eitaa logo
کتاب خوب📚
5.4هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
206 ویدیو
32 فایل
📚مجموعه کتاب هایی که دوست شان داریم 🔔این کانال زیر نظر مستقیم دکتر وحید یامین پور اداره می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱ای عزیز! تو با تربیت و پرورش صحیح فرزندت که ادامه وجود پدر و مادر می باشد، می توانی در نشئه آخرت نیز همواره بهره مند باشی و باب خیرات به رویت گشوده و برکات برایت جاری و ساری باشد. 🌱ای عزیز! پس از مرگ، پرونده انسان بسته می شود و کار نیکی به آن افزوده نمی گردد، مگر یک سری کارهایی که از مصادیق باقیاتُ الصالحات بوده که فرزند صالح یکی از بهترین مصادیق آن می باشد و برای سرای آخرتش، راه گشا خواهد بود‌.‌‌‌ 🌱از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده که فرمود: پس از مرگ دست انسان از عمل کوتاه میشود مگر از سه طریق: عملی که مردم از آن سود برند ( از قبیل تدریس، تالیف کتاب) و صدقه جاریه ( اعمال خیری که اثرش باقی باشد، نظیر راه سازی، ساختن حمام و مسجد و پل و موسسات فرهنگی و مدرسه سازی و بیمارستان) و فرزند صالح و درست کاری که برای پدر و مادرش دعا کند. ✅بخشی از کتاب سلوک با فرزند 🔹 @ketabe_khoub
📚نام کتاب: انسان سازی در قرآن" 🖋نویسنده: محمدتقی مصباح یزدی 📑انتشارات: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 📓تعداد صفحات: ۴۶۳ 📖توضیحات: کتاب پیش روی، بخشی از مباحث اخلاقی آیت الله مصباح یزدی است. این اثر برگرفته از مجموعة سه جلدی اخلاق در قرآن است در قالبی متناسب با آموزش های از راه دور و به منظور استفاده در دانشگاه مجازی به همّت حجت الاسلام و المسلمین آقای محمود فتحعلی تنظیم و تدوین شده است.  هدف اصلی کتاب ارائه مباحث اخلاق از دیدگاه قرآن کریم است. لازم به ذکر است مجموعه کتاب های معارف قرآن، اثر استاد مصباح یزدی، از جمله کتاب هایی است که با روش نوین بیش از بیست سال است که در دست رس دوست داران و پژوهشگران حوزة قرآن و معارف است. استاد در این کتاب ها با ارائه دسته بندی جدید از معارف قرآن، تلاش کرده اند تا براساس آیات قرآن کریم، معارف این کتاب حیات بخش را به بحث گذاشته و نظر قرآن را در موضوعات بنیادین بیان کنند. 📗📘📙 @ketabe_khoub
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چشم پرکن ها خود را به رخ می کشند و به چشم می آورند. چیزی بیش از آنچه هستند را به خود می افزایند، به لباسشان، به چهره شان، به راه رفتنشان، به حرف زدنشان. 🌴 چشم پرکن ها به خودشان از چشم دیگران نگاه می کنند و آن گاه حظ می برند و احساس رضایت می کنند. آن ها چیزی را از درون می کاهند و به بیرون می افزایند. 🌴 غنای نفس ندارند، تهی هستند و فربهی می نمایند. مثل خانه ای که پای بستش بر شن روان است و در شرف ویرانی، ولی صاحبش بر نقش ایوان می افزاید. @ketabe_khoub
نترس! عشق شراب است کهنه هم بشود به شکل معجزه آسا شراب می ماند
📢 روایت‌های حضور در تبعید رهبر انقلاب به ایرانشهر، رونمایی شد «آقای ایرانشهر»؛ سفرنامه‌ی یک تبعید ✏️«بنده وقتی در آنجا تبعید بودم، تقریبا کمتر از نصف مردم ایرانشهر سنّی بودند، بیشتر از نصف هم شیعه بودند. اینها با همدیگر زندگی میکردند، با همدیگر معامله میکردند، مساجد داشتند، اینها (شیعیان) مسجد آل رسول علیهم‌السلام را داشتند، آنها مساجد متعددی داشتند.» 🔹کتاب «آقای ایرانشهر» نوشته رحیم مخدومی که صبح روز یکشنبه ۱۷ دی در شهرستان ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان رونمایی شد، به‌تازگی در گروه آثار زمستان ۱۴۰۲ وارد بازار نشر شده است. 🔹این‌کتاب روایت‌های حضور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دوران تبعید پیش از انقلاب ایشان به منطقه ایرانشهر را شامل می‌شود. متن کامل
هدایت شده از وحید یامین پور
فضیلت ماه رجب - استاد فیاض بخش.mp3
3.21M
🔰 نکات مهم استاد درباره ❣ تیم کلمه حلول ماه رجب را تبریک عرض می‌کند و از اهالی کلمه التماس دعای خیر داریم. ▫️برنامه تلویزیونی کلمه 🏷️@kalame_tv1
💼 اصولا، خستگی، یک خصلت روشنفکری است. ما مردم، هرگز خسته نمی شویم، نه از کار، نه از مبارزه، نه از امید، نه از داشتن ایمان و اعتقاد؛ اما روشنفکران، به مجرد اینکه یک گیلاس بیشتر از ظرفیت شان می زنند، احساس خستگی، زدگی، پوچی و بیهودگی می کنند. دختران و پسران جوان! خانم ها و آقایان محترم! به سوی روشنفکران نروید، به جانب ما مردم بیایید! این به نفع شما و بچه های شماست... @ketabe_khoub
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌تجدیدچاپ دو سفرنامه با طرح جلد جدید کاهن معبد جینجا و خال سیاه عربی 🔸خال سیاه عربی سفرنامه حج تمتع حامد عسکری است.کتاب با خاطرات دوران کودکی نویسنده و تصوراتش از خدا شروع می‌شود. با وجود سفرنامه بودن بعد جغرافیایی در این کتاب کم است و بیشتر احساسات جولان می‌دهند. توصیف‌های جان‌دار نویسنده مثل دوربین واقعیت مجازی عمل می‌کند و وادارت می‌کند پس از بستن احرام، در ورودی مسجدالحرام به سجده بیفتی و زمین و زمان را از یاد ببری. خال سیاه عربی در چاپ چهاردهم با طراحی جلد جدید راهی بازار شده است. 🔹️“کاهن معبد جینجا” داستان سفر کوتاه “وحید یامین پور” به ژاپن در گرامیداشت سالگرد بمباران هیروشیما است که با توجه به سابقه کاری او، از مرز سیر و سیاحت فراتر رفته و به تحلیل اتفاقاتی که مشاهده می‌کند می‌پردازد. این اثر سفرنامه ایست که گوشه‌ای از واقعیت‌های این کشور جذاب و شگفت انگیز را به تصویر کشیده و به شکل مفید و مختصر از تجربه سفر به ژاپن می‌گوید.کاهن معبد جینجا در چاپ بیست و هفتم با طرح جلد جدید به بازار کتاب عرضه شده است. @ketabe_khoub
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای بشر مدرن هر چیزی که ایجاد فراموشی کند، ارزش دارد. از جمله سینما و فیلم که باعث شده انسان با شریک شدن در تجربه های شخصی دیگران، خود را فراموش کند و لذت ببرد. 🪴 بنابراین، فیلم و سوپراستاری که بیشترین فراموشی را به بیننده القا کند، محبوب تر است. اساسا پدیده " سوپراستار" فقط در چنین فضایی قابلیت طرح دارد. 🪴 ورزش قهرمانی، ابزار تولید هیجان و لذت است. دیدن مسابقه فوتبال در واقع، تجربه نود دقیقه خلسه روحی و فکری است. اگر مواد مخدر و الکلیسم با تغییرات فیزیولوژیک زمینه غفلت و فراموشی را فراهم میکنند. 🪴 سینما، ورزش مدرن، موسیقی های خاص و... بستر روان شناختی و روحیِ فراموشی را از طریق تولید لذت و هیجان فراهم می کنند. عارضه و اثر فراموشی، لذت و هیجان است. نقطه مقابل فراموشی، یادآوری است که مفهوم دینی آن ذکر است. 🪴 و ذکر همان است که به انسان یادآوری کرده و متذکر حقایق می شود، چه بودن و چگونه بودن را یادآوری می کند. ادامه دارد... @ketabe_khoub
در مفاهیم دینی، انسان حقیقی کسی است که اهل ذکر است. حتی در فقه هر چیزی که ارمغانی فراموشی باشد، مورد مذمت قرار گرفته و یا حتی حرام دانسته شده است؛ از مسکرات(مست کننده ها) گرفته تا موسیقی هایی که حالت تفکر و وقار انسان را خدشه دار کنند. 🪴 مفهوم خلوت که نزدیک ترین مفاهیم به ذکر است در مدرنیته حذف می شود، چون خلوت برای انسان مدرن دلهره می آورد و موجب یادآوری می شود.حتی معماری مدرن هم خلوت گریز است. برخلاف آن در معماری و شهرسازی اسلامی، معانی ویژه حریم، حیا و خلوت قابل رویت است. 🪴 برای مثال، شهرهای برخلاف شهرهای مدرن، نه تنها از مفهوم مرگ فرار نمی کنند که یاد مرگ را عبادت و ذکر می دانند، از این رو، اغلب قبرستان ها در مرکز شهر ایجاد شده اند، به طوری که با دیدن آن انسان مفهوم مرگ را متذکر شود. 🪴 انسان سنتی( اعم از پیروان ادیان ابراهیمی یا حتی تمدن های شرقی مانند آیین کنفوسیوس یا بودیسیم) انسان هایی پُل گونه اند، یعنی این جهان را پُلی می دانند برای رسیدن به جهان و حقیقتی بالاتر و بهتر. در واقع انسان پُل گونه، نقطه مقابل انسان پرومته است و حزن عرفانی او منافی شادی نیست. 🪴 @ketabe_khoub
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کتاب خوب| کودک
📚نام کتاب: آقا محسن 🖋نویسنده: محمد علی جابری 📑انتشارات: کتابک 📓تعداد صفحات: ۴۷ 🌹☘🌹☘ 📖توضیحات: آقا محسن نوشته محمد علی جابری، بخش هایی از زندگی شهید محسن حججی است. 📗📘📙 @ketabe_khoob
کجاست گوشه آسوده ای که چون نعلین خیال پوچ دو عالم برون درماند
☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘ وقتی انسان آرزوی دنیایی دارد، معنایش این است که بدن او در دنیاست، یعنی قبل از اینکه بمیرد، مرده است. چرا؟ چون دل به دنیا بسته است. این زمین قبر اوست قبل از اینکه بمیرد، خانه، اتاق، بستر و شغل همه برای او قبوری هستند به اشکال مختلف؛ اما اگر انسان به این دنیا دل نبست، زمین قبر او نیست. وقتی هم که او را در قبر بگذارند، در قبر نیست. بدنش در خاک می رود، اما خودش آزاد است، آزادتر از گذشته. آن یکی هنوز نمرده، مُرده، اما او بعد از اینکه مرده، زنده است. این است که باید معنای مرگ را بهتر بشناسیم و به وجه عمیقی با مرگ رو به رو شویم و آن را بهتر تحلیل کنیم. مرگ یعنی از حرکت و از پرواز افتادن انسان. انسان وقتی به دنیا دل بست و دنیایی شد، از پرواز محروم می شود و این، مرگ اوست. ☘🌱☘🌱☘🌱☘🌱☘ ( محور تحول در انسان) @ketabe_khoub
🇮🇷🇮🇷
🇮🇷✌ ساعت نه صبح هواپیمای پاریس_ تهران در فرودگاه مهر آباد نشست. حس و حال بی نظیری بود. مردم خوشحال بودند و به هم تبریک می گفتند. 🌸🌸🌸🌸🍃 یک عده با تاج های گل آمده بودند. زن های چادری و زن های بی حجاب، مردهای ریشو و مردهای کراوات زده، همه و همه، چشم انتظار دیدن رهبرشان بودند. 🌸🌸🌸🌸🍃 پلاکاردهای "مرگ بر بختیار" و " درود بر خمینی" تمام خیابان آیزنهاور و دور تا دور میدان شهیاد را پُر کرده بود. 🌸🌸🌸🌸🍃 🇮🇷🇮🇷حجره شماره دو @ketabe_khoub
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بگشا نقاب از رخ که رخ تو است فرخ تو روا مبین که با تو ز پس نقاب گویم چو دلت چو سنگ باشد پر از آتشم چو آهن تو چو لطف شیشه گیری قدح و شراب گویم