👓 ترویج و نشر آثار کسانی که در فتنه ززآ فقط نظام را کوبیدند!
❗️ دفتر تبلیغات چرا از این افراد ترویج میکند؟!
دفتر تبلیغات کار خوب زیاد داشته که به وقتش میگیم، ولی ترویج کسانی که در اوج فتنه نه تنها کمک نکردند بلکه مدام بنزین روی آتش ریختند چه توجیهی دارد؟!!
❗️ آیا نسبت به برجستهتر کردن افرادی که انقدر فعالانه بیانیه میدادند و رهبر را به سرکوب متهم میکردند، تعمدی هست؟!
❌ نکته: رونمایی آثار آقای ناظمزاده تیرماه صورت گرفت ولی هنوز تبلیغات روی ایشان انجام میشود!
@HozeTwit
✍نکته جالب اینکه ظاهرا به حجت الاسلام واعظی در این مورد تذکر داده شده و گوش نکرده اند واقعا کی دفتر تبلیغات پاسخگوی این مسائل خواهد بود و چرا با بودجه بیت المال چنین افرادی ترویج میشوند روشن نیست.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
✍قمنا نوشت
♨️مسئول دفتر سابق منتظری خواستار استیضاح وزیر کشور شد!
🔻سید اصغر ناظمزاده که از وی به عنوان پژوهشگر و استاد حوزه علمیه یاد میشود و در سوابق خود ریاست دفتر حسینعلی منتظری را دارد؛ در بیانیهای خواستار استیضاح وزیر کشور به دلیل اجرای قانون «حجاب و عفاف» شد.
🔸وی در متنی که در همین خصوص از طریق درگاههای اطلاعرسانی متعلق به خود منتشر کرده است؛ با متهم کردن عالیترین مقام وزارت کشور به دروغگویی، خواستار استیضاح احمد وحیدی توسط نمایندگان مجلس شد.
🔸بیانیه ناظمزاده در حالی است که اجرای قانون حجاب و عفاف، مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است و بر اساس نص صریح قرآن کریم، حکومت اسلامی میبایست با زمینههای بروز گناه در جامعه مبارزه کند.
🔸 از طرفی اجرای قانون حجاب و عفاف در جمهوری اسلامی مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و ایشان در بیانات خود بهطور واضح و مبرهن، برقراری حجاب در جامعه را امری ضروری، لازم و واجب شرعی عنوان کردهاند.
🔸 جالب اینکه ناظمزاده پیشتر نیز طی بیانیهای، با دوگانهسازی «معیشت-حجاب»، این گونه استدلال کرده است که مردم با مشاهده گرانی، تبعیض و اختلاس، به بیحجابی روی میآورند تا بدین سبب اعتراض و طغیان خود را بیان کنند!
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️مطالبهای بیپاسخ و سرگردانی طلاب
🔻انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: اختلاف معاونت آموزش و دفتر فقه معاصر و بلاتکلیفی طلاب
💬 طلبه:
در مورد اختلاف معاونت آموزش و دفتر فقه معاصر بر سر اینکه الفائق و شخص اعتباری را معادل یک سال خارج فقه و اصول حساب کنند، متاسفانه جوابی نگرفتیم تا کنون!!
فقط وقتکشی میکنن و امروز فردا تا موقع امتحانات میرسه!
و مخصوصا عدهای هستند کلا درس خارج انتخاب نکردند فقط شخص اعتباری و الفائق انتخاب کردند، این بنده خداها خیلی متضرر میشن، چون موقع انتخاب واحد خودشون گفتند که حضور و قبولی در کتبیها بدیل یک سال خارج هست،
خواهشا دوباره مطالبه کنید؛ بلکه دلشان به حال طلاب سوخت و فرجی بشه
ممنون
💬 موسی:
از معاونت آموزش مجدانه و عاجزانه تقاضا دارم اکنون که با تأخیر چند ماهه و پس از مدت فراوانی از انتخاب واحد معلوم شده قرار را بر این گذاشتهاند که دروس الفائق و شخص اعتباری معادل یک سال خارج نباشد، لااقل این تصمیم را برای سال دیگر اجرا کنند که طلاب امسال متضرر تصمیمات شما نشوند.
اصلا اگر خواستید سال دیگر دفتر فقه معاصر را تعطیل کنید یا هر بلایی خواستید بر سرشان بیاورید ولی هر اقدامی کردید نتیجه جوری نباشد که طلاب ایتام آل محمد صلوات الله علیهم متضرر اختلاف سلایق و نظرات علمی یا غیر علمی شما شوند.
خواهش میکنم جناب #آقای_اعرافی مدیریت بهتر و بیشتری بر زیرمجموعههای خود داشته باشند و در این مسأله که دغدغه ما شده ورود کنند.
💬 رضا:
سلام علیکم لطفا پیگیری کنید طبق رویه سنوات گذاشته الفائق و شخص اعتباری به جای درس خارج ثبت شود.
💬 مهدی:
سلام
لطفا این مسأله رو دوباره یادآوری کنید متأسفانه جواب قطعی به ما نمیدهند!!
💬 سید:
از طلاب درس خارج هستم
امسال برای اولین بار درس #الفائق رو به عنوان بدیل درس خارج انتخاب کردم و ابتدای سال هم مشکلی نبود.
ولی بعد از حدود دو ماه از تشکیل کلاسها، پرس و جو کردیم و مسئولین آموزش دارالشفا گفتن امسال دیگه این امتیاز به ما ابلاغ نشده.
خوب چرا بعد حدود دو ماه؟؟؟
اگه پرس و جو نمی کردیم نباید تا آخر سال هم اطلاع میدادید؟؟؟
ما وقت و هزینهمون رو از سر راه آوردیم؟!
احیانا دفتر فقه معاصر نمیخواد حرفی بزنه؟!
تا کی قراره بابت این بی نظمیهای حوزه، هزینه بدیم؟
#شخص اعتباری هم همین مشکل را داره.
لطفاً پیگیری کنید...
💬 محمد:
سلام علیکم و رحمت الله
کاش مسئولین تکلیف دروس فقه معاصر مانند الفائق را اگر قرار است جایگزین امتحان خارج اصول یا فقه نشود به شکل رسمی اعلام کنند.
ممنون از شجاعت جناب آقای رستم نژاد
🔻نظرات مخاطبین را بدون رد یا تأیید منتشر میکنیم؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین محترم و دغدغهمند را منتشر کنیم.
♨️ همچنین از انتشار نظرات حاوی مطالب توهینآمیز یا الفاظ غیر متناسب با ادبیات اخلاقی طلبگی یا نفرین و ... بهشدت معذوریم؛ همه ما (چه مسؤولین چه طلاب و چه رسانهها) موظفیم مطالبات را در فضایی آرام به دور از توهین با رعایت جوانب اخلاقی پیگیری کنیم.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
مازیار بیژنی در ویراستی نوشت
از کرامات جناب نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️خدماتکارت و حسابهای مجازی طلاب نزد مرکز خدمات!!
📝لزوم شفافسازی فوری مرکز خدمات یا ورود دستگاههای نظارتی
✍استاد سطوح عالی؛ نام محفوظ
یادداشت مهمان
امروز به بانک ملی رفتم برای گرفتن شماره شبای خدمات کارت.
در کمال ناباوری کارمند بانک گفت: حسابهای خاص شبا ندارند!!
گفتم برای جابجایی پول نیاز به شبا دارم، یعنی چی که حساب خاص هست؟!
سری تکان داد وگفت: کاری نمیشه کرد
پرسیدم یعنی «حساب مجازی» است و درواقع کل کارتهای بانکی چندین هزارطلبه به یک حساب برای مرکز خدمات متصل است؟!! گفت حاج آقا گیردادی...
خلاصه: همه خیال میکنیم در بانک ملی حساب مستقلی تحت عنوان خدماتکارت داریم، ولی اینطور نیست.
حالا سؤالم از دستگاههای نظارتی حوزه و نهادهای مربوط این است که عواید این حساب ویژه، مورد حسابکشی و بازرسی قرار میگیرد؟
این سودهای فوقالعاده، عادلانه به طلاب میرسد؟
تمام سود و امتیازات آن برای صاحبان وجه یعنی طلاب است و حرام است اگر یک ریالش تحت هر عنوانی به مدیر یا کارمندی داده شود.
آیا کارمندان و مدیران مرکز خدمات سهمی از این عواید -مثل وام مسکن و ساخت مسکن و ...- دارند؟
مبادا مثل ماجرای برج سفید، مجدد ساختمانی آسمان را بخراشد، آن هم در این اوضاع وخیم معیشتی طلاب؟!
و ...؟!
به هرحال شفافسازی لازم است؛ مخصوصا الان که مرکز خدمات، تبلیغات بسیار عجیب و گستردهای دارد: برای اینکه طلاب و اساتید، «خدمات کارت» را به عنوان حساب دریافت شهریه رهبری انتخاب کنند و این یعنی افزودهشدن ماهانه میلیاردها تومان دیگر به میلیاردها تومان موجود! اما بدون شفافیت لازم.
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️مدح کم سابقه سخنگوی «اخوان المسلمین» از مواضع صریح «شیخ الازهر» در توقف جنایات غزه
🔻پیام شیخ الازهر به کنفرانس تغییرات آب و هوایی دبی در حالی صادر شد که در سالهای اخیر بویژه پس از بهار عربی روابط بین جامعه الازهر و اخوان رو به سردی گراییده بود و از این جهت قابل تأمل است.
🔻اخوان المسلمین که همیشه از منتقدین پر و پا قرص مواضع سیاسی الازهر بود، نتوانست شادی خود را از این پیام شیخ الازهر مخفی کند و تا جایی که عصر امروز سخنگوی اخوان در پیامی از همه رهبران ادیان سنتی جهان خواست تا از احمد الطیب به عنوان یک عالم متعهد الگو بگیرند.
📜 متن پیام کم سابقه سخنگوی اخوان المسلمین
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹جماعت اخوان المسلمین از درخواست بشردوستانه شیخ الازهر به جهانیان در پیام خود به کنفرانس آب و هوا در دبی قدردانی می کند، این پیام که در آن احمد الطیب تداوم کشتار جهنمی در غزه و گرفتن جان زنان، نوزادان را محکوم را کرده است شایسته تقدیر است.
🔸نسل کشی و کشتار کودکان بی گناه و تداوم ویرانی ها سرزمین غصب شده فلسطین درد مشترک الازهر و اخوان است.
🔹اخوان المسلمین آنچه را که شیخ الازهر الشریف از بالاترین منبر اسلامی از تمام جهان خواسته است، می خواهد که زمان توقف این جنگ های شنیع و جنایتکارانه فرا رسیده است و تاکید می کند که در شرایط امروز که جان های افراد بی گناه همچنان گرفته می شود محیط زیست یا آب و هوای پاک معنایی ندارد.
🔸اخوان از همه نهادهای مدافع دینی، علمی و اسلامی در تمام نقاط جهان میخواهد که مفاد شرع مقدس اسلام و قوانین حقوق بشردوستانه بینالمللی را نصب العین قرار دهند.
🔹ما همچنین از نهادهای اصلی مذهبی مسیحی و یهودی می خواهیم که از جامعه الازهر الشریف و شیخ آن الگو بگیرند و برای توقف جنگ و خونریزی در سرزمین فلسطین مواضع مسئولانه شبیه شیخ الازهر اتخاذ کنند.
م. اسامه سلیمان
سخنگوی رسمی اخوان المسلمین
دوشنبه
۲۱ جمادی الاول ۱۴۴۵ هجری قمری - ۴ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
✍شیخ فرهاد فتحی
🔻نکته ای از یک مناظره چالشی
🔘 #مقدمه: بنده در رسانه تلاش میکنم وارد مباحث علمی دقیق نشوم چون جای آن را در رسانه نمیدانم و معتقدم اصل رسانه برای سرگرمی است و ما باید از مطالب علمی دقیق در رسانه پرهیز کنیم و مطالب ساندویچی را مطرح کنیم که با حوصله مخاطب امروزی سازگار است و تا الان سعی کردم حتی اگر نظر علمی خودم با نظر رایج مخالف است نظر خودم را بیان نکنم و آن را در مجامع و نوشته های علمی مطرح کنم ولی گاهی نمیشود وارد نشویم و به عنوان یک طلبه که پای مکتب حضرت امیر هستم باید از مظلومیت او دفاع کنم.
📍اخیرا مناظره ای در باب حجاب توسط آقایان جمشیدی و عبدالکریمی انجام شد، اصل این نوع گفتگوها خیلی خوبه و جامعه ی ما تشنه این نوع گفتگو ها بوده و هست، هم طرفین مناظره را میشناسم هم مجری برنامه را.
👈 مجری از دوستان مجازی هستند و با اینکه اصلاح طلب است ولی در گفتگوهایی این چنینی جانب انصاف را مراعات میکند و این خیلی خوبه مجری بی طرف باشد و در گفتگوهای کلاب هاوسی که ایشان مجری بود ما با خیال راحت با مخالف فکری خود مناظره میکردیم.
✔️ قطعا بنده به شدت موافق حجاب هستم و عقیده دارم حجاب بزرگترین نعمت خدا برای خانم ها است و معتقدم باید قانونی برای حجاب اسلامی در حکومت اسلامی باشد و طبق قانون اساسی این نظام برای پیاده کردن احکام الهی تاسیس شده است و معتقدم باید قانون حجاب اجرا شود ولی نقدی که همیشه داشته و دارم دوچیز است؛ ۱. نکته ای که چندسال قبل در مصاحبه ای گفتم، اینکه برخی از تمام احکام اسلامی فقط به حجاب حساس هستند درحالیکه احکام مهمتر از حجاب هم داریم که قرآن و معصومین بیشتر از حجاب تاکید کردند ولی ما به آنها مثل حجاب حساس نبوده و نیستیم و این موجب میشود من به عنوان یک طلبه ی مسلمان احساس کنم موضوع این عزیزان، احکام اسلام نیست وگرنه نسبت به احکام دیگر هم حساس بودند که اصلا آنجا حساس نیستند و بنده سالهاست با اینکه مدافع حجاب بودم ولی تاکید کردم حجاب بین احکام اسلامی اولویت اول نیست و این را هر محققی با مراجعه به دین میفهمد که قرآن و احادیث چه مقدار به چه احکامی حساس هست و ما باید با مذاق شارع جلو برویم نه مذاق خودمان، اگر حکمی با اینکه واجب است ولی در دین اولویت اول نیست نباید ما به عنوان اولویت اول مطرح کنیم، نباید کل اسلام را در یک حکم خلاصه کنیم که اگر کسی آن حکم را انجام داد و همه احکام را ترک کرد مسلمان حقیقی باشد ولی اگر کسی آن حکم را ترک کرد ولی عامل به احکام دیگر بود غیرمسلمان تلقی شود که اگر این کار را کنیم جواب معکوس میگیریم چون با روش خدا جلو نرفتیم. ۲. در خود قانون و اجرای آن همیشه نقد داشتم، قانون و اجرای آن باید طوری باشد که موجب کاهش آن جرم و گناه در جامعه شود ولی همه شاهد بودیم سال به سال وضعیت حجاب در جامعه بدتر شد پس این قانون و اجرای آن نه تنها کمکی به بهتر شدن یا حفظ حجاب نکرده است بلکه موجب بدتر شدن حجاب و دعوا و دلخوری بین مردم شده است پس هر عاقلی این را باید بفهمد و قانونی تصویب کند که بعد چندسال ما شاهد بهتر شدن وضعیت حجاب باشیم نه اینکه روز به روز وضعیت حجاب بدتر شود و ما بگوییم ما قانون داریم و هر کس هم با این قانون واجرای آن مخالفت کند بگوییم شما ضدحجابی، نه عزیزم هرچیزی که موجب از بین رفتن حجاب بشود آن ضدحجاب است و اون چیز میتونه قانون غلط یا اجرای غلط قانون باشد.
🛑 فارغ از محتوای این مناظره که مجال مفصل میخواهد تا درموردش صحبت کنیم و از نظر ما نقدهایی به هر دو طرف وارد است، یک مساله ی غلط در مناظره توسط آقای جمشیدی مطرح شد که به عنوان یک طلبه واجب است از ولایت حضرت امیر (ع) دفاع کنم، چون این مطلب غلط، خیلی در مجازی بازخورد منفی داشت و آن را پای جبهه انقلاب نوشتند و اینجا دیگر سکوت جایز نیست.
📍 آقای جمشیدی فرمودند حجاب خیلی مهمه چون ضروری دین است و کسی منکر آن باشد مرتد میشود و حکم کافر را دارد ولی ولایت امیرالمومین (ع) ضروری دین نیست و منکر ولایت حضرت کافر نمیشود!
✔️ خب این حرف از جهات مختلف غلط است و این نشان دهنده این است که برادرمان تسلط کافی بر مباحث دینی ندارند.
ادامه مطلب 👇
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
قسمت اول مطلب👆
اولا همه احکامی که اتفاق نظر در آن است و میدانیم از طرف شارع است، ضروری هستند مثل نماز و روزه و حجاب و...، ولی بین منکر اصل حجاب و منکر قانون الزام حجاب فرق است چون اصل حجاب ضروری دین است ولی قانون الزام به حجاب ضروری دین نیست و کسی که مخالف قانون الزام حجاب باشد مرتد نمیشود، گرچه در مورد انکار اصل حجاب هم باید دقت کرد و همینجوری حکم به ارتداد نکرد چون گاهی شخص جاهل است یا لج بازی میکند و انکار او بخاطر به انکار خدا و پیامبر ختم نمیشود.
ثانیا ولایت امیرالمومنین جز ضروریات دین است و روایات مختلفی این را بیان کرده است که منکر ولایت او کافر است؛ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَصَبَ عَلِيّاً عَلَماً بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ فَمَنْ عَرَفَهُ كَانَ مُؤْمِناً وَ مَنْ أَنْكَرَهُ كَانَ كَافِراً ولی در احادیث دیگر به علت های مختلفی که یکی کثرت تعامل شیعیان با مخالفین است حکم به اسلام ظاهری منکرین ولایت امیرالمومنین (ع) شده است تا مشکلات ایجاد نشود چون اگر حکم کافر داشته باشند همه احکام معاملات و احکام طهارت و... باید رعایت شود و این در جامعه اسلامی موجب اختلال نظام میشود، علمای شیعه هم به این تصریح کردند: علمای مختلفی از شیخ مفید تا مرحوم صالح مازندرانی در شرح اصول کافی نوشتند: و من أنكرها يعني الولاية فهو كافر حيث أنكر أعظم ما جاء به الرسول و أصلاً من اصوله.
✅ در حدیث مهمی که پایه های اساسی اسلام معرفی شده است پایه مهم اسلام ولایت حضرت امیر بیان شده است، نماز و زکات و روزه و حج و ولایت ۵ رکن مهم اسلام است که ما متاسفانه نسبت به این ۵ رکن اندازه ی حجاب توجه نداشته و نداریم و کار به جایی رسیده است که آقای جمشیدی حجاب را مهمتر از ولایت امیرالمومنین معرفی میکند! بُنِيَ الْإسلام عَلَى خَمْسٍ الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ مَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ يَوْمَ الْغَدِيرِ.
✔️ پس ولایت امیرالمومنین (ع) طبق احادیث صحیح جز ضروریات دین است ولی در احادیث صحیح دیگری به عللی که اهل فن میدانند حکم به اسلام ظاهری مخالفین شده است، یکی از علت ها هم کثرت تعامل شیعیان با مخالفین است که این علت شاید با تنقیح مناط قابل تعمیم به منکرین حجاب هم باشد و در ظاهر حکم به اسلام آنها بشود گرچه در این مسئله جدید باید دقت بیشتری کرد و به مقتضای زمان و مکان که امام خمینی به آن تاکید داشتند بیشتر توجه شود.
به عنوان یک نمونه، امام خمینی (ره) در كتاب الطهارة، ج ۳، ص ۳۲۹ در مسألۀ امامت بر این باور است که اعتقاد به خلافت اهل بیت (علیهم السلام) پس از رسول اکرم (ص) در زمان صدر اسلام – از آن جهت که اصل وقایع برای همگان قابل مشاهده و تحقیق بوده – از «ضروریات» محسوب می شود، اما در قرون بعدی و به ویژه عصر حاضر – به دلیل فاصله گرفتن از آن زمان و پدید آمدن سؤالات، شبهات و ابهامات فراوان در این زمینه و اعتماد نسل های بعدی به نسل اوّل – اعتقاد به مسألۀ امامت در عین اینکه از دیدگاه ما شیعیان قطعی و مبرهن است، اما برای اهل سنّت یک مسألۀ نظری، اجتهادی و غیر بدیهی است: «اصل امامت در صدر اسلام از ضروریات اسلام است، و لذا طبقۀ اوّل از مردم در آن زمان که منکر امامت امام علی (ع) و نصّ رسول خدا (ص) بر خلافت و وزارت ایشان شدند، منکر ضروری شده اند بدون اینکه احتمال شکّ و شبهه از غالب آن ها پذیرفته شود، به ویژه اصحاب حلّ و عقد! سپس برای طبقات و نسل های بعدی – به دلیل شدّت اعتمادی که به طبقۀ اوّل داشتند و همچنین به این علّت که احتمال نمی دادند آن ها عمداً از قول رسول الله (ص) و نصّ بر امام علی (ع) تخلّف کرده باشند و اصلاً این احتمال به ذهنشان خطور نمی کرده که گروه بسیاری از مردم مرتکب یک چنین سهو و نسیانی بشوند – شبهه [و سؤال و ابهام] در اصل واقعه و حقیقت امر برایشان پیش آمده است.
طبق این بیان امام که مطلب صحیحی است اگر در مورد ولایت امیرالمومنین که مهمترین رکن اسلام است باید به مقتضیات زمانی و مکانی توجه شود در مورد سایر مسائل مثل حجاب به طریق اولی این قاعده صادق است و اگر در روزگار ما ضرورت حجاب مثل قبل بدیهی نباشد دیگر منکر آن، مرتد نخواهد بود.
و اخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین
یاعلی...
✍شیخ فرهاد فتحی
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻عاقبتِ نقدِ منهای دقت:
تحریف دیگری و تناقض با خویش
🖊 مهدی جمشیدی
یادداشت آقای فرهاد فتحی در نقد موضع من در مناظرهی حجاب، گرفتار بیدقتهایی است که آن را هم نسبت به سخنم در مناظره، دچار «تحریف» ساخته و هم نسبت به سخن خود ایشان، دچار «تناقض». چند سطری دربارهی این نقد پریشان مینویسم.
۱. ایشان میگوید من ادعا کردهام که «الزام به حجاب»، ضروری دین است. در فیلم، چنین جملهای نیست. من گفتم اصل «حکم حجاب»، ضروری دین است نه الزام به آن. در این مقطع از بحث، هنوز سخن به روش اجرای حکم نرسیده بود، بلکه طرف مقابل، آشکارا به انکار دینیبودن «اصل حکم حجاب» پرداخت.
۲. ایشان بهگونهای تصویرسازی کرده که گویا من دربارهی «زنان بیحجاب» سخن از ضروری دین گفتم، حالآنکه روی سخن من با «طرف مناظره» بود که در مقام متفکر و روشنفکر، بحث نظری میکرد و تصریح نمود که حجاب، «حکم دینی» نیست. ازاینرو، به ایشان تذکر دادم که معنی کلامش، انکار ضروری دین است و در این اصل، تردید روا ندارد. بااینحال، ایشان متنبه نشد و به انکارش ادامه داد.
۳. بنده گفتم منکر حکم حجاب، به «شرط» اینکه انکارش با انکار نبوت تلازم داشته باشد، از اسلام خارج میشود. پس برخلاف ادعای ایشان، مطلق سخن نگفتم و «قید» را بیان کردم.
۴. ایشان در اواسط مقاله، به طور «مطلق» میگوید ولایت حضرت امیر -علیهالسلام- ضروری دین است اما در انتهای مقاله، به سخنی از امام خمینی استناد میکند که نشان میدهد این امر «فقط در صدر اسلام»، ضروری بوده است و اکنون نیست. همین نقل ایشان، ناقض و مبطل سخنشان است و نشان میدهد دستکم از نظر امام خمینی، حکم ولایت از ضروری دین به «ضروری مذهب» تغییر کرده است.
۵. من حتی برای ملاحظهی وضع مخاطب، هرگز از تعابیر «مرتد» و «کافر» استفاده نکردم و تنها گفتم کسیکه ضروری دین را انکار کند از اسلام، خارج است.
۶. دیگر اینکه ایشان به مخاطب خود القا میکند که من حجاب را «مهمتر» از ولایت علی -علیهالسلام- میدانم. در اوج حماقت و کجفهمیام اگر چنین نظری داشته باشم. ولایت او، «جان دین» و «روح ایمان» است؛ چنانکه نبوت بدون امامت، «نبوت ناتمام» است. حال آیا آنچه نبوت را دچار نقصان بنیادین میکند «مهم» نیست؟! اما سخن دربارهی ضروری دین بود و در ضروری دین، «حکم مشهور» ملاک است نه «حکم مهم»؛ یعنی ممکن است حکمی از دین، فرعی و دستچندم باشد اما به سبب اینکه «مقبول عامهی مسلمین» است، ضروری دین باشد ولی حکمی به عظمت و اهمیت امامت، ضروری مذهب باشد و نه ضروری دین؛ چون مورد توافق همهی فرق مسلمین نیست. اقتضای معنا و چهارچوب اصطلاح فقهیِ ضروری دین، اینچنین است؛ نه این که من در پی سبکساختن حکمی باشم که مایهی «اکمال» و «اتمام» اساس نبوت است. اصطلاح ضروری دین، از «زاویهی اثباتی» - و نه ثبوتی - به احکام مینگرد و دامنه و دایرهی دیانت را اینگونه تعریف میکند تا غیرشیعیان، نامسلمان انگاشته نشوند.
به پاسخ حکیمانه و هوشمندانهی امام خمینی به یک استفتاء حساس بنگرید که توحید و نبوت را اصل میشمارد: «عدل و امامت و ولایت علی -علیهالسلام- جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟ بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.»(استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰)
@sedgh_mahdijamshidi
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
.
♻️ جناب آقای اژهای! هیچ کس ادعای نامهنگاری آقای ولایتی با قوه قضاییه را نداشته، مضافا که راه انتقال پیام، فقط نامه نیست.
ضمنا این گفتگوی مشاور آقای ولایتی است، ملاحظه کنید:
farsnews.ir/amp/14020816000176
این پست را هم ببینید:
eitaa.com/rasaee/11103
eitaa.com/rasaee/11105
🔺حمید رسایی
@rasaee
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♥️دنبال کادویی قیمت مناسب و خوشگل میگردی پیدا نمیکنی
♦️توارزانسرای کادویی کیان یه نگاه بنداز😳 ♦️
🔴فروش انواع لومینارک اصل فرانسه درتمام رنگهاوطرحها بامناسب ترین قیمت
🔴انواع ارکوپال گلدن اوپال پارس اوپال بامناسب ترین قیمت
🔴انواع بلوریجات وکادویی
🔴انواع محصولات برندپاشاباغچه ترک وغیره
🔴انواع قابلمه تکی وسرویس
❌ با قیمت های باورنکردنی ❌
📎آدرس: خیابان ۲۰متری گلستان نبش کوچه ۱۳کادویی کیان
☎️تماس: 09199641407
برای مشاهده و سفارش به کانال ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/4283433309C9f5a53a38f