⁉️ 🧐
من تا حالا هیچ صوتی رو گوش نتونستم بدم، از عکس ها و توضیحات تون هم خیلی سر در نیوردم
🙃✅ بله بله
خودم در خدمتتونم
این کتاب یه قرآنه، که ترجمه اش ذیلش اومده،
صفحه ی روبروش، نوعی تفسیر موضوعیه،
موضوعش چیه؟
یه موضوع کلی داریم، "سبک زندگی"
که کل کتاب با همین موضوع کلیه،
اما هر صفحه یه موضوع منحصر به فرد داره،
با دوتا ویژگی،
یکی اینکه موضوعش مرتبط با یکی از آیات همون صفحه است،
دومی اینکه یکی از زیرمجموعه های سبک زندگیه
@ketabe_zendegani
کتاب زندگی
https://eitaa.com/ketabe_zendegani
آقا این اولین باره دارم راجع به محتوای کتاب و فهرستش صحبت میکنم، لطفا گوشاتونو تیز کنید😅
مولف، با توجه به سابقه ی آشناییش با سبک زندگی، (سالها عضو کمیسیون سبک زندگی شورای انقلاب فرهنگی بوده)
و سوابق حدیثپژوهی، (دکترای علوم حدیث و کلام امامیه داره) در کنار فعالیتها و سابقهی فعالیتهای پژوهشیش
روایات حوزهی سبک زندگی رو به این موضوعات تقسیم بندی کرده
💠فلسفه ی سبک زندگی
💠مبانی سبک زندگی (مبانی معرفت شناختی، هستی شناختی، انسان شناختی و دین شناختی)
💠ارزش های سبک زندگی (ارزش های معرفتی، اخلاقی_شخصیتی، روابط خانوادگی و اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و آیینی)
💠موانع تحقق سبک زندگی مطلوب
اصول سبک زندگی
(رفع آسیب های اخلاقی و معرفتیِ فردی، اجتماعی، آیینی و معرفی موانع)
💠راهبردها و رویکردهای اجتماعی
اصلا هم قلمبه سلمبه نیستند، کافیه به پاورپوینت معرفی مراجعه کنید و فهرست رو با ریز عنوان هاش تورق کنید.
@ketabe_zendegani
حالا این تفسیر موضوعی رو چطور ارائه دادید؟
📜🖋 یه بخش #در_محضر_قرآن داریم.
گفته شده که در کدام آیه ی این صفحه و در چه آیات دیگری به این موضوع اشاره شده و نظر قرآن در این باره چیه
📜🖋 یه قسمت #سبک_زندگی و فرهنگ داریم، که توضیح میده این موضوع کجای نمودار سبک زندگی قرار داره و اگه درست بهش پرداخته نشه چه آسیبی ایجاد میکنه.
این قسمت تو ویرایش قبلی کتاب نبوده، و #جدیده و طبق نظرات اساتید، برای تبیین و رفع ابهام و ترک کلی گویی درباره ی جایگاه موضوع در دایره یا حیطه ی سبک زندگی آورده شده
📜🖋 و بخش آخر، #در_محضر_اهلبیت که روایات منتخب در باب اون موضوع تقدیم شده
@ketabe_zendegani
آقا جان، ما ویراست قبلی این کتاب رو داریم، چقدر تغییر کرده؟
لازمه نسخه جدید رو هم تهیه کنیم؟
قسمت #سبک_زندگی کاملا جدیده،
قسمت #در_محضر_قرآن هم کاملا ویرایش شده و ۹۰درصد تغییر داره،
#در_محضر_اهل_بیت هم، بعضی موضوعات کاملا تغییر کردند یا جابجا شدند، مولف موضوعات دیگهای از سبک زندگی رو مهمتر دونسته و جایگزین موضوعات قبلی کرده، و توضیحات در محضر قرآن بازنویسی و تکمیل شده
اما از اونجا که ۷۰ درصد از قسمت #در_محضر_اهل_بیت با ویراست اول مشترکه،
حالا خودتون ببینید لازم هست ویرایش جدید رو تهیه بفرمایید یا نه
@ketabe_zendegani
کتاب زندگی
#اپیزود_اول از #پادکست_زندگی_قرآنی در آیه ۸۳سوره بقره، خداوند نیکو سخن گفتن رو را یکی از عهدهای چند
روایت منتخبِ روز اول
لقمانُ عليه السلام ـ لاِبنِهِ و هُوَ يَعِظُهُ ـ : يا بُنَيَّ، لا تُكالِبِ النّاسَ فيَمقُتوكَ ، و لا تَكُن مَهينا فيُذِلُّوكَ ، و لا تَكُن حُلوا فيأكُلوكَ ، و لا تَكُن مُرّا فيَلفِظوكَ .
لقمان عليه السلام ـ در اندرز به فرزندش ـ فرمود : پسر عزيزم! با مردم درنده خويى و دشمنى نکن، كه با تو دشمن شوند
حقير هم مباش كه تو را خوار شمارند.
شيرين مباش كه تو را بخورند
و تلخ مباش كه تو را دور اندازند.
[الاختصاص : 338.]
@ketabe_zendegani
🔴🔴🔴سلام
حاج آقا #عباسی_ولدی
زدند،
حتما شما هم مثل خیلی از مردم دیگه دارید خبرهای غرورآفرین حملۀ ایران به اسرائیل رو پی میگیرید.
ولی چرا فقط گوشی دست گرفتید اخبار پی گرفتید؟
تسبیح و قرآن دست بگیرید☺️
همین حالا صفحۀ ختم صلوات رو ایجاد کردم که همگی به نیت پیروزی رزمندگان اسلام صلوات بفرستیم.
رزمندهها وظیفهشون زدن پهباد و موشکه؛ ما وظیفهمون دعاست.
یاعلی بگید و به این نشونی برید و شروع کنید👇
https://EitaaBot.ir/counter/b2iqv
هر چی بیشتر بهتر
@abbasivaladi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
🔴 به نیت نصرت و یاری سربازان امام زمان، فرماندهان نظامیمون در انتقام از اسرائیل خبیث و اینکه عملیاتشون با موفقیت تمام انجام بشه، ختم قرآن انجام بدیم
به ما یاد دادن زمان جنگ تحمیلی کار مردم عادی دعا کردن برای رزمندگان بود. بسم الله 👇
https://leageketab.ir/khatme-quran
برای دوستانتون هم بفرستید شرکت کنن👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
آقای دارابی هم ختم قرآن گذاشتند.
چه صلوات، چه قران، چه صحیفه ی سجادیه، هر چی به دلمون میفته و میتونیم انجام بدیم.😇
قابل توجه اونا که میخوان اسراف نکنند، ازون طرف دست و دلشون نمیره، برای سلامتی شون خرج کنند🙂
حضرت رضا (ع) فرمود: مانعی ندارد که انسان در حمام سویق و آرد و سبوس به بدن بمالد، و یا آرد خمیر شده با روغن زیتون بخود بمالد، و در مصرف آنچه برای بدن مفید است اسراف نمی باشد، اسراف در چیزی است که مال را تلف کند و به بدن ضرر زند. ابو السفاتج گوید: از حضرت صادق (ع) سؤال کردیم ما در راه مکه بودیم می خواستیم احرام ببندیم سبوس همراه ما نبود که پس از نوره بخود بمالیم، و بجای سبوس آرد مصرف کردیم، از این عمل خدا می داند چقدر ناراحت بودیم، حضرت فرمود: از ترس اینکه اسراف کرده باشید؟ گفتم: آری، فرمود: در آنچه موجب اصلاح و سلامت بدن باشد اسراف نیست، من خود گاهی دستور می دهم آرد را با روغن زیتون خمیر کنند و آن را بتن میمالم، اسراف آن است که مالی بیهوده مصرف شود و زیان رساند
سلاممم🙂
ببخشید من سوال دارم.
کتابِ شما، راجع به اتفاقاتی که دیشب افتاد هم مطلب داره؟
من دلم میخواد بدونم نظر قرآن و اهل بیت راجع به این اقدامات تدافعی چیه؟ هم خوشحالم🤩، هم کمی نگرانم😖،
میخوام ببینم خدا و اهل بیت به عنوان مطلعانِ غیب، ابعادی ازین معادلات رو برامون پیش گویی کردند؟
که تکلیف ما رو روشن کنه؟
شما چیزی تو کتاب تون اوردید؟
@ketabe_zendegani
خب عرضم به حضورتون که 😃
قطعا فرهنگ سیاسی، قسمت مهمی از سبک زندگی ماست، و اگه کسی بهش توجه نکرده باشه، نگاه درستی به ابعاد سبک زندگی نداره.
بله☺️
توی این کتاب هم صفحاتی به این موضوع پرداخته شده
@ketabe_zendegani
توی موانع سبک زندگی، و جلوگیری از آسیب های اجتماعی، نکات مهمی در این رابطه وجود داره، که من به عنوان مثال ۹ تاشو براتون علامت زدم. اما موضوعات بیشتری در رابطه با جهانخواری مانع زندگی مطلوبه😊
@ketabe_zendegani
خیلی توی مبانی درک سنت ها اهمیت داره،
گاهی ما دنبال مطالب دم دستی هستیم، اما مشکل ما توی درک مبانیه، و تا اون ها به صورت پایه ای برامون حل نشه، انتخاب ما در لحظه تغییر نمیکنه.
@ketabe_zendegani
تو اصول و راهبردها ، ضرورت تجهیزات نظامی و آموزش های نظامی، شرایط نبرد در اسلام و در یه سری مسائل پایه ای باید دیدگاه ما به اهل بیت نزدیک بشه
@ketabe_zendegani
دوستانی که کتاب رو تهیه کردند، خودشون فهرست رو تورق کنند، میتونن ببینن الان کدوم مبحث برای نظام فکری شون لازمه
@ketabe_zendegani
گزیده روایت قرض گرفتن
بعضی ها زندگی شون رو کلا روی قرض و وام های سنگین میبندند، درصورتیکه این کار مکروهه
از دلایلش اینه که
💠 بدهکارى خوارى روز و اندوه شب است و در دنیا و آخرت باز پرداختى دارد.
💠 بدهى بسیار، راستگو را دروغگو و خوش قول را بدقول مى گرداند.