eitaa logo
بیداری طلاب
59.9هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @hhh111 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️کشف حجاب چگونه یک حرام سیاسی می‌شود؟! ✍️ رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام علاوه بر غیر شرعی بودن و غیر قانونی بودن کشف حجاب، آن را حرام سیاسی نیز خواندند. 1️⃣ حرام خواندن سیاسی کشف حجاب، ریشه و در امتداد همان احکام صریح اسلام در حوزه حجاب و حرمت بی حجابی در اسلام است. اما نکته مهمش این است که حرام سیاسی اعلام کردن یک عمل در یک مرتبه مهمتری قرار می گیرد. مثلا کشف حجاب اگر در محیط خصوصی و خانوادگی قرار بگیرد، گناه شرعی محسوب می‌شود ولی محل دخالت حاکمیت قرار نمی‌گیرد. همین گناه وقتی به عرصه اجتماعی می‌آید و تبعات آن به عموم جامعه بر می‌گردد، به صورت تکلیف آور و به عنوان وظیفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکمیت اسلامی می‌شود. اما گاه کشف حجاب از یک گناه شرعی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی نیز فراتر می‌رود و اثر سیاسی از خود باقی می‌گذارد و تبعاتش فراتر از یک ناهنجاری، حتی نظم و آرامش جامعه و به نوعی امنیت مردم و کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین حرام سیاسی خواندن کشف حجاب از این منظر اهمیت خودش را بیشتر از یک حرام شرعی و فردی نشان می‌دهد. 2️⃣ از سوی دیگر، حجاب از اصول عملی و ذاتی حاکمیت اسلامی است، طبیعی است که خلاف آن عمل کردن در سطح عمومی، می تواند جنبه سیاسی و مخالف خوانی با حاکمیت نیز به خود بگیرد. 3️⃣ کشف حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن علیه جامعه و حاکمیت اسلامی شده است. کافیست که مجددا به اجرای طرح ها و پروژه‌های میلیونی انجام شده برای انجام پروژه های کشف حجاب نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و آخرین آن پروزه ضدامنیتی «زن، زندگی، آزادی» با دقت بیشتری نگاهی روندی بیاندازیم. سرویس های امنیتی دشمن، با همت و تلاش ویژه‌ای تلاش می‌کنند که حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی سیاسی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی تبدیل کنند. بنابراین شما از این دریچه صرفا با یک مساله اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو نیستید، بلکه با یک ناهنجاری سیاسی و مهمتر از آن با یک اقدام سیاسی و تلاش برای بهم ریختن نظم عمومی کشور مواجه هستید. 4️⃣ در مقطع فعلی حساسیت این موضوع از منظر امنیت ملی نیز بیشتر برجسته شده است. در حال حاضر، سرویس های امنیتی غربی، اصلی ترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از بین افرادی انتخاب می‌کنند که بیشترین تعهد را به غرب در حوزه ترویج اباحه گری و بی حجابی در ایران بدهند. 5️⃣ امتداد پروژه اخیر ضد امنیتی «زن، زندگی، آزادی» با محوریت کشف حجاب و ترویج اباحه‌گری نهایتا به اغتشاش، بی نظمی عمومی، تحریم بیشتر ایران و فشارهای سیاسی و امنیتی به کشور منجر شد. بنابراین اصرار سرویس‌های امنیتی و رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب برای برجسته سازی و ترویج کشف حجاب در جامعه ایران، همچنان در امتداد ایجاد فرصت برای دنیای سیاسی غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران محسوب می‌شود. طبیعی است که حاکمیت برای دفاع و جلوگیری از فشار بیشتر به مردم، وظیفه دارد با چنین طراحی و سناریوهایی مقابله کند و از اولین تاکیدات نیز به صورت طبیعی این مساله خواهد بود که عالی ترین مقام مذهبی کشور در راستای دفاع از جامعه ایرانی، این نوع اقدامات را حرام سیاسی معرفی کند. 6️⃣ اما یک سوال مهم؛ آیا با این مقدمه گفته شده، همه زنانی که کشف حجاب می‌کنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی هستند؟ قطعا خیر! اولا بسیاری از همین زنان ضعیف الحجاب ایرانی تعلقات معنوی و مذهبی دارند و مهمتر اینکه اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب خبردار شوند، حتما با آن همراهی نخواهند کرد. اساسا وقتی پای دشمن وسط بیایید اکثریت مردم ایران از خیلی مذهبی تا کمتر مذهبی در یک جبهه قرار می‌گیرند و این مساله در جامعه ایرانی بارها ثابت شده و اتفاقا مراکز افکار سنجی و پژوهشی غربی بیش از همه این را می دانند. ضمن اینکه نباید یادمان برود که بخش مهمی از شکست دشمن در پروژه اخیر ضد امنیتی زن زندگی ازادی، اصطلاحا توسط همین افراد و زنان ضعیف الحجاب در ایران شکست خورد و در واقع با یک اقلیت بسیار ناچیزی رو به رو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی «کشف حجاب» هستند. مهدی جهان تیغی @mahdi_jahantighi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️هفت نکته از سخنرانی رهبر معظم انقلاب پیرامون مسأله حجاب ۱.توجه به نظام اولویت رهبر معظم انقلاب بعد از قریب ۳۰ سخنرانی با وجود کشف حجابها، تحصنها، بیانیه ها و... به این موضوع پرداختند اینکه حضرت آقا تا به حال در این باره صحبتی نکردند پیام بسیار مهمی دارد و اون اینکه اجازه ندید دشمن اولویت‌های جامعه رو تغییر بدهد افرادی که در این مدت با اقدامات مختلف حجاب را اولویت اول کشور قرار دادند ناخواسته به نقشه دشمن ضریب دادند . ۲.نگاه جامع به حجاب رهبری عزیز حجاب را در دو بعد معرفتی و سیاسی مورد توجه قرار دادند و فرمودند : حجاب محدودیت شرعی و قانونی است کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است. تک بعدی دیدن حجاب ما را از پرداختن صحيح به مسأله منحرف خواهد کرد متاسفانه عده ای فقط با مطالبه از مسئولین مسأله را تک بعدی تحلیل کردند و توان جامعه مطالبه گر را با آدرس غلط هدر دادند. ۳.انگیزه شناسی کشف حجاب حضرت آقا در انگیزه شناسی کشف حجاب مهمترین علت را غفلت (نه بی دینی ، نه عناد با نظام) دانستند که تلویحا ضرورت جهاد تبیین را به کنشگران دغدغه مند تکلیف کردند و فرمودند : خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند. ۴.تحلیل امید زا آقا بسیار امیدوارانه چند بار فرمودند : این مسأله قطعا حل خواهد شد برخلاف کسانی که نا امیدانه در سدد هیولا سازی از این مساله هستند و با بزرگ نمایی القای بن بست می‌کنند ۵.ثبات در سیاست‌های نظام ایشان با تذکر این نکته که این مساله در زمان امام خمینی هم بوده و سیاست نظام همان سیاست ثابت امام است آب پاکی را ریختند روی دست تحلیلگرانی که گمانه زنی می‌کردند و عقب نشینی نظام را فریاد میزدند ۶.لزوم حرکت برنامه محور و قاعده مند رهبری با تاکید بر اینکه دشمن برنامه دارد لزوم حرکت برنامه محور و قاعده مند را متذکر شدند و با این قید هشداری دادند به افرادی که بدون هیچ برنامه ای به اقدامات هزینه ساز و خارج از قاعده روی آورده اند . ۷.اعتماد به مسئولین رهبری با تاکید بر اینکه مسئولین برنامه دارند ، پاسخ آن دسته از افرادی که مدام با شعار "مسئولین خوابند ، برنامه ندارند ، هیچ کاری نمی‌کنند و..." را دادند ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️چگونه صهیونیسم به جنگ مذهبی در مسجد الاقصی دامن زد؟ در روزهای اخیر همزمان با فرارسیدن ایام برگزاری عید فصح (پسح)، بین مسلمانان و یهودیان در قدس شریف درگیری‌هایی ایجاد شد تا جایی که خاخام اعظم رژیم صهیونیستی حمل نذورات عید پسح به مسجد الاقصی را ممنوع اعلام کرد. به همین مناسبت مقاله سایت میدل ایست ای که به بررسی ریشه این درگیری‌ها پرداخته را بازنشر می کنیم: 📌 بخش اول میدل ایست آی: گروه بنیادگرای یهودی «بازگشت به کوه معبد» که از ساخت «سومین معبد یهودی» در حرم شریف قدس، سومین مکان مقدس در اسلام، حمایت می‌کند و با گروه نژادپرست «کاخ» مرتبط است، چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد حیوانات را به عنوان بخشی از مراسم عید فصح یهودی در حرم شریف قربانی کند. حماس در پاسخ اعلام کرد که اجازه برگزاری چنین مراسمی را نخواهد داد و «به هر قیمتی» از آن جلوگیری خواهد کرد. تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت اردن نیز این طرح‌ها را محکوم کردند. یک ممنوعیت شرعی پس از اشغال بیت المقدس شرقی توسط اسرائیل در سال 1967، وزیر دفاع اسرائیل در آن زمان، موشه دایان، تصمیم گرفت به اوقاف فلسطینی که تبدیل به اوقاف اردن شده بود، اجازه دهد که حرم شریف یا آنچه یهودیان «جبل الهيكل» می‌نامند را مدیریت کند. خاخام‌های اعظم اشکنازی و سفاردی در اسرائیل به همراه صدها خاخام دیگر حکم هلاخا (حکم قانونی در شریعت یهودیان) صادر کردند و پس از تخریب «معبد دوم» از ورود یهودیان به این منطقه و همچنین نماز خواندن در آنجا به دلیل «نجاست» همه، جلوگیری کردند. حتی خاخام‌های بنیادگرای پیرو خاخام متعصب تسفی يهودا کوک، که بسیاری از آنها پس از سال 1967 در کرانه باختری و شرق بیت المقدس شهرک‌نشین شدند، با این ممنوعیت مذهبی موافقت کردند. با این حال، برخی از گروه‌های افراطی صهیونیستی غیرمذهبی، به‌ویژه آنهایی که با گروه تروریستی «لیحی» مرتبط بودند، استدلال کردند که خاخام‌ها اشتباه می‌کنند و یهودیان باید در آنجا کنیسه بسازند. در سال 1969 یک مسیحی افراطی استرالیایی مسجد الاقصی را به آتش کشید و توسط اسرائیلی‌ها دستگیر شد و ادعا کرد که از بیماری روانی رنج می‌برد و سال‌ها بعد تبعید شد. با این حال، شلومو گورن، خاخام ارتش اسرائیل که در سال 1973 خاخام اصلی اشکنازی اسرائیل شد، بیشترین تأثیر را در این موضوع داشت؛ گورن استدلال می‌کرد که یهودیان می‌توانند از مناطقی از معبد باستانی که در پایان دوره معبد دوم به مکان اصلی اضافه شد، بازدید و در آنجا نماز بخوانند، و این نقض قانون هلاخا نیست. او می‌گفت شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه یهودیان تا قرن شانزدهم بنایی دائمی برای نماز و دعا در "کوه معبد" داشته‌اند، ادعایی که مورخان با آن مخالفت می‌کنند. گورن در راستای اشتیاق خود برای دادن اجازه دسترسی یهودیان به زیارتگاه‌های اسلامی، سعی کرد توضیح دهد که سنت ایستادن پشت دیوار غربی حرم شریف (دیوار براق) به عنوان مکان نیایش یهودیان تنها سیصد سال قدمت دارد و منشأ آن در محدودیت‌های اعمال شده توسط مقامات عثمانی بر عبادت یهودیان در سایر نقاط منطقه کوه معبد است. دسترسی به زیارتگاه‌های اسلامی در سال 1994، گورن به نخست وزیر اسحاق رابین نوشت که "ما نمی‌توانیم در مورد دیوار غربی (به عنوان مکان خاص عبادت یهودیان) ادعای حقوقی داشته باشیم" و باید به یهودیان اجازه داده شود که در سراسر منطقه "کوه معبد" نماز بخوانند. در دهه هشتاد قرن گذشته، خاخام‌های ارشد در اسرائیل شروع به پذیرفتن این ایده کردند و خاخام‌های سفاردی و اشکنازی، با وجود اصرار یک خاخام سفاردی مبنی بر اینکه کنیسه بالاتر از مسجد باشد، پیشنهاد ساخت کنیسه در گوشه جنوب شرقی منطقه، پشت مسجد الاقصی، یعنی خارج از منطقه حرم را دادند. در واقع، خود دیوار براق، چه رسد به حرم شریف، پیش از ظهور صهیونیسم هرگز اهمیت مذهبی مرکزی به عنوان مکان دعا برای یهودیان نداشته است. در حالی که یهودیان فلسطینی در دوران عثمانی اجازه داشتند در کنار این دیوار نماز بخوانند، این استعمارگران و افراط‌گرایان صهیونیست بودند که شروع به مطالبه دیوار (به عنوان عبادتگاهی مخصوص یهودیان) کردند. این امر باعث درگیری‌های خشونت‌آمیز با مسلمانان فلسطینی در سال 1920 شد که در خشونت‌های سال 1929 که سراسر کشور را فرا گرفت، به اوج خود رسید و فلسطینی‌ها آن را "انقلاب البراق" نامیدند که در آن بیش از 200 یهودی و فلسطینی کشته شدند. در سال 1986، 70 خاخام که توسط گورن فراخوانده شده بودند، دستور جدیدی صادر کردند که به یهودیان اجازه می‌داد «در بیشتر قسمت‌های حرم شریف وارد شده و نماز بخوانند» و اینکه واقعاً می‌توان یک کنیسه در آنجا ساخت. 👇 ادامه دارد... ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️چگونه صهیونیسم به جنگ مذهبی در مسجد الاقصی دامن زد؟ 🔻بخش دوم در سال 1990، خاخام لوباویچر مناخم اشنیرسون به پیروان خود دستور داد تا جشن‌هایی را در حرم برگزار کنند، در حالی که در این بین، گروه «مومنان کوه معبد»، که در سال 1967 تأسیس شد و توسط گرشون سالومون یک ناسیونالیست اسرائیلی رهبری می‌شد، قصد داشت سنگ بنای ساخت «معبد سوم» در محوطه حرم را بگذارد. تظاهرات فلسطینی‌ها علیه طرح‌های "مؤمنان کوه معبد"، موجب شد که نیروهای اسرائیلی بیش از 20 معترض فلسطینی را کشته و بیش از 150 نفر را زخمی کنند. این امر به صدور دو قطعنامه سازمان ملل در محکومیت استفاده از زور توسط دولت اسرائیل و امتناع این رژیم از بازدید دبیر کل سازمان ملل از حرم شریف انجامید. عامل اسلو یک گروه تندروتر صهیونیستی که خواستار حق ادعایی یهودیان برای تصرف و نماز در حرم شریف بود، جنبش "های وی كايام (Hai Ve-Kayam)" به رهبری یهودا عتصيون بود، که پدرش یکی از اعضای گروه تروریستی "ليحی" بود. عتصيون هفت سال را به دلیل عضویت در یک سازمان تروریستی یهودی در دهه 1980 در یک زندان اسرائیل گذراند که می‌خواست قبة الصخره را منفجر کند. عتصيون و گروهش اصرار داشتند که در حرم نماز بخوانند، که پلیس اسرائیل مجبور به اخراج آنها شد، همین امر منجر به افزایش حمایت از جنبش در جامعه یهودی استعمارگر اسرائیل، چه مذهبی و چه سکولار شد. سایر گروه‌هایی که ادعاهای مشابهی دارند عبارتند از «یمین اسرائیل»، «کاخ» و «کاهانه های»، «مؤسسه معبد»، «جنبش تأسیس معبد» و «آترت کهنیم» و غیره. بسیاری از این گروه‌ها پس از معاهده اسلو از ترس اعطای اختیار به تشکیلات خودگردان فلسطین بسیج شدند، به‌ویژه پس از توافق‌نامه صلح اسرائیل و اردن در سال 1994 که اسرائیل را ملزم به احترام به «نقش ویژه اردن» در زیارتگاه‌های مسلمانان قدس کرد. خاخام‌های یشع در فوریه 1997، کمیته خاخام‌های یشع، یکی از اجزای مرکزی جنبش استعماری و ملی-مذهبی صهیونیستی، حکمی را تصویب کرد که به خاخام‌هایی که معتقدند یهودیان باید در حرم نماز بخوانند، اجازه انجام این کار را می‌داد. در همین حال، چندین تن از قضات دادگاه عالی و سیاستمداران شروع به درخواست از دولت و خاخام اعظم برای لغو ممنوعیت نماز خواندن یهودیان در حرم کردند. این تلاش‌ها با بازدید آریل شارون، رهبر حزب لیکود از حرم شریف در سپتامبر 2000 به همراه پلیس ضد شورش اسرائیل به اوج خود رسید. این مساله اعتراضات فلسطینی‌ها را به دنبال داشت و در پی آن 4 فلسطینی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. سفر شارون، آتش انتفاضه دوم فلسطین را شعله‌ور کرد و در هفته بعد اسرائیل 70 فلسطینی را کشت و شارون پس از 5 ماه به عنوان نخست وزیر اسرائیل انتخاب شد. استمرار مقاومت قبل از سال 2003، دولت اسرائیل به بیش از 3 یهودی مذهبی به طور همزمان برای زیارت و بازدید از حرم اجازه نمی‌داد، اما از آن زمان به بعد این تعداد را به طور پیوسته به بیش از 50 نفر رسانده است و این کار را بدون تأیید مقامات اوقاف اسلامی انجام می‌دهد. در سال 2009، پس از اظهارات نژادپرستانه در مورد فلسطینی‌ها، اسحاق آهارونویچ، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، از حزب راستگرای اسرائیل، بار دیگر از حرم بازدید کرد. تحريكات و هتك حرمت صهيونيست‌ها علیه فلسطینیان ادامه يافت و در سپتامبر 2015، دولت اسرائيل از ورود فلسطينيان به حرم جلوگيری كرد تا برای يهوديان امکانی را فراهم كنند تا به آنجا بروند. به این جهت قیام فلسطینی‌ها به راه افتاد که طی آن پلیس اسرائیل ده‌ها فلسطینی را به ضرب گلوله کشت. در حالی که دولت اسرائیل پس از انتفاضه اعضای کنست را از بازدید از محوطه منع کرد، بنیامین نتانیاهو این ممنوعیت را در سال 2018 لغو کرد. در واقع، موضوع اجازه دادن به یهودیان برای ورود به حرم شریف، چه رسد به اینکه در آنجا نماز بخوانند، همچنان یکی از موضوعات اصلی اختلاف در محافل مذهبی یهودیان در اسرائیل است، به طوری که نتانیاهو سال گذشته با یک خاخام محافظه‌کار و رئیس یک حزب سیاسی به توافق رسید تا به طور موقت یهودیان را از ورود به حرم در ازای پیوستن به دولت ائتلافی خود منع کند. مقاومت مستمر فلسطین علیه استعمار اسرائیل در چند هفته گذشته، چه در اسرائیل و چه در کرانه باختری و غزه، با کشتار فلسطینیان در سراسر کرانه باختری، به ویژه جنین، به اوج خود رسید. در حالی که فلسطینی‌ها متوجه شده‌اند که استعمار شهرک‌نشینان، تمام سرزمین فلسطینی‌ها را هدف قرار داده و تلاش‌های مستمر برای کنترل اماکن مقدس مسلمانان فلسطینی، چه در قدس، الخلیل، حرم یوسف دویک (قدیس محلی در نابلس) و بنا به ادعای صهیونیست‌های متعصب «مقبره یوسف»، به سرعت ادامه دارد. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻مطلبی از حضرت آیت الله سبحانی که بازدید زیادی در فضای مجازی داشته: امکان تربیت دینی در آپارتمان وجود ندارد. از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست 🔹امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی کند. بچه ها در این محیط محبوس شده اند. 🔹‏دولت باید برای مردم خانه های ویلایی ٢۰۰ - ۳۰۰ متری بسازد. 🔹‏حفظ اسلامیت نظام با این انبوه‌سازی ها نمی شود. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام حسن مجتبی علیه‌السلام: إنَّ اللّه َجَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضمارا لِخَلقِهِ فَیستَبِقونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه‌اى براى آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش براى خشنودى او از یکدیگر پیشى گیرند. 📚 تحف العقول، ص ۲۳۶ 📣 میلاد حُسن مجسّم 🔸 رهبر انقلاب: میلاد امام مجتبی، امام حسن (علیه الصّلاة و السّلام)؛ حُسن مجسّم بر زبان پیغمبر خاتم (صلّی الله علیه و آله) که این نام را ایشان بر روی این مولود گذاشتند -و این خیلی با عظمت است، خیلی مهم است که پیغمبر این بزرگوار را، این کودک مبارک را «حسن» بنامند- ان‌شاءالله بر همه‌تان مبارک باشد. ❣ میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام تهنیت باد. 🔻رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از شاعران و استادان زبان و ادب پارسی: ❇️ نقاط آماج حمله دشمن را بشناسید و با آن مقابله کنید ◻️ ویژگی ممتاز شعر فارسی تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی است ◻️شناخت ابعاد جنگ نرم؛ مهمترین وظیفه فعالان هنری و فرهنگی ◻️غربی‌ها طرفدار حقوق بشر نیستند، دشمن بشرند ◻️ شعر یک رسانه اثرگذار است 🔻از این فرصت باید استفاده کرد ◻️ شعر گفتن برای حاج قاسم خیلی خوب و خیلی بجاست. ◻️مثل حاج قاسم شهادت؛ پاداش اخلاص فخری‌زاده ◻️ غربیها دشمن بشر هستند 🔻آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان را با شکنجه میکشند آنها متعرض نمیشوند تحریک هم میکنند 🔻شاعر، نقاش، داستان‌نویس، سینماگر و... بدانند امروز در مقابل تاخت و تاز دشمن قرار داریم ◻️غربی‌ها از زن ایرانی کینه دارند 🔻قطعاً اگر حضور زنها نبود انقلاب پیروز نمیشد 🔻تعبیر حقوق بشر و حقوق زن به غربی‌ها نمی‌آید 🔻دشمن میخواهد تدین و حیای زن را تضعیف کند ◻️ امروز مغولهای جدید و کراوات‌بسته در حال تاخت‌ و تاز به دنیا هستند 🔻سگ هاری مثل صدام را با کارخانه‌های شیمیایی تجهیز کردند؛ تاخت و تاز اینهاست ◻️ غربیها اگر بتوانند ایران اسلامی را از مواد غذایی محروم میکنند 🔻در سال ۹۹ پول واکسن را گرفتند و واکسن را ندادند ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
26.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انتشار برای نخستین بار؛ اعترافات عبدالطیف مرادی، عامل حمله فروردین ۱۴۰۱ به روحانیون در حرم مطهر رضوی 🔺مرادی: به ظن اینکه این روحانیون به صحابه دشنام می‌دادند به آنها حمله کردم اما اشتباه می‌کردم اینها شیعه انگلیسی و ناسزاگوی صحابه نبودند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️از «کنگره آمریکا» تا «مجلس شورای اسلامی ایران»! ✍حجت الاسلام احمدحسین شریفی 🔻جلسه «استماع توضیحات مدیرعامل شرکت تیک‌تاک در کنگره آمریکا» را نگاه کردم. نظم، جدیت، دقت، سکوت، صراحت، توجه تام همه حاضران، تخصصی بودن همه پرسش‌ها، اهتمام همه اعضای کنگره به مصالح و منافع ایالات متحده، شگفتی‌آور بود. ❌مقایسه کنید با جلسات علنی «مجلس شورای اسلامی»! 🔻آیا روزی چنین نظم، انضباط، سکوت، صراحت، شفافیت، تعهد و اهتمامی به منافع ملی و ارزش‌های اسلامی ایرانی را در مجلس شورای اسلامی هم می‌توانیم مشاهده کنیم؟ @Ahmadhoseinsharifi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️بیانیه حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه درباره ویراست حجابی و شبهات آن سلام علیکم ورحمت الله باید عرض کنم متاسفانه دوستان ویراست بنده را دقت نکردند و با فهم نادرست خود نقد کردند و نقدشان ربطی به مطلب این مسکین نداشت. لازم می‌دانم برای روشن تر شدن مطلب بیان شده چند نکته خدمت شما و همه دغدغه مندان عرض کنم‌؛ 1⃣ من نگفتم دولت درباره حجاب ورود نکند یا نقشی ندارد قطعا حمایت و پشتیبانی و نظارت دولت و دستگاه های مربوطه نباشد؛ جلو‌ی بی حجابی گرفته نمی شود باید دولت حمایت و پشتیبانی کند اما به دست جبهه مردمی ابعاد شناختی و فرهنگی و اجتماعی حجاب حل بشود. ✔️(در مدت دو ماهی که از مسئولیت اینجانب می گذرد شبانه روز و مستمر و دغدغه مندانه پیگیر طرح حجاب و عفاف و همه مسائل فرهنگی مربوط به حاکمیت که علت و ریشه و ارتباط در زیست عفیفانه دارد، بوده ام تاان شالله طرح جامع و موثری تصویب و اجرایی گردد و همه نهاد های مسئول اعم از دولتی، قضایی، امنیتی و مجلس به وظایف مربوطه خود عمل کنند. بی شک اگر برداشت ناصواب دوستانِ منتقد به اینجانب نسبت به اظهارات بنده صحیح بود این دغدغه و پیگیری ها دلیل و توجیهی نمی‌داشت.) 2⃣عرض شد مراقب باشید دشمن، آگاهانه می خواهد مسأله حجاب را حکومتی جلوه کند تا دعوای حکومت و مردم شکل بگیرد و برخی دوستان نادانِ دارای تریبون همین مسیر را دارند طی می کنند و این مطلب بسیار خطرناک است و صدمات جبران ناپذیری را وارد می‌کند که موجب می گردد اصل مساله حجاب بازیچه شود و به حاشیه رود. 3⃣اگر در میدان فعالان و دغدغه مندان جبهه فرهنگی پا به عرصه بگذارند و با ابتکارات فرهنگی و مردمی، میدان داری کنند، بخش قابل توجهی از این معضل حل خواهد گردید و نهاد های حکومتی بهتر و موثرتر می‌توانند موارد سازمان یافته و افراد مغرض را مدیریت و جمع آوری کنند. این درواقع همان مردمی و عمومی و فرهنگی بودن مساله حجاب است و به معنای نادیده گرفتن و کمرنگ نشان دادن وظایف نهاد های حکومتی نیست. 4⃣ مسأله بی حجابی تنها معلول دولت های ضعیف ما نبوده است، بلکه عوامل سیاسی و امنیتی بین المللی نقش مهمی در آن داشته است و از همه مهمتر جریان مدرنیته در دنیا یک عامل مهم جامعه شناختی و معرفتی است که نباید نادیده گرفته شود. 5⃣ باز تاکید میگردد؛ فعال حل مسأله حجاب باید مردم باشند تصدی گری باید مردمی باشد نه حکومتی، اما حمایت و پشتیبانی و نظارت توسط دولت و نهاد های مربوطه است. 6⃣ اصلا حجاب را نباید یک لایه ای دید همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی در حجاب وجود دارد. 7⃣ ده درصد باندهای فساد و سازمان یافته بی شک باید برخورد قاطع امنیتی و قضایی بشود که برای عملیاتی شدن جامع و کامل آن پیگیر هستیم. ارادتمند خسروپناه @khosropanah_ir ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
46.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻شیخ فرهاد فتحی امروز از ۲۲ تا ۲۳ در پارک علوی در کنار طلاب مبلغ 🔻یه کاری در بوستان علوی قم از طرف دوستان انقلابی انجام میشه که واقعا کار خوبیه و این مدل کارها مصداق جمله رهبری است که فرمود باید با برنامه و فکر شده جلو بریم. 🔺 قول دادم که پنجشنبه بریم بهشون خداقوت بگیم، ساعت ۲۲ تا ۲۳ خدمتشون باشم، گفتم به شما هم بگم اگر قم هستید تشریف بیارید. 🔻 دست خانواده را بگیرید بیایید کنار هم باشیم. اگر هم مجرد هستید دست خودتو بگیر بیا😂 🔻 پس مکان شد بوستان علوی قم، زمان شد ساعت ۲۲. یاعلی... ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️باز هم از زحمات وزیر ارشاد 🔻آشنایی با رقص هندی در ۱۵ اردیبهشت در تهران ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️کلان طرحی سه ضلعی پیرامون تبیین و تعمیق مساله حجاب ▫️مقدمتا عرض کنم با دو طیفی که مبتلا به رادیکالیسم و برداشت‌های تک‌ضلعی در برداشت از فرمایشات رهبرانقلاب هستند حرفی ندارم. اینکه فرهنگ اصل است و تقدم رتبی دارد یا قانون برجسته تر است و تقدم زمانی دارد هم جز و هرمنوتیک بر دستگاه فکری جبهه انقلاب نخواهد افزود. ▫️جالب است که هر دو طیف هم گزاره ها و فکت های قابل استناد دارند و یکی به تدین و کشف حجاب کنندگان برای برداشت فرهنگی از کلام رهبری تمسک می‌‌ورزد و دیگری به و شرعی خواندن کشف حجاب استناد می‌ کند و دریافتی متفاوت و قانون محور از بیانات ایشان دارد. ▫️این دو طیف اگر دور هم ننشینند و گفتگوهای بی‌تعارف و متعدد و باحوصله نداشته باشند، جز ساخت فرقه‌های فرهنگی و سیاسی در ایستگاه تفسیر از بیانات رهبر انقلاب، مطلب نویی عاید جبهه انقلاب نخواهد شد. ▫️اما بنظر می‌رسد که فارغ از این در تقدم و تاخر استراتژی‌ها، در مقام تبیین و حل مساله چه باید کرد؟ پیوست های امنیتی و فعال کردن ظرفیت های دولتی جهت مراقبت و کنترل اوضاع را اگر فاکتور بگیریم، در مقام تبیین و تاثیر فرهنگی چه کنیم؟سه محور کلان با کلی جزییات ناظر بر هر فاز را می‌توان طرح نمود: 1⃣ انگاره‌سازی: اساس رفتارسازی و مهندسی اجتماعی بر این است که انگار‌ه های غلط را بزداییم و بینش ها و انگاره‌های صحیح را جایگزین کنیم. بایستی در سراسر کشور فعال شوند و مدارس و دانشگاه ها و پارک ها و پاتوق های مردم‌نشین هر هفته و هر روز از گفتگو و دریافت اندیشه‌های دینی و انقلابی با چاشنی خلاقیت و ابتکار و ورودهای نو به مسائل آغشته گردند. چشم و گوش و ذهن و زبان مردم بایستی با ادبیات و منطق دینی آشناتر شود و یک عملیات گسترده شبهه زدایی مستقیم یا غیرمستقیم با محوریت گعده‌های صمیمی و پرمحتوا با مخاطب ها و طیف های متنوع و البته رده‌بندی شده استارت بخورد. 2⃣ فضاسازی: ناگفته پیداست و بدیهی است که بسیاری از مسائل فرهنگی و باورهای اجتماعی، تحت تاثیر فضاسازی و غلبه اتمسفری شکل می‌گیرد یا تثبیت و تعمیق می‌گردد. جو زبان دانی، جو فیلم بینی، جو فوتبالی و جو معنوی و جو پیاده روی و جوهای مثبت و منفی بسیاری که متکی بر باورها و انگاره‌های پیدا و پنهان ایجاد می‌شوند ‌و مخاطبان بسیاری را ، همراه می‌کنند. در بحث حجاب هم بایستی فکر بکنیم و از ظرفیت های ادبی و مردمی و دینی و سنتی و مدرن و نماهنگ ها و جمع خوانی ها و جشنواره های محله جات و...برای فضاسازی به نفع تثبیت و تعمیق و توسعه انگاره حجاب، استفاده کنیم. 3⃣ قهرمان سازی: بدون شک از ابزار مهم فرهنگ سازی، ارائه الگو و مهندسی ناخودگاه جامعه با تولید و توصیف و تصویر قهرمان است. رمان بنویسم و داستان بسازیم و فیلم و مستند تولید کنیم و وارد ارتکازات و عادت‌واره های جامعه بشویم. اگر قرار بر پیروزی اندیشه‌هاست، تفکری که قهرمان داشته باشد، برگ برنده دست اوست. از طرفی نیز جامعه ای که تاریخ دارد، استعداد اسطوره سازی را هم داراست. هر ماه برای مصرف بصری و تخیل کودک و نوجوان و جوان جامعه، تولیدات ویژه تدارک ببینیم و بطور غیرمستقیم، باورهای درست را در ذهنیت جامعه تقویت کنیم. دریغ از مومنه محجبه باورپذیر برای قاب تلویزیون و خصوصا سینما و شبکه خانگی!! ▫️این مدل بایستی با حوصله و طی چندماه و با مراقبت های ویژه و رفت و برگشت ها و باخوردگیری های متعدد پیرامون جزییات عملیات پی گرفته شود تا بتدریج و البته فراگیر، شاهد تغییرات و تحولات جدی‌تر باشیم. آنچه که اهمیت دارد، توجه به نقش و انگاره‌سازی و ذائقه سازی در فرایند تولید امید و اعتماد ‌و اعتبار اجتماعی است. ✍علیرضامحمدلو @asre_Tabyin ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh