خیابان انقلاب
🔴 حجاریان گفته "با وضعیت نفت ارزان و حضور کرونا، شورشهای اجتماعی-معیشتی در تقدیر کشورهای عقب مانده است."
✍️ #محمد_پاداش
🔹 اصولا آقای حجاریان از هر اتفاقی نتیجه سیاسی میگیرد! اینکه جامعهی ایرانی منهدم شده، پر مشقّت و در معرض انقلاب است و بزودی مردمِ ندار، حاکمیت را به زیر خواهند کشید!
🔻حجاریان که کم و بیش در سالهای اخیر و خیلی مجدانه طی ماههای اخیر در کتب تاریخی به دنبال تمام حکومتهای برافتاده تاریخ میگردد! تا شرایط آنها را با جمهوری اسلامی "اینهمانی" کند؛ قبلا هم شرایط کشور را با شرایط شوروی قبل از فروپاشی مقایسه کرده بود!
✅ حجاریان در زمان دیگری هم با یک اینهمانیِ دیگر میان جمهوری اسلامی و دوران طاغوت؛ دیالوگ بازرگان درباره رژیم شاه را خطاب به جمهوری اسلامی تکرار کرده و گفته بود «"ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون با شما صحبت میکنیم!"
🔰 خاطر نگارندهی این سطور هست یک روز روحانی در یک سخنرانیِ از دست در رفتهای! گفت: "سیاهنمایی از اوضاع کشور خیانت بزرگ است"
❌ حالا قوهی قضاییه باید تکلیف خود را با حجاریان و دوستانش که بارها صراحتاً درباره «فردای براندازی» نظریهپردازی کرده و بدون هیچ شرمی از این گفتهاند که اصلاحات در حکومت جدید هم زنده خواهد بود، روشن کند.
🔺 سعید حجاریانی که به زعم آقای روحانی خیانتکارِ بزرگ است، چون قبلا در یک گزارهی سیاهنمایانهی جانانه گفته بود: "جامعه ایران در شرایط عامالبلوی قرار دارد" و "دورنمای روشنی از اوضاع کشور نداریم و چشماندازها منفی است!"
💢 نظام باید تکلیف خود را با کسانی که مدام در حال دادنِ نشانی خیابان به مردم هستند، روشن کند!
#سیاسی
➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 سپاه نیروی نظامی ایدئولوژیک و همه فن حریف
✍️ #داود_مدرسی_یان
🔹نیروهای نظامی در چند قالب بوجود می آیند:
1️⃣ برخی نیروهای نظامی صرفاً برای حاکم کردن نظم و امنیت بر شهرها و جاده ها بوجود آمده اند. اینها با کنترل اشرار و کسانی که می خواهند به حقوق دیگران دست درازی کنند امنیت را به مردم شهرها هدیه می دهند. با کنترل جاده ها، عبور و مرور مردم را تأمین می کنند.
2️⃣ برخی برای حفظ امنیت مرزهای یک کشور بوجود آمده اند. از خاک وطن و مرزهای کشور دفاع می کنند و نمی گذارند هیچ دشمنی به خاک و مرزهای وطن آسیب برساند. حتی اگر جان خود را از دست دهند.
3️⃣ برخی برای تامین امنیت شهرها و مرزها نمی جنگند بلکه به دستور حکومت، برای تأمین منافع حکومت و مردم خود، با تعریف «منافع ملی» در خارج از مرزها می جنگند.
4️⃣ برخی از نیروهای نظامی، سیستمی صددرصد خشک نظامی داشته و فقط تحت تأثیر و نفوذ حکومت عمل کرده و مردم حضور مؤثری در آن ندارند.
5️⃣ برخی شبه نظامی اند. یعنی گروه های مردمی که مسلح شده اند و البته سازماندهی شده عمل می کنند.
6️⃣ برخی نیروهای نظامی کاری به امنیت شهرها و راه ها و مرزهای یک کشور ندارند. در خارج از مرزها می جنگند اما صرفاً برای «منافع ملی» نیست، بلکه برای حاکم کردن یک مجموعه عقاید و ارزش ها می جنگند. این ها نیروهای ایدئولوژیک هستند. برای ایدئولوژی می جنگند و از ایدئولوژی خود در برابر هر تهدیدی دفاع می کنند. اینها خود را در هیچ مرز و سرزمینی محدود نمی کنند. تمایل دارند در هر نقطه ای از زمین برای اهداف و ایدئولوژی خود بجنگند.
🔻 میتوان نیروهای نظامی هر کشور را در یکی از قالب های بالا تعریف کرد؛ اما براستی نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کدام قالب قرار می گیرد؟
🔸بررسی ها نشان می دهد سپاه پاسداران، نیرویی است که قابل انعطاف در همه قالب هاست و آنچه خوبان هم دارند را یکجا دارد.
❌ هم در مواقع ضروری برای امنیت شهرها و راه ها و جان و مال و ناموس مردم عمل می کند، هم در مواقعی کنترل مرزها را بعهده می گیرد و از خاک وطن دفاع می کند. هم اگر نیاز باشد برای منافع ملی در هر کجای جهان نیاز باشد حضور پیدا می کند و مهم تر یک نیروی ایدئولوژیک است که برای حاکمیت ارزش هایی چون عدالت در جهان مبارزه کرده و با ظالمان و ستمکاران بین المللی پنجه در پنجه افکنده و برای حاکمیت صلح و آرامش بر جهان می جنگد.
❇️ سپاه یک نیروی صددرصد نظامی و صددرصد مردمی است که در وقت سیل و زلزله و بیماری و بحران اقتصادی، در کنار مردم می ایستد.
🔺 یک مکتب تا زمانی که جان فدا و نیروی ایدئولوژیک داشته باشد شکست نمی خورد حتی اگر به قدر یک مو باریک و ضعیف شود. رهبر جامعه اگر معصوم(ع) هم باشد به نیروهای جان بر کف و جان فدا نیاز دارد تا اهداف خود را پیش ببرد.
💢 نیروی ایدئولوژیک خود را تکثیر می کند. امروز حزب الله لبنان، انصاراله یمن، حشدالشعبی عراق، جیش الشعبی سوریه، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و سایر گروه ها در آذربایجان و اقصا نقاط جهان، در امتداد ایدئولوژی سپاه پاسداران است.
#سیاسی
➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 پیرامون نامگذاری سال
✍️ #احمد_قدیری
🔹 در این نوشته قصد داریم یکبار برای همیشه به شبههای که هر سال و توأم با نامگذاری سال مطرح میشود پاسخ دهیم.
1️⃣ همه اذعان داریم که ابتکار رهبری در استفاده احسن از نوروز و نامگذاری هر سال به حوزهای در علوم انسانی به جای درجا زدن بر تقویم حیوانی که پیشتر مرسوم بود، جای تحسین دارد.
2️⃣ وظیفه رهبری، هدایت و راهنمایی، و وظیفه دیگران پذیرش و اجرا است.
❇️ حال در عدم اهتمام به نام سال، قصور و تقصیر ما متوجه خودمان (دولت و ملت) است، نه رهبر معظم انقلاب.
3️⃣ توفیق و عدم توفیق نسبی است. قطعا دغدغهسازیهای رهبری به طور نسبی بر بخشهایی از مردم و مسؤلان مؤثر بوده و «گفتمان» اقتصاد مقاوتی را نهادینه کرده و پیشنیازهای آکادمیک آن را فراهم آورده.
4️⃣ نامگذاری سال، در کنار سخنرانی سالانه اول فروردین در حرم رضوی، تعیین کننده سیاست کلان یک ساله جمهوری اسلامی است. طبیعی است که سنگربان نظان، از این فرصت برای تبیین و توجه دادن به مهمترین «مشکلات» پیش روی کشور استفاده کنند.
❌ میشد در رویکردی فرصت طلبانه، رهبری نام سال را به اموری اختصاص دهند که پیشبینی رشد در آن حوزه داشته باشیم تا همه چیز را به نام خود بزنند. اما ایشان دقیقا دست روی نقاط چالشی و آسیبزایی میگذارند که باید ترمیم شود.
❎ یعنی وقتی تحریم خارجی و بیکفایتی داخلی، اقتصاد ایران -و به تبع آن امنیت کشور- را سالهاست هدف گرفته، ایشان نیز از همان روزنه شلیک میکنند ولو آنکه به دلیل غفلت یا خیانت برخی، این تیرها ماشین جنگی دشمن را منهدم نکند.
5️⃣ اولین و بزرگترین منتقد هزینههای زائد بنر و همایش و امثال آن شخص رهبر انقلاب است. هرچند به گواه مشاهدات، در سالهای اخیر به طور محسوسی از آن کاسته و حتی شاید محو شده باشد و البته طبق معمول حباب رسانهای آن مورد نیز بسیار بیشتر از واقعیت، و زمینهای برای تخریب است تا دلسوزی.
6️⃣ نه فقط در دو سال اخیر (رونق تولید و جهش تولید) که از سال ۸۸ به طور پیوسته نامهای سال تماما حول یک موضوع، با واژه پردازیهای متفاوت بوده: اقتصاد.
گواه این مطلب فهرست زیر است که پایان سخن نیز هست.
۸۸: حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف
۸۹: همت مضاعف کار مضاعف
۹۰: جهاد اقتصادی
۹۱: تولید ملى و حمایت از کار و سرمایهی ایرانى
۹۲: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
۹۳: اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی
[۹۴: دولت و ملت، همدلی و همزبانی]
۹۵: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل
۹۶: اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال
۹۷: حمایت از کالای ایرانی
۹۸: رونق تولید
۹۹: جهش تولید
#اجتماعی #سیاسی
➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 ۱۲ فروردین؛ روز شکست سنگین لیبرالیسم از اسلام سیاسی
✍️ #سیدیاسر_جبرائیلی
🔹 برگزاری رفراندوم درباره نظام جمهوری اسلامی، تبدیل به اوّلین عرصه بروز و ظهور تضادّ فکری مهندس مهدی بازرگان و اعضای دولت موقّت با امام(ره) و مردم شد. «جمهوری اسلامی» در واقع نظریهای سیاسی مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام و الگویی برای پیادهسازی حکومت اسلامی بود.
🔻 امام(ره) وقتی در یازده آبانماه 1357 در گفتگو با تلویزیون لوکزامبورگ هدف نهضت را برقراری جمهوری اسلامی و برنامه را تحصیل استقلال و آزادی اعلام کردند،
🔸 این هدف و برنامه، تبدیل به یک شعار و مطالبه فراگیر مردمی شد که در همه راهپیماییهای سراسری در ماههای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی به گوش میرسید: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی».
✅ ایشان در مقطع پس از پیروزی انقلاب و ناظر به رفراندوم درباره نظام سیاسی جدید، ضمن دعوت مردم به رأی به جمهوری اسلامی، تصریح داشتند که رأی به جمهوری اسلامی، رأی به حکومت اسلام است و مردم را دعوت میکردند که در رفراندوم به جمهوری اسلامی رأی دهند.
❌ بااینوجود امّا اعضای دولت موقّت که مشخّصاً از جانب امام(ره) مأمور برگزاری رفراندوم درباره «جمهوری اسلامی» شده بودند، در زمره مخالفان جمهوری اسلامی قرار گرفته و شروع به موضعگیری علیه ایده جمهوری اسلامی و ارائه مدلهای حکومتی جایگزین کردند.
❎ مهندس بازرگان آشکارا موضع میگرفت که باید به جمهوری اسلامی صفت «دموکراتیک» را اضافه کرد؛ یا احمد صدر حاجسیّدجوادی وزیر کشور دولت موقّت که متولّی برگزاری انتخابات بود، پا را فراتر گذاشت و پیشنهاد حذف کلمه اسلام را داد: «مناسب آن است که فقط مفهوم جمهوری دموکراتیک باشد تا در تدوین قانون اساسی بتوانیم آن را به هر شکلی درآوریم.».
✴️ علاوه بر اعضای دولت موقّت، جریانهای معارض فکری چون کمونیستها، لیبرالها، تجزیهطلبان و... که علیرغم قلّت اعضا و فقدان حمایت مردمی، از پشتوانه رسانهای داخلی و خارجی قدرتمندی برخوردار بودند، تبلیغات وسیعی علیه «جمهوری اسلامی» به راه انداختند.
❇️ امام(ره) در مقابل همه این جریانهای انحرافی ایستادند و تصریح کردند: «آنچه ملّت شریف ایران در سرتاسر کشور با فریاد از آن پشتیبانی نموده است همین «جمهوری اسلامی» بوده است، نه یککلمه زیاد و نه یککلمه کم.»
🔰 حتّی در پاسخی علنی به تمایلات مهندس بازرگان فرمودند آنها که میخواهند کلمه «دموکراتیک» را به این عبارت اضافه کنند، غربزدگانی هستند که نمیفهمند چه میگویند: «اینها یا جاهلند و نمیفهمند چه میگویند، یا عامدند و خائن... ملّت ما خون داده است تا جمهوری اسلامی وجود پیدا کند نه جمهوری، نه جمهوری دموکراتیک [ که] یعنی جمهوری غربی، یعنی بیبندوباری غرب.».
◾️ حزب جمهوری اسلامی نیز که در واقع محلّ تشکّل نیروهای سیاسی پیرو امام(ره) بود، در پاسخ به این فضاسازی سنگین رسانهای علیه جمهوری اسلامی، روز دوّم فروردین 1358 تجمّعی در میدان آزادی تهران با سخنرانی حضرت آیتالله خامنهای از اعضای شورای انقلاب برگزار کرد که صدها هزار نفر از مردم تهران در آن تجمّع شرکت کردند و وزن اجتماعی تفکّر حامی «جمهوری اسلامی» به نمایش گذاشته شد.
🔺 آیتالله خامنهای در این سخنرانی اعلام کردند که جریان انقلابی اجازه نخواهد داد فرصتطلبان مسیری را که با صدای «لاالهالّاالله» پیموده شده، منحرف سازند.
💢 سرانجام رفراندوم، بهعنوان اوّلین انتخابات آزاد در تاریخ ایران، در روزهای دهم و یازدهم فروردینماه 1358 برگزار شد و آنگونه که رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور دولت موقّت اعلام کرد، از مجموع 20 میلیون و 288 هزار و 21 شرکتکننده، 20 میلیون و 147 هزار و ۵۵ نفر، یعنی 99.3 درصد به جمهوری اسلامی رأی آری دادند.
#سیاسی
➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 خروج امریڪا از برخی از پایگاه های خود در عراق نشانه چیست؟
✍️ #سمیرا_دهقانی
🔹 این ڪه آمریڪایی ها به حق حاڪمیت عراقی ها احترام بگذارند و خروج خود را در دستور ڪار قرار دهند، یڪ امر واقعی نیست. خروج آمریڪایی ها از برخی پایگاه ها نشانه تقویت سیستم تدافعی آمریڪایی ها برای در امان ماندن از حملات مقاومت عراق است.
🔻 تحرڪات نظامی امریڪا علیه مقاومت عراق در آینده نزدیڪ امری بدیهی است چرا ڪه آمریڪایی ها با پذیرش خروج خود از عراق ، بسیاری از منافع خود را به خطر خواهند انداخت.
✅ البته نباید تصور ڪرد آمریڪایی ها به حملات مقطعی به محور مقاومت و فقط در عراق می اندیشند، بلڪه اسرائیل و ترڪیه و عربستان می توانند بخشی از ائتلاف آمریڪایی ها برای آغاز حملات گسترده علیه مقاومت در منطقه باشند.
🔰 به نظر می رسد نقش ایران برای حمایت همه جانبه از محور مقاومت مردمی در منطقه در برابر تهاجمات احتمالی ائتلاف آمریڪایی ها، بسیار حیاتی خواهد بود.
🔺 نباید تصور ڪرد تهاجمات ِآتی مقطعی و زودگذر است، بلڪه تعیین ڪننده خروج یا بقاء آمریڪایی ها در منطقه است.
💢 بیماری ڪرونا شاید نقش حفاظتی در استراتژی تهاجمات امریڪایی ها محسوب شده است و از نظر امریڪایی ها این بیماری توان ایران را برای دفاع از نیروهای مقاومت را به شدت ڪاهش داده است.
#بین_الملل
➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 سندروم بیقراریِ غربگرایان
✍️ #رضا_سراج
🔹سندروم بیقراری، بیماری مزمنی در میان غربگرایان است.
🔻 سندروم زبانِ بیقرار، زبانِ زشتگو، وعدههای فیک و دوقطبیساز پرزیدنت
❇️ سندروم دل بیقرار مذاکره و رابطه با آمریکا، ظریف.
🔰 سندروم دست بیقرار، نجفی و آخوندی.
❎ سندروم بیقراری در تّکرار، خاتمی.
⭕️ سندروم بیقراری در فسادِ قراردادهای نفتی، زنگنه.
❇️ سندروم بیقراری در نظریههای بیاساس، زیبا کلام.
❌ سندروم بیقراری در حقارت، شیفتگان سلفی با موگرینی، احمد مازنی.
✅ سندروم ذهن بیقرار و آشوب طلب، حجاریان، تاجزاده.
🔺 سندروم بیقراری در دریافت حقوقهای نجومی، صفدر حسینی.
💢 سندروم بیقراری در نفوذ پذیری، بیعملی و...
#سیاسی
➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 پاسخ به منتقدین حضور طلاب در بیمارستان ها در کمک به بیماران
💬 #آیت_الله_اعرافی
🔹 حوزه وقتی حوزه است که اجتماعی باشد/روحانیون برای خدمت به بیماران حتی بیمارستان ها را نیز طی میکشند و این کار اتفاقا در شأن روحانیت است/ حصور طلاب در بیمارستانها با نظر کارشناسان بوده است
🔻 قم پیشتاز در شناخت کرونا و اعلام و پیشگیری از آن بود و حوزه و روحانیت نیز در این قضیه پیشتاز بودند و در همه کارها و اقدامات خود نظریات کارشناسان را چه در بحث قرنطینه و چه در سایر تصمیمات اعلامی مدنظر داشته است.
✅ در قضیه مبارزه با کرونا صدها طلبه جهادی و جوان بدون کوچکترین مزد و مواجبی و به صورت کاملا خودجوش و آتش به اختیار وارد میدان شدند و از هر کاری که برای خدمت به بیماران بود دریغ نکردند؛ از ضدعفونی کردن معابر شهری گرفته تا حضور در بیمارستان ها و حتی در غسل و کفن و دفن اموات کرونایی.
🔰 حوزه وقتی حوزه است که اجتماعی باشد و در داد و ستد فرهنگی و اجتماعی حضوری جدی و فعال داشته باشد؛ هویت روحانیت در کنار هویت فرهنگی و مشاوره ای و دینی یک هویت خدمتگزار و امداد رسان نیز بوده است.
🔺 روحانیت همانگونه که گرهگشایی از گرههای فکری و فلسفی دانشمندان و تبیین دقیق فلسفی انجام می دهد و همانند علامه طباطبایی(ره) آنگونه منشأ خدمات بزرگ در عرصه های گوناگون فکری و علمی و دینی می شود، در عین حال هویت آن اقتضا میکند که در بیمارستانها هم حضور پیدا کند و به مردم و بیماران خدمت نماید و حتی در بیمارستان ها طی نیز بکشد و این کار آنان اتفاقا در شأن روحانیت است.
💢 البته همانگونه که قبلا هم در دفعات گوناگون عرض کردم این حضور طلاب و روحانیون در عرصه های گوناگون باید مطابق با نظرات کارشناسان باشد کما این که در این مدت نیز اینگونه بوده است.
#فرهنگی #سیاسی
➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f