eitaa logo
کیهان آنلاین
1.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
857 ویدیو
17 فایل
کیهان آنلاین در کیهان بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg ادمین و تبلیغات: @bakhtyaretan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 برداشت نادرست از سخنان تقطیع‌شده مجری تلویزیون درباره زمان واکنش ایران 🔸ویدئوی تقطیع شده‌ای از برنامه‌ی سیاست خارجی در حال بازنشر است که بدفهمی ایجاد کرده است. 🔸مجری برنامه صراحتا اعلام می‌کند که خبری از زمان و مدل واکنش ایران به ترور اخیر اسرائیل در دست نیست. کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
🔴 سی‌ان‌ان: ایران تصمیم گرفته بی سرو صدا و بدون اعلان قبلی، اینبار قلب تل‌آویو را هدف قرار دهد. کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
📸 حساب دفتر رهبر انقلاب ساعتی پیش این توییت اکتبر ۲۰۲۳ را پین کرد کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
🔰وال استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات ایرانی: اسرائیل از همه خط قرمزها عبور کرده، پاسخ ما قوی و ناگهانی خواهد بود و همه تلاش‌ها برای اقناع ایران جهت عدم تشدید تنش‌ها بی‌فایده خواهد بود. کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
📷 خانواده شهید راه قدس، میلاد بیدی شب گذشته با حضور در معراج شهدای تهران با پیکر او وداع کردند کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
🔰بهترین پاسخ 🔸وقتی می‌گوییم اسرائیل برای جبران «بی‌دستاوردی» در عرصه نظامی در لبنان و غزه، سراغ حوزه‌ای رفته که حوزهٔ قدرت و دست برتر اوست (یعنی حوزه عملیات‌های امنیتی)، نشانه‌اش را می‌توان در جاهای مختلف ملاحظه کرد. 🔸ترور فرماندهان مقاومت، به وضوح برای ارتش اسرائیل و شین بت، تبدیل به «دستاورد قابل ارائه» شده است. آنچه میبینید پوسترهای مشترک IDF و شاباک است. 🔸نباید فریب خورد و اجازه داد زمین بازی، به جایی که حوزه برتری کامل دشمن است برود. بهترین پاسخ ما، پاسخ نظامی دقیق است نه وعدهٔ دور و دراز و دست نیافتنی «پاسخ اطلاعاتی». وحید خضاب کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
🔰 عملیات ترکیبی ویژه در مدار ۳۶۰ درجه 👤 🔸اقدامات تروریستی، همان قدر که دشوار می‌نماید، سهل هم هست. نمونه نزدیک، ترور دونالد ترامپ، آن هم بدون دخالت هیچ سرویس خارجی و با وجود شدیدترین حفاظت‌های امنیتی است. تیری که از سوی یک جوان آمریکایی در پنسیلوانیا شلیک شد، می‌توانست رئیس‌جمهور سابق (و احتمالا آتی) آمریکا را از پا درآورد. موضوع مهم در ماجرای ترور شهید اسماعیل هنیه، شناسایی و بستن رخنه‌های امنیتی است و مهم‌تر از آن، زدن ضربات دردناک و پشیمان‌کننده به بانیان ترور، در عمق موجودیت آنهاست. 🔸ایران، رژیم اسرائیل را چگونه مجازات خواهد کرد؟ گمانه‌ها بسیار متنوع‌، و برای رصدگران صهیونیست سردرگم‌کننده است. اکنون، دیگر مسئله این نیست که آیا موشک‌ها و پهپادهای ایران (و مقاومت لبنان و یمن و عراق و سوریه) می‌توانند از تور راداری و پدافندی اسرائیل و حامیانش عبور کنند؟ و آیا ایران و متحدانش، اراده چنین کاری را دارند یا نه؟ پاسخ هر دو سؤال، آری است و ایران، این پاسخ صریح را 25 فروردین ماه گذشته نشان داد؛ هنگامی که دو پایگاه نظامی و یک مرکز جاسوسی را در عمق سرزمین‌های اشغالی درهم کوبید. 🔸- آلون بن دیوید تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد. در حین حمله، لحظات سختی را تجربه کردیم. ترس، تمام وجود سربازانی را که در پایگاه‌‌ها حضور داشتند، فرا گرفته بود. 🔻- اکونومیست: در عملیات‌‌‌ موشکی و پهپادی ایران، شاهد همکاری دوستان اسرائیل بودیم. اما ایران، تابوی حمله به اسرائیل را شکست. 🔻- نیویورک تایمز: مقامات اسرائیل نسبت به شدت پاسخ ایران، دچار اشتباه محاسباتی شدند. چند مقام آمریکایی و یک مقام ارشد اسرائیلی گفتند: اسرائیلی‌‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌‌کردند ایران، واکنش شدیدی نشان نخواهد داد. 🔻-‌ هاآرتص، به قلم آلون پینکاس (کنسول پیشین اسرائیل در نیویورک): بازدارندگی اسرائیل که با حمله حماس در 7 اکتبر آسیب جدی خورده بود، با حمله 14‌‌آوریل ایران، از بین رفت. 🔻- بی‌بی‌سی: تحقیقات ما، خسارت‌های حمله ایران به پایگاه نواتیم اسرائیل را تأیید می‌‌کند. این حمله بی‌‌سابقه، از نظر نظامی- اطلاعاتی پُراهمیت است. ایران با ۱۷۰ پهپاد، ۱۲۰ موشک بالستیک و ۳۰ موشک کروز به اسرائیل در سه مرحله حمله کرد... پایگاه هوائی نواتیم، یکی از پایگاه‌‌های اصلی اسرائیل در ۲۰ کیلومتری مرکز هسته‌ای دیمونا است و حمله به آن می‌‌تواند حامل پیامی تهدید‌آمیز باشد. 🔸اما ایران اکنون، چند گام جلوتر از 5 ماه قبل است و مجازات صهیونیست‌ها این بار متنوع‌تر، ترکیبی‌تر و دردناک‌تر خواهد بود. حملات پنج ماه قبل، فقط از چند شهر ایران صورت گرفت و در قیفی تنگ (محدوده به مرز شرقی فلسطین اشغالی/ حداکثر 60 درجه) انجام می‌شد، اما اکنون رژیم صهیونیستی، با تهدید ۳۶۰ درجه‌ای مواجه است و صهیونیست‌ها از هیچ سمتی (شمال، جنوب و غرب/ دریای مدیترانه) احساس امنیت نمی‌کنند. 🔸رژیم آمریکا نمی‌تواند خود را از عملیات انتقامی جبهه مقاومت مصون تصور کند، چرا که پشتیبان و شریک جرم جنایات اخیر است. جنایات تروریستی اسرائیل با هماهنگی و حمایت آمریکا انجام می‌گیرد و به تنهایی امکان‌پذیر نیست. حتی برخی از اقدامات تروریستی که خارج از توان اسرائیل است، توسط آمریکا انجام می‌شود؛ اما صهیونیست‌ها گردن می‌گیرند تا هم رفع مسئولیت از تروریست‌های سنتکام شده باشد و هم حیثیت خاکمال شده ارتش اسرائیل ظرف ده ماه گذشته را ترمیم کنند. https://kayhan.ir/001ED7 کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
🔰 عارف وتو کرد، آذری جهرمی از معاونت پزشکیان باز ماند 🔸خبرگزاری وابسته به برخی مدیران دولت روحانی می‌گوید: آذری جهرمی به خاطر این که عارف با تصدی معاونت اجرائی یا معاونت علمی رئیس‌جمهور از سوی وی مخالفت کرده، تصدی وزارت ورزش یا ارتباطات را نپذیرفت. 🔸خبرآنلاین نوشت: شواهد حکایت از عدم حضور محمدجواد آذری جهرمی در دولت پزشکیان دارد و مخالفت عارف یک علت اثرگذار در این عدم حضور بوده است. 🔸با پایان مأموریت شورای راهبری دولت چهاردهم، چشم‌ها به نهاد ریاست جمهوری دوخته شده است تا لیست کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان از «پاستور» راهی «بهارستان» شود. اما خارج از فهرست پیشنهادی کابینه که نیازمند رأی و تأیید نمایندگان است، امضاهای پزشکیان یکی بعد از دیگری پای احکام معاونان دولت و دیگر مسئولیت‌ها درحال زده شدن است. در اولین انتصابات صورت گرفته محمدرضا عارف به معاونت اولی رسید و محسن حاجی‌میرزایی به مسئول دفتر رئیس‌جمهور شد. 🔸چرا خبری از آذری جهرمی نیست؟ اگر ظریف را یک بازوی اثرگذار در ایام تبلیغات انتخاباتی پزشکیان و البته روند انتخاب کابینه پیشنهادی بدانیم، بازوی دیگر «محمدجواد آذری جهرمی» بود و نمی‌توان از نقش اثرگذار او نیز غفلت کرد. آذری جهرمی در ایام تبلیغات انتخاباتی پابه‌پا و دوشادوش پزشکیان برای پیروزی در انتخابات تلاش کرد. گرچه نام او در لیست اعضای اصلی شورای راهبری نیز دیده می‌شد ولی نشانه‌ها حکایت از آن داشت که حضور پررنگی در جلسات تصمیم‌گیری نداشت و خودخواسته چندگام عقب‌تر ایستاده بود. 🔸بنا بر آنچه خبرآنلاین اطلاع یافته است، اجماع شورای راهبری و برخی چهره‌های اثرگذار در نهائی کردن کابینه پیشنهادی چهاردهم، بر حضور آذری جهرمی در سمت معاونت اجرائی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری بوده است. تنها مخالف این انتصاب محمدرضا عارف، معاون اول دولت بوده است. سابقه مخالفت عارف البته به این موضوع محدود نمی‌شود و در دوران حضور محمدجواد آذری جهرمی در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم نیز عارف یکی از مخالفان او در این وزارتخانه بود. وزارتخانه‌ای که عارف خود نیز زمانی دیگر مسئولیت آن را عهده‌دار بود. 🔸بنا بر روایت‌ها، اجماع صورت گرفته در نهایت با مخالفت عارف و برخی اصلاح‌طلبان نزدیک به عارف کنار گذاشته می‌شود و گزینه‌ای دیگر برای این سمت از سوی رئیس‌جمهوری معرفی می‌شود. حضور در معاونت علمی و فناوری دولت چهاردهم نیز یکی دیگر از سمت‌های پیشنهادی برای آذری جهرمی بوده که عارف در این مورد هم بنا به ملاحظاتی که برای این معاونت داشته با آن مخالفت می‌کند. https://kayhan.ir/001ED8 کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
نماز رهبر انقلاب بر پیکر مطهر شهید مقاومت 🔰 فریاد خونخواهی و انتقام در تشییع حماسی شهید هنیه 🔸جمهوری اسلامی ایران جنایت ترور اسماعیل هنیه مجاهد بزرگ جبهه مقاومت فلسطین در تهران را در حد اعلای قدرت خود که به برکت هدایت‌های مقتدای انقلاب آن را روز‌به‌روز افزایش داده، پاسخ می‌دهد و مجازاتی سخت برای رژیم غیرقانونی صهیونیستی رقم خواهد زد. این همان فریاد خونخواهی و انتقام مردم در مراسم تشییع حماسی شهید هنیه در تهران بود. 🔸«خلیل الحیه» مسئول روابط عربی اسلامی و نایب‌رئیس جنبش حماس در غزه طی سخنرانی در مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» بیان کرد: رژیم صهیونیستی به همه جهانیان ثابت کرد مظهر شر و ناامنی در منطقه است و همه جهان باید بکوشند تا این غده سرطانی را برای همیشه از جهان حذف کنند. امروز ما تاکید می‌کنیم خون اسماعیل هنیه در راه وحدت امت اسلامی و در راه آزادسازی فلسطین اثر دارد. https://kayhan.ir/001ECj کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
واکاوی تاریخ سینمای پس از انقلاب - حکایت سینماتوگراف۲ - بخش پنجاه و نه 🔰 سینمایی که دولت نهم به ارمغان آورد 👤 🔸اما حاصل سال‌های دولت نهم برای سینمای ایران چه بود؟ نتیجه ساعت‌ها و روزها و ماه‌ها و سال‌ها فعالیت کمیته‌های سینمای کودک و سینمای دفاع مقدس و سینمای کمدی و سینمای اجتماعی و... در بنیاد سینمایی فارابی، چند فیلم تولیدی برای سینمای ایران به بار آورد که می‌توان آنها را به عنوان آثار استاندارد به مخاطب داخلی و خارجی عرضه کرد؟ چند اثر برای کودکان (و نه به قول معروف درباره کودکان!!)، چه تعداد فیلم تاریخی و یا فرهنگی به عنوان آیینه فرهنگ و ارزش‌ها و اسطوره‌های این سرزمین ساخته شد تا در مقابل هجوم خیل فیلم‌های آن سوی آب‌ها، ما هم حرفی برای گفتن داشته باشیم؟ 🔸با کمال تاسف بایستی اذعان داشت که کارنامه بنیاد سینمایی فارابی در سال‌های مورد بحث، حداقل در عرصه‌های مذکور چندان قابل دفاع نیست. پس از ساخت فیلم‌هایی همچون «دوئل» (که بنا به گفته تهیه‌کنندگان آن از کمترین حمایت‌های بنیاد فارابی و معاونت سینمایی وقت برخوردار شد) بسیاری از مسئولان سینمایی بر این نکته واقف شدند تولیدات استاندارد عظیم که بتواند در سطح بین‌المللی، تفکرات و آرمان‌های ما را مطرح نماید، محمل‌های مناسبی برای اعتلای این سینما به نظر می‌رسند و قرار براین شد که با اختصاص بودجه مناسب و به صورت وام، حداقل 7 پروژه به همین صورت تولید شود. 🔸به نظر بسیاری از اهل سینما و فرهنگ، دور افتادگی و جدایی سینمای ایران از گنجینه ارزشمند ادبیات فارسی، از آسیب‌های جدی آن بوده و هست. شاید از همین روست که اوضاع فیلمنامه‌نویسی در سینمای امروز ما، به روزی افتاده که شاهدش هستیم. این ضعف مثلا در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر و در سال 85 به حدی بود که داوران آن جشنواره‌، تنها دو فیلمنامه را شایسته دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه دانستند! 🔸روند ساخت برخی فیلم‌های استاندارد و قابل قبول (اگرچه همچنان بدون برنامه خاصی) در سال 88 نیز دنبال شد ولی در کنار ساخت خیل آثار مبتذل و سخیف در همان سال، کارنامه چندان درخشانی به حساب نیامد. چرا که در کنار آنها خیل پدیده‌های سوپر مبتذلی مانند «افراطی‌ها» (جهانگیر جهانگیری)، «ازدواج در وقت اضافه» (سعید سهیلی)، «لیمو ترش» (سید جواد رضویان)، «دستمو ول کن» (رضا قهرمانی)، «شیر و عسل» (آرش معیریان) و... از سوی مافیای حاکم بر تولید و توزیع و پخش و اکران امروز، روانه پرده‌های سینما و شبکه‌های خانگی شد! 🔸اما در سال 1388 هم فیلم‌های استانداردی ساخته شدند که می‌توانستند در یک ساختار و سینمای آرمانی و آینده‌گرا، با همه آنچه امروز تحت عنوان هجمه سینمای ‌هالیوود معنا می‌کنیم، مقابله نمایند. فیلم‌هایی مانند «نفوذی» (احمد کاوری و مهدی فیوضی)، «بدرود بغداد» (مهدی نادری)، و آثار تاثیرگذاری از فیلمسازان باسابقه‌تر همچون «کیفر» (حسن فتحی)، «طلا و مس» (همایون اسعدیان)، «شب واقعه» (شهرام اسدی)، «بیداری رویاها» (محمد علی باشه آهنگر)، «سنگ اول» (ابراهیم فروزش)، «عصر روز دهم» (مجتبی راعی) و...همچنان تماشاگر و مخاطب سینمای ایران را در اواخر سال 88 و اوایل 89 امیدوار نگاه داشت که اگر در این سینما یک مدیریت استراتژیک بنا برآرمان‌ها و باورهای دینی و ملی مردم و در راستای سند چشم‌انداز ملی صورت می‌گرفت، قطعا امروز کارنامه قابل قبولی در انتظار این رسانه مهم در ایران بود. https://kayhan.ir/001EBr کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
🔰گاردین: ترور هنیه، شکست راهبردی برای نتانیاهو است 🔸روزنامه گاردین طی مطلبی ترور «اسماعیل هنیه» را نشانه بی اعتنایی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روابط با دولت جو بایدن ارزیابی و به نقل از کارشناسان این ترور را «شکستی راهبردی» برای نتانیاهو توصیف کرد. 🔸این روزنامه نوشت: تبعات احتمالی چنین تروری برای همگان روشن است. شیخ محمد بن عبدالرحمن ال ثانی، نتانیاهو را به خرابکاری متهم کرد و پرسید میانجی گری چگونه موفق خواهد بود وقتی که یک طرف، طرف دیگر مذاکره کننده را ترور می کند؟ 🔸ترور اخیر نشان می دهد که چگونه آمریکا اغلب یک شریک کم اهمیت در روابط با رژیم اسرائیل بوده است. کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg
واکاوی تاریخ سینمای پس از انقلاب - حکایت سینماتوگراف۲ - بخش پنجاه و نه 🔰 سینمایی که دولت نهم به ارمغان آورد 👤 🔸اما حاصل سال‌های دولت نهم برای سینمای ایران چه بود؟ نتیجه ساعت‌ها و روزها و ماه‌ها و سال‌ها فعالیت کمیته‌های سینمای کودک و سینمای دفاع مقدس و سینمای کمدی و سینمای اجتماعی و... در بنیاد سینمایی فارابی، چند فیلم تولیدی برای سینمای ایران به بار آورد که می‌توان آنها را به عنوان آثار استاندارد به مخاطب داخلی و خارجی عرضه کرد؟ چند اثر برای کودکان (و نه به قول معروف درباره کودکان!!)، چه تعداد فیلم تاریخی و یا فرهنگی به عنوان آیینه فرهنگ و ارزش‌ها و اسطوره‌های این سرزمین ساخته شد تا در مقابل هجوم خیل فیلم‌های آن سوی آب‌ها، ما هم حرفی برای گفتن داشته باشیم؟ 🔸با کمال تاسف بایستی اذعان داشت که کارنامه بنیاد سینمایی فارابی در سال‌های مورد بحث، حداقل در عرصه‌های مذکور چندان قابل دفاع نیست. پس از ساخت فیلم‌هایی همچون «دوئل» (که بنا به گفته تهیه‌کنندگان آن از کمترین حمایت‌های بنیاد فارابی و معاونت سینمایی وقت برخوردار شد) بسیاری از مسئولان سینمایی بر این نکته واقف شدند تولیدات استاندارد عظیم که بتواند در سطح بین‌المللی، تفکرات و آرمان‌های ما را مطرح نماید، محمل‌های مناسبی برای اعتلای این سینما به نظر می‌رسند و قرار براین شد که با اختصاص بودجه مناسب و به صورت وام، حداقل 7 پروژه به همین صورت تولید شود. 🔸به نظر بسیاری از اهل سینما و فرهنگ، دور افتادگی و جدایی سینمای ایران از گنجینه ارزشمند ادبیات فارسی، از آسیب‌های جدی آن بوده و هست. شاید از همین روست که اوضاع فیلمنامه‌نویسی در سینمای امروز ما، به روزی افتاده که شاهدش هستیم. این ضعف مثلا در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر و در سال 85 به حدی بود که داوران آن جشنواره‌، تنها دو فیلمنامه را شایسته دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه دانستند! 🔸روند ساخت برخی فیلم‌های استاندارد و قابل قبول (اگرچه همچنان بدون برنامه خاصی) در سال 88 نیز دنبال شد ولی در کنار ساخت خیل آثار مبتذل و سخیف در همان سال، کارنامه چندان درخشانی به حساب نیامد. چرا که در کنار آنها خیل پدیده‌های سوپر مبتذلی مانند «افراطی‌ها» (جهانگیر جهانگیری)، «ازدواج در وقت اضافه» (سعید سهیلی)، «لیمو ترش» (سید جواد رضویان)، «دستمو ول کن» (رضا قهرمانی)، «شیر و عسل» (آرش معیریان) و... از سوی مافیای حاکم بر تولید و توزیع و پخش و اکران امروز، روانه پرده‌های سینما و شبکه‌های خانگی شد! 🔸اما در سال 1388 هم فیلم‌های استانداردی ساخته شدند که می‌توانستند در یک ساختار و سینمای آرمانی و آینده‌گرا، با همه آنچه امروز تحت عنوان هجمه سینمای ‌هالیوود معنا می‌کنیم، مقابله نمایند. فیلم‌هایی مانند «نفوذی» (احمد کاوری و مهدی فیوضی)، «بدرود بغداد» (مهدی نادری)، و آثار تاثیرگذاری از فیلمسازان باسابقه‌تر همچون «کیفر» (حسن فتحی)، «طلا و مس» (همایون اسعدیان)، «شب واقعه» (شهرام اسدی)، «بیداری رویاها» (محمد علی باشه آهنگر)، «سنگ اول» (ابراهیم فروزش)، «عصر روز دهم» (مجتبی راعی) و...همچنان تماشاگر و مخاطب سینمای ایران را در اواخر سال 88 و اوایل 89 امیدوار نگاه داشت که اگر در این سینما یک مدیریت استراتژیک بنا برآرمان‌ها و باورهای دینی و ملی مردم و در راستای سند چشم‌انداز ملی صورت می‌گرفت، قطعا امروز کارنامه قابل قبولی در انتظار این رسانه مهم در ایران بود. https://kayhan.ir/001EBr کیهان را آنلاین بخوانید..... خبرهای خاص کیهانی را اینجا بخوانید @keyhanalg