eitaa logo
خبرگزاری حوزه علمیه خواهران حضرت باقر العلوم (علیه السلام) شهرستان قدس
758 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
758 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ قسمت دوم طلبگی یعنی🤔 رهبری ..‌. با این مقدمه سراغ سخنان امام خامنه ای می رویم. می فرمایند:به دنبال "" باشید نه فقط انتقال ذهنی توحید. تحقق توحید یعنی چی؟ یعنی توحیدی کردن متن زندگی مردم. یعنی بسترسازی برای عمل موحدانه و توحیدی. این کلام رهبری را در راستای ببینید. یعنی طلاب جوان در ساخت "دولت اسلامی" و بعد هم "جامعه و تمدن اسلامی" باید نقش آفرین باشند تا بستر تحقق توحید در عمل فراهم شود. تا دیروز اختلاف سنتی ما این بود که طلبه وارد کار اجرایی شود یا نشود. امروز رهبری صحنه بازی را تغییر و هزاران پله ارتقا دادند و فرمودند طلبه درس بخواند و وارد عمل انقلابی شود تا توحید را از بالای منبر و از ساحت ذهن به عینیت برساند. مجال نیست؛ حرف بسیار و بسیار است. تحقق توحید یعنی طلبه جوان ما در راستای پیش برد انقلاب، نهاد توحیدی بسازد. یعنی بستر مردمی بسازد که عبودیت توسعه یابد. یعنی از منبر پایین بیاید و آستین بالا بزند و حرف دینی را به نهاد و رویه دینی تبدیل کند. توحید را تنها آموزش ندهد؛ بلکه محقق سازد. به ظهور بکشد. توحید ذهنی را به جلوه کشاند.
امام جمعه شهرستان قدس در بازدید سرزده از تامین اجتماعی: مسئولین وظیفه ای جز خدمت به مردم ندارند ▫️صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در پی گلایه های مردمی درخصوص نحوه خدمات اداره تامین اجتماعی بصورت سرزده به این اداره رفت تا از نزدیک درد و دل مردم را بشنود. ♻️ ؛ رسانه رسمی قرارگاه فرهنگی نماز جمعه شهرستان قدس در فضای مجازی: 🆔 ایتا: eitaa.com/Emamatqods 🌐 وب_سایت: http://Emamatqods.ir 🆔 اینستاگرام: instagram.com/emamat_qods 🌐 آپارات: https://www.aparat.com/Emamatqods
(۱۲) قَالَ قَائِلٌ مِنْهُمْ لَا تَقْتُلُوا يُوسُفَ وَأَلْقُوهُ فِي غَيَابَتِ الْجُبِّ يَلْتَقِطْهُ بَعْضُ السَّيَّارَةِ إِنْ كُنْتُمْ فَاعِلِينَ؛سوره یوسف، آیه ۱۰؛ یکی از برادران گفت: «یوسف را نکشید! و اگر می‌خواهید کاری انجام دهید، او را در نهانگاه چاه بیفکنید؛ تا بعضی از قافله‌ها او را برگیرند (و با خود به مکان دوری ببرند)» نهى از منکر داراى برکاتى است که در آینده روشن مى‌شود. نهى «لاتقتلوا» حضرت یوسف علیه السلام را نجات داد و در سال‌هاى بعد او مملکت را از قحطى نجات داد. همانگونه که آسیه با نهى «لاتقتلوا» به فرعون در آن روز، جان حضرت موسى(علیه السلام) را نجات داد و او در سال‌هاى بعد بنى‌اسرائیل را از شرّ فرعون نجات داد. این نمونه روشن وعده الهى است که مى‌فرماید: «من احیاها فکانّما اَحیى الناس جمیعاً» هر کس یک نفر را زنده کند پس گویا همه مردم را زنده کرده است.(سوره مائده، آیه ۳۲) 🆔 eitaa: @Howzehbagherolum_ghods 🆔 Instagram: @howzeh_elmiyeh_bagheraloloom
🔻 نشست مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با طلاب خواهر سراسر کشور 🔹 نشست حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران با طلاب خواهر سراسر کشور به صورت وبینار و با موضوع «پذیرش حوزه های علمیه خواهران» برگزار می شود. 🔹 این وبینار ساعت 17 روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه 1399 برگزار و به صورت زنده از طریق لایو مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی http://live.whc.ir/ پخش خواهد شد. 🔹 گفتنی است، پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/106215 کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران | 🌸 @kowsarnews
📣 ویژه‌ برنامه تفسیر سوره مبارکه یس در ماه مبارک رمضان 🎙 توسط: حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس 🎥 برای دیدن قسمت دهم این تفسیر در آپارات، لینک زیر را لمس کنید: https://aparat.com/v/pEn8o ♻️ ؛ رسانه رسمی قرارگاه فرهنگی نماز جمعه شهرستان قدس در فضای مجازی: 🆔 ایتا: eitaa.com/Emamatqods 🌐 وب_سایت: http://Emamatqods.ir 🆔 اینستاگرام: instagram.com/emamat_qods 🌐 آپارات: https://www.aparat.com/Emamatqods
(۱۲) 💎مسئله: پرداخت فطریه یا کفاره زن بر عهده خودش است و بر شوهر واجب نیست هرچند به خاطر بارداری یا شیردهی روزه نگرفته باشد همچنین کفاره یا فدیه فرزند بر عهده پدر نیست البته جایز است شوهر یا پدر به وکالت از زن یا فرزند فدیه یا کفاره آنان را بپردازد. 💠 نکات ✅ پرداخت فدیه یک امر عبادی است و نیاز به قصد قربت دارد به همین جهت هر فردی باید خودش فدیه یا کفاره را بپردازد و اگر دیگری به جای او بدهد کفایت نمی کند، مگر اینکه به وکالت از طرف خود شخص باشد. 🆔 eitaa: @Howzehbagherolum_ghods 🆔 Instagram: @howzeh_elmiyeh_bagheraloloom
🔻 نشست مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با طلاب خواهر سراسر کشور 🔹 نشست حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران با طلاب خواهر سراسر کشور به صورت وبینار و با موضوع «پذیرش حوزه های علمیه خواهران» برگزار می شود. 🔹 این وبینار ساعت 17 روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه 1399 برگزار و به صورت زنده از طریق لایو مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی http://live.whc.ir/ پخش خواهد شد. 🔹 گفتنی است، پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/106215 کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران | 🌸 @kowsarnews
باسلام واحترام وباآرزوی قبولی طاعات وعبادات📣📣📣📣 یک مادر شهید درشهرقدس که سکته کردن برای وعده شب پرستار خانم خواستن باپرداخت هزینه ...ازساعت ۸شب تا۸صبح..... از ماخواستن تااگر از دوستان حوزوی ومتدین کسی تمایل دارن اطلاع بدیم ..... 📣📣📣📣درصورت تمایل بابنده (سلیمانپور) تماس بگیرید.
بسم الله الرحمن الرحیم تخصصی سیاسی سازمان بسیج طلاب و روحانیون با حضور استاد معظم موضوع مسائل سیاسی روز و انتخابات پنج شنبه ۹ اردیبهشت ساعت ۱۲ ظهر ورود برای عموم طلاب و روحانیون آزاد است ؛ لینک ورود : https://www.skyroom.online/ch/ab.y/s.tolab 🎥پخش زنده کانال اهل البصر روبیکا : https://rubika.ir/ahlolbasar تذکر : با گزینه میهمان وارد شوید
(۱۳) وَ ما یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلاَّ وَ هُمْ مُشْرِکُون (سوره یوسف علیه السلام، بخشی از آیه ۱۰۶)؛ اکثر آنها که ایمان مى‏آورند، ایمانشان آمیخته با شرک است و مشرک هستند. مراد از این شرک، شرک آشکار بت پرستان نیست؛ زیرا هیچ مومنی اهل پرستش بت نیست و بر آن سجده نمی کند؛ بلکه منظور، شرک پنهان است ( تفسیر المیزان ج‏۱۱ ص ۲۷۶) که امام هادی علیه السلام در توصیف آن فرمود: الْإِشْرَاکُ فِی النَّاسِ أَخْفَى مِنْ دَبِیبِ النَّمْلِ عَلَى الْمِسْحِ الْأَسْوَدِ فِی اللَّیْلَهِ الْمُظْلِمَه(تحف العقول ص ۴۸۷)؛ نفوذ شرک در ضمیر مردم، پنهان‏تر از آنست که مورچه سیاهى در شب تیره و تار بر روى گلیم سیاهى راه برود. وقتى انسان در آن شرائط متوجه راه رفتن مورچه نشود قطعا از این شرکی که پنهان‏تر از آنست هم آگاه نخواهد شد. شرک آن است که انسان در اداره امور عالم به منشا اثری غیر از خداوند متعال عقیده پیدا کند و او را شریک خدا قرار دهد. امام صادق علیه السلام در توضیح این آیه فرمود: شِرْکُ طَاعَهٍ وَ لَیْسَ شِرْکَ عِبَادَهٍ (الکافی ج۲ ص ۳۹۷)؛شرک در این آیه شرک در طاعت است؛ نه شرک در عبادت. ادامه مطلب👇
شرک در عبادت:یعنی انسان در عالم به منشاء اثری مستقل از خدا معتقد باشد و او را عبادت کند. بت پرستی و شیطان پرستی از این قبیلند. شرک در طاعت: یعنی اطاعت از دستوراتی که خدایی نیستند.مرکز صدور تمام این دستورها که در مخالفت با اوامر الهی صادر می شوند یا نفس خود انسان است و یا شیاطین جن و انس. امام باقر علیه السلام فرمود: گناهانی که مومنین مرتکب می شوند همان شرک طاعت است زیرا با آن کارها، در حقیقت شیطان را اطاعت کرده اند پس در زمینه اطاعت، برای خدا شریک قائل شده اند. (بحار الأنوار ج‏۹ ص۲۱۴) در نتیجه می توان گفت که هر گناهی ریشه در شرک به خدا دارد. و این حکم به شرک در صورتی است که فرد متوجه نباشد که کار او تبعیت از شیطان است(الکافی ج‏۲ ص ۳۹۷)؛ زیرا اگر این اطاعت را با آگاهی و از روی عمد انجام دهد کار او از مرحله شرک گذشته و به کفر می رسد. مالک بن عطیه می گوید؛ از امام صادق علیه السلام پرسیدم منظور از شرک اکثریت مومنین که در آیه آمده است چیست؟ امام فرمودند: مقصود مثل این حرفهایی است که گاهی انسان می گوید «اگر فلانى نبود من نابود می شدم»، «اگر فلان کس نبود من به فلان ناراحتى مبتلا مى‏شدم»، «اگر فلانى نبود خاندان من، اهل و عیالم از بین می رفتند». او با این اندیشه اشخاص را موثر در زندگى خود مى‏بیند و براى خدا در رازقیت و در تاثیر شریک قرار می دهد. عرض کردم: این چنین بگوید چطور؟ «اگر خداوند به وسیله فلانى بر من لطف و منت نمی گذاشت من نابود مى‏شدم» آیا باز هم اشکالى دارد؟ حضرت فرمود: اگر این گونه بگوید مانعى ندارد.(بحارالأنوار ج‏۶۸ ص۱۵۰) چون در این بینش خداوند متعال را مؤثر، مسبب، وسیله‏ ساز و دیگرى را وسیله می داند. 🆔 eitaa: @Howzehbagherolum_ghods 🆔 Instagram: @howzeh_elmiyeh_bagheraloloom