✍ پیام بسیج مدرسه معصومیه قم در خصوص تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه
🔺خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام
بسم الله الرحمن الرحیم
امیرالمومنین عليه السلام فرمودند: «اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب»/ حقّ شما بر من این است که هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، مگر در مسائل جنگ.
اعضاء محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
با سلام و احترام
نظر به بررسی طرح «شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» در مجمع تشخیص و مطالبات مقام معظم رهبری نسبت به بسترسازی برای نقش آفرینی مردم در تصویب، اجرا و نظارت امور و دغدغه ملت فهیم و شهیدپرور ایران اسلامی نسبت به شفافیت آراء نمایندگان، مناسب است نکاتی به مجمع محترم متذکر گردد:
1⃣ یک نقطه اختلافی در طرح مذکور، اصرار مجلس بر شفافیت مجمع و هیئت عالی نظارت در مواردی است که نیاز به تعیین مصلحت دارد. وفق قانون اساسی، تعیین آیین نامه مجمع و هیئت مرتبط با آن در اختیار مجمع است. انتظار می رود حال که شفافیت و مردمی سازی، دغدغه نظام حکمرانی شده است، مجمع نیز در این زمینه حداکثر همراهی را نموده و در آیین نامه داخلی خود شفافیت آراء را لحاظ نماید.
2⃣ همچنان که مستحضرید، شفافیت آراء نمایندگان در سال های اخیر از دغدغه های مردم و نخبگان انقلابی بوده است. شفافیت مجلس جایگاهی اساسی در شفافیت نظام حکمرانی دارد. در این راستا آنچه که موجب نگرانی شده است، تبصره ذیل ماده سوم طرح است. به موجب این تبصره، مصوبات مجلس در امور صنفی و منطقه ای، غیر شفاف خواهد بود. از آنجا که عموم مصوبات مجلس، صنفی یا منطقه ای است این نگرانی وجود دارد که با این تبصره، عملا شفافیت آراء نمایندگان به حاشیه برود. از طرفی اگر دغدغه نمایندگان حفظ استقلال کارشناسی بوده، اختصاص این تبصره به صرف مجلس، تبعیض در قانون گذاری است. این شائبه وجود دارد که نمایندگان با این تبصره در واقع از شفافیت آراء شانه خالی کرده اند. همچنان که مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود بیان نموده، با وجود امکان غیر شفاف شدن آراء نمایندگان در امور امنیتی و مصالح ملی، نیازی به این تبصره نیست و پذیرش آن منجر به تخصیص اکثر در رابطه با شفافیت مجلس خواهدشد. لذا انتظار می رود هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، بر ایراد قبلی خود بر این تبصره اصرار نموده و مجمع تشخیص آن را حذف نماید.
3⃣ با توجه به نگرانی های اجرایی دولت نسبت به تکالیف مطرح شده در این طرح، پیشنهاد می گردد تسهیل در زمان بندی اجرایی برای موارد مرتبط با دولت لحاظ گردد.
✅ در پایان امید است که اتقان در تصویب و اجرای این طرح، نقشی مؤثر در ارتقای مردمی سازی نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشد.
و من الله التوفیق
📍بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم
خرداد ماه ۱۴۰۲
بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️هیچ قاضی شیعه در دستگاه قضایی طالبان حضور ندارد
🔻رواداری؛ نهاد نظارتی حقوق بشر، روز دوشنبه، 5 ژوئن در گزارش جدید خود به وضعیت شیعیان افغانستان در محاکم طالبان پرداخته است. در این گزارش آمده که هیچ قاضی شیعه در نظام طالبان وجود ندارد. براساس این گزارش طالبان تمام قضات شیعه را برکنار کرده و در حال حاضر در دستگاه قضایی این گروه، هیچ فردی از شیعیان در منصب قضا حضور ندارد.
این در حالی است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان، قانون «احوال شخصیه» اهل تشیع را نیز لغو کرده و در حال حاضر دعاوی مدنی و احوال شخصیه شیعیان براساس فقه حنفی بررسی می شود.
«رواداری» در گزارش خود گفته که یافتههایش نشان میدهد که محاکم طالبان در قضایایی که یک طرف دعوی شیعهمذهب باشد، تبعیضآمیز عمل میکنند.
این نهاد افزوده که دادگاه طالبان دعوای مالکیت بر سر یک مسجد میان شیعیان و اهل سنت در منطقهی «دولتخانه» شهر هرات را به نفع پیروان مذهب حنفی فیصله داده است، در حالیکه شیعیان سالیان متمادی از این مسجد استفاده میکردند.
رواداری همچنین گفته که شیعیان کمتر به محاکم طالبان اعتماد میکنند و بهخصوص در قضایای حقوقی و احوال شخصیه به روشهای غیرقضایی، مثل حل اختلاف توسط بزرگ قوم یا امام مسجد رجوع می کنند.
بهگفته این نهاد، عدم استقلال نهادی و فردی در محاکم طالبان، مداخلهی نهادهای غیرمسئول در رسیدگی به قضایای جزایی و حقوقی، بدرفتاری با زندانیان، توقیف خودسرانه و غیرقانونی و عدم التزام به موازین محاکمهی عادلانه از مهمترین عوامل در کاهش اعتماد شهروندان به نهادهای قضایی طالبان است.
یافتههای «رواداری» نشان میدهد در بسیاری از مناطق زنان جرأت مراجعه به محاکم طالبان را ندارند چرا که طالبان در مورد دعاوی جزایی و حقوقی زنان، رفتار سختگیرانه دارند.
این نهاد افزوده است که براساس شواهد، ۱۰۱۶ نفر از کارکنان بخشهای مختلف دادستانی کل، اعم از زنان و مردان و ۲ هزار قاضی در سراسر کشور برکنار شدهاند.
بهگفته این نهاد اکثریت مطلق قضات و مفتیهای محاکم طالبان، فارغ التحصیلان مدرسههای دینی پاکستانی هستند.
پذیرش قانون احوال شخصیه شیعیان و به رسمیت شناختن مذهب جعفری از خواستههای اصلی شورای علمای شیعه افغانستان از طالبان بوده که تاکنون پذیرفته نشده است.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️حجت الاسلام و المسلمین خاتمی جمعه راهی بیمارستان شد
سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری، به علت عارضه قلبی در یکی از بیمارستانهای تهران، بستری و تحت نظر پزشکان متخصص بوده است ایشان به تازگی از بیمارستان مرخص شده است.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️مدرنیته ستیزی اردوغان با نسخه سنتگرایی سید حسین نصر
✍سید علی بطحائی
🔹 دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، «ابراهیم کالین» را به عنوان رئیس سرویس دستگاه امنیتی و اطلاعاتی ترکیه منصوب کرده است. این منصب که در ساختار دولت ترکیه جایگاهی فرهنگی - امنیتی دارد، قطعا پیام های ویژه ای را به جهان اسلام و غرب ارسال خواهد کرد. اما کالین کیست و چه ارتباطی با سید حسین نصر دارد و با این انتخاب چه پیامدهایی برای خط مشی فرهنگی جدید دولت آینده ترکیه در تعامل با غرب بوجود خواهد آمد؟ به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در این زمینه اشاره خواهیم داشت.
🔸 یکم: کالین پنجاه و دو ساله، هنرمند، شاعر، نوازنده، صاحب نظر در مباحث اسلامی و به جریان اسلام سنتگرا تعلق دارد. او فارغ التحصیل دکتری دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا، شاگرد ویژه سید حسین نصر و دستیار مخصوص او در پروژه معرفی «بزرگان فلسفه صدرایی در جهان متجدّد» است. کالین چهرهای شدیدا ضد غرب و رویکردی مدرنیته ستیز دارد و از نظر جریان شناسی، در چارچوب فلسفه سنتی صدرایی، سنتگرایی گِنونی و اسلام سنتگرای نصر جای دارد. کتاب «مقدمه الی تاریخنا و الاخر؛ ماوراء العلاقات بین الاسلام و الغرب» مانیفست مشهور او علیه غرب و مدرنیته است و به عربی نیز ترجمه شده است.
🔹 دوّم: سید حسین نصر از معدود اندیشوران ایرانی است که آوازه اندیشه هایش از مرزهای ایران گذشته و جای خود را در جهان امروز به خوبی باز کرده است. اسلام سنّتگرای نصر با چند ایده شاخص «حکمت خالده»، «وحدت متعالیه ادیان»، «تکثرگرایی دینی»، «گرایش به عرفان و تصوّف»، «احیای علم و هنر مقدس» در تقابل با علوم و هنرهای مدرن، «نفی ساختارگرایانه غرب و طرد دنیای مدرنیته» و «پروژه اسلامی سازی علوم» مطرح شده است. در حالی که عمده جریان های اسلامی واکنش های سلبی و بعضا غیر منسجم نسبت به مدرنیته اتخاذ کرده اند، نصر با رویکرد ایجابی و پس زدن روشمند تجدد غربی؛ گفتمان خود را «نقطه پیکان تعامل اسلام و مدرنیته» معرفی کرده است.
🔸 سوم: اردوغان در دور جدید تجربه حکمرانی خود و پس از امتحان کردن نسخه های متعدد جریانات اسلامی اعم از لیبرالیسم اسلامی، اخوان گرایی سیاسی، تکنوکراتیسم، ناسیونالیسم ترکی در ادوار قبل، این بار با معرفی گالین سعی در مواجه جدید خود با غرب مدرن از طریق پیاده سازی نسخه سنتگرایی نصر، رنه گنون و شوآن را دارد. باید دید در این سیاست مدرنیته ستیز جدید، کالین چگونه نفی غرب را از طریق نخستین آزمودن نسخه اسلام سنتگرا به پیش خواهد برد. به زودی روشن خواهد شد آیا نسخه نصر می تواند در ترکیه جدید ظهور عملی داشته باشد و چگونه مدرنیته ستیزی سنتگرایانه، خط مشی ترکیه و جهان اسلام را تغییر خواهد داد؟
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۵۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
هدایت شده از شبکه حضرت ولی عصر (عج)
💢 با شبکه جهانی حضرت ولی عصر عج از همه زودتر از پاسخ به شبهات اعتقادی مطلع شوید :
✅ پاسخ به سوالات اعتقادی با استفاده از بهترین کارشناسان حوزه
✅نقد نو اخباریگری
✅نقد و بررسی باورها و اعتقادات ادیان
✅ بیان دستورات اخلاقی و راهکارهای ارتقای خانواده دینی
✅گفتگو و مناظره در دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام
✅پاسخ به شبهات وهابیت و جریان های انحرافی
🔻 تحت اشراف حضرت آیت الله حسینی قزوینی
💠 پخش ماهواره ای: Yahsat --- فرکانس: 12149 --- جهت: Vertical --- سیمبل ریت: 27500
🔸 پخش اینترنتی: www.valiasr-aj.tv
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
💠اندیشکده مستعدّان اجتهاد برگزار می کند:
💠اولین دوره مسابقات حلّ مسئله ویژه طلّاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آیت الله حق شناس(ره) و آیت الله مجتهدی(ره)
☀️به همراه جوایز نفیس
⏰ مهلت ثبت نام: ۱۷ الی ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲
⏰ مرحله اول مسابقه: تیر ماه ۱۴۰۲
اطلاعات تکمیلی کانال زیر
🔰🔰🔰🔰🔰
https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
🔻حضرت پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود:
طُوبى لِمَنْ طابَ خُلْقُهُ وَطَهُرَتْ سَجِيَّتُهُ
وَصَلُحَـتْ سَريرَتُهُ وَ حَسُنَتْ عـَلانِيَتُهُ
وَ اَنْفَقَ الْفَضْلَ مِنْ مالِهِ وَ اَمْسَكَ الْفَضْلَ مِنْ قَوْلِهِ
وَ اَنْصَفَ النّاسِ مِـنْ نَفْسِهِ.
خوشا براى كسى كه اخلاقش نيكو، خصلتهايش پاكيزه، درونش صالح و بيرونش نيكو باشد، مال اضافى خود را انفاق كند، سخنان اضافه را نگه دارد (ونگويد) و با مردم نسبت به خودش باانصاف رفتار كند.
📗 [اصول كافى، ج 2 ص 144]
امام خامنه ای ادام الله ظله العالی:
در مسئلهی اخلاق، این نکته را هم عرض بکنم - این را بعداً میخواستم عرض کنم؛ چون میترسم وقت بگذرد، جلوتر عرض میکنم؛ زیرا جزو اساسیترین مسائل است - پرهیز از قول به غیر علم، از غیبت، از تهمت.
🔹من خواهش میکنم شما جوانهای عزیز به این مسئله اهتمام بورزید.
🔹همین طور که در زمینههای مختلف اهتمام به طهارت عملی دارید به نماز اهتمام دارید، به روزه اهتمام دارید، به پرهیز از تعرضهای جنسی اهتمام دارید - به این مسئله هم اهتمام داشته باشید.
🔹اگر چنانچه ما چیزی را به کسی نسبت بدهیم که در او نیست، خب این میشود تهمت.
اگر چنانچه چیزی را بگوئیم که به آن علم نداریم؛ مثلاً یک شایعه است - یک نفری یک حرفی را از قول یکی نقل میکند، ما هم همان را دوباره تکرار میکنیم - خب، این کمک کردن به شایعه است، این شایعهپردازی است؛ قول به غیر علم است.
🔹قول به غیر علم، خود قولش هم اشکال دارد، عمل کردن به آن امرِ غیر معلوم و بدون علم هم اشکال دارد؛
🔹«و لا تقف ما لیس لک به علم» (سوره اسراء، آیه 36)
🔹«لا تقف»، یعنی چیزی را که علم به آن نداری، دنبال نکن، دنبال نرو.
🔹دنبال کردن، هم در زمینهی عمل هست، هم در زمینهی گفتار هست.
🔹وقتی شما یک چیزی را گفتید که به آن علم ندارید، این هم اختفاء امری است که انسان به آن علم ندارد.
🔹لذا دنبالش میفرماید: «انّ السّمع و البصر و الفؤاد کلّ اولئک کان عنه مسئولاً».
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️با برجام ۱۰۰ حق هستهای مردم ایران محدود و ممنوع شد!
حجتالاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم و دبیر کمیسیون برجام در مجلس نهم:
🔹بر اساس برجام، حقوق بیشتری را از دست دادیم و تکالیف افزونتری را پذیرفتیم به طوری که یکصد حق هستهای ایران محدود یا ممنوع شده است.
🔹آقایان رفتند و این تحقیرها را پذیرفتند که مراکز جدید تحقیق و توسعه راهاندازی نکنیم و سانتریفیوژهای جدید هم به مدت ۱۵ تا ۱۵ سال نداشته باشیم.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️رهبر انقلاب در دیدار دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هستهای کشور ۱ :
🔻دشمنان بیست سال است برای ما چالش هستهای درست کردهاند چون میدانند که حرکت در صنعت هستهای در حکم کلید برای پیشرفتهای علمی کشور است
🔻بهانهی سلاح هستهای دروغ است و خودشان هم میدانند
🔻ما روی مبنای اسلامیمان نمیخواهیم طرف سلاح برویم و الا اگر این نبود جلویش را نمیتوانستند بگیرند؛ همچنانی که جلوی پیشرفتهای هستهای ما را تا الان نتوانستند بگیرند
🔻صنعت هستهای از لحاظ پیشرفت کشور و ارتقای وضع زندگی مردم، دارای اهمیت است
🔻صنعت هستهای هم از لحاظ پیشرفت و تواناییهای کشور در عرصههای فنی، اقتصادی، سلامت، غیره که آبرو میبخشد به کشور و زندگی را برای مردم بهتر میکند، هم از این جهت دارای اهمیت است، هم از جهت وزن سیاسی جهانی و بینالمللی برای کشور.
جهت سوم از لحاظ روحیهی اعتماد به نفس ملی است.
این کار شما درست نقطهی مقابل حرکت دشمن است. یعنی روح امید را، روح اعتماد به نفس را در ملت تزریق میکند.
🔻در چالش بیست ساله هستهای فهمیدیم چه کسانی قابل اعتمادند و چه کسانی قابل اعتماد نیستند
❌خیلی جاها به خاطر اعتمادهای بیجا ضربه خوردیم
🔻حقیقت دیگر، نامطمئن بودن طرفهای ما و مخالفین ما در وعدههایشان است. تا حالا در این سالهای متمادی-حالا آنهایی که از شماها سابقهی بیشتری در این هستهای دارید، توجه دارید که به چه چیزهایی من اشاره میکنم- وعدههای زیادی در بخشهای مختلف، چه دولتهایی که طرف مذاکرهی ما بودند، چه خود آژانس، وعدههایی دادند و به آن وعدهها عمل نکردند، بارها، وعدههای غیرقابل تحقق، بیاعتمادی؛ پس بنابراین یکی از دستاوردهای این چالش بیستساله هم همین است که ما فهمیدیم که به وعدههای اینها، به حرفهای اینها نمیشود اعتماد کرد. اینها دستاوردهای مهمی است، اینها را مهم بدانید. ما خیلی جاها ضربه خوردیم برای خاطر همین اعتمادهای بیجا. اینکه یک ملت، مسئولین یک کشور، بدانند، بفهمند، که کجا باید اعتماد کنند، کجا نباید اعتماد کنند، این خیلی مهم است؛ این را ما فهمیدیم، ما در این بیست سال، فهمیدیم که چه کسانی قابل اعتمادند، چه کسانی قابل اعتماد نیستند.
👈 هر کس «ایران قوی» را میخواهد به صنعت هستهای اهمیت بدهد
✏️ صنعت هستهای یکی از مؤلفههای اساسی و مهم قدرت کشور و اعتبار کشور و قوّت و قدرت کشور است. اگر شما ایران قوی میخواهید، هر کس ایران را دوست دارد، هر کس جمهوری اسلامی را دوست دارد، هر کس ملت را دوست دارد و قوّت این کشور را میطلبد بایستی به این بخش از تلاش و فعالیت علمی و تحقیقاتی و صنعتی و کاری که اینجا انجام میگیرد اهمیت بدهد و برایش اعتبار قائل بشود. علت تمرکز دشمنان روی انرژی هستهای هم همین است.
همکاری با آژانس بینالمللی انرژی اتمی در چارچوب مقررات پادمانی باید حفظ شود. از قانون اقدام راهبردی مجلس نباید تخطی کرد.
📩 رهبر انقلاب حقایق ناشی از چالش هستهای کشور با دشمنان را تبیین کردند:
پیشرفتهای هستهای در شرایط تهدید و ترور نشان داد توانایی جوانان ایرانی خارقالعاده است
🔻مخالفین ما زورگویی میکنند و به وعدههایشان هم عمل نمیکنند
✏️این چالشی که بیست سال است ما با دشمنانمان بر سر قضیهی هستهای داریم حقایقی را هم روشن کرد این چالش بیست ساله، چند حقیقت را روشن کرده؛ اولین حقیقت این است که توانایی و استعداد خارقالعادهی جوانهای ما را نشان داد.
✏️ اینها همه در حال تحریم انجام گرفته، در حال تهدید انجام گرفته، دائماً دانشمندان ما تهدید شدند، دانشمندان ما ترور شدند، بعضیها ترور شدند بعضیها تهدید به ترور شدند در عین حال این پیشرفتها حاصل شده پس ما از لحاظ منابع انسانی فوقالعادهایم.
✏️حقیقت دیگری که [در چالش بیست ساله هستهای] دیده شد منطق غیر انسانی و غیر منصفانه و زورگویانهی مخالفین ما بود. یعنی فراتر از قراردادهای پادمانی رائج در دنیا توقعات دارند از کشور ما، زورگویی میکنند. فلان کار را نکنید، فلان کار را نکنید. از سطح زمین، آنطرفتر نروید برای تشکیلاتتان؛ خب، چرا؟ اگر شما مرض ندارید، غرض ندارید، تهدید نمیخواهید بکنید چرا میترسید از اینکه ما در فلان نقطهی آسیبناپذیر تأسیسات داشته باشیم؟
✏️یک حقیقت دیگر نامطمئن بودن طرفهای ما و مخالفین ما در وعدههایشان [است] وعدههای زیادی در بخشهای مختلف، چه دولتهایی که طرف مذاکرهی ما بودند چه خود آژانس، دادند [اما] به آن وعدهها عمل نکردند.
بنابراین یکی از دستاوردهای این چالش بیست ساله هم همین است که ما فهمیدیم که به وعدههای اینها و حرفهای اینها نمیشود اعتماد کرد.
۱۴۰۲/۰۳/۲۱
@khamenei_ir
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️رهبر انقلاب در دیدار دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هستهای کشور ۲ :
📩 رهبر انقلاب با اشاره به استضعاف فرهنگیِ ملت ایران در دوران طاغوت و تحول فرهنگی ناشی از انقلاب اسلامی:
👈غربگراها به ملت تلقین کرده بودند که ایرانی نمیتواند
🔻امروز ملت با پیشرفتها، غربگراها را تحقیر میکند
✏️ یک استضعاف این است که یک قدرتی یک ملتی را عقب نگه دارد. چیز بدی است چیز خطرناکی است. از این خطرناکتر نوع دوم استضعاف است. آن، این است که یک ملت خودش باور کند که ضعیف است. باور کند بیعرضه است.
✏️ ما در دورهی قبل از انقلاب هر دو جور استضعاف را داشتیم. هم ما را ضعیف نگه داشته بودند، یعنی [مانند] همین جوانی که در دورهی انقلاب مثل رضایینژاد، مثل شهریاری، مثل فخریزاده تولید شد؛ تربیت شد؛ این در قبل از انقلاب هم بود، اما به این رتبه نمیرسید، نمیگذاشتند. تحقیر میکردند ملت ایران را؛ مانع پیشرفت ملت میشدند.
✏️ این روحیهی امروز، این امید امروز، این شوقی که امروز به کار وجود دارد، این توانایی بروز یافتهی امروز را مقایسه کنید با آن وضعی که آن روز [قبل از انقلاب] وجود داشت. آن روز غربگراها ملت را تحقیر میکردند، امروز ملت غربگراها را تحقیر میکنند. امروز ملت ما کسانی که دارای آن فکر و آن توهمات هستند، آنها را دارد تحقیر میکند. با چه تحقیر میکند؟ با همین ساخت و سازهایی که شما اینجا به ما نشان دادید. این تحقیر غربگراهاست. این نشان دادن خطای بزرگ آنهاست که میخواستند بباورانند که ملت ایران توانایی ندارد.
✏️در حادثهی رنسانس اساسیترین خطی که وجود داشت، تقابل علم و دین بود. یعنی میخواستند بگویند اگر میخواهید از لحاظ علمی پیشرفت کنید دین و معنویت و اینها را بگذارید کنار. این مهمترین یا یکی از مهمترین خطوط اصلی حرکت غربیها در رنسانس بود. چهارصد، پانصد سال میگذرد از این حادثه. امروز در کشور جمهوری اسلامی که کشور معنویت است، جمهوری اسلامی است. مهمترین کارهای علمی دارد انجام میگیرد در رقابت با کسانی که سالهای متمادی است در این رشتههای علمی دارند کار میکنند. چه کسانی دارند این کار را پیش میبرند؟ جوانان مؤمن. فخریزاده و شهریاری نماز شب خوان، اینها دارند پیش میبرند کار را. یعنی علم و معنویت اینجور به هم آمیخته شده.
🔻از ظرفیت دانش هستهای برای بهبود بخشهای مختلف زندگی مردم استفاده کنید
🔻خدمات هستهای تجاریسازی شود
✏️از ظرفیت دانش هستهای بایست استفاده کرد برای بخشهای مختلف زندگی مردم. سر ریز بحث هستهای برای صنعت، برای سلامت، برای کشاورزی، برای محیط زیست، برای آب شیرینکن، برای درمان بیماریها برای همه چیز در جامعه مفید است. این را اهمیت بدهید، دنبال بکنید زندگی مردم را برخوردار کنید از پیشرفت علمی مربوط به صنعت هستهای. در همهی بخشهای زندگی مردم این صنعت میتواند حضور مؤثر و مفید داشته باشد.
✏️ توصیهی دیگر این است که محصولات و خدمات هستهای تجاریسازی بشود.
این پیشرفتهای ما بازارهای خوبی در دنیا دارد و میتوان برای اقتصاد کشور، برای درآمد کشور میتوان واقعاً استفاده کرد. با کشورهای همسو که با ما معارضهای در این قضیه ندارند همکاری بشود.
📩 دو مطالبهی رهبر انقلاب از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هستهای کشور:
👈 بیست هزار مگاوات از برق کشور باید برق هستهای باشد
🔻روی نیروگاههای کمظرفیت کار کنید
✏️الان حدود هزار مگاوات ما از برق هستهای داریم استفاده میکنیم و طراحی برای بیشترش هم هست اما هدف بیست هزار مگاوات است؛ از حدود هشتاد نود هزار مگاواتی که کشور در مثلاً آیندهی متوسط در میان مدت احتیاج دارد حتماً بیست هزار مگاواتش باید هستهای باشد. هم صرفهی مالی دارد هم صرفهی زیستی دارد هم صرفهی محیطی دارد؛ این را بطور جدّی و به صورت برنامهریزی شده دنبال بکنید.
✏️ روی نیروگاههای توان پایین، کمظرفیت کار بشود.
شنیدم در دنیا معمول این است که بیشتر روی نیروگاههای با ظرفیت پایین کار میکنند، صد مگاوات، دویست مگاوات حتی کمتر از صد مگاوات.
ما برای بخشهای مختلف به این ظرفیتها یعنی نیروگاههای کم توان و کم ظرفیت احتیاج داریم.
🔻زیر بار خواستههای زورگویانه و ادعاهای خلاف واقع نروید.
۱۴۰۲/۰۳/۲۱
@khamenei_ir
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♦️ از فرانسه تا سعودی همه در حال فاصله گرفتن از آمریکا
🔸 بیایید تصور کنیم در این شرایط ظریف وزیر خارجه ایران بود
🔸 ناگفته های دیدار سعودی ها با وزیر خارجه آمریکا
#شبنامه
۱۴۰۲/۳/۲۰
🔺 همزمان که دنیا در حال چرخش از آمریکا به سمت شرق و نزدیکان ایالات متحده در حال چرخاندن پاشنه ی دربِ خود بر روی پاشنه ی "بی طرفی" بوده و دور شدنِ محترمانه از آمریکا را پیش گرفته اند دعوا در فضای فارسی زبان بر سر این است که جملات ظریف در مدح کلمه ی سازش و ضرورتِ سازش با آمریکا درست بوده است یا غلط ...
در واقع بر خلاف عقلانیت حاکم بر فضای سیاسی جهان ، مسائل در ایران همچنان به شکلی دیگر فهم گردیده و پیگیری میشود...
🔺 بگذارید تصور کنیم در شرایط فعلی جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بود.
دقیقا چه چیزی میتوانست رخ بدهد؟
در شرایطی که فرانسه به صراحت اعلام کرده که باید به دنبال استقلال استراتژیک برابر آمریکا باشد و مسئله ی بی طرفی در تایوان را پیگیری کند و در شرایطی که سعودی (گاوِ شیر ده آمریکا) صریح از فاصله گرفتنِ از آمریکا حرف زده و به آن جامه ی عمل پوشانده احتمالا حالا ظریف در حال توضیح این مهم بود که "به خدا این بار مذاکرات دارد به جاهای خوبی میرسد و در تلاشیم تا از جناب تونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا آخرین امتیازات را هم بگیریم و مشتی بر دهان مخالفین بزنیم ..."
🔺 قطعا تیتر یک رسانه های غربگرا هم برای ماله مالی بر سازشِ تیم مذاکره کننده چیزی شبیه به این میشد : رهبر انقلاب همیشه تاکید داشتند که ایرانی فعل توانستن را میتواند صرف کند ، تیم مذاکره کننده با محوریت آقای ظریف و به فرموده ی مقام معظم رهبری در حال اثبات این هستند که "ایرانی میتواند" ، حالا این تیم دارد این فعل را در مسئله مذاکرات صرف میکند. شما هم هر کدام باید در حوزه ی کاری خودتان فعل خواستن را صرف کنید...
🔺 قطعا در چنین شرایطی تهدیدات رژیم صهیونیستی بیشتر میشد ، از طرفی خبری از رونمایی موشک (به تاکید تیم مذاکره کننده) نبود و گستاخی رژیم صهیونیستی هم افزایش پیدا میکرد...
حالا باید فضای رسانه ای کشور درگیر این میشد که به وزیر وزارت فخیمه ی خارجه توضیح دهد که سعودی را ببین ، بگذار مثال اروپایی هم بزنیم ، فرانسه را ببین ، در هر شرایطی که بخواهی امید داشته باشی از سوی آمریکا چیزی رخ دهد اکنون وقتش نیست و اکنون مسائل متفاوت است...
🔺 هنوز یک هفته از دیدار سعودی با وزیر امورخارجه آمریکا نمی گذرد. سعودی که در 13 سال گذشته کاملا تحقیر شده و به سوی ایران آمده حالا صریح میگوید که دلیلی نمی بیند با آمریکا همراهی داشته باشد...
در چنین شرایطی اگر یک سوال جدی وجود دارد : وقتی حتی سعودی تحقیر شده ، چرا جواد ظریف هرگز تحقیر نمیشود؟ چرا نمی فهمد نباید بیش از این به گزینه ی "دل بستن به ایالات متحده" امید داشته باشد؟
🔺 پاسخ این سوال شاید از چند حالت خارج نباشد :
1️⃣ مزدور است، مثل تمام کارمندان فارسی زبان اندیشکده هایی که برای آمریکا کار میکنند
2️⃣ قبل از ظریف این ایران است که عزتش در این بازی زیر سوال میرود و این مسئله برای شخص او مهم نیست
3️⃣ خوش خیال بوده و تصور میکند که یک بار دیگر هم امتحان کنیم ضرری ندارد...
🔺 سازش در ذاتِ جریان غربگرایی در ایران نفوذ کرده است.
مسئله اصلی تر اینجاست که نسل جوان این جریان به شکلی عجیب و شرم آور نه تنها با این نقطه ضعفِ ضدِ ملی بزرگانش کنار آمده بلکه در تلاش است آن را در حوزه ی رسانه ای برای دیگران تبیین کند...
🔺امروز وضعیت ایران در سطح بین الملل میتوانست متفاوت تر و کلافگی های ذهنی مردم هزار برابر بیشتر و آب و نان و معیشت و حتی مویِ زنانِ این سرزمین هم به اینکه آیا مذاکرات جواد ظریف به نتیجه خواهد رسید یا نه ، گره خورده تر باشد...
اگر و تنها اگر ، سازشکاران خوش خیال میتوانستند سوار بر باور های مردم یا در راس قدرت بمانند...
موج سازی این روزهای سازشکاران و زبان باز کردنِ یک باره ی آنها نمیتواند اتفاقی باشد. این مهم را باید جدی تر گرفت.
@mrtahlilgar
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️خطیب نماز جمعه صنعا: جوانان قطیف باید به جهاد بر ضد سعودی برخیزند
🔹خطیب نماز جمعه صنعا در جامع الکبیر این شهر از جوانان شهرهای شمال شرقی بویژه قطیف خواست تا نسبت به اعدام شیعیان این کشور توسط رژیم آل سعود سکوت نکنند و به جهاد برخیزند.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۵۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
بسم الله
مشاوره رایگان اولین بار در ایتا 😍
دیگه نگران بیماری هات نباش
✅درمان انواع کیستهای زنانه 🌺
✅درمان عفونت زنانه🌸
✅درمان مشکلات تخمدان 💐
✅درمان خارش و سوزش 🌼
✅درمان خشکی🌹
✅پاکسازی طبیعی رحم🌻
😍ارزانسرای محصولات ارگانیک و آرایشی بهداشتی😍
اصلاح تغذیه و کلی محصولات ارگانیک و آرایشی بهداشتی طبیعی
لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2089156666C10f1c2ac7f
جهت دریافت مشاوره به ادمین کانال پیام بدید🌺
🔻رسول خدا صلي الله عليه و آله:
حاسِبُوا اَنْفُسَكُمْ قَبْلَ اَنْ تُحاسَبُوا،
وَ زِنُوها قَبْلَ اَنْ تُوزَنُوا و تَجَهَّزُوا لِلْعَرْضِ الأكْبَرِ.
پيش از آنكه به حسابتان برسند، به حساب خويش برسـيد، و پيش از آنـكه شما را بسنجند و بكَشند، خود را وزن كنيد، و براى آن عرضه بزرگتر (در قيامت) آماده شويد.
📗[وسائل الشيعه، ج 11 ص 380]
رهبر انقلاب: جوانان مؤمنِ ما علم و معنویت را به هم آمیختهاند
امام خامنهای:
🔹در حادثه رنسانس اساسیترین خطی که وجود داشت، تقابل علم و دین بود. یعنی میخواستند بگویند اگر میخواهید از لحاظ علمی پیشرفت کنید دین و معنویت و اینها را بگذارید کنار. این مهمترین یا یکی از مهمترین خطوط اصلی حرکت غربیها در رنسانس بود.
🔹چهارصد، پانصد سال میگذرد از این حادثه. امروز در کشور جمهوری اسلامی که کشور معنویت است، جمهوری اسلامی است. مهمترین کارهای علمی دارد انجام میگیرد در رقابت با کسانی که سالهای متمادی است در این رشتههای علمی دارند کار میکنند. چه کسانی دارند این کار را پیش میبرند؟ جوانان مؤمن. فخریزاده و شهریاری نماز شب خوان، اینها دارند پیش میبرند کار را. یعنی علم و معنویت اینجور به هم آمیخته شده.
۱۴۰۲/۳/۲۱
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻تحلیل لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب»
که به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۶۷۹۷/۹۰۰۰ مورخ ۷/۲/۱۴۰۲ قوه قضائیه در جلسه ۲۷/۲/ ۱۴۰۲ هیئت وزیران با قید فوریت با پانزده ماده و ده تبصره به تصویب رسیده وطی نامه شماره ۳۴۴۳۱/۶۱۲۳۶- ۳۱/۲/۱۴۰۲ / برای انجام تشریفات قانونی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده است به شرح ذیل مورد بررسی قرار می گیرد؛
🔻مقدمه
امروز وضع قانون به عنوان یک فن و هنر شناخته می شود و ماحصل تقنین به مانند یک اثر هنری ارزشمند و دقیق است یکی از اصولی که ضامن فهم صحیح قانون و اجرای حداکثری ان می باشد اصل شفافیت و صراحت قانون است هرچه قانون شفاف تر و صریح تر و گویا تر باشد عمر بیشتری نموده و از تغییر و تفسیر در امان خواهد بود.
🔻بر این اساس بند ۹ سیاستهای کلی نظام قانون گذاری مصوب
۲/۷ /۱۳۹۸ بر رعایت اصول قانون گذاری و قانون نویسی و تعیین سازوکار برای انطباق وقایع و طرح های قانونی با تاکید برشفافیت و عدم ابهام قانون اشاره دارد.
🔻در واقع جهت تضمین توجه و احترام به قانون و اجرای عملی آن بایستی عموم مردم آن را درک کنند و عذری بر عدم اجرای آن باقی نگذارند.
🔻عدم اجرای احکام واجب الهی یا مسامحه در اجرای آن گناهی است فردی و اجتماعی.
زمانی که فرد مرتکب ترک واجب یا انجام حرامی در حریم خصوصی خود می شود مرتکب گناه فردی شده و فقط از سوی خداوند متعال بازخواست و اگر توبه نکند مجازات اخروی خواهد داشت ولی اگر همان گناه را در بین مسلمین و علنی انجام دهد به لحاظ قبح شکنی٬ ترویج و اشاعه معصیت، مجازات خواهد داشت.
🔻به عنوان نمونه اگر کسی در منزل خود روزه خواری کند مرتکب معصیت شده و باید کفاره بپردازد مگر ان که عذر موجه داشته باشد اگر همان فرد در بین مردم (ملأ عام) مرتکب روزه خواری شود و عذر شرعی نداشته باشد برای ارتکاب روزه خواری یک تعزیر و برای قداست شکنی در جامعه تعزیر دیگری خواهد داشت.
🔻در مورد حجاب و عفاف نیز همین قاعده جاری است. بنابراین کسی حق ندارد در جامعه واجبات دینی یا هنجارهای قانونی را به لحاظ اغراض شخصی یا سیاسی نقض نماید.
🔻بدیهی است در جرائم مصرح در شرع مقدس اسلام آموزش های لازم و زیرساختهای ارتقای فکری و معرفتی همراه با جرم انگاری ضروری است.
🔻بررسی لایحه عفاف و حجاب
با گذشت ۴۴سال از انقلاب پرشکوه اسلامی با وجود محیط های مساعد برای رشد فضائل اخلاقی لیکن زیرساخت های فرهنگی متناسب با زمان، ارتقای لازم نداشته است.
🔻انتظار میرفت رسانه ملی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها سازمانهای فرهنگی و تبلیغی مطابق ظرفیت و امکانات خود برنامه ریزی کامل و جامعی برای رشد فضائل اخلاقی در جامعه تدوین نمایند لکن چنین امری ملاحظه نمی شود و عقب ماندگی آن به دلائل مختلف مبرهن میباشد.
🔻در موضوع حجاب و عفاف نیز که کاملا با معارف دینی و تقوای شخصی و اجتماعی مرتبط است دستگاه های ذیربط و خانواده ها کوتاهی هایی داشته اند و علی رغم شتاب پرتاب شبهات در افکار نسل های جدید از سوی فضای مجازی که به مثابه قتلگاهی عمل کرده است موضوع حجاب و عفاف به شکل تقلیدی و سنتی می باشد که لازم است همه مرتبطین تربیتی اعم از خانواده ها و دستگاه های ذیربط به نحو شبانه روزی کاستی ها را جبران نموده و با ارتقای فضائ اخلاقی موضوع تعیین مجازات برای چنین اموری منتفی گردد.
🔻بررسی مواد این لایحه:
در این لایحه به "هنجار اجتماعی از جمله حجاب" اشاره دارد.
در ماده یک آمده است:
ماده ۱.«...اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می نمایند...»
در این ماده به جای تعریف جرم به نقض هنجارهای اجتماعی اشاره شده که بسیار کلی است و شامل موارد زیادی است که در این ماده علی رغم اختصاص مواد آن به حجاب و عفاف٬ حجاب را به عنوان نمونه و یکی از مصادیق نقض هنجار ذکر کرده است.
🔻تعریف جرم
اولا در میان حقوق دانان کیفری معاصر کمتر کسی تردیدی در ضرورت ارائه تعریف رسمی و قانونی برای جرم در نظم حقوقیِ نوشته، ابراز می دارد.
این موضوع در شرع مقدس اسلام به عنوان ضرورت بیان قُبح و زشتی اعمال ذکر گردیده که تا قُبح عمل ذکر نگردد مجازاتی برای آن تعیین نخواهد شد. اصل قانونی بودن جرم و مجازات به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشری در کشورها شناخته شده که قاعده قبح عقاب بلابیان٬ قاعده ای منطقی و عقلایی است و بر این اساس در ابتدای هر لایحه یا طرحی برای جرم انگاری حدود و ثغور و مصادیق و مفاهیمِ آن جرم، کاملا واضح و روشن به نحوی که برای عموم قابل فهم باشد باید تبیین گردد.
در واقع در لایحه کشف حجاب باید تعریفی جامع از همه انواع مصادیق آن آورده شود که مانع ورود مصادیقی غیر مرتبط در دامنه و قلمرو ان گردد همچنین استثنائاتی که در شرع مقدس برای کودکان، مجانین، پیرزن ها و روستاییان در نظر گرفته شده است، آورده شود.
ادامه👇
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
ادامه : بخش دوم
👇
تعریف دقیق جرم "نقض حجاب و عفاف" می تواند دامنه آزادی عمل شهروندان را مشخص نموده و نظم و انتظام اجتماعی را تضمین نماید.
ثانیا ذکر عنوان "کشف حجاب" یا "برهنگی بخشی از بدن" جامع و مانع نیست و تمامی عناصر سه گانه جرم در این عناوین به عنوان تعریف نمی گنجد. بدین صورت که صرفا به عنصر مادی اشاره دارد و عنصر معنوی در آن دیده نشده است و بحث مسئولیت کیفری و شرایط آن ذکر نشده به طوری که عامدانه یا غیر عامدانه بودن جرم از دل عنوان یا تعریف مذکور، بر نمی آید.
البته مسأله ای که در جای خود باید به ان پرداخت این است که دادن عنوان جرم به برخی فعل ها یا ترک فعل ها در این موضوع که مستلزم اقدامات تأمینی و تربیتی ٌ اصلاحی ٬ درمانی باشد؛ محل تأمل است.
۲- هنجارهای اجتماعی
هنجار در لغت نامه فارسی به راه و روش٬ قاعده و قانون به کار رفته است (ن.ک عمید؛۱۳۸۹: ۱۰۷۱)
هنجار حقوقی: هنجاری است که نیازی از نیازهای اجتماعی را تأمین کرده و اساسا به همین دلیل وضع و معتبر می باشد.
مرحوم علامه طباطبایی(رض) به عنوان نظریه پرداز شاخص در حوزه اعتباریات٬ دلیل ایجاد نهادهای اعتباری توسط عقل را نیل به اهداف مطلوب زندگی می داند( طباطبایی؛ بی تا ۲: ۲۲۹)
نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران زنجیره و سلسله مراتبی از قواعد و هنجارهای حقوقی را در قانون اساسی و قوانین دیگر از قبیل فقه اسلامی- قانون اساسی- سیاست های کلی نظام- مصوبات شورای عالی امنیت ملی – قوانین عادی- مقررات و قوانین دیگر ترسیم نموده که مهم ترین هنجار حقوقی اجتماعی در نظام حقوقی کشور است و با این بسیط و گسترده بودن وضعیت هنجارهای مدون٬جرم انگاری٬ با عنوان "نقض هنجارهای اجتماعی" مذکور در ماده یک لایحه؛ مبهم-کلی و غیر شفاف است، ضمن این که سایر مصادیق هنجارها مشخص نشده است.
"بند ب" از ماده یک لایحه
در صورت "برهنگی بخشی از بدن" و یا "پوشیدن لباس های نازک بدن" و یا "چسبان...." مرتبه اول مشمول جریمه و.... در این بند؛ "برهنگی بخشی از بدن" روشن و مشخص نیست. اگر فردی پائین تنه اش یعنی "بین ناف تا زانو" برهنه باشد را می توان بخشی از بدن دانست! آیا از نظر حرمت شکنی با برهنگی کامل مندرج در بند بعدی فرقی دارد؟ این واژه گویا نیست و باید صریح و همه فهم باشد.
پوشیدن لباس های نازک بدن نما و یا چسبان چه تفاوتی با قسمت دوم بند ج همین ماده دارد که اشعار می دارد:
«.... با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می شوند».
آیا لباس چسبان یا لباس نازک بدن نما برهنگی محسوب نمی شود؟
در قداست شکنی و ارتکاب فعل حرام چه فرقی بین برهنگی بخشی از بدن که حساس است با برهنگی کامل می باشد آیا می توان در شرب خمر اندازه ای متصور بود که دراین گناه تصور دیگری داشت؟ موضوع آن چنان روشن است که احتیاجی به توضیح بیشتر نیست.
در تبصره یک، فرایند تعیین مجازات "توقیف خودرو به مدت ده روز" را پس از چهار مرتبه ارتکاب جرم اعلام کرده است، حال اگر پس از رفع توقیف مجدد مرتکب جرم شود چه مجازاتی خواهد داشت؟ در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است.
تبصره ۴- ده روز اعتراض برای مرتکب و حداکثر دو ماه فرصت برای قاضی هیئت به منظور بررسی نسبت به اعتراض و نهایتا اظهار نظر در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد،فرایند طولانی است و به آثار سوء آن؛ در این بخش توجهی نشده است.
توین کنندگان لایحه فوق در موارد جریمه و حبس به امکان یا عدم امکان تعلیق مجازات ها اشاره ای نکرده که در اجرای صحیح و اثر گذار آن می تواند مفید باشد.
ماده ۸ این لایحه هرچند به نظر می رسد متناظر با ماده ۷ تدوین شده ولی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تجربه نشان داده کسانی که تقوا ندارند و اوامر الهی مانند حجاب را تعمدا زیر پا می گذارند و مرتکب حرام شرعی و حرام سیاسی می شوند، برای آزار آمران معروف و ناهیان از منکر و فرار از مجازات خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند که موارد متعدد و کثیری در محاکم صالحه تجربه شده و وجود دارد. لذا ماده ۸ بایستی حذف شود.
در پایان ضمن وجود ایراد شکلی از حیث وجود ۵ تبصره در ماده اول لایحه و عدم ذکر ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن که به نظر می رسد با این لایحه قصد نسخ آن را دارند؛به نظر می رسد تخلف دانستن گناه مسلّم شرعی و سیاسی و جرم زدایی از آن و متناسب نبودن جرم و مجازات و عدم بازدارندگی، اصولا در قانون نویسی به نکات اساسی نگارش توجه نشده است.
امید است، نمایندگان انقلابی و فهیم مجلس شورای اسلامی با بهرمندی از قضات شریف، حقوقدانان و کارشناسان اهل فن آن چه مرضی خداوند متعال و مصلحت دین و دنیای مردم است را تدوین و تصویب نمایند.
علی اصغر مجتهدزاده
مستشار بازنشسته دیوانعالی کشور
۵خرداد ۱۴۰۲
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیتالله جوادی آملی: «لااکراهفیالدین» به معنی بیحجابی و بی حیایی در جامعه نیست
🔸این (طرز برداشت) میشود اباحیگری.
🔸اگر معنای این آیه اینگونه بود پس اینهمه بگیر و ببند در قرآن برای چیست؟
محمد خاتمی از لیدرهای فتنه ۸۸ در دیدار جمعی از فعالان مسایل زنان و بانوان فعال در عرصههای اجتماعی و سیاسی، بر لزوم تفکیک بین عفاف و حجاب عنوان کرده بود:
🔺وقتی خداوند میگوید «لا اکراه فیالدین»، یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد پس چرا باید در فرع آن زور و تحکم باشد؟!
🔺ما از جامعهی عفیف حمایت میکنیم اما به آن معنا نیست که عفت را با حجاب یکی بدانیم و آن را به زور به جامعه تحمیل کنیم!
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️نخستین نشست بررسی لایحه حجاب با حضور قالیباف
🔻با توجه به ارائه لایحه عفاف و حجاب به مجلس، شب گذشته (یکشنبه ۲۱ خرداد ماه) نخستین نشست برای شنیدن دیدگاه صاحب نظران و نخبگان مسائل حوزه خانواده و عفاف و حجاب با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد.
🔹در این نشست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس، مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی، محمدتقی نقدعلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی، سیدصادق طباطبایینژاد عضو فراکسیون روحانیت، مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسعود معینیپور، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان، غلامی، عباسی، هدایتنیا، نجفی بستان، دهقان، کشوری، جلیل محبی حضور داشتند.
🔸قرار است این جلسات ادامه یابد تا ابعاد مختلف لایحه عفاف و حجاب واکاوی شود.
✍ان شاءالله که نتیجه بخش باشد و جلسه برای جلسه نباشد
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔴 باز هم حمله ناجوانمردانه به یک روحانی!!
🔻 حمله خونین به یک روحانی در خیابان رودکی تهران
🔹صبح امروز حجت الاسلام جابر رضایی امام جماعت سازمان بازنشستگی شهرداری در خیابان رودکی هدف ضربات شئی نوک تیز قرار گرفت.
🔹بررسی نشان از آن دارد که حجت الاسلام جابر رضایی ۴۱ ساله پس از خارج شدن از مترو برای تمدید قرار داد به محل کارش در حال حرکت بود که پسر جوان در خیابان رودکی وی را از ناحیه گردن هدف ضربات جسم نوک تیزی قرار میدهد و پا به فرار میگذارد.
🔹در تحقیقات مشخص شد که پسر جوان امام جماعت سازمان بازنشستگی شهرداری را از داخل مترو تعقیب کرده و در یک فرصت مناسب به ایشان حمله کرده است که روحانی جوان از ناحیه گردن به صورت سطحی مصدوم و به بیمارستان امام منتقل شده است.
🔹بنابراین گزارش، ضارب پس از حمله به داخل مترو بازگشته و پا به فرار گذاشته است.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۵۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
لوازم یدکی موتور سیکلت باکیفیت میخوای ولی اَرزون
⁉️🚫⁉️🚫‼️🚫⁉️🚫‼️🚫⁉️🚫
نگران نباش خودم قطعه خوب و اَرزون بهت معرفی میکنم که هزینه ات بیاد پایین!!!! 😉
⚠️به خاطر سود کم موجودی قطعاتمون کمه ⚠️
رفیق بیا اینجا قیمت قطعات را برات سنجاق کردم حتما ببین .
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2545877359Ce9779c8cbe
🔻امام على عليه السلام:
صِل عَجَلَتَكَ بِتَأَنّيكَ، وسَطوَتَكَ بِرِفقِكَ، وشَرَّكَ بِخَيرِكَ، وَانصُرِ العَقلَ عَلَى الهَوى تَملِكِ النُّهى
شتابت را به درنگ خويش، قدرتت را به نرمش خويش، و بدى ات را به نيكى خويش وصل کن. و خرد را بر ضدّ هوس يارى كن كه مالكِ خرد خواهى شد
📗غررالحكم حدیث5849
🔻جهیزیه و مهریهی جاهلی
رهبرانقلاب:
🔷 در زمان جاهلیت، اَشراف عرب وقتی میخواستند دختر شوهر دهند، جهیزیهها درست میكردند. مثلاً بعضیها مهریه دخترشان را طلاهای سنگین، صد شتر یا دههزار دینار قرار میدادند.
۸۱/۶/۲۶
بهترینِ همه دخترانِ و پسرانِ عالم با هم ازدواج كردند درحالی كه مهریه، مِهرُالسُنّه بود و جهیزیه هم بسیار مختصر.
۸۱/۱۲/۱۳
مهریه سنگین مال دوران جاهلیت است. پیامبر اکرم آن را منسوخ کرد.
۷۴/۲/۲۸
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب