eitaa logo
اُنس با روایات اهل بیت (علیهم السلام)
131 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
108 فایل
در این کانال مطالبی پیرامون روایات اهل بیت علیهم السلام، یا پیرامون خود اهل بیت علیهم السلام و یا مطالبی پیرامون شیعیان ، ارائه میشود. البته گاهی مطالبی جنبی و غیر مرتبط نیز ارسال می‌شود
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اُنس با قرآن
🗓 به مناسبت ۲۰ شهریور؛ سالروز شهادت دومین شهید محراب، آیت الله مدنی به دست منافقان 🔰 خاطره‌ای از شهید محراب آیت الله مدنی 🍃 خاطره اول 💬 شهید بزرگوار آیت الله مدنی فرمود: من در دو موضوع نسبت به خودم شک کردم. یکی این که به من می گویند: سید اسدالله! آیا واقعا من از اولاد پیامبر هستم؟ و دیگر این که آیا من لیاقت آن را دارم که در راه خدا شهید شوم یا نه؟ روزی به حرم حسین علیه السلام رفتم و در آن جا با ناله و زاری از امام خواستم که جوابم را بدهد. پس از مدتی، یک شب امام حسین علیه السلام را در خواب دیدم که بالای سرم آمد و دستی بر سرم کشید و این جمله را فرمود: ✨ «یا بنی انت مقتول» یعنی ای فرزندم کشته می شوی که جواب دو سؤال من در آن بود، امام فرمود: فرزندم! پس من سید هستم و دیگر به من بشارت داد که من شهید می‌شوم. 🍃 خاطره دوم (قابل توجه بعضی از انسان‌ها که تنها هستند، مانند پیرها و طلاب و دانشجویان و …) 🔹 شهید محراب، آیت الله مدنی، در زمان شاه تبعید شده بود”در کازرون، مَمَسَّنی” به تبعیدگاه رفتیم و دیدیم یک عالم بزرگوار، تنها در اتاقی نشسته است. ❓ گفتیم: حضرت آیت الله مدنی، ناراحت نیستید؟ ♻️ گفت: نه! خوشحالم! ⁉️ گفتم: چرا؟! ♻️ گفت: چون در تبعید شاه هستم، هر نفسی که می‌کشم به خدا نزدیک‌تر می‌شوم و شاه هر لحظه، یک قدم به جهنم نزدیک می‌شود؛ لذا لذت می‌برم.
🔰 از حضرت آیت الله میلانی مد ظله العالی ❓پرسش محضر حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مد ظله العالی سلام علیکم؛ بلند کردن صدا در حرم امام، برای مصیبت بر سیدالشهداء علیه السلام بی‌حرمتی محسوب می‌شود. ✅ پاسخ آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله بسمه تعالی السلام علیکم در حضور خود ائمه اطهار علیهم السلام مصیبت خوانده شده و با صدای بلند که پشت پرده خانم‌ها بشنوند. علیه السلام
پهلوانان نمی میرند چون اباالفضل پهلوان است پهلوان صادق بیت سیاح دیشب در قلب رقابت های ورزشی دنیا و در مهد شیطان پرستی و هم جنس بازی ؛ به تاسی از علمدار کربلا رکورد پرتاب نیزه را جا به جا کردی و مدال طلای مسابقات را کسب نمودی. لیکن پس از آن کاری کردی کارستان و پرچمی منقش به نام مقدس و مبارک مادر علمدار کربلا حضرت ام البنین سلام ا.. علیها را به نشانه ادب و احترام به رخ دنیا و دنیاپرستان کشیدی و با افتخار اعلام نمودی که پهلوان بر مدار ادب ؛ احترام؛ وفا و پای اهل بیت ع بودن پهلوان می شود. دیشب دنیاپرستان به ناحق مدال طلا را از تو اخذ نمودند ؛ لیکن دیشب تو مدال پهلوانی و طلا را از ام الادب حضرت ام البنین س اخذ نمودی و جاودانه شدی و نامت به عنوان پهلوان ایران در قلوب همه ایرانیان تا ابد خواهد ماند. با کمال ادب در مقابلت تعظیم می کنیم و بر دستانت بوسه میزنیم. مبارک باشد مدال طلای نوکری مادر سقای کربلا پهلوان سیاح ؛ تو پهلوان بزرگ مای از طرف مردم بزرگ ایران اسلامی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓   http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقدی بر سخنان حسن آقا میری مبنی بر رفتار با دشمن از روی فضل نقد این سخنان غیر مستند را در دو پست زیر بخوانید 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
نقدی بر حسن آقامیری در مورد برخورد با دشمن از روی فضل !!! ▫️در کلیپی که اخیرا از حسن آقامیری منتشر شده است , او در انتقاد از انتقام گیری ایران از جنایات اسرائیل متذکر می شود که امیر مومنان خطاب به امام حسن علیهما السلام فرمودند که باید با دشمن از روی فضل برخورد شود , استناد او به این فراز از نهج البلاغه است که حضرت فرمود : " «با دشمن خود با فضل و كرم رفتار كن كه در اين صورت از ميان دو پيروزى (پيروزى از طريق خشونت و پيروزى از طريق محبّت) شيرين‏ترين را برگزيده‏اى»؛ (وَخُذْ عَلَى‏ عَدُوِّكَ بِالْفَضْلِ فَإِنَّهُ أَحْلَى‏ الظَّفَرَيْنِ). 📚نهج البلاغه نامه 31 👌بر اساس بیان فوق گفتنی است که اصل اولی در برخورد حتی برخورد با دشمن , برخورد با مدارا و فضل و بزرگواری است , چنانچه که در شرح کلام فوق می خوانیم : "اين جمله در واقع تاكيدى است بر آنچه در توصيه‏هاى قبل آمد؛ ولى با تعبيرى دلپذير مى‏فرمايد: تو ممكن است از طريق شدت و خشونت بر دشمنت پيروز شوى و نيز ممكن است از طريق ابراز محبّت و دوستى؛ به يقين دومى شيرين‏تر است و عاقبت بهترى دارد، چرا كه در آينده بيم خشونتى نخواهى داشت در حالى كه اگر با خشونت پيروز شوى هر زمان انتظار خشونت جديدى از سوى دشمن خواهى داشت و به تعبير ديگر در روش اوّل دشمن همچنان دشمن باقى مى‏ماند در حالى كه در روش دوم، دشمن مبدل به دوست مى‏گردد. در كتاب مقاتل الطالبيين ابوالفرج اصفهانى داستان جالبى در اين زمينه از موسى بن جعفر عليهما السلام نقل مى‏كند كه مردى از خاندان عمر چون حضرت موسى بن جعفر عليه السلام را مى‏ديد، به امير المؤمنين على عليه السلام دشنام مى‏داد تا حضرت را ناراحت كند. يكى از دوستان امام عليه السلام عرض كرد اجازه دهيد آن مرد ناصبى را به قتل برسانيم. امام عليه السلام فرمود: نه سپس سوار شد و به سوى مزرعه آن مرد ناصبى‏ رفت و با مركب خود مقدارى از زراعت او را پايمال كرد. مرد ناصبى فرياد برآورد: زراعت ما را پايمال نكن. امام عليه السلام (به خاطر مصالحى) گوش به حرف او نداد و همچنان پيش آمد تا نزد او رسيد و با او به شوخى و مزاح پرداخت سپس فرمود: چقدر هزينه كشت اين زراعت تو شده است عرض كرد: صد دينار. فرمود: چقدر اميد دارى كه سود كنى؟ عرض كرد: نمى‏دانم. امام عليه السلام فرمود: (نگفتم چقدر سود مى‏كنى) گفتم: چقدر اميد دارى سود كنى؟ عرض كرد: صد دينار. امام عليه السلام سيصد دينار در آورد و به او بخشيد. آن مرد برخاست و سر امام عليه السلام را بوسيد. هنگامى كه امام عليه السلام بعد از اين ماجرا وارد مسجد شد آن مرد ناصبى برخاست سلام كرد و گفت: «اللَّه اعلم حيث يجعل رسالته؛ خدا مى‏داند رسالت و نبوّت خود را در چه خاندانى قرار دهد» ياران آن مرد ناصبى برخاستند و او را نهى كردند و گفتند: اين چه كارى است كه مى‏كنى؟ مرد ناصبى به آنها دشنام داد. در اينجا امام عليه السلام به يارانش فرمود: كدام يك بهتر بود آنچه را شما مى‏خواستيد يا آنچه را من مى‏خواستم؟ " 📚مقاتل الطالبيين، ص 332. مرحوم علامه مجلسى همين داستان را به صورت مشروح‏تر در بحارالانوار، ج 48، ص 102، ح 7 آورده است. ( به نقل از پیام امام امیر المومنین , ج 9 ص 654 ) ❗️بنابراین انسان باید حتی با دشمن هم از روی مدارا و فضل و بزرگواری رفتار کند اما این اصل استثناء هم دارد و استثناء آنجایی است که دشمن از مدارا و رفتار فاضلانه انسان سوء استفاده کند و در دشمنی کردن جسور تر شود , چنانچه که در همان نامه 31 نهج البلاغه , امیر مومنان در چندجا متذکر این استثناء شده است و مثلا در فرازی پیرامون مدارای با دشمن می فرماید : " «اما بر حذر باش از اينكه اين كار را در غير محلش قرار دهى يا درباره كسى كه اهليت ندارد به كار بندى»؛ (وَ إِيَّاكَ أَنْ تَضَعَ ذَلِكَ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ، أَوْ أَنْ تَفْعَلَهُ بِغَيْرِ أَهْلِهِ). 📚نهج البلاغه نامه 31 ❗️در شرح کلام فوق می خوانیم : " تفاوت جمله «وَ إِيَّاكَ أَنْ تَضَعَ ...» و جمله «أَوْ أَنْ تَفْعَلَهُ ...» در اين است كه جمله دوم به افراد نااهل و لجوج و كينه‏توز اشاره دارد كه نيكى در برابر بدى آنها سبب جرأت و جسارتشان مى‏شود و مانند «ترحم بر پلنگ تيز دندان» است؛ ولى جمله اوّل ناظر به كسانى است كه چنين حالتى ندارند؛ اما نيكى‏هاى مكرر در برابر بى‏مهرى‏هاى آنها اى بسا سبب اشتباهشان مى‏شود و خيال مى‏كنند كار خوبى انجام داده‏اند. " 📚پیام امام امیر المومنین ج 9 ص 650 ▫️ادامه 👇 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
▫️ادامه 👇 ❗️همینطور حضرت در فرازی دیگر هم متذکر استثناء مذکور شده و می فرماید : " در آنجا كه رفق و مدارا سبب خشونت مى‏شود خشونت مدارا محسوب خواهد شد؛ چه بسا داروهايى كه سبب بيمارى گردد و بيمارى‏هايى كه داروى انسان است " "إِذَا كَانَ الرِّفْقُ خُرْقاً كَانَ الْخُرْقُ رفْقاً رُبَّمَا كَانَ الدَّوَاءُ دَاءً، وَ الدَّاءُ دَوَاءً " 📚نهج البلاغه نامه 31 ❕در شرح کلام فوق می خوانیم : " اصل و اساس در برنامه‏هاى زندگى، نرمش و مداراست؛ ولى گاه افرادى پيدا مى‏شوند كه از اين رفتار انسانى سوء استفاده كرده بر خشونت خود مى‏افزايند در مقابل اين افراد خشونت تنها طريق اصلاح است. جمله بعد در واقع به منزله علت براى اين جمله است، زيرا مواردى پيدا مى‏شود كه دوا، درد را فزون‏تر مى‏سازد و تحمل درد، دوا محسوب مى‏شود همان گونه كه شاعر گفته است: هر كجا داغ بايدت فرمود چون تو مرهم نهى ندارد سود اشاره به اينكه زخم‏هايى است كه تنها درمان آن در گذشته داغ كردن و سوزاندن بود، به يقين در آنجا مرهم نهادن بيهوده و گاه سبب افزايش بيمارى و به عكس گاه بيمارى‏هايى عارض انسان مى‏شود كه سبب بهبودى از بيمارى‏هاى مهم‏ترى است. " 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏9، ص: 637 ❕امیر مومنان علیه السلام در بیان دیگری فرمود : "مادام كه مدارا كردن بهتر است مدارا كن؛ اما در آنجا كه جز شدت عمل تو را بى‏نياز نمى‏كند تصميم به شدّت بگير " " وَارْفُقْ مَا كَانَ الرِّفْقُ أَرْفَقَ، وَاعْتَزِمْ بِالشِّدَّةِ حِينَ لَاتُغْنِي عَنْكَ إِلَّا الشِّدَّةُ " 📚نهج البلاغه نامه 46 ❕باز در شرح کلام فوق می خوانیم : "به اين ترتيب اصل و اساس در مناسبات ميان حاكميّت و مردم، بلكه در تمام مديريت‏ها رفق و مداراست؛ ولى اگر كسانى از مدارا كردن مدير خواستند سوء استفاده كنند، جز برخورد شديد چيز ديگرى كارساز نيست. امروز هم مشاهده مى‏كنيم كه بهترين راه براى مبارزه با مفاسد اجتماعى و امر به معروف و نهى از منكر استفاده از برخوردهاى محبّت‏آميز و منطق توأم با ادب و مداراست كه اكثريت افراد از اين طريق رام مى‏شوند؛ ولى گروه اندكى هستند كه جز با شدت عمل دست از اعمال خلاف برنمى‏دارند. " 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏10، ص: 253 ❕همینطور امیر مومنان در موارد دیگری نیز متذکر استثناء در مدارا شده اند و فرمودند : " اين امر (خروج ناكثين) را تا زمانى كه قابل مهار كردن باشد، مهار مى‏كنم، و هر گاه ناچار شدم، آخرين چاره، داغ كردن است (و با آنها مى‏جنگم‏ ) _ كسى كه احترام نهادنْ اصلاحش نكند، بى‏احترامى كردنْ اصلاحش مى‏كند _ كسى كه احترام نهادن درستش نكند، بى‏احترامى [به او]، درستش مى‏كند _ هر گاه ارج نهادن، سود نبخشد، خوار داشتن، كارگرتر است، و هر گاه تازيانه كارگر نباشد، شمشير، مؤثرتّر است _ احترام نهادن، به همان اندازه كه فرومايه را فاسد مى‏كند، بزرگوار را اصلاح مى‏كند _ كسى كه زيبايىِ مدارا اصلاحش نكند، بدىِ مجازات، اصلاحش مى‏كند. " "سَامسِكُ الأَمرَ مَا استَمسَكَ، وإذا لَم أجِد بُدّاً فَآخِرُ الدَّواءِ الكَيُ _ مَن لَم تُصلِحهُ الكَرامَةُ، أصلَحَتهُ الإِهانَةُ _ مَن لَم تُقَوِّمهُ الكَرامَةُ، قَوَّمَتهُ الإِهانَةُ _ إذا لَم تَنفَعِ الكَرامَةُ فَالإِهانَةُ أحزَمُ، وإذا لم يَنجَعِ السَّوطُ فَالسَّيفُ أحسَمُ. _الكَرامَةُ تُفسِدُ مِنَ اللَّئيمِ بِقَدرِ ما تُصلِحُ مِنَ الكَريمِ _ مَن لَم يُصلِحهُ حُسنُ المُداراةِ أصلَحَهُ سوءُ المُكافاةِ. " 📚دانشنامه قرآن و حدیث ج 2 ص 301 به نقل از کتابهایی چون نهج البلاغه , تاریخ طبری , بحار الانوار , غرر الحکم و .... 👌بنابراین اگر چه اصل اولی در برخورد با دشمن , برخورد همراه با فضل و مدارا و خویشتن داری است اما این اصل در برابر دشمنان لجوج که مدارا کردن سبب گستاخ تر شدنشان می شود , استثناء خورده است . 👈ما به حسب تجربه معتقدیم که مدارا و کوتاه آمدن در برابر جنایات اسرائیل سبب گستاخ تر شدن این دشمن خون آشام می شود و باید پاسخ جنایات این رژیم جعلی را به گونه ای داد که سبب تنبیه او و ایجاد بازدارندگی لازم در برابرش شود ( مانند حذف کردن چهره های شاخص اطلاعاتی و نظامی رژیم و الا صرف موشک باران کردن نقطه ای ممکن است آن انتقام و بازدارندگی مطلوب را حاصل نکند ) .👉 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️آقامیری: با اسرائیل با محبت برخورد کنيد و انتقام نگیرید ⛔️ 🔺پاسخ دندان شکن مرتضی کهرمی به آقامیریِ مدافع اسرائیل 🔺 ‏▬▬▬▬▬  📱  ▬▬▬▬▬ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 اگه آدم متعصبی هستی، اصلأ این کلیپ را نبین! 🟢 پاسخ بسیار جالب و منطقی سید کاظم روحبخش به سید جواد هاشمی 👌🏻 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
هدایت شده از اُنس با قرآن
بن باز وهابی: هرکس بگوید فقط قرآن و از سنت (اخبار و روایات و احادیث رسیده از پیامبر) روی گرداند، کافر و مرتد است! برخی وهابی‌ها در مباحث خود وقتی با پاسخ‌های متقن از جانب شیعیان مواجه می‌شوند می‌گویند فقط قرآن! و عملا تلاش می‌کند زیر بار روایات نروند. این در حالی است که بن باز، عالم و مفتی اعظم سابق عربستان سعودی می‌گوید: هر کس آن را (منظور سنت پیامبر است) عامدانه یا غیر عامدانه انکار کند و گمان ببرد که می‌توان از سنت روی گرداند و فقط به قرآن اکتفاء کرد، همانا شدیدا گمراه گشته است و به مرتبه‌ی کفر اکبر رسیده است و از اسلام به خاطر این سخن مرتد شده است. پس او به خاطر این قول و این اعتقاد خداوند و رسول (صلی الله علیه و آله) را تکذیب کرده است و آن چه خدا و رسول (صلی الله علیه و آله) به آن امر کرده‌اند را انکار کرده است و اصلی عظیم و بزرگ که خداوند رجوع به آن و اعتماد بر آن را واجب گردانیده است، عامدانه انکار کرده است و اجماع اهل علم را انکار کرده است و تکذیب کرده و بعد از یقین آن را انکار کرده است و علمای اسلام اجماع بر این دارند که اصول مجمع علیه، سه تاست: اصل اول: کتاب الله و اصل دوم: سنت رسول الله (صلی الله علیه و آله) و اصل سوم: اجماع اهل علم. 📚 مجموع فتاوی و مقالات متنوعة لابن باز ج۹ ص۱۷۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ : به مأذنه‌ها نگاه کنید تا ببینید پیروز کربلا چه کسانی بودند ⬅️ عبدالله بن طلحه در شام به امام سجاد علیه‌السلام زخم زبان زد و عرض کرد که شما مگر بر حق نبودید چطور اینطور شکست خوردید؟ حضرت زین العابدین علیه‌السلام فرمود هنگام نماز به اذان گوش بده متوجه خواهی شد که پیروز واقعی چه کسی است!. 🎙 آیت الله حسینی قزوینی