eitaa logo
کانال خبری مدرسه علمیه کوثر
274 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
566 فایل
طلاب حوزه های علمیه باید پرچمدارتحقق #بیانیه_گام_دوم_انقلاب باشند
مشاهده در ایتا
دانلود
صبح جمعه 20 تیر سال 1314، قزّاقان رضاخان برای متفرق ساختن مردم وارد عمل شدند و بی محابا به روی مردم تیراندازی کردند و در این ماجرا، حدود یک صد نفر کشته و زخمی شدند. اما مردم متفرق نگشتند و مقاومت کردند. پس از این هجوم، مردم از اطراف با ابزاری از قبیل داس، بیل و چوب و... به طرف مسجد سرازیر شدند. مسجد گوهرشاد لبریز از جمعیت گردید. روحانیان به ترتیب بر بالای منبر حضرت صاحب الزمان(عج) قرار گرفتند و به سخنرانی پرداختند. روز شنبه 21 تیرماه در مسجد؛ شعارهای ضد سلطنت و ضد حجاب زدایی داده می شد و مسجد یک پارچه سرود مقاومت سر داده بود. وحشت مقامات دولتی را فرا گرفت. سرانجام رضاشاه دستور داد که همه را دستگیر و مجازات نمایند. سران شهربانی و آگاهی، نیروهای خویش را هماهنگ کرده، قرار گذاشتند پس از نیمه شب، تهاجم خود را آغاز نمایند. قزّاقان نیز از قبل در نقاط حسّاس شهر و اطراف مسجد گوهرشاد مستقر شدند و مسلسل های سنگین را بر بام های مشرف به مسجد کار گذاشتند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۱تیرماه سالروز حمله به و کشتار مردم به دست رضاخان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قابل توجه طلاب محترم از شنبه 21تیر ماه مدرسه فقط روزهای زوج باز هست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_326071262.mp3
1.22M
دعای عهد با صدای استاد فرهمند
نمازامروز یکشنبه ماه ذی القعده فراموش نشود
🍃این هنری نیست که زن کار مردانه را کند؛ نه، 🌸 زن یک کار زنانه دارد که ارزش آن از هر کار مردانه‌ای بیشتر است. 🚨 امروز دستهای بشدت موج ضد ارزشی را در دنیا به راه انداخته‌اند - که در همه جا هست، در کشور ما هم متأسفانه در گوشه و کنار دیده میشود - اینها میخواهند زن را وادار کنند به اینکه بشود یک مرد!❗️ ⁉️این را کسر شأن زن میدانند که چرا فلان کارها را مرد میکند، زن نکند! این کسر شأن است؟ ❌نگاه به این مسأله، نگاه است. ❗️این را عیب میگیرند که چرا شما میگوئید زن، زن است؛ مرد، مرد است. خوب، مگر اینطور نیست؟ شما دلتان میخواهد که ما بیائیم بگوئیم زن، یک مرد است؛ آن وقت یک مرد مصنوعی؛ کپی دوم مرد! این چه افتخاری است برای زن؟ 🌸افتخار برای زن این است که یک باشد؛ یک زن کامل، یک مؤنث کامل. در مقام ارزشگذاریهای والا اگر نگاه کنیم، این ارزش - یک زن کامل بودن - از یک مرد کامل بودن کمتر که نیست، در مواردی قطعاً بالاتر و بیشتر هم هست. ما چرا این را از دست بدهیم؟⁉️ 🎙بیانات امام خامنه ای حفظه الله در دیدار بانوان نخبه‌ ۱۳۸۶/۰۴/۱۳ @khabar_kosar
حسن رحیم‌پور ازغدی با اشاره به قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد گفت: این جنبش اولین جنبش دفاع از کرامت زن بود؛ و به نحوی سانسور شد که نمی‌دانیم چند نفر کشته و در کجا دفن شدند. حسن رحیم‌پور ازغدی ، با بیان اینکه مرور گذشته بدون عبرت‌گیری برای آینده ضروری نیست، گفت: وقایع 80 سال پیش در مسجد گوهرشاد به دو دسته تقسیم می‌شود، یکی وقایعی که عبرت آموز است و دقت در جزییات آن لازم و ضروری است و دیگری سنگواره‌هایی از تاریخ که در مرور و یادآوری آن الزامی وجود ندارد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از اسناد موجود واقعه گوهرشاد در تحلیل این واقعه و سرکوب مردم از قول هیأت حاکمه آن دوران به چند عنصر اشاره کرد و گفت: قیام گوهرشاد هنوز ظرفیت‌هایی دارد که مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است؛ این قیام اولین مقاومت خونین مردم برای مسأله حجاب است و در همه کشورهای اسلامی بعد از جنگ اول و دوم جهانی بی‌سابقه بوده است. رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد اولین مقاومت دست جمعی خونین و دینی در برابر تلاش برای کشف حجابی بود که در تمام دنیای اسلام اجرا شد، تصریح کرد: این جنبش اولین جنبش دفاع از کرامت زن بود؛ مقاومت در برابر برهنگی زنان بود و به نحوی سانسور شد که نمی‌دانیم چند نفر کشته و در کجا دفن شدند. وی پرداختن به واقعه گوهرشاد از منظر خشونت بیش‌از حد اعمال‌ شده، دست‌کم گرفتن روح مذهبی و دینی مردم و به‌حساب نیاوردن جنبش مقاومت زنان الزامی دانست و تأکید کرد: واقعه گوهرشاد یک پروژه ارعاب بود برای ترساندن مردم و روحانیون که توانست تا دو یا سه نسل مانع از فعالیت‌های آشکار سیاسی، اجتماعی شود. البته پس از واقعه گوهرشاد حوزه مشهد عملاً برچیده شد و برخی از روحانیون دستگیر، برخی تبعید وعده‌ای نیز شهید و زندانی شدند. این محقق و پژوهشگر بابیان اینکه چندین سند متقن تحلیل‌های درونی هیأت حاکمه رضاخانی در این قضیه را آشکار می‌کند، گفت: هر سه سند بیشترین مقاومت در برابر کشف حجاب را از سوی زنان و روحانیون اعلام کرده است؛ روحانیونی که پس از واقعه گوهرشاد به سه دسته تقسیم شدند؛ عده قلیلی به این نتیجه رسیدند که مردم به علت یک توهم خود را به کشتن دادند و عده دوم که اکثریت بودند از ترس علیه رضاشاه حرفی به زبان نمی‌آورند. رحیم‌پور ازغدی دسته سوم را از نظر هیأت حاکمه خطرناک عنوان کرد و افزود: این عده اگر چه عده قلیلی بودند، از نظر رژیم شاه خطرناک بودند چراکه هر جا فرصت پیدا می‌کردند قضیه را بیان می‌کردند و رژیم نمی‌دانست با این عده چه برخوردی داشته باشد. وی به سند دیگری دراین‌باره اشاره و تصریح کرد: در سند دیگری تحلیل‌های متوهمانه نسبت به مردم دیده می‌شود؛ مثلاً برای بی‌حجاب کردن مردم صرفاً 5 روز مهلت می‌خواستند و گمان می‌کردند پنج روزه می‌توانند زنان مسلمان ایرانی را بی‌حجاب کنند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به سند دیگری در این موضوع اشاره کرد و گفت: در این سند حجاب عادت زشت شهرنشینان معرفی‌شده است و گمان می‌کردند روستاییان از اینکه به‌طور سنتی نسبت به حجاب سختگیر نبودند زمینه متمدن شدن را بیشتر دارند ولی تأکید می‌کردند آن بی‌حجابی به دردشان نمی‌خورد چراکه برای مبارزه با اسلام بی‌حجاب نبودند. رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه بی‌حجابی ازنظر رژیم به درد می‌خورد که به درد تمدن و مدرن کردن جامعه بخورد، افزود: با توجه به همه این اسناد می‌توان به این نتیجه رسید که کشف حجاب پروژه رضاخان بی‌سواد نیست، بلکه پروژه چندین تیم کارشناسی است،‌ چراکه یک نسخه از گزارشانی که از شهرستان‌ها به مرکز می‌رفته به سفارت انگلیس تحویل داده می‌شده است. وی بر مقاومت زنان در مسأله کشف حجاب و حتی مقاومت زنان عشایر اشاره کرد و گفت: رژیم معتقد بود درباره اجرا کردن کشف حجاب در قم از آنجا که علما حضور دارند باید با حزم و احتیاط پیش رفت؛ از سوی دیگر اغلب اهالی قم دختران خود را از مدرسه‌ها بیرون آوردند و معلمان قم تهدید به استعفا کردند؛‌ به همین دلیل دستور داده شد پروژه را با خانواده‌هایی که زمینه پذیرش دارند آغاز کنند.