10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 آیا امنیت فقط مربوط به مرزهاست یا غذا هم یک مقوله امنیتی است؟
▫️کشکولی برای فکر و زندگی
@kashkuul
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ نشست نمایندگان ۵۱ کشور جهان در ونزوئلا
🇮🇷 وقتی نام شهید #سردار_قاسم_سلیمانی توسط مجری برنامه برده میشود ، عکسالعمل حاضرین دیدنی است.
#سردار_دلها
▫️کشکولی برای فکر و زندگی
@kashkuul
🔴 چگونه در فضای مجازی گرفتار اتاق پژواک میشویم⁉️
🔺روشی در شبکههای اجتماعی مجازی وجود دارد که آن دسته از اطلاعات و نظراتی را که شما تأیید کرده و یا به اشتراک گذاشتهاید برای شما نمایش داده میشود و آنچه را شما نمیپسندید برایتان محدود میکند، این یعنی شما فقط صدای خودتان را میشنوید.
🔺به این پدیده #اتاق_پژواک میگویند
https://wekhed.ir/w/9278 ✍
#سواد_رسانه
#سواد_فضای_مجازی
#سواد_فضای_سایبری
▫️کشکولی برای فکر و زندگی
@kashkuul
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ معنای دقیق #بصیرت چیست؟
وقتی یک خبر فوق سِرّی در سخنرانی لو میرود و باعث کشته شدن جمعی نیروهای خودی شد!!
#حجت_الاسلام_راجی
▫️کشکولی برای فکر و زندگی
@kashkuul
17.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ «اُمَّت» یعنی چه؟
🔹 «أُمّت» در لغت به جامعه انسانی اطلاق میشود که قصد و نظر مشترک داشته باشند.
در قرآن مجید این عبارت ۴۹ بار به کار گرفته شده که در این بین آیاتی چند اختصاص به اُمت واحده دارد. از آن جمله میتوان به (بقره/۲۱۳)، (هود/۱۱۸)،(فصلت/۴۶)، (انبیاء /۹۲) و (مومنون/۵۲) اشاره کرد. صاحب تفسير الميزان در ارتباط با دو آیه آخر معتقد است: «مجموعه افراد بشر به عنوان امت واحد خدای واحد را اطاعت میکنند. دعوت همه پیامبران الهی برای پرستش خدای یگانه نشان دهنده دین واحد برای همه است. در این وحدت هدف و مقصود اصلی سعادت و حیات انسانی است و همه پیامبران با دعوت از همه مردم
به یگانگی و حقّ برای اقامه عدالت در جامعه انسانی گام برداشتهاند.»
مفهوم «امت» صرفاً مفهومی عقیدتی است که از ریشه «اَمَّ، يَؤُمُّ» مرادف «قَصَدَ، يَقْصُدُ» میباشد. اطلاق «اُمّ» بر مادر نیز بدان جهت است که کودک در زمینه نیازمندیهای خود یا به جهت احساس آرامش او را قصد میکند. در واژه
«اُمّ» حالت زایندگی که در واژه «والده» وجود دارد نیست بلکه مقصد و مقصود بودن و ملجأبودن مادر نسبت به فرزند مطرح است.
بر این اساس «اُمّت» به مجموعهای از انسانها اطلاق میگردد که هدف و مقصد واحدی آنان را گِردهم جمع کرده باشد. مرز میان «امتها» مرزی عقیدتی است. همه آنان که برمحور توحید، نبوت و معاد متمرکز شدهاند، #امت واحده اسلامی را تشکیل میدهند. از نظر اسلام
«امت» مهمترین ملاک تقسیمبندی جوامع بشری است.
📚 امّت و ملّت، نگاهی دوباره، حسین جوان آراسته، مجله حکومت اسلامی، صفحه ۱۶۱
▫️کشکولی برای فکر و زندگی
@kashkuul
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 جلال عرق فروش وارد کاباره شد و گفت به فرمان ولی عصر تعطیل!
خیال کردند مست کرده داره یه چیزی میگه ...
🎤 مرحوم حاج احمد کافی
▫️کشکولی برای فکر و زندگی
@kashkuul
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 راهکاری برای بهتر دیده شدن خانمها در جامعه
♨️ داستان لینا لونا
▫️کشکولی برای فکر و زندگی
@kashkuul
9.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 حق تقدم در میدان به زبان ساده
تصاویر تصادفهای میدانی نشان میدهد که یک قاعده ساده در رانندگی را بلد نیستیم و رعایت نمیکنیم.
▫️کشکولی برای فکر و زندگی
@kashkuul
13.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 جریان #اعدام های سال ۶۷ چه بود؟!
⁉️ چه کسانی #عملیات_مرصاد را رقم زدند؟!
⁉️چه تعداد از کشتههای عملیات مرصاد از زندانهای جمهوری اسلامی آزاد شده بودند؟
🔷 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت سالروز عملیات مرصاد
▫️کشکولی برای فکر و زندگی
@kashkuul
⚠️⛔️ادبیات دشمن ممنوع!
🔻 امام خامنهای دام ظله:
یک نکته دیگر این است که ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است.
آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده حقیر هستم.
میانهرو حرف قشنگی است امّا اسلام اینجوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرفدار میانه و طرفدار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا. امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطیٰ هِیَ الجادَّة؛ این نهجالبلاغه است. راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانهرو تندرو نیست؛ در مقابل میانهرو منحرف است. آن کسی میانهرو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضیها تندتر میروند و بعضیها کندتر میروند. تندرفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛ جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند.
✅آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّمتر و پایدارترند؛ حزباللّهیها را میگویند تندرو.
❌میانهرو [هم] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد.
در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانهرو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانهرو کسی است که در مقابل خواستههای آنها تسلیم است. حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانهرو نداریم، همه تندروند. این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچکس طرفدار وابستگی به اینها نیست. گاهی غفلت میشود، لغزش بهوجود میآید و بعضی اشتباه میکنند، امّا قاطبه ملّت ایران طرفدار انقلابند، دنبالهروِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛ آنها به این میگویند تندرو. چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟ به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم.
بیانات در دیدار مردم نجف آباد
۱۳۹۴/۱۲/۰۵
▫️کشکولی برای فکر و زندگی
@kashkuul