eitaa logo
اخبار استانداری کرمان
20.5هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
1.5هزار ویدیو
18 فایل
کانال رسمی روابط عمومی استانداری
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️پیگیری مصوبات سفر مدیرعامل بانک تجارت به کرمان/ تأکید بر تأمین مالی طرح‌های اولویت‌دار و توسعه ابزارهای تعهدی 🔸جلسه پیگیری مصوبات سفر مدیرعامل بانک تجارت به استان کرمان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیران ارشد این بانک و مسئولان استانی برگزار و مهم‌ترین محورهای همکاری در زمینه تأمین مالی واحدهای تولیدی و طرح‌های اولویت‌دار استان مورد بررسی قرار گرفت. 🔸به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در این نشست، روند اجرای مصوبات سفر مدیرعامل بانک تجارت به کرمان ارزیابی شد و راهکارهای تسهیل تأمین مالی واحدهای تولیدی و اقتصادی استان با تمرکز بر معرفی پروژه‌ها و طرح‌های مهم و اولویت‌دار برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بانک تجارت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 🔸در این جلسه با بر ضرورت حمایت مؤثر از بخش تولید، شناسایی و معرفی پروژه‌های دارای اولویت استان به منظور تأمین مالی و همچنین استفاده گسترده‌تر از ابزارهای تعهدی و خدمات نوین بانکی تأکید شد؛ موضوعاتی که می‌توانند نقش مهمی در تسریع اجرای طرح‌های اقتصادی و افزایش توان سرمایه‌گذاری در استان ایفا کنند. https://gov.kr.ir @kerman_gov
🔵۸ هزار میلیارد تومان پروژه راهسازی در کرمان در دست اجراست 🔵آغاز فاز جدید توسعه بزرگراه‌ها و آزادراه‌های استان با مشارکت بخش خصوصی 🔹معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از اجرای حدود ۸ هزار میلیارد تومان پروژه راهسازی در استان کرمان خبر داد و گفت: در صورت اخذ مجوزهای لازم، عملیات اجرایی حدود ۸ هزار میلیارد تومان پروژه جدید در حوزه بزرگراه‌های استان نیز آغاز خواهد شد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، هوشنگ بازوند چهارشنبه ۲۷ خردادماه در مراسم افتتاح ۱۷ کیلومتر از باند دوم محور «کرمان - بافت»: 🔹با وجود شرایط دشوار کشور و فشارهای ناشی از جنگ و تحریم، روند اجرای پروژه‌های زیربنایی در کشور بدون وقفه ادامه یافته و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل با جدیت دنبال می‌شود. 🔹مجوز ادامه اجرای بخش باقی‌مانده محور محور «کرمان _ بافت» صادر خواهد شد 🔹 در حال رایزنی برای ورود شرکای بخش خصوصی به پروژه‌های زیرساختی استان کرمان هستیم و امیدواریم در هفته‌ها و ماه‌های آینده، این مشارکت‌ها به نتیجه برسد https://gov.kr.ir @kerman_gov
42.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|| چهل‌وششمین دورۀ رقابت‌های بین‌المللی جام جهان‌پهلوان تختی 📍کرمان _ سالن فجر ورزشگاه امام علی (ع) @kerman_gov
🔴دو پروژه آزادراهی برای استان کرمان تعریف شده است 🔴توسعه آزادراه‌های کرمان با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌شود 🔴۱۴ کیلومتر دیگر از محور «کرمان _ بافت» به مناقصه می‌رود ♦️معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: دو پروژه آزادراهی برای استان کرمان تعریف شده است و با نهایی شدن توافق‌ها با سرمایه‌گذاران، توسعه زیرساخت‌های آزادراهی استان با مشارکت بخش خصوصی دنبال خواهد شد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، هوشنگ بازوند ۲۷ خردادماه در حاشیه سفر به شهرستان بافت و در جمع خبرنگاران: ♦️در توافقی که با استاندار کرمان انجام شده، برنامه‌ریزی برای حضور بخش خصوصی در پروژه‌های آزادراهی استان در دستور کار قرار گرفته است. ♦️برنامه ما این است که موضوع توسعه آزادراه‌ها با مشارکت بخش خصوصی در استان کرمان در سال جاری به مرحله اجرا و پایداری برسد. ♦️۱۴ کیلومتر دیگر از محور «کرمان _ بافت» مجوز برگزاری مناقصه دریافت خواهد کرد و ۱۲ کیلومتر از محور «رابر _ بزنجان» نیز مجوز مناقصه گرفته است تا روند توسعه این محورهای ارتباطی با سرعت بیشتری دنبال شود. https://gov.kr.ir @kerman_gov
🔘افتتاح بخشی از باند دوم محور «سیرجان _ قطروئیه» با حضور استاندار کرمان و معاون وزیر راه و شهرسازی 🖋️بخشی از باند دوم محور «سیرجان _ قطروئیه» به طول ۲۵ کیلومتر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت به بهره‌برداری رسید 🖋️به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، این پروژه که با هدف ارتقای ایمنی تردد، افزایش ظرفیت عبور و مرور و تسهیل ارتباطات جاده‌ای در یکی از محورهای مهم استان کرمان اجرا شده است، از طرح‌های زیرساختی و راهبردی در حوزه توسعه شبکه راه‌های کشور به شمار می‌رود. 🖋️بر اساس این گزارش، مبلغ اولیه قرارداد این پروژه ۵۸۳۰ میلیارد ریال بوده که با احتساب تعدیل‌ها و هزینه‌های اجرایی، هزینه به‌روز شده بخش مورد بهره‌برداری آن به ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است. 🖋️افتتاح این بخش از باند دوم محور «سیرجان _ قطروییه»، گامی مؤثر در راستای افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای، کاهش سوانح رانندگی و تسریع در جابه‌جایی مسافر و کالا در این مسیر مهم ارتباطی استان کرمان ارزیابی می‌شود. https://gov.kr.ir @kerman_gov
🔷توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کرمان با هم‌افزایی نهادهای فناوری و نوآوری 🔸معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت انسجام میان نهادهای فعال حوزه فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری هدفمند از ظرفیت‌های نوآوری را از اولویت‌های مدیریت استان برای تحقق توسعه اقتصادی و فناوری دانست. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، مرضیه مهدوی در نشست‌های جداگانه با رئیس صندوق پژوهش و فناوری استان، رئیس پارک سلامت و سرپرست پارک علم و فناوری کرمان: 🔸ظرفیت‌های موجود استان باید به‌صورت هدفمند در مسیر توسعه اقتصادی و فناوری به‌کار گرفته شود تا زمینه رشد پایدار و ایجاد ارزش افزوده فراهم شود. 🔸شناسایی دقیق مسائل و چالش‌های این حوزه و انعکاس آن‌ها به مراجع ملی، زمینه بهره‌مندی بهتر استان از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود را فراهم می‌کند. 🔸توسعه مراکز رشد دانشگاهی، تقویت استقلال و کارآمدی این مراکز و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از سیاست‌های مورد تأکید مدیریت استان است. https://gov.kr.ir @kerman_gov
✴️استان کرمان متناسب با مسئولیت ملی خود از زیرساخت‌های حمل‌ونقل برخوردار نشده است ✴️انتظار استان کرمان، حمایت بیشتر وزارت راه و شهرسازی و تأمین منابع مورد نیاز برای تقویت زیرساخت‌هاست 🔸استاندار کرمان، گفت: استان کرمان مسئولیتی ملی بر دوش دارد، اما زیرساخت‌های آن متناسب با این مسئولیت رشد نکرده و انتظار ما حمایت بیشتر وزارت راه و شهرسازی و تأمین منابع مورد نیاز برای تقویت زیرساخت‌ها متناسب با نقش ملی استان است. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدعلی طالبی چهارشنبه ۲۷ خردادماه در مراسم افتتاح بخشی از باند دوم محور «سیرجان _ قطروئیه» با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی: 🔸در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان کرمان؛ یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده، مسئولیت ملی استان کرمان و فاصله زیرساخت‌های موجود با این مسئولیت بود. 🔸شرکت‌های بزرگ معدنی استان حقوق دولتی پرداخت می‌کنند، اما این پرسش وجود دارد که چه میزان از این منابع در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تقویت زیرساخت‌های این مناطق قرار می‌گیرد. https://gov.kr.ir @kerman_gov
⭕️بازدید استاندار کرمان و معاون وزیر راه از مسیر آنتنی گل‌گهر به جاده «سیرجان _ بندرعباس» 🔺معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان کرمان، به همراه استاندار کرمان، از پروژه مسیر آنتنی گل‌گهر به جاده سیرجان ـ بندرعباس بازدید کردند. 🔺به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، غروب چهارشنبه ۲۷ خردادماه، دکتر محمدعلی طالبی استاندار کرمان به همراه هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، با حضور در این محور، از روند اجرای پروژه و وضعیت پیشرفت آن بازدید کردند. 🔺بر اساس این گزارش، طول این مسیر ۴۴ کیلومتر است که تاکنون ۳۶ کیلومتر از یک باند آن آسفالت شده است. 🔺این محور به دلیل حجم بالای تردد، از اهمیت ویژه‌ای در شبکه حمل‌ونقل منطقه برخوردار است و تکمیل آن می‌تواند بخشی از بار ترافیکی محورهای ارتباطی این محدوده را کاهش دهد. 🔺با اجرای کامل این پروژه، مسیر دسترسی در این محور حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد. @kerman_gov
‌🔺متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، (تفاهم اسلام آباد) ازسوی روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد. @kerman_gov
🔺تشریح جزئیات یادداشت تفاهم 14 بندی خاتمه جنگ ایران و آمریکا 🔺برگزاری دور جدید مذاکرات در سوئیس همچنان در دستور کار است اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت وگوی تلویزیونی: 🔹الان که صحبت می‌کنیم حدس می‌زنم که متن یادداشت تفاهم 14 بندی به امضای روسای جمهور دو کشور رسیده باشد. بامداد روز 28 خرداد ماه قرار بر این بود که امضا شده باشد. 🔹قرار بود در سوئیس متن به امضای دو طرف برسد اما بیشتر بررسی کردیم که گزینه بهتر این است امضای متن توسط روسای جمهور دو کشور و به صورت مجازی انجام شود. دلایل زیادی دارد و یکی از آنها این است که وقتی متن به امضای روسای جمهور دو کشور برسد هزینه نقض آن بیشتر خواهد بود. 🔹از سوی دیگر برگزاری مراسم خیلی جایی ندارد. البته فاز بعدی مذاکرات و برگزاری این نشست در سوئیس هنوز در دستور کار است و باید دید ظرف ساعات آینده طرفین از سوی میانجی‌ها به چه نتیجه ای می‌رسند. 🔹تعهد در مقابل تعهد است؛ ان‌قلت آورند ما هم ان‌قلت می‌آوریم. بدون هرگونه مماشات ایفای تعهدات طرف مقابل را رصد می‌کنیم و در صورتی تعهدات خود را انجام می‌دهیم که طرف مقابل هم تعهدات خود را انجام دهد. 🔹در خصوص بند 8 یادداشت تفاهم تنها درباره این صحبت کردیم که درباره موضوع هسته‌ای و رفع تحریم ها در بازه 60 روزه صحبت کنیم و درباره جزئیات مواد غنی شده و هسته‌ای صحبت نشد. فراز دوم مندرج در بند 8 و 7 عینا تکرار شده است یعنی اهمیتی که طرف مقابل برای موضوع هسته‌ای قائل است ما برای رفع تحریم ها قائل هستیم. 🔹در این یک سال و نیم مطالبات حداکثری از سوی طرف مقابل شنیدیم، بارها بحث انتقال مواد ایران به آمریکا یا خارج از ایران مطرح کردند و ما مطرح کردیم که مواد غنی شده ایران به خارج ایران منتقل نخواهد شد. دراینجا گزینه رقیق سازی مواد غنی شده داخل ایران مطرح شده که جدید نیست و از بدو شروع مذاکرات هسته‌ای مطرح بود. این گزینه راه را بر گزینه‌های دیگر که برای ما غیرقابل قبول بود می‌بندند، انتقال مواد غنی شده به خارج از ایران برایمان غیرقابل قبول است. 🔹تاکید داشتیم که باید متن تفاهم را به هر دو زبان انگلیسی و فارسی داشته باشیم و این امر اوج شفافیت ما در اطلاع رسانی است چراکه اگر فقط متن انگلیسی بود در ترجمه دچار مشکلات سلیقه‌ای می‌شدیم اما متن فارسی الان مورد امضا طرفین قرار گرفته است و کاملا منطبق با متن انگلیسی است. @kerman_gov
متن یادداشت تفاهمنامه اسلام آباد درباره خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا _ رژیم‌صهیونیستی علیه ایران 🔺در متن این یادداشت، آمده است: «جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا و متحدان آنها در جنگ حاضر، با امضای این یادداشت تفاهم خاتمه فوری و دائمی عملیات‌های نظامی را در تمامی جبهه‌ها، از جمله در لبنان، اعلام کرده و تعهد می‌کنند از این پس هیچ جنگ یا هیچ عملیات نظامی علیه یکدیگر آغاز نکنند و از تهدید یا استفاده از زور علیه یکدیگر خودداری کنند و تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان را تضمین کنند.» به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، یادداشت تفاهم اسلام‌آباد درباره خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه ایران، که بامداد دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۵ نهایی شده بود، در شرح زیر منتشر می‌شود: https://www.irna.ir/news/86186071 @kerman_gov
⭕️به دنبال اصلاح برند کرمان در سطوح ملی هستیم ⭕️کرمان را باید به شهر رویدادها تبدیل کنیم ⭕️سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی: کرمان اقدام منحصربه‌فردی در میزبانی جام جهان‌پهلوان تختی انجام داد ♦️استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های استان در سطح ملی، گفت: به دنبال اصلاح و ارتقای برند کرمان در سطح کشور هستیم و معتقدیم این استان باید به عنوان «شهر رویدادها» شناخته شود به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدعلی طالبی صبح امروز پنجشنبه ۲۸ خردادماه در دیدارِ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در جریان مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی به میزبانی کرمان: ♦️کرمان را شهر رویدادها معرفی کرده‌ایم تا در کنار برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به معرفی ظرفیت‌های بالای این استان و تقویت برند استان بپردازیم. ♦️تمام تلاش‌ها معطوف به معرفی و عرضه شایستگی‌ها و ظرفیت‌های استان کرمان در سطوح ملی و بین‌المللی است ♦️در حوزه سرمایه‌گذاری اقدامات مؤثر و قابل توجهی در استان انجام شده است و کرمان هم‌اکنون به عنوان نخستین مقصد سرمایه‌گذاری خارجی در کشور شناخته می‌شود https://gov.kr.ir @kerman_gov