eitaa logo
اخبار استانداری کرمان
20.5هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
1.5هزار ویدیو
18 فایل
کانال رسمی روابط عمومی استانداری
مشاهده در ایتا
دانلود
استاندار کرمان: 🔻مسکن به سایر بخش‌های اقتصادی رونق می‌بخشد 🔻توسعه بخش مسکن موجب افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی شهر می‌شود استاندار کرمان گفت: باید ظرفیت‌هایی را فراهم کنیم که هم‌پای توسعه ظرفیت‌های اشتغال، امکان مهاجر‌پذیری بیشتر شهر کرمان با توجه به توسعه اقتصادی، گردشگری و خدماتی آن فراهم شود. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدعلی طالبی بعدازظهر دوشنبه ۱۳ اسفند در دیدار اعضای انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان کرمان گفت: یکی از اولویت‌های ما در استان بحث مسکن و ایجاد فرصت‌های بهتر و بیشتر برای توسعه ظرفیت‌های مسکن در استان و شهر کرمان است. وی بیان داشت: به دلیل روندی که شهر کرمان در بحث توسعه دارد، پیش‌بینی بر این است که تقاضا برای مسکن فراتر از کاری است که دولت می‌خواهد انجام دهد. ادامه خبر در لینک: https://B2n.ir/w03223
⭕️استاندار کرمان روزه خود را در کنار دختران خیریه امید سرای نیکان افطار کرد استاندار کرمان در دومین روز از ماه مبارک رمضان در جمع دختران بی‌سرپرست، بدسرپرست و ایتام خیریه امید سرای نیکان حضور یافت. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدعلی طالبی استاندار کرمان سه‌شنبه ۱۳ اسفند ماه در دومین روز از ماه مبارک رمضان در خیریه امید سرای نیکان حضور پیدا کرد. در این دیدار که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز حضور داشت، استاندار کرمان پس از حضور در نماز جماعت، روزه خود را در جمع دختران این خیریه باز کرد و در برنامه‌های فرهنگی این خیریه شرکت کرد. گفتنی است، در این خیریه ۵۰ نفر از دختران بی‌سرپرست، بدسرپرست و ایتام از سنین سه سال به بالا حضور دارند.
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید| خلاصه سخنان استاندار کرمان در جلسه شورای مسکن
هشدار هواشناسی سطح-زرد شماره 52 مورخ 1403/12/14 اداره کل هواشناسی استان: توصیف سامانه: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده بطور متناوب، ناپایداریهای جوی به صورت افزایش ابر، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، ارتفاعات بارش برف، بارش احتمالی تگرگ و وزش تندبادهای لحظه ای در سطح استان پیش بینی میشود. بر این اساس آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها دور از انتظار نیست. زمان شروع: صبح چهارشنبه 1403/12/15 زمان پایان: یک شنبه 1403/12/19 نوع مخاطره: رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، تگرگ، وزش باد گاهی گرد و خاک منطقه اثر: همه مناطق استان کرمان به ویژه مناطق شمالی، غربی و مرکزی استان اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، احتمال برخورد صاعقه، وزش باد گاهی همراه با گرد و خاک توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم تردد توقف و چرای دام در مسیر رودخانه ها و مسیلها، ارتفاعات و دشتهای وسیع، خودداری از فعالیت های کوه نوردی، اطمینان از استحکام سازه های موقت، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی اطلاع رسانی به موقع از صدا و سیمای مرکز کرمان روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان کرمان
☎️ ارتباط مستقیم بامدیرکل فرودگاههای استان کرمان از طریق شماره تلفن ۱۱۱ 🔹چهارشنبه 15 اسفند ماه 🔹ساعت 8 صبح @sallamkerman
☎️ ارتباط مستقیم با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از طریق شماره تلفن ۱۱۱ 🔹چهارشنبه 15 اسفند ماه 🔹ساعت 10 صبح @sallamkerman
ورود سامانه بارشی سیل‌آسا به استان کرمان/ابلاغ آماده‌باش/لغو مرخصی مدیران استانی و شهرستانی دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در خصوص ورود سامانه بارشی سیل‌آسا به استان کرمان اعلام آماده‌باش کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، طبق بررسی نقشه‌های پیش‌بینی از سامانه‌های هواشناسی طی روزهای منتهی به پایان هفته جاری، احتمال وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان محتمل می‌باشد. بر این اساس؛ کلیه فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ضمن آماده‌باش کامل و لغو مرخصی‌ها، نسبت به تشکیل جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مامور شدند. ادامه خبر در لینک: https://B2n.ir/d81193
مرمت و احیای خانه تاریخی «ترابی‌ها»، فرصت پیش‌روی شهرداری زنگی‌آباد در راستای سرمایه‌گذاری سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: مرمت و احیای خانه تاریخی ترابی‌ها، فرصت پیش‌روی شهرداری زنگی‌آباد در راستای سرمایه‌گذاری است. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان در بازدید از مجموعه تاریخی خانه ترابی‌ها خاطرنشان کرد: ملک تاریخی «خانه ترابی‌ها» که در ادوار گذشته به تملک شهرداری درآمده یک فرصت سرمایه‌گذاری برای ایجاد درآمد پایدار است. منصور خانه‌گیر در ادامه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری زنگی‌آباد با حضور در مزار شهید سردار حاج یونس زنگی‌آبادی و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا گفت: در راستای ایجاد درآمد پایدار آماده معرفی شهرداری‌ها به سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هستیم. وی از پروژه آسفالت معابر شهری و احداث بوستان بانوان و واحدهای شهرداری زنگی‌آباد نیز بازدید کرد.
⭕️اتاق سرمایه گذاری و توسعه کارآفرینی عنبرآباد افتتاح شد اتاق سرمایه گذاری و توسعه کارآفرینی عنبرآباد با حضور سرپرست فرمانداری، امام جمعه و جمعی از مسئولین و سرمایه گذاران شهرستان افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، همت بلوچی سرپرست فرمانداری شهرستان عنبرآباد در این مراسم گفت: با تشکیل اتاق سرمایه گذاری؛ رشد و توسعه شهرستان و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار صورت خواهد گرفت. وی با تاکید بر اینکه به‌صورت ویژه از سرمایه گذاران در تمام حوزه‌ها حمایت خواهیم کرد افزود: درب اتاق سرمایه گذاری بر روی همه باز خواهد بود و این قول را به سرمایه‌گذاران خواهیم داد که تمام امورات اداری آنها در کمترین زمان ممکن از طریق این اتاق پیگیری خواهد شد. بلوچی با بیان اینکه راه‌اندازی این اتاق نقطه عطفی در ایجاد، تسهیل و تسریع فرآیندهای سرمایه گذاری در شهرستان خواهد بود؛ خاطرنشان کرد: به سرمایه گذاران این اطمینان را خواهیم داد که با نگاه ویژه استاندار کرمان به مقوله سرمایه‌گذاری؛ در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه های سرمایه گذاری آنها در حوزه های مختلف پیگیری خواهد شد و اجازه نخواهیم داد گرفتار بروکراسی‌های اداری شوند
⭕️استفاده از ظرفیت معادن و صنایع برای حمایت از توسعه گردشگری و مرمت آثار تاریخی استان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: تلاش داریم تا از ظرفیت معادن و صنایع برای حمایت از توسعه گردشگری و مرمت آثار تاریخی استفاده کنیم. در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از خدمات «سعید شاهرخی» مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تقدیر و «مرتضی نیکرو» به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد. سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با تاکید بر اهمیت گردشگری در سند "کرمان برفراز" گفت: استان پهناور کرمان با ثبت ۱۰ اثر جهانی و تنوع اقلیمی بالا، باید در مسیر توسعه گردشگری قدم بردارد. وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی مناسب تلاش داریم تا از ظرفیت معادن و صنایع برای حمایت از توسعه گردشگری و مرمت آثار تاریخی استفاده کنیم. معاون عمرانی استاندار کرمان از حمایت استانداری برای اجرای سند تحرک‌بخشی "کرمان برفراز" خبر داد
پدافند غیرعامل؛ عامل حفاظت از جان، مال و منافع صنایع مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: هدف پدافند غیرعامل، کاهش تهدیدات انسان‌ساخت و حفاظت از جان و مال مجموعه‌هاست که منجر به تأمین منافع صنایع خواهد شد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان سه‌شنبه ۱۳ اسفند ماه از کارخانه آلومینیوم‌سازی هزار کرمان بازدید کرد. ابراهیم کریمی در حاشیه این بازدید و در کمیته عملیاتی پدافند غیرعامل کارخانه بر لزوم رعایت اصول پدافند غیرعامل در صنعت و ارتباط پدافندغیرعامل با واحدهای HSE و حراست و مدیریت تأکید کرد. مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به تفاوت میان HSE و پدافند غیرعامل، توضیحاتی درباره نقش و مسئولیت رابط پدافند غیرعامل در کارخانه‌ها ارائه داد و هدف پدافند غیرعامل را کاهش تهدیدات انسان‌ساخت و حفاظت از جان و مال مجموعه دانست که در نهایت به تأمین منافع کارخانه منجر خواهد شد.
استاندار کرمان در آیین روز درختکاری: 🔻برای حفظ منابع طبیعی، مشارکت دولت و جوامع محلی باید شکل گیرد نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار کرمان به مناسبت ۱۵ اسفند ماه، روز درختکاری با حضور در دانشگاه ملی مهارت استان، یک اصله نهال را غرس کردند. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدعلی طالبی استاندار کرمان صبح امروز در این مراسم، توجه به منابع طبیعی را از نیازهای اصلی کشور برشمرد و گفت: درختکاری، یکی از شاخص‌های حفظ منابع طبیعی است و این مسئله با توجه به اقلیم استان کرمان از اهمیت بیشتری برخوردار است. وی به لزوم برنامه‌‌های منابع طبیعی در راستای مقابله با ریزگردها و مشارکت دولت و جوامع محلی در کاشت درخت و حفظ منابع طبیعی اشاره داشت و گفت: این کار فقط به عهده دولت و یا مردم نیست. تعامل، هماهنگی و وفاق حول حفظ منابع طبیعی می‌تواند شکل بگیرد که به رشد فضای سبز و فعالیت‌های موثر در این راستا منجر شود. ادامه خبر در لینک: https://B2n.ir/x56978