eitaa logo
خیابان انقلاب
5.6هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
9.7هزار ویدیو
46 فایل
کانال تحلیلی خیابان انقلاب رصد دقیق، کامل و سریع بهترین تحلیل‌های روز ارسال تحلیل‌ها و نظرات: @enqelabst_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 توصیه هوشمندانه آقا 📝 🔸در قضیه ، با کم‌کاری، دودستگی و نداشتن مواجهه استدلالی و دقیق توسط جریان انقلابی، رهبر انقلاب یک تنه مقابل تحمیل خواسته‌های آمریکا، تبیین ایرادات کارشناسی، ترسیم خطوط قرمز، به‌خط کردن نخبگان و آگاه کردم عامه ایستاده بودند و درمقابل تبلیغات گسترده جریان واداده، شخصاً میدادند. 🔹اما امروز با استدلالهای قوی، کارشناسی و معرفی عامه‌فهم خطرات و آفات پیوستن به FATF و مطالبه از مسئولان امر درباره کنوانسیون‌های استعماری و ، به‌خوبی قدرت مواجهه منطقی برابر جریان غیرانقلابی درون نظام بدون نیاز به هزینه دادن شخص حضرت آقا را یافته که همین نشان از جونان مومن انقلابی است. 🔸 با توصیه هوشمندانه رهبر انقلاب مبنی بر عدم معرفی نظر مخالف بعنوان و ارائه استدلال توسط موافقین و مخالفین کنوانسیون‌ها: 1⃣ اولا استدلال محکم‌تری شد بر بودن نقل‌قول حسن روحانی از رهبر انقلاب که ایشان را موافق با لوایح FATF معرفی میکرد؛ چراکه اگر فرضا ایشان با این لوایح موافق بودند در تأیید آن سخن میفرمودند درحالیکه با فرموده ایشان درباره بحث و بررسی استدلالهای موافقین و مخالفین مشخص شد همان موضوع بررسی این لوایح با در مجمع تشخیص که در صحبتهای اخیر رئیس مجمع هم بیان شد، مورد نظر رهبر انقلاب بوده است. 2⃣ ثانیا جلوی نقشه‌ برخی که قصد داشتند همانند زمان برجام، را همنوا با نتانیاهو نشان دهند و بدین ترتیب با حربه‌ای مشابه برای گرفتن بهانه از دشمن، این لوایح استعماری را به نظام تحمیل کنند؛ گرفته است و آنان بایستی خود برای پیوستن به این کنوانسیون‌ها را اعلام کنند نه اینکه درخواست اروپا را بیان کرده و سپس بگویند با پیوستن به FATF تغییری در وضع رخ نمیدهد! 3⃣ ثالثا زنجیره‌ای‌ها برای عبارات درشت و نسبتهای همسویی با دشمن که به موافقین پالرمو و CFT داده میشد را برجسته میکردند و اینگونه با جناحی شدن ماجرا، جلوی تبیین علل مخالفین FATF را میگرفتند درصورتی‌که با این همه استدلال دقیق نیازی به نیست. 4⃣ رابعا سازی‌‌های تصنعی سبب میشود رد لوایح استعماری سبب مظلوم‌نمایی دولت و مجلس شود چنانچه اخیرا در همایش بانک مرکزی، حسن روحانی قصد داشت گران شدن را هم به FATF ربط بدهد! اما غالب شدن فضای کارشناسی و استدلالی و درنهایت تصمیم مبتنی بر عقلانیت و اصول انقلابی، راه کنار کشیدن و انداختن مشکلات بر گردن این و آن را برای در آینده می‌بندد و بسیار لازم بنظرم میرسد که این توصیه مهم رهبری درست فهم شده و توسط بطور جدی اِعمال شود ولو طرف مقابل به این توصیه ایشان پایبند نماند. ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
✅ از حق که نگذریم کمک سپاه به دولت آقای روحانی از هر دولتی بیشتر بود: 🔹از یک طرف برای وی پروژه هایی میسازد تا با شوق زدگی افتتاح کند و روزنامه ی دولتی هم با ذوق زدگی به عنوان منعکس کند. 🔹از طرف دیگر هر جایی بی کفایتیهای دولت زبانزد میشود جناب روحانی سریعا فلش فرافکنی را به سمت سپاه بچرخاند تا فشار را از دولت منحرف کند... 💢 با این حال به یقین خود جناب روحانی از هر کسی بهتر میداند و یادش میماند که اگر این پروژه های نیروهای نظامی هم نبود تنها دستاوردهای دولتِ " او منحصر می شد به گِل گرفتن صنعت هسته ای، تورم تاریخی ، صفهای گوشت و پوشک و... 📝 علیرضا (یک شهروند) ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
پرونده 🔴 ده کارکرد گفتمانی بیانیه گام دوم انقلاب 💬 1⃣ همگرایی فکری و وحدت امّت: بیانیّه‌ی گام دوم، در سطوح مختلف جامعه می‌تواند ــ و باید ــ مایه‌ و منبع همگرایی فکری شود. عمق تأثیر واقعی این بیانیّه نیز در چهار سطح کلّیّت جامعه‌ی ایران، منطقه‌ی غرب آسیا، جهان اسلام و جبهه‌ی مقاومت جهانی علیه استکبار قابل پی‌جویی است. 2⃣ تعریف و وضوح بیشتر: بیانیّه‌ی گام دوم انقلاب، فهرست منسجم و دقیق و تعریف‌شده‌ای از موضوعات اصلی و مسائل اساسی ما را در یک پیوستار زمانی (از گذشته تا آینده) فراروی می‌گشاید. در این بیانیّه، اصلی‌ترین قوّت‌ها، ضعفها، فرصتها و تهدیدهای جامعه‌ی ما طرح و تعریف می‌شوند. 3⃣ انسجام و نظام‌وارگی: این بیانیّه، شعاع و تصویری کلّی و متنی فشرده و برآمده از سپهر و منظومه‌ی فکری انقلاب اسلامی است؛ و حاکی از قوّت نظام فکری صاحب سخن. کارکرد مهمّ این بیانیّه نیز چنین خواهد بود که مردم و مسئولان و نخبگان، دریافتی از منظومه‌ی مسائل کلیدی کشور خواهند داشت و از رهیافت‌های جزئی‌نگر، خطّی و غیر سیستمی در تحلیل مسائل اساسی ایران، فاصله خواهند گرفت. 4⃣ نظام اولویّت‌دهی: این بیانیّه، ضمن ارائه‌ی منطقی در «اصلی ــ فرعی کردن امور» دستِ‌کم به دو پرسش ما درباره‌ی نظام اولویّت‌دهی پاسخ میدهد: یکم) چه چیزی باید برای ما مهم و مبنایی باشد که ما کمتر بدان امور مهم توجّه کرده‌ایم؟ دو) چه چیزی مهم و مبنایی است و ما باید بیشتر بدان توجه کنیم؟ 5⃣ تثبیت و استقامت: حرفهای اصلی این بیانیّه، تکرار و تأکید بر حرفهای اصلی و مبنایی گذشته‌ی انقلاب اسلامی و حاکی از لزوم استقامت بر ایمانِ گذشته تا اکنون و تثبیت نظریّه‌ی نظام انقلابی است. 6⃣ هماهنگی، ارجاع و ارتباط بینامتنی: با مبنا قرار دادن این بیانیّه، اینگونه نیست که ما با تعارضهای مفهومی و مضمونی در یک اندیشه سینه به‌ سینه شویم، بلکه گذشته‌ی اندیشه‌ی رهبر انقلاب، مدام در تأیید انگاره‌ها و نظریّه‌های پسین است؛ سیری تدریجی و استکمالی در نظام اندیشه که با حفظ مبانی و اصول به امروز رسیده است و طرحی نو درباره‌ی فردایی دیگر می‌گشاید. 7⃣ زمان‌آگاهی و تعمیق زمان: عمق‌بخشی به مقوله‌ی زمان و افق‌گشایی‌های بلندمدّت در حرکت تمدّنی جامعه، کارکرد دیگر و مهمّ این بیانیّه است؛ توجّه واقع‌بینانه به شرایط واقعی امروز و ترسیم آینده‌ای که «ما میتوانیم» بدان دست یازیم. 8⃣ اسوگی و الگومندی: اگر ما در جامعه، مدام از آرمانهای بلندپروازانه در دوردستها سخن بگوییم، این البته کارکردهای خاصّ خود را خواهد داشت، امّا وقتی درباره‌ی الگوسازی سخن می‌گوییم، باید بدانیم که الگو، باید واضح و همه‌فهم‌ و جامعه‌پذیر باشد. اهمّیّت و کارکرد این بیانیّه، در همین جا است که صرفاً بلندنگر و آرمانگرا نیست، بلکه به واقعیّت‌ها و عینیّت‌ها نیز به طور مکرّر ارجاع می‌دهد. 9⃣ آسیب‌شناسی و خودانتقادی انقلابی: این بیانیه در آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی، «وجدانهای آرمانخواه» را محور شناخت قرار داده و با رویکرد عدالتخواهی چهل سال گذشته و مخصوصا مدیریّتهای اجرائی و اقتصادی را نقد کرده و ریشه آسیب‌ها را در " بی‌توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی" دانسته است. 0⃣1⃣ گفتمان‌سازی: از کارکردهای مهم و قابل توجّه بیانیّه‌ی گام دوم انقلاب، حرکت از معانی و انگاره‌ها به سوی گفتمانها است. گفتمان‌سازی، فرآیند همه‌گیر کردن یک مفهوم و یک معرفت با استفاده از برنامه‌ریزی مداوم و دائمی تبلیغی و با هدف میانی رشد اندیشه، بینش و باور همراه با احساس مسئولیت و تعهّد جامعه و با هدف نهایی رشد اعمال صالح در جامعه است؛ به سخنی دیگر، گفتمان‌سازی دینی، فرآیندِ تحقّق اهداف تبلیغ دینی و اسلامی است. ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
◀️چنانچه موضوع برکناری عادل فردوسی‌پور از برنامه‌ی نود تلویزیون صحت داشته و در مقام عمل تحقق یابد، این موضوع به معنای باز پس گیری یکی از تریبونهای پرمخاطب رسانه‌ی ملی از جریان غرب‌گرای واداده ی پرمدعا خواهد بود. برای مقابله با غرب‌زده های لانه کرده در سیستم که با بودجه‌ی بیت‌المال جمهوری اسلامی تیشه به ریشه می‌زنند علاوه بر فکر و تدبیر، "اعتماد به نفس و شجاعت" هم لازم است. البته شکل گیری پدیده‌هایی چون فردوسی‌پور در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، هنری، اجتماعی، رسانه‌ای و... تا حد زیادی مدیون مدیریت های غرب‌زده، ترسو، منفعل و محافظه‌کار است. مدیریتی که در گام دوم انقلاب باید از کشور زدوده شود. 💬 ◀️ برادر ارجمند اقای علی فروغی مدیر شبکه سه سیما! این راهش نیست برادرجان! شما دقیقا وارد بازی شُدید که عادل با زیرکی خاص آن را طراحی کرده است و شما نه اولین و نه آخرین نفر این بازی هستید! راه ادب کردن فردوسی پور، حذف اون نیست! با اینکار بیشتر باعث منفور شدن خودتون و صداوسیما میشوید. بجای اینکارای بچگانه تلاش کنید با پروبال دادن به افراد جدید و جوان و حمایت از ایده های نو ، باعث تغییر ذائقه مردم و کمرنگ کردن امثال فردوسی پور شوید. 💬 ◀️ جالب اینجاست کسانی که بدلیل سابقه ۱۹ ساله مجری ۹۰ مدافع ادامه فعالیت او هستند، معتقدند که جایگاه رهبری باید محدودیت زمان داشته باشد ونهایتا یک دوره ۱۰ ساله باشد. با اینکه جایگاه رهبری قائم بشرایط مهمی مانند رعایت تقوا وعدالت، اجتهاد، مدیریت، شجاعت وعدم گرایش به دنیاست. سئوال این است که چرا تغییر یک مجری ورزشی تا این حد باید برای یک جریان سیاسی - حتی درآن سوی مرزها - اهمیت داشته باشد؟! چون او فقط یک مجری ورزشی نبود بل گماشته یک جریان سیاسی تجدیدنظر طلب دریکی از توده گانی ترین برنامه های سیما بود که در بزنگاه ها وظیفه جهت دهی به مخاطب را داشت. 💬 ➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
#تحلیل_کوتاه ◀️چنانچه موضوع برکناری عادل فردوسی‌پور از برنامه‌ی نود تلویزیون صحت داشته و در مقام عم
🔺 نظرات موافق، مخالف و تکمیلی خود را برای انتشار در کانال به این آیدی ارسال کنید: @enqelabst_admin
پرونده 🔴 امید به غرب باید از بین برود 💬 استاد 🔸تمدن نوین اسلامی، صورتی از تمدن است که نظام اسلامی در مقابل تمدن غربی درصدد شکل‌دادنِ آن است تا در مقابل تمدن غربی که بنا است انسانِ تراز تمدن غربی برای قوام تمدن غربی تربیت کند، انسانی تربیت کند جهت قوام تمدن اسلامی. 🔹جایگاه رهبری در موضوع انقلاب اسلامی تعریف می‌شود و بدین لحاظ رهبر انقلاب با نظر به حفظ ایده‌ها و آرمان‌های انقلاب، مسئولیت تحقق تمدن اسلامی را به عهده دارند. انقلاب اسلامی از سطح یک امرِ سیاسی بالاتر است و بناست پس از دولت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی، تمدنی بشری و جهانی مدّ نظرها قرار بگیرد و بدین لحاظ، انقلاب اسلامی با طرح تمدن اسلامی بنا دارد از آرمان‌های خود عقب‌نشینی نکند. 🔻دولت اسلامی باید توسط کسانی تشکیل شود که مؤمن به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی باشند و بر این مبنا است که دولت اسلامی شکل می‌گیرد و در این راستا رابطه‌‌ای متقابل بین مردم‌سالاری دینی و دولت اسلامی برقرار می‌شود، و به همین جهت جایگاه شورای نگهبان معنادار است تا کسی که متعقد به آرمان‌های انقلاب نیست، تأیید نشود. از آن مهم‌تر انقلاب اسلامی سعی دارد اسلامیت مسلمانان را برجسته کند تا آنها خود به خود به انتخاب کسانی سوق داره شوند که تراز دولت اسلامی هستند. 🔸از یک طرف ما شاهد افول روزافزونِ نفوذ استکبار در نظام جهانی هستیم که بر نوعی از زندگی تأکید دارد که انسان‌ها را گرفتار نیهیلیسم می‌کند، و از طرف دیگر شاهد حضور انقلاب اسلامی در این تاریخ در جهان هستیم که نوعی دیگر از زندگی را مدّ نظر انسان‌ها قرار می‌دهد. اگر کار به همین صورت جلو برود برعکسِ آن‌چه در ظاهر مشهود است، شاهد تغییر رویه‌های اساسی در سبک زندگی‌ها به سوی سبکی که به آرمان‌ها و ایده‌های انقلاب نزدیک است، خواهیم بود. 🔹امید به غرب باید از بین برود. بر پای‌نگاه‌داشتنِ انقلاب اسلامی، پاسداری از امر قدسی در این تاریخ است و چون گشوده شود، گشایش حضرت حق در آن طلب می‌شود و این است راهِ فهم رازی که شهداء در افق تفکر ما قرار دادند. این نوعی ارج‌نهادن به درخشش خدا است در آن حدّ که در تشییع بدن مبارک شهداء نیز آن درخشش احساس می‌شود، زیرا شهداء گوهر و ذات پنهان انقلاب اسلامی را به صورتی تاریخی به ظهور آوردند. 🔻با امید زیادی کار را شروع کردند به گمان اینکه از یک طرف پشتوانه‌ی غربی شان توانایی حضور در انقلاب را جهت استحاله آن را دارد، و از طرف دیگر انقلاب اسلامی در ادامه‌ی خود ناتوان است؛ ولی پس از مدتی در هر دو گمان با شکستِ تحلیل‌های خود روبه‌رو شدند، و به همین جهت در حال حاضر بر آن‌چه قبلاً تأکید ‌کردند، باقی نیستند در حدّی که بعضی چهره‌های این جریان که سخن از فروپاشی نظام می‌راندند اکنون انقلاب اسلامی را به‌عنوان هویت خود معرفی می‌کنند! 🔸انقلاب اسلامی در حال حاضر به لحاظ تئوریک از ‌چنان توانایی برخوردار شده که می‌تواند جهت سکولارِ فعالیت‌های علمی را تغییر دهد و به جای آن‌که با ورود در این علوم در گردونه‌ی آن‌ها قرار گیرد، می‌تواند آن علوم را از آنِ خود کند. 💢 عمده «فهمِ شرایط تاریخی» است که در آن قرار داریم. شرایطی که انقلاب اسلامی توانسته است ایده‌ها و آرمان‌های خود را در مقابل نظام استکباری قوت ببخشد، و نه‌تنها با همه‌ی دام‌هایی که برایش پهن کردند، از سخن خود کوتاه نیامد، بلکه جدّی‌تر از قبل بر کلام خود پافشاری کرد، و وظیفه‌ی ما است که این شرایط را درست درک کنیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبرانقلاب: اگر مرزبندی با دشمن مشخص نبود، دشمن میتواند بر #فضای_مجازی مسلط شود. ۹۷/۱۲/۲۳ @kh_enghelab
خیابان انقلاب
رهبرانقلاب: اگر مرزبندی با دشمن مشخص نبود، دشمن میتواند بر #فضای_مجازی مسلط شود. ۹۷/۱۲/۲۳ @kh_enghe
🔴 مرزبندی فرهنگی 📝 دکتر 🔸مسئله مرزبندی فرهنگی با دشمن، همچون مرزبندی سیاسی یکی از سنگ محک‌های دقیق برای شناخت حق از باطل در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی است. به فرموده رهبر حکیم انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری، «مرزبندی پررنگ با دشمن برای مصونیت در مقابل تهاجم نرم، بسیار لازم است و مرزهای فرهنگی نیز همچون مرزهای جغرافیایی نیاز به برجسته‌سازی و مراقبت دارند تا دشمن با فریب و خدعه و نفوذ از این مرزها عبور نکند و بر فضای مجازی و فرهنگ کشور مسلط نشود.» (22 اسفند 97) دراین‌باره گفتنی‌هایی هست. 1⃣ یکی از موضوعات نگران‌کننده در فضای فرهنگی کشور ما این است که برخی از مسئولین، قائل هستند که نباید در این حوزه مرزبندی صورت گیرد. به این مفهوم که عقیده دارند پنجره‌های فرهنگ کشور را باید به‌سوی بیگانگان بگشاییم و به آن افتخار هم می‌کنند! مدعی هستند که نباید مانع و رادعی بین فرهنگ ایرانی – اسلامی با دیدگاه غربی- اروپایی وجود داشته باشد و آن را به مبادله و تبادل، آزادی فرهنگی تعبیر می‌کنند، لذا در طول سال‌های گذشته به‌ویژه از دهه 70 تاکنون، این جماعت نه به مقوله‌ای به نام «تهاجم فرهنگی» اعتقاد داشتند - بلکه آن را «تبادل فرهنگی» - می‌دانستند و نه تهاجم و جنگ نرم را باور داشتند، بلکه آن را برآمده از «توهم توطئه» ریشه‌یابی می‌کردند. نکته اینجاست که این عده افزون بر اینکه چنین ایدئولوژی باطلی داشتند، به‌صراحت نیز آن را اعلام می‌کردند و زمانی که زمام امور را به دست گرفتند، با اشتیاق و با امکانات بیت‌المال، فضای دسترسی شهروندان ایرانی را به فرهنگ غرب باز کردند. 🔻به‌عنوان نمونه، در حال حاضر همگان می‌توانند با کمترین مانعی با عمده‌ترین و تازه‌ترین نمادهای فرهنگ غربی تماس داشته باشند. این در حالی است که حتی در کشورهای اروپایی دسترسی به انواع و اقسام محتواهای سمعی و بصری، برحسب سن، رده‌بندی‌شده و فیلترینگ مشخصی در این خصوص وجود دارد ولی در کشور ما هستند کسانی که رسماً با فیلترینگ مخالفت می‌کنند و ولنگاری فرهنگی را به اوج خود رسانده‌اند. خیلی هم که بخواهند فیلترینگ را بپذیرند و زیر بار آن بروند، در فضای سیاسی پذیرای آن هستند. نباید فراموش کرد که برخی از همین جریان‌هایی که صف‌بندی با بیگانگان را برنمی‌تابند و آن را عین نقض آزادی می‌دانند، در مقابل گروه‌ها و افراد انقلابی و علاقه‌مند به آینده و مصالح کشور که ذائقه و منش سیاسی متفاوتی با آن‌ها دارند، خط‌کشی پر رنگی می‌کنند. 2⃣ علیرغم اینکه زمامداران و متفکرین غربی اذعان و اقرار کرده‌اند که جنگ نرم خود را علیه ایران از طریق فضای مجازی و هجمه فرهنگی آغاز کرده‌اند و از این طریق، علناً به دنبال سلطه‌طلبی و برتری‌جویی هستند اما نه‌تنها خاکریزی در برابر آن‌ها ایجاد نمی‌شود، بلکه خاک‌ریزهای سنتی و تاریخی توسط همین دسته از مسئولین ناآگاه یا نفوذی حذف و تسطیح می‌شوند. 🔻لذا می‌بینیم که درهای فرهنگ کشور به روی انبوه مهاجمان باز و در این رابطه کشورمان بعضاً متحمل تلفات سنگینی شده است که یک‌قلم آن، به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در بخش برخوردار جامعه بازمی‌گردد. طبق آمارها، نرخ طلاق در طبقات متمول و ثروتمند جامعه افزایش یافته است که نشانگر قرار گرفتن بیش‌ازحد این قشر در برابر تشعشات تهاجم فرهنگی است. 3⃣سکان‌دار کشتی انقلاب سال‌هاست که با کلیدهای واژه‌های «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی»، «قتل‌عام فرهنگی»، «ناتوی فرهنگی» و «جنگ نرم»، مکرراً سیاست‌گذاری‌ها و هشدارهای لازم را مطرح کرده و نسبت به مرزبندی با دشمنان زخم‌خورده هشدارهای لازم را داده‌اند. رهبر حکیم انقلاب در سال 92 نیز دقیقاً به همین موضوع تصریح کرده و فرمودند: «وظیفه‌ای که همیشه باید موردنظرمان باشد بخصوص امروز، وظیفه مرزبندی صحیح و صریح با جبهه دشمن است. ....مرزبندی به معنای این نیست که ما رابطه‌مان را قطع بکنیم؛ توجه کنید، مغالطه نکنند که شما میگویید ما با همه دنیا دشمنیم؛ نه، مرزبندی کنید، مرزها مخلوط نشود. مثل مرز جغرافیایی؛ در مرز جغرافیایی شما بین کشور خودتان و کشورهای اطرافتان مرز معین می‌کنید؛ معنای این مرز این نیست که شما نمی‌روید آنجا، آن‌ها نمی‌آیند اینجا؛ معنای این مرز این است که هر رفت‌وآمدی منضبط خواهد بود.» 🔻 بر همین مبنا، سبک زندگی ایرانی اسلامی که مقوم باورهای ما بوده و بنیان‌های جامعه را مستحکم کرده، از رهگذر عدم مرزبندی با فرهنگ غربی، دچار آسیب‌های فراوانی شده است. 💢نتیجه این ساده‌لوحی باعث شده که با بیت‌المال، مهمات تهاجم نرم علیه جمهوری اسلامی فراهم‌شده و شبانه‌روز، گلوله‌های حریف از انواع و اقسام منافذ فرهنگی ازجمله برخی شبکه‌های اجتماعی، نشریات و روزنامه‌ها و بر سر آحاد جامعه فرو ریزند. @kh_enghelab
🌺 ولادت حضرت علی (ع) و عید نوروز مبارکباد 🌺 @kh_enghelab
🎉 بایدها و نبایدهای دید و بازدید نوروزی ✍ 1⃣ از ارسال پیام تبریک کیلویی خودداری کنیم. Send to all پیام قطعا" فقط باعث خوشحالی مخابرات می شود. اگر کسی برایمان عزیز است جداگانه به او پیام بدهیم. 2⃣ بوسیدن در دید و بازدید نشانه صمیمیت نیست. ممکن است ما دوست داشته باشیم کسی را ببوسیم اما آیا او هم دوست دارد؟ به زور همدیگر را نبوسیم! بخصوص شما بزرگواری که به بهانه نصف دختران دم بخت فامیل را بی رحمانه می بوسی! 3⃣ ادکلن ممکن است لباس ما را خوشبو کند اما حمام کنیم و البته یادمان نرود ادکلن کار خمیر دندان را نمی کند. 4⃣ در گپ و گفت ها نگوییم: بی معرفت یکسال گذشته کجا بودی؟ چرا خبری نگرفتی؟... خودت کجا بودی با معرفت؟ اینقدر از هم گله نکنیم. 5⃣ مرگ من، جان تو! _تو رو خدا آجیل بخور! _ تو رو قرآن چای بخور! _تو رو به جان مادرت میوه بخور!! اینقدر به مهمان اصرار نکنیم. تعارف نکنیم. تعارف زیاد نشانه ادب نیست. یعنی کسی بعدش نمی گوید: دیدی ماشالا هزار ماشالا چقد تعارفمون کردن! 6⃣ پسته ها را جدا نکنیم! قبول دارم خوشمزه ترن ولی بقیه آجیل ها هم گناه دارن، چشم امیدشون به دندان شماست! 7⃣ دست خالی نرویم عید دیدنی. قرار نیست کمپوت ببریم. یک شاخه گل، یک کتاب برای بچه میزبان... 8⃣ فوری رمز وای فای میزبان را نخواهیم. مثل این می ماند که چیزی توی دندان مان گیر کرده باشد و به میزبان بگوییم: قربون دستت یه دقیقه مسواکت رو می دی من بزنم؟ 9⃣ در وقت کوتاه دید و بازدید از تعریف کردن بیماری هایمان، مرگ و میر و تصادفاتی که توی جاده دیده ایم یا رد و بدل کردن اخبار تلخ فامیل پرهیز کنیم. حتی شما دوست عزیز! 🔟 سلام علیکم. من ماشین خریدم! در دید و بازدیدها موفقیت های مالی مان را به رخ نکشیم. اگر حرفش پیش آمد یا میزبان پرسید جواب بدهیم. این فخرفروشی ها خز شده! 👶 از بچه هایمان نخواهیم جلوی مهمانان کله معلق بزنند، انار صد دانه یاقوت یا سوره و عددهای انگلیسی را از حفظ بخوانند. بچه ها اسباب بازی ما نیستند. 📢 در جمع آرام حرف بزنیم. برای جلب توجه دیگران به سخنان گهربارمان لازم نیست صدایمان را بلند کنیم. چرا هنوز بیکاری؟ چرا ازدواج نکردی؟ چرا طلاق گرفتی؟ چرا درآمدت کمه؟ چرا دماغت رو عمل کردی؟ چرا موهات رو این شکلی کوتاه کردی و ... پاسخ هیچکدام از این سوالات به ما سر سوزنی ربط ندارد. نپرسیم. بخصوص از جوان ترها. 🙏 از هم قدردانی کنیم. اگر در سال گذشته کسی برایمان کاری کرده، جایی مراقب مان بوده، به درد دل مان گوش داده، به او بگوییم که سپاسگزارش هستیم و یادمان مانده است. ❤️ تا فرصت زندگی هست همدیگر را دوست داشته باشیم، شاید این آخرین دیدار و گفتار و نوشتار باشد. برایتان در سال جدید آرامش، امنیت و لبخند آرزو می کنم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین یادداشت‌های روز 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
پرونده 🔴 درآمدی بر «جمهوری دوم» 📝 دکتر 🔸«من به قومی، مى‌‌نگرم که از طرف مشرق زمین به پا مى‌‌خیزند. آنان به دنبال طلب حق و ایجاد حکومت الهى تلاش مى‌‌کنند. بارها از متولیان، اجراء حق را خواستار مى‌‌شوند، اما با بى‌‌اعتنایى مواجه مى‌‌شوند. وقتى که وضع را چنین می‌بینند، اسلحه‌های خود را به دوش ‌‌می‌گیرند و با قاطعیت تمام در انجام خواسته‌‌شان اصرار مى‌‌ورزند تا این که سردمداران حکومت نمى‌‌پذیرند و آن حق طلبانِ ثابت قدم، ناگزیر به قیام می‌شوند و کسى نمى‌‌تواند جلودارشان شود. این حق‌‌جویان وقتى که حکومت را به دست گرفتند، آن را به غیر از صاحب‌الامر به کس دیگرى نمى‌‌سپارند و کشته‌‌هاى این ها همه از شهیدان راه حق محسوب مى‌‌شوند.» امام محمدباقر علیه‌السلام 🔹بیانیه‌ی گام دوم انقلاب بیانی است برای ابراز یک منظومه فکری منسجم؛ حکمی برای آینده‌نگاری ایران اسلامی که تجربه‌ای را به ثبت رسانده که قرن‌ها آرزوی آن برای تشیع و مستضعفین وجود داشته است. همان‌چیزی که در ابتدایی‌ترین صورت خود می‌توان در جایگاه الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت قرار بگیرد و بسط و گسترش یابد. اساسا بیانیه‌ها در سده‌ی اخیر، تعیین‌کننده‌ی فصول تمایز ملت‌ها و دولت‌هاست؛ از بیانیه‌ی حقوق‌بشر تا بیانیه استقلال آمریکا؛ از این حیث بیانیه‌ی گام دوم، جنبه‌ای فصل‌بندی دارد برای انقلاب و می‌توان آن‌را درآمدی بر جمهوری دوم تلقی کرد. 🔻جمهوری در ایران نهالی تازه به بار نشسته‌ است؛‌ بعد از چندین هزاره حکومت استبدادی شاهانه، چهل‌سالگی آنچنان که ابن‌خلدون در مقدمه بحث می‌کند، زمانه‌ی مناسبی است برای دگردیسی‌های درونی حکومت‌داری‌ها. هرچند که او بر عصبیت تمرکز دارد و آنچه در جمهوری اسلامی رقم خورده بر مبنای عقلانیت است و اتفاقا هر چه این درخت تناورتر شده،‌ رفتارهای عقلایی‌اش بیشتر شده است. و بازهم برخلاف آنچه نویسنده‌ی مقدمه می‌گوید، اتفاق مافوق تصور او در ایران افتاده و‌ نسل سوم انقلاب که روزگاری سختی و درشتی را نکشیده، آماده و پا به کار است؛ از این حیث مخاطب اصلی تحقق و فهم بیانیه گام دوم نیز اوست. چرایی و چیستی این مهم، قابل بررسی است؛ اول از آن‌روی که جوان‌بودن جامعه، پیش‌رانی کارساز برای تحول به‌شمار می‌آید. دوم جوان مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و فرصت‌‌هاست که به قاعده‌ی جوانی، شکل‌نایافته و متغیر است؛‌ این فرصتی مناسب برای پاسخ‌گویی درونی به نیازها و مشکلات متنوعی است که دامن‌گیر زندگی و زمانه‌ی ماست. 1⃣گام اول خود بیانیه‌ی گام دوم، مخاطب‌شناسی جوانانه‌ی آن است؛ این مخاطب، نیازمند تببین و تفسیر و اقناع بوده و هست و نقش‌آفرینی در این عرصه، متوقف بر عملکرد نخبگان حوزوی و دانشگاهی است. به برکت تلاش‌های یک دهه اخیر در شکل‌دهی به بنیان‌های مساله‌محوری در حوزه‌ی دانشی و با وجود همه‌ی مقاومت‌ها برای درهم‌کوبیدن بنای سامانه‌های بومی تفکر، به نظر می‌رسد در میان فضلای حوزوی دانشگاهی، نسلی در حال سربرآوردن است که می‌تواند با هضم نظریه‌ها و مفاهیم موجود (غربی و غیرغربی)، برای حل مشکلات راه‌حل‌های تازه‌ای را پیش نهد. 2⃣اگر بیانیه‌ی گام دوم را به مثابه‌ی یک سیاست در نظر بگیریم، سیاست مشتمل بر مساله‌شناسی، تدوین راه‌حل و اجراست؛ این بیانیه هم در درون خود، واجد نکاتی است که قابلیت اجرایی دارد و هم در کلیت به‌عنوان یک کلان پروژه، باید در شوراهای عالی و استانی و هیات وزیران و امثالهم، مورد بحث و اجرا قرار بگیرد. در مورد بخش‌های اجرایی گام دوم، نکاتی وجود دارد، نظیر آنچه در زمینه‌ی عدالت و مبارزه با فساد آمده، یا در مورد معنویت و اخلاق و نُقصان‌هایی که در میان است. در اقتصاد، اقدام‌ها و راهبردها شفاف و واضح است و در حفظ استقلال و آزادی ایران اسلامی هم بخشی از آن به‌طور خاص مسوولیت ویژه‌اش بر عهده‌ی دولت جمهوری اسلامی گذاشته شده است. 3⃣امام خمینی (ره) تنها فردی بوده که بعد از هزاره‌ای توانسته آنچه در ناصیه‌ی ملت ایران نوشته شده را تحقق بخشد. این ابتکار عمل انحصاری، با گام دوم به مرحله تازه‌ای منتقل می‌شود که در آن سه رو‌یکرد به طور توأمان وجود دارد: اول «حفظ استقامت و جهت‌گیری انقلابیِ نظام» است، دوم «غلبه بر معضله‌ها و گرفتاری‌ها»ست و سوم «حرکت به سمت آینده و پیشرفت». این دقیقا منطبق با برآوردی است که در گام دوم از گذشته، حال و آینده ارائه شده و جهان اجتماعی‌ای که انقلاب اسلامی در آن متولد شده و می‌خواهد تمدن نوین را خلق کند. 💢گام دوم، مانیفستی برای حُکمرانی است. حُکمرانی مطلوب،‌ نیازمند کار جهادی است که با نفی غرب‌گرایی و خلق دولت اسلامی، مقدمات ایجاد جمهوری دوم را برای تمدن‌سازی فراهم آورد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
⚙ اینفوگرافیک | اگر تولید راه بیفتد... 🔻 رهبرانقلاب در پیام نوروزی۹۸: 👈 تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، 🔹 هم میتواند #مشکلات_معیشتی را حل کند، 🔸 هم میتواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، 🔹 هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، 🔸 هم حتّی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. 🌹 سال #رونق_تولید @kh_enghelab