هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
14.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻🎥 اجتماع ده ها هزار نفری دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی تهران در محکومیت اهانت اغتشاشگران به چادر بانوان مومنه میهن اسلامی
🔹ورزشگاه مملو از جمعیت است و بخشی از جمعیت در اطراف ورزشگاه مستقر شده اند. بدلیل استقبال گسترده بانوان ، بیش از دوبرابر جمعیتی که داخل ورزشگاه هستند در محوطه بیرون تجمع نمودند.
#حوزه_های_علمیه_خواهران
#طلاب_خواهر
#خبر
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
مداحی آنلاین - از حال دلم کی باخبره - طاهری.mp3
6.96M
🌴شب زیارتی امام حسین(ع)
🍃از حال دلم کی باخبره
🍃حق دارم اگه خوابم نبره
🎤 #حسین_طاهری
⏯ #شور
#صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله
🤲الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج🌸
دانلود+مداحی+مخصوص+شب+زیارتی+امام+حسین+از+طاهری.mp3
4.22M
🌴شب زیارتی امام حسین(ع)
🍃سلام الله علیک
🎤 #حسین_طاهری
⏯ #شور
#صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله
🤲الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج🌸
🌼 #حوزه_مکتب_المهدی_عج
بی-حرف-و-حدیث-دوست-دارم.mp3
3.25M
شب زیارتی اباعبدالله الحسین علیه السلام
التماس دعا...
╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮
╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
20.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎂افتتاح هئیت بزرگ دختران «دورهمی ریحانه ها»
😍به کانال آموزشی هیئت دختران بپیوندید👇
@heyat_dokhtaran
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
به"شبکه امامت قدس" بپیوندید:🔻🔻
@Emamatqods
خلاصه کتاب پروتکل های یهود.pdf
12.27M
🔶 رهبر معظم انقلاب: از خواندن کتاب "پروتکل های دانشوران صهیون" غفلت نکنید.
🔶 کتاب پروتکل های صهیون، توسط گروه اتاق تحلیل خلاصه شده و در قالب یک فایل پی دی اف، تقدیم عزیزان می شود.
🔹لطفاً در حد توان این فایل را در گروه هایی که عضو هستید به اشتراک بگذارید.
📮انتشار حداکثری با شما.
https://eitaa.com/joinchat/3254517953C292c42baa2
@Jehadetabeen | جهــادِتبییــنــــ
•°🌱
السَّلامُ علیکَ
یا بقیَّةَ اللهِ
یا اباصالحَ المهدی
یاخلیفةَالرَّحمنُ
و یاشریکَ القران
ایُّها الاِمامَ الاِنسُ والجّان
ّسیِّدی ومَولایْ الاَمان الاَمان
#اللهم_عجل_لوالیک_الفرج
تفسیر المیزان - سوره اخلاص
https://quran.anhar.ir/tafsir-14651.htm
آيات 1 تا 4
بسم الله الرحمن الرحيم
قل هو الله احد (1)
الله الصمد (2)
لم يلد و لم يولد (3)
و لم يكن له كفوا احد (4)
ترجمه آيات
به نام الله كه رحمان و رحيم است، بگو او الله يگانه است (1).
كه همه نيازمندان قصد او مى كنند (2).
نزاده و زاييده نشده (3).
و هيچ كس همتاى او نيست (4).
بيان آيات
اين سوره خداى تعالى را به احديت ذات و بازگشت ما سوى الله در تمامى حوائج وجوديش به سوى او و نيز به اينكه احدى نه در ذات و نه در صفات و نه در افعال شريك او نيست مى ستايد، و اين توحيد قرآنى، توحيدى است كه مختص به خود قرآن كريم است، و تمامى معارف (اصولى و فروعى و اخلاقى ) اسلام بر اين اساس پى ريزى شده است.
و روايات وارده از طرق شيعه و سنى در فضيلت اين سوره بسيار زياد است، حتى از هر دو طريق رسيده كه اين سوره معادل با يك ثلث قرآن است، كه ان شاء الله رواياتش به زودى از نظر خواننده مى گذرد.
و اين سوره هم مى تواند در مكه نازل شده باشد و هم در مدينه، و آنچه از بعضى از روايات وارده در سبب نزول آن ظاهر است اين است كه در مكه نازل شده.
قل هو الله احد
كلمه (هو) ضمير شأن و ضمير قصه است، و معمولا در جايى بكار مى رود كه گوينده اهتمام زيادى به مضمون جمله بعد از آن داشته باشد، و اما كلمه (الله ) مورد اختلاف واقع شده، حق آن است كه (علم به غلبه ) براى خداى تعالى است، يعنى قبلا در زبان عرب اسم خاص براى حق تعالى نبود، ولى از آنجايى كه استعمالش در اين مورد بيش از ساير موارد شد، به خاطر همين غلبه استعمال، تدريجا اسم خاص خدا گرديد، همچنان كه اهل هر زبانى ديگر براى خداى تعالى نام خاصى دارند، و ما در تفسير سوره فاتحه (اولين سوره قرآن ) در باره اين كلمه بحث كرديم.
فرق بين (احد) و (واحد) و معناى احد بودن خداى تعالى
و كلمه (احد) صفتى است كه از ماده (وحدت ) گرفته شده، همچنان كه كلمه (واحد) نيز وصفى از اين ماده است، چيزى كه هست، بين احد و واحد فرق است، كلمه احد در مورد چيزى و كسى بكار مى رود كه قابل كثرت و تعدد نباشد، نه در خارج و نه در ذهن، و اصولا داخل اعداد نشود، به خلاف كلمه واحد كه هر واحدى يك ثانى و ثالثى دارد يا در خارج و يا در توهم و يا به فرض عقل، كه با انضمام به ثانى و ثالث و رابع كثير مى شود، و اما احد اگر هم برايش دومى فرض شود، باز خود همان است و چيزى بر او اضافه نشده.
مثالى كه بتواند تا اندازه اى اين فرق را روشن سازد اين است كه : وقتى مى گويى (احدى از قوم نزد من نيامده )، در حقيقت هم آمدن يك نفر را نفى كرده اى و هم دو نفر و سه نفر به بالا را، اما اگر بگويى : (واحدى از قوم نزد من نيامده ) تنها و تنها آمدن يك نفر را نفى كرده اى، و منافات ندارد كه چند نفرشان نزدت آمده باشند، و به خاطر همين تفاوت كه بين دو كلمه هست، و به خاطر همين معنا و خاصيتى كه در كلمه (احد) هست، مى بينيم اين كلمه در هيچ كلام ايجابى به جز در باره خداى تعالى استعمال نمى شود، (و هيچ وقت گفته نمى شود: جاءنى احد من القوم - احدى از قوم نزد من آمد) بلكه هر جا كه استعمال شده است كلامى است منفى، تنها در مورد خداى تعالى است كه در كلام ايجابى استعمال مى شود.
يكى از بيانات لطيف مولانا امير المومنين (عليه السلام) در همين باب است كه در بعضى از خطبه هايش كه در باره توحيد خداى عزوجل ايراد فرموده چنين آمده : (كل مسمى بالوحده غيره قليل ) يعنى - و خدا داناتر است - هر چيزى غير خداى تعالى، وقتى به صفت وحدت توصيف شود، همين توصيف بر قلت و كمى آن دلالت دارد، به خلاف خداى تعالى كه يكى بودنش از كمى و اندكى نيست.
و ما در بحثى كه پيرامون توحيد قرآنى در جلد ششم اين كتاب داشتيم، پاره اى از كلمات آن جناب را كه در باره توحيد صادر شده نقل نموديم.
معناى اينكه خدا صمد است اينست كه هر چيزى در ذات و آثار و صفات محتاج او است و او منتهى المقاصد است
الله الصمد
اصل در معناى كلمه (صمد) قصد كردن و يا قصد كردن با اعتماد است، وقتى گفته مى شود: (صمده، يصمده، صمدا) از باب (نصر، ينصر) معنايش اين است كه فلانى قصد فلان كس يا فلان چيز را كرد، در حالى كه بر او اعتماد كرده بود. بعضى از مفسرين اين كلمه را - كه صفت است - به معانى متعددى تفسير كرده اند كه برگشت بيشتر آنها به معناى زير است : (سيد و بزرگى كه از هر سو به جانبش قصد مى كنند تا حوايجشان را برآورد) و چون در آيه مورد بحث مطلق آمده همين معنا را مى دهد، پس خداى تعالى سيد و بزرگى است كه تمامى موجودات عالم در تمامى حوائجشان او را قصد مى كنند.
آرى وقتى خداى تعالى پديد آورنده همه عالم است، و هر چيزى كه داراى هستى است هستى را خدا به او داده، پس هر چيزى كه نام (چيز) صادق بر آن باشد، در ذات و صفات و آثارش محتاج به خدا است، و در رفع حاجتش او را قصد مى كند، همچنان كه