 حضرت سیف بن مالک*
*59 حضرت جابر بن حجاج*
*60 حضرت مسعود بن حجاج*
*61 حضرت عبدالرحمن بن مسعود*
*62 حضرت بیکر بن حئ*
*63 حضرت عمار بن حسن تائی*
*64حضرت زرغامہ بن مالک*
*65 حضرت کینانہ بن عتیق*
*66 حضرت عقبہ بن سولت*
*67 حضرت حر بن یزید تمیمی*
*68 حضرت عقبہ بن سولت*
*69 حضرت حبلہ بن علی شیبنی*
*70 حضرت کنب بن عمر.*
*71 حضرت عبداللہ بن یکتیر*
*72 حضرت اسلم غلام ای ترکی رضوان الله تعالى عليهـم اجمعين*
💚 کانال تولدی دوباره 💚👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2678063114Cab9a0e3512
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄
🔴"عذاب شمر"
✍علامه امینی می فرمودند:
مدتها فکرمیکردم که خداوند چگونه شمر ملعون را عذاب میکند؟ و جزای آن تشنه لبی و جگر سوختگی حضرت سیدالشهداعلیه السلام را چگونه به او میدهد؟ تا اینکه شبی در عالم رویا دیدم که امیرالمؤمنین علیه السلام در مکانی خوش آب و هوا، روی صندلی نشستن و من هم خدمت آن جناب ایستادهام، در کنار ایشان دو کوزه بود، فرمودند : این کوزهها را بردار و برو از آنجا آب بیاور و اشاره به محلی کردند :
که بسیار باصفا و با طراوت بود، استخری پرآب و درختانی بسیار شاداب در اطراف آن بود که صفا و شادابی محیط و گیاهان قابل بیان و وصف نیست. کوزهها را برداشته و رو به آن محل نهادم آنها را پرآب نموده حرکت کردم تا به خدمت امیرالمومنین علی علیه السلام باز گردم. ناگهان دیدم هوا رو به گرمی نهاده و هر لحظه گرمی هوا و سوزندگی صحرا بیشتر میشد، دیدم از دور کسی به طرف من میآید و هرچه او به من نزدیکتر میشد هوا گرمتر می شد گویی همه این حرارت از آتش اوست،
در خواب به من الهام شد که او شمر، قاتل حضرت سیدالشهداعلیه السلام است. وقتی به من رسید دیدم هوا به قدری گرم و سوزان شده است که دیگر قابل تحمل نیست، آن ملعون هم از شدت تشنگی به هلاکت نزدیک شده بود، رو به من نمود که از من آب بگیرد، من مانع شدم و گفتم: اگر هلاک هم شوم نمی گذارم از این آب قطرهای بنوشد.حمله شدیدی به من کرد و من ممانعت می نمودم، دیدم اکنون کوزهها را از دست من میگیرد لذا آنها را به هم کوبیدم، کوزهها شکسته و آب آنها به زمین ریخت چنان آب کوزهها بخار شد که گویی قطره آبی در آنها نبوده است،
او که از من ناامید شد رو به استخر نهاد، من بیاندازه ناراحت و مضطرب شدم که مبادا آن ملعون از آب استخر بیاشامد و سیراب گردد، به مجرد رسیدن او به استخر، آب استخر خشک شد چنان که گویی سالهاست یک قطره آب در آن نبوده است. درختان هم خشک شده بودند او از استخر مأیوس شد و از همان راه که آمده بود بازگشت. هرچه دورتر میشد، هوا رو به صافی و شادابی و درختان و آب استخر به طراوت اول بازگشتند.
به حضور امیرالمؤمنین علیه السلام شرفیاب شدم، فرمودند: خداوند متعال این چنین آن ملعون را جزا و عقاب میدهد، اگر یک قطره آب آن استخر را مینوشید از هر زهری تلخ تر و هرعذابی برای او دردناک تر بود. بعد از این فرمایش از خواب بیدار شدم
🔴 هیئت یعنی سیاست و دیانت نه قیمه و قمه!
🔹پرچم عزای حسین(علیه السلام) بدست ملائکـۀ ا... بر کهکشان برافراشته شد. عزاداران #حسین دسته دسته، هیئت به هیئت، مسجد به مسجد را سیاه پوش کرده اند. حرارت غم حسین (ع) دلهای مؤمنین و محبین را سوزانده، دیده ها کم کم دریا شد و کشتی دلها در تلاطم غم حسین. کشتی بان این دریا، نجات ما را می خواهد نه شقاوت ما را! در عصر جدید که برخی به دنبال «کدخدا» ی جهان مادی هستند ناخدای کشتی ما حسین بن علی(ع) است و چه خوش گفت حضرت مصطفی که «إنَّ الحسین مصباح الهدی و سفینه نجاه».
🔸به ما می گویند ملت گریه؛ براستی گریه بر حسین سیاسی است و ما ملت گریه هستیم. ما با همین گریه ها، کاخ دژخیمان پهلوی و سرسپرده ی کدخدای جهان مادی را برهم زدیم، با همین گریه ها و پرچم ها صدام را منکوب کردیم و با همین گریه ها بساط داعش را از منطقه جمع کردیم!
شیعه با همین مراسمات و عزاداری ها در طول تاریخ، مکتب حسین بن علی را حفظ کرده و همواره با عدل علیه ظلم قیام کرده است. فرق ندارد ظالم که باشد. ظلم و ظالم هرکه باشد چه یزید و چه آمریکا و چه داعش های خارجی و وطنی، باید مقابلش ایستاد.
🔹عده ای غافل یا مغرض، بدنبال تهی کردن این عزاداری ها از سیاست هستند. عده ای می خواهند هیئت سیاست نباشد. در هیئتی که سیاست نباشد، در هیئتی که مبارزه با ظلم نباشد، در هیئتی که نقد و امر به معروف و نهی از منکر نباشد، در آن هیئت عمر سعد سینه می زند، ترامپ منبر می رود، بی بی سی روضه می خواند، ملکه الیزابت گریه می کند، جناب شاه سلمان سعودی قمه می زند و نذری می دهد و سازمان منافقین و فتنه گران هم سینه و زنجیر می زنند!
🔸امام بزرگوار ما فرمود: «دين اسلام يك دين سياسي است كه همه چيزش سياست است ، حتي عبادتش .. والله اسلام تمامش سياست است.. مسأله کربلا، که خودش در رأس مسائل سیاسی هست، باید زنده بماند. زنده نگه داشتن #عاشورا، یک مسأله بسیار مهم سیاسی _ عبادی است. #محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».
🔹اینجا ایران است و همه باید بدانند هيئتها نميتوانند سکولار باشند؛ هيئتِ امام حسينِ سکولار نداريم! هیئت یا امام حسینی است یا خیمه یزید! هرکس علاقهمند به امام حسين(ع) است، يعني علاقهمند به اسلام سياسي است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معناي اعتقاد به امام حسين اين است. اينکه آدم در يک مجلس روضه يا هيئت عزاداري مراقب باشد که مبادا وارد مباحث اسلام سياسي بشود، اين غلط است!
🔸و چه ساده لوحند آن کسانی که فکر می کنند مردم نباید سیاسی باشند. آنها که به وقت انتخابات رأی مردم را اگر به نفعشان نبود نمی پذیرند اگر به نفع شان بود انتخابات دموکراتیک بود! آنها که به وقت و بی وقت، تهمت ها نثار جریان «حزب اللهی سیاسی» می کنند و «حزب اللهی غیرسیاسی» را دوست دارند، آنها که به دروغ شعار آزادی بیان می دهند و اما می گویند: "هیئت نباید سیاسی باشد"! مگر نمی گوئید آزادی بیان؟ پس بگذارید هیئت آزاد باشد!
🔹آنها از همین هیئات ضربه خورده اند. از پرچم سیاه حسین بن علی و پیراهن مشکی و گریه ها و نعره های حیدری می هراسند به شرطی که این نعره ها بر سر دشمنان حسین کشیده شود. اگر قمه ها را بر سر دشمن حسین بنشانیم درست است نه اینکه بر سر خویش! مگر حسین بن علی علیه ظلم قیام نکرد؟! مگر این کشته ی فتاده به هامون، بعلت مقاتله و امر به معروف و نهی از منکر، کشته نشد؟ هر کس در دستگاه امامحسین(ع) کار میکند باید ابوبصیر باشد. هیئات باید هدف حسین بن علی را که قیام علیه ظلم بود را گسترش دهند. #هیئت یعنی سیاست و دیانت نه قیمه و قمه. امروز نظام اسلامی، تعزیه خوانی قبل از ظهور مهدی است. هیئات باید نقش خویش را پیدا و اجرا کنند. یک هیئت باید علی اکبر سیاسی پرورش دهد، یک هیئت باید زینب صبور خطابه خوان تربیت کند، هیئتی دگر قاسم، این هیئت ابوالفضل شجاع و عارف، آن یکی حبیب.
#یا_حسین
#هیئت_تراز_انقلاب
✅ #داود_مدرسی_یان
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 هیئت = خشونت علیه کودکان
برخیها! میگن که بچهها رو عزاداری نبرید چون؛
۱. حضور در این مراسمات #خشونت علیه کودکه
۲. مفاهیمی که توی عزاداریها طرح میشه یا کارهایی که توی هیئت میشه خارج از توان و درک کودکه
۳. کودک خیال میکنه این وضعیت پایداره و توی ترس و کابوس میمونه
بعد همون برخیها میگن که این آشنا کردن کودک با #مذهب نیست! و برای رعایت #حقوق_کودک نباید در این مراسمات شرکت کرد! معمولاً هم برای القای پیام از تصاویر #خشن که اکثراً مال #تعزیه دوطفلان حضرت مسلم هست، استفاده میکنن و اینجوری مخاطب رو با خودشون همراه میکنن!
اما بعد؛
ببینید این حرفا و بسیاری از حرفای دیگه ظاهرِ کاملاً شیک و اتوکشیدهای داره. ظاهراً از روی دغدغهمندی طرح میشه و عین خیلی از حرفای دیگه مخلوطی از حق و باطله. پس گیر کجاست؟!
ببینید؛ ما هم موافقیم که خیلی از عزاداریها مناسب کودک نیست. فرضاً جایی که قمه زده میشه - جدای از بررسی اصل موضوع! - اصلاً مناسب کودک نیست یا جایی که جلوی چشم همه دارن گاو یا گوسفند سر میبرن یا جایی که صدا به قدری زیاده که آدم بزرگهام اذیت میشن چه برسه به بچهها یا ...
در واقع ما هم معتقدیم باید از فضایی برای #عزاداری استفاده کنیم که تصویر خوب، مثبت و قابل فهم برای کودک ایجاد کنه و نه اضطراب و پریشانی. برای همین هم دو مطلب قبلی نوشته شد. ضمن اینکه ما با #فشردگی_مذهبی هم مخالفیم و میگیم نباید ذهن کودک رو بیش از حد درگیر مفاهیم انتزاعیِ دین کرد و خیلی از جاها جلوی رشد و فعالیتش رو به اسم اینکه خدا یا پیغمبر دوست نداره، بگیریم!
اما یه سوال؛
به گفتهی غالب روانشناسان، کودکی خیلی مهمه و بخش اعظم شخصیت در شش سال اول شکل میگیره. روانشناسان معتقدن که هر بازی و خاطرهای توی شکلگیری شخصیت موثره. اصلاً هر گرایش و تمایلی که در کودکی ایجاد بشه تا پایان عمر همراهمون میمونه و ریشه بسیاری از #مشکلات ما به دوران کودکی برمیگرده. یعنی اگه توی بچگی یه بار یکی شما رو هُل بده تو استخر و حس غرق شدن داشته باشید، تا آخر عمر میونه خوبی با آب ندارید یا برعکس اگه یه بار تو بچگی تجربه خوبی از اسبسواری داشته باشید، تا آخر عمر؛ اسب که میبینید دلتون میره 🤗
حالا سوال اینه که اگه همه چی توی شش سال اول پروندهاش بسته میشه، برنامهتون برای تربیت دینی چیه؟! آیا گرایشات مذهبی توی تربیت مهم نیستند؟ چطوره که فرضاً #تربیت_اقتصادی اینقدر مهمه و در موردش این همه صحبت میکنیم، اما این مهم نیست؟!
من فهمم اینه که هیچ کس در عالم به اندازه أباعبدالله به گردن بشریت حق نداره، اینم مرد و زن و مسلمون و غیرمسلمون نداره. حالا آیا در حق کودک اجحاف نمیکنیم اگر حب حسین (ع) رو در دلش ایجاد نکنیم؟! آیا #حقوق_کودک زیر پا گذاشته نمیشه؟! اینجا نباید کسی صداش دربیاد؟!
دو گروه هم هستن که این حقِ بچه رو پایمال میکنن، یک گروه که با فشردگیهای دینی، با دادن اطلاعات اضافی و زودهنگام، با در معرض محرکهای خشن قرار دادن کودک، غم رو به اون هبه میکنن!! و یک گروه هم که میگن الآن زوده، بگذار به وقتش میفهمه که معمولا این وقت، هیچ موقع زمانش نمیرسه و ...
#حقوق_کودک
#محرم
#هیئت
#حمید_کثیری 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آیتالله مجتهدی(ره):
آیتالله خوانساری (که بعضی بزرگان در مراسم تشییع جنازه ایشون، حضرت مهدی(عج) رو دیده بودن!) قبل از مرگ میفرمودند دستم خالیه، ولی امیدم به اینه که یک جا روضه بوده، میرفتم مینشستم گریه میکردم.
#درس_اخلاق
@Afsaran_ir
💥 «زُهَیر» هستید یا «طِرِمّاح»؟
◀️ «زهیر» غربت امام حسین(ع) را دید و همسرش را طلاق داد و به امام پیوست. اما «طِرِمّاح» هنوز داشت آذوقه زن و فرزندش را به یمن میبُرد.
▪️استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«امام حسین(ع) در نزديکي کوفه به «طِرِمّاح» برخورد کرد که از کوفه گندم به يمن ميبرد.
حضرت اوضاع کوفه را از او پرسيدند. او گفت: اصلاً به کوفه نرويد، اوضاع کوفه خوب نيست و شمشيرها بر عليه شماست. گفت: با من به يمن بياييد و من دههزار نفر در اختيار شما قرار مي دهم و آنجا کوهستاني است و امکان جنگ پارتيزاني هست!
امام فرمود: ما بر سر عهدي هستيم. اگر ميخواهي با ما بيا (و گرنه -به تعبير من- ما را موعظه نکن.) او گفت: پس من میروم آذوقه زن و فرزندانم را در يمن ميگذارم و بر ميگردم!
حضرت فرمودند: پس زود بيا! وقتي برگشت، خبر شهادت امام را شنيد.
اين فرد، اهل تأخير بود و اهل سرعت نبود.
فرق او با زهير چيست؟
زهير حتي همسرش را هم طلاق مي دهد که او اذيت نشود و پشتسرش هم تعلقي نباشد. طِرِمّاح امام(ع) را در محاصره مي بيند ولي ميخواهد به خانوادهاش آذوقه برساند!
پيداست چنين کسي به امام نميرسد.
آيا ما طرماح هستیم یا زهير يا حُر يا حبيب؟»
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی حماسی فرمانده کل ارتش در جمع عزاداران حسینی، پیرامون سازش و تسلیم...
@tollabolkarimeh 🌷