♨️ مهارِ بحران؛ از سطح تا عمق
📍دربارۀ اهمّیت دیدار رهبر انقلاب با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه
🔹 آیتالله خامنهای بعد از آنکه تحلیل کلانِ حوادث اخیر رو با رویکرد تمدّنی ارائه داد و ابعاد مختلف سیاسی و امنیتی و قضاییِ این اغتشاشات رو تشریح کرد و موضع متقدرانه و البته پدرانهی نظام در مواجهه این ماجرا رو نشون دادند، حالا پس از آرامش نسبیِ فضای روانی جامعه، وارد ابعاد عمیقِ مسئله شده و در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، بدون اشارۀ مستقیم [علنی] تا بهانه دست مغرضین ندهند، به آسیبشناسی حاکمیّت دربارۀ ابعاد اجتماعی و فرهنگی این حوادث اخیر پرداختند.
🔺 این برای من این از چند جهت جالب بود:
1️⃣ اول از جهت سِیر موضعگیری دربارۀ این حوادث که از سطحیترین ابعاد (که ذهن جامعه درگیرش هست) شروع شد و به عمیقترین ابعاد (که معمولاً ازش غفلت میشه) رسید.
2️⃣ دوّم از اینجهت که برخلاف همۀ تحلیلهای سطحی، آسیبشناسیِ حاکمیّت در این ماجرا را نه در سطوحی مثل معیشت و حجاب و گشت ارشاد، بلکه در سطح عمیق فرهنگی پیگیری کردند.
3️⃣ سوّم اینکه برخلاف همۀ غُرّولندهای بیمبنایی که مُد شده و خیال میکنند حاکمیّت (بهویژه رهبری) فهم درستی از واقعیّات اجتماعی نداره و از جامعه فاصله گرفته و... ، اتفاقاً ایشان نشان داد که در تحلیل ابعاد فرهنگی و اجتماعی مسئله، فهمِ جامعتر و واقعیتری (نسبت به همانها) از صورتمسئله دارند.
✍️ علیرضا ملااحمدی
@Maktabkhaaneh
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻دعوت به مناظره
🖊 مهدی جمشیدی
1- من به دلایلی که در بندهای پیش رو میآیند، هیچ میلی به مطالعه و نقد نوشتههای آقای محسن حساممظاهری ندارم، اما متن اخیر ایشان که مشتمل بر «تحریف آشکار» و «تخریب موذیانه» نسبت به منطق حکمرانیِ آیتالله خامنهای بود، مرا به موضعگیری قاطع و صریح واداشت. گویا او نیز دریافته است که میتوان با «روایتپردازیِ دروغین» به جان نظام افتاد و موریانهوار، چهارچوبهای هویّتی و سرمایۀ اجتماعیاش را جَوید. برایناساس، ایشان را به «مناظرۀ عمومی و زنده» دربارۀ آنچه که نوشته است دعوت میکنم. نباید نوشت و گریخت، بلکه باید نشست و پاسخ گفت.
2- نمیدانم «تکرارِ ملالتبارِ یک تکایده» را باید چه نام نهاد. وی آنقدر سخن ابتداییاش را «تکرار» کرده است که نخوانده میتوان حدس زد که چه نوشته است. اینهمه اصرار بر تکرار و بازگفتن، مایۀ شگفتیست. ما با «تداومِ بیحاصلِ یک فکرِ بیکشش و نحیف» روبرو هستیم. او زیر «آوارِ کلیشه» مانده است و رهایی ندارد. نوشتههایش کمترین نشانی از «طراوت» و «تازگی» و «نشاط» و «پویایی» ندارند و از یک نقطه، فراتر نمیروند. او همهچیز را از «یک دریچه» میبیند و تفسیر میکند.
3- از سوی دیگر، داشتهاش همین است و بس. همین «تکایده»، شده است «خودِ او» و ازاینرو، انکارش هم نفیِ خودش است. در واقع، این اصرار برای او، حیثیّتی شده است و دفاع او از آن، «هویّتی» است نه «حقیقتی». او ناشیانه بهجای اینکه دستکم به بهانۀ تغییر قلمرو مطالعاتی یا تجدید مسألۀ معرفتی، این ایده را به خاک بسپارد و از آن گذر کند، خاکِ تعصّب بر باقی عمرش ریخته است. او نه «شهامتِ بازگشت» دارد و نه «زیرکیِ عبور»، بلکه «متوقف» مانده است و در پیلۀ تنگ و تاریکِ یک ایده، دستوپا میزند.
4- اما همین تکایده نیز، آفریدۀ خودش نیست، بلکه «اقتباسی» است. این ایده در «جامعهشناسیِ دین»، رونق داشته و شاید نخستین بار، علی شریعتی آن را به صورت تفصیلی و مقایسهای به ادبیّات اجتماعی ما وارد کرده است. در دهۀ هفتاد، این ایده به دست جریانِ «روشنفکریِ سکولار» افتاد و اینان از آن برای تقابل با انقلاب و الگوی دینداریِ برآمده از آن بهره بردند؛ هر چند در نقطۀ مقابل علی شریعی حرکت کردند و بر وی تاختند. او پس از دههها، تازه از راه رسیده است و همان را تکرار میکند تا شاید با موجسواری بر آن، خاکریزی برای حمله به انقلاب بسازد. پس کار او، «تکرارِ تکرار» است. وی قدرتِ «آفرینشِ فکری» ندارد و ذهنش زاینده نیست. «متوقف در گذشته» است، نه «متّکی بر گذشته». اندیشهاش، «گرهیاب» نیست و هنر «مسألهپردازی» ندارد. ازاینرو، یک ایدۀ نخنما و پوسیده را به میدان آورده است.
5- تأسّفبارتر اینکه «پاسخ» او نیز خلّاقانه نیست، بلکه «تکراری» و حتّی «غلط» و «متناقض» است. بدون شک، او در این زمینه، صدها قدم از علی شریعتی عقبتر است. یکی از سخنرانیهای علی شریعتی در پنجاه سال پیش، بر آثارِ امروز او ترجیح دارد؛ چه از جهت «عمقِ فهم» و چه از جهت «اتقان تدبیر». حتّی همین مقایسۀ محدود و موردی نیز مرا شرمنده میسازد؛ چراکه با نوشتههایی مواجهیم که عقبماندگیِ معرفتیِ رسوایی را به نمایش میگذارند. او هرچه توانسته، مسأله را خراب کرده است؛ تا آنجا که باید گفت سهم او، «خرابکردن مسأله» بوده است. تصوّر کرده که میتواند با «دستکاریهای کودکانه»، قدمی به پیش بردارد، درحالیکه حتّی توان «بازتولید گذشته» را نیز نداشته است.
6- جالب اینکه وی تاکنون از «ظاهرگرایی» مینالید و بر «مناسک» میتاخت، اما اینبار در نوشتهاش بر «باطنگرایی» شمشیر کشیده و «معنا» را ملامت کرده است. تعجب نمیکنم از این تناقضهای بزرگ؛ چون آنچه که مینویسد «عداوت» است نه «علم». میخواهد بر تن انقلاب، «زخم» بنشاند نه «مرهم». ذهنش از جامِ «لجاجت» مینوشد و دلش با «کینه»، عقد اخوت بسته است. ازاینرو، هرچه که مینویسد «نیش» است و «حاشیه» و «طعنه» و «وارونهنمایی». حقیقت، حلقۀ مفقودۀ نوشتههایش است. نوشتههای او، «واقعیّتهای دینیِ جامعۀ ایران» را منعکس نمیکنند، بلکه از «واقعیّتهای درونیِ او» حکایت میکنند؛ چنانکه نشان میدهند که او چه میخواهد و در پی یافتن کدام دستاویز برآمده است. ما با یکی نیرویِ شبهعلمیِ کمینکرده مواجه هستیم که در پوشش دینپژوهیِ جامعهشناختی، کارنامۀ فرهنگیِ انقلاب را همانند کارشناسان و تحلیلگرانِ غربنشین تحلیل میکند. امروز باید با این «دیگریهای ایراننشین»، دستبهگریبان شد و آنها را به میدانِ کارزارِ فکری افکند.
@sedgh_mahdijamshidi
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻مرکز خدمات مانع خانه دار شدن طلاب و اساتید
♨️امروز فهمیدم حوزه کمترین کار هم برای طلاب و اساتید انجام نمیدهد؛ شما در هر مجموعه ای باشی بعد ۱۰ سال بگی یک نامه بدید که من ۱۰ سال ساکن این شهر هستم و مجموعه شما شاغلم به راحتی نامه میدن ولی حوزه برای اینکه طلبه ها در قم نمانند اعلام کرده گواهی سکونت به طلاب ندهید و فقط برای اساتید صادر شود.
💥 امروز مسئول مربوطه در مرکز خدمات پردیسان گفتند به ما دستور دادند که برای اساتید هم گواهی سکونت صادر نشود. یعنی اگر کسی بیمه نداشته باشد و ۱۰ سال در حوزه قم باشد نمیتونه ثابت کنه من ۱۰ سال ساکن قم هستم.
💥 جناب آقای اعرافی من به شخصه از مجموعه های حوزه برای تغییر بنیادی ناامید شدم و اگر چند نفر هم طلبه موفق داریم با تلاش خودشان بوده است ولی شما میتوانید با رییس مرکز خدمات رایزنی کنید و این مسئله را حل کنید. اگر یک گواهی سکونت هم شما به طلبه نمیدهید من نمیدونم دقیقا حوزه و مرکز خدمات به چه درد ما میخوره؟!
💥دیشب یکی میگفت حوزه چقدر شما را حمایت کرده است؟ گفتم هیچی. باور نمیکرد تا قسم به جان عزیزانم خوردم باور کرد.
حوزه که میگم یعنی همه ارگان ها از خود مرکز مدیریت تا دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات و ده ها نهاد دیگه که اسمش و فرقشو هم نمیدونم.
گفت پس چجوری این امکانات داری؟ گفتم کدوم امکانات🤣 کل امکانات من یک گوشی ۴ میلیونی است و دیگر هیچ😁 البته دندون طمع هم کشیدیم خیلی راحت اینجوری😁
📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️
@sheikh_farhad_fathi
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻پرداخت حقوق کارکنان دولت براساس میزان بهرهوری
🔻رئیسجمهور تعدادی از اعضای دولت را مأمور کرد راهکارهای پرداخت حقوق بر اساس میزان بهرهوری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه کنند تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.
📌مناهج:
در این زمینه، حوزه باید پیشقدم میشد و الگوی عملی ارائه میداد.
اما مرکز مدیریت و بسیاری از نهادهای اداری حوزه خود گرفتار این بلیه (فقدان بهرهوری متوقع از کادر اداری) هستند.
🔻 امروز بخش مهمی از کندی حرکت مرکز مدیریت، به دلیل کارمندانی است که از طرفی رسمی هستند و امنیت شغلی با مزایای متعدد دارند؛ و از طرف دیگر سایهی آرامش همین امنیت شغلی موجب راحتطلبی، عدم خلاقیت و عدم تلاش برای تحول شده است.
🔻 گرچه نمیتوان این موارد را به همه کارمندان نسبت داد؛ اما هستند کارمندانی که تلاششان صرفاً صرف ثبت ساعت ورود و خروج به اداره میشود؛ نه بیشتر؛ شاهد آنکه پیش و پس از تصدی آنها هیچ تفاوتی ندارد...
❇️ تا زمانی که نظارتهای لازم برای بهرهوری کادر اداری، تعیین و فعال نگردند، اتفاق خاصی هم نخواهد افتاد.
♨️ در این زمینه، همت و تصمیم قاطع مدیران ارشد حوزه که از پردغدغهترین افراد برای اصلاح حوزه هستند، لازم است.
#دیوان_سالاری_اداری
@Manahejj
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
37.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا باید از مسائل طلاب به صورت عمومی حرف زد؟! حتما بشنوید...
💥 بخاطر کیفیت و حجم ویدیو عذرخواهی میکنیم. یاعلی
📝کانال شیخ فرهاد فتحی
@sheikh_farhad_fathi
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬نشست حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با دانشگاهیان لرستان
مدیر حوزههای علمیه کشور در سفر به استان لرستان در جمع اساتید و نخبگان دانشگاهی، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان لرستان حضور پیدا کرد.
🔻پ ن: معلوم نیست چرا حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با اقشار مختلف طلاب قم از طلاب سطح ۱ تا سطوح عالی و مدرسین حوزه نشست مرتب و مستمری ندارد.
🔻اساسا معلوم نیست چرا مسئولین حوزه به صورت حضوری در دسترس نیستند و با طلاب نشست و برخاست ندارند.
🔻چرا بین مسئولین حوزه و طلاب دیوارکشی اتفاق افتاده و چرا مسئولین حوزه در بین طلاب دیده نمیشوند و خود را به طلاب و اساتید پاسخگو نمیدانند.
🔻بالا بردن شان مدیریت حوزه مهم است و برنامه های راهبردی برای حوزه هم مهم است اما طلاب انتظار پدری دارند شاید پدری استاد دانشگاه خوبی باشد اما فرزند نسبت به او حس نزدیکی و دلسوزی نکند.
ایجاد حس پدری در طلاب مهمتر از برنامه های راهبردی نباشد کم اهمیت تر نیست.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به جنگ ترکیبی و شناختی ۶۰ روز اخیر
بیداری طلاب در نظر دارد نظرات اعضای محترم کانال را نسبت به عملکرد و انتظارات، از افراد و سازمانهای حوزوی در ایام اغتشاشات منتشر کند
🔻لذا نظر خود را در رابطه با عملکرد
🔻حجت الاسلام و المسلمین اعرافی مدیر حوزههای علمیه اعلام کنید
🔻به نظر شما ایشان با توجه به سابقه و جایگاهی که دارند عملکردشان چگونه بود
🔻لینک نظر سنجی
https://survey.porsline.ir/s/Vi5ryZkr
🔻پ ن: میتوانید نظرات خود را در این باره به
@akhbarhowzeh
ارسال کنید
❌متنهای غیرمحترمانه منتشر نخواهد شد
✅این مراکز و افراد اگر گزارشی نسبت به عملکرد خود در ایام فتنه دارند با هر رسانه ای که مصاحبه کردند و گزارش دادند بیداری طلاب حاضر است آنها را منتشر و اگر مستقیما چیزی به آیدی ارتباطی داده شد باز هم منتشر کند.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام رضا(علیه السلام) میفرمایند:
مَن لَم يَشكُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلوقينَ لَم يَشكُرِ اللّه َ عَزَّوجلَّ.
👌 هر كه در قبال خوبى مردم تشكر نكند ، از خداوند عزوجل هم تشكّر نكرده است.
📚 عیون اخبار الرضا ، ج۲ ، ص۲۴
🔴باید تمامی اشکال نفوذ آمریکا را از بین ببریم
♦️امام خمینی (ره):ملت شجاع باید توجه داشته باشد که گرچه استبداد داخلی فرو ریخت و مردم آزادی را لمس کردهاند ولی هنوز ریشههای استعمار امریکا، شوروی، انگلستان و صهیونیسم و سایر دوَل چپاولگر از این مرز و بوم کاملًا قطع نشده است. باید همه بدون کوچکترین توقف و رکودی در از بین بردن نفوذ کشورهای اجنبی با هم متحد شویم.
♦️ما اگر بخواهیم استقلال حقیقی به دست آوریم، باید سعی کنیم تمامی اشکال نفوذ امریکا چه اقتصادی و چه نظامی، چه سیاسی و فرهنگی را از بین ببریم و من امیدوارم که ملت ایران به این مهم هر چه زودتر برسد.
📚صحیفه نور. جلد ۶ ، از صفحه ۲۶۱ تا صفحه ۲۶۶
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
#درنگ
🔻بالاخره #تجمع_حوزویان برگزار شد. جمعیتی پرشور و پرشمار از طلاب که برای حمایت از #انقلاب با جان و دل حاضرند هر کاری بکنند، دیروز اما به آنها گفته بودند باید برای انقلاب تجمع کنید، آنها هم آمدند. یعنی او دنبال وظیفه است، و هنگامی که بزرگترها تجمع را مصداق وظیفهاش معرفی میکنند او برای #انجام_وظیفه میآید.
🔻 #طلبه_انقلابی، وظیفه مدار است، مشکل اینجاست که #اتاق_فکر و فرماندهی برای تشخیص وظیفه و هدایت این ظرفیت عظیم بهسمت #وظایف_بزرگ وجود ندارد. درنتیجه از این ظرفیت برای کارهایی چون تجمع استفاده میشود. و این يعني #هدررفت_سرمایهها...
🔻 تجمع برگزار شد اما با کمترین سطح از #اثرگذاری.. تجمع دیروز حتی در صفحه اول هیچ کدام از #روزنامههای_انقلابی منعکس نشد! چه رسد به رسانههای دیگر که بنابود از این ظرفیت عظیم! پیام دریافت کنند.میدانید چرا حتی روزنامههای انقلابی هم این تجمع را پوشش ندادند؟ چون برای آنها #فاقد_ارزش_خبری درجه یک بود. پس ظرفیت صفحه اول خود را به اولویتهای دیگر اختصاص دادند.
🔻 #فقدان_پیام، فقدان پیوست رسانهای، #محاسبه_غلط درباره ابعاد اقدام، #ضعف_تدبیر، همه موجب میشود یک پتانسیل عظیم هدر رود.
🔻 مسئله اینجاست:
🔹 ظرفیت عظیمی از طلاب انقلابی آماده عملیات داریم
🔹 هیچ اتاق فکر و اتاق فرماندهی برای بهکارگیری این ظرفیت نداریم
🔹 پس آن را برای کارهای دم دستی هزینه میکنیم.
🔹 درنتیجه عملا نسبت به نیازهای اساسی انقلاب منفعل و بدون کنش جلوه میکنیم.
➖➖➖➖➖➖
❌ پس تجمع نه مطلقاً خوب است نه مطلقاً بد، تجمع یک ابزار است که درصورت بهکارگیری بهموقع و صحیح اثرگذار است نه همیشه و همهجا.
📌 انشالله بعدا بهعنوان نمونه مواردی را ذکر میکنم که چگونه میشود از این ظرفیت برای انقلاب بهره برد...
🆔 @taalighat
پ ن: چرا رسانههای حوزوی مثل حوزه نیوز یا خبرگزاری رسا با بودجه چند ده میلیونی، نمیتوانند یک پیوست رسانه ای ساده در رسانهای مثل صداوسیما ایجاد کنند⁉️⁉️⁉️
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️واکنش رسانه شورای عالی امنیت ملی به ادعای مولوی عبدالحمید درباره «تعرض در زندان زنان»
🔹نورنیوز نوشت:مولوی عبدالحمید در مدعی شده: اخباری مبنی بر تعرض جنسی به زندانیان زن به قصد تحقیر، سرکوب و اعتراف اجباری در رسانهها بازتاب یافته و روایت برخی از زندانیان مؤید این امر است.
🔹 ایراد چنین تهمت بزرگی به حکومت اسلامی آن هم از سوی شخصیتی که در جایگاه امامت جمعه گروهی از مسلمانان قرار دارد، منطقا نزد افکار عمومی حکم به صحت و قطعیت خبر میکند، لذا اگر صحت و سقم آن بررسی نشده باشد جبران آن تقریبا امکانپذیر نیست، پس ضروری است قبل از طرح، صحت آن که برای ایشان کار سختی هم نیست، انجام شود.
🔹اگر نیت خیر در طرح چنین موضوعاتی وجود داشته باشد، بهتر بود ایشان ابتدا مسئله را از مسیرهای دیگری پیگیری کرده و در صورت به نتیجه نرسیدن، آن را حَسَب وظیفه انسانی و شرعی اعلان عمومی میکرد.
🔹به نظر میرسد که جناب مولوی به دلیل مشاورههای غلط، عملا در مسیری گام بر میدارد که حاصل آن بیش از آنکه تأثیرگذاری در اصلاح برخی امور داشته باشد، صرفا موجب تشویش افکار عمومی میشود.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻انتشار مصاحبه «بدری خامنهای» بعد از پناه بردن به صدام برای نخستین بار
🔹 همسر شیخ علی تهرانی به همراه شوهرش سال ۶۳ به عراق فرار کرد، به گروهک منافقین پیوست و زیر عکس صدام علیه انقلاب اسلامی مصاحبه کرد! بعدا هم به خاطر نسبت فامیلی خود از رهبر انقلاب درخواست مصونیت قانونی کرد که رهبر انقلاب حاضر نشد به خاطر نسبت خانوادگی درخواست کمک و فرار از قانون آنها را بپذیرد.
🔹 رسانه های ضد ایرانی سعودی و انگلیسی اظهارات این فراری ۳۵ سال پیش را با سوءاستفاده از اغتشاشات اخیر و با تیتر «اعلام برائت خواهر رهبری از جمهوری اسلامی» جا زدند!
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
ماجرای «بدری خامنهای» خواهر آیتالله خامنهای چیست؟
▪️دشمنی که ناخواسته حقانیت رهبر انقلاب را آشکارتر میکند
🔹در خبرها خواندم که خانم بدرالسادات خامنهای خواهر تنی رهبر انقلاب از ایشان اعلام برائت کرده است و به صف اغتشاشگران پیوسته است.
🔹آخرین بار که نامش بر سر زبانها بود از مهدی کروبی عیادت کرده بود و تصویر وی منتشر شده بود؛ همین یک ماه قبل هم بود که خبر فوت شوهرش شیخ علی تهرانی را شنیدم.
🔹«علی مرادخانی» معروف به شیخ علی تهرانی شاگرد امام بود؛ بعد از انقلاب به مجاهدین خلق و بنیصدر نزدیک شد. بعد از آنکه خبر امامت جمعه برادر همسرش(سیدعلی خامنهای) را شنید دهان به تهمت و افترا باز کرد و بعد از فرار بنیصدر و رجوی، مدتی بازداشت شد و بعد از آزادی ناگهان از عراق سربرآورد.
🔹بدری نیز بعد از رفتن شوهرش به عراق، دست فرزندانش را گرفت و از طریق ترکیه به عراق رفت، در خاطرات ۱۰ اردیبهشت سال ۶۴ مرحوم هاشمی رفسنجانی آمده است: آقای خامنهای با ناراحتی، خبر فرار [خانم بدری حسینی خامنهای] خواهرشان را - که همسر شیخ علی تهرانی است - با پنج فرزندش، از کشور دادند. از ترکیه اطلاع رسیده است که او اکنون در ترکیه است ولی میخواهد به عراق برود.
🔹شیخ علی در عراق برای اسرای ایرانی سخنرانی میکرد و علیه امام بدگویی؛ پا بهپای منافقین به صدام خدمت کرد و وقتی تاریخ مصرفش تمام شد عذرش را از عراق خواستند!
🔹براساس خاطرات شیخ علی تهرانی، وقتی دولت عراق میخواست به نحوی از شر او خلاص شود، نامهای به آیتالله خامنهای مینویسد و تقاضا میکند که همسرش و فرزندانش به ایران بیایند؛ یک ماه بعد از این نامه، از سفارت ایران میآیند و مقدمات سفر بدری خانم و فرزندان به ایران فراهم میشود.
🔹شیخ علی تهرانی نیز بعد از آنکه در مرز ایران و عراق رها شد، به دست قانون سپرده میشود و بهرغم آنکه سزاوار اعدام بود اما بعد از چند سال حبس آزاد گشت.
🔹اگرچه نظام و شخص رهبری با خانواده شیخ علی از در کرامت وارد شدند اما آنها راه پدر را در پناه بردن به اجنبی پیش گرفتند. محمود مرادخانی سالهاست تحلیلگر شبکههای معاند است و فریده نیز برای فرح پهلوی پیام تبریک تولد میفرستد.
🔹در میان منسوبان رهبر انقلاب البته نظیر اینها وجود دارد؛ محمود میردامادی پسردایی ایشان نیز فعال سیاسی خارج نشین بود و بعد از فتنه ۸۸ از کشور رفت؛ یا شخصی به نام حمیدرضا فروزانفر خواهرزاده رهبری که چندسال قبل علیه ایشان مصاحبه کرده بود.
🔹این شکاف فکری و سیاسی میان بخشی از خانواده و شخص رهبری را البته باید به فال نیک گرفت چراکه مهر بطلان بر دیکتاتور دانستن و تهمت موروثی بودن حکومت است.
🔹در حکومتهای دیکتاتوری و آنچه در سابقه سلاطین ایران هست، با تشکیل دربار و تقسیم پستها و مسئولیتها میان اقوام درجه یک و نزدیکان خود طبقهای ممتاز میساختنند و این فضل و بخششها از اطرافیان گاه به همشهریها هم سرایت میکرد؛ مانند آنچه صدام در حق تکریتیها روا میداشت یا توجه ویژه رضاشاه به مازندران.
🔹با اینوجود، آیتالله خامنهای در میان بستگان خود مخالفینی دارد که مخالفتهایشان نه از سر دلسوزی و یا انتقاد از زیست نامعمول رهبر یک حکومت اسلامی، بلکه از سر عدم برخورداری از فضل و بخششهای درباری یا نداشتن مسئولیت است که نشان از خویشتنداری رهبر انقلاب در عدم تمتع اطرافیانشان در اداره کشور میباشد.
🔹حتی در اداره بیت رهبری نیز کمتر چهرهای از منسوبان ایشان میتوان یافت در حالیکه شاید شیخ علی تهرانی دهانش به امام جمعه تهران یا مشهد قفل میشد یا دیگر اطرافیان با بهرهمندی از رانتهای دولتی دیگر علیه رهبری سیاهنمایی نمیکردند اما سلامت نفس و سلامت عمل رهبری مانع از گام گذاشتن در روال سابق ایران یا روال معمول حکومتهای منطقه باشد.
🔹این سیره رهبری امتداد همان سیره امام خمینی است؛ زمانی که نوهشان سید حسین را از دخالت در سیاست پرهیز داشتند یا با طرح مسئله نخستوزیری حاج احمد آقا مخالفت کردند نشان دادند رأس نظام اسلامی با رژیم سابق و حکومت های منطقه تفاوت دارد.
🔹خاطرات برخی محافظان و نزدیکان رهبری و مسئولان کشور در ادوار مختلف در باب سادهزیستی ایشان موید جمله معروف عطاءالله مهاجرانی است که گفته بود حتی یک نقطه خاکستری در زندگی اقتصادی آیتالله خامنهای وجود ندارد.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh