eitaa logo
کشکول بصیرت
828 دنبال‌کننده
57.5هزار عکس
51.7هزار ویدیو
653 فایل
فَبَشِّرْ عِبَادِ¤ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَاب (زمر۱۷/۱۸) رویکرد: بصیرت افزایی،روشنگری،تحلیل مسائل روز
مشاهده در ایتا
دانلود
+989121486991 شماره آقای بخشی زاده ریاست مرکزنظارت برصدا سیما می باشد. لطفا دوستان حتما و حتما در این مورد کم کاری نکنند، وپیام بدیدو انتقادو تذکرتون را به ایشان بدهیدهم توایتا هم تو واتساپ وهچنین ازطریق پیامک برای اعتراض به سریال پایتخت و هنجار شکنی واهانت به لباس پیامبر که در راستای اهداف غرب برای نا امید کردن مردم از صاحبان این لباس است اگر متدین ها نهی از منکر نکنند پس کار چه کسی است؟! نهی از منکر از فروع دین وهمپایه نماز است 👆👆👆👆👆👆👆ترویج بی حیایی در این سریال در همین یکی دو قسمت در بخش های مختلف امری نگران کننده است اهنگای نامناسب عادی سازی ارکستر و رقص در این برنامه که دفعه قبلم بود الانم باز دارن! آرایش مشهود خانمها و... لخت بودن ارسطو توی حمام واقعا زشت بود و در شان رسانه ملی نیست یک پیامک ساده بزنید به 300001،30000162،30000666 با این متن ساده: ترویج بی عفتی در سریال پایتخت 6 و همچنین دورهمی شبکه نسیم نگران کننده است. و تمام. مشابه همین متن رو بزنید خوبه و بد نیست. ولی تعداد باید بره بالا. فقط همین!
🌀 حوزه علمیه و بی سر و سامانی طب سنتی 📝 غیبت کبرای نهادهای بالادستی حوزه‌ علمیه 🖋 علی مهدوی 🔹 چندی است منازعات علمی و حتی مجادلات فرسایشی، درباره طب سنتی و اخیرا اسلامی در حوزه‌های علمیه و بالتبع در بین مردم و متدینین بالا گرفته است. با ورود سونامی کرونا به کشور، این منازعات به اوج خود رسید تا جایی که بعضا به ادبیات توهین‌آمیز و پرخاشگرانه هم کشید: کسی که پدر طب اسلامی خوانده می‌شود کتاب هاریسون را آتش زد؛ اشخاص دیگری که ادعای شاگردی مکتب او را دارند، بیمارستان‌ها را قتلگاه خواندند؛ آن یکی پزشکی نوین را به هماورد و مبارزه طلبید و در آخرین اقدام، تعدادی دیگر بدون ماسک و دستکش و روپوش مخصوص، وارد بخش بیماران کرونایی شدند و... . 🔹 شاید در میان این فریادها، آنچه گم شد نوای انسان‌های معقول و مطالبات منطقی بود. اینکه بالاخره تکلیف حوزه‌های علمیه با طب اسلامی چیست؟ اصلا حوزه‌های علمیه‌ی اسلام در این باره وظیفه‌ای بر دوش دارند یا خیر؟ اگر امروز خیل قابل توجهی از حوزویان و مخصوصا معممین مشغول طبابت و تجویز طبی باشند چه؟ 🔹 طبق برآوردها (آمارهای غیر رسمی) امروز حدود سه هزار روحانی مشغول طبابت بیماران و تجویز و درمان هستند. حتی برخی به شکلی حرفه‌ای و تمام وقت؛ و برخی دیگر پاره وقت و مقطعی مثلا در قالب تبلیغ‌هایی که به شهرستان‌ها می‌روند، طبابت نیز می‌کنند! برخی از آنها مخالف سرسخت طب سنتی هستند و فقط حامی طب اسلامی هستند و برخی طب سنتی را هم چاشنی طبابت خود می‌کنند. 🔹 البته هیچ‌یک از اینها شاید فی نفسه بد نباشد، اما وقتی هیچ نظارت و سر و سامانی در این عرصه نباشد، شاهد افراط‌ها و تفریط‌های بی‌شمار خواهیم بود؛ که هر دو سم مهلکی است بر اعتبار طب سنتی. به زعم نگارنده اگر این روند با همین شیب تند ادامه یابد و هرکسی با اندک معلومات طبی، تریبونی دست بگیرد و اظهار فضل و علم و طبابت بیماران کند؛ دیر یا زود نابودی اعتبار طب اسلامی و حتی سنتی به دست همین مدعیان خود رقم خواهد خورد. ❓اما چاره چیست؟ راه حل، پاسخ به این سوال است: در میان انبوه دیدگاه‌های مثبت و منفی حوزویان درباره طب، نظر رسمی حوزه علمیه چیست؟ 🔹 به نظر می‌رسد تا وقتی شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه وارد میدان نشوند و تشکل و انجمنی برای این امر اختصاص نیابد، روز به روز اوضاع وخیم‌تری را شاهد خواهیم بود. این تشکل و انجمن باید مؤسسات و هسته‌های پژوهشی مختلفی را ایجاد و بر آنها نظارت کند. در کنار پژوهش‌ها، اقدام به آزمایش و راستی‌آزمایی تحقیقات بر روی نمونه‌های مختلف در شرایط گوناگون داشته باشد و نتیجه را رسماً ثبت کند. در این صورت است که دیدگاه رسمی حوزه‌های علمیه منتشر می‌شود که هم قابل اثبات است و هم قابل چانه‌زنی و تفاهم با وزارت بهداشت و نظام پزشکی کشور. 🔹 کار ضروری دیگر این انجمن، صدور تاییدیه برای آن دسته از حوزویان است که در امر تشخیص بیماری‌ها و درمان و طبابت بیماران می‌خواهند ورود کنند. 🔻 تا وقتی شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه، غایب بزرگ این میدان باشند، هم طب سنتی و هم طبیبان مدعی طب اسلامی بی‌ سر و سامان هستند. امری که به کرات شاهد خسارات بی‌شمار آن بوده و هستیم. امروز اگر طب سنتی در چین یا هرکجای دنیا اعتباری دارد به دلیل مدیریت و راهبری آن است؛ نه آنکه هرکسی هرجایی سر بلند کند و ادعایی کند و هیچ‌کس هم حق یا توان نظارت بر گفته‌ها و ادعاهای وی را نداشته باشد. امیدوارم این پیشنهاد مورد بررسی شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه قرار گیرد؛ تا مبادا فرداروزی حوزه‌های علمیه بر اثر شدت افراط و تفریط‌ها متهم شود به اینکه جان مردم را به خطر انداخته است!! @Manahejj
◻ایران به نشست مقابله با کرونای بانک جهانی پول دعوت نشد نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول: ▫️بانک جهانی ایران را به نشست مقابله با که با حضور وزرای کشورهای منطقه منا تشکیل شد دعوت نکرد. ▫️کشورهایی که درگیر این ویروس هستند واقعاً نیازمند حمایت‌های بدون چشم‌داشت و فراگیر بانک جهانی هستند. ▫️عدم دعوت ایران در حالی است که صندوق بین‌المللی پول به رغم درخواست‌های مکرر ایران برای تسهیلات ۵ میلیارد دلاری تا کنون هیچ واکنشی به این درخواست مشروع ایران نشان نداده است./ فارس 🙏 ✊ 🇮🇷 @yaran_khorasani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فيلم ديده نشده از مداحی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در روستای پدری 🆔 @sardar_shahid_soleimani
👓 به این جمله بالای سر حضرت آقا دقت کنید که بشارت نزدیک بودن رحمت الهی است انشالله... 💬 نقطه @HozeTwit
990103_ سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب.mp3
11.9M
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب. ۱۳۹۹/۱/۳ 💻 @Khamenei_ir
👓 بیانات آقا امروز ۴۰دقیقه بیشتر نبود، اما تمام مطالب اساسی این چهل سال رو بیان کرد و خیل عظیمی از شبهات را جواب داد. این اگر حکمت نیست پس چیه؟ 💬 رضوان @HozeTwit
👓 《امام خامنه‌ای حفظه الله》، زبان موسای کلیم و عیسی مسیح در دعوت یهود و نصاری به دین مبین اسلام! 💬سلسبیل @HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠دوراه پیش روی آمریکا : کاهش زادو ولد _ افزایش مرگ و میر 💠 افشای راز ارتباط کرونا با برنامه انتخاباتی ترامپ در شبکه الجزیره 💠وقتی اعراب هم آمریکا را مسئول شیوع کرونا می دانند! @haress_313
مبتلا به کرونا هستی ولی هنوز علایمش به مرحله تشخیص نرسیده در واقع ناقل پنهان هستی میری عید دیدنی جون عزیزانت رو میگیری سر قبرش هم میری گریه می‌کنی هیچ وقت هم نمیفهمی خودت باعث قتلش شدی یه کم فکر کن ... 💕💕💕
🔹چند روز پیش که یکی از سلیبریتی های نسبتا خوش سابقه سینما (امین زندگانی) ،کمپین رقص راه اندازی کرد و خودش هم در همان کلیپ رقصید حدس زده می شد که این هنجار شکنی معمولی نیست و ظاهرا از یک قرارگاهی فرماندهی می شود. 🔸البته توی این سالها سلیبریتهای دست چندم و بد سابقه برای جلب نظر آنور آبیها جهت دریافت مجوز اقامت یا دعوت شدن به برنامه های خارجی و یا برای افزایش فالور شبکه های اجتماعی از این دست هنجارشکنی ها فراوان انجام دادند اما اینکه در این وضعیت اسفناک کرونایی فرد خوشنامی مثل امین زندگانی این کار را کرد طبیعی به نظر نمی رسید. ❎ تا اینکه دیشب (شنبه شب) که به صورت اتفاقی سه برنامه نوروزی تلویزیون را پشت سر هم نگاه می کردم اینکه این موضوع از یک قرارگاهی هدایت می شود یقین پیدا کردم. 🔺دیشب در برنامه «کودک شو » دعوت شده های مسابقه (4 یا 5 نفر) که لباس عروسک تن شان کرده بودند با یک آنگ نامناسبی حرکات رقص گونه ای انجام دادند بلافاصله بعد از آن در سریال کامیون شبکه 2 به مناسبت تولد یکی از بازیگران سریال یک رقص مفصلی راه انداختند بعد هم که در سریال پایتخت در یک تالار، یک رقص دسته جمعی انجام شد. 💢بعید به نظر می رسد ممیزی های صدا و سیما متوجه این هنجار شکنی ها نشده باشند اما جریان چیست خدا عالم است. اعضای شورای سیاستگذاری صدا و سیما به ویژه نماینده حوزوی آن روشنگری فرمایند؟ ✍جواد عبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️دقایقی قبل / فیلم از نزدیک شدن‌ ابرهایی با رنگ سبز در شهر خنج استان فارس
سال ۹۹، سال توجه به «دیگری» در حال گذراندن تجربه‌ای شگفت هستیم. همه ما ایرانیان احساس غریبی داریم. «نوروز» که بزرگترین جشن ‌ مهرورزی و شادی ماست، امسال به سبب شیوع کرونا، صورت دیگری پیدا کرده است. «نوروز» هنگامهٔ باهم بودن است و کرونا ما را از «یکدیگر» جدا ساخته. این وضع شاید بهانه مناسبی باشد که اندکی در باره «دیگری» درنگ کنیم. در بحران کرونا باید از «دیگران» دور باشیم و از خود در مقابل آنها مواظبت کنیم. خطر ابتلا به بیماری، باعث شده که با دقت و وسواس به «دیگری» بنگریم. اما «دیگری» همیشه این‌گونه نیست و حتی در همین شرایط بحرانی برای رهایی از بحران، چشم به «دیگرانی» دوخته ایم که درمان کنند و دارویی برای بیماری بیابند. پس هر چه هست در دایره «دیگران»یم. «دیگری» هم بهشت من است و هم جهنم من، هم دردم هست و هم درمانم. «دیگری» از شگفت‌آورترین موضوعاتی است که هر کس به گونه‌ای آن را درک و تجربه می کند. «دیگری» در هزار چهره ظاهر می‌شود و بر من تأثیرات متفاوتی می گذارد.  من همواره در دایره‌ای سیر می‌کنم که «دیگری» با من است و همه احوال، احساسات، افکار و رفتارهایم نسبتی با او دارد. حال می‌توانیم به وجوه دیگری از نسبت‌داری با «دیگری» بنیدیشیم. نسبت من با «دیگری» تابع چه اموری است؟ در چه شرایطی و با چه زمینه هایی «دیگری» باعث آرامش و شادی و مهربانی من می شود و چرا و چگونه «دیگری» باعث ناآرامی و خشم و پرخاش و ستیزه‌گری من؟ این گونه پرسشها را به صورتهای مختلف می‌توان پیش برد و مایه‌ای برای تفکر قرار داد. اما در اینجا بگذارید این رشته را به شرایط امروز ایران پیوند دهیم. کرونا نگاه ما به جسمِ «دیگریِ» مبتلا را حسّاس کرده، اما لازم است که این تجربه را به تجربه بنیادی‌تری تبدیل کنیم و به «دیگری» با تمام وجوه و مراتبش بنگریم. بگدارید پرسشها را کمی ملموستر کنیم. چرا آمار طلاق و مشاجرات خیابانی اینقدر زیاد است؟ چرا سیل مهاجرت از ایران به روندی عادی تبدیل شده است؟ چرا فضای وسایل ارتباط جمعی، به خصوص رسانه‌های اجتماعی مقابله‌جویانه و «دیگرستیزانه» است؟ چرا به محض هر رویداد جدیدی صف‌کشی و جدال آغاز می‌شود؟ چرا پرخاش و تمسخر و دشنام رواج دارد؟ چرا فضای ذهن و فکر ما این‌قدر درگیر چالش‌هاست؟ چرا در هر رویدادی اغلب در جستجوی «دیگری»های مقصر،‌توطئه‌گر و جنایتکارند؟…. آیا این شرایط عادی است؟ آیا از این وضع گریزی نیست؟ تجارب تاریخ معاصر جهان نشان داده که قدرتِ ملتها نسبت مستقیمی با هم‌گرایی،‌ وفاق و تاب‌آوری در مقابل تفاوت و اختلاف دارد. اگر جز این باشد، روندها به سوی افزایش تقابل و خشونت پیش خواهد رفت. شرایط امروز جهان، به خصوص خاورمیانه مقتضی حساسیت نسبت به نحوه رفتار با «دیگری» است. قرار گرفتن در چرخه خشونت بزرگترین بلای بیشتر کشورهای جهان است. در کشورهای مبتلا به رفتارهای ستیزه‌آمیز باید به فکر راههای خروج از چرخه خشونت و مقابله‌جویی بود. چطور می‌توان رفتارهای ستیزه‌آمیز و خشونت‌بار را به رفتارهایی تبدیل کرد که باعث مفاهمه، نوعدوستی و مشارکت شود؟ باید این‌گونه پرسشها را بارها و بارها و در موقعیت‌های متفاوت تکرار کرد. در شرایط ناشی از بحران کرونا از «یکدیگر» دوریم و در نزدیک شدن به «دیگری» احتیاط می‌کنیم. می‌توانیم این وضع را بهانه‌ای قرار دهیم و به نحوه نسبتی که با «دیگران» داریم ژرفتر بیندیشیم. در این صورت شاید وقتی که این شرایط به پایان رسید‌ و دوباره به هم نزدیک شدیم، با دقّت بیشتری به «دیگری» بنگریم. نه تنها به جسم «دیگری»‌ بلکه به «دیگری» با تمامی وجوه و آثارش. از اکنون به این بیندیشیم که چطور می‌توانیم در کنار «یکدیگر» زندگی کنیم، ‌در حالی که از خشم و نفرت خالی باشیم. چطور می‌توانیم آرامتر به یکدیگر بنگریم؟ چطور می‌توانیم تفاوت و اختلافهای «یکدیگر» را برتابیم. چطور می‌توانیم رقابت کنیم اما در دام خشونت نیفتیم؟ چطور می‌توانیم بنویسم و سخن گوییم،‌ اما نوشته و سخن‌مان خالی از نفرت باشد و موجب برافروختن و برانگیختن «دیگران» نشود؟ چطور می‌شود به جامعه ای آرام‌تر، امیدوارتر با همبستگی بیشتر رسید؟ نوروز بزرگترین جشن ملی ما ایرانیان است و ما همراه با تحول در طبیعت،‌ تحول در خویشتن را درخواست می‌کنیم. می‌توانیم سال نو را با درخواست تحوّل در نحوهٔ نسبت‌مان با «دیگران» آغاز کنیم. می‌توانیم برای تقویت مهرورزی و شفقت، با یکدیگر اتفاق کنیم. ما می‌توانیم «یکدیگر» را بیشتر دریابیم. علی اصغر مصلح منبع یادداشت: http://amosleh.com/fa/99-2/ @tollabolkarimeh 🌷
📌پیشنهادی برای ایام نوروز ‌ 🔸یکی از دستورات بسیار مهم دین-که آن‌را برای ایام نوروز پیشنهاد می‌دهم- محاسبه نفس است. البته دستور محاسبۀ نفس در پایان هر روز باید انجام بگیرد اما حداقلش این است که انسان سالی یک‌بار بنشیند و خودش را محاسبه کند؛ همان‌طوری که ادارات در آخر سال، اموال خود را محاسبه و جمع‌بندی می‌کنند. 🔸محاسبۀ نفس سه اثر مهم دارد: اول اینکه آدم محبوب خدا می‌شود. چون خدا از انسانِ مراقب و حساب‌گر خوشش می‌آید. دوم اینکه انسان به عیوبش آگاه می‌شود و می‌تواند برای رفع آنها اقدام کند. سوم اینکه هرکسی در دنیا محاسبۀ نفس کند، روز قیامت از او آسان‌تر حساب‌رسی می‌کنند. ‌ 🔸اگر مدام محاسبۀ نفس کنیم و به عیوب خودمان نگاه کنیم، افسرده نمی‌شویم؟ نه؛ چون ما در این کار تنها نیستیم، بلکه در آغوش خدا به عیوب خودمان می‌پردازیم و از خدا می‌خواهیم عیوب‌مان را برطرف کند، مثل بچه‌ای که لباسش کثیف شده و به آغوش مادرش پناه می‌برد و گریه می‌کند. و خدا قطعاً بیشتر از یک مادر، بندگانش را دوست دارد. ‌ 🔸البته در وقت تفکر، نباید به سراغ حسرت از گذشته یا غصۀ آینده برویم یا به حساب دیگران برسیم! باید به احوال نفس خودمان فکر کنیم. ‌ 🔸امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: محاسبۀ نفس خودت را یادداشت کن(غررالحکم/ص۴۵۳) محاسبۀ نفس کن و بنویس؛ جمع‌بندی آن‌را هم به عهدۀ خدا بگذار! یعنی بعد از حساب و کتاب، صادقانه به خدا بگو: «خدایا! من از پسِ این نفس بر نمی‌آیم! نمی‌توانم درستش کنم، خودت درستش کن!» ‌ 🔸یکی از وجوه معنویت نوروز این است که ما در پایان هر سال، نفس خودمان را محاسبه کنیم. مثلاً در محاسبۀ نفست بگو: «من چند سال از عمرم را گذرانده‌ام؟ چه خلقیات و رفتارهایی دارم؟ این کارها را برای چه انجام داده‌ام؟ در این ده-بیست سالی که از عمر تکلیف من گذشته، چه تغییری در خودم ایجاد کرده‌ام؟ چرا خطاهای من تکرار شده؟» چون آدم وقتی مرتکب خطایی می‌شود باید متوجه نقطه ضعف خودش بشود و آن خطا را تکرار نکند. ‌ 👤 علیرضا پناهیان 👈🏼متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/3808 @tollabolkarimeh 🌷
✍ جگر شیر نداری سفر عشق نرو؟! خبرگزاری حوزه از بانوان غساله متوفیان کرونا در قم گزارش می‌دهد:🔻 ...شبیه فضانوردها شده‌اند. مردی از پشت در صدا می‌زند «خانم‌های کرونایی!» لبخندشان بعد از شنیدن این کلمه تعجبم را بیشتر میکند. نگاه متعجبم را که میبیند می‌گوید: «این اسمیه که آقایون وقتی میخوان اموات کرونایی رو تحویل بدن صدامون میکنن». ...آن‌طور که جعفری می‌گوید بعد از شیوع کرونا غساله‌ها راضی نمی‌شوند که تغسیل و تکفین اموات مبتلا به کرونا را انجام دهند و از طرفی هم در روزهای اول تجهیزات حفاظتی وجود نداشت و به همین خاطر با حکم شرعی اموات با تیمم دفن میشدند اما حالا اوضاع فرق می‌کند و بعد از توصیه رهبری در مورد لزوم تغسیل کامل اموات کرونایی آنها داوطلب شده‌اند که واژه «بی‌غسل و کفن» برای عزیز کسانی کنار هم نیاید. دو واژه ای که شیعه خاطره خوبی از آن ندارد. ...انگار چند سالی هست که باهم آشنا هستند. سلام گرمی می‌کنند و از حال هم میپرسند. چادر مشکی‌اش را برمیدارد زیر لب «بسم الله»ی می‌گوید و سراغ لباس‌هایش می‌رود. یک لباس سرهمی ضخیم زرد رنگ. از جنسش خبر ندارد اما میگوید که گفته‌اند این لباس‌ها ضدآب است. آخرنباید آبی به بدنشان برسد. شنیده‌است که واگیر کرونا با آبی که به بدن متوفی میرسد ضریب تصاعدی پیدا میکند و این لباس‌ها سنگر آخر است. زیپ لباسش را که میبندد میرود سراغ سایر تجهیزات، چکمه‌ها، دستکش‌ها و ماسک و آخر سر هم شلید محافظ صورت. حالا صدایش را به سختی میشنوم. از پشت چندلایه حفاظی که مجبور است ساعت‌ها بارشان را تحمل کند. ...اینجا غسالخانه بهشت معصومه قم است. همانجا که حالا پررفت و آمدترین روزهای سالش را میگذراند، یک قدم مانده به منزل آخر، که با مهمان ناخوانده‌ای به اسم کرونا روزهای شلوغی دارد و طلبه‌ها و نیروهای جهادی آمده‌اند تا به قول خودشان نگذراند هیچ میتی در این شلوغی روی زمین بماند. کاور را باز می‌کنند. نزدیکشان نمیشوم. میترسم. هم از دیدن میت و هم از احتمال ابتلا. برای این‌ها اما انگار اوضاع فرق می‌کند. پشت لباس زینب نوشته «جگر شیر نداری سفر عشق مرو» جگر شیر دارند انگار. روی صورتش قطرات عرق نشسته، لباس‌هایشان ضخیم است و ساعت‌ها ماندن در آنها اذیتشان میکند شیلدش را جلوی صورتش تکان میدهد که باد قطرات عرق روی صورتش را خشک کند. انگار که ذهنم را خوانده باشد می‌گوید: «همه بچه هایی که اینجا داوطلب شدن حتی تا قبل از این جسد کسی رو از نزدیک ندیده بودن. حتی غسل پدر و مادرهاشون رو هم انجام ندادن اما اینجا انقدر سعه صدر و آرامش دارند که آدم متعجب میشه.» ...خانم جعفری می‌رود و میت را از مسئولان آقایی که دم در حضور دارند میگیرد و به دوستانش تحویل میدهد. هنوز به سمت من نیامده که دوباره صدای یا اباعبدالله شان بلند میشود این بار بلندتر از دفعه قبل و با حزنی بیشتر. از بین حرف هایشان می فهمم که جوان است. گوشه چشم‌های زهرا هم خیس است می‌گوید: «جوان‌ترها را که می‌آورند دلمان بیشتر به درد میاد، همین چند روز پیش هم نرگس رو آوردن، خودم کاورشو باز کردم» اشکی که گوشه چشمش مانده بود بالاخره سرازیر میشود... /استاد گرجی @tollabolkarimeh 🌷
استاد مطهری.چون دلم می خواد.mp3
2.06M
💢 پاسخ جالب و کوتاه استاد مطهری به یک پرسش: ❓چرا برخی افراد «مذهبی» از دستورات «مراجع دینی‌» در انجام مراسم مذهبی تبعیت نمی‌کنند؟ 🔹پاسخ: اینها می‌خواهند کاری را که «دلم می‌خواهد» و با هوای نفسشان جور در می‌آید انجام دهند و به این ‌منظور اسم دین روی آن می‌‌گذارند. صوت استاد را بشنوید👆 @tollabolkarimeh 🌷
⚠️ تخریب و هجمه سکولارها به شهر قم به بهانه کرونا⏫ ❓❓❓سایت انصاف نیوز که یکی از پایگاه های رسانه ای سکولارهای ایرانی در فضای مجازی است کاریکاتور بالا⬆️ را برای تخریب قم نشر داده است. 🔆 در چنین فضای مسموم رسانه ای است که شایعه می کنند با بالگرد، هفتاد بیمار کرونایی را از قم به شهر میناب برده اند و جو این شهر را متشنج می کنند تا تصویری منفی از قم را در اذهان مردم تثبیت کنند. ⏺ هدف از قم هراسی و تخریب چهره قم در اذهان عمومی که یکی از پروژه های سکولارها در این ایام است مبارزه با دین و ولایت فقیه و جمهوری اسلامی می باشد که پایگاه اصلی آن، قم و حوزه علمیه قم است. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯نکاتی در مورد مبعث🎯 ❤️شب و روز مبعث، قله ماه رجب و از شب‌های قدر است... 🎙استاد فیاض‌بخش @tollabolkarimeh 🌷
پیرامون عید رهبر انقلاب: 🔻 برای مقابله‌ی با آمد... جاهلیّت فقط به معنای فقدان علم نیست. 💢 جاهلیت به معنای وسیع، عبارت است از غلبه و حاکمیت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی. @tollabolkarimeh 🌷
51.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحلیل آیت الله جوادی آملی در مورد بیماری کرونا و راه های برون رفت از آن ببینید @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعبیر جالب رهبر انقلاب درباره دشمنی خبیثانه آمریکا با ملت ایران @tollabolkarimeh 🌷
کنایه کرونایی رهبری به آمریکا! 🔴 رهبر معظم انقلاب فرمودند: آمریکایی ها تاکنون چند بار گفتند ما حاضریم از لحاظ درمان و دارو به شما کمک کنیم. چند بار تکرار کردند؛ فقط شما از ما بخواهید. این از آن حرفهای عجیب است. اولا خودتان دچار کمبودید! اگر دستتان باز است صرف خودتان کنید. شما آمریکایی ها متهم به این هستید که شما این ویروس را تولید کرده اید. وقتی چنین متهم اید، کدام عاقلی به شما اعتماد می کند؟ به شما اعتمادی نیست. ممکن است شما دارویی وارد کشور کنید و این ویروس را ماندگار کنید. اگر کسی را به عنوان درمان کننده و پزشک بفرستید ممکن است او برای دیدن اثرات و تکمیل اطلاعات بیاید. ایشان همچنین با تاکید بر لزوم عمل همه به دستورات در خصوص فرمودند: توصیه می کنم دستوراتی را که مسئولین ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده اند، دستورات را همه عمل کنند. اجتماعات دینی را تعطیل کرده اند، که در طول تاریخ ما به این شکل بی سابقه است. حتی حرم های مطهر و نمازهای جماعت تعطیل شده اند، چاره ای نبوده است. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ ✳️ «شانس آوردیم که در شرایط کرونایی در ایران ماندگار شدیم؛ چه خوب که بازنگشتیم آمریکا»! ، نویسنده آمریکایی 🔹۲۲ اسفند ۹۸ | جینفر گرین، نویسنده آمریکایی که به علت شغل همسرش مجبور شده در ایران ساکن شود، قرار بود آخر سال ۲۰۱۹ به همراه همسرش به آمریکا بازگردند، اما دو بار لغو پرواز و شیوع کرونا سبب شد، آنان همچنان در ایران ماندگار شوند. 🔸آنها ابتدا فکر می‌کردند بدشانسی آورده‌اند، اما اکنون گرین در یادداشتی، ضمن برشمردن ویژگی‌های ممتاز اخلاقی ایرانیان، از ماندن در ایران در این اوضاع بسیار خوشحال است و می‌گوید، چه خوب که بازنگشتیم آمریکا! 🔹گرین می‌گوید ابتدا خیلی ترسیده بودیم؛ چون فکر می‌کردیم با وجود تحریم‌ها، ممکن است نارسایی‌هایی در تأمین مایحتاج عمومی پیش آید؛ همچنین به خاطر اتفاقات تلخی که در اعتراضات آبان‌ماه پدید آمده بود، او و همسرش به شدت نگران بوده‌اند؛ اما او می‌گوید هر چه گذشت، فهمیدیم هیچ‌جا، امن‌تر از ایران نیست. 🔸این نویسنده در پایان نوشته است که جهان باید از ایران بیاموزد که در اوج تحریم و ناکافی بودن دارو و کالای بهداشتی برای ایرانیان، مردم این کشور چگونه از خودگذشتگی می‌کنند و تلاش دارند مراقبت‌های عمومی را بالا ببرند؛ او نوشته اینجا در ایران، از هرج‌ومرج، خشونت و خودخواهی خبری نیست؛ کرونا میان ثروتمند و فقیر تفاوتی قائل نمی‌شود و برایش تفاوتی نمی‌کند شما کجای جهان باشید؛ 🔹گرین می‌گوید «من ترجیح می‌دهم در ایران باشم، تا این ماجراهای شیرین و درس‌های زیبا را ببینم و با آنها زندگی کنم». @tollabolkarimeh 🌷
814.8K
میان و باید حل شود. ◀️ آیا می‌توان با شلغم و آویشن و پونه کوهی جلوی ابتلای به کرونا را گرفت؟ یا شخص مبتلا به آن را کرد؟ ◀️ برای رفع این تناقض تعدادی بیمار کرونایی در اختیار طبیبان سنتی قرار دهید اگر توانستند همان نسخه را برای دیگران تجویز کنید. ◀️ فرآیند درمان نیز از طریق سیمای ملی به مردم گزارش شود. اگر نتوانستند به این تناقض پایان داده می شود. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند جنگ خاموش در رابطه با ویروس کرونا و جنگ بیولوژیک امشب ساعت 21/30 شبکه سه