eitaa logo
بیداری طلاب
59.3هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
87 فایل
🔻قال عیسی علیه السلام کونوا نقّاد الکلام 🔻پایگاه مستقل خبری تحلیلی بیداری طلاب 🔻نشر نظرات تاییدشان نیست 🔁راه ارتباطی https://eitaa.com/hhh111 سوابق و شرایط تبلیغات https://eitaa.com/t_khabar 👈 👈سفارش تبلیغ https://eitaa.com/hhh111
مشاهده در ایتا
دانلود
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ به کمپین «مسیح علی‌نژاد» پیوست 🔻عاقبت افراط و تفریط ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️بخش هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که در رسانه ها بازتاب مناسبی نیافت! 🔻 بخش اول 🔹 رهبر انقلاب: یک بخش مهمّ جنگ نرم استعمارگران، هم امروز و هم همیشه -امروز هم هست، در گذشته هم بیشتر بوده- عبارت است از اینکه ملّت ما را یا هر ملّتی را که دارای استعدادی است، از استعدادِ خودش غافل کنند، او را بی‌اعتنا کنند به آن استعداد یا حتّی به وضعی برسانند که خود او منکر این استعداد بشود؛ این ‌قدر بگویند نمیتوانی، نمیتوانی، نمیتوانی که باورش بشود نمیتوانم و خودش بگوید نمیتوانم؛ این یکی از کارهایی بوده که رایج بوده. از اوّلی که استعمار وارد کشورها شد، یکی از کارها همین بوده. 🔹 در آفریقا تمدّنهای بزرگی وجود داشته -در بخشی از آفریقا، در غرب آفریقا، در نقاط دیگر- که اینها بکلّی نابود شده، از بین رفته. نِهرو در این خاطراتش، در کتاب نگاهی به تاریخ جهان، میگوید که قبل از اینکه انگلیس‌ها وارد هند بشوند، هند از لحاظِ صنایعِ داخلیِ خودش-صنایع آن روز، اوایل قرن نوزدهم- یک کشور خودکفا بود؛ انگلیس‌ها که وارد شدند، اوّل کمپانی هند شرقی، بعد هم دولت انگلیس، وضع را به جایی رساندند که هندی‌ها احساس میکردند که جز با مصنوعات انگلیسی و خارجی امکان زندگی وجود ندارد. 🔹 ما تقریباً بیش از دویست سال به این بلیّه مبتلا بودیم، تا قبل از انقلاب اسلامی. شنیده‌اید که وقتی بحث ملّی شدن نفت مطرح شد که ایرانی‌ها نفت دارند و خودشان نفت را اداره کنند و مانند اینها، نخست‌وزیرِ دوره‌ی طاغوت در مقام انتقاد از این فکر میگفت که ایرانی‌ها بروند لولهنگ بسازند! لولهنگ را شماها ندیده‌اید؛ لولهنگ یعنی آفتابه‌ای که حتّی با حلبی ساخته نمیشود، با گِل ساخته میشود. آن قدیمها، زمان نوجوانی و بچّگی ما، هنوز لولهنگ بود؛ آفتابه‌ای که با گِل درست میشود. میگفت ایرانی‌ها بروند لولهنگ درست کنند! یعنی یک ملّت را به اینجا میرسانند. 🔹 گاهی لازم است که جوان نخبه با سختی‌ها هم بسازد؛ این یکی از آن نکات اخلاقی بسیار مهم است که باید مورد توجّه باشد. این برداشت که همه چیز باید آماده باشد و در جای خود باشد تا نخبه بتواند کار بکند، برداشت درستی نیست؛ گاهی بایستی با موانع مبارزه کنید. 🔻رهبر انقلاب: بحث آفرینش علمی است؛ این مهم است. امروز کارهای علمی زیادی در کشور میشود، امّا این کارها غالباً متفرّعات بر آفرینش علمی دیگران است؛ فرض بفرمایید که نیروی انرژی هسته‌ای را مثلاً‌ کسی کشف کرده، ما امروز داریم روی این کار میکنیم. آنچه نیاز هست و بایستی انجام بگیرد آفرینش علم است؛ باید خلّاق باشید، باید تولید کنید علم را که غالباً‌ از کشف یک نیرویی در طبیعت به وجود می‌آید؛ یعنی نوآوری در علم ناشی از این است که یک ناموسی را، یک قانونی را که در طبیعت وجود دارد و تا امروز کشف نشده، شما کشف میکنید، بر اساس آن تولیدِ علم میشود، بر اساس آن فنّاوری‌های متعدّدی به وجود می‌آید. باید دنبال این باشیم؛ یعنی جوان نخبه‌ی ما باید دنبال این باشد: خلّاقّیت در دانش. 🔹 فرض بفرمایید که مثلاً نیروی جاذبه وجود داشت -حالا مثالهای قدیمی‌اش اینها است دیگر؛ از قدیم این مثالها را میزدیم- یکی این را کشف کرد و بر اساس آن دانشهایی به وجود آمد. نیروی الکتریسیته در طبیعت عالم وجود داشت، کسی آن را نمی‌شناخت، یک کسی کشف کرد، بر اساس آن، این عرصه‌ی عظیم علم و فنّاوری به وجود آمد. یا در بخشهای بعدی و در مسائل جدید، نانو از این قبیل است، مسئله‌ی سلّول‌های بنیادی از این قبیل است، مسئله‌ی انرژی هسته‌ای از این قبیل است. کشف یک حقیقتی در طبیعت، کشف یک سنّتی، یک ناموسی، یک عنصری در طبیعت الهی و صنع الهی موجب میشود که شما به یک نکته‌ی علمی پی ببرید، آن نکته علم خواهد بود، تدوین میشود، گسترش پیدا میکند، منتهی میشود به فنّاوری و مانند اینها. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️بخش هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که در رسانه ها بازتاب مناسبی نیافت! 🔻 بخش دوم 🔹 رهبر انقلاب: نخبگان باید مسئله‌محور کار کنند؛ مسئله‌محوری مهم است. کشور مسائل اساسی‌ای دارد؛ باید به اینها توجّه کرد.اینها بایستی از طرق علمی و با روش علمی حل بشوند؛ راه ‌حل دارد. 🔹 از موضوعات مبتلابهِ امروزِ ما فرض بفرمایید مسئله‌ی آب در کشور است؛ یک مسئله است دیگر. مسئله‌ی کشور، مسئله‌ی آب است و مسئله‌ی آب در آینده‌ی خیلی نزدیکی به مسئله‌ِی مهم‌تری هم در سطح دنیا تبدیل خواهد شد. خب برای این یک فکر علمی باید بشود. یا مسئله‌ی محیط‌زیست و حتّی مسئله‌ی ترافیک؛ مسئله‌ِی ترافیک، یک مشکلی در زندگی است. شما از یک گوشه‌ی تهران حرکت میکنید تا یک قسمت دیگر، باید یک ساعت، یک ساعت و ربع سوار ماشین باشید با این گرفتاری‌ها؛ خب این راه ‌حل دارد؛ باید از طریق علم راه‌ حلّ این را پیدا کرد. 🔹 آسیب‌های اجتماعی، مسئله‌ِی اعتیاد، مسئله‌ی طلاق، مسئله‌ی حاشیه‌نشینی، مسئله‌ی هجرت از روستاها و تخریب روستاها، اینها همه راه‌ حل دارد. یک وقت هست که مدیری دلسوزی ندارد، اصلاً نمیخواهد به این مسائل نگاه کند، آن محلّ بحث نیست؛ امّا وقتی فرض بر این است که مدیران میخواهند مسئله را حل بکنند، خب برای این باید راه حلّ علمی پیدا کرد و قطعاً راه‌ حل دارد. یا مسائل اداره‌ِی کشور، مشکلات نظام پولی، نظام مالی، مشکل نظام مالیاتی، مشکل بانک‌ها، موانع رشد تولید که ما امسال گفتیم «برداشتن موانع»، راه‌ حلّ علمی دارد؛ اینها بایستی از طریق علم روشن بشود و ده‌ها مسئله‌ی دیگر؛ یعنی روی مسئله فکر کنید. 🔹 در بعضی از کشورهای پیشرفته‌ی دنیا دانشگاه‌ها غالباً غیر دولتی است، دانشگاه‌ها خصوصی است، ولی همین دانشگاه‌های غیر دولتی بودجه‌ی فراوانی از دولتها میگیرند؛ چه‌ جور؟ نه اینکه بیایند همین ‌طور فلّه‌ای پول بدهند برای دانشگاه؛ نه، مسئله تعریف میکنند برای دانشگاه و از آن دانشگاه جواب مسئله را میخواهند، هر مقداری که آن دانشگاه توانست این مسئله را برای آنها حل کند، درآمد مالی از ناحیه‌ی دولت و حاکمیّت خواهد داشت. خب این خیلی خوب است؛ یعنی مسئله‌محوری در زمینه‌ی کارهای علمی و کارهای نخبگان، چیز مهم و لازمی است. 🔹 در ذیل این مسئله‌محوری که عرض کردیم، اتّفاقاً بحث هوش مصنوعی را نوشته‌ام که امروز یکی از دوستان دربار‌ه‌ی آن صحبت کردند؛ من پیشنهاد میکنم یکی از مسائلی که مورد تکیه و توجّه و تعمیق واقع میشود، مسئله‌ی هوش مصنوعی باشد که در اداره‌ی آینده‌ی دنیا نقش خواهد داشت. 🔹 رهبر انقلاب: جوان ما که میتواند فرضاً یک شرکت دانش‌بنیان به وجود بیاورد و یک بخش مهمّی از کارها را انجام بدهد، هم خودش درآمد پیدا کند، هم به کشور فایده برساند، به جای اینکه بیاید دنبال کار و تلاش و زحمت و این حرفها، میرود سراغ سرگرمی‌های زائد؛ خیلی‌ها سرگرم به رایانه و مانند اینها میشوند؛ غالباً الان شب تا صبح یا صبح تا شب، تا هر چه بتوانند در اینترنت بیخودی، بی‌فایده، بی‌هدف میگردند؛ بدون اینکه هیچ سودی عاید بشود. راحت‌طلبی، نداشتن همّت، نداشتن خطرپذیری؛ اینها چیزهایی است که مانع های اساسی تولید است. 🔹 یک شرط لازم برای رشد و تقویت شرکتهای دانش‌بنیان، این است که ما بتوانیم محصولات آنها را در داخل کشور رایج کنیم و در داخل خود کشور مصرف بشود؛ راهش هم این است که تولیدی که او میکند، دیگر واردات نداشته باشد. 🔹 باز یک عدّه‌ای مثل قضیّه‌ی لوازم خانگی، جنجال نکنند که چرا شما گفتید که مثلاً‌ فرض کنید لوازم خانگیِ فلان کشور را نیاورند؛ نه، لازمه‌ی رشد شرکتهای داخلی و تقویت آنها، که بتوانند روی پای خودشان بِایستند، این است که ما برای اینها بازار در داخل درست کنیم. بازار داخل، بازار کوچکی نیست؛ این بازار را در اختیار تولید داخلی باید گذاشت. 🔹 البتّه وقتی که ما میگوییم جلوی واردات گرفته بشود، در واقع برای کمک به کارخانه‌ی داخلی و بنگاه داخلی داریم حرف میزنیم؛ آن بنگاه داخلی هم وظایفی دارد، آنها هم باز قیمتها را گران نکنند، کیفیّت را پایین نیاورند تا بکلّی آن توصیه‌ای که شده بی‌فایده بشود. 🔹 مسأله صادرات هم مهم است، بعضی از کشورها هستند که از ایران خاطره‌های خوبی دارند امّا اگر بگویند دو محصول ایرانی را اسم بیاورید نمیتوانند اسم بیاورند. صدا و سیما در بخش خارجی، این محصولات را تبلیغ کند و گفته بشود.  ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻ماجرای فکر فیرحی ♨️سلسله یادداشت های انتقادی پیرامون افکار "مرحوم داوودفیرحی" ▪️اصلی ترین پروژه فکری فیرحی چه بود؟! خوانش متمایز وی از فقه سیاسی نسبت به استادش عمید زنجانی از کجا نشات می گرفت؟ ▪️در میزگرد نقد پایان نامه دکتری فیرحی چه گذشت؟ 🔷پاسخ به این سوالات را در سلسله یادداشت‌های در کانال صراط زنجان مطالعه کنید. @serat_zanjan ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️درس حجت الاسلام علی مهدیان از اعضای محوری خانه طلاب به علیزاده افسر رسانه ای انگلیسی
بیداری طلاب
♨️درس حجت الاسلام علی مهدیان از اعضای محوری خانه طلاب به علیزاده افسر رسانه ای انگلیسی
♨️حجت الاسلام علی مهدیان درباره رد درخواست علیزاده نوشت ✍درباره حواشی رد درخواست گفتگو با علیزاده ‏۱٫۱۰ یک درخواست ساده از جانب جناب علیزاده مطرح شد و یک پاسخ روشن عرض کردم. او خواست در «جدال» حاضر شوم و من نپذیرفتم اولا چون نسبت به نیت و طرح جناب علیزاده مشکوکم و دوم آنچه تا کنون انجام داده را در تقابل با جریان انقلاب میدانم اما مگر طرح او چیست که تقویت رسانه او را غلط میدانم ‏۲٫۱۰ برای فهم طرح علیزاده باید مجموعه اقدامات او را به صورت کلان زیر نظر داشت. من اشکالات خاله زنکی عدالتخواهانه به او نمیکنم که پول از کجا میگیری و خرج خودت و تیمت از کجا میاید یا به سبک برخی به او تهمت معتاد بودن بزنم و امثالهم. این روشها به درد کار من نمیخورد اخلاقی هم نیست ‏۳٫۱۰ علیزاده رسانه را خوب میشناسد و نگرش راهبردی هم دارد. پس حق داریم درباره او بپرسیم طرح او چیست؟ علت چرخش او به عدالتخواهی ناپخته چیست؟ چون آنها همین دو ویژگی را ندارند. پس چرا علیزاده با آنها همراه شده؟ رفتارهای او را ببینیم. در مقایسه ایران با اسراییل در خراب کردن خانه ها. ‏۴٫۱۰ در فشار افکار عمومی به رهبری برای داستان کرونا. و در نهایت پروژه بی اعتبار کردن رسانه ها خصوصا صدا و سیما. مجموع استوری های جدال که همه با هم فحش و بد و بیراه به صدا و سیما است. همه برای این است که مرجعیت رسانه ای انقلابیون را بگیرد. جریان انقلابی سرگردان را جمع کند ‏۵٫۱۰ و خودش مرجع رسانه ای باشد. نفوذ در انقلابیون ناپخته با یک مرجع رسانه ای به ظاهر بی طرف کمک میکند تا پایگاه مشروعیت نظام را با جریان نادان و سرگردان پیش ببرد. پس پروژه او اساسا یک بحث علمی نیست بلکه جهت دهی انقلابیون داخل ایران در ضربه زدن به نظام است چرا با او گفتگو نکردم؟ ‏۶٫۱۰ چون به همه یادآوری کنم طرح او خطرناک است و او همین طرح را گام به گام و با حوصله پیش میبرد. من از گفتگو ابایی ندارم. پیش از این هم با دوستانی گفتگو کرده ام. مثلا گفتگو با جناب شریف زاده از نزدیکان احمدی نژاد در دانشگاه شریف. گفتگو با جناب وظیفه عالی باز از نزدیکان احمدی نژاد ‏۷٫۱۰ در خانه طلاب جوان قم گفتگو با جناب نصیری و حسن عباسی و قنبریان و نامخواه در عمار . گفتگو با میلاد دخانچی در بسیج شریف و گفتگو با نامخواه در محفل دال. پس اهل گفتگو هستم. اما نه وقتی اصل گفتگو پروژه مقابل انقلاب را تکمیل میکند. نگاه کنید به سیره اهل بیت که جایی که گفتگو تکمیل ‏۸٫۱۰ کننده پازل غیر است منع میکردند. دیدن اراده طرف مهم است. لذا همان امام که در برهه ای گفتگو با بیگانه میکند در برهه ای نفی میکند. بله گاهی ناچاریم مثل استفاده از این پیامرسانها که عنانش در دست دشمن است و با اراده عمومی و رشد توان داخلی میتوان از آن خلاص شد اما گاهی نه ‏۹٫۱۰ این ساده لوحانه است که توجه به اراده طرف مقابل نداشته باشیم. ظاهرا این تشخیص حقیر جناب علیزاده را عصبانی کرد چون با استوری خود جماعت مخاطب خود را گسیل کرد تا حمله ور شوند با فحاشی و توهین. متاسفانه این از علایم قطعی این جریان است که توهین و فحاشی کنند. بی اخلاقی عادتشان شده ‏۱۰٫۱۰ بیش از هشتاد درصد کامنتهایشان چنین بود. من معمولا تحمل میکردم اما این بار حذف کردم. بد هم نشد.جناب علیزاده خط و نشان کشید و عصبانیتش را نشان داد. برای او و رفقایش شاید این ادبیات نسبت به دیگران عادی باشد.به هر حال باز کامنتها را باز میکنم تا رفقای او ادامه بدهند به توهین @ali_mahdiyan ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امیرالمؤمنین عليه السلام: شُكرُ العالِمِ عَلى‏ عِلمِهِ عَمَلُهُ بِهِ وبَذلُهُ لِمُستَحِقِّهِ شُكرگزارى عالم بر علمش عبارت است از: عمل کردنش به آن علم و گذاشتن آن در اختیار سزامندانش غررالحكم حدیث 5667 ☀️بیانات مقام معظم رهبری در دعاى صحیفه‌‌ى سجّادیّه تعبیر عجیبى است؛ میفرماید که پروردگارا! به من آن روحیّه را عطا کن، آن فهم را عطا کن که من امید رسیدن نفَس بعدى را به این نفَس نداشته باشم: [حَتّى لانُؤَمِّلَ ...] وَلاَاتِّصالَ نَفَسٍ بِنَفَسٍ، وَ لاَ لُحوقَ قَدَمٍ بِقَدَمٍ؛ داریم راه میرویم، اینکه قدم بعدى حتما از سوى ما برداشته خواهد شد را ما خاطرجمع نباشیم؛ ممکن است برویم. خب این حالت ترقّب موت در انسان خیلى برکات دارد: کار را انسان عقب نمی‌اندازد؛ کارهاى لازمى را که باید انجام بدهد، انجام میدهد؛ منافاتى هم ندارد با اینکه انسان با توجّه به اینکه با همین احتمال که ممکن است تا یک ساعت دیگر، تا یک روز دیگر نباشد، کارهاى بلندمدّت را هم شروع کند؛ با هم منافاتى ندارد. چون سود کارهاى بلندمدّت حتما به شخص ما که نخواهد رسید؛ به دیگران هم که برسد به این تعبیر بگوییم سودش به ما رسیده است. بنابراین «اعمَل لِدُنیَاکَ کَاَنَّکَ تَعیشُ اَبدًا»؛ کار آبادى دنیا، سامان دادن به امور زندگى دنیا را جورى انجام بده که گویا تا ابد بنا است زنده بمانى، یعنى حتما با استحکام انجام بده امّا «وَاعمَل لاِخِرَتِکَ کَاَنَّکَ تَموتُ غَدا»؛ کار آخرت را هم این‌جورى انجام بده. معناى این این است که هر دو را درست انجام بده؛ کار دنیا را درست انجام بده مثل کسى که تا ابد زنده خواهد بود، کار آخرت را هم درست انجام بده مثل کسى که فردا خواهد مُرد و دیگر فرصتى برایش باقى نیست. ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️حلقه جماران و ماجرای بهتان و دشنام! از تقریر درس خارج تا توهین به بزرگان حوزه در فضای مجازی! 🔹امروز در قم چه خبر بود؟ ▫️رونمایی از تقریر «دشنام و بهتان» جناب آقای سیدحسن مصطفوی که مقرر آن هم کسی نیست جز رشید داودی؛ عضو ارشد تحریریه نشریه ! 🔘حتما توهین‌ها و هتاکی‌های مقرر درس خارج بهتان علیه برخی اساطین فقاهت و معنویت در دوران معاصر _خصوصا حضرت و حضرت _ را یادتان هست! ▫️راستی؛ بین این تقریرات و آن کارنامه چه تناسب جالبی وجود دارد! 🔲حتما اساتید ارجمند حاضر در این جلسه _حضرات آقایان؛ ، توضیحات قانع کننده‌ای برای حوزویان دارند که از چه رو در رونمایی از نوشتجات یک طلبه هتاک شرکت کرده‌اند!؟ 🔻آیا حضور آنان در این جلسه _که طبعا موجبات تطهیر و ترویج آن عنصر هتاک را فراهم می‌آورد_ را می‌توان از کارنامه سیاه نامبرده تفکیک کرد؟! ▫️برخی هتاکی‌های مقرر درس خارج بهتان را در پیوندهای ذیل مشاهده فرمایید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/6141 https://eitaa.com/rozaneebefarda/6125 🔶حاشیه روزنه وقتی برخی اساتید مشهور حوزه _که همواره خود را طرفدار احترام به بزرگان معرفی می‌کنند و گاه به تخطئه دیگران می‌پردازند_ در جلسه‌ی رسمی رونمایی از نوشتجات یک عنصر هتاک به بزرگان شرکت می‌کنند، چه انتظاری داریم ویروس خطرناک تندگویی و هتاکی و توهین به بزرگان، در حوزه مقدسه به تبدیل نشود؟! انتظار داریم حضرات جبران فرمایند! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: @rozaneebefarda ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
recording-20211118-050616.mp3
875.8K
♨️بعد از انتقاداتی که در گروه‌های حوزوی به آقایان اساتید و به خاطر شرکت در جلسه رونمایی از تقریر درس خارج «دشنام و بهتان» به قلم صورت گرفته بود، توضیحاتی توسط خواهرزاده جناب آقای علیدوست - جناب آقای صالح خواه - و به نقل از ایشان در حدود 3 دقیقه و نیم منتشر شده است. 🔻تشکر از توضیحات ارائه شده و پاسخ به برخی ابهامات @bahaneee ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh