♨️جریانات شورای عالی حوزه
♨️بعد از صحبتهای بعضی طلاب در روز ۶ اسفند در تریبون آزاد اعضای شورای عالی خدمت مراجع می رسند و قضایا را همراه با تحلیل خود ارائه می کنند که باعث موضع گیری آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی در روز ۱۵ اسفند می شود
♨️آیتالله العظمی مکارم شیرازی
✅در بعضی از جلسات، برخی از افراد کماطلاع یا بیاطلاع به #شورای_عالی_حوزه اهانت کردند؛ توجه داشته باشید شورای عالی حوزه منتخب مراجع و رهبری است؛ امام راحل فرمودند: کسانی که به مراجع اهانت کنند، از ولایت خدا خارج می شوند و داخل ولایت شیطان می شوند؛ کسانی که این سخنان را می گویند باید مراقب باشند
✅این روزها صحبتهای زیادی ازجوانگرایی است، معنای جوانگرایی را خیلیها نمیدانند؛ جوانگرایی به این معنا نیست که پست کلیدی را به جوان بیتجربه یا کمتجربه بدهیم؛ منظور این است که اول مدیریتهای کوچکتر را به جوانان داده تا تجربه پیدا کنند و در ادامه برای مدیریتهای بالاتر آماده شوند
✅ جوانان در منطق اسلام از اهمیت بالایی برخوردارند؛ اما نباید جوانگرایی را بد تفسیر کنیم
♨️ آیت الله العظمی نوری همدانی
✅شورایعالیحوزه را تأیید و حمایت میکنیم
✅شورای عالی حوزه متشکل از عده ای از فقهاست که بعد از عمری تدریس، فقاهت، تألیف و درس و بحث در سمت تصمیم گیری حوزه قرار دارند
✅این فقها همگام با انقلاب بودند و زحمات بسیاری برای حوزه و انقلاب کشیدند و امروز با اخلاص و تجربه برای مدیریت و سیاسگذاری در حوزههای علمیه گام برداشتهاند.
✅شورای عالی حوزه را از نظر اخلاص، سابقه و فقاهت و جنبه های مثبت تأیید و حمایت میکنیم، باید از زحمات اعضای این شورا تقدیر کنیم
@khabarehowzeh
🔶دفاع عضو شورای عالی حوزه از عملکرد این نهاد
🔶شهادت می دهم دغدغه اعضای شورای عالی تحقق آرمان های رهبری است.
🔶 طلاب باید مراقب باشند عده ای نتوانند میان طلاب و شورای عالی شقاق ایجاد كنند.
🔲آیت الله سید احمد خاتمی در تجمع صبح امروز فیضیه:
🔸شهادت مید هم دغدغه ی اعضای شورای عالی تحقق آرمان های رهبری است و ما نیز همچون شما طلاب جوان انقلابی همان هیجان و شور را برای تحقق این آرمان ها داریم.
🔸دغدغه ی اول ما رفع مشکلات معیشتی از طلبه هاست و تلاشی که از سمت ما صورت می گیرد رایزنی بین مراجع و رهبری است و البته همه مراجع دغدغه معیشتی طلاب را دارند.
🔸رشد و ارتقاء علمی و معنوی طلاب جوان یک آرمان است و تحقیقاً شورای عالی حوزه خود را خادم می داند و فرمایشات شما طلاب را روی چشم خود قرار می دهد.
🔸توجه کنید ما همگی عضو یک مجموعه هستیم مبادا کسانی بخواهند میان ما و شما شکافی ایجاد کنند!
🔸كمیته اجرایی سازی بیانیه گام دوم انقلاب از سوی جامعه مدرسین به ریاست آیت الله حسینی بوشهری تشکیل شده است.
@khabarehowzeh
باسمه تعالی
حضرت آیات مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم
حضرات آیات جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه دامت برکاتهم
سلام علیکم
ضمن عرض احترام خدمت مراجع عظام تقلید، اعضای محترم جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه
اخیرا نقد بعضی اساتید حوزه علمیه قم به اعضای محترم و عملکرد شورای عالی عکس العمل هایی را از اعضای محترم شورای عالی و مراجع عظام تقلید برانگیخت
لذا بعضی اساتید و طلاب دلسوزِ انقلابی حوزه به نظرشان رسید مطالبی را به سمع اعاظم رسانده و با احترام واجبی که نسبت به مراجع عظام، جامعه مدرسین و اعضای شورای عالی برعموم طلاب لازم است چند دغدغه شایع بین عموم طلاب و اساتید دلسوز را خدمت بزرگان از باب خیرخواهی مطرح کنند
۱ اساتید و طلاب انقلابی برای اعضای محترم شورای عالی به دلیل تایید از جانب مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب احترام ویژه قائلند و توهین به آنها را خطای بزرگی می دانند و اگر نقد ارائه شده لحن تندی داشته صرفا از سر دلسوزی بوده و بهتر است به افراد ناقد خوشبین بود خصوصا که در حرفها دغدغه های رهبر معظم انقلاب مطرح شد
۲ اساتید و طلاب آگاه و دلسوز هیچوقت خواهان شقاق بین خود و بزرگان حوزه نیستند و با همه نقدهایی که دارند قطعا این افراد را به حوزویان متحجر و سکولار ترجیح می دهند و همیشه به عنوان فرزندان فداکار انقلاب، بی شک حمایت قاطع خود را از شورای عالی در برابر جریانات و ساختارهای موازی ایجاد شده خواهند داشت لذا انتظار این است که با فرزندان خود برخورد تند نداشته باشید
۳ بزرگان مستحضرند انقلاب اسلامی بار سنگینی را بر دوش حوزه های علمیه گذاشته که بی سابقه است
پاسخ به شبهات داخلی و خارجی، دینی و غیر دینی، تربیت نیرو، حضور در عرصه های مدیریتی، فرهنگی و سیاسی، در کنار حملات شبانه روزی همه جانبه با طراحی اندیشکده های راهبردی و پشتیبانی ابررسانه های بین المللی وضعیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران را بسیار پیچیده و تحولات را بسیار سریع کرده است
در این وضعیت بغرنج کسانی سرباز دین شده اند و در حوزه علمیه تنفس می کنند و مردم و جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب هم انتظارات فراوانی از طلاب و حوزه دارند
اما با توجه به فضا و شرایط درون حوزه، همه اقشار حوزه مشکلاتی را در حوزه احساس می کنند
سرفصل این مشکلات
پاسخگو نبودن بیشتر آموزشهای حوزه به نیازهای روز،
نداشتن آینده روشنِ شغلی و اجتماعی،
روشن نبودن جایگاه اجتماعی،
مشکل بودن وضعیت معیشت در هنگام تحصیل و بدتر شدن وضعیت در ادامه دوران طلبگی است
طبیعی است همه طلاب از کسانی که قدرت و مسئولیتی در حوزه دارند، انتظار دارند این اوضاع را سریع تر سامان دهند اما ۳۰ سال است این انتظار علی رغم تلاشهای مشکور به وضع مطلوبی نرسیده لذا طلاب هنوز شکایت و درد دارند.
سرعت تحولات همه جانبه به این انتظارات دامن زده و فشار طاقت فرسایی را به طلاب وارد کرده، اما باز هم طلاب گزارش خاصی در راستای رفع مشکلات دریافت نمی کنند
روشن است این انباشت مشکلات و کندی تحولات حوزوی، باعث نارضایتی در حوزه بوده و زیادتر هم خواهد شد و طلاب بالاخره در حد معمول نسبت به مشکلات و کندی تحولات صبر خواهند کرد
احساس طلاب این است که مدیران و شورای عالی حوزه به عنوان عالیترین نهاد حوزوی و مدیران اجرایی
باید به تحولات سرعت بسیار بیشتری ببخشند و به مشکلات روز طلاب کمال اهتمام را داشته باشند تا وضع به سرعت بهبود یابد
مساله دیگری که طلاب را ناراحت کرده بر زمین ماندن حرفهای رهبر معظم انقلاب در تحول در طول ۲۰ سال گذشته خصوصا در ۱۰ سال اخیر است
واقعا احساس طلاب این است که ۲۰ سال، زمان کمی برای تحولاتِ لازم نیست اما تا به حال هم هیچ جواب روشنی از اعضای شورای عالی و مدیران اجرایی محترم برای چرایی عدم تحولات لازم به گوش نمی رسد و از نظر طلاب و اساتید انقلابی این کم کاریها باعث به وجود آمدن مراکز غیرانقلابی و نهادهای موازی شده که فضای انقلابی، قدرت مرکز مدیریت و جامعه مدرسین را تحت تاثیر قرار داده است.
به نظر می رسد خواست نوع طلاب دلسوز، توجه مستقیم بزرگان محترم شورای عالی و مدیران حوزه به دردها، و نشستن پای درد دل طلاب و ایجاد سرعت در تحول است
لذا انتظار قلبی عموم طلاب از شورای عالی این است که در ایام سال با برگزاری نشستهای عمومی مستقیما پای درد دل طلاب قم و استانهای مختلف بنشینند و حرف طلاب را شنیده و فرزندانشان را در جریان روند تحولات و زحمات خود قرار دهند و نسبت به شرایط به توجیه فرزندان خود بپردازند.
همچنین حرف طلاب دلسوز به مراجع عظام و جامعه مدرسین این است که با انتخاب افرادی که مدیریتی قوی تر و مقبولیت بیشتری نزد طلاب دارند به سرعت دست به تحولات لازم بزنند و سطح رضایت عمومی را از اعضا و عملکرد شورای عالی بالا ببرند و فضای عمومی حوزه را التیام ببخشند
والسلام
جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم
۱۳۹۷/۱۲/۲۷
@khabarehowzeh
♨️کانال آنتی تز انقلاب نوشت
🔻🔻🔻
بعد از روشنگری امام خامنه ای در زمینه سند 2030 و تقی زاده نامیدن حامیان این سند ننگین، در پستهای متعددی به حامیان سند 2030 در حوزه علمیه قم (این تقی زاده های نفوذی در قم) را معرفی خواهد نمود.
♨️مجمع خودخوانده و غیر قانونی محققین و مدرسین (جمعی از عمامه به سرهای حاضر و فعال در فتنه 88 و اصلاحات چی ها: این گروهک و اعضای آن از حامیان پر.پا قرص دولت اعتدال و اسناد خفت بار تحمیل شده به کشور از قبیل fatf و برجام،سند2030 و ... بوده است. در لینک ذیل از جمله حمایت های این گروهک از سند خفت بار 2030 را ملاحظه می فرمایید:👇
http://www.majmaqom.ir/index.php/2017-02-15-08-53-25/2017-02-15-08-56-50/item/1920-2017-05-22-04-54-38
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
♨️♨️♨️تقدیرجامعه مدرسین از بیانات اخیر مراجع معظم تقلید
⭕️متن پیام تقدیر و تشکر جامعهی مدرسین حوزهی علمیه قم از بیانات اخیر مراجع معظم تقلید در حمایت از جایگاه شورای عالی حوزههای علمیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
⭕️در پی مباحث مطرحشده اخیر دربارهی شورای عالی حوزههای علمیه و اعضای محترم آن، باید اذعان نمود این نهاد مهم و مؤثر حوزوی، نقش فراوانی در تدبیر و تمشیت امور حوزههای علمیه و پیشبرد اهداف و برنامههای آن داشته و در طول سالهای مختلف فعالیت خود توانسته است به توانائیها و قابلیتهای علمی و عملی حوزههای علمیه و مدیریت این دستگاه عظیم فرهنگی بیفزاید.
⭕️تردیدی نیست که دشمنان انقلاب که شاهد چهل سال حرکت غرورآفرین ملت شریف ایران با هدایتگریهایحوزههای علمیه، علما، مراجع معظم تقلید «دامتبرکاتهم»، روحانیت و در رأس آنان امام عظیمالشأن(رحمةاللهعلیه) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله العظمی خامنهای «مدظله العالی» بودهاند، همه تلاش خود را در کمرنگ ساختن نقش بیبدیل روحانیت خدمتگزار به کار میگیرند و از این رهگذر، نباید برخی از روی ناآگاهی به این هدف کمک نمایند.
⭕️جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تجلیل و قدردانی از حمایت پرصلابت مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم»، از شورای عالی حوزههای علمیه که بار دیگر عظمت جایگاه شامخ مرجعیت و حضور حکیمانه و مشفقانه این بزرگواران در دفاع از حوزههای علمیه و روحانیت را میرساند صمیمانه سپاسگذاری مینماید.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
@khabarehowzeh
بیداری طلاب
♨️♨️♨️تقدیرجامعه مدرسین از بیانات اخیر مراجع معظم تقلید ⭕️متن پیام تقدیر و تشکر جامعهی مدرسین حوز
🔴 اختصاصی شارح 🔴
🔴 چهل سال گذشت!! مافات مضی!!
♦️شورای عالی حوزه و چهل سالی که گذشت!
بعد از انقلاب 57 و مجاهدتهای پیرخمین و یاران باوفایش، کشور از چنگال رژیم سفاک و ضددین پهلوی خارج شد و در نتیجه حکومت اسلام مستقر و ولی فقیه حاکم شد.
♦️ در این برهه حوزه علمیه قم وارد یک مرحله حساس از حیات خود و از فرصتی استثنایی بهره مند شد که در طول تاریخ تاسیس حوزه، بلکه در طول تاریخ اسلام، بی بدیل بود.
♦️از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران نوعی حکومت دینی را تجربه میکرد و بالطبع اصل مترقی ولکن خاک خورده ولایت فقیه در طول دوران غیبت مهجور بود،حوزه علمیه به مرجع فکری و منبع نرم افزاریِ حاکمیت و کشور مبدل گشت.
♦️ از این رو وظایف خطیری مثل حفظ و گسترش تشیع و وحدت اسلام، تربیت مبلغ دینی، تولید نرم افزار برای حکومت داری، ارتقاء سطح دینداری جامعه و رساندن صدای شیعه به جهان، متوجه آن شد.
♦️از نظر مردم و افکار عمومی، حوزه مادر انقلاب و پشتوانه فکری-علمی انقلاب بوده و هست، از این رو ریلگذاری و سیاستگذاری حوزه باید منطبق با این انتظار و مأموریت میبود.
از این نکته نباید غافل شد که عملا شورای عالی حوزه، وظیفه سیاستگذاری حوزه های علمیه را عهده دار است، بنابراین ضروریست بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، این شورا درباره عملکرد و بهرهوری خود توضیح و روشنگری نماید تا افکار عمومی بتواند ارزیابی درستی از این عملکرد و درستی راه رفته شده، داشته باشد.
در بررسیهای میدانی، بعضی از عناصر اصلی حاکمیت، همانند رهبری یا مسئولین قوه قضائیه، این عملکردها را برآورنده خواسته ها حکومت نمی دانند، چه از نظر تولید نرم افزار برای اداره دینی جامعه در عرصه های مختلف، چه از نظر تربیت مجتهد و روحانیت آگاه و شجاع برای اداره ارگانهای حاکمیتی مثل قوه قضائیه.
حتی کار به جایی رسید که رهبری نسبت به انقلابی ماندن حوزه صریح تذکر داد.
♦️از دیگر نظر، طلاب و اساتید که دور رکن دیگر حوزه علمیه در کنار رکن مرجعیت به شمار می روند، از عملکرد شورای عالی اظهار نارضایتی می کنند، از اینرو میتوان نارضایتیهایی در عرصه های : هدایت تحصیلی، روش های آموزشی، مهارتهای فرهنگی و تبلیغی، معیشت و رفاه را برشمرد.
ناراضیان یکی از راهکارهای گره گشا را جوانسازی شورای عالی حوزه می دانند تا زمینه برای درک مقتضیات زمان، چابکی و شجاعت در تصمیم گیری ها مهیا شود.
♦️حضور مجتهدان جوان در این شوراء، می تواند به رشد و ارتقاء سطح آموزشی حوزه، درک نیازهای حاکمیت از حوزه، و در یک کلام «تحول مطلوب حوزه»، را میسر سازد.
♦️راهکاری دیگر این است که ارتباط شورای عالی حوزه با بدنه حوزه بیشتر شود و به درخواستها و نیازها پاسخ داده شود، یا اینکه اعضای شورای عالی با نظر اساتید وطلاب حوزه انتخاب شوند.
♦️تاییدات مراجع معظم تقلید از شورای عالی حوزه هم برای طلاب و هم برای این شورا بسیار مغتنم است اما کار وقتی تمام است که همه ی ارکان حوزه(مرجعیت ،اساتید، طلاب و فضلا) از این نهاد عالی احساس رضایت نمایند.
مهدی جعفری نیا
@khabarehowzeh
♨️علی ابراهیمی در تحلیل فرمایشات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد تخریب شورای عالی حوزه
https://eitaa.com/khabarehowzeh/3164
در کانال رسالت حوزه انقلابی نوشت
🔻🔻🔻
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در درس اخلاق خود بیان کرده اند که :«شنیده شد در برخی جلسات برخی افراد کم اطلاع به شورای عالی حوزه اهانتی کردند باید توجه داشته باشید شورای عالی حوزه منتخب مراجع و رهبری است و لذا اگر کسی به آنها اهانتی کند به مراجع و رهبری توهین کرده است؛ امام راحل فرموده است: کسانی که به مراجع اهانت کند از ولایت خدا خارج شدند.»
اما با کمال ادب خدمت شما مرجع عالیقدر باید عرض کنم که بحث نقد در جامعه اسلامی برای پیشرفت اشخاص می باشد انتقاد اگر دلسوزانه و منصفانه باشد، كمك هم میکند و حتی موجب شناسايي نقاط قوت و ضعف است نه اینکه ما بگوییم چون شورای عالی حوزه را مراجع و رهبری انتخاب کرده اندپس آنها را نباید نقد کرد و اگر کسی انتقاد کرد شما بگویید اگر کسی به آنها اهانتی کند به مراجع و رهبری توهین کرده است. تا آنجایی که ما خبر داریم رهبر معظم انقلاب در مورد نقد به زیر مجموعه رهبری مثل صدا وسیما می فرمایند:« این را هم شما خیال نکنید که حالا بنده چون رئیس صدا و سیما را انتخاب میکنم، همهى برنامههاى صدا و سیما را مىآورند، دانه دانه بنده نگاه کنم، امضاء کنم. نخیر، از خیلى از برنامههاى صدا و سیما بنده راضى هم نیستم....»
البته ما نقد را از اهانت جدا میدانیم چرا که اهانت و تخریب هدفی غیر از اصلاح در آن وجود دارد از طرفی هم نباید نقدهاي خيرخواهانه طلاب را نادیده گرفت و آنها را تخریب تلقی کرد. وقتی کسی به حیثیت و آبروی شخصی لطمه بزند و اعتبارش را زیر سوال ببرد و کار با مطلبی که ارائه داده است نداشته باشد این مصداق اهانت است اما نقد چهارچوب خود را دارد و به بایدها و نبایدها می پردازد. به هر حال ما باید بپذیریم که انتقاد یکی از ابزارهای رشد و تقویت است البته زمانیکه همراه با ادله مثبت ، انصاف و منطقی باشد و اگر نپذیریم خود را در معرض سوال قرار داده ایم.
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
♨️جریانات شورای عالی حوزه
♨️طبق پیگیری های انجام شده صحبتهای بعضی طلاب در روز 6 اسفند در #تریبون_آزاد با پخش مستقیم در اینستاگرام و پخش فیلم آن در کانال #فقاهت باعث واکنش اعضای #شورای_عالی_حوزه شد
⛔️سر خط صحبتهای تریبون آزاد
🔻🔻
1⃣ درخواست باز شدن فضا برای استعدادهای تدریسی، بدون پارتی بازی
2⃣ لزوم شناخت نخبگان حوزوی و معرفی در صدا و سیما برای بازسازی وجهه طلاب و سهم خواهی برای نخبگان در مراکز راهبردی
3⃣درخواست برای باز کردن فضای انتقاد از مرکز مدیریت و شورای عالی
4⃣ درخواست رای گیری از طلاب برای انتخاب اعضای شورای عالی حوزه
5⃣ درخواست جوانگرایی در اعضای شورای عالی و انتخاب افرادی با سنین بین 40 تا 50 سال
6⃣انتقاد از بی توجهی به فرمایشات رهبر انقلاب
♨️این انتقادات که با ناراحتی بیان شده باعث ناراحتی و احساس خطر اعضای شورای عالی شده و #آیت_الله_خاتمی در تجمع حمایت از #گام_دوم_انقلاب در 12 اسفند قسمت مهمی از صحبتها را به دفاع از اعضا و عملکرد شورای عالی حوزه اختصاص می دهد
🔻
⭕️شهادت می دهم دغدغه ی اعضای شورای عالی تحقق آرمان های رهبری است و ما نیز همچون شما طلاب جوان انقلابی همان هیجان و شور را برای تحقق این آرمان ها داریم
⭕️دغدغه ی اول ما رفع مشکلات معیشتی از طلبه هاست و تلاشی که از سمت ما صورت می گیرد رایزنی بین مراجع و رهبری است و البته همه مراجع دغدغه معیشتی طلاب را دارند
⭕️رشد و ارتقاء علمی و معنوی طلاب جوان یک آرمان است و تحقیقاً #شورای_عالی_حوزه خود را خادم می داند و فرمایشات شما طلاب را روی چشم خود قرار می دهد
⭕️توجه کنید ما همگی عضو یک مجموعه هستیم مبادا کسانی بخواهند میان ما و شما شکافی ایجاد کنند!
♨️در واکنش به این اتفاقات کانال #مناهج در همان روز مطلبی به قلم رضا حسینی با عنوان جناب آیت الله خاتمی! کمیته های قبلی چه شد؟! منتشر می کند که یک سوال اصلی دارد
🔻
⭕️سوال اصلی از حضرت آیت الله خاتمی این است که رهبر معظم انقلاب به شورای عالی راجع به اصلاح حوزه بیش از پنجاه مورد دستور مستقیم دادهاند! از سال ۱۳۷۶ تابحال بیش از ۸ جلسه رسمی با این شورای محترم داشتهاند(از تعداد جلسات خصوصی خبری نیست). چه کمیته ای برای این دستورات مستقیم تشکیل شد؟ نتیجه این دستورات که مستقیما شورای عالی را خطاب قرار میداد چه شد؟
⭕️دستوراتی نظیر:
۱- کیفیت تحصیل بودجه برای حوزه
۲- اصلاح نظام آموزشی
۳- تغییر کتب درسی
۴- ترسیم وضع مطلوب حوزه
۵- پرداختن به علوم انسانی و....
شورای عالی چه اقدامات اساسی در این باره انجام داده است؟
‼️جای بسی تعجب است که: دستورات مستقیم رهبر اجرا نمیشود، و دستوری که ربط مستقیمی به شورای عالی ندارد، برایش کمیته تشکیل میشود. سید بزرگوار اگر امام انقلاب امیدش به ساختارهای کند و کم تحرک بود، مخاطب نامه را جوانان قرار نمیداد!
⭕️جوانان خودشان کمیتههای زیادی قبل از این بیانیه تشکیل داده بودند، اما شورای عالی در این ۲۰ سال چه اقداماتی برای دستورات امام جامعه انجام داده است؟!
💢همزمان با همه این اتفاقات اعضای شورای عالی خدمت مراجع می رسند و قضایا را همراه با تحلیل خود ارائه می کنند که باعث موضع گیری آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی در روز 15 اسفند می شود
♨️آیتالله العظمی مکارم شیرازی
✅در بعضی از جلسات، برخی از افراد کماطلاع یا بیاطلاع به #شورای_عالی_حوزه اهانت کردند؛ توجه داشته باشید شورای عالی حوزه منتخب مراجع و رهبری است؛ امام راحل فرمودند: کسانی که به مراجع اهانت کنند، از ولایت خدا خارج می شوند و داخل ولایت شیطان می شوند؛ کسانی که این سخنان را می گویند باید مراقب باشند
✅این روزها صحبتهای زیادی ازجوانگرایی است، معنای جوانگرایی را خیلیها نمیدانند؛ جوانگرایی به این معنا نیست که پست کلیدی را به جوان بیتجربه یا کمتجربه بدهیم؛ منظور این است که اول مدیریتهای کوچکتر را به جوانان داده تا تجربه پیدا کنند و در ادامه برای مدیریتهای بالاتر آماده شوند
✅ جوانان در منطق اسلام از اهمیت بالایی برخوردارند؛ اما نباید جوانگرایی را بد تفسیر کنیم
♨️ آیت الله العظمی نوری همدانی
✅شورایعالیحوزه را تأیید و حمایت میکنیم
✅شورای عالی حوزه متشکل از عده ای از فقهاست که بعد از عمری تدریس، فقاهت، تألیف و درس و بحث در سمت تصمیم گیری حوزه قرار دارند
✅این فقها همگام با انقلاب بودند و زحمات بسیاری برای حوزه و انقلاب کشیدند و امروز با اخلاص و تجربه برای مدیریت و سیاسگذاری در حوزههای علمیه گام برداشتهاند.
✅شورای عالی حوزه را از نظر اخلاص، سابقه و فقاهت و جنبه های مثبت تأیید و حمایت میکنیم، باید از زحمات اعضای این شورا تقدیر کنیم
♨️در ادامه واکنشهای شورای عالی امروز حجت الاسلام و المسلیمن غروی گفت:
⭕️ جامعه مدرسین و هم شورای عالی نسبت به مواضع رهبر معظم انقلاب حساس بوده و بی تفاوت نیستند.
@khabarehowzeh
♨️کانال رسالت حوزه انقلابی نوشت
🔻🔻🔻
♨️ «شورای عالی حوزه در راستای سکولار شدن است»
💢 شورای عالی حوزه، شورایی متشکل از شماری از مدرّسان و بزرگان حوزه علمیه قم که سیاستگذاری و برنامهریزی کلان در بخشهای مختلف آموزشی، اخلاقی، تبلیغی و اجتماعی حوزه علمیه قم و سایر حوزههای وابسته به آن را بر عهده دارد. نامزدهای عضویت در این شورا، که دست کم باید هفت نفر باشند، از سوی جامعه مدرسین به رهبر انقلاب و مراجع تقلید معرفی میشوند و پس از تایید، به عضویت شورا در میآیند.
🔸 اما به صراحت باید گفت شورای عالی حوزه در راستای اهداف خود و منویات رهبری درحوزه علمیه به شدت منفعل است. شورای عالی حوزه فقط با قول و قرارهای واهی و اغراق آمیز دنبال وجهه درست کردن در بین طلاب هستند. چرا شورای عالی حوزه هیچ وقت به سوالات طلاب پاسخ ندادند. سوالاتی همانند اینکه: چرا شورای عالی حوزه جلوی تغییر و تحول را می گیرد؟! چرا کوچکترین انتقاد را قبول نمی کند؟ چرا در شورای عالی جوان گرایی نمی شود؟ (به طوریکه سن اعضای شورای عالی حوزههای علمیه حدودا بین ۶۰ تا ۸۰ سال است).چه کسی شورای عالی حوزه را به عضویت جامعه مدرسین در آورده؟(خودشان). چرا بعضی از اعضای مجمع نمایندگان طلاب می گویند: «شورای عالی تا امروزه توجهی به نظرات مجمع نمایندگان نداشته است و بخش اعظمی از طرح و برنامه های ارائه شده به شورا به بایگانی سپرده می شود.» ؟ چرا شورای عالی برای آینده شغلی و معیشت طلاب طرح و برنامه ای ارائه نمی کنند؟
🔸 به قول کانال فقاهت وقتی جامعه مدرسین (که از شکوهش کاسته شده است و برای ارتقاء حوزه تلاشی نمی کند و میدان را برای #نشست_دورهای_اساتید خالی گذاشته است) در برابر اقدامات ضد تحولی شورای عالی سکوت می کند, چه طور می تواند خود را علمدار تحول و پیگیر مطالبات رهبری بخواند؟! وقتی شورای عالی به مهمترین نهاد رسمی طلاب (مجمع نمایندگان طلاب) بی توجهی می کند یعنی راه برای گفتگو، شنیدن طرح و نظرات بسته است.
🔸 شورای عالی حوزه انسدادی بزرگ برای طلاب رقم زده و اجازه هیچ اظهار نظری را به هیچ طلبه ای نمی دهند. طلاب عزیز می بایست راه دیگری را برای تغییر انتخاب کنند. طلاب بدانند معمولا جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، نتوانستند به موقع و به صورت صحیح تدبیر کنند و دست برتر را در همه زمینه های مورد نیاز برای حوزه تراز انقلابی داشته باشند چرا که اکثراً بعد از موضع گرفتن رهبری، دست به کار می شوند و به صورت عجله ای کاری انجام می دهند که بعداً اعلام کنند مافلان کار را انجام داده ایم درحالیکه هیچ دردی از طلاب را دوا نمی کند.
🔸 به جامعه مدرسین پیشنهاد می شود در راستای گام دوم انقلاب به جوان گرایی روی بیاورند و شورای عالی حوزه را به دست نخبگان حوزوی و طلاب مستعد انقلابی و جوان بسپارند چرا که رفتار شورای عالی در روند سکولار شدن حوزه علمیه مشهود است و جامعه مدرسین به هرحال باید تحول عظیمی در شورای عالی انجام دهد که اگر این کار انجام نشود حوزه علمیه در خطر انحراف قرار خواهد گرفت.
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/1876819984C877fd4ab65
♨️مجمع علمای مسلمان لبنان: قرار دادن نام رهبر معظم ایران در فهرست تحریمها، اهانت به تمام مسلمین است
♨️مجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه خود آورده است: «اقدام دونالد ترامپ در قرار دادن نام «آیتالله خامنهای» در فهرست تحریمها، اهانت به تمام مسلمین جهان محسوب میشود و نشانه حماقت ترامپ است که نمیداند چگونه با ایران که نمیتوان آن را خوار و ذلیل کرد، رفتار کند».
🔻🔻🔻
♨️مجتبی ذوالنوری نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد: در اولین جلسه کمیسیون قطعا در خصوص قرار گرفتن نهاد رهبری و وظریف در لیست تحریم های آمریکا، جلسه ای برگزار خواهد کرد.
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/1876819984C877fd4ab65
🔻کانال مطالعات حوزوی در نقد حجت الاسلام مسائلی نوشت
♨️نقطه مقابل تشیع انگلیسی را هم جدی بگیرید
🔻 نقدی بر یادداشت مهدی مسائلی
⚠️ همانگونه که تشیع انگلیسی با فراموش کردن ابعاد اجتماعی و سیاسی اسلام و خلاصه کردن آن در اقامه عزاء بر اهل بیت (ع)، راه را بر بسط ولایت ائمه اطهار در ابعاد گوناگون زندگی انسان مسدود کردهاند، جریانی به ظاهر انقلابی نیز -که تحت تأثیر افکار روشنفکریدینی قرار گرفتهاند- با اظهار مخالفت نسبت به مظاهر هویت شیعی و تفسیر منفعلانه و نادرست از وحدت اسلامی، به تهیکردن اسلام از هویت شیعی دامن میزنند.
⚠️ مایه تأسف است که از دل حوزههای علمیه، جریانی سر بر آورد که صداوسیما و رسانههای رسمی را به دلیل قطع برنامههای شاد خود در ایام وفیات ائمه اطهار (ع) مورد مؤاخذه قرار دهد. عجیبتر آنکه برای اثبات مدعای خود به روایاتی که بر مطلوبیت تنها سه روز عزاداری بر میت دلالت میکنند تمسک میکنند و نمیدانند که نه اهلبیت (ع) مردگانی (!) همعرض سایر امواتاند و نه اقامه عزا بر آنها صرفاً عنوان عزاداری صدق میکند بلکه سوگواری بر آنها، احیای امر آنان و تعظیم شعائر الهی به شمار میرود.
⚠️ افزون بر این در میراث روایی ما نیز در مواردی (مانند توصیه امام باقر بر اقامه مجلس برای ایشان در منی به مدت ده سال) بر اقامه عزاء بر سائر اهلبیت (به غیر از امام حسین) اشاره شده است. (نویسنده مورد نقد در یکی از یادداشتهای خود با اشاره به این حدیث میگوید که در این روایت تعبیر ندب به کار رفته که صرفا به معنای ذکر فضائل است و نه گریه، این در حالی است که با مراجعه به صحاح یا العین، به مقرون بودن ندب با گریه اشاره شده است. ضمن اینکه اختصاص ندب به زنان در حدیث مذکور، به روشنی بر همراهی آن با گریه تأکید میکند)
⚠️البته ما نیز با افزودن پیاپی دهههای عزاداری و خروج از مشی متعارف شیعه در طی قرون متوالی و یا عاشورایی شدن مجالس عزاداری برای سایر ائمه موافق نیستیم، اما این بدان معنا نیست که در برابر تجویز شادی در ایام وفیات ائمه اطهار علیهم السلام و زدودن مظاهر هویت با بهانههای گوناگون سکوت کنیم.
⚠️اتهام انقلاب اسلامی به فقدان هویت شیعی، مسألهای است که هر از گاهی توسط تشیع لندنی –و به استناد مثل همین سخنان- اتفاق میافتد. به هر حال باید هوشیار بود و اجازه نداد که عدهای در قامت انقلاب با به تحریف کشاندن هویت شیعی جامعه، موجبات بدنام کردن انقلاب اسلامی را فراهم آورند و بهانهای به دست تشیع لندنی برای حمله به انقلاب اسلامی بدهند. اینها درحالی است که فقهای بزرگ انقلابی همانند مرحوم آیتالله هاشمی شاهرودی موضعی کاملا روشن در این باره گرفتهاند. ایشان در پاسخ به پرسشی میفرمایند: «برگزاری مجالس عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) در هر زمانی که باشد و به هر مناسبتی که باشد از اعظم شعائر اسلامی محسوب می شود و اشکال ندارد.» (سایت معظم له)
⚠️در پایان مناسب دیدیم، که به عنوان حسن ختام، دیدگاه آیت الله میرزا جواد تبریزی را نیز در اینباره نقل نماییم:
شیعه در زمان ائمه اطهار (علیهم السلام) در حالت تقیه می زیست. ولی در هر صورت مظاهر عزاء را تا جایی که برایشان امکان داشت، اقامه می کردند. عدم وجود شعائر در آن زمان مثل زمان ما، فقط به خاطر عدم امکان بوده است و این دلیل نمی شود که عزاداری در زمان ما مشروعیت ندارد. پس به طور کلی تمام شعائر داخل در شعائر الله است و اظهار حزن بر مصایبی که بر امام حسین (علیه السلام) و اهلش و اصحابش یا سایر ائمه (علیهم السلام) رسیده است، دلالت بر مشروعیت عزاداری و استحباب عزاداری می کند. (تبریزی، الأنوار الإلهیة - رسالة فی لبس السواد، ص: 151)
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
♨️حجت الاسلام حسین زاده در کانال سخن شیعه نوشت
🔻🔻🔻
⛔️تقلیل سطح انتظارات از حوزه انقلابی! در حاشیه اظهارات اخیر استاد فاضل لنکرانی
⚠️این نوع برداشت از هرکسی ناامیدکننده است و از شخصیتی چون استاد فاضل،ناامیدکننده تر!
🚨چرا دایره شمول انقلابی بودن را برای هرکس که بخواهید باز میکنید؟ به صورتی که خطر انقلاب زدایی از درون حوزه یک توهم توطئه به حساب آید؟!
♨️حوزه انقلابی یکی از کلمات کلیدی است که هر کس هر طور که میخواهد آن را تعریف کرده و دایره شمول آن را قبض و بسط میکند!
امروز هرکس به نحوی آن را تعریف میکند بعضی را انقلابی مینامد عده دیگر را غیر انقلابی.
⚠️اما مگر امامین انقلاب کم در اینباره صحبت کردند؟ آیا برای کسی که بیانات ایشان را شنیده باشد ابهامی باقی می ماند؟
پس چرا از بعضی آقایون برداشت هایی از حوزه انقلابی شنیده میشود که معلوم نیست از کدام یک از بیانات رهبری فهم شده است؟
⭕️استاد فاضل لنکرانی اخیرا در مصاحبه ای گفته اند:«من هر چه فکر میکنم منظور این آقایانی که میگویند حوزه سکولار است را نمیفهمم!
در ادامه اضافه کردند بعضی خیلی انقلابی اند بعضی در انقلابی بودن یکخورده متوسط اند اما ما در حوزه ضد انقلاب نداریم...همینجا عرض بکنم من به هیچ وجه این فرمایش بعضی بزرگان جامعه مدرسین را قبول ندارم که امروز دو فکر در حوزه داریم!...
حوزه ما و اساتید ما که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند همگی انقلابی اند!
امروز در حوزه کسی را نداریم که نظام اسلامی و رهبری را قبول نداشته باشد واقعا بخواهد منکر شود!
امروز نباید بگوییم در حوزه ما دوفکر وجود دارد!»
⚠️این نوع برداشت از هرکسی ناامیدکننداست و از شخصیتی چون استاد فاضل، ناامیدکننده تر!
اولا باید گفت شما به چه دلیلی هر آن کس که ضد انقلاب نیست را انقلابی انگاشتید؟آیا هر کس گفت من نظام و رهبری را قبول دارم انقلابی است؟
شما چرا تعریف حوزه انقلابی و سطح انتظارات از آن را از بیانات رهبری برداشت نمیکنید؟
🚨چرا دایره شمول انقلابی بودن را برای هرکس که بخواهید باز میکنید؟ به صورتی که خطر انقلاب زدایی از درون حوزه یک توهم توطئه به حساب آید؟
رهبر معظم انقلاب انتظار خود را از حوزه علمیه چنین تعیین میکنند:«پشتيبانى به معناى حقيقى كلمه! يعنى حوزه ى علميه خوراك فكرى اين نظام را بدهد؛ آن را توجيه دينى بكند؛ تربيت و انسانسازىِ لازم را براى ادارهى اين نظامِ باعظمت بكند.»
⚠️سوال بنده این است یک فرد اول باید فکر کند بعد حرکت نماید یااول حرکت کند بعد فکر نماید؟ قطعا فکر قبل از عمل و حرکت است .به طریق اولی جامعه نیز باید اول فکر کند و بعد حرکت نماید.
این خوراک فکری وظیفه حوزه است اما افتخار حوزه این است که حرکت های انجام شده جامعه را حد بزند.یعنی همیشه یک قدم عقبتر از جامعه!
آیا امام منتظر شد انقلاب انجام شود بعد حد اسلامی را تعیین کند یا اینکه پشوانه علمی آن را پیشاپیش تبیین نمود و خود وارد مرحله عمل شد؟
⚠️حرکت انقلابی یعنی مشخص کردن مراحل پنجگانه انقلاب تا تمدن نوین اسلامی در دهه هفتاد توسط رهبری وحرکت انقلابی حوزه یعنی پشتوانه فکری و نیروسازی برای این پنج مرحله انقلاب.
⚠️رهبر معظم میفرمایند:«حوزه هاى علميه و علماى دين نمیتوانند نسبت به دستگاه و امور كشور و آنچه كه میگذرد، بیتفاوت باشند و بگويند حالا ديگر خودشان مىدانند؛ ما چه كار كنيم؛ نه له و نه عليهشان چيزى نمىگوييم مثلًا اگر خيلى لطف كنند، بگويند چيزى عليهشان هم نمىگوييم! چنين چيزى نمىشود؛»
⚠️آیا رویکرد بسیاری از اساتید حوزه غیر از این است؟ آیا آنها در طول این چهل سال برای انقلاب هزینه داده اند؟نشست اساتید با آنهمه ظرفیت چه کمکی به نظام اسلامی کرده است؟چه باری را از روی دوش نظام برداشته است؟
⭕️رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان فرمودند:
طلبهی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. اینکه بنده میگویم حوزهی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد.
🚨آیا با سطح انتظارات رهبری از حوزه میتوان حوزه فعلی را انقلابی نامید؟
آیابهتر نیست بجای تقلیل انتظارات از حوزه انقلابی،تلاش خود را برای رسیدن به آن جایگاه بیشتر نماییم؟
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
کانال روزنه به فردا به نقد صحبتهای آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پرداخت
که گفته معتقدم ما امروز در حوزه #ضدانقلاب نداریم!
🔻🔻🔻
نظرات بدیع جناب آقای #محمدجواد_فاضل در نفی پدیده #سکولاریسم_در_حوزه
#پروژه_عادی_سازی
⭕️جناب آقای فاضل در گفتگو با شماره نوروزی عصر اندیشه(ش۱۹) به نفی پدیده #سکولاریسم_حوزوی پرداخته و چنین می گوید:
من هرچه فکر می کنم منظور این آقایانی که می گویند حوزه سکولار است را می فهمم. اولا سکولار یعنی #بی_دینی و #نفی_دین و ثانیا از لوازم دیگر آن٬ #جدایی_دین_از_سیاست است.
⚠️هیچکدام از این دو شاخصه در حوزه نیست. حوزه ما سراسر دغدغه دین است.
چه آن کسانی که در انقلاب یک خورده متوسط اند این دغدغه را دارند و من معتقدم ما امروز در حوزه #ضدانقلاب نداریم!
⚠️همین جا عرض کنم من به هیچ وجه این فرمایش بعضی از بزرگان #جامعه_مدرسین را قبول ندارم که امروز دو فکر در حوزه داریم که یکی از آنها به بهانه #استقلال_حوزه٬ مسئله جدایی دین از سیاست را دنبال می کند.
⚠️حوزه ما و اساتید ما که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند٬ #همگی انقلابی اند. بله انقلابی بودن هم به فرموده رهبری مراتبی دارد؛ یکی با حدت و شدت و زیاد و دیگری هم کمی نرم تر. همه نباید به یک نحو باشند و افراد با هم تفاوت دارند.
⚠️امروز در حوزه کسی را نداریم که #نظام_اسلامی و #رهبری را قبول نداشته باشد و واقعا بخواهد منکر شود٬ اگر هم باشند اقلیتی غیرقابل اعتنا هستند.
⚠️امروز #نباید_بگوییم در حوزه ما دو فکر وجود دارد که من وقتی این حرف را شنیدم بسیار ناراحت شدم٬ این حرف #جفای_بزرگی به حوزه است.
⭕️حاشیه_روزنه
۱) ترجمه سکولاریسم به نفی دین٬ نخستین مغالطه این کلمات است. معلوم است که #معمم_های_سکولار٬ ظواهر و ضروریات را نفی نمی کنند٬ اما بعد اجتماعی و سیاسی دین را چرا.
۲) نفی سکولاریسم٬ ناشی از عدم درک افق نگاه عمیق امام و رهبری است که بارها نسبت به نفوذ و بسط تئوری شیطانی #جدایی_دین_از_سیاست در حوزه مقدسه هشدار داده اند.
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
♨️سلمان رئوفی از مدرسین حوزه قم در کانالش نسبت به شرکت حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در نشست آزاداندیشی موسسه فهیم ابراز نگرانی کرد و نوشت
🔻🔻🔻
باسمه تعالی
حضرت آیت الله اعرافی
ظاهرا قبول کرده اید در نشستی در موسسه فهیم شرکت کنید
توهینها و تهمتهای مدیر این موسسه به آیت الله مصباح حفظه الله در کانال شخصی شان هیچوقت از یاد طلاب انقلابی نمی رود
همینطور دعوت به ارائه نظریه پردازان سکولار بدون نقد و بررسی
اصولا این موسسه جلوی چشم شما، شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین، بسیجیان حوزه و همه علنا مروج و شخصیت بخش به روحانیون سکولار و سکولاریسم شده و هیچ حرکت قانونی و فرهنگی موثری هم با این موسسه مروج سکولاریسم نشده و این از کارهای اشتباهی است که هیچ دلیل مشخص و موجهی برای آن نزد طلاب انقلابی و فضای انقلابی حوزه نیست
شبی که سروش به قم آمد، بدون صحبت، همان شب، بسیجیان حوزه او را بیرون کردند حالا علنا سروشهای معمم در حوزه نظریه پردازی می کنند و همه بزرگان ساکتند و بسیجیان حوزه سکوت مرگبار دارند و طلاب انقلابی جز خون دل خوردن کاری ازشان بر نمی آید و البته به وقتش اساس سکولاریسم را در حوزه می سوزانند
لذا عجیب نیست که رهبر انقلاب از آینده انقلابی قم بیمناکند
حالا که افراد و مراکزی که باید با اینطور موسسات برخورد کنند ساکتند
اقلا حضرتعالی با حضور خود در این موسسه مهر تایید بر کارها و نظریات غیر اسلامی ترویجی در این مکان نزنید
و طلاب انقلابی را به خود بدبین نکنید
شما چه احتیاجی دارید با کسانی که قیام علمای مشروطه را خلاف اسلام و علیه علمای اسلام و به نفع روشنفکران خائن تفسیر می کنند
و کسانی که به راحتی دروغ به امام حسین علیه السلام می بندند
بنشینید و در مورد آینده فقه با بی سوادان و کم سوادان فقهی نظریه پردازی کنید
علاوه احتمال بدهید در این نشست خود را غالب بر شما جلوه دهند و تا ابد بر فضل علمی خود بر شما فخر بفروشند
یا از شما تقریراتی بر نظریات سست خود بگیرند و الی یوم القیامه بگویند آقای اعرافی هم با ما در فلان مطالب هم نظر است
به هر حال شرکت شما در نشست موسسه ای که علیه علمای انقلابی و فضای انقلابی و اسلامی حوزه کار می کند دور از حزم و برای عموم طلاب هضم پذیر نیست
ان شاالله دفتر تبلیغات اسلامی قم به نشستی برای این موضوع خوب فقهی قیام کند
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
سلمان رئوفی
@khabarehowzeh
♨️سلمان رئوفی به حواشی نامه اش به حجت الاسلام و المسلمین اعرافی پاسخ داد و نوشت
🔻🔻🔻
باسمه تعالی
از وقتی خدمت آیت الله اعرافی نامه نوشتم عده ای تذکر دادند که باید فضای بحث آزاد در حوزه باشد لذا باید عرض کنم
۱ فضای آزاد در حوزه آنقدر فراهم است که موسسه کذایی فهیم حدود ۳۰۰ نشست برگزار کرده، علاوه از موثقین شنیده ام در مدارس معروف سطح عالی بعضی اساتید بزرگان انقلاب را مسخره می کنند پس فضای آزادی هست که در دل ام القرای اسلام برای کفر و نفاق زیر نظر سروشهای معمم کرسی نظریه پردازی برقرار است و چند نادان معمم جرات تمسخر بزرگان انقلاب را دارند
۲ ادله بحث و فضای آزاد نظر را، اجتهادی ببینید برخوردهای بسیار کوبنده مختلف ائمه با منحرفین را که نادرا در حد دستور به ترور بوده ببینید،
چرا با این بحث مهم فقهی برخورد سطحی، غرب زده یا روزنامه ای می شود،
اینطور نیست که ائمه فقط با بحث، با نظرات مخالف و مخالفین برخورد کرده باشند
و صد البته نباید زمان قدرت نداشتن ائمه را با زمان قدرت داشتن حضرات مقایسه کنیم، امام صادق ع اگر قدرت داشتند اجازه می دادند ضروریات اسلام مثل حج در خانه خدا مورد تمسخر قرار بگیرد؟ حاشا و کلا،
پر واضح است سیره رسول خدا و امیرالمومنین با بقیه ائمه علیهم السلام متفاوت است و این نیست مگر اینکه قدرت سیاسی و اجتماعی مسئولیت دیگری می آورد
علاوه اگر این آزادی شرعیست چرا امام زمان تمام این آزادی ها را با جهاد سلب می کند تا حکومت الله بلکه تشیع، جهانی شود
غرض نظریه پردازی آزادِ مسائل خلاف اسلام خصوصا در ادله و همچنین در کلام فقیه عظیم الشانی چون امام راحل مشروط به شرایط خاصی است
لذا با این ادله ی کثیرِ معارض، آزادی مطلق برای بحث و نظریه پردازی مخدوش و آزادی نظریه پردازی هر کسی و هر جایی در هر زمانی مطلق نیست، بلکه مشروط است و البته قائل به خفه کردن مخالفین نیستیم
۳ کدام عقل و شرعی حکم می کند موسسه ای سالها نظریه پردازی خلاف اسلام کند و نظریات خلاف شرعش را تثبیت کرده و نشر دهد
و ملای منحرف تربیت کند و مومنین عموما و مسئولین خصوصا با اینکه قدرت و شرایط بر جلوگیری دارند کاری نکنند و بعد که چندین معمم منحرف در ام القرای اسلام و بالنده ترین حوزه تشیع رشد کردند تازه مقابله کنیم
اگر این تفکر رسول الله بود چرا در مدینه و عربستان کفر را ریشه کن نمود و چرا باید اسلام دین بلامنازع مطلق جهانی شود
اساسا قدرت در اسلام در خدمت تقویت اسلام و تضعیف کفر و نفاق است و معنی ندارد به نظریات غلط خلاف اسلام زمینه رشد و نظریه پردازی داده شود آن هم در ام القرای اسلام و شهر مقدش قم
حقا رهبر انقلاب از روی اطلاع، نسبت به کارهای خاص برای از بین بردن فضای انقلابی و اسلامی قم نگران هستند،
موسسات دیگری مثل اخلاق پژوهان جوان یکی دیگر از این موسسات و سایت مباحثات یکی دیگر از نمونه هاست
واقعا خوف این هست که با این تسامحات صدمات جبران ناپذیری به حوزه علمیه قم وارد شود
۴ شما ببینید امثال این افراد با یک رای متزلزل سیاسی چطور دور بر می دارند که
با تمسخر آیت الله مصباح و موسسه شان درخواست حذف بودجه موسسه را دارند،
آزادی اینها جز خسارت چیزی نیست
والله اینها اگر قدرت پیدا کنند به کمتر از حذف چنین موسسات خدومی که بانی مخلص آن و موسسه مورد تجلیل رهبر انقلاب قرار گرفت راضی نیستند،
آن وقت جلوی چشم وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، شورای عالی حوزه، مدیر حوزه، جامعه مدرسین و بسیجیان حوزه فعالیت می کنند
و جز تخریب مبانی اسلام ناب کار دیگری ندارند حقا آزادی اینها خلاف مصالح اسلام است و سکوت انقلابیون حوزوی در برابر اینها چیزی جز، صدمه به خود و انقلاب، در زمانی نزدیک یا دور نیست
همین موسساتند که برای دولتهای خائن نظریه پردازی می کنند و به منحرفین معمم جایگاه می بخشند و علمای خادم به اسلام را تضعیف می کنند
۵ بنده به آیت الله اعرافی ارادت داشته و دارم و ایشان را یکی از سرمایه های مهم نظام در حوزه می دانم
و عمده دلیل هم بر عدم حضور ایشان در آنجا با تحلیل بنده ایجاد شکاف در بدنه طلاب انقلابی حامی ایشان است که سد محکم در برابر موانع و موتور محرکه، کارهای ایشان در انجام اهداف بلند حوزوی شان هستند
ایجاد شکاف در این بدنه به هیچ وجه توسط ایشان درست نیست
و ایشان بهتر می دانند که بعضی از شاگردان امام خمینی به واسطه ابراز همین روشنفکری ها نتوانستند در حوزه موثر باشند حالا این نوع کارها و نظرات غلط باشد یا درست
۶ بعضی احتمالا سفارشی نویسان گفتند ایشان تحت فشار نظرشان را عوض نکنند حقا این توهین به ایشان است، شان ایشان و خودشان بالاتر از این است که تحت فشار یک نوشته تصمیم بگیرند نکته را در احتیاط ممدوح ایشان ببینید و لاغیر
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالین
سلمان رئوفی
@khabarehowzeh
♨️کانال روزنه نوشت
🔻چه کسانی و چرا از آقای #اعرافی عصبانی اند؟!
تحلیلی بر سلوک دوگانه #سکولارهای_حوزوی در مواجهه با جناب آقای اعرافی
جناب آقای اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه٬ در مدت فعالیت مدیریتی خود منشأ برکات و تحولات مثبت و قابل تقدیری در حوزه مقدسه بوده است و جریان انقلابی حوزه نیز با علم و اطلاع کامل از سابقه خانوادگی٬ فکری و مدیریتی ایشان٬ از بدو حضور تا کنون٬ بر اساس تکلیف شرعی خویش٬ همواره صادقانه حامی و همراه ایشان بوده است. گرچه ممکن است به برخی مقاطع مدیریتی یا سلایق سیاسی قبلی ایشان نقدی هم داشته باشد.
تصمیم هوشمندانه جناب ایشان مبنی بر عدم شرکت در نشست #مؤسسه_فهیم نشان داد که مصالح عالیه حوزه مقدسه قم در نزد ایشان بر جلب رضایت یک طیف خاص ترجیح دارد و ایشان حاضر نیست در بازی طراحی شده #تطهیر #جریان_لیبرال و #سکولار قم پای بگذارد.
بلافاصله بعد از اعلان غیر رسمی عدم حضور مدیر محترم حوزه در جلسه مؤسسه مذکور٬ عقبه رسانه ای نزدیک به #اصلاحات٬ #اعتدال و جریان #تشیع_لندنی٬ همزمان به جوسازی و اعمال فشار علیه ایشان دست زده اند. این در حالی است که آنان می توانستند اقدام ایشان را حمل به صحت نموده٬ عذر عدم حضور در قم را بپذیرند و ایشان را #مجبور به حضور در آن محفل خاص نسازند.
همانطور که حدس زده می شد٬ این جماعت که خود را به دروغ٬ نماد #آزاداندیشی معرفی می کنند٬ این تصمیم را منافی آزاداندیشی قلمداد کرده٬ تلاش دارند مدیر محترم حوزه را به انفعال بکشانند. حال آنکه طبعا در هیچ کدام از دو هدف خود موفق نخواهند شد. چه آنکه اولا جناب آقای اعرافی نشان داده کسی نیست که تحت فشار روانی و رسانه ای از تصمیم خویش برگردد چنان که اخیرا در ماجرای تشکیل تجمع در مدرسه فیضیه (در اعتراض به امکان تصویب لوایح استعماری پالرمو)٬ علی رغم جمع آوری هفت هزار امضا و تلاش جمعی از سران جریان انقلابی قم٬ با آن موافقت نفرمودند و آن تجمع نهایتا به صورت خودجوش و با حضور حداقلی روحانیون برگزار شد.
ثانیا وصله مخالفت جریان انقلابی با کرسی های نظریه پردازی نیز وصله ناجور و تهمتی نابجاست؛ چه اینکه این مسأله توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده و طبعا جریان انقلابی حوزه بیش از دیگران طالب و حامی تحقق آن است.
از این گذشته٬ در طول تاریخ همواره آزاداندیشی به عنوان یکی از شاخصه های ثابت سران و پیشگامان انقلاب اسلامی بوده که بخاطر آن هزینه های فراوانی نیز متحمل شده اند. از مطهری و بهشتی گرفته تا مصباح و جوادی آملی و دیگران.
جیغ بنفش سکولارهای وابسته به بیت منتظری و شیرازی٬ نه از سر دلسوزی برای آزاداندیشی که از روی ترس از افشای ماهیت واقعی #سکولاریسم_حوزوی است.
آنان دریافته اند که حالا دیگر حاشیه امن آنان در نزد بدنه انقلابی و متقی حوزه قم برهم خورده و امکان نشو و نمای مخفیایه اندیشه های انحرافی از بین رفته است و باید حق داد که از این اوضاع #عصبانی باشند.
فارغ از واقعه اخیر٬ بررسی نسبت جماعت مزبور با مقوله آزاداندیشی٬ حقایق زیادی را به دست خواهد داد که راهگشای پروژه پیچیده جنگ روانی سکولارهای حوزوی خواهد بود.
اگر این طایفه به راستی طرفدار آزادفکری اند٬ چرا اندیشه های علامه مصباح به عنوان یک فیلسوف عالی رتبه و عصاره عمر علامه طباطبایی را تاب نیاوردند و راه فحاشی و اهانت پیش گرفتند؟!
از چه رو اظهارنظر علمی آیت الله جوادی پیرامون یک کتاب گرانسنگ حوزوی را بهانه برای حمله همه جانبه قرار دادند؟ چرا به صرف چند دیدگاه (البته غیرقابل قبول) علامه فضل الله٬ با جوسازی شدید و سنگر گرفتن در پشت مراجع عظام٬ از حضور وی در قم مانع شدند. چرا چند دیدگاه فکری آقای سیدکمال حیدری(که مورد قبول نگارنده هم نیست) موجب صدور بیانیه شبه تکفیر علیه وی شد؟! جناتی ها و صادقی تهرانی ها توسط کدام جریان٬ منزوی و حذف شدند؟!
از این که بگذریم٬ ادعای آزاداندیشی به شرطی پذیرفته است که سابقه افراد مؤید آن باشد و از قضای روزگار٬ گردانندگان موسساتی مانند فهیم٬ پیش از آنکه به نظریه پردازی فکری شناخته شده باشند٬ به عنوان عناصر سیاسی و جناحی رادیکال شهرت دارند که از هیچ وسیله ای برای #حذف رقبای سیاسی خود ابا و امتناع ندارند. آنان در حالی ژست استقلال می گیرند که سطح مناسبات حوزویان با اهالی سیاست را به موضع گیری های موسمی کاملا جناحی تنزل داده اند و در برخی مقاطع٬ خاصه در #فتنه۸۸ علنا در جرگه #براندازان_نظام_اسلامی رخ نمایی کرده اند. این در حالی است که فقهای عظام تضعیف حکومت اسلامی را #حرام می دانند.
خدشه در برخی مبانی اعتقادی و شعائر شیعی(حجاب و عزاداری سیدالشهدا «ع» و...) توسط این جریان نشان از آن دارد که حضرات پیش از آنکه به دنبال تولید نظریه علمی باشند٬ در پی بازتولید #شبهه اند و طبعا فضلای متعهد حق دارند که نسبت به صداقت این جماعت در تولید علم٬ مشکوک باشند.
@khabarehowzeh
♨️آنتی تز انقلاب نوشت
📛 مدعیان آزاد اندیشی اگر راست می گویند: بسم الله!
🔻پس از اعلام و اقدام قابل تقدیر مدیر انقلابی حوزه های علمیه مبنی بر عدم حضور در موسسه ای که مرکزی برای مواجهه با جریان انقلابی در حوزه شده و به گونه ای مروج سکولاریسم در حوزه به شمار می رود، هجمه های فراوانی به حضرت آیت الله اعرافی شده و می شود.
🔻قلم به دستان جریان سکولار با هجو این اقدام، تلاش می کنند این تصمیم را نشانه ضعف مدیر با تدبیر حوزه های علمیه جلوه داده، اخذ آن را تحت تاثیر گروههای فشار حوزوی! قلمداد نمایند.
🔻این قوم و قماش، تلاش زیادی کردند که منویات پنهان خود از دعوت مدیر حوزه های علمیه به موسسه مذکور را پشت عناوین فریبنده ای همچون آزاداندیشی و مباحثه علمی و ... پنهان نمایند و لذا انصراف از حضور توسط ایت الله اعرافی را نشانه فقدان آزاداندیشی در حوزه های علمیه قلمداد کنند.
🔻گرچه فضاسازی انجام شده، نوع اطلاع رسانی، نحوه چینش اعضای جلسه و نیز حتی نحوه طراحی اطلاعیه نشست و ... جملگی از اغراض پنهانی موسسه فهیم پرده برداشته و لذا پذیرش ادعای مسئولانش مبنی بر برگزاری جلسه با هدف ازاداندیشی را سخت می نماید، با این حال:
🔻ازمتصدیان و مسئولان موسسه فهیم می خواهیم اگر در ادعای خود صادقند و هیچ منظور دیگری از دعوت حضرت آیت الله به موسسه مذکور نداشته اند و صرفاً هدف مباحثه علمی بوده، نشست مزبور را در مکان دیگری برگزار نمایند.
🔴 آقایان! اگر در ادعای خود صادقید، بسم الله...
@khabarehowzeh
بنیاد تاریخ پژوهی قم با یادآوری سیره امام خمینی نسبت به حضور آیت الله اعرافی در نشست موسسه سکولار فهیم هشدار داد و نوشت
🔻🔻🔻
♨️عدم تأیید جریانهای انحرافی؛ سیره همیشگی امام خمینی (قدس سره)
⭕️در حاشیه احتمال حضور یکی از مسؤولین عالی حوزه علمیه قم در یکی از #مراکز_انحرافی_حوزوی⭕️
« از شیوهها و تاکتیکهای #امام در مقابله با جریانهای انحرافی و بازداشتن تودهها از گرایش به آن، این بود که از هرگونه #تأیید و #حمایت از آن جریان خودداری میورزید و از اظهار نظر در مورد آن خودداری میکرد. آن روز که جریان دکتر #علی_شریعتی در ایران اوج گرفت و شماری به هواداری او و جمعی به مخالفت با او جار و جنجال به راه انداختند، امام از هرگونه اظهار نظری در مورد او خودداری کرد و بدین گونه به پیروان خود آموخت که در برابر آن جریان چه وظیفهای دارند، نه به پشتیبانی از او برخیزند که موجب تأیید از اندیشههای انحرافی او شود و نه بر ضد او سخن بگویند که دشمن از آن بهرهبرداری کند و آتش اختلاف را شعلهور سازد. نیز در جریان «سازمان مجاهدین خلق» امام با سکوت و #عدم_تأیید آنان، ملت ایران را از فروغلتیدن در دام آنان بازداشت.»(نهضت امام خمینی ج۲ ص۷۰۱)
📎حواشی:
◀️۱. بر اساس سیره قطعی مرحوم امام (قدس سره) تأیید جریانها و سازمانهای انحرافی به هیچ عنوان جایز نیست.
◀️۲. بر اساس صحبتهای صریح امام خامنهای مدظله العالی #سکولارهای_حوزوی در حوزه علمیه مقدسه قم مشغول فعالیتاند که #انحرافات آنان قطعا فراگیرتر از انحرافات علی شریعتی و #خطر آنان عمیقتر از خطرات سازمان مجاهدین خلق است.
◀️۳. با این اوصاف همه مسؤولان به ویژه مدیر محترم حوزههای علمیه جناب آقای #اعرافی باید مراقب باشند تا ناخواسته با گفتار یا کردار خود موجب تأیید این جریانات خطرناک و وابسته نشوند.
@Bonyadtarikh
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
☎️ #صدای_شما
❌توهین به قشر روحانیت در سریال نون خ
♨️در بین این اوضاع کشور که همه در مورد سیل و سیلاب صحبت میکنند
⚠️قسمت پنجم سریال نون خ که در شبکه یک پخش می شود از بازیگری رونمایی کرد که در کسوت یک #روحانی
است
⚠️این شخصیت روحانی که در سریال پایتخت هم ایفای نقش کرده، در سکانس اول مشغول داوری فوتبال بین دو تیم بود و مخاطب تصور نمی کرد که او روحانیست
⚠️در حین بازی بارها و بارها کارت قرمز نشان میداد و بازیکنان و تماشاچی ها بشدت اعتراض می کردنند
⚠️این در حالی بود که بهیچ وجه از کارت زرد استفاده نمی کرد و نشان دادن کارت قرمز تا حدی پیش رفت که بازی به خاطر درگیری نیمه تمام رها شد و تماشاچی ها که به او اعتراض داشتند به دنبال او رفتند
⚠️بعد از دوش حمام و پوشیدنِ لباس روحانی دیگر شناخته شده برای همه نبود
او از اینکه این سومین بازی بود که نیمه تمام شده، خوشحال بود و از اینکه از کارت زرد استفاده نمی کند هم رضایت داشت ...
⚠️در نهایت در یک ماشین مدل بالا می نشیند و به ریش تماشاگرها میخندد...
⛔️معنی و مفهوم هم مشخص است که اخلاق در جامعه مذهبی نیست و توان اداره یک بازی ساده را هم ندارند
⛔️متاسفانه باید گفت نظارت به تصویر سازی از روحانیت در سینما و تلوزیون اصلا نیست
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
کانال مطالعات حوزوی نوشت
🔻🔻🔻
♨️آیا کسانی که سکولاریسم پنهان روحانی را ندیدند، میتوانند سکولاریسم حوزوی را ببینند؟!
♨️دوگانه حوزه انقلابی-سکولار، همان دوگانه حوزه طرفدار روحانی-مخالف روحانی است
⚠️بحث درباره حوزه انقلابی و سکولار، هر از گاهی میان شخصیتهای حوزوی بالا میگیرد و رسانههای حوزه سکولار نیز در این میان با بسیج کردن امکانات خود سعی در به ابتذال کشاندن دوگانه حوزه انقلابی-سکولار دارند. اما تغییر قواعد این بازی برای جریان انقلابی چندان دشوار نیست.
⚠️یک استقرای گذرا نشان میدهد غالب (تأکید میکنم که غالب) کسانی که سکولاریسم حوزوی را توهم میدانند، رأی خود را در انتخابات در سبد روحانی انداختهاند. به بیان دیگر میان حمایت از روحانی (و همچنین تعلق خاطر به اردوگاه کارگزاران) و توهم دانستن خطر سکولاریسم رابطه معناداری وجود دارد.
⚠️بنابراین زین پس با هر شخصیت حوزوی که خطر سکولاریسم در حوزه را توهم میخواند، مواجه شدید، ابتدا از او بپرسید که در انتخابات گذشته به چه کسی رأی داده است؟ پاسخ به این سؤال خصوصاً در شرایط فعلی که دولت روحانی به مرز ورشکستگی سیاسی رسیده است، برای بسیاری خوشایند نخواهد بود. سپس باید پرسید: آیا کسی که نتوانسته است سکولاریسم پنهان روحانی را تشخیص دهد، میتواند سکولاریسم حوزوی را تشخیص دهد؟
⚠️البته گمان نمیکنم رویکرد سکولار دولت روحانی برای کسی قابل انکار باشد. و مگر میتوان سکولاریسم را از دولتی که علنا فریاد میزند که «مبارزه با خواست مردم شرعی و قانونی نیست.» نفی کرد؟! مگر میتوان سکولار بودن دولتی را که صریحا میگوید «منکر همانی است که مردم میگویند این کار بدی است. مقابله با یک منکر زمانی است که وقتی پلیس با آن برخورد میکند، مردم برای آن کف میزنند»، و نقشی برای حکومت در سعادت اخروی مردم قائل نیست و میگوید: «بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمیتوان به زور و شلاق مردم را به بهشت برد.» انکار کرد؟! ومگر میتوان دولتی را که برای اجرایی شدن سند2030 تلاش میکند، دولتی انقلابی و اسلامی نامید؟!
⚠️با این رویکرد بدون شک، تیغ رسانههای سکولار برای #انقلاب_زدایی از حوزه کند خواهد شد و چاهی که برای حوزه انقلابی کندهاند به مقبره آنان تبدیل خواهد شد؟
راستی آقای فرید مدرسی! شما در انتخابات گذشته به چه کسی رأی دادید؟
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
کانال روزنه با عنوان "لشکر سایبری #اصلاح_طلبها در حوزه دقیقا به دنبال چه می گردند؟! " به تحلیلی از وضعیت حضور سیاسیون در حوزه قم پرداخت و نوشت
🔻🔻🔻
از دوران مشروطه به این سو٬ اصلاح طلبی دینی (دگراندیشی) با #غرب_اندیشی(بابی٬ ازلی٬ بهایی٬ روشنفکری٬ فراماسونی٬ اقلیت گرایی یهودانه و زردشتی٬ باستان گرایی و...) گره خورد و این جماعت٬ بر سر حذف شریعت شیعی یا ناکارآمدسازی اجتماعی آن٬ به #اجماع رسیدند.
آنان نسخه غرب مدرن را برای ایران شیعی راه نجات می دانستند و فقهای شیعه بر اجرای حداکثری احکام شریعت پای می فشردند. از منظر آنان در یک اقلیم دو شاه نمی گنجید!
لازمه اجرای #پروژه غرب اندیشان٬ ابتدا #پرتستانتیسم_اسلامی (دین سازی/ نوسازی دینی) و در نهایت حذف دین از ساحت جامعه بود.
#سکولاریسم از همین نقطه سر و کله اش پیدا شد. العیاذ بالله خدا باید به پستوی خانه ها پس زده می شد و مطلق ولایت ها(ولایت رسول الله تا ولایت ائمه هدی و به تبع آن #ولایت_فقها) #اوتوریته و امری قبیح شمرده شد که #انسان_مدرن نباید زیر بارش می رفت!
آن حقیقت تلخی که #شیخ_شهید پیشتر و بیشتر از دیگران متوجهش شد٬ این هجمه سازمان یافته علیه دین مبین بود. وگرنه چنان که خود در #لوایح گفته است٬ او و مرحوم آخوند هر دو به یک مشروطه باور داشتند. دوگانه واقعی در مشروطه٬ نزاع دین ستیزان غرب اندیش(معمم و مکلا) با فقهای عظام و مفسران امین شریعت شیعی بود.
غرب اندیشان را به دل جامعه دینمدار شیعی راه نبود٬ لذا مستقیم گویی موجب طرد آنان می شد و لذا آنان راه #استفاده_ابزاری از #رجال_مذهبی و #ادبیات_دینی را برگزیدند! این راهبرد در توصیه نامه تاریخی میرزاملکم خان به #آخوندف٬ و نیز سند مربوط به مصوبات تشکیلات #باغ_سلیمان_خان_میکده علنا قابل مشاهده است.
در دوره گذار غرب اندیشی در عصر مشروطه٬ هیبت روحانی و ادبیات دینی٬ بسیار مؤثر می نمود. آنان همزمان از دو ابزار و راهبرد استفاده کردند؛ #نفوذ در حلقه اطرافیان بزرگان دین برای تغییر محاسبات آنان در سر بزنگاه ها و حذف عناصر اصیل.
و #ژورنالیسم برای تولید ادبیات جدید و زمینه سازی اجتماعی برای #حذف_دین.
امروز هم دو ابزار #نفوذ و #ژورنالیسم به #استخدام درآمده اند برای برهم زدن #حوزه_مقدسه قم و ایجاد فاصله بین روحانیت و نظام سیاسی اسلامی.
جوجه سکولارهای رسانه ای برای #انتقام از #تودهنی تاریخی #امام_خمینی به غرب اندیشان٬ مدتهاست که در آشیانه آل محمد(ص) #نفوذ کرده اند. آنان با تجربه مؤفق آقایان #شریعتمداری و #منتظری٬ حالا بیشتر به #حوزه امید بسته اند.
آنان برای همه برنامه دارند؛ انقلابی ها٬ غیرانقلابی ها٬ ضدانقلاب ها.
ضدانقلاب ها را از نهتوی انزوا بیرون می کشند٬ تطهیر می کنند و به مواجهه علنی می کشانند. جسارت بی سابقه فرزند تشیع لندنی به ولی فقیه را که یادتان هست؟
غیرانقلابی ها را به ضدانقلاب تبدیل می کنند.(نمونه در این مورد کم نیست)
انقلابی ها را به غیرانقلابی یا خنثی و عناصر لابشرط مبدل می سازند.(علت سکوت برخی چهره های باسابقه در این است) و اگر نتوانستند٬ به #ترور_سفید روی می آورند؛ شبیه آنچه که در مورد شیخ شهید در تهران و برای صاحب عروه در نجف انجام دادند.(در زمان ما مانند ترور علامه مصباح)
دوگانه سازی٬ انشقاق و فعال سازی گسل های اختلاف٬ تنها اول راه آنهاست. تشکل سازی٬ تولید تئوری های انحرافی و ترویج #گفتمان_سکولار در دل حوزه علمیه٬ همه راهبردهای میان مدت است. هدف اصلی ایجاد #بحران_مشروعیت برای نظام اسلامی با جداسازی حوزه از حکومت است.
از بخت بد این جماعت حالا دیگر انقلابی ها با ابزار #رسانه بیگانه نیستند و بومرنگ نیرنگ شان به صورت خودشان بازگشته است!
خط نفوذ شناسایی شده و افشای آرام و با حوصله #نفوذیهای_حوزوی٬ حوصله آنان را سر برده است.
آخرین پروژه آنان #فدائیان_نمایی از جریان انقلابی حوزه است برای آنکه هراس و واهمه ایجاد کنند حال آنکه جریان انقلابی پیرو امام خمینی در مواجهه با منحرفان عقیدتی و نفوذی ها هرگز نیازی به تقابل سخت ندارند اصلا فداییان اسلام واکنش اعاظم نجف و علمای سنتی(مثل صاحب الغدیر) به انحرافات کسروی بود٬ پاسخ جریان انقلابی مواجهه مستند علمی با پدیده های انحرافی است که نمادش #کشف_اسرار است.
از قضای روزگار این پروژه ضدانقلاب هم در آستانه شکست قرار دارد. فداییان انقلاب اسلامی٬ سلاح شان قلم و بیان است و همین سلاح است که اشک #سیاست_پیشگان_نفوذی و #سکولارهای_حوزوی را درآورده است!
تقی زاده ها٬ حکمی زاده ها٬ کسروی ها را بشناسیم و بشناسانیم. اینها سر و کله شان مدتی است در قم پیدا شده و تلاش دارند پروژه شان را با کمک #نوشریعتمداریها پیش ببرند.
کشف اسرار دیگری باید نوشت...
@rozaneebefarda
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه