eitaa logo
بیداری طلاب
61.2هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @hhh111 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻امیرالمؤمنین عليه السلام: بهترين زندگى را كسى دارد، كه مردم در زندگى او خوب زندگى كنند. إنَّ أحسَنَ النّاسِ عَيشا مَن حَسُنَ عَيشُ النّاسِ في عَيشِهِ 📗غررالحكم حدیث ۳۶۳۶ ☀️رهبر معظم انقلاب کشور مسائل اساسی دارد. این‌ها بایستی با روش علمی حل بشوند. آسیب‌های اجتماعی، مسئله‌ی اعتیاد، مسئله‌ی طلاق، مسئله‌ی حاشیه‌نشینی، مسئله‌ی هجرت از روستاها و تخریب روستاها، این‌ها همه راه‌حل دارد. ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️حجت الاسلام لارگانی: حادثه شرم‌آور ورزشگاه مشهد، ضربه کاری تیم وزارت ورزش بود که هیچ‌کس عذرخواهی نکرد حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان: حذف تیم‌های ایرانی از آسیا، تشدید مهاجرت قهرمانان و بی‌توجهی به فدراسیون‌های پرمدال، اوج مدیریت ⁧ وزیر ورزش⁩ در ۶ماه اخیر بود. اما ضربه کاری این تیم، حادثه شرم آور ⁧ ورزشگاه مشهد⁩ بود که هیچکس هم در وزارتخانه و فدراسیون عذرخواهی نکرد. باید قبل از حذف و تعلیق، افراد خاطی برکنار و ⁧ استیضاح⁩ شوند. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️دیباج تحریف بر تن تاریخ حوزه علمیه 🔻نقدی بر روایت مخدوش جناب آقای از زندگانی آیت‌الله العظمی بروجردی/بخش اول 🔺کتاب دیباج که مجموعه برداشت های شخصی آقای (بروجردی) از زندگانی آیت‌الله العظمی بروجردی را به رشته تحریر در آورده، به روایت بخشی از دوران تقارن مرجعیت آیت الله بروجردی با آیت الله کاشانی پرداخته و وقایع مرتبط را تحت عنوان فصل "راهنمای حقایق " بیان کرده است. راوی گرچه خود را تحلیلگر مسلط بر وقایع قلمداد کرده اما در حقیقت کاملا یک سویه به تخریب می پردازد و با پوشاندن دیباج تحریف بر تن تاریخ، زعیم قم را -بر خلاف واقع- مخالف سیاست و آیت الله کاشانی می نمایاند. 🔻در بخشی از کتاب چنین آمده است: «آیت الله کاشانی به ریاست مجلس رسیده بود و از آنجا که برای حوزه علمیه و مدیریت آن نقشه می کشید...برگلوی حوزه پا گذاشته بود و حمایت های همه جانبه را طلب می کرد».(دیباج،ص189) عجیب اینکه توهم توطئه بیت آیت الله بروجردی آنقدر زیاد بود که همواره تصور می کردند که بناست نقشه ای برای تصاحب جایگاه ایشان تدارک دیده شود، حال آنکه قرائن فراوانی در رد این توهم و اتهام سنگین وجود دارد از جمله، مرحوم صادقی تهرانی در باب مرجعیت گریزی آیت الله کاشانی اینگونه نقل می کند: «پس از فوت آقاي بروجردي مردم در اين انديشه بودند از چه كسي تقليد كنند. چند نفر از علماي بزرگ بودند كه خودمان تشخيص‌هايي داشتيم و سؤالاتي هم كرديم و بعضي‌ جواب‌هايي دادند كه جواب آقاي كاشاني هيچ‌گاه از يادم نمي‌رود. وقتي خدمت آقاي كاشاني رسيدم و از ايشان درباره مرجع تقليد سؤال كردم، فرمود:«من چه بگويم؟» عرض كردم:«بايد از خود شما تقليد كنيم؟» فرمود:«مرجع مسلمين بايد يك عالم رباني باشد كه در مقابل اين استعمار، استكبار، استبداد و استضعاف استقامت كند». گفتم:«او )كيست؟ فرمود:«آقای خمینی» (www.javanonline.ir/fa/news/637723) مشابه چنین تعابیری در خاطرات دیگران همچون مرحوم عسکراولادی نیز وجود دارد و نشان می دهد که آیت‌الله کاشانی علی‌رغم برخورداری از بنیه علمی، پایگاه اجتماعی و امکانات مادی، هرگز تمایلی برای تصدی ریاست دینی نداشته است. 🔻در بداندیشی برخی اطرافیان و اعضای بیت زعیم قم همین بس که وقتی آیت‌الله کاشانی از می خواهند که واسطه شوند تا آیت الله بروجردی برای برگزاری کنگره اسلامی اجازه دهند تجار وجوهی را به ایشان بدهند، علی‌رغم موافقت اولیه آیت الله بروجردی، اطرافیان ایشان در پی سعایت و مذمت بر می آیند و چنین القا می‌کنند که پس از این اجازه، دیگر پول به قم نمی آید! لذا ایشان را به تردید انداخته و منع خیر کردند.(یادآور،ویژه نامه قیام30تیر،شماره2،ص108) اگر آیت‌الله کاشانی رو به سوی حوزه قم می نمود نه سودای تصاحب جایگاه کسی را داشت و نه برگلوی کسی پاگذاشته بود بلکه ایشان فقط از حوزه حمایت همه جانبه می خواست، چنانکه در دیدار با طلاب و اهالی قم میگوید: « اگر من کار بدی می کنم، چرا با من مخالفت نمی کنید؟ اگر درست قدم بر می دارم، چرا حمایت نمی کنید؟قطعا ایشان می دانستند این حرفها به گوش آیت الله بروجردی هم می رسد.(شهر و حوزه علمیه قم، نهضت ملی و 30تیر، گفتگو با حمید سیف زاده،ص106) تمام خواست آیت الله کاشانی در مخالفت با مطامع انگلیسی ها بود که این امر مقدس، خوشایند برخی از نفوذی های بیوت نبود! 🔺نویسنده دیباج در نقلی مدعی شده که «بزرگان نسل جدید حوزه از جمله آقایان روح الله خمینی، محمدتقی بهجت، سیدمحمدکاظم شریعتمداری، مرتضی حائری و مرتضی لنگرودی، در منزل آیت الله بروجردی جمع شده بودند..نزاع های آیت الله کاشانی و دکتر محمد مصدق بالا گرفته بود.آقایان آمده بودند تا زعیم حوزه اقدامی عاجل را در برابر این اتفاق ها انجام دهند..بعد از شنیدن صحبت ها،(آیت الله بروجردی) به چند جمله بسنده نمودند:«آقایان معلوم میشود مرعوب شده اند؛ اما من مرعوب نشده ام. من از وقتی خودم را شناختم مرعوب چیزی نشده ام..این آقایان در برابر خدا چه هستند؟ دست سیاست آنان را بالا برده و همین دست سیاست فردا زمین خواهد زد»(دیباج،ص190) 🔻راوی چنین القاء میکند که دعوای آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق نزاع سیاسی صرف است! گویی آیت الله کاشانی فقط بر سر تقلیل قدرت با مصدق درگیر است؛ حال اینکه زمینه های اختلاف آیت الله کاشانی با مصدق از بعد از سی تیر شروع شد جایی که ایشان به مصدق بابت انتصاب افراد نابخرد و خونخوار در راس کار وگم شدن هدف نهضت و منع تعقیب عاملان غائله سی تیر و قدرت طلبی با انحلال مجلس و حل نشدن مشکلات مردم و رفراندوم غیر قانونی اعتراض می کند ولی مصدق پس میزند! @rozaneebefarda ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️دیباج تحریف بر تن تاریخ حوزه علمیه نقدی بر روایت مخدوش جناب آقای از زندگانی آیت‌الله العظمی بروجردی/بخش دوم 🔻اختصاصی/پست ویژه 🔺تهیه کنندگان کتاب دیباج در پوشش دفاع از سلوک سیاسی زعیم قم، تلاش دارند به تخطئه مسلک و مرام سیاسی آیت‌الله کاشانی بپردازند و از آن جمله اصل ورود مرحوم کاشانی به عرصه سیاست و خصوصا عملکرد ایشان در ماجرای نهضت نفت را مورد خدشه قرار می‌دهند. حال آنکه کارنامه آیت‌الله کاشانی، این مجتهد مجاهد مظلوم، کاملا قابل دفاع و منطبق بر اصول اسلامی است و هرگز نمی توان آن جناب را متهم به آلودگی‌های رایج عرصه سیاست‌ورزی دانست. از آن جمله در ماجرای اختلاف نظر آیت الله کاشانی با دکتر مصدق، در اخلاص و وطن دوستی و آینده نگری آن فقیه سیاس، همین بس که ایشان یک روز قبل از کودتا با نگارش نامه ای ضمن پیش بینی احتمال وقوع کودتا، یک بار دیگر وی را نصیحت می کند: «.. گرچه امکانی برای عرایضم نمانده ولی صلاح دین و ملت برای این خادم اسلام بالاتر از احساسات شخصی است و علیرغم غرض ورزی ها..خودتان بهتر از هر کس می دانید که همّ و غمّم در نگهداری دولت جنابعالی است که خودتان به بقاء آن مایل نیستید..»(آیت الله کاشانی و نهضت ملی شدن صنعت نفت،ص405) عجیب آنکه در مواردی از کتاب، تلویحا مخالفت فضلای طراز اول حوزه قم با آیت‌الله کاشانی القا شده حال آنکه پذیرش مخالفت اساسی بزرگانی چون امام خمینی با آیت الله کاشانی، دشوار و مخالف قرائن است، البته سکوت ایشان در لواء آیت الله بروجردی مسأله دیگری است که به ولایت پذیری ایشان بازمیگردد، ولی ابدا بدین معنا نیست که امام مخالف کاشانی بوده باشد! چنانکه امام بعدها در این مورد می گوید «جرم( مثل) کاشانی چیست..اینها عقیده شان این بود که اسلام در ایران پیاده بشود آنها می گفتند احکام غربی مترقی است»(60/3/25) 🔻در بخشی از دیباج ادعا شده که: « آیت الله بروجردی در تمام دوران اختلاف های نظری با آیت الله کاشانی از حیث مالی وی را کمک می کرد. البته سبک سیاسی باعث نزدیکی آن ها نشد.»(دیباج،ص 192) عجیب که نه نویسنده و نه نقال خاطرات نمی داند که اعتبار آیت الله کاشانی آنقدر در بازار فراوان بوده است که نیاز به استمداد مالی از کسی نداشتند؛ لکن در اینجا اولا باید زمان و تاریخ کمک های آیت الله بروجردی- که البته به حق، نشان از ارادت ایشان به آیت الله کاشانی است- ذکر شود. ثانیا شخص آیت الله کاشانی چنین نبوده است که هر پولی را دریافت کنند ایشان تا منشا پولی معلوم نبود دریافت نمی کردند و بزرگترین دلیل بر رد ادعای دیباج نویسان که آیت الله کاشانی را سوداگر قدرت قلمداد می کنند، اینکه ایشان اگر دنبال دنیاطلبی بودند در همان دوران صدرات مجلس آبی برای خود گرم می کرد که اینگونه در نظر امثال شما حقیر در تاریخ ذکر نگردد، ضعیف بودن وضع مالی ایشان به جهت جفای مصدقی ها و بدنام کردن ایشان با دروغ هایی بود که منجر به انزوای سیاسی ایشان شده بود.(نهضت روحانیون،ج2، علی دوانی،ص510) 🔺تنظیم‌کننده دیباج که از باب "النقال کالبقال" افاضات جناب علوی بروجردی را چونان وحی منزل پنداشته و نقل کرده، برای معرفی آیت الله کاشانی به خاطرات دسته چندمی برخی افراد مانند سید رضا زنجانی از اعضای نهضت ملی و از مخالفان انقلاب و امام و آیت الله کاشانی و .. بسنده کرده و در موارد متعددی به نوشتجات سست مندرج در ویکی پدیا، ارجاع داده است. متاسفانه در فرازهای متعددی از کتاب دیباج سعی شده آیت الله کاشانی را العیاذبالله فردی شاه دوست معرفی کند! در حالیکه به شهادت تاریخ، ایشان تمام عمر شریف را خرج مبارزه با نظام استبدادی پهلوی نمود.(ناگفته‌هایی از مبارزات آیت‌الله کاشانی به روایت فرزندش، سایت موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی) همزمانی انتشار دیباج در قم با تخریب سازمان یافته آیت‌الله کاشانی توسط معاندین خارج نشین، موضوع را کمی پیچیده می‌کند و علاوه بر آنکه مصداق مظلومیت مضاعف ایشان است، امکان تأثیرپذیری دیباج نویسان از فضای کاشانی ستیزی بین‌المللی را به ذهن متبادر می سازد که جای فحص و بررسی دارد. در بخش سوم یادداشت، به نشانه‌هایی از احتمال اثرپذیری نویسندگان دیباج از آثار و افکار معاندین و ضدانقلاب خارج نشین ارائه خواهد شد. @rozaneebefarda ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️دیباج تحریف بر تن تاریخ حوزه علمیه نقدی بر روایت مخدوش جناب آقای از زندگانی آیت‌الله العظمی بروجردی/بخش سوم 🔻اختصاصی/پست ویژه 🔸جناب آقای علوی روجردی، متولد فروردین ۱۳۳۰ است یعنی در هنگام ارتحال آیت‌الله‌العظمی بروجردی بزرگ، تنها ۱۰ساله بوده است لذا طبیعی است که روایت او از سیره و اندیشه جد مادری اش، بازتکرار شنیده‌هایش از دیگران(اعضای بیت یا تاریخ نویسان) باشد. 🔺مع الاسف در جای جای کتاب دیباج (خصوصا در تبیین رابطه آیت‌الله العظمی بروجردی با آیت‌الله کاشانی) به شخص معلوم الحالی به نام _عنصر خارج نشین و ضد انقلاب_ استناد شده است که دم خروس تاثیر پذیری نویسنده و راوی از کتاب پر از دروغ و تحریف آمیز «نیروهای مذهبی بر بستر حرکت نهضت ملی» را بیرون می زند. 🔻نزدیکی تفکرات یک نویسنده معاند لندن نشین (رهنما) با بیت آیت الله العظمی بروجردی، مسأله مهمی است که نیازمند تأمل فراوان است! با مروری گذرا بر کتاب دیباج و اثر علی رهنما، بدون اغراق می توان ادعا کرد که فصل مربوط به آیت‌الله کاشانی خلاصه شده آرا و تفکرات پرغلط و تحریف شده ای است که رهنما در کتابش دنبال می‌کند! جالبتر آنکه در مرحله تدوین نیز تقریبا تمام پانویس های کتاب رهنما (از جمله کتاب های قلم و سیاست سفری، مصدق و تاریخ افراسیابی و..) عینا بعنوان مأخذ آمده و از برداشت های بی کم و کاست از کتاب علی رهنما نشان دارد. 🔻رهنما در کتابش برای اولین بار ادعای آیت‌الله کاشانی و نواب صفوی در جهت کنار زدن آیت‌الله بروجردی را مطرح می‌کند(نيروهاي مذهبي بر بستر...،ص12) وی در بخشی دیگر از کتاب خود می گوید: «در بيانيه‌اي كه به تاريخ 17اسفند 1326 صادر مي‌شود، كاشاني وظيفه ديني مسلمين را تعيين كرده و تيغ حمله خود را بار ديگر تلويحاً متوجه بروجردي مي‌كند...در اين اعلاميه كاشاني در واقع از اخطار به بروجردي فراتر مي‌رود و به نظر مي‌رسد كه استدلالي ارائه مي‌دهد براي عدم كفايت او به عنوان مرجعي كه به يكي از وظايف عمده‌اش كه بايستي كوششي در راه مصالح دنيوي مسلمين باشد، عمل نمي‌كند. از اين نوشته كاشاني چنين استنباط مي‌شود كه از نظر او، بروجردي الگوي مرجعيت نيست... اگرچه كاشاني از كلمه مرجع استفاده نمي‌كند اما ظاهراً نزد او تعريف رهبري ديني الگوبرداري شده از موضع‌گيريها و كنش اجتماعي- سياسي و مذهبي شخص او يعني « زير نظام كاشاني» است.»(همان ص 56-55) همان‌گونه كه ملاحظه مي‌شود، نويسنده با به كارگيري مكرر عباراتي مانند «تلويحاً»، «به نظر مي‌رسد»، «استنباط مي‌شود» و «ظاهراً» تلاش مي‌كند تا از انگيزه كاشاني براي كنار زدن آيت‌الله بروجردي از مقام مرجعيت تامه و جانشين ساختن خود در آن موقعيت، پرده‌برداري نمايد و اين در حالي است كه در سنت شيعي و حوزه‌هاي علميه هرگز سابقه كنار زده شدن مرجعيت تامه وجود نداشته و لذا به هيچ وجه زمينه‌اي براي به وجود آمدن چنين انگيزه‌اي نزد كاشاني نمي‌توان يافت و از سویی هیچ منبعی جز کتاب رهنما چنین برداشت سبکی را بیان نکرده است. 🔺تأثیر توهات تاریخی رهنما با روایت‌های مندرج در تابدان حد است که خط فکری آیت‌الله‌العظمی بروجردی از تاکتیک دوری از سیاست، به نظریه القا می‌شود(همان،ص156) به واقع رهنما هیچ ارادتي به آيت‌الله بروجردي ندارد، بلكه او به تفكري ارادت دارد كه آن تفكر قائل به جدايي دين از سياست است لذا وی بر خلاف آنچه که وی در کتابش ادعا مینماید و مدعی نگارش اثری پژوهشی و سند محور است،در واقع با تحلیل های ماست و دروازه ای که در مورد آیت الله کاشانی به کار می برد، هر پژوهشکر منصفی را متعجب و متأسف می‌سازد. 🔺علی رهنما در کتاب ممنوع‌الانتشارش، با کینه‌ورزی، آیت‌الله کاشانی را فردی غیرمهذب و به جاه‌طلبي سياسي محکوم می‌کند و نتيجه‌ میگیرد كه هر يك از روحانيوني كه پاي در سیاست گذارده‌اند يا خواهند گذارد، نيز داراي چنين خصائصي بوده یا خواهند بود؛ بدين ترتيب رهنما سعي دارد تا جدايي دين و دين‌مداران از سياست را به عنوان يك اصل مسلم مطرح سازد و تمامي روحانيوني را كه به هر نحو دخالتي در سياست كنند را يكسره محكوم سازد. بی شک ایستادگی روحانیت در برابر سلطه خوشایند استعمارگران نیست لذا «سرفرانسس شپرد» سفير وقت انگليس در تهران صریحا چنین می‌نویسد: «عقلائی و منطقی به نظر نمی‌رسد که برای برقراری روابط با اين شخصيت‌های مذهبی، وقتی صرف شود... البته اگر کوچک ترين احتمال نفوذ در کاشانی هم وجود داشته باشد، نبايد آن را از دست داد ولی من تنها اميدی که در مورد کاشانی دارم آن است که بتوانيم او را در افکار عمومی بی‌آبرو و متهم سازيم، تا نفوذ خود را از دست بدهد»(فصلنامه تاریخ و فرهنگ معاصر شماره 6 و 7، مرکز بررسی های اسلامی) @rozaneebefarda ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️زندگی مردم را به برجام گره نزدیم 🔻حل مشکلات کشور معطل گره‌گشایی بیگانگان نیست 🔻حجت الاسلام و المسلمین رئیس جمهور: 🔹️مذاکرات برجام با قوت و عزت دنبال می‌شود و ما از میز مذاکره کنار نکشیده‌ایم. 🔹️امروز مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران با عزت بیان می‌شود اما به هیچ عنوان زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره نزده‌ایم. 🔹️ما چشم به بیگانه نداریم، ارتباط با همه را می‌پسندیم اما هرگز منتظر نمی‌شویم دیگران بیایند و گرهی از گره‌های ما را بگشایند. 🔹️تجربه نشان داده و از پیشینیان نیز عبرت گرفتیم که به هیچ‌عنوان به بیگانه اعتماد نکنیم. آنها گرهی از هیچ کس نگشودند و از ما هم نخواهند گشود، اعتماد ما به داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور است. 🔹️دشمنی‌ها و مانع‌تراشی‌ها بر سر راه ما وجود دارد و جریان نفوذ تلاش می‌کند اما هیچ کدام از اینها حرکت ملت ایران را متوقف نخواهد کرد. 🔻بنای دولت حمایت جدی از شرکت های دانش‌بنیان است 🔸رئیس جمهور در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی: 🔹در کشور ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که در کنار خرد، علم و دانش قیمتی می‌شود و خام فروشی با تکیه بر دانش‌بنیانی به حداقل می‌رسد از این رو بنای دولت بر حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال است. 🔹تولید باید علم‌پایه و دانش‌بنیان شود، باید دانایی‌ها افزایش یابند تا ثروت و ارزش افزوده تولید شود و اقتصاد بتواند اقتصادی پایدار باشد تا تکانه‌های موجود در منطقه و دنیا تاثیری بر اقتصاد نداشته باشد و آن را بی‌ثبات نکند. 🔹اعطای تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌ها و حمایت حقوقی، قضایی و مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان باید مورد توجه باشد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام باقر عليه السلام: واللَّهِ، ما تَرَكَ اللَّهُ أرضاً مُنذُ قُبِضَ آدَمُ عليه السلام إلّا وفيها إمامٌ يُهتَدى‏ بِهِ إلَى اللَّهِ، وهُوَ حُجَّتُهُ عَلى‏ عِبادِهِ، ولا تَبقَى الأَرضُ بِغَيرِ إمامٍ حُجَّةٍ للَّهِ‏ِ عَلى‏ عِبادِهِ به خدا سوگند، خداوند از هنگامى كه آدم عليه السلام را قبض روح كرد، زمين را بدون امامى كه با او به خدا ره جويند، رها نكرد و او حجّت بر بندگان خداست و زمين، بدون امامى كه حجّت خدا بر بندگانش باشد، باقى نمى‏ماند الكافی جلد ۱ صفحه ۱۷۹ ☀️رهبر معظم انقلاب مهمترین ابتکار امام بزرگوار عبارت است از جمهوری اسلامی. این همان مردم‌سالاری دینی است که زیر عنوان جمهوری اسلامی رسمیّت پیدا کرد و عنوان نظام برخاسته از فکر و اراده ملت ایران و رهبری امام بزرگوار شد.۴۰۰/۳/۱۴ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️حجت الاسلام حامد کاشانی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود از برنامه سحرگاهی شبکه سه استعفا داد و این کناره گیری را جهاد تبیین خواند بسم الله الرحمن الرحیم همواره یکی از آرزوهای حقیر بیان فضائل امیرالمومنین علیه السلام بوده است.از چهار سال پیش که در برنامه سحر شبکه سه توفیق بیان این فضایل را داشتم، خود را غرق در کرامت صاحب سفره حضرت رضا علیه السلام می‌دیدم. این مسیر مشکلات بسیاری داشت که به عشق حضرت ندید می‌گرفتم و عهدشکنی‌ها، فشارها، تغییرات ناگهانی و... را به جان می‌خریدم. در سالهای اخیر و هربار در روزهای نزدیک به ماه مبارک رمضان، فشارها و تغییراتی تحمیل می‌شد که به خاطر شیعیان حضرت دم‌ فرو‌ می‌بستیم. 🔻اما امروز علی رغم این که حدود ۱۰۰ روز است که به صورت تیمی مشغول کار و تولید محتوای برنامه سحر بودیم، مجددا فشارها و اتفاقاتی رخ داد که بنده را به این نتیجه رساند که با تأسی به سیره امیرالمومنین سلام الله علیه و برای اعلام و اعلان رفتارهای غلط و خلاف مروّت مردان‌سایه و تأثیر تخریبی رفتارهایشان بر همه جا از جمله رسانه ملی، با عرض پوزش فراوان از مردم عزیز ایران، از حضور در برنامه‌های سحر رسانه‌ملی استعفا داده و در عرصه‌های دیگر خدمتگزاری خواهم کرد. خاک پای محبان امیرالمومنین علیه السلام حامد کاشانی 🔻پ ن: متاسفانه مدیران قدیمی صدا و سیما درک درست و عملکرد درستی ندارند چرا باید یک سرمایه اجتماعی در صدا و سیما این چنین از صدا و سیما رانده شود ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻تجمع مردم انقلابی قم در پی آتش‌زدن تندیس امام‌ در میدان مرجعیت قم! 🔹رسانه‌های فارسی‌زبان در آستانه روز جمهوری اسلامی که از پربرکت‌ترین روزهای تاریخ ماست، فیلمی از آتش‌زدن تصویر امام خمینی در میدان مرجعیت قم منتشر کردند که موجب جریحه‌دارشدن احساسات مردم قم شده است. 🔹جمعی از گروه‌های مردمی قم اعلام کردند که امروز در محکومیت این اقدام رذیلانه در این شهر تجمع می‌کنند. 🔻پ ن: این تیر در تاریکی رها کردن منافقین و ضدانقلاب و اپوزیسیون، ناشی از عدم توفیق در حاشیه سازی‌های اخیری است که پیرامون موضوعات ریز و درشت، ساخته و پرداخته کردند. 🔸تمثال امام را در تاریکی آتش زدن، اتفاقا قلب های همراه ولی خاموش انقلاب را روشن تر و نزدیک تر می کند و چیزی جز آب در هاون کوبیدن عاید منافقین داخلی و خارجی نمی‌شود. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
ماجرای اهانت به تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) در قم 🔺 به‌دنبال اهانت به تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) که چهارشنبه‌شب در میدان مرجعیت قم مورد حمله برخی اراذل اوباش قرارگرفته و آتش زده‌شده بود، بازسازی این تمثال در دستور کار ویژه سازمان زیباسازی و شهرداری قم قرار گرفت. 🔸 تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) در میدان مرجعیت شهر قم چهارشنبه‌شب موردحمله برخی از اغتشاش‌گران قرارگرفته و به آتش کشیده شد و در ساعت ۲:۳۶ بامداد بااطلاع به سامانه ۱۲۵، تیم اطفاء حریق آتش‌نشانی قم به میدان مرجعیت اعزام و علی‌رغم تلاش‌های انجام‌شده، بخش قابل‌توجهی از این تمثال براثر آتش‌سوزی از بین می‌رود. 🔸 بلافاصله پس از اطلاع از این اتفاق تلخ، گروه‌های زیباسازی و خدمات شهری منطقه جهت انجام امور بازسازی و ترمیم تمثال به محل اعزام می‌شوند که متأسفانه با توجه به بررسی‌های انجام‌شده به علت از بین رفتن بخش عمده‌ای از سازه امکان ترمیم و تعمیر وجود نداشته است. 🔸 به همین منظور سازه تمثال قبلی جمع‌آوری‌شده تا پس از ساخت تمثال جدید مجدداً در محل قبلی به‌صورت کامل نصب گردد. 🔸 المان تمثال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به همراه تمثال حضرات آیات بروجردی و حائری یزدی از مراجع بزرگ تشیع و تأثیرگذار حوزه‌های علمیه در سال ۱۳۹۸ به همت شهرداری قم ساخته و در میدان مرجعیت در بلوار حضرت آیت‌الله بروجردی قم نصب شده بود. 🔺 واکنش امام جمعه قم به اتفاق شبانه آتش زدن تصویر امام در قم ♨️آتش سوزی رذیلانه، عشق ملت به امام را در دل مردم کم نخواهد کرد 🔻حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با اشاره به اقدام شبانه و رذیلانه برخی سلطنت طلبان و منافقین در آتش زدن تصویر امام راحل در قم اظهار داشت: این اقدام در ادامه زنجیره‌ی رذیلانه از سوی سلطنت طلبان است و این کار پستی بود که عواطف مردم قم را برانگیخت و مسئولان امنیتی ریشه‌های این موضوع را می‌بایست مورد پیگیری قرار دهند و با خاطیان برخورد کنند. 🔸مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: قم قهرمان با یک مقاله ننگین علیه امام راحل، انقلاب اسلامی را پیش برد و دشمنان ملت بزرگ قم بدانند که با این اقدامات کاری از پیش نمی‌برند. 🔸وی اضافه کرد: با آتش سوزی رذیلانه، آتش عشق ملت به امام در دل مردم کم نخواهد شد و ملت بزرگ قم ایران در برابر این حرکت زشت و دسیسه‌های دشمنان ایستادگی خواهد کرد و با برپایی راهپیمایی این اقدام زشت را محکوم خواهند کرد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️لحظات شاد برای دهه هشتادی ها و نودی ها در تهران و قم فراموش نکنید، حتماً بیاید ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️تصاویری از حضور گسترده مردم انقلابی قم در اعتراض به حرکت رذیلانه‌ی هتک حرمت به تمثال مبارک حضرت امام خمینی ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
💠 وضعیت اسف بار تبلیغات آپارات | کمپین درخواست برخورد با تبلیغات هنجارشکن سایت آپارات ✊🏻لطفا حمایت و منتشر کنید👇 🔻www.farsnews.ir/my/c/129703 ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻امام على عليه السلام: چه بسيارند دوستان به هنگام چيده شدن كاسه ها،‌ و چه اندكند به گاه گرفتارى هاى زمانه! 🔻ما أكثرَ الإخْوانِ عندَ الجِفانِ، و أقلَّهُم عندَ حادِثاتِ الزّمانِ! غررالحكم حدیث ۹۶۵۷ ☀️رهبر معظم انقلاب این انقلاب حقیقتاً کارآیی خود را نشان داد و مردم همین را می‌خواستند. آنوقت عده‌ای بروند بنشینند بگویند که مردم نمیدانستند چه می‌خواهند! نخیر؛ مردم می‌دانستند. مردم اسلام را می‌خواستند. اسلام، فقط نماز خواندن و سجده کردن نیست - آنها هم جزو اسلام است - اسلام یعنی بنای یک نظام اجتماعی و یک زندگی عمومی برای یک ملت، بر پایه‌های مستحکمی که می‌تواند سعادت دنیا و آخرت آنها را تأمین کند. می‌تواند علم و پیشرفت و صنعت و ثروت و رفاه و عزّت بین‌المللی و همه چیز را برای آنها فراهم کند. مردم دنبال این بودند. کسانی که خودشان اسلام را نه می‌شناختند و نه تهِ دلشان چنان اسلامی را می‌خواستند؛ حداقلش این بود که جرأت نمی‌کردند به رژیمهای طاغوتی غربی پشت کنند یا بی‌اعتنایی کنند؛ امروز می‌نشینند و این طرف آن طرف می‌گویند که مردم در رفراندوم جمهوری اسلامی نمی‌دانستند چه می‌خواهند! چطور نمی‌دانستند چه می‌خواهند؟! مردم اگر نمی‌دانستند، چگونه هشت سال جنگ تحمیلی را با فداکاریهای خودشان پیش بردند؟! چیزی را که نمی‌دانند، چطور برایش فداکاری می‌کنند؟! مردم خوب می‌دانستند چه می‌خواهند؛ امروز هم خوب می‌دانند چه می‌خواهند! ۷۹/۲/۲۳ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️استاد کاشانی معصوم نیست اما... ◀️مسلط به مباحث کلامی شیعه در حوزه ولایت ائمه علیهم السلام ◀️مسلط به تاریخ اجتهادی معصومین علیهم السلام ◀️مسلط به نگاه رهبری در تحلیل سیره معصومین علیهم السلام ◀️آگاه به مساله های نوظهور در مبحث ولایت معصومین علیهم السلام ◀️آگاه به توطئه های فرق و مذاهب ضد مکتب اهل بیت علیهم السلام ◀️آگاه به حد و مرز دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام در رسانه ◀️آگاه به آداب و اخلاق گفتگو با مذاهب اسلامی و فرقه های انحرافی ◀️و.... است ✅کاشانی سرمایه ای برای مکتب اهل بیت و شیعه است ، او از معدود افرادی است که توانسته مبتنی بر تراث علمای بزرگ شیعه در دفاع از مکتب اهل بیت مدلی تولید کند که کمترین تنش را در جامعه ایجاد کند در عین حال ناب ترین معارف را به شیعیان و عاشقان ولایت بچشاند. ✅او جزو معدود افرادی است که توانسته با انقلابیگری اصیل برای انقلابیون غافل از مبداء ولایت فقیه یعنی ولایت ائمه علیهم السلام آبرو بشود ✅از مهمترین نقدهایی که شیعیان غیر انقلابی به انقلاب اسلامی داشتند این بود که از اهل بیت علیهم السلام دفاع نمیشود لذا خود را بلندگوی اهل بیت معرفی میکردند و به بدترین شکل و با بیشترین تنش گفتمان ولایت را در جامعه ترویج میکردند ✅از زمانی که کاشانی به رسانه پا گذاشت توانست با یک حرکت ایجابی هم مخالفت اهل سنت را کاهش دهد و هم مدعیان هزینه تراش دفاع از تشیع را سر جایشان بنشاند و خلع سلاح کند ✅کاشانی متخصص در این حوزه است، کاش اهالی رسانه به تخصص او اعتماد کنند و با کج سلیقگی او را مجبور به پذیرش پروتکلهایی که فلسفه حضورش در رسانه را ذبح میسازد ،نکنند . ✳️در گفتگویی که در حرم مطهر امام رضا علیه السلام با ایشان داشتم گفت که از چند سال قبل که در رسانه حاضر شدم ، با محدودیتهای سلیقه ای ، برداشتهای ناصواب از وحدت و اجتهادهای کال از فرمایشات رهبری توسط برخی اهالی رسانه مواجه هستم 🔴 ولی با همه اینها کنار آمد ... 🔴الان که بیانیه استعفا نوشته ، من میدانم که نه از روی احساسات بوده نه بی گدار به آب زده ✳️با این وجود به ایشان پیام دادم که برخی از دلایل استعفا را بیان کند که پاسخ داد ، مصلحت نیست و گفتن آن دلایل به تضعیف رسانه ملی منجر میشود . ⬅️امیدوارم این استعفا سیلی به صورت خواب آلود برخی از اهالی رسانه باشد. @bsmalakut ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh